abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59224577
Iran is geen dreiging. Niet voor Europa en niet voor Amerika. Weliswaar wel een ietsiepietsie klein beetje voor Israel, maar dat valt ook reuze mee, het is zeker geen existentiele dreiging. Tsja. Mensen laten zich snel gek maken, blijkt.
pi_59224593
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Er is inderdaad een behoorlijke propagandamachine bezig om mij proberen te verkopen dat Iran een dreiging zou zijn.

Waarom, weet ik niet. Dat is op dit moment in de discussie ook even irrelevant.

Maar bewijs zie ik niet. Waarom zou ik dan moeten denken dat Iran kernwapens heeft? Ik weet het niet, en een aanname maken naar aanleiding van wat uitspraken lijkt me uiterst subjectief en gevaarlijk.
alle tekenen dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van kernwapens negeren (en al jaren de wens hebben om isreal van de kaart te vegen) vind ik persoonlijk nog veel gevaarlijker
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_59224661
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:26 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

alle tekenen dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van kernwapens negeren (en al jaren de wens hebben om isreal van de kaart te vegen) vind ik persoonlijk nog veel gevaarlijker

Ik niet. Al zou Iran een kernbom hebben, waar geen bewijs voor is, dan vind ik dat niet zo gevaarlijk dat het land gebombardeerd moet worden. Is dat zo ontzettend gevaarlijk dan? Iran met een kernbom. Nou, poeh...
pi_59224703
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik niet. Al zou Iran een kernbom hebben, waar geen bewijs voor is, dan vind ik dat niet zo gevaarlijk dat het land gebombardeerd moet worden. Is dat zo ontzettend gevaarlijk dan? Iran met een kernbom. Nou, poeh...
nee niks aan de hand dan hoor...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_59224752
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee niks aan de hand dan hoor...
Er is wel wat aan de hand. Maar dan, wat gaat Iran doen? Ik ben benieuwd! Waar ben je zo bang voor? Zo bang dat het land gebombardeerd moet worden...
pi_59224809
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is wel wat aan de hand. Maar dan, wat gaat Iran doen? Ik ben benieuwd! Waar ben je zo bang voor? Zo bang dat het land gebombardeerd moet worden...
ik vind dat dergelijke landen geen kernwapens mogen krijgen. ook als we daarvoor geweld moeten gebruiken
  zondag 8 juni 2008 @ 18:52:26 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59225232
quote:

[..]

Alle tekenen? Bewijs verkrijgen lijkt me geen paranormale zwevende bedoening. Kettingbewijs gebruikte men in de tijd van de heksenjachten en de zaak Lucia de B., dat lijkt me nu wel passé.

Wat de wens verder is doet er niet zo toe, het gaat er om of er bewijs is of niet. En zo lang dat er niet is, lijkt mij een sanctie, een oorlog, een dreigement of wat dan ook niet goed.
(Merk trouwens op dat een hoop mensen -ook op FOK!- de wens hebben om het midden-Oosten plat te bombarderen, en wij kunnen het)
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik vind dat dergelijke landen geen kernwapens mogen krijgen. ook als we daarvoor geweld moeten gebruiken
De bekende pre-emptive strike?

Dat lijkt me nog steeds het beste te vergelijken met iemand die een kroeg binnenloopt.
Jantje loopt de kroeg binnen en slaat Sjaakje een gebroken kaak en breekt zijn hand.
Sjaakje en Piet zeggen vervolgens: waarom doe je dat!?
Jantje: ja, stel je voor dat hij mij ging slaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 8 juni 2008 @ 18:57:48 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59225372
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:22 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

En daar heb je meteen de reden waarom Iran geen (directe, openlijke) bedreiging is voor Israel: 1 actie en de Yanks staan klaar hun nieuwste speelgoed te testen.

Daarbij, zelfs de CIA stelde laatst dat Iran geen kernwapens (meer) ontwikkelt. Normaal geloof ik ze niet zo (zie de WMD van Saddam) maar in dit geval zou ik niet begrijpen waarom de CIA hierover zou liegen.
Oftewel, normaal geloof je ze niet, maar nu het je handig uitkomt weer wel. Hoezo hypocriet?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_59227634
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Het feit dat jij dat niet wilt, maakt toch niet duidelijk dat er een grote crisis is in dat geval? .
  zondag 8 juni 2008 @ 20:14:06 #110
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59227811
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Volgens mij liep het toch echt via een ander tijdspad:
-Saddam is een dictator
- WMD's - hierdoor vonden ze het zelfs noodzakelijk de veiligheidsraad van de VN te passeren, wegens een directe dreiging, weten we nog?
- (intern: olie)
Later bleek dat van WMD's niet waar te zijn, totaal geen bewijs voor te zijn en bleek er zelfs intern opdracht gegeven te zijn om 'bewijs' te fabriceren. Om te voorkomen dat men daarna helemaal politieke zelfmoord pleegde, gooide men het op het 'ach kijk, we gaan lief mensjes bevrijden'. Tevens was dat ook wel goed voor het moraal van de soldaten, nadat bleek dat dat van WMD's compleet gelogen was.

Een oorlog om financiële redenen motiveert de soldaat in het veld niet zo. Een soldaat geeft niet graag zijn leven voor de bankrekening van een Cheney. Maar wellicht wel voor een nobeler doel, dat werd dus achteraf, nadat de leugens bekend werden, gefabriceerd.

Ook hier wordt weer precies hetzelfde gedaan. Ook hier wordt de suggestie gewekt dat er een dreiging zou zijn. Dat terwijl er totaal geen bewijs is, geen foto's, geen plattegronden, geen Powellpointpresentaties, geen reageerbuisjes met zand, niets.

Ik heb vroeger de leugen van WMD's geaccepteerd omdat ik dacht dat het Amerikaanse leger niet ten strijde zou trekken voor de portemonnee van Cheney of Rumsfeld. Niets bleek minder waar, en bleek ik dus bedrogen te zijn. Dat was een harde les. Vandaar dat ik nu niet nogmaals dit soort uitspraken van -bijvoorbeeld- Israël tolereer of accepteer.
Het gaat niet over tijdspaden, allen zijn redenen geweest voor een inval echter zijn er maar een paar gebruikt om de oorlog te kunnen "verdedigen".

Het is niet dat die hele oorlog (ook intern niet) voor de olie is geweest of voor halliburton er spelen verschillende belangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 8 juni 2008 @ 20:17:31 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59227938
quote:

[..]

Welke tekenen allemaal? Omdat de Israelies en de Amerikanen dit nu al een paar jaar luidkeels verkondiigen? Of aan de hand van uit hun verband gerukte soudbites op CNN?

Toen met Irak was er 100% zeker onomstotelijk bewijs dat er in Irak meer massavernietigingswapens stonden dan in Amerika drive-in MacDonalds. Hier werden zelfs foto's van vertoond bij de VN. En daar bovenop kreeg onze premier persoonlijk ook nog het absolute, totale bewijs dat Saddam hiermee binnen 45 minuten Londen ging ausradiern. Nooit meer Coventry natuurlijk, dus JP stemde haastig in.
En hier is nooit iets van gehoord. Ondanks dat het hele land is omgespit. En nu wil je op basis van dezelfde vage argumenten wéér een land kapottrappen? Toen geloofde al bijna niemand het, wie wil je nu nog mee krijgen in je hetze?
The End Times are wild
  zondag 8 juni 2008 @ 20:19:46 #112
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59228005
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:26 schreef Monidique het volgende:
Iran is geen dreiging. Niet voor Europa en niet voor Amerika. Weliswaar wel een ietsiepietsie klein beetje voor Israel, maar dat valt ook reuze mee, het is zeker geen existentiele dreiging. Tsja. Mensen laten zich snel gek maken, blijkt.
Nu geen dreiging iran is qua leger en technologie wel een stuk verder dan irak in 2003 en heeft ook de middelen om ons te bereiken (lees griekenland) iets wat irak nooit gehad heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_59228030
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu geen dreiging iran is qua leger en technologie wel een stuk verder dan irak in 2003 en heeft ook de middelen om ons te bereiken (lees griekenland) iets wat irak nooit gehad heeft.
Boeiend, wat cru gezegd. Irak was inderdaad een derdewereldland en Iran heeft het nét iets beter. En raketten. En nu? Gaan ze Griekenland aanvallen? Rematch, zoiets?
  zondag 8 juni 2008 @ 20:22:55 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59228092
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Boeiend, wat cru gezegd. Irak was inderdaad een derdewereldland en Iran heeft het nét iets beter. En raketten. En nu? Gaan ze Griekenland aanvallen? Rematch, zoiets?
nee ik stel alleen dat ze wel degelijk een dreiging kunnen zijn (geen grote natuurlijk maar toch)
pi_59228118
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee ik stel alleen dat ze wel degelijk een dreiging kunnen zijn (geen grote natuurlijk maar toch)
Sja. Ieder land is zo genomen een dreiging.
  zondag 8 juni 2008 @ 20:27:44 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59228254
Als het feit dat het ene land het andere kan bedreigen al voldoende reden is om het aan te vallen, dan is het dus vuren vrij voor iedereen. Dan vallen we terug in een status van totale Realpolitik.
The End Times are wild
  zondag 8 juni 2008 @ 20:35:08 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59228495
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen geloofde al bijna niemand het, wie wil je nu nog mee krijgen in je hetze?
En dat brengt mij tot een interessantere vraag, waarom willen mensen dat Iran dan wél aangevallen wordt?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 8 juni 2008 @ 20:48:56 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59229053
Israel heeft Iran het liefst van de kaart geveegd. Omdat het simpelweg de enige andere regionale grootmacht is.
Verder verdient de machthebbende elite in de VS er natuurlijk kapitalen aan met hun aandelen Raytheon etc.
De overige voorstanders bestaan uit opgezweepte massa die rationeel gezien geen enkel belang heeft, maar met tranen in de ogen "America, America" dweept als ze bommenwerpers van vliegdekschepen op zien stijgen. zonder op de kaart aan te kunnen wijzen waar deze bommen terecht komen
The End Times are wild
  zondag 8 juni 2008 @ 22:25:04 #119
216115 Alexandrius
zeer plezant
pi_59232802
Gooi maar plat die handel, benzineprijs naar 2 euro per liter maargoed.
still i`m here, still i fight, still i feel, i`m alive.
pi_59234837
quote:

[..]

Wanneer houden jullie eens op? De intentie om Israël 'van de kaart te vegen' is er helemaal niet.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_59235797
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom op yildiz ook jij weet beter toch? iran is bezig met kernwapens daar is echt geen twijfel over mogelijk
Ik hoop heel erg dat Iran kernwapens maakt en krijgt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 9 juni 2008 @ 00:59:28 #122
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59236576
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar je steunt NL wel tegen Italie, en dat is veel belangrijker

Israel heeft zich geeneens geplaatst
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59236587
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:08 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet dat jij dat graag wil... ik weet ook dat je een groot feest gaat vieren als israel van de kaart word geveegd

maar dat zal niet gebeuren
  maandag 9 juni 2008 @ 01:05:31 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59236643
quote:
Op maandag 9 juni 2008 01:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik weet dat jij dat graag wil... ik weet ook dat je een groot feest gaat vieren als israel van de kaart word geveegd

Nee, dat denk ik niet.

Meki is een beetje het Israel van FOK!, wat minder joods alleen. Hij staat alleen tegen de massa, en zie dan maar eens genuanceerd te blijven.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59237441
quote:
Op maandag 9 juni 2008 01:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet.

Meki is een beetje het Israel van FOK!, wat minder joods alleen. Hij staat alleen tegen de massa, en zie dan maar eens genuanceerd te blijven.
'

Good one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')