Je kan lullen wat je wil: 50K is NIET excessief.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:16 schreef Fajarowicz het volgende:
Jij probeert gewoon dat wat subjectief is objectief te maken. Ik vind dat een echt leuk leven dat behelst dus dan behelst dat het ook. Probeer eens te nuanceren.
Wat jij nu te luxe vindt, is over enkele decennia waarschijnlijk heel normaal.quote:
Het lijkt mij sterk dat het echt niets doen is geweest. Op zijn minst is er dan verdomd goed onderhandeld...quote:, 6 ton mee naar huis voor niks doen zoals nu weer uitkwam bij de openbare omroep in NL.
Kijkend naar Bill Gates: bijvoorbeeld een Bill and Melinda Gates Foundation oprichten en daarmee projecten opzetten die voor bedrijven kennelijk niet interessant genoeg zijn. Ik noem maar wat (en kies daarbij maar eens gewoon de positieve benadering).quote:Wat moet iemand met miljarden die die never op maakt?
Het is je bekend dat de ellende in de wereld af neemt?quote:De basis die ten grondslag ligt aan al dat geld is echter de wereld (grondstoffen, edelmetalen, gas enz.) en degenen die daarvan en daarmee produceren, de balans van de winst daaruit is weg, komt dus ellende van. Is misschien wel de bedoeling ook, met die overbevolking op aarde?
En jij betaald zeker nog geen belastingen, dat je maar even aanneemt dat je bij een jaarsalaris van 50k ook daadwerkelijk die 50k in je handen krijgt?quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:53 schreef FloggingMolly het volgende:
¤50.000,- niet veel???
Als je met dat geld moeite hebt een gezin te houden leg je of je prioriteiten verkeerd, of je kan totaal niet met geld om gaan.
Leuk voorbeeld: Dat was bij de publieke omroep, je weet wel, de omroep die gereguleerd wordt door de staat!quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
TE luxe gaat het over, 6 ton mee naar huis voor niks doen zoals nu weer uitkwam bij de openbare omroep in NL.
Dat zeg ik ook: je kan er van rondkomen, maar het is allesbehalve excessief en als je een luxe leven wil leiden, dan is 50K zonder meer onvoldoende. Ik kan mij nog herinneren dat ik er van rond moest komen, dat is al weer even geleden, dus in een tijd dat vrijwel alle producten en diensten aanmerkelijk goedkoper waren. Dat lukte vrij aardig, maar ik had toch flink mijn levensstijl aan moeten passen als ik er ook kinderen van moest onderhouden en ik had allerminst een excesieve levensstijl.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:37 schreef sneakypete het volgende:
En even over 50 000, dat is zeker geen vetpot, het is echter prima
Ik ben op de hoogte van het Nederlandse belastingstelsel, ik geef ook nergens aan dat ik de illusie hebt dat die ¤50K netto is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij betaald zeker nog geen belastingen, dat je maar even aanneemt dat je bij een jaarsalaris van 50k ook daadwerkelijk die 50k in je handen krijgt?![]()
focking hell, de twilight zone is er niks bij hier![]()
Niemand zegt dat je er geen gezin van kan onderhouden. Alleen is het niet excessief. Het is niet overdreven veel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:53 schreef FloggingMolly het volgende:
¤50.000,- niet veel???
Als je met dat geld moeite hebt een gezin te houden leg je of je prioriteiten verkeerd, of je kan totaal niet met geld om gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:18 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je trouwens wat de gemiddelde Dave King verdient met tekstjes schrijven en liedjes zingen?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je er geen gezin van kan onderhouden. Alleen is het niet excessief. Het is niet overdreven veel.Och, och, och.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet mij ook nergens het woord excessief gebruiken (idd veeeeel te moeilijk voor me).
Ik 'verdien' nu iets minder dan de helftquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je er geen gezin van kan onderhouden. Alleen is het niet excessief. Het is niet overdreven veel.
O, je bemoeit je met de discussie zonder te weten waar deze over gaat en je beroept je op dat gedrag om aan te tonen dat je echt wel slim genoeg bent?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:22 schreef FloggingMolly het volgende:
Och, och, och.....
Je ziet mij ook nergens het woord excessief gebruiken (idd veeeeel te moeilijk voor me).
Precies. Als je het niet hebt lijkt het veel meer dan als je het wel hebt. Nadeel: het houdt niet echt op... Geldproblemen veranderen niet als je meer geld verdient, alleen de bedragen veranderen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
En vroeger dacht ik ook dat 50k heul veul was... Maar daar ben ik op teruggekomen.
Klopt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:33 schreef Scorpie het volgende:
Stel dat je 2 verdieners bent en je verdient beide modaal (dus 30k per persoon), dan zit je dus op 60k met zijn 2en in een huishouden. Dat is tegenwoordig genoeg om een huis van te betalen, de kids op te voeden en een normale auto te rijden.
Niks excessiefs dus.
Het is een heel net salaris maar excessief?quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:53 schreef FloggingMolly het volgende:
¤50.000,- niet veel???
Eens maar als je een gezin hebt verandert er wel een heleboel. Je hebt een grotere woning nodig, je hebt meer monden te voeden, je moet school betalen, schoolboeken kopen etc etc. Dan is die 50k ineens niet eens zo heel veel meer hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:18 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van het Nederlandse belastingstelsel, ik geef ook nergens aan dat ik de illusie hebt dat die ¤50K netto is.
Wat ik wel weet is dat ik ruim onder die ¤50K zit, en dat ik daarvan een eenpersoonshuishouden kan onderhouden en ook nog eens mijn spaarrekening aardig kan spekken. Als ik mijn huidige situatie doortrek naar een salaris van ¤50,- en een vierpersoonshuishouden, kan ik niet anders dan concluderen dat ik er makkelijk mee rond zou kunnen komen.
Maar ja, hier in Nederland leef je geloof ik al onder de armoedegrens als je geen twee keer per jaar met het vliegtuig op vakantie kan en geen twee luxe auto's voor de deur hebt staan.
Het ligt allemaal aan je prioriteiten en mentaliteit.
Rijk zijn is weeldequote:Op donderdag 12 juni 2008 12:25 schreef JohnDope het volgende:
Veel is goed, meer is beter.
Je weet dat je sociale huurwoning gesubsidieerd wordt door mensen die wel meer verdienen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:18 schreef FloggingMolly het volgende:
Wat ik wel weet is dat ik ruim onder die ¤50K zit, en dat ik daarvan een eenpersoonshuishouden kan onderhouden en ook nog eens mijn spaarrekening aardig kan spekken.
Het bedrag is niet relevant, het gaat om het principe. Zodra er woorden als 'moeten' en 'verbieden' worden genoemd dan weet je al dat we het niet over een zuivere vorm van kapitalisme hebben.quote:
Ik zie ook veel liever " het is mogelijk om" in Nederland maar tegenwoordig is men zoveel mogelijk aan het verbieden en aan het reguleren om zo iedere liberale impuls weg te nemen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het bedrag is niet relevant, het gaat om het principe. Zodra er woorden als 'moeten' en 'verbieden' worden genoemd dan weet je al dat we het niet over een zuivere vorm van kapitalisme hebben.
Zeg ik dat ergens dan?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan lullen wat je wil: 50K is NIET excessief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |