abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59945045
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:16 schreef SHE het volgende:

[..]Voor moord ofzo.
Hier hetzelfde, maar dan ik voor mijn man en kinderen.
Het vuur dat inmiddels laait in mij geeft geen ruimte voor idioterie meer.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:18:23 #277
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_59946405
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:24 schreef SHE het volgende:
[..]
mijn iets te uitvoerig uitgedacht pleidooi. ( Ik had 8 kantjes getypt met een gedetailleerde zelf-analyse )
[..]
Hebben andere ASS'ers hier dat ook?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_59946862
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hebben andere ASS'ers hier dat ook?
Als ik iets duidelijk kan maken met twee woorden dan doe ik het niet met 200 woorden omdat het mij teveel energie kost anders. Maaaaaaaaaarr, diep van binnen zou ik het liefst ook alles gedetailleerd en uitvoerig uitleggen zodat er geen mogelijkheid tot verkeerd interpreteren bestaat bij de tegenpartij.
pi_59946878
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ah gossie, dat vind ik echt hartverscheurend.
Komt bij mij erg sarcastisch over.
pi_59947027
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als ik iets duidelijk kan maken met twee woorden dan doe ik het niet met 200 woorden omdat het mij teveel energie kost anders. Maaaaaaaaaarr, diep van binnen zou ik het liefst ook alles gedetailleerd en uitvoerig uitleggen zodat er geen mogelijkheid tot verkeerd interpreteren bestaat bij de tegenpartij.
Hehe jah als je dingen zegt denken anderen meestal niet dat je het zo letterlijk bedoelt.
Sommige mensen zijn zo vervelend om mee te communiceren
  maandag 7 juli 2008 @ 13:53:04 #281
188877 Stupendous76
pi_59947282
quote:

[..]

Ik bedoel meer de zelf-analyse; zowel dat je die hebt (want volgens mij zijn er niet veel mensen die dat zomaar doen) als de uitgebreidheid ervan.

-edit-: tiepvaud

[ Bericht 1% gewijzigd door Stupendous76 op 07-07-2008 15:27:39 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_59947541
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:53 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik bedoele meer de zelf-analyse; zowel dat je die hebt (want volgens mij zijn er niet veel mensen die dat zomaar doen) als de uitgebreidheid ervan.
De zelfanalyse heb ik wel ja ik doe niet anders. En die is tevens uitgebreid, maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden omdat anderen er anders niets meer van snappen door de hoeveelheid woorden
pi_59947555
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:44 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Hehe jah als je dingen zegt denken anderen meestal niet dat je het zo letterlijk bedoelt.
Sommige mensen zijn zo vervelend om mee te communiceren
"Normale" mensen b.v.
pi_59948590
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:04 schreef Juup© het volgende:

[..]

"Normale" mensen b.v.
Hehe.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:36:01 #285
188877 Stupendous76
pi_59950823
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:14 schreef Stupendous76 het volgende:
Maar weer even omhoog schoppen.
Maandag a.s. word ik "besproken" in het autismeteam
En een week uitstel
Repent, Pray, Forgive
pi_59951290
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Zo kwam het ook op mij over. De puls om haar hoofd eraf te bijten heb ik echter ingeslikt omdat ik mij ervan bewust ben dat ik het misschien zo opvat omdat ik inmiddels de ervaring heb dat mensen zich achterbaks, dom en misplaatst arrogant naar/ over mijn man gedragen.
(met name in de hulpverlenings/zorg sector)
Mijn man is mijn gelijke en in sommige opzichten misschien zelfs een uitdaging, maar zit op bepaalde punten naast onze kinderen onder mijn "moedervleugels".
pi_59951345
quote:

[..]

en dan kan je jezelf afvragen in hoeverre dit aangeleerd gedrag is vanuit de ervaring dat er veel misverstanden zijn geweest met verschillende mensen en in hoeverre het te maken heeft met de drang tot uitwijden, doordraven, het gewoonweg beheersen van de verschillende manieren van uitleggen.... de verbale vaardigheid die je hebt en de drang tot het tot in de detail goed doen wat je op dat moment doet... het maken van je punt.
  maandag 7 juli 2008 @ 18:43:29 #288
82136 Xennia
gekroond
pi_59953679
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Zo was het niet bedoeld. Ik vind het oprecht hartverscheurend dat je in de knoop zit met jezelf, ten einde raad hulp zoekt en jezelf in zekere zin overlevert aan mensen die het beter horen te weten maar je vervolgens verder naar de klote helpen. Ik snap op mijn beurt niet hoe jij dit verkeerd kunt interpreteren, zeker gezien mijn PI
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:56 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Zo kwam het ook op mij over. De puls om haar hoofd eraf te bijten heb ik echter ingeslikt
Zo dan, daar sta je dan met je beste bedoelingen
pi_59953777
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zo was het niet bedoeld. Ik vind het oprecht hartverscheurend dat je in de knoop zit met jezelf, ten einde raad hulp zoekt en jezelf in zekere zin overlevert aan mensen die het beter horen te weten maar je vervolgens verder naar de klote helpen. Ik snap op mijn beurt niet hoe jij dit verkeerd kunt interpreteren, zeker gezien mijn PI
[..]
Heel simpel, ik zie die PI dingen vaak niet. Ik let alleen op emoticons in een bericht zoals b.v.
pi_59953869
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef Xennia het volgende:

[..]

[..]

Zo dan, daar sta je dan met je beste bedoelingen
Misschien wat onduidelijk verwoord, maar ik gaf er bij aan dat ik op mijn tong heb gebeten omdat ik mij realiseer dat ik inmiddels zo vaak op een dergeljke manier te woord gestaan ben (en het gevoel heb gehad dat ik mensen hun hoofd af moet bijten om mijn gezin te verdedigen) en er dus een kans is dat ik inmiddels ook wanneer dat niet niet nodig of gepast is dingen op deze manier opvat.
Het is een (terechte) gewoonte geworden waarmee ik op moet passen dat die niet op onterechte momenten door blijft werken.
Dus ik koos ervoor mijn mond te houden, en mij dit even te realiseren.
Als partner van die de hele molen mee door is geweest heb je aan het eind van de molen zelf ook genoeg issues opgedaan.
pi_59953893
daarnaast is sarcasme moeilijk te lezen via een forum

en gezien het topic.. .....zal ik een open deur intrappen?
pi_59953937
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:54 schreef Rimpelhond het volgende:
daarnaast is sarcasme moeilijk te lezen via een forum

en gezien het topic.. .....zal ik een open deur intrappen?
Mag jij mij toch eens uitleggen, hoe kun je een deur opentrappen als hij al open is?
pi_59954006
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mag jij mij toch eens uitleggen, hoe kun je een deur opentrappen als hij al open is?
een open deur willen intrappen is overbodig, het maken van sommige opmerkingen ook.

Niet dus.
pi_59954126
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:59 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

een open deur willen intrappen is overbodig, het maken van sommige opmerkingen ook.

Niet dus.
pi_59954177
Hebben jullie, degenen die zich aangesproken voelen, een onderwerp of bezigheid waar je je extreem mee bezig houdt?
Wat is dat dan? / Hoe uit zich dat?
Is dat doorlopend, met fasen of wanneer je overprikkeld raakt?
  maandag 7 juli 2008 @ 19:22:23 #296
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59954455
verschillende hobbies en projectjes die niet in relatie tot elkaar staan. Sommige mensen menen dat ik een 'spannend' leven heb. Valt wel mee m.i.

et Tu?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59954954
Ja en nee. Dit is eigenlijk het enige waarmee ik me niet echt kan identificeren. Aan de andere kant heb ik er eens meer over nagedacht en met name in periodes van stress heb ik wel zaken waar ik me op stort. Ten eerste mijn vriend, ik ben altijd iemand geweest die zich extreem aan één persoon hecht. Ten tweede schoonmaken. Als ik mezelf geen houding weet te geven, ruzie heb, boos ben, verdrietig ben, maar gewoon even niet weet wat ik met metzelf aanmoet, dan ga ik schoonmaken. Eigenlijk altijd de keuken en dan met name de tegeltjes poetsen. Ten derde heb ik een mandalakleurboek. En als ie vol is (tenminste, als alle leuke zijn gedaan) koop ik waarschijnlijk weer exact dezelfde, zoals ik hiervoor ook heb gedaan. Dat is meer wanneer ik iets kalmer ben en probeer om een beetje rust te vinden. Gewoon even geen prikkels, behalve wat vrolijke kleurtjes op papier, die ik kan pakken op impuls, zonder ook maar na te hoeven denken over of het wel de goede kleur is. Andere varianten daarvan zijn zoekplaatjes, Chinese beeldzoekers en Sudoku of woordleggers. Zoekplaatjes en beeldzoekers zijn gewoon afleidende kleurplaatjes. Sudoku of woordleggers (vroeger deed ik ook Zweedse puzzels) zijn voor mij eigenlijk niet anders dan een uitdaging om alle vakjes vol te maken.

Verder merk ik wel dat als ik eenmaal ergens mee bezig ben, ik ook echt dagenlang niets anders wil doen. Als ik eenmaal begin aan Harry Potter, dan wil ik ook alle delen lezen en het liefst blijven lezen tot ze uit zijn. Als ik zit te lezen over tropische vissen, dan kan ik de halve nacht op blijven zitten. Het zijn altijd een soort 'vlagen'. Ik schakel niet makelijk over van de ene naar de andere interesse.
Sanity is (not) statistical
  maandag 7 juli 2008 @ 19:50:50 #298
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59955084
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:07 schreef Rimpelhond het volgende:
Hebben jullie, degenen die zich aangesproken voelen, een onderwerp of bezigheid waar je je extreem mee bezig houdt?
Ja, in mijn geval is dat in extremen aanwezig.
In mijn tienerjaren was dat klassiek ballet; ik heb het conservatorium ( den haag ) afgerond in 4 jr.
Vervolgens kreeg ik een ongeluk en kon ik me door fysieke beperkingen ( gescheurde knie en kruisbanden ) niet meer via die weg uitdrukken en dus zocht ik mijn rust in verdovende middelen. Die fase duurde gelukkig maar kort, want ik reageer heel vreemd op narcotica. ( niet zoals het hoort )
Daarna kwam de biochemische en voedingsleer obsessie en die is tegen alle verwachtingen in vrij consistent.
Ik ben daar alweer 10 jr uiterst obsessief mee bezig
Ik functioneer gewoonweg niet als ik me niet ergens in kan vastbijten. Als ik me ergens voor interesseer dan wil ik er ook elk detail van weten, anders verlies ik al snel de aandacht.
Heeft bij mij niets met overprikkelingen te maken hoor; overprikkeld raak ik eerder van alledaagse dingen zoals mensen, geluiden, sociale interactie, muziek of groepsprocessen.
Oh..en vrouwenstemmen. Die vind ik echt vreselijk vervelend.
  maandag 7 juli 2008 @ 19:51:38 #299
188877 Stupendous76
pi_59955098
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:07 schreef Rimpelhond het volgende:
Ja en nee. Ja, ik heb onderwerpen waar ik mij extreem mee bezig hou, en nee: dat gaat met vlagen. Soms duurt zo'n periode 3 dagen, soms 3 maanden of een jaar; daar is geen peil op te trekken. Gedurende die tijd moet zo veel als mogelijk wijken voor dat onderwerp, wil ik er alles van af weten. En dan houdt het op

-edit-
Zoiets dus:
quote:
Ik functioneer gewoonweg niet als ik me niet ergens in kan vastbijten. Als ik me ergens voor interesseer dan wil ik er ook elk detail van weten, anders verlies ik al snel de aandacht.
merci She
Repent, Pray, Forgive
  maandag 7 juli 2008 @ 19:53:56 #300
82136 Xennia
gekroond
pi_59955157
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, in mijn geval is dat in extremen aanwezig.
In mijn tienerjaren was dat klassiek ballet; ik heb het conservatorium ( den haag ) afgerond in 4 jr.
Vervolgens kreeg ik een ongeluk en kon ik me door fysieke beperkingen ( gescheurde knie en kruisbanden ) niet meer via die weg uitdrukken en dus zocht ik mijn rust in verdovende middelen. Die fase duurde gelukkig maar kort, want ik reageer heel vreemd op narcotica. ( niet zoals het hoort )
Daarna kwam de biochemische en voedingsleer obsessie en die is tegen alle verwachtingen in vrij consistent.
Ik ben daar alweer 10 jr uiterst obsessief mee bezig
Heeft bij mij niets met overprikkelingen te maken hoor; overprikkeld raak ik eerder van alledaagse dingen zoals mensen, geluiden, sociale interactie, muziek of groepsprocessen.
Oh..en vrouwenstemmen. Die vind ik echt vreselijk vervelend.
Ik denk dat bedoeld wordt dat je vastbijten in 1 activiteit juist werkt als ontprikkeling tegen de dagelijke overprikkeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')