FOK!forum / Klaagbaak / Benzine godverdomme bijna 1,70!
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 17:45
nu 1,659 landelijk
Rickocumwoensdag 4 juni 2008 @ 17:46
Laten we vooral na elke 5 cent een topique er over openen!
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 17:46
oja,, www.kwartjevankokterug.nu

al bekend misschien, maar toch
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 17:48
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:46 schreef RickoKun het volgende:
Laten we vooral na elke 5 cent een topique er over openen!
een prijsstijging van 5 cent in zo'n korte tijd is al belachelijk. en vorige zat vol.

dus ja why not
SuperSharkwoensdag 4 juni 2008 @ 17:48
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 17:52
op journaal net.. anti bos bumperstickers @ pompstations nee daar gaan we het mee redden.
maar alle kleine beetjes helpen
#ANONIEMwoensdag 4 juni 2008 @ 17:53
Ik ga er wel rustiger van rijden moet ik zeggen

50 in z'n 5
MarkNMGNwoensdag 4 juni 2008 @ 17:54
benzineprijs-topic #378239042839472897
mscholwoensdag 4 juni 2008 @ 17:54
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Frumzelwoensdag 4 juni 2008 @ 17:54
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga er wel rustiger van rijden moet ik zeggen

50 in z'n 5
Ik 50 in z'n 6
Juup©woensdag 4 juni 2008 @ 17:55
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:45 schreef piekartz87 het volgende:
nu 1,659 landelijk
Open jij elke week een topic dat de prijs omhoog is gegaan?
ColtZ40woensdag 4 juni 2008 @ 17:55
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga er wel rustiger van rijden moet ik zeggen

50 in z'n 5
Ga maar vast sparen voor je koppakking.
Frumzelwoensdag 4 juni 2008 @ 17:55
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Die discussie gaan we hier maar niet weer aan...
#ANONIEMwoensdag 4 juni 2008 @ 17:56
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga maar vast sparen voor je koppakking.
Die is al lek
Papierversnipperaarwoensdag 4 juni 2008 @ 17:58
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
Zoals hun auto verkopen?
XcUZ_Mewoensdag 4 juni 2008 @ 18:05
Laten we met z'n allen de snelwegen blokkeren, 's ochtends of 's avonds in de spits
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 18:08
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
ov gaat vooral soepel als je met de bus moet tegenwoordig.
en met de trein duurt een stuk van 100 km 2x zo lang als met de auto.

als het werkte ging ik wel met ov
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 18:08
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef Juup© het volgende:

[..]

Open jij elke week een topic dat de prijs omhoog is gegaan?
nee alleen deze
Apotheosewoensdag 4 juni 2008 @ 18:08
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef MarkNMGN het volgende:
benzineprijs-topic #378239042839472897
nee dan heb je toch niet goed geteld. Het waren er: 378239042839472880 . Bijna goed dus
Mr.Cooperwoensdag 4 juni 2008 @ 18:17
Laten we met zijn alle gaan staken.
Quint24woensdag 4 juni 2008 @ 18:18
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga maar vast sparen voor je koppakking.
en je koppelingplaat, versnellingbak, motorlagers , katalysator
bevertonwoensdag 4 juni 2008 @ 18:20
het is maar 1.70 waar de fak huil je om, kut pauper
Tomatenboerwoensdag 4 juni 2008 @ 18:23
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:20 schreef beverton het volgende:
het is maar 1.70 waar de fak huil je om, kut pauper
x 50 liter

Gelukkig rij ik diesel, wat tegenwoordig trouwens ook al meer kost dan 1.40.
Quint24woensdag 4 juni 2008 @ 18:25
eergister nog diesel getankt voor ¤ 1,35 per/liter bij de shell
Dagonetwoensdag 4 juni 2008 @ 18:27
Zelfs als je de accijnzen en BTW eraf haalt en puur de prijzen bekijkt die de maatschappijen rekenen is het in Nederland nog steeds veel duurder dan in omringende landen. Terwijl het hier geraffineerd wordt.
bevertonwoensdag 4 juni 2008 @ 18:28
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef Dagonet het volgende:
Zelfs als je de accijnzen en BTW eraf haalt en puur de prijzen bekijkt die de maatschappijen rekenen is het in Nederland nog steeds veel duurder dan in omringende landen. Terwijl het hier geraffineerd wordt.
en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
Dagonetwoensdag 4 juni 2008 @ 18:31
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
Wat hier een paar jaar geleden gerekend werd als productieprijs is in de VS de totale prijs, als de maatschappijen het nu eens wereldwijd voor dezelfde prijzen zouden aanbieden, share the hurt, dan was het allemaal niet zo dramatisch geweest.
#ANONIEMwoensdag 4 juni 2008 @ 18:31
Te belachelijk voor woorden
Tijd voor actie!!
Papierversnipperaarwoensdag 4 juni 2008 @ 18:32
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
We zijn blijkbaar veel rijker dan die lui in die bananenrepubliek.
bevertonwoensdag 4 juni 2008 @ 18:34
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
niet te geloven dat ik een serieuze post heb geplaatst
BasEnAadwoensdag 4 juni 2008 @ 19:11
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Mensen die veel last hebben van hoge benzineprijzen, werken meestal doordeweeks. Die hebben geen tijd om actie te voeren. Daarom gebeurt er niets.
Brullemanswoensdag 4 juni 2008 @ 19:14
Beter toch ,wordt het eindelijk is wat rustiger op de weg.
SuperSharkwoensdag 4 juni 2008 @ 19:17
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:14 schreef Brullemans het volgende:
Beter toch ,wordt het eindelijk is wat rustiger op de weg.
Inderdaad.

Net als dat door tabaksaccijnzen te verhogen, er minder mensen gaan roken.

Werkt echt perfect.

Asgardwoensdag 4 juni 2008 @ 19:19
Xbox_360woensdag 4 juni 2008 @ 19:22
Hoe krijgen we mensen massaal zover om snelwegen te blokkeren? Mischien moet een aantal groepen mensen gewoon om 3 uur 's nachts ofzo hun auto's midden op een aantal snelwegen parkeren en een paar borden en gevarendriehoeken plaatsen om kettingbotsingen te voorkomen. Zullen zat mensen zijn die meedoen denk ik zo.
BroodjePindakaaswoensdag 4 juni 2008 @ 19:24
Mensen zonder tankkaart royal sadness
SuperSharkwoensdag 4 juni 2008 @ 19:24
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:22 schreef Xbox_360 het volgende:
Hoe krijgen we mensen massaal zover om snelwegen te blokkeren? Mischien moet een aantal groepen mensen gewoon om 3 uur 's nachts ofzo hun auto's midden op een aantal snelwegen parkeren en een paar borden en gevarendriehoeken plaatsen om kettingbotsingen te voorkomen. Zullen zat mensen zijn die meedoen denk ik zo.
Is niet zo heel moeilijk hoor, met evenveel auto's (liefst grote bussen of iets dergelijks) als dat er rijbanen zijn (+1 voor vluchtstrook), allemaal naast elkaar gaan rijden, en gewoon je gas los tot je stil staat. Vervolgens de blokkadevoertuigen aan elkaar ketenen met stevige sloten. Knappe bestuurder die daar doorheen komt.
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 19:25
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:14 schreef Brullemans het volgende:
Beter toch ,wordt het eindelijk is wat rustiger op de weg.
ja zo denkt de overheid ook ben ik bang, maar zo werkt het niet in het echt
BobbyBwoensdag 4 juni 2008 @ 19:29
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
We staan iedere dag stil op de snelwegen, ze merken het verschil toch niet.
Yankee_Onewoensdag 4 juni 2008 @ 19:39
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:24 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Mensen zonder tankkaart royal sadness
gelukkig berekent de leasemaatschappij die kosten niet door
Hukkiewoensdag 4 juni 2008 @ 19:43
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:17 schreef SuperShark het volgende:
Inderdaad.

Net als dat door tabaksaccijnzen te verhogen, er minder mensen gaan roken.

Werkt echt perfect.

[offtopic]Zou het niet zo kunnen zijn dat -omdat er steeds minder mensen roken- men de accijnzen omhoog gooit om nog maar zoveel mogelijk inkosten binnen te halen?[/offtopic]

Verder is benzine stervens duur, maar Hukkie gaat wel binnenkort weer een autootje kopen, omdat het OV gewoon geen alternatief is.
TheThirdMarkwoensdag 4 juni 2008 @ 19:50
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

x 50 liter

Gelukkig rij ik diesel, wat tegenwoordig trouwens ook al meer kost dan 1.40.
Diesel V-Power!

Onderhand ook net zo duur als benzine

Gelukkig pasje van de baas
piekartz87woensdag 4 juni 2008 @ 19:54
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Diesel V-Power!

Onderhand ook net zo duur als benzine

Gelukkig pasje van de baas
v-power een duurdere soort brandstof, alsof iemand dat tegenwoordig in zn tank gooit.

als ze met een goedkopere soort benzine kwamen gooide ik dat erin ook al is het iets slechter
Dagonetwoensdag 4 juni 2008 @ 20:00
Maar goed, dan blokkeer je de snelweg, en dan? Denk je dan dat er een grote wijziging komt in accijns en BTW? Nuhhuh, dat is Europees bepaald en wijzigen kan alleen als alle EU landen instemmen.
Alle 27.
iuveniswoensdag 4 juni 2008 @ 20:02
3 gulden 40?
Daar kon je vroeger 34 gevulde koeken voor kopen...
siekmanwoensdag 4 juni 2008 @ 20:15
er wordt toch niks gedaan , er is geen enkele nederlander die door een actie niet op zijn werk zou verschijnen . Zou hij niet durfen

allemaal te bang , ik hoorde iets dat vrachtwagenchauffeurs volgende week een zetje in de rug gaan geven .

Laat de regering eens het volk vertegenwoordigen , en niet onze koningin en haar staatskas .
TheThirdMarkwoensdag 4 juni 2008 @ 20:49
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:54 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

v-power een duurdere soort brandstof, alsof iemand dat tegenwoordig in zn tank gooit.

als ze met een goedkopere soort benzine kwamen gooide ik dat erin ook al is het iets slechter


Als het aan mijzelf gelegen had, zou ik ook wel gewone Diesel tanken. Maar de lease maatschappij wil het hebben, dus geen probleem aan mijn kant
mrariewoensdag 4 juni 2008 @ 21:12
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:22 schreef Xbox_360 het volgende:
Hoe krijgen we mensen massaal zover om snelwegen te blokkeren? Mischien moet een aantal groepen mensen gewoon om 3 uur 's nachts ofzo hun auto's midden op een aantal snelwegen parkeren en een paar borden en gevarendriehoeken plaatsen om kettingbotsingen te voorkomen. Zullen zat mensen zijn die meedoen denk ik zo.
Gast, we blokkeren al elke dag de snelweg... en 's nachts??? Wtf gaan we daarmee bereiken, en het is maar 1,70 per liter, waar hebben we het over...

Mensen met pauperbaantjes die halve maandloon kwijt zijn aan een tankje benzine...
BobbyBwoensdag 4 juni 2008 @ 22:32
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:12 schreef mrarie het volgende:
Mensen met pauperbaantjes die halve maandloon kwijt zijn aan een tankje benzine...
Nee, dan mensen die het normaal vinden om het meeste voor een tank benzine te moeten betalen op deze aardkloot en dan ook nog eens andere baantjes pauperbaantjes durft te noemen omdat ie waarschijnlijk zelf tot z'n 30e op onze kosten heeft zitten studeren.

Maar is goed, breng je voortaan zelf je huisvuil maar weg en je post ga je ook maar zelf halen en je huis bouw je ook maar zelf.

Kneusje.
vogeltjesdanswoensdag 4 juni 2008 @ 22:55
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

een prijsstijging van 5 cent in zo'n korte tijd is al belachelijk. en vorige zat vol.

dus ja why not
Voor je je tank hebt leeggereden is een liter benzine alweer 5 cent gestegen!
Revolution-NLwoensdag 4 juni 2008 @ 23:02
[Met en zonder belasting is onze benzine-prijs het hoogst.
Ook erg triest dat onze gasprijs bijna het hoogst is van de EU, terwijl wel zelf een enorme voorraad hebben

http://www.energy.eu/#prices
Revolution-NLwoensdag 4 juni 2008 @ 23:03
dubbel
henkwaywoensdag 4 juni 2008 @ 23:03
ik ga morgen lekker met de fiets naar het werk in de zon, kan ik al die domme scheldende autombilisten uitlachen.
23 km in 45 minuten en goede conditie dat je krijgt, scheelt ook weer fietsen in de sportschool
Revolution-NLwoensdag 4 juni 2008 @ 23:04
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
ik ga morgen lekker met de fiets naar het werk in de zon, kan ik al die domme scheldende autombilisten uitlachen.
23 km in 45 minuten en goede conditie dat je krijgt, scheelt ook weer fietsen in de sportschool
Liever jij dan ik
RemcoW85woensdag 4 juni 2008 @ 23:09
Gisteren nog wezen tanken voor 1.539 .. Dicht bij de grens wonen heeft toch zo zijn voordelen lees ik weer. Wist niet eens dat ie al op 1.65 zat.
mscholwoensdag 4 juni 2008 @ 23:39
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:08 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

ov gaat vooral soepel als je met de bus moet tegenwoordig.
en met de trein duurt een stuk van 100 km 2x zo lang als met de auto.

als het werkte ging ik wel met ov
2x zo lang? tis hier alleen maar sneller
DaneVdonderdag 5 juni 2008 @ 00:01
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:39 schreef mschol het volgende:

[..]

2x zo lang? tis hier alleen maar sneller
Ja, maar je moet zien dat je vanuit je huis bij de het station komt, je aansluitingen hebt en vervolgens ook weer vanuit het station naar de plaats van bestemming.

Vooral als die paupers weer eens moeten staken

Als ik met de auto naar school ga (Eindhoven-> Heerlen) doe ik er een uur over. Met het openbaar vervoer duurt het alles bij elkaar 2:15. Maar goed, ik ben een arm studentje dus heb geen keus.
Godshanddonderdag 5 juni 2008 @ 00:10
wordt gewoon tijd dat we eens op (bio)diesel of waterstof overgaan...

oliemonopolisten
mrariedonderdag 5 juni 2008 @ 01:48
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:32 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, dan mensen die het normaal vinden om het meeste voor een tank benzine te moeten betalen op deze aardkloot en dan ook nog eens andere baantjes pauperbaantjes durft te noemen omdat ie waarschijnlijk zelf tot z'n 30e op onze kosten heeft zitten studeren.


Had dat ook maar gedaan, zou je je nu ook geen zorgen maken waar je het geld voor die paar
litertjes benzine vandaan moet gaan halen.
quote:
Maar is goed, breng je voortaan zelf je huisvuil maar weg en je post ga je ook maar zelf halen en je huis bouw je ook maar zelf.

Kneusje.
Niet nodig, er zijn altijd wel mensen die dat werk willen doen voor een paar centjes.
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 09:18
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef mrarie het volgende:
Had dat ook maar gedaan, zou je je nu ook geen zorgen maken waar je het geld voor die paar
litertjes benzine vandaan moet gaan halen.
Ik heb een prima baan, maar mensen die zich verheven voelen boven anderen zijn gewoon zo ontzettend mongoloïde.
quote:
Niet nodig, er zijn altijd wel mensen die dat werk willen doen voor een paar centjes.
Ik denk dat ze met plezier jou voortaan over willen slaan.
danosdonderdag 5 juni 2008 @ 09:59
waarom daalt die prijs van Diesel niet? De buschauffeurs staken al dagen, dan moeten we in Nederland toch in ieder geval een overschot aan Diesel hebben en moet de prijs dus dalen. Of wordt dat gewoon ergens opgeslagen?
mgerbendonderdag 5 juni 2008 @ 10:59
Ik concludeer voorzichtig dat benzine (en diesel) waanzinnig goedkoop zijn.
Niet meteen flamen!

Kijk eens naar wat je betaalt voor een kopje koffie. 0,1 liter, twee euro. Wat krijg je ervoor? Lekker smaakje, 20 minuten een warm gevoel, dan heb je het wel gehad.
Wat krijg je voor 2 euro benzine: Razendsnel vervoer, droog en warm, met al je boodschappen en als het moet drie vrienden, precies van waar je bent tot precies waar je moet zijn, voor 15 tot 20 kilometer.

Conclusie: Ja, benzine is duur vergeleken met gisteren. Maar als je kijkt wat je krijgt voor je geld is het waanzinnig goedkoop.

Dat is dus de reden waarom mensen wel klagen maar toch blijven rijden.
We hebben het idee dat het te duur is omdat het gisteren goedkoper was (' toen kon het wel! ').
Maar puur op waar-voor-je-geld biedt benzine ontzettend veel waarde voor heel weinig geld.
Okseldonderdag 5 juni 2008 @ 11:02
Ik vind het wel cool. Heb mn auto pas verkocht.
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 11:04
Euhm nee, we hebben het idee dat het duur is omdat wij het meeste ter wereld betalen voor een liter benzine.

Een kopje koffie voor 2 euro is wel erg veel. Je kan ook gewoon thuis zelf koffie zetten. Nog geen 50 cent inclusief gebruik van elektriciteit, water etc. Maar snap je punt wel. Als je het zo redeneert is het inderdaad niet erg duur.
Okseldonderdag 5 juni 2008 @ 11:05
Leuke redenering!
mscholdonderdag 5 juni 2008 @ 11:24
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef mgerben het volgende:
(...)
Wat krijg je voor 2 euro benzine: Razendsnel vervoer, (...)
waar je elke keer weer vast staat in de file, heel snel,
mrariedonderdag 5 juni 2008 @ 11:29
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef mgerben het volgende:
Ik concludeer voorzichtig dat benzine (en diesel) waanzinnig goedkoop zijn.
Niet meteen flamen!

Kijk eens naar wat je betaalt voor een kopje koffie. 0,1 liter, twee euro. Wat krijg je ervoor? Lekker smaakje, 20 minuten een warm gevoel, dan heb je het wel gehad.
Wat krijg je voor 2 euro benzine: Razendsnel vervoer, droog en warm, met al je boodschappen en als het moet drie vrienden, precies van waar je bent tot precies waar je moet zijn, voor 15 tot 20 kilometer.

Conclusie: Ja, benzine is duur vergeleken met gisteren. Maar als je kijkt wat je krijgt voor je geld is het waanzinnig goedkoop.

Dat is dus de reden waarom mensen wel klagen maar toch blijven rijden.
We hebben het idee dat het te duur is omdat het gisteren goedkoper was (' toen kon het wel! ').
Maar puur op waar-voor-je-geld biedt benzine ontzettend veel waarde voor heel weinig geld.
Eens... ook niet te vergeten de mensen die wel elke weekend 10 tallen euro's wegzuipen, maar bij het tanken weer staan klagen dat het zo duur is.
pcmaniacdonderdag 5 juni 2008 @ 11:32
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:09 schreef RemcoW85 het volgende:
Gisteren nog wezen tanken voor 1.539 .. Dicht bij de grens wonen heeft toch zo zijn voordelen lees ik weer. Wist niet eens dat ie al op 1.65 zat.
Same here.
Is benzine in het oosten des lands zoveel goedkoper dan elders ofzo, of ben ik een van de weinigen die NIET langs de snelweg tankt....
Patriarchdonderdag 5 juni 2008 @ 11:45
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als die lijers in Den Haag erachter komen (altijd te laat natuurlijk) dat door de accijns en btw op brandstof de economie zwaar vertraagt, niet meer groeit of zelfs krimpt. Dat is namelijk onvermijdelijk op een gegeven moment.
Dan zijn er twee keuzes:
de meest plausibele: ze ontkennen glashard, geven de 'wereldeconomie' (of erger: de burger) de schuld en/of gooien er nog een schepje bovenop om 'zwakkeren' in de samenleving te compenseren (sigaar uit eigen doos).
minst plausibele en meest logische/sociale natuurlijk: ze stellen een accijns/btw plafond in op basis van absolute cijfers (gerelateerd aan accijnsinkomsten op begroting). EN dus niet (!) procentueel zoals het nu is, waardoor de overheid in feite BAAT heeft bij hogere olieprijzen.

1 ding staat wel overeind; de meesten van wat men noemt "volksvertegenwoordiging" in Den Haag heeft GEEN ENKEL BESEF van wat er in de samenleving speelt. Een groffe schande dat al decennia voortwakkert.
Voorstel; schaf kilometervergoeding/tankpassen voor parlementariers maar eens af... maar ja, wie beslist daar over? ... U raadt het al...
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 11:50
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:45 schreef Patriarch het volgende:
1 ding staat wel overeind; de meesten van wat men noemt "volksvertegenwoordiging" in Den Haag heeft GEEN ENKEL BESEF van wat er in de samenleving speelt.
Enige wat je te horen krijgt is dat we een stel zeikerds zijn. Maar er wat mee doen; ho maar. Ja, gaat ie dingen opnoemen die wel goed gaan, het gaat juist om de dingen die niet goed gaan. Maar ja, dat kun je ook lekker negeren, net als die 300KM file iedere dag. We betalen met de dag meer, maar we zien er op de wegen weinig van terug, helaas.
mgerbendonderdag 5 juni 2008 @ 11:53
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:04 schreef BobbyB het volgende:
Euhm nee, we hebben het idee dat het duur is omdat wij het meeste ter wereld betalen voor een liter benzine.

Een kopje koffie voor 2 euro is wel erg veel. Je kan ook gewoon thuis zelf koffie zetten. Nog geen 50 cent inclusief gebruik van elektriciteit, water etc. Maar snap je punt wel. Als je het zo redeneert is het inderdaad niet erg duur.
Nee, dan heb je het punt gemist.
Je vergelijkt de benzineprijs namelijk met de prijs van benzine, en je kijkt niet naar wat je eigenlijk krijgt voor je 2 euro.
De vergelijking is niet met zelf maken maar is natuurlijk met een willekeurig consumptiegoed dat je in een kwartiertje opeet of opdrinkt en waar je zonder een spier te vertrekken 2-4 euro voor betaalt - biertje, hamburger, whatever.
Als je dat vergelijkt met benzine krijg je bij benzine wel een hele hoop voor je geld.
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 12:05
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben ook zo 2 euro aan benzine kwijt in een kwartier. (Als ik door kan rijden tenminste) maar in dat geval snap ik waarom de overheid niks aan files doen, heb je langer plezier van een liter benzine.

En op zo'n manier kan je alles wel duurder gaan maken. Moet je kijken wat een plezier je hebt van een internet aansluiting, daar ook maar 2 euro per kwartier voor gaan vragen? Mogen niet zeuren, want dat betalen we ook voor een biertje.

Nee, bij nader inzien slaat je redenering kant noch wal. Als we namelijk alle producten gaan vergelijken met elkaar naar hoeveel plezier je er van hebt en wat het kost dan zouden we voor een auto minder moeten betalen dan voor een computer, want met een computer heb ik veel meer plezier dan met een auto. Oh nee, dan moeten we volgens jouw redenering een computer net zo duur maken als een auto...

[ Bericht 22% gewijzigd door BobbyB op 05-06-2008 12:10:49 ]
-0-donderdag 5 juni 2008 @ 12:15
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 00:10 schreef Godshand het volgende:
wordt gewoon tijd dat we eens op (bio)diesel of waterstof overgaan...

oliemonopolisten
Ja, tof alles op biodiesel laten rijden. Lekker ons voedsel opstoken.

We hebben dan wel geen eten maar hé we rijden wel voor 1 euro/L auto.
mgerbendonderdag 5 juni 2008 @ 12:35
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben ook zo 2 euro aan benzine kwijt in een kwartier.
Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.

Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.

Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
mscholdonderdag 5 juni 2008 @ 13:21
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:

[..]

Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.

Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.

Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
of je past je levensstijl gewoon aan geen auto hebben, stukken praktischer EN goedkoper, zat mensen die op die manier overleven hoor
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 13:23
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:

[..]

Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.

Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.
Ja, je kan er wal op allerlei manieren omheen lullen, maar het is gewoon belachelijk dat wij zo asociaal veel betalen in vergelijking met de rest van de wereld. En dan kun je wel zeggen dat we voor een biertje net zoveel betalen, dat is gewoon iets heel anders. Zoals ik al zei, dan kun je alle producten wel met elkaar gaan vergelijken.

En dan nog, dan is de olie zelf niet duur, de overheid MAAKT het duur en als ze dan wat met dat geld deden; prima! Maar we staan met de dag in meer files en dat is wat de meeste mensen tegen de haren instrijkt. Als we we in ongeveer alle landen, ongeveer 1,70 betalen heeft niemand daar echt problemen mee, maar juist omdat we zien dat het veel goedkoper kan, vinden de meeste dat een probleem.

Natuurlijk heeft een auto z'n voordelen, maar door de prijzen worden die voordelen wel steeds minder en minder.
quote:
Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
Ik denk als je die vraag nu zou stellen dat er wel degelijk mensen zijn die zeggen: laat mij maar op de fiets / OV gaan. 2 jaar terug had je gelijk gehad, maar het is niet voor niks dat ze het ontzettend druk hebben met LPG in bouwen. Als dat er niet geweest weest, waren denk ik een hoop mensen gestopt met auto rijden.
Geqxondonderdag 5 juni 2008 @ 13:35
30 in zijn 4.
Grrrrrrrrdonderdag 5 juni 2008 @ 13:40
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga er wel rustiger van rijden moet ik zeggen

50 in z'n 5
Mooi zo! Als iedereen dat nou gaat doen kan de olieprijs weer wat omlaag
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 13:50
Ik rij inderdaad ook altijd 50 in 5, scheelt best veel
mgerbendonderdag 5 juni 2008 @ 13:52
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
of je past je levensstijl gewoon aan geen auto hebben, stukken praktischer EN goedkoper, zat mensen die op die manier overleven hoor
Yep, maar dat is precies mijn punt.

Goedkope brandstof is een enorme boost voor onze levensstandaard.
Dat jij geen auto hebt betekent niet dat jij niet profiteert van goedkope brandstof.

Je moet je namelijk ook nog even afvragen hoe de producten in de winkel komen.

Jij haalt met je fiets kiwi's uit Nieuw-Zeeland, melk uit Friesland, kaas uit Italie, rundvlees uit Argentinie, sinaasappels uit Israel en je kiest tussen wijn uit Zuid-Afrika, Australie en Californie.

Dat wordt allemaal mogelijk gemaakt omdat de schepen, vliegtuigen en vrachtauto's die al dat spul vervoeren op goedkope brandstof draaien.

Bekend voorbeeld: Als het goedkoper is om Hollandse garnalen naar Portugal te rijden, ze daar te pellen en weer terug te rijden, dan om ze te pellen in Nederland. Dan kun je dus concluderen dat de brandstof goedkoper is dan het verschil in uurloon van de Hollandse en Portugese garnalenpellers.

Als rundvlees uit Argentinie goedkoper is dan rundvlees uit Friesland wordt dat mogelijk gemaakt door goedkope brandstof.

En dat komt omdat een liter olie/benzine/diesel heel veel werk kan verzetten in verhouding tot wat die liter kost.
Alle alternatieven (wind, paarden, electriciteit uit zon&water) kosten veel meer euro's om hetzelfde werk te verzetten.
Onze maatschappij draait dus op energie die relatief hartstikke goedkoop is - wat wordt aangetoond door het feit dat je voor een habbekrats producten uit de hele wereld op je bord hebt.

Je profiteert er dus flink van, ook al breng jij die producten de laatste honderd meter met de fiets naar huis.
Dagonetdonderdag 5 juni 2008 @ 13:53
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:
De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.
Maar waarom zou je dat willen? Ja, als je op een boerderij woont heb je het wel nodig ja, maar elk dorp heeft wel een supermarkt, waarom zou je dan naar een andere stad gaan om je boodschappen te doen?
quote:
Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.
Ik ben sneller op de fiets van huis naar werk dan met de auto, idem voor boodschappen of al m'n andere dagelijkse behoeften. Dus welke verhoging?
quote:
Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
Onzin.
Bob-Bdonderdag 5 juni 2008 @ 13:53
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Voor je je tank hebt leeggereden is een liter benzine alweer 5 cent gestegen!
Ik sta nu elke week mijn tank maximaal af te vullen, omdat ik toch weet dat het de week erop duurder is .
piekartz87donderdag 5 juni 2008 @ 13:55
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mooi zo! Als iedereen dat nou gaat doen kan de olieprijs weer wat omlaag
als iedereen niet zo onnozel onnodig vaak remt ( mensen die met 5km/u door een bocht gaan ) dan zou het ook wat schelen met optrekken
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 13:58
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat willen? Ja, als je op een boerderij woont heb je het wel nodig ja, maar elk dorp heeft wel een supermarkt, waarom zou je dan naar een andere stad gaan om je boodschappen te doen?
Omdat sommige mensen in een andere stad boodschappen gaan doen omdat het daar goedkoper is. Dat ze die winst teniet doen door met de auto naar een andere stad te gaan vergeten ze even.
Grrrrrrrrdonderdag 5 juni 2008 @ 14:36
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:55 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

als iedereen niet zo onnozel onnodig vaak remt ( mensen die met 5km/u door een bocht gaan ) dan zou het ook wat schelen met optrekken
Jij ragt er met 50 doorheen?

Wat ook veel zou schelen is dat mensen niet als een idioot op elkaar kruipen in de spits als je toch niet harder
dan 100 kan (als je dat al haalt). Zelf ga ik vaak gewoon rechts rijden met een constante snelheid, hoe vaak je dan niet ineens links een hele rij remlichten op ziet lichten, om 2 seconden daarna allemaal weer vrolijk te acceleren . Blijkbaar geen last van de hoge benzineprijzen
fathankdonderdag 5 juni 2008 @ 14:45
http://www.megaupload.com/nl/?d=EUFHEKTS

In die powerpointpresentatie staat de oplossing.
vogeltjesdansdonderdag 5 juni 2008 @ 17:10
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik sta nu elke week mijn tank maximaal af te vullen, omdat ik toch weet dat het de week erop duurder is .
Hee pssst jerrycan kopuh?
Nobudonderdag 5 juni 2008 @ 17:19
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Sorry, als ik ergens naar toe moet doe ik dat liever in een omgeving waar ik niet het gevoel heb in een opvangkamp voor junks en kansenjongeren beland te zijn.
BobbyBdonderdag 5 juni 2008 @ 17:23
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

niet want iedereen is bekrompen bezig...

je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?

Ja nee, prima alternatief.
vogeltjesdansdonderdag 5 juni 2008 @ 18:15
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?

Ja nee, prima alternatief.
Je vergeet "waardoor je drie keer zo lang onderweg bent dan met de auto".

En dan willen ze ook nog de vaste vertrektijden afschaffen Dan hebben ze tenminste het mandaat om er helemaal een puinzooi van te maken En ze kunnen er nog niet eens op afgerekend worden ook
Rickocumdonderdag 5 juni 2008 @ 19:02
WTF 1,70!?

DAAR KAN JE 4 BARON HALVE LITERS VOOR HALEN!
Mekidonderdag 5 juni 2008 @ 19:44
steek de auto van Wouter Bos lek, dat zal hij voelen hoe het is om mensen bestelen
Asgarddonderdag 5 juni 2008 @ 19:49
Ik gebruik nu echt veel meer het OV (ov jaarkaart ) en laat de auto vaker staan.
HokkePokdonderdag 5 juni 2008 @ 19:54
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?

Ja nee, prima alternatief.
Voordat ik met mijn leaseauto naar mijn werk ging veelvuldig met het OV gereist. Gezellig met vrienden, muziekje en Metrokrant op schoot. Vooral zomers veel mooie schaars geklede studentes erbij. Niks mis mee hoor, en de vertragingen vallen ook best mee.
Geqxondonderdag 5 juni 2008 @ 20:52
Ik mocht verdomme zonet weer 2,90 euro betalen! KUT
LXIVdonderdag 5 juni 2008 @ 21:05
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:52 schreef mgerben het volgende:

[..]

Yep, maar dat is precies mijn punt.

Goedkope brandstof is een enorme boost voor onze levensstandaard.
Dat jij geen auto hebt betekent niet dat jij niet profiteert van goedkope brandstof.

Je moet je namelijk ook nog even afvragen hoe de producten in de winkel komen.

Jij haalt met je fiets kiwi's uit Nieuw-Zeeland, melk uit Friesland, kaas uit Italie, rundvlees uit Argentinie, sinaasappels uit Israel en je kiest tussen wijn uit Zuid-Afrika, Australie en Californie.

Dat wordt allemaal mogelijk gemaakt omdat de schepen, vliegtuigen en vrachtauto's die al dat spul vervoeren op goedkope brandstof draaien.

Bekend voorbeeld: Als het goedkoper is om Hollandse garnalen naar Portugal te rijden, ze daar te pellen en weer terug te rijden, dan om ze te pellen in Nederland. Dan kun je dus concluderen dat de brandstof goedkoper is dan het verschil in uurloon van de Hollandse en Portugese garnalenpellers.

Als rundvlees uit Argentinie goedkoper is dan rundvlees uit Friesland wordt dat mogelijk gemaakt door goedkope brandstof.

En dat komt omdat een liter olie/benzine/diesel heel veel werk kan verzetten in verhouding tot wat die liter kost.
Alle alternatieven (wind, paarden, electriciteit uit zon&water) kosten veel meer euro's om hetzelfde werk te verzetten.
Onze maatschappij draait dus op energie die relatief hartstikke goedkoop is - wat wordt aangetoond door het feit dat je voor een habbekrats producten uit de hele wereld op je bord hebt.

Je profiteert er dus flink van, ook al breng jij die producten de laatste honderd meter met de fiets naar huis.
En tegelijkertijd geef jij exact aan waarom de brandstof nog véél en véél duurder zou moeten worden. Want een gemiddeld levensmiddel legt maar liefst 1500 km af voordat het op ons bord beland. Omdat brandstof en daardoor transport zo goedkoop is. De werkelijke maatschappelijke kosten zijn echter veel hoger, denk maar aan het uitgeput raken van onze voorraden, milieu-effecten, et cetera.
Terwijl dit volstrekt onnodig is. Waarom zouden we midden in de winter peultjes uit Egypte moeten eten? In onze streken is dat een voorjaarsgroente. Eet in de winter gewoon kool, dat is ook nog eens het gezondste in dat jaargetijde. En in de lente weer peultjes.
Op enige specerijen en bijzondere producten na, waarvoor geen equivalent is in onze gematigde streken, worden allerlei voedingsmiddelen nodeloos de wereld overgevlogen. Ten koste van schaarse brandstof. Zo kende ik iemand die hompen kaas naar Curacau vloog, daar één keer door liet snijden, en vervolgens weer terug naar Nederland liet komen. Dan was het een product van Curacau en kreeg hij er zoveel subsidie op dat hij de kaas hier rechtstreeks de container in kon flikkeren en toch winst maakte. Volledige verspilling van brandstof, kaas, arbeid en belastinggeld. Net zogoed dat vrachtwagens met Nederlandse varkens naar Italië gereden worden en vice versa Italiaanse varkens weer naar Nederland. Nodeloos dierenleed en wegverstopping. Mogelijk dankzij te lage brandstofprijzen en exportsubdidies.
Frumzeldonderdag 5 juni 2008 @ 21:56
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:45 schreef fathank het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=EUFHEKTS

In die powerpointpresentatie staat de oplossing.
Wat dacht je van al heel veel mensen die al tanken bij een goedkoper station? En waar dacht je dat die brandstof vandaan komt? Die pompen ze echt niet zelf op...
Alexandriusdonderdag 5 juni 2008 @ 22:53
appelsjapdonderdag 5 juni 2008 @ 23:11
prijs in de US of A is nu 0,60 per liter, en dat vinden ze al teveel.
Martijn_77donderdag 5 juni 2008 @ 23:32
En 70 % zijn belastingen
deepartdonderdag 5 juni 2008 @ 23:50
Laatst een paar slokken benzine geproeft.. Voor 1,65¤ moet het wel geniaal lekker zijn..
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 00:18
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc?
nooit last van gehad...
quote:
Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten?
je hebt geen immuun systeem/je hebt een enorm zwak lichaam?
quote:
Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd).
euh??? ik kan normaal staan hoor in tram/trein/bus...
quote:
Wat ook met de dag duurder word?
et wordt duurder, maar niet met de dag... (zoals bij de auto)
quote:
Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken?
niet constant maar ik snap je punt...
quote:
Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?
de enige mensen in een stilte coupe (althans, degene die ik heb gezien) waren gewoon stil hoor
quote:
Ja nee, prima alternatief.
ja inderdaad
TC03vrijdag 6 juni 2008 @ 00:22
De trein is simpelweg geen alternatief. Het is dat ik student ben en OV heb, als ik werk koop ik een auto en zal ik nooit het OV pakken. Onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur. Alleen de koplopers zitten comfortabel, de rest is gewoon huilen met de pet op. Niet zitbaar voor langer dan een half uur. Bussen hoef je al helemaal niet over te beginnen. Ze staken drie keer per jaar en je kan meestal nog staan ook.

OV
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 00:28
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef TC03 het volgende:
De trein is simpelweg geen alternatief. Het is dat ik student ben en OV heb, als ik werk koop ik een auto en zal ik nooit het OV pakken. Onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur. Alleen de koplopers zitten comfortabel, de rest is gewoon huilen met de pet op. Niet zitbaar voor langer dan een half uur. Bussen hoef je al helemaal niet over te beginnen. Ze staken drie keer per jaar en je kan meestal nog staan ook.

OV
waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?
henkwayvrijdag 6 juni 2008 @ 00:30
Ik snap niet dat de hele wereld druk is met reizen, ga gvd verkassen of zo.
en ga dan lekker op de fiets zoals ik, de zon op je bolletje en f uitwaaien onderweg.
TC03vrijdag 6 juni 2008 @ 00:33
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef mschol het volgende:

[..]

waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?
Randstad, en ben groter dan 1 meter 70.
pepuvrijdag 6 juni 2008 @ 00:34
1:21
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 01:08
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Randstad, en ben groter dan 1 meter 70.
hee ik ook... (bijna) nooit last van OV...
das eigenlijk alleen als et stormt en de platen van de hoftoren dreigen te komen.. maarja das niet schuld OV
Nobuvrijdag 6 juni 2008 @ 01:22
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 01:08 schreef mschol het volgende:

[..]

hee ik ook... (bijna) nooit last van OV...
das eigenlijk alleen als et stormt en de platen van de hoftoren dreigen te komen.. maarja das niet schuld OV
Mijn wagen doet het ook in die omstandigheden nog prima.
vogeltjesdansvrijdag 6 juni 2008 @ 09:37
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef mschol het volgende:

[..]

waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?
Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens in Spanje met de trein hebt gereisd? De tweede klas daar doet onze eerste klas verbleken. De treinen rijden daar wel op tijd en het is niet duur.

Dus zeg maar niets over het buitenland, want in vergelijking daarmee gaat Nederland nogal eens hard op zijn bek. Natuurlijk heb je ook de oude meuk in jet oostblok, maar dat het EN goedkoper EN beter kan in het het buitenland, zegt toch wel veel over ons openbaar vervoer systeem.

OV is m.i. alleen een optie als je niet veel prijs stelt op comfort en vertrek- en eindpunt dicht bij het station liggen.
BobbyBvrijdag 6 juni 2008 @ 09:39
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:18 schreef mschol het volgende:
nooit last van gehad...
Nou, ik dagelijks. Regen, wind, bevroren bovenleidingen, uitgezette rails etc.
quote:
je hebt geen immuun systeem/je hebt een enorm zwak lichaam?
Jawel, maar ik zit toch liever in een warme auto.
quote:
euh??? ik kan normaal staan hoor in tram/trein/bus...
JIJ misschien wel, maar er zijn tientallen trajecten waar dat in de spits niet kan.
quote:
et wordt duurder, maar niet met de dag... (zoals bij de auto)
Zodra je met 2 personen of meer gaat word het al snel veel duurder.
quote:
niet constant maar ik snap je punt...
Ok
quote:
de enige mensen in een stilte coupe (althans, degene die ik heb gezien) waren gewoon stil hoor
Was idd wat overdreven, maar heb het vaker meegemaakt.
quote:
ja inderdaad
Aangezien bovenstaande punten niet voor jou gelden, is het voor jou een prima alternatief ja. Maar zoals vogeltjesdans ook al aangaf, je bent met het OV vaak ook langer onderweg. Zelfs met file ben ik met de auto sneller dan met het OV en dan heb ik niet 3 keer over hoeven stappen.
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 10:00
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 01:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Mijn wagen doet het ook in die omstandigheden nog prima.
maar op die plek mag je met de auto ook niet komen dan hoor (en OV werkt wel, je hebt alleen een iets andere route nodig)
BroodjePindakaasvrijdag 6 juni 2008 @ 10:14
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:32 schreef Martijn_77 het volgende:
En 70 % zijn belastingen
Links .
BroodjePindakaasvrijdag 6 juni 2008 @ 10:15
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
ik ga morgen lekker met de fiets naar het werk in de zon, kan ik al die domme scheldende autombilisten uitlachen.
23 km in 45 minuten en goede conditie dat je krijgt, scheelt ook weer fietsen in de sportschool
Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.
BroodjePindakaasvrijdag 6 juni 2008 @ 10:16
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef TC03 het volgende:
De trein is simpelweg geen alternatief. Het is dat ik student ben en OV heb, als ik werk koop ik een auto en zal ik nooit het OV pakken. Onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur. Alleen de koplopers zitten comfortabel, de rest is gewoon huilen met de pet op. Niet zitbaar voor langer dan een half uur. Bussen hoef je al helemaal niet over te beginnen. Ze staken drie keer per jaar en je kan meestal nog staan ook.

OV
He-le-maal mee eens. OV .
mgerbenvrijdag 6 juni 2008 @ 10:41
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
En tegelijkertijd geef jij exact aan waarom de brandstof nog véél en véél duurder zou moeten worden. Want een gemiddeld levensmiddel legt maar liefst 1500 km af voordat het op ons bord beland. Omdat brandstof en daardoor transport zo goedkoop is. De werkelijke maatschappelijke kosten zijn echter veel hoger, denk maar aan het uitgeput raken van onze voorraden, milieu-effecten, et cetera. [nog meer verhaal]
Exact mijn punt.
Zolang we de olie tegen kostprijs (wat het kost om het uit de grond te pompen, te raffineren en in onze auto te gieten) kunnen gebruiken, wentelen we de bijkomende kosten (Azoren onder water, dijkverhogingen, klimaatveranderingen) af op anderen.
Zij moeten de portemonnee trekken wanneer het water op hen afkomt of hun land niets meer opbrengt. Die kosten zitten niet verwerkt in de prijs.

Dus inderdaad, als de olie naar 400 per vat zou gaan zou dat voor de aarde niet slecht zijn.
En wij zouden inderdaad weer seizoengroenten kennen en een kiwi zou iets bijzonders zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door mgerben op 06-06-2008 10:50:54 ]
DooZjUhvrijdag 6 juni 2008 @ 14:09
Ik weet niet waar jullie tanken, maar hier betaal ik nog altijd 1,529!
BobbyBvrijdag 6 juni 2008 @ 14:13
En waar tank jij dan?
DooZjUhvrijdag 6 juni 2008 @ 14:16
In Almere, maar er zullen genoeg andere tank stations zijn waar je goedkoper kunt tanken!
Jipjevrijdag 6 juni 2008 @ 14:17
Ik betaal 0,569

Lang leve de LPG!
ColtZ40vrijdag 6 juni 2008 @ 14:19
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:13 schreef BobbyB het volgende:
En waar tank jij dan?
Het maakt helemaal niks uit. Witte pomp brandstof van mindere kwaliteit dus minder energie per liter. En v-power betere kwaliteit dus meer energie per liter.
Thrilledvrijdag 6 juni 2008 @ 14:28
Als we nou gewoon eens met fok een georganiseerde staking uitvoeren. Zooi auto's op verschillende snelwegen die elke ochtend al standaard druk zijn, en daar gewoon in de spits je auto stil gooien.. met een flinke groep halen ze je niet zo 1-2-3 weg
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 14:37
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:28 schreef Thrilled het volgende:
Als we nou gewoon eens met fok een georganiseerde staking uitvoeren. Zooi auto's op verschillende snelwegen die elke ochtend al standaard druk zijn, en daar gewoon in de spits je auto stil gooien.. met een flinke groep halen ze je niet zo 1-2-3 weg
ze halen je niet weg, maar beboeten je wel dik waarschijnlijk
Thrilledvrijdag 6 juni 2008 @ 14:44
Nou dan krijg je met 50 man een boete en blijf je alsnog staan
BobbyBvrijdag 6 juni 2008 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:37 schreef mschol het volgende:

[..]

ze halen je niet weg, maar beboeten je wel dik waarschijnlijk
Als het 2/3 mensen zijn wel ja, maar bij meer houden ze het ook zo voor gezien. Worden ze veel te moe van.
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 14:56
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:44 schreef Thrilled het volgende:
Nou dan krijg je met 50 man een boete en blijf je alsnog staan
als mensen een boete van, wat zal het zijn? 100¤?, aan hun laars gelapt krijgen zullen er veel wel kappen hoor
Thrilledvrijdag 6 juni 2008 @ 14:58
"Ja das een heule tank benzine man!! "
fathankvrijdag 6 juni 2008 @ 15:04
Gewoon dikke schijt hebben en een tankauto overvallen. Pompje drin hangen en je auto volgooien.
Nobuvrijdag 6 juni 2008 @ 15:59
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:00 schreef mschol het volgende:

[..]

maar op die plek mag je met de auto ook niet komen dan hoor (en OV werkt wel, je hebt alleen een iets andere route nodig)
Natuurlijk, als er een boom op het traject Amersfoort-Utrecht ligt heb ik daar in de auto zeker meer last van dan jij in de trein.
mscholvrijdag 6 juni 2008 @ 16:20
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Natuurlijk, als er een boom op het traject Amersfoort-Utrecht ligt heb ik daar in de auto zeker meer last van dan jij in de trein.
als er een boom op de rails ligt heb jij dikke kans op mega files vanwege het debiele rijden van nederlanders
piekartz87vrijdag 6 juni 2008 @ 16:29
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Het maakt helemaal niks uit. Witte pomp brandstof van mindere kwaliteit dus minder energie per liter. En v-power betere kwaliteit dus meer energie per liter.
euh.. v-power hebben ze een keer getest, verschil is verwaarloosbaar
piekartz87vrijdag 6 juni 2008 @ 16:31
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij ragt er met 50 doorheen?

Wat ook veel zou schelen is dat mensen niet als een idioot op elkaar kruipen in de spits als je toch niet harder
dan 100 kan (als je dat al haalt). Zelf ga ik vaak gewoon rechts rijden met een constante snelheid, hoe vaak je dan niet ineens links een hele rij remlichten op ziet lichten, om 2 seconden daarna allemaal weer vrolijk te acceleren . Blijkbaar geen last van de hoge benzineprijzen
50 door de bocht is ook weer het andere uiterste
mja soms doe ik dat wel ja daar niet van

maar ik bedoelde,, je hoeft niet bij elke bocht vol op de rem te gaan staan om er met 5 km/u doorheen te gaan.
je kan ook iets laten afremmen op de motor en dan de bocht nemen. dat wil prima, scheeld je in de remmen, je banden kunnen dat wel hebben, en het scheeld in accelereren.
henkwayvrijdag 6 juni 2008 @ 16:34
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:41 schreef mgerben het volgende:

[..]
Dus inderdaad, als de olie naar 400 per vat zou gaan zou dat voor de aarde niet slecht zijn.
En wij zouden inderdaad weer seizoengroenten kennen en een kiwi zou iets bijzonders zijn.
Wacht maar, je krijgt je zin
quote:
vr 06 jun 2008, 13:59
Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in
ColtZ40vrijdag 6 juni 2008 @ 16:55
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

euh.. v-power hebben ze een keer getest, verschil is verwaarloosbaar
Op oudere auto's ja, op direct ingespoten benzine motoren nee.
BobbyBvrijdag 6 juni 2008 @ 16:57
Nou, ik merk er maar bar weinig van.
GarretWeldonvrijdag 6 juni 2008 @ 17:03
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:55 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Op oudere auto's ja, op direct ingespoten benzine motoren nee.
Volgens mij was die van BP beter
Nobuvrijdag 6 juni 2008 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:20 schreef mschol het volgende:

[..]

als er een boom op de rails ligt heb jij dikke kans op mega files vanwege het debiele rijden van nederlanders
Goed, ik kom een kwartiertje later aan. Jij op zijn best de volgende dag.
TheThirdMarkvrijdag 6 juni 2008 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 09:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens in Spanje met de trein hebt gereisd? De tweede klas daar doet onze eerste klas verbleken. De treinen rijden daar wel op tijd en het is niet duur.


Wij werden in Spanje juist gewaarschuwd voor het OV. Juist, door Spanjaarden.

De treinen die rijden, rijden idd op tijd en goedkoop.
ukgazondag 8 juni 2008 @ 14:38
Ik kreeg een doorstuurmail op me hotmail om een boycot te starten tegen Shell en Esso. opzich wel en goed idee. ik wil die powerpoint presentatie wel ff uploaden .
Mssn kunnen we d.m.v Fok! grote massa bereiken ipv doorstuurmails die veel mensen weggooien
TC03zondag 8 juni 2008 @ 14:45
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:38 schreef ukga het volgende:
een doorstuurmail op me hotmail
Anthraxxzondag 8 juni 2008 @ 14:49
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:38 schreef ukga het volgende:
Ik kreeg een doorstuurmail op me hotmail om een boycot te starten tegen Shell en Esso. opzich wel en goed idee. ik wil die powerpoint presentatie wel ff uploaden .
Mssn kunnen we d.m.v Fok! grote massa bereiken ipv doorstuurmails die veel mensen weggooien
.
mscholzondag 8 juni 2008 @ 15:11
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Goed, ik kom een kwartiertje later aan. Jij op zijn best de volgende dag.
dat valt wel mee, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden...
deepartzondag 8 juni 2008 @ 15:13
Over een paar weken gaan de vrachtwagen chauffeurs de snelwegen weer blokkeren dus het komt helemaal goed. Ik geloof in de eerste week van juli..
slindenauzondag 8 juni 2008 @ 15:41
Ik heb nog steeds geen >1.60 betaald voor benzine.

Laatste tankbeurt was afgelopen Donderdag, 1.599 .
deepartzondag 8 juni 2008 @ 15:42
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:41 schreef slindenau het volgende:
Ik heb nog steeds geen >1.60 betaald voor benzine.

Laatste tankbeurt was afgelopen Donderdag, 1.599 .
Waar?
slindenauzondag 8 juni 2008 @ 15:43
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:42 schreef deepart het volgende:

[..]

Waar?
BP Kempenbaan 1
Kempenbaan 35
5022 KC Tilburg (Uitgaand)

10.20 L, 1.599 eur/l

05/06/2008

.

En mn motortje doet 1 op 18
deepartzondag 8 juni 2008 @ 15:47
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:43 schreef slindenau het volgende:

[..]

BP Kempenbaan 1
Kempenbaan 35
5022 KC Tilburg (Uitgaand)

10.20 L, 1.599 eur/l

05/06/2008

.

En mn motortje doet 1 op 18
Ah tilburg.. Dan heb ik het voordeel al verreden Die van mij rijd 1 op 10
Toempfzondag 8 juni 2008 @ 19:57
Ik heb vandaag nog voor 1.559 getankt, bij de TanGo geloof ik. Normaal ging ik altijd naar de BP, maar ben eens benieuwd of er sprake is van kwaliteitsverschil.
LXIVzondag 8 juni 2008 @ 20:03
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:47 schreef deepart het volgende:

[..]

Ah tilburg.. Dan heb ik het voordeel al verreden Die van mij rijd 1 op 10
Meteen dumpen die bak dan!! Een auto die 1 op 20 rijdt heb je er zo uit!
ukgazondag 8 juni 2008 @ 21:37
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]


Okee ik weet dat het kansloos is , maar ik kreeg hem van een vriend waarvan ik weet dat ie zelf doodhekelt, dus het is nog al uitzonderlijk als hij et doorstuurt.

Maar het moraal; we kunne toch wel een boycot starten voor het kopen bij shell en esso b.v.?
op alle sklagen en seiken is makkelijk, mssn moeten we der zelf eens wat aan gaan doen
Nobuzondag 8 juni 2008 @ 21:40
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:37 schreef ukga het volgende:

[..]

Okee ik weet dat het kansloos is:D, maar ik kreeg hem van een vriend waarvan ik weet dat ie zelf doodhekelt, dus het is nog al uitzonderlijk als hij et doorstuurt.

Maar het moraal; we kunne toch wel een boycot starten voor het kopen bij shell en esso b.v.?
op alle sklagen en seiken is makkelijk, mssn moeten we der zelf eens wat aan gaan doen
De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
Omkronzondag 8 juni 2008 @ 21:44
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
sandertjuhzondag 8 juni 2008 @ 21:46
ik tank ook nog steeds voor 1,555/1,559.
blijft niet weg dat het nog steeds absurd duur is
slindenauzondag 8 juni 2008 @ 21:46
Ik was net in Belgie, zag ik daar toch 1.51 op dat bordje staan . Ja, euro 95 .
Acinonyxzondag 8 juni 2008 @ 21:47
ik zou uit protest best de benzine-pompen willen gaan opblaze,, iemand zin om mee te doen ?
ouderejongerezondag 8 juni 2008 @ 21:47
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:44 schreef Omkron het volgende:
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
Afgelopen donderdag nog voor ¤1,56. bijna drie-en-een-halve gulden
Omkronzondag 8 juni 2008 @ 21:49
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
ukgazondag 8 juni 2008 @ 21:57
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
betere ideen zijn welkom
Nobuzondag 8 juni 2008 @ 22:00
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:57 schreef ukga het volgende:

[..]

betere ideen zijn welkom
Pak de overheid aan zou ik zeggen, die ontvangt nog steeds het grootste deel van de brandstofinkomsten.
LXIVzondag 8 juni 2008 @ 22:03
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:57 schreef ukga het volgende:

[..]

betere ideen zijn welkom
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.

Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen

Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
ukgazondag 8 juni 2008 @ 22:33
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.

Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen

Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

ik vind het geen blijvende oplossing
Rickocumzondag 8 juni 2008 @ 23:28
Ja en niet alleen benzine

Door die pauper belasting van benzine gooit IEDEREEN hun prijzen omhoog!
henkwayzondag 8 juni 2008 @ 23:58
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

ik vind het geen blijvende oplossing
Ik ga morgenochtend weer fietzen, wel om 6.30 uur op en dan om 7.00 uur weg en dan 50 minuten fietsen, maar het is lekker weer en de fiets is van de werkgevert dus

Kost ook energie maar dan neem ik een extra broodje s'middags
Trigaltizondag 8 juni 2008 @ 23:59
Vanmiddag 1,54 betaald hoor?
henkwaymaandag 9 juni 2008 @ 00:00
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:59 schreef Trigalti het volgende:
Vanmiddag 1,54 betaald hoor?
Ik heb vanmiddag 56,9 cent betaald
vitessezuid113maandag 9 juni 2008 @ 00:08
bij de onbemande pomp is het hier ook 1,559 , scheelt toch alweer 10 cent met wat het op de snelweg is.

En langs de grensstreek scheelt het ook niet zo extreem veel daarvoor moet je toch echt iets verder Duitsland in zag een tijdje terug daar ergens dat het 1,42 was.

Maar het zal nog wel verder stijgen over een jaar zal het wel 2 euro zijn ( als dat al niet eerder gebeurd )
BobbyBmaandag 9 juni 2008 @ 09:38
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

ik vind het geen blijvende oplossing
Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.

Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit. Ze klagen zich klem over dat er teveel auto's zijn, maar die auto's leveren allemaal belastingen op en daarvan zou dus prima wat aan de infrastructuur gedaan kunnen worden of een stimulering om dichter bij je werk te gaan wonen. Maar nee hoor, ze strijken alles zelf op en dat gaat allemaal naar kansloze projecten om criminelen in de watten te leggen of prestigieuze projecten zoals de betuweroute. We betalen met de dag meer voor de brandstof en we staan ook met de dag in meer files.
BroodjePindakaasmaandag 9 juni 2008 @ 10:53
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Omkron het volgende:

[..]

Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
.
Omkronmaandag 9 juni 2008 @ 19:09
1.63 bij de total vandaag. euro 95
Omkronmaandag 9 juni 2008 @ 19:14
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:53 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

.
piekartz87donderdag 12 juni 2008 @ 11:00
zelfs bij de goedkopere pompen is het nu al 1,599
godigitadonderdag 12 juni 2008 @ 11:03
Als je net je rijbewijs hebt gehaald, ben je best pwnd.


Ik dus.
Grrrrrrrrdonderdag 12 juni 2008 @ 11:06
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:


Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
mgerbendonderdag 12 juni 2008 @ 11:08
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:

Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.
Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
quote:
Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
Karinadonderdag 12 juni 2008 @ 11:10
Bij de pomp bij mijn werk in de buurt, waar ik altijd tank, was het deze week voor het eerst boven de 1,60 (1,609 zoiets). Ik mag zo langzamerhand wel een bijbaantje nemen om de benzine te betalen, want mijn kilometervergoeding is al een jaar of 3 gelijk gebleven.
BobbyBdonderdag 12 juni 2008 @ 11:20
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed.
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
quote:
De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
quote:
Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?

Maar ja, vind het maar normaal hoe de overheid met ons omgaat. Ik walg van mensen die dat allemaal maar goedkeuren. Maar vergeet vooral de reden waarom iedereen iedere dag onderweg is. De overheid doet alsof we voor de lol in die files staan, maar we staan in de files om onder andere hun salaris te betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door BobbyB op 12-06-2008 11:27:03 ]
piekartz87donderdag 12 juni 2008 @ 11:22
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
[..]

Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
de overheid verprutst nogal wat geld onnodig (lelijke "kunstwerken") en kwa fileaanpak doen ze vrij domme dingen, ( mensen langzamer laten rijden krijg je geen minder file's van )

en het openbaarvervoer loopt ook niet echt als een zonnetje.(bussen)

en dan heb je ook nog van die politiebroekies die denken dat ze god op straat zijn. ( op dumpert zag ik vandaag nog foto van 2 van die aspirantjes die een scooter op zn zei hebben gelegt, zo op de stenen, om er even onder te kunnen kijken.)
mscholdonderdag 12 juni 2008 @ 13:02
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:

[..]Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
het gaan van wegenbelasting naar de wegen heeft geen nut..
het feit dat veel mensen voor een ritje den haag -> rotterdam (bijvoorbeeld) de auto pakken is van de zotte als er zeker 2 mogelijkheden met OV zijn (randstadrail(erasmuslijn), NS) die beide prima werken..

meer asfalt != oplossen fileprobleem
piekartz87vrijdag 11 juli 2008 @ 12:34
oeh brandstofprijzen blijven nu redelijk stabiel, iets verlaagd zelfs,, 1,57 zag ik ergens,
wat nog fucking duur is maargoed,,
Godshandvrijdag 11 juli 2008 @ 13:45
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:

Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
De presentatoren worden niet van belastinggeld betaald, maar vooral van reclame inkomsten. De bijdrage aan de omroepen is nou niet echt denderend hoog te noemen. Dat van die criminelen valt over te discussieren. De wegen, ja dan moet je maar eens goed om je heen kijken. Blijkbaar rij je geen auto of luister je de radio niet. Onlangs is nog een nieuwe weg richting Duitsland geopend. De A58 richting Breda bij Prinsenbeek is chronisch in onderhoud. Bij oa de A12 en A44 wordt 's nachts, als jij hier je tijd zit te verfokken op onderhoud gepleegd (vanavond wordt de aansluiting A4 ->A12 richting Utrecht weer dichtgegooid voor onderhoud. Dat kost de overheid natuurlijk ook geen geld). Kortom, die wegenbelasting is echt geen weggegooid geld.
quote:
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.
quote:
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
Wegenbelasting: zie boven.

Dat kwartje van Kok mag wel terug, maar dan scheelt het ook maar pakweg 10 a 12 eurocent. Want dat is een Nederlands kwartje omgerekend. De prijs is ook mede zo duur vanwege de transportkosten (ja die tankers zijn geen zeilboten ) en omdat we geen eigen produktie hebben. Het is zo denderend goedkoop in Venezuela, Rusland en de VS omdat zij eerst hun eigen olie verstoken en het overschot exporteren.

Dus kom terug als je je een beetje inleest en eens gaat autorijden want nu klets je uit je nek.
moniek2006vrijdag 11 juli 2008 @ 13:58
Tip: fietsen kost alleen wat beenkracht en het is goed voor je gezondheid ook
BobbyBvrijdag 11 juli 2008 @ 14:04
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:45 schreef Godshand het volgende:
Dus kom terug als je je een beetje inleest en eens gaat autorijden want nu klets je uit je nek.
Lekkere kick en jij lult ook uit je nek want ik heb voorheen 400km/dag en meer gereden. Nu niet meer, want ik ga niet wachten tot ze eens wat gaan doen aan het file probleem dus heb maar een baan genomen waarvoor ik niet meer zoveel de weg op hoef.

Daarbij zeg ik niet dat de wegenbelasting weggegooid geld is, maar lang niet alles gaat naar de wegen als ik dat zo zie en zolang we nog een koningshuis hebben waarvan geen hond weet wat dat kost en er kansloze projecten voor hangjongeren worden gestart en we opnieuw een belastingverhoging voor de deur hebben, een KM heffing in de planning hebben en de heer Bos zelf vanuit het buitenland op z'n vingers word getikt dat ie eens moet kappen met al die belastingen maak je mij niet wijs dat er niet gewoon een stel amateurs bezig zijn daar in Den Haag.
quote:
Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.
Ik heb nooit gesolliciteerd voor die functie en ik verdien er ook het geld niet na. De mensen die dat wel denken te kunnen lopen nu geld over de balk te mieteren.

Het is gewoon asociaal dat we zoveel betalen voor BPM, Wegenbelasting en brandstof en dan nog dagelijks in 200KM+ file staan.

Maar ik zie de laatste tijd wel steeds meer verbetering in de wegen en vandaag las ik dan dit weer. http://www.telegraaf.nl/b(...)l_meer_asfalt__.html

[ Bericht 6% gewijzigd door BobbyB op 11-07-2008 14:15:09 ]
DeRCT14vrijdag 11 juli 2008 @ 14:54
Ik rijd geen auto maar 1.70 is toch van de zotte
BobbyBvrijdag 11 juli 2008 @ 15:04
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:54 schreef DeRCT14 het volgende:
Ik rijd geen auto maar 1.70 is toch van de zotte
Gelukkig is het nu al een tijdje hetzelfde. Betaal nu overigens 1,58 bij een onbemande Shell pomp bij ons in de buurt. Is de goedkoopste binnen een straal van 20KM.
Boris_Karloffvrijdag 11 juli 2008 @ 15:10
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:


Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Vind 40 km van je werk eigenlijk nog best ver (maar als je van 188 km afkomt is het wel een verbetering) ). Woon zelf op 2 km van mijn werk. Fiets dus dagelijks. Alleen als het erg hard regent pak ik de auto.
LXIVvrijdag 11 juli 2008 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vind 40 km van je werk eigenlijk nog best ver (maar als je van 188 km afkomt is het wel een verbetering) ). Woon zelf op 2 km van mijn werk. Fiets dus dagelijks. Alleen als het erg hard regent pak ik de auto.
Het is 20 heen en 20 terug. Goed te doen hoor!