Suc6!!quote:Artikel 7
1 Het is degene die op de één of andere manier bij
een verkeersongeval is betrokken, verboden de
plaats van het ongeval te verlaten.
2 Deze plaats mag slechts worden verlaten
wanneer:
a. behoorlijk de gelegenheid is gegeven de
identiteit van de betrokkene vast te stellen;
b. behoorlijk de gelegenheid is gegeven de
identiteit van het motorrijtuig vast te stellen;
c. niemand, die bij dat ongeval letsel is toegebracht,
in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
Dat was dus het stomste wat je kon doen. Je had direct de politie moeten bellen. Als hij nu achteraf gaat ontkennen dat ie dronken was en zegt dat jij het goed vond dat ie verderging, heb je geen poot om op te staan en kan hij zelfs ontkennen ooit een aanrijding met jou gehad te hebben. Dus je hebt zelfs kans dat je je schade niet vergoed krijgt (in het meest ongunstige geval).quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:44 schreef kokos het volgende:
Was moe van het werken en wou graag naar huis en heb het daar verder bij gelaten.
*eens*quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat was dus het stomste wat je kon doen. Je had direct de politie moeten bellen. Als hij nu achteraf gaat ontkennen dat ie dronken was en zegt dat jij het goed vond dat ie verderging, heb je geen poot om op te staan en kan hij zelfs ontkennen ooit een aanrijding met jou gehad te hebben. Dus je hebt zelfs kans dat je je schade niet vergoed krijgt (in het meest ongunstige geval).
Bovendien, zak hooi: Jij weet dat hij dronken achter het stuur zit. Je bent dus moreel medeverantwoordelijk als hij twee straten verderop een kind te pletter rijdt, omdat jij moe was en naar huis wilde en hem dus weer hebt laten vertrekken.
Of was hij zo dronken dat hij het zich niet meer kan herinneren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
....en kan hij zelfs ontkennen ooit een aanrijding met jou gehad te hebben.
Oh?quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:48 schreef FJD het volgende:
Plus, stel dat hij van rechts kwam. Is hij dronken dan is hij schuldig, is hij nuchter dan ben jij schuldig.
Wat hij zegt. Het maakte je niks uit dat hij iets verderop wel een dodelijk ongeluk zou kunnen veroorzaken??quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Je liet een te dronken vent verder rijden?
De dronken man had zijn verantwoordelijkheid niet genomen en heeft een aanrijding veroorzaakt. De slappe vaatdoek hierboven had zijn VERANTWOORDELIJKHEID moeten nemen en de politie moeten laten komen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:05 schreef Elfletterig het volgende:
De TS had onmiddellijk de politie moeten inschakelen. De suggestie alsof topicstarter ervoor verantwoordelijk is dat de dronken man toch doorreed, vind ik een verkeerde. Dat is de eigen verantwoordelijkheid van deze automobilist.
Dit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:39 schreef Artbij het volgende:
Denk dat TS zelf ook dronken was.
x2quote:
Eensch!quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was dus het stomste wat je kon doen. Je had direct de politie moeten bellen. Als hij nu achteraf gaat ontkennen dat ie dronken was en zegt dat jij het goed vond dat ie verderging, heb je geen poot om op te staan en kan hij zelfs ontkennen ooit een aanrijding met jou gehad te hebben. Dus je hebt zelfs kans dat je je schade niet vergoed krijgt (in het meest ongunstige geval).
Bovendien, zak hooi: Jij weet dat hij dronken achter het stuur zit. Je bent dus moreel medeverantwoordelijk als hij twee straten verderop een kind te pletter rijdt, omdat jij moe was en naar huis wilde en hem dus weer hebt laten vertrekken.
Ik vind ten eerste niet dat je moet gaan lopen schelden. Ten tweede is al aangegeven dat de topicstarter de politie had moeten bellen. Dat maakt hem echter nog niet verantwoordelijk of medeplichtig aan het gedrag van de dronken automobilist.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:35 schreef The_End het volgende:
De dronken man had zijn verantwoordelijkheid niet genomen en heeft een aanrijding veroorzaakt. De slappe vaatdoek hierboven had zijn VERANTWOORDELIJKHEID moeten nemen en de politie moeten laten komen.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:44 schreef kokos het volgende:
[...]
Was moe van het werken en wou graag naar huis en heb het daar verder bij gelaten.
"Slappe vaatdoek" als schelden bestempelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind ten eerste niet dat je moet gaan lopen schelden. Ten tweede is al aangegeven dat de topicstarter de politie had moeten bellen. Dat maakt hem echter nog niet verantwoordelijk of medeplichtig aan het gedrag van de dronken automobilist.
Ja ik zat ook te wachten op een reactie... Kan ook zijn dat ie moe is en liever in z'n bedje kruipt dan nog even hier te postenquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:14 schreef sander89 het volgende:
Wel nog beetje lief zijn voor TS, ben nog benieuwd naar zijn rest van zijn verhaal![]()
Alleen durft die niet meer in zijn eigen topic te komen volgens mij
Ja GTST was zeker al 5 minuten bezigquote:Op woensdag 4 juni 2008 09:57 schreef Gibson het volgende:
[..]
x2
wat een slappe hap zeg, een dronken bestuurder door laten rijden omdat je moe bent, boe hoe hoe, wilde je graag naar bedje toe?
Dat is als je het eens kunt worden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:27 schreef HarryP het volgende:
De politie heeft hier helemaal niks mee te maken.
Altijd meteen het schadeformulier invullen. Zorg dat je dan al bepaald wie er fout is als dat onduidelijk is meteen politie erbij. Niet wachten totdat mensen een goed verhaal kunnen verzinnen.
Dat die knakker dronken is, is een knal voor zijn kop waard maar dat helpt je helemaal niks met het krijgen van je geld van zijn verzekeringsmaatschappij. (ook voor de schuldvraag is het weinig van invloed).
Precies, moraal heeft in ons land allang plaatsgemaakt voor wetten en rechtzaken ala de VS.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:35 schreef The_End het volgende:
[..]
De dronken man had zijn verantwoordelijkheid niet genomen en heeft een aanrijding veroorzaakt. De slappe vaatdoek hierboven had zijn VERANTWOORDELIJKHEID moeten nemen en de politie moeten laten komen.
Verder hoop ik dat de gene zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor de daden van anderen sterven.quote:Bovendien, zak hooi: Jij weet dat hij dronken achter het stuur zit. Je bent dus moreel medeverantwoordelijk als hij twee straten verderop een kind te pletter rijdt, omdat jij moe was en naar huis wilde en hem dus weer hebt laten vertrekken.
Ja, als ik morgen maar haal. Wat boeit mij het nou of deze man verder schade aan anderen aanricht?quote:En het risico dat die mongool nog een keer een aanrijding zou veroorzaken waarbij mensen ernstig gewond konden raken heb je maar voor lief genomen?
Dus jij zou je niet schuldig voelen als die bestuurder vervolgens een kind aanrijdt? Ziekquote:Op zondag 8 juni 2008 21:03 schreef kokos het volgende:
Ja, als ik morgen maar haal. Wat boeit mij het nou of deze man verder schade aan anderen aanricht?
Ach, ik hoop dat je alle schade zelf moet dokken. Stomme ezel.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:03 schreef kokos het volgende:
Ja, als ik morgen maar haal. Wat boeit mij het nou of deze man verder schade aan anderen aanricht?
opendquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:10 schreef _GdR_ het volgende:
Je opend een topic op fok met een probleempje...
gevolg: Je word gelijk uitgescheten door de opvoed politie
quote:Op zondag 8 juni 2008 21:15 schreef Floripas het volgende:
Wow, wat een aanwinst op de mensheid is TS. Je weigert iets te ondernemen om de kans dat andermans wordt doodgereden te verkleinen, maar je verwacht wel dat een ander jou eventjes gratis van juridisch advies gaat voorzien.
Jij hebt een mooie toekomst voor je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |