Ja, je trachtte elitair over te komen. Maar door je typo werd 't een jammerlijke EPIC FAIL.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
En zelfs als je het inclusief typo's leest, dan valt uit de context af te lezen wat ik bedoelde.
Ik beloof plechtig in de toekomst in een discusie met jou geen ingewikkelde discussietechnieken zoals 't voorhouden van een spiegel meer te gebruiken, dat zal misverstanden voorkomen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan springen wat je wil, maar wat er staat kan iedereen lezen. Laat de lezer maar voor zichzelf beoordelen of je hier nu tegenstrijdig bent of niet. Je kernstandpunt refereert namelijk eveneens naar het verleden, dus die spiegel valt in dit geval op je neus.
Ten eerste trachtte ik alles behalve elitair over te komen, ten tweede heb ik nergens gezegd dat terroristen dom/laagopgeleid zijn en als laatste weet je kennelijk nogsteeds niet wat ik bedoelde met de laatste zin in die post.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:22 schreef GBA het volgende:
[..]
Ja, je trachtte elitair over te komen. Maar door je typo werd 't een jammerlijke EPIC FAIL.
Daarnaast was 't ook nog eens een feitelijk onjuiste bewering; de meeste terroristen zijn/waren hoogopgeleid.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
ten tweede heb ik nergens gezegd dat terroristen dom/laagopgeleid zijn en als laatste weet je kennelijk nogsteeds niet wat ik bedoelde met de laatste zin in die post.
Je kan beter vrezen voor de hoogopgeleiden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Van hoogopgeleiden heb ik niet zo veel te vrezen, van tokkies die alleen kunnen joelen en met hun vuisten/geweren kunnen spelen des te meer.
Wellicht zou het kijken in diezelfde spiegel je een mogelijke oplossing bieden. De tegenstrijdigheden in je betoog zijn namelijk niet mis.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:24 schreef GBA het volgende:
[..]
Ik beloof plechtig in de toekomst in een discusie met jou geen ingewikkelde discussietechnieken zoals 't voorhouden van een spiegel meer te gebruiken, dat zal misverstanden voorkomen..
Jij haalt uit die zin het volgende: "Terroristen zijn dom/laagopgeleid".quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef GBA het volgende:
[..]
[..]
Je kan beter vrezen voor de hoogopgeleiden..
Mijn 'betoog': met het verleden voorspel je de toekomst, maar niet alles weegt even zwaar (i.c. een aanslag weegt zwaarder dan enkele gevonden wapens). Zo consistent als maar kan, lees anders maar even terug.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht zou het kijken in diezelfde spiegel je een mogelijke oplossing bieden. De tegenstrijdigheden in je betoog zijn namelijk niet mis.
Over het algemeen vreest een mens terroristen meer dan Lonsdale-jongeren die niet verder komen dan een gedeelde klederdracht, vandaar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij haalt uit die zin het volgende: "Terroristen zijn dom/laagopgeleid".
Het is wonderbaarlijk hoe jij dat weet te doen, woorden verdraaien.
Lees zelf maar eens terug, in eerste instantie ging het je namelijk niet om de zwaarte, maar om het feit dat ik naar het verleden wees...sterker nog..je benadrukte dat zelfs:quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:29 schreef GBA het volgende:
[..]
Met het verleden voorspel je de toekomst, maar niet alles weegt even zwaar. Zo consistent als maar kan, lees anders maar even terug..
quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:06 schreef GBA het volgende:
Slap gelul. In dezelfde categorie: dus omdat er in het verleden wapens gevonden bij extreem-rechts laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees zelf maar eens terug, in eerste instantie ging het je namelijk niet om de zwaarte, maar om het feit dat ik naar het verleden wees...sterker nog..je benadrukte dat zelfs:
[..]
Vandaar dat jij uit die uitspraak dat wist te destilleren? Wat een logica.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:29 schreef GBA het volgende:
[..]
Over het algemeen vreest een mens terroristen meer dan Lonsdale-jongeren die niet verder komen dan een gedeelde klederdracht, vandaar..
Een spiegel, maar die spiegel viel op je neus. Omdat jij even eerder, EXACT hetzelfde deed als wat ik deed.. je verwees naar gebeurtenissen in het verleden. Laat ik je geheugen opfrissen: Theo van Gogh en Fortuyn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef GBA het volgende:
[..]
. Er staat zelfs 'in dezelfde categorie'. Hoe duidelijk wil je hebben dat ik je een spiegel voorhield?
Ja, het is inderdaad erg ingewikkeld allemaal.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vandaar dat jij uit die uitspraak dat wist te destilleren? Wat een logica.
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Gewoon geen kronkelredeneringen gebruiken, dan hou je de discussie zuiver.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef GBA het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad erg ingewikkeld allemaal.. 't Is dat ik niet met paint overweg kan...
Laatste post van mijn kant hierover, het begint triest te worden (dus ja, je mag het laatste woord hebben, doe er wat moois meequote:Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een spiegel, maar die spiegel viel op je neus. Omdat jij even eerder, EXACT hetzelfde deed als wat ik deed.. je verwees naar gebeurtenissen in het verleden. Laat ik je geheugen opfrissen: Theo van Gogh en Fortuyn.
Daarop houd ik jou een spiegel voor door je op je eerdere posts te wijzen. Vervolgens formuleer ik mijn eigen standpunt, dat ik in dit hele topic al consequent aanhoud, namelijk dat je een toekomstige dreiging op het verleden baseert, en daarbij aanslagen zwaarder laat wegen dan gevonden wapens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
Dus omdat in het verleden niet iemand is gedood door een extreem-rechts persoon, laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek? Dat is wat men noemt googelen met argumenten.
Het is zo simpel Lemmeb, ik bedoel GBA.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:39 schreef GBA het volgende:
[..]
Laatste post hierover, het begint triest te worden.. Jij neuzelt eerst wat over in het verleden gevonden wapens e.d. en vervolgens post je dit:
[..]
Daarop houd ik jou een spiegel voor door je op je eerdere posts te wijzen. Vervolgens formuleer ik mijn eigen standpunt, dat ik in dit hele topic al consequent aanhoud, namelijk dat je een toekomstige dreiging op het verleden baseert, en daarbij aanslagen zwaarder laat wegen dan gevonden wapens.
Ingewikkeld? Voor een rechtenstudentje wellicht..
Daarnaast zal dit diagram wel in opdracht van dit linkse kabinet zijn opgesteld en dat zal ook wel mee tellenquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:25 schreef ngh het volgende:
En wat zien we hier? Niet alleen is de kans op rechtsextremistische dreiging groter, de impact is ook een stukje heftiger. Niet zo verwonderlijk, natuurlijk: de gemiddelde linkse activist komt niet verder dan suf demonstreren bij een verafgelegen kerncentrale of een dierenwinkel (en wordt daar dan ook meteen voor opgepakt), terwijl rechts-extremistische rukkers de halve moslimwereld op z'n kop zetten door te suggereren dat ze een filmpje maken waarin de koran wordt verscheurd en all that.
Wat heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daarnaast zal dit diagram wel in opdracht van dit linkse kabinet zijn opgesteld en dat zal ook wel mee tellen
Je bijt natuurlijk nooit de hand die je voedquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Alsof de onderzoeksresultaten met een rechts kabinet anders zouden zijn
.
En de toevoeging van "politiek salafisme" t.o.v. moslimextremisme is zeker bedoeld om aan het domme klootjesvolk (die dergelijke onderzoeksresultaten toch nooit zullen lezen) duidelijk te maken dat de meeste moslims echt niet radicaal zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je bijt natuurlijk nooit de hand die je voed
Mwah misschien is het gewoon omdat terrorrisme door midden van grote aanslagen (wat hier denk ik bedoelt word) in een categorie proppen met de radicale politieke isalm gewoonweg onzinnig is. De impact van zon grote aanslag is natuurlijk heviger dan iemand die weliswaar radicaal loopt te bleiren maar verder vrij weinig invloed heeft.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
En de toevoeging van "politiek salafisme" t.o.v. moslimextremisme is zeker bedoeld om aan het domme klootjesvolk (die dergelijke onderzoeksresultaten toch nooit zullen lezen) duidelijk te maken dat de meeste moslims echt niet radicaal zijn. Hou toch op zeg, dit is gewoon een onafhankelijk onderzoek van BZ om eventuele bedreigingen voor de Nederlandse samenleving in kaart te brengen.
Ehm, volgens mij spreek je jezelf tegen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:44 schreef cultheld het volgende:
Die diagram klopt toch gewoon? De impact van rechts-extremisme op de samenleving is, dankzij de media, vele malen groter dan die van links-extremisme. Als er volgende maand weer een Kerwin Duinmeijertje plaats zou vinden, dan wordt er 2 jaar later in de media nog steeds met enorme verontwaardiging over gesproken. Zou er echter weer een politieagent worden doodgeschoten door een links-extremist, dan is het eventjes nieuws, waarna men weer overgaat tot de orde van de dag.
De jaren 80 zijn voor de huidige situatie niet relevant natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij spreek je jezelf tegen?
@Mutant01; over die 'geweldig grote wapenvondst' bij zo'n kaalkop; Wat dacht je van de explosieven die de RaRa in de jaren 80 gebruikte om oa. het huis van Aad Kosto op te blazen? Of dacht je dat ze daarvoor met een colafles met gootsteenontstopper waren bezig geweest?
Waar spreek ik mezelf precies tegen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij spreek je jezelf tegen?
Nul kans op overstroming?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:51 schreef Megumi het volgende:
Dat plaatje toont alleen maar aan dat de BZ en de AIVD niet goed werken. Dat plaatje hoort gewoon leeg te zijn.
Ze maken hier een scheiding tussen dieren / milieu activisme en links-extremisme. Ik geef toe dat er in de praktijk vaak overlappen zijn, maar ze zijn verder niet echt hetzelfde te noemen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:34 schreef JohnDope het volgende:
Linkse extremisten zijn veel gevaarlijker. Kijk maar wat die terroristen o.a. bereikt hebben wat betreft het science park in Venray.
En vergeet niet de aanslagen op de makro, aanslag op het huis van staatssecretaris Ad Kosto, aanslag op Janmaat waarbij zijn vrouw zwaargewond raakte, moord op Fortuyn, terreur/bedreigingen/intimidatie/brandstichtingen tegen boeren/fokkers/wetenschappers die gebruik maken van proefdieren, de nooit opgeloste aanslagen van RARA, etc, etc.
PVV is wel sterk verbonden met rechts-extremisme. Ik was toen met verkiezingsdag bij het NOS debat. De aanhang van de PVV waren van het type kaalkopjes e.d.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Pardon, Blood & Honour / Voorpost? En ook rechts-extremisten hebben een vinger in de politieke pap. Neem nu bijvoorbeeld dat "incident" bij de oprichting van de PVV. Waarbij rechts-extremisten voor steunverklaringen zorgden.
Laatst toch in die kraakpanden?quote:Wanneer waren er voor het laatst enorme wapenvondsten bij extreem-linkse organisaties als ik vragen mag?
Dit jaar is er ook een toename van dierenactivisme door rechts-extremistische groeperingen. Wilders heeft een paar keer uitgehaald over borden van circussen die vernield waren. Hij noemde daarop dat het linkse gasten waren... maar die dingen waren opgeeist door rechtse groepering. Echter negeerde wilders die info gewoon. Maar er zijn nog meer van zulke dierenactivistische acties vanuit rechtse kringen geweest.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Ze maken hier een scheiding tussen dieren / milieu activisme en links-extremisme. Ik geef toe dat er in de praktijk vaak overlappen zijn, maar ze zijn verder niet echt hetzelfde te noemen.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar spreek ik mezelf precies tegen?
Nu ik je stukje nog een keer lees, interpreteer ik de eerste zin anders; je bedoelt dus dat de media het geweld of de acties van extreem-rechts opkloppen ofwel uitvergroten terwijl de acties van extreem-links vaak ergens in een klein kolommetje op pagina 17 van de krant komen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:44 schreef cultheld het volgende:
Die diagram klopt toch gewoon? De impact van rechts-extremisme op de samenleving is, dankzij de media, vele malen groter dan die van links-extremisme. Als er volgende maand weer een Kerwin Duinmeijertje plaats zou vinden, dan wordt er 2 jaar later in de media nog steeds met enorme verontwaardiging over gesproken. Zou er echter weer een politieagent worden doodgeschoten door een links-extremist, dan is het eventjes nieuws, waarna men weer overgaat tot de orde van de dag.
Ok, interessant, maar wil je dan wel met links-extremisten geassocieerd worden?quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dit jaar is er ook een toename van dierenactivisme door rechts-extremistische groeperingen. Wilders heeft een paar keer uitgehaald over borden van circussen die vernield waren. Hij noemde daarop dat het linkse gasten waren... maar die dingen waren opgeeist door rechtse groepering. Echter negeerde wilders die info gewoon. Maar er zijn nog meer van zulke dierenactivistische acties vanuit rechtse kringen geweest.
De groepering waaruit het komt is Voorpost. Rare gasten. Ik stond ooit eens te demonstreren. Komt een stelletje van hun iets verderop staan. We zeggen dat we niets te maken willen hebben met ze. We gingen ook maar eerder weg, want met nazi's wil ik zeker niet geassocieerd worden. Wat doen die gasten? Doen alsof het hun demonstratie was en wij daar met hun meehielpen.. stelletje eikels.
Ligt eraan wat je links-extremistisch vind. Sommige vinden activisten nl. al snel links-extremisme.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, interessant, maar wil je dan wel met links-extremisten geassocieerd worden?
De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet), dus rechts-extremisme wordt breder uitgemeten en meer (scherper) veroordeeld dan links-extremisme.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:44 schreef cultheld het volgende:
Sorry hoor, maar als je redenering zou kloppen dan zou NOVA nooit zoveel negativiteit en onjuiste berichtgeving doen over dierenactivisme. Ze zeggen zelfs dat dieren ze niets interesseert.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:26 schreef Oud_student het volgende:
De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet), dus rechts-extremisme wordt breder uitgemeten en meer (scherper) veroordeeld dan links-extremisme.
Mede daardoor kan het linkse extremisme ongestoord groeien en met succes, zo hebben ze bijv. in Limburg het voor elkaar gekregen dat een bedrijf dat dierproeven zou doen, zich daar niet kon vestigen. Puur intimidatie en terrorisme net zo als de nazies deden.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:17 schreef TechXP het volgende:
De activisten daar hebben ook wel druk geleverd, maar geheel binnen de nederlandse wet.
Harlan werd ruim daarvoor ook al bedreigd. Dat incident was niet perse gelinkt aan venray.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:43 schreef FJD het volgende:! Rot toch een eind op man
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/674889645/1056
"werd de auto van de directeur van het belangstellend proefdierenbedrijf Harlan verwoest door een brandbom"
Die noemde ik al als uitzondering. Haatmailtjes krijg ik ook. Vallen meestal binnen de wet. Op een aantal uitzonderingen na.quote:"Op kerstavond werden de woningen van de twee directeuren van projectontwikkelaar Van der Looy beklad en werden ze per mail bedreigd."
Die rouwkrans was niet voor hem, maar voor de dieren neergelegd. Dat werd er ook bijgezegd toen die krans volgens democratische normen en wettelijk neergelegd werd.quote:"Verantwoordelijk wethouder Lei Heldens van Venray vond een rouwkrans voor zijn huisdeur en ontving haatmailtjes."
Dat is dezelfde als je eerder noemde.quote:http://www.wuz.nl/artikel/54906671.misdadig-gedrag-dierenactivisten.html
"Al eerder werd met een molotovcocktail een aanslag gepleegd op drie dure auto's van een medewerker van het bedrijf die daarna naar de schroothoop konden worden gebracht."
Sorry, ik zeg nergens dat bedrijven vrijwillig vertrokken waren (waar haal je dat nu weer vandaan?). Alleen ruim voor de dierenactivisten daar acties gingen voeren, op 1 uitzondering na allemaal binnen de wet, was het project al zonder investeerders. Het enige bedrijf wat gestopt is is de projectontwikkelaar na een actie van het DBF. Wat ik afkeur. En bedrijven die verder afhaakte om mee te doen omdat er activisten acties deden, die binnen de wet vallen, die doen dat ook vrijwillig. Immers is het hun keuze niet dan mee te doen.quote:Waar haal je in godsnaam het rare idee vandaan dat bedrijven er vrijwillig vertrokken zijn? Dat je graag dieren beschermt dat is leuk voor je maar doe dan niet zo achterlijk door dit soort mensen te verdedigen of hun acties te dowenplayen. Het is ronduit stuitend.
Dus alstie buiten Venray om wordt bedreigd door activisten dan is het OKquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:13 schreef TechXP het volgende:
Harlan werd ruim daarvoor ook al bedreigd. Dat incident was niet perse gelinkt aan venray.
Daar zijn ze allemaal super goed in, net binnen de grenzen v/d wet blijven maar ondertussen heeft deze man een huisbezoek gehad van mensen die geweld niet schuwen. Dat is natuurlijk helemaal niet intimiderend en zo'n krans is ook helemaal niet neergelegd omdat er een dubbele betekenis uit te halen valtquote:Die rouwkrans was niet voor hem, maar voor de dieren neergelegd. Dat werd er ook bijgezegd toen die krans volgens democratische normen en wettelijk neergelegd werd.
Behalve dat het opeens twee auto's extra zijn.quote:Dat is dezelfde als je eerder noemde.
Vertelquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet),
Dit gaan we niet voor de 100ste keer aan jou uitleggen.quote:
Een onderzoek dat door de media is gefrustreerd? (De media als eenheid, alsof GeenStijl, de Volkskrant, het Vrije Volk, het NOS-journaal en Sargasso gezamenlijke vergaderingen hebben)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit gaan we niet voor de 100ste keer aan jou uitleggen.
Globaal is het eigenlijk steeds hetzelfde hier in nws & pol![]()
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:31 schreef FJD het volgende:
Links extremisme is nu eenmaal knuffelbaarder dan rechts extremisme.
Vertel dan ook even waarom, want ik denk dat hij wel degelijk een punt heeft. Extreem links ìs knuffelbaarder dan extreem rechts. De reden hiervoor is zeer complex maar heeft in ieder geval te maken met:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |