abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:22:58 #51
213097 GBA
FINALE.
pi_59123068
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
En zelfs als je het inclusief typo's leest, dan valt uit de context af te lezen wat ik bedoelde.
Ja, je trachtte elitair over te komen. Maar door je typo werd 't een jammerlijke EPIC FAIL.

Daarnaast was 't ook nog eens een feitelijk onjuiste bewering; de meeste terroristen zijn/waren hoogopgeleid.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:24:51 #52
213097 GBA
FINALE.
pi_59123121
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan springen wat je wil, maar wat er staat kan iedereen lezen. Laat de lezer maar voor zichzelf beoordelen of je hier nu tegenstrijdig bent of niet. Je kernstandpunt refereert namelijk eveneens naar het verleden, dus die spiegel valt in dit geval op je neus.
Ik beloof plechtig in de toekomst in een discusie met jou geen ingewikkelde discussietechnieken zoals 't voorhouden van een spiegel meer te gebruiken, dat zal misverstanden voorkomen. .
pi_59123152
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:22 schreef GBA het volgende:

[..]

Ja, je trachtte elitair over te komen. Maar door je typo werd 't een jammerlijke EPIC FAIL.

Daarnaast was 't ook nog eens een feitelijk onjuiste bewering; de meeste terroristen zijn/waren hoogopgeleid.
Ten eerste trachtte ik alles behalve elitair over te komen, ten tweede heb ik nergens gezegd dat terroristen dom/laagopgeleid zijn en als laatste weet je kennelijk nogsteeds niet wat ik bedoelde met de laatste zin in die post.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:27:18 #54
213097 GBA
FINALE.
pi_59123184
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
ten tweede heb ik nergens gezegd dat terroristen dom/laagopgeleid zijn en als laatste weet je kennelijk nogsteeds niet wat ik bedoelde met de laatste zin in die post.
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Van hoogopgeleiden heb ik niet zo veel te vrezen, van tokkies die alleen kunnen joelen en met hun vuisten/geweren kunnen spelen des te meer.
Je kan beter vrezen voor de hoogopgeleiden. .
pi_59123198
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:24 schreef GBA het volgende:

[..]

Ik beloof plechtig in de toekomst in een discusie met jou geen ingewikkelde discussietechnieken zoals 't voorhouden van een spiegel meer te gebruiken, dat zal misverstanden voorkomen. .
Wellicht zou het kijken in diezelfde spiegel je een mogelijke oplossing bieden. De tegenstrijdigheden in je betoog zijn namelijk niet mis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_59123213
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef GBA het volgende:

[..]

[..]

Je kan beter vrezen voor de hoogopgeleiden. .
Jij haalt uit die zin het volgende: "Terroristen zijn dom/laagopgeleid".

Het is wonderbaarlijk hoe jij dat weet te doen, woorden verdraaien.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:29:10 #57
213097 GBA
FINALE.
pi_59123229
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht zou het kijken in diezelfde spiegel je een mogelijke oplossing bieden. De tegenstrijdigheden in je betoog zijn namelijk niet mis.
Mijn 'betoog': met het verleden voorspel je de toekomst, maar niet alles weegt even zwaar (i.c. een aanslag weegt zwaarder dan enkele gevonden wapens). Zo consistent als maar kan, lees anders maar even terug. .
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:29:53 #58
213097 GBA
FINALE.
pi_59123244
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij haalt uit die zin het volgende: "Terroristen zijn dom/laagopgeleid".

Het is wonderbaarlijk hoe jij dat weet te doen, woorden verdraaien.
Over het algemeen vreest een mens terroristen meer dan Lonsdale-jongeren die niet verder komen dan een gedeelde klederdracht, vandaar. .
pi_59123290
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:29 schreef GBA het volgende:

[..]

Met het verleden voorspel je de toekomst, maar niet alles weegt even zwaar. Zo consistent als maar kan, lees anders maar even terug. .
Lees zelf maar eens terug, in eerste instantie ging het je namelijk niet om de zwaarte, maar om het feit dat ik naar het verleden wees...sterker nog..je benadrukte dat zelfs:
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:06 schreef GBA het volgende:
Slap gelul. In dezelfde categorie: dus omdat er in het verleden wapens gevonden bij extreem-rechts laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:32:48 #60
213097 GBA
FINALE.
pi_59123307
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees zelf maar eens terug, in eerste instantie ging het je namelijk niet om de zwaarte, maar om het feit dat ik naar het verleden wees...sterker nog..je benadrukte dat zelfs:
[..]

. Er staat zelfs 'in dezelfde categorie'. Hoe duidelijk wil je hebben dat ik je een spiegel voorhield?
pi_59123320
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:29 schreef GBA het volgende:

[..]

Over het algemeen vreest een mens terroristen meer dan Lonsdale-jongeren die niet verder komen dan een gedeelde klederdracht, vandaar. .
Vandaar dat jij uit die uitspraak dat wist te destilleren? Wat een logica.
Allah Al Watan Al Malik
pi_59123347
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef GBA het volgende:

[..]

. Er staat zelfs 'in dezelfde categorie'. Hoe duidelijk wil je hebben dat ik je een spiegel voorhield?
Een spiegel, maar die spiegel viel op je neus. Omdat jij even eerder, EXACT hetzelfde deed als wat ik deed.. je verwees naar gebeurtenissen in het verleden. Laat ik je geheugen opfrissen: Theo van Gogh en Fortuyn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:35:17 #63
213097 GBA
FINALE.
pi_59123355
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vandaar dat jij uit die uitspraak dat wist te destilleren? Wat een logica.
Ja, het is inderdaad erg ingewikkeld allemaal. . 't Is dat ik niet met paint overweg kan...
pi_59123402
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef GBA het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad erg ingewikkeld allemaal. . 't Is dat ik niet met paint overweg kan...
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Gewoon geen kronkelredeneringen gebruiken, dan hou je de discussie zuiver.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:39:19 #65
213097 GBA
FINALE.
pi_59123430
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een spiegel, maar die spiegel viel op je neus. Omdat jij even eerder, EXACT hetzelfde deed als wat ik deed.. je verwees naar gebeurtenissen in het verleden. Laat ik je geheugen opfrissen: Theo van Gogh en Fortuyn.
Laatste post van mijn kant hierover, het begint triest te worden (dus ja, je mag het laatste woord hebben, doe er wat moois mee .). Jij neuzelt eerst wat over in het verleden gevonden wapens e.d. en vervolgens post je dit:
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
Dus omdat in het verleden niet iemand is gedood door een extreem-rechts persoon, laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek? Dat is wat men noemt googelen met argumenten.
Daarop houd ik jou een spiegel voor door je op je eerdere posts te wijzen. Vervolgens formuleer ik mijn eigen standpunt, dat ik in dit hele topic al consequent aanhoud, namelijk dat je een toekomstige dreiging op het verleden baseert, en daarbij aanslagen zwaarder laat wegen dan gevonden wapens.

Ingewikkeld? Voor een rechtenstudentje wellicht. .
pi_59123544
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:39 schreef GBA het volgende:

[..]

Laatste post hierover, het begint triest te worden. . Jij neuzelt eerst wat over in het verleden gevonden wapens e.d. en vervolgens post je dit:
[..]

Daarop houd ik jou een spiegel voor door je op je eerdere posts te wijzen. Vervolgens formuleer ik mijn eigen standpunt, dat ik in dit hele topic al consequent aanhoud, namelijk dat je een toekomstige dreiging op het verleden baseert, en daarbij aanslagen zwaarder laat wegen dan gevonden wapens.

Ingewikkeld? Voor een rechtenstudentje wellicht. .
Het is zo simpel Lemmeb, ik bedoel GBA.

De eerste post ging om een gebeurtenis die heeft plaatsgevonden, een wapenvondst. Daaruit valt uiteraard een bepaalde actuele dreiging te destilleren. Vervolgens beredeneer jij dat er "geen rechts-extremistische moorden zijn gepleegd". Geen moorden, dat is een verschil tussen wat ik noem een actieve gebeurtenis (feitelijk wapen vinden) en een passieve gebeurtenis (feitelijk geen moorden). Uit het feit dat er nog geen moorden zijn gepleegd door rechtsextremisten, kan je niets destilleren...hooguit dat er geen moorden zijn gepleegd...maar dat zegt niets over de dreiging ZELF! Een wapenvondst (mijn voorbeeld) is een actieve gebeurtenis, daaruit valt weldegelijk een dreiging af te leiden..

"Er is in het verleden niets" = GBA

"Er is in het verleden iets" = Mutant01
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:51:00 #67
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59123678
Dat plaatje toont alleen maar aan dat de BZ en de AIVD niet goed werken. Dat plaatje hoort gewoon leeg te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:05:42 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59124053
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:25 schreef ngh het volgende:
En wat zien we hier? Niet alleen is de kans op rechtsextremistische dreiging groter, de impact is ook een stukje heftiger. Niet zo verwonderlijk, natuurlijk: de gemiddelde linkse activist komt niet verder dan suf demonstreren bij een verafgelegen kerncentrale of een dierenwinkel (en wordt daar dan ook meteen voor opgepakt ), terwijl rechts-extremistische rukkers de halve moslimwereld op z'n kop zetten door te suggereren dat ze een filmpje maken waarin de koran wordt verscheurd en all that.
Daarnaast zal dit diagram wel in opdracht van dit linkse kabinet zijn opgesteld en dat zal ook wel mee tellen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59124208
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daarnaast zal dit diagram wel in opdracht van dit linkse kabinet zijn opgesteld en dat zal ook wel mee tellen
Wat heeft dat er nou weer mee te maken . Alsof de onderzoeksresultaten met een rechts kabinet anders zouden zijn .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:19:00 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59124418
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken . Alsof de onderzoeksresultaten met een rechts kabinet anders zouden zijn .
Je bijt natuurlijk nooit de hand die je voed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59124700
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je bijt natuurlijk nooit de hand die je voed
En de toevoeging van "politiek salafisme" t.o.v. moslimextremisme is zeker bedoeld om aan het domme klootjesvolk (die dergelijke onderzoeksresultaten toch nooit zullen lezen) duidelijk te maken dat de meeste moslims echt niet radicaal zijn . Hou toch op zeg, dit is gewoon een onafhankelijk onderzoek van BZ om eventuele bedreigingen voor de Nederlandse samenleving in kaart te brengen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:02:36 #72
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_59125880
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

En de toevoeging van "politiek salafisme" t.o.v. moslimextremisme is zeker bedoeld om aan het domme klootjesvolk (die dergelijke onderzoeksresultaten toch nooit zullen lezen) duidelijk te maken dat de meeste moslims echt niet radicaal zijn . Hou toch op zeg, dit is gewoon een onafhankelijk onderzoek van BZ om eventuele bedreigingen voor de Nederlandse samenleving in kaart te brengen.
Mwah misschien is het gewoon omdat terrorrisme door midden van grote aanslagen (wat hier denk ik bedoelt word) in een categorie proppen met de radicale politieke isalm gewoonweg onzinnig is. De impact van zon grote aanslag is natuurlijk heviger dan iemand die weliswaar radicaal loopt te bleiren maar verder vrij weinig invloed heeft.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:15:37 #73
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59130194
Thats what we wanted you to think, mwahahahaha
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:27:03 #74
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59130635
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:44 schreef cultheld het volgende:
Die diagram klopt toch gewoon? De impact van rechts-extremisme op de samenleving is, dankzij de media, vele malen groter dan die van links-extremisme. Als er volgende maand weer een Kerwin Duinmeijertje plaats zou vinden, dan wordt er 2 jaar later in de media nog steeds met enorme verontwaardiging over gesproken. Zou er echter weer een politieagent worden doodgeschoten door een links-extremist, dan is het eventjes nieuws, waarna men weer overgaat tot de orde van de dag.
Ehm, volgens mij spreek je jezelf tegen?

@Mutant01; over die 'geweldig grote wapenvondst' bij zo'n kaalkop; Wat dacht je van de explosieven die de RaRa in de jaren 80 gebruikte om oa. het huis van Aad Kosto op te blazen? Of dacht je dat ze daarvoor met een colafles met gootsteenontstopper waren bezig geweest?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:29:22 #75
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_59130712
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

@Mutant01; over die 'geweldig grote wapenvondst' bij zo'n kaalkop; Wat dacht je van de explosieven die de RaRa in de jaren 80 gebruikte om oa. het huis van Aad Kosto op te blazen? Of dacht je dat ze daarvoor met een colafles met gootsteenontstopper waren bezig geweest?
De jaren 80 zijn voor de huidige situatie niet relevant natuurlijk.
pi_59130795
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waar spreek ik mezelf precies tegen?
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:52:06 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59133215
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:51 schreef Megumi het volgende:
Dat plaatje toont alleen maar aan dat de BZ en de AIVD niet goed werken. Dat plaatje hoort gewoon leeg te zijn.
Nul kans op overstroming?

Kan geregeld worden. Heb je een paar kuub zand en wat heipalen? .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59133660
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:34 schreef JohnDope het volgende:
Linkse extremisten zijn veel gevaarlijker. Kijk maar wat die terroristen o.a. bereikt hebben wat betreft het science park in Venray.

En vergeet niet de aanslagen op de makro, aanslag op het huis van staatssecretaris Ad Kosto, aanslag op Janmaat waarbij zijn vrouw zwaargewond raakte, moord op Fortuyn, terreur/bedreigingen/intimidatie/brandstichtingen tegen boeren/fokkers/wetenschappers die gebruik maken van proefdieren, de nooit opgeloste aanslagen van RARA, etc, etc.
Ze maken hier een scheiding tussen dieren / milieu activisme en links-extremisme. Ik geef toe dat er in de praktijk vaak overlappen zijn, maar ze zijn verder niet echt hetzelfde te noemen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:44:28 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_59134752
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Pardon, Blood & Honour / Voorpost? En ook rechts-extremisten hebben een vinger in de politieke pap. Neem nu bijvoorbeeld dat "incident" bij de oprichting van de PVV. Waarbij rechts-extremisten voor steunverklaringen zorgden.
PVV is wel sterk verbonden met rechts-extremisme. Ik was toen met verkiezingsdag bij het NOS debat. De aanhang van de PVV waren van het type kaalkopjes e.d.
quote:
Wanneer waren er voor het laatst enorme wapenvondsten bij extreem-linkse organisaties als ik vragen mag?
Laatst toch in die kraakpanden?
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:48:47 #80
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_59134793
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Ze maken hier een scheiding tussen dieren / milieu activisme en links-extremisme. Ik geef toe dat er in de praktijk vaak overlappen zijn, maar ze zijn verder niet echt hetzelfde te noemen.
Dit jaar is er ook een toename van dierenactivisme door rechts-extremistische groeperingen. Wilders heeft een paar keer uitgehaald over borden van circussen die vernield waren. Hij noemde daarop dat het linkse gasten waren... maar die dingen waren opgeeist door rechtse groepering. Echter negeerde wilders die info gewoon. Maar er zijn nog meer van zulke dierenactivistische acties vanuit rechtse kringen geweest.
De groepering waaruit het komt is Voorpost. Rare gasten. Ik stond ooit eens te demonstreren. Komt een stelletje van hun iets verderop staan. We zeggen dat we niets te maken willen hebben met ze. We gingen ook maar eerder weg, want met nazi's wil ik zeker niet geassocieerd worden. Wat doen die gasten? Doen alsof het hun demonstratie was en wij daar met hun meehielpen.. stelletje eikels.
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:54:27 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59134844
Het is een leugen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:24:34 #82
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59136190
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar spreek ik mezelf precies tegen?
quote:
Die diagram klopt toch gewoon? De impact van rechts-extremisme op de samenleving is, dankzij de media, vele malen groter dan die van links-extremisme. Als er volgende maand weer een Kerwin Duinmeijertje plaats zou vinden, dan wordt er 2 jaar later in de media nog steeds met enorme verontwaardiging over gesproken. Zou er echter weer een politieagent worden doodgeschoten door een links-extremist, dan is het eventjes nieuws, waarna men weer overgaat tot de orde van de dag.
Nu ik je stukje nog een keer lees, interpreteer ik de eerste zin anders; je bedoelt dus dat de media het geweld of de acties van extreem-rechts opkloppen ofwel uitvergroten terwijl de acties van extreem-links vaak ergens in een klein kolommetje op pagina 17 van de krant komen.

Dat klopt volgens mij ook; er was laatst in Utrecht een grove mishandeling van iemand van een of andere rechtse vereniging door extreem-linksers. Haalde alleen het Utrechts Nieuwsblad (stadseditie) en de TV Utrecht Teletekst. Het gaat hier dus wel om politiek gemotiveerde ernstige mishandeling. Als een kaalkop een of andere GroenLinkser klappen zou geven, zou dat veel breder worden uitgemeten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_59140765
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dit jaar is er ook een toename van dierenactivisme door rechts-extremistische groeperingen. Wilders heeft een paar keer uitgehaald over borden van circussen die vernield waren. Hij noemde daarop dat het linkse gasten waren... maar die dingen waren opgeeist door rechtse groepering. Echter negeerde wilders die info gewoon. Maar er zijn nog meer van zulke dierenactivistische acties vanuit rechtse kringen geweest.
De groepering waaruit het komt is Voorpost. Rare gasten. Ik stond ooit eens te demonstreren. Komt een stelletje van hun iets verderop staan. We zeggen dat we niets te maken willen hebben met ze. We gingen ook maar eerder weg, want met nazi's wil ik zeker niet geassocieerd worden. Wat doen die gasten? Doen alsof het hun demonstratie was en wij daar met hun meehielpen.. stelletje eikels.
Ok, interessant, maar wil je dan wel met links-extremisten geassocieerd worden?
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:11:42 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_59153368
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, interessant, maar wil je dan wel met links-extremisten geassocieerd worden?
Ligt eraan wat je links-extremistisch vind. Sommige vinden activisten nl. al snel links-extremisme.
Ik krijg dan vaak al snel die stempel toegewezen, maar heb ook in discussies vaak gehad dat ze me als 'groen rechts' zagen. Dus deel mezelf niet zo in hokjes.
pi_59153702
quote:
De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet), dus rechts-extremisme wordt breder uitgemeten en meer (scherper) veroordeeld dan links-extremisme.
Mede daardoor kan het linkse extremisme ongestoord groeien en met succes, zo hebben ze bijv. in Limburg het voor elkaar gekregen dat een bedrijf dat dierproeven zou doen, zich daar niet kon vestigen. Puur intimidatie en terrorisme net zo als de nazies deden.

Ik ben het dus met je eens, alleen de 1e zin klopt niet het diagram is onjuist. Moslim terrorisme en met name het linkse dieren"activisme" (lees terrorisme), waaruit ook onze welbekende Volkert van der G. (niet de achternaam noemen, want dan krijgt Volkert er weer 2500 euro bij) is voortgekomen, zijn gevaarlijker.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_59153789
Links extremisme is nu eenmaal knuffelbaarder dan rechts extremisme.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:17:56 #87
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_59154862
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:26 schreef Oud_student het volgende:
De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet), dus rechts-extremisme wordt breder uitgemeten en meer (scherper) veroordeeld dan links-extremisme.
Mede daardoor kan het linkse extremisme ongestoord groeien en met succes, zo hebben ze bijv. in Limburg het voor elkaar gekregen dat een bedrijf dat dierproeven zou doen, zich daar niet kon vestigen. Puur intimidatie en terrorisme net zo als de nazies deden.
Sorry hoor, maar als je redenering zou kloppen dan zou NOVA nooit zoveel negativiteit en onjuiste berichtgeving doen over dierenactivisme. Ze zeggen zelfs dat dieren ze niets interesseert.

Verder is in Limburg dat centrum er niet gekomen doordat er gewoon geen bedrijven wilden komen die zich daar wilde vestigen. Op dezelfde lokatie zijn eerder ook al andere projecten mislukt.
De activisten daar hebben ook wel druk geleverd, maar geheel binnen de nederlandse wet.
Het enige incident wat daar buiten viel was dat een projectontwikkelaar wat bekladding op zijn huis had en daarin een bedreiging. Dat was wel jammer ja. Daardoor stopte die projectontwikkelaar. Maar dat was geen reden dat het echt gestopt is dat project. Immers kon het gewoon doorgaan, maar ze hadden daarvoor ook al vele problemen gehad met vinden van mensen die het willen financieren enzo.
pi_59155591
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:17 schreef TechXP het volgende:
De activisten daar hebben ook wel druk geleverd, maar geheel binnen de nederlandse wet.
! Rot toch een eind op man

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/674889645/1056
"werd de auto van de directeur van het belangstellend proefdierenbedrijf Harlan verwoest door een brandbom"

"Op kerstavond werden de woningen van de twee directeuren van projectontwikkelaar Van der Looy beklad en werden ze per mail bedreigd."

"Verantwoordelijk wethouder Lei Heldens van Venray vond een rouwkrans voor zijn huisdeur en ontving haatmailtjes."

http://www.wuz.nl/artikel(...)ierenactivisten.html
"Al eerder werd met een molotovcocktail een aanslag gepleegd op drie dure auto's van een medewerker van het bedrijf die daarna naar de schroothoop konden worden gebracht."

http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3991
"Volgens een verklaring van het Dieren Bevrijdings Front (DBF) hebben actievoerders de mensen van Van der Looy thuis opgezocht en hun huizen beklad met de leus ‘Stop Sciencelink, stop dierproeven’ en het minder vriendelijke: ‘Wij eisen dat jullie stoppen met de bouw of het meewerken hieraan. Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’."

"Mochten er eventueel al geïnteresseerden zijn om Van der Looy als projectontwikkelaar op te volgen, dan zeggen we hierbij al dat jullie ons voor je deur kunnen verwachten, niet één keer, maar keer op keer.’"

"Daarin stonden de zogenoemde home visitscentraal: steeds vaker worden directeuren van bedrijven die (indirect) te maken hebben met dierproeven thuis opgezocht. Activisten met bivakmutsen of sjaals voor het gezicht bekladden huizen, vernielen auto’s en bedreigen familieleden."

Waar haal je in godsnaam het rare idee vandaan dat bedrijven er vrijwillig vertrokken zijn? Dat je graag dieren beschermt dat is leuk voor je maar doe dan niet zo achterlijk door dit soort mensen te verdedigen of hun acties te dowenplayen. Het is ronduit stuitend.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:13:24 #89
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_59156436
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:43 schreef FJD het volgende:
! Rot toch een eind op man

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/674889645/1056
"werd de auto van de directeur van het belangstellend proefdierenbedrijf Harlan verwoest door een brandbom"
Harlan werd ruim daarvoor ook al bedreigd. Dat incident was niet perse gelinkt aan venray.
quote:
"Op kerstavond werden de woningen van de twee directeuren van projectontwikkelaar Van der Looy beklad en werden ze per mail bedreigd."
Die noemde ik al als uitzondering. Haatmailtjes krijg ik ook. Vallen meestal binnen de wet. Op een aantal uitzonderingen na.
quote:
"Verantwoordelijk wethouder Lei Heldens van Venray vond een rouwkrans voor zijn huisdeur en ontving haatmailtjes."
Die rouwkrans was niet voor hem, maar voor de dieren neergelegd. Dat werd er ook bijgezegd toen die krans volgens democratische normen en wettelijk neergelegd werd.
quote:
http://www.wuz.nl/artikel/54906671.misdadig-gedrag-dierenactivisten.html
"Al eerder werd met een molotovcocktail een aanslag gepleegd op drie dure auto's van een medewerker van het bedrijf die daarna naar de schroothoop konden worden gebracht."
Dat is dezelfde als je eerder noemde.
quote:
Waar haal je in godsnaam het rare idee vandaan dat bedrijven er vrijwillig vertrokken zijn? Dat je graag dieren beschermt dat is leuk voor je maar doe dan niet zo achterlijk door dit soort mensen te verdedigen of hun acties te dowenplayen. Het is ronduit stuitend.
Sorry, ik zeg nergens dat bedrijven vrijwillig vertrokken waren (waar haal je dat nu weer vandaan?). Alleen ruim voor de dierenactivisten daar acties gingen voeren, op 1 uitzondering na allemaal binnen de wet, was het project al zonder investeerders. Het enige bedrijf wat gestopt is is de projectontwikkelaar na een actie van het DBF. Wat ik afkeur. En bedrijven die verder afhaakte om mee te doen omdat er activisten acties deden, die binnen de wet vallen, die doen dat ook vrijwillig. Immers is het hun keuze niet dan mee te doen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:15:51 #90
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59156512
Is het vreemd als ik vind dat dit niet zomaar weerlegt kan worden door het aantal nieuwsberichten te tellen?...

Ik denk dat BZ toch wel betere bronnen heeft dan dat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59162890
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:13 schreef TechXP het volgende:
Harlan werd ruim daarvoor ook al bedreigd. Dat incident was niet perse gelinkt aan venray.
Dus alstie buiten Venray om wordt bedreigd door activisten dan is het OK
quote:
Die rouwkrans was niet voor hem, maar voor de dieren neergelegd. Dat werd er ook bijgezegd toen die krans volgens democratische normen en wettelijk neergelegd werd.
Daar zijn ze allemaal super goed in, net binnen de grenzen v/d wet blijven maar ondertussen heeft deze man een huisbezoek gehad van mensen die geweld niet schuwen. Dat is natuurlijk helemaal niet intimiderend en zo'n krans is ook helemaal niet neergelegd omdat er een dubbele betekenis uit te halen valt
quote:
Dat is dezelfde als je eerder noemde.
Behalve dat het opeens twee auto's extra zijn.

Raar ook dat je het deel van Biteback per ongeluk weglaat...

[ Bericht 55% gewijzigd door FJD op 06-06-2008 06:48:07 ]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 07:52:59 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59163165
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De media zijn links (onlangs is onderzoek daarna is door de media zelf stopgezet),
Vertel
pi_59165212
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 07:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vertel
Dit gaan we niet voor de 100ste keer aan jou uitleggen.

Globaal is het eigenlijk steeds hetzelfde hier in nws & pol
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:33:49 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59177921
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit gaan we niet voor de 100ste keer aan jou uitleggen.

Globaal is het eigenlijk steeds hetzelfde hier in nws & pol
Een onderzoek dat door de media is gefrustreerd? (De media als eenheid, alsof GeenStijl, de Volkskrant, het Vrije Volk, het NOS-journaal en Sargasso gezamenlijke vergaderingen hebben)
pi_59178679
Zowel conservatief nationalisme / fascisme als conservatief religieus fundamentalisme is "rechts extremisme", "links extremisme" is socialisme of anarchisme. Leuk en aardig dat religieuze mensen pvda en cda stemmen, maar dat maakt deze partijen er niet "linkser" op.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:13:47 #96
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_59191998
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:31 schreef FJD het volgende:
Links extremisme is nu eenmaal knuffelbaarder dan rechts extremisme.
bullshit
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:41:13 #97
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_59310792
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:13 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

bullshit
Vertel dan ook even waarom, want ik denk dat hij wel degelijk een punt heeft. Extreem links ìs knuffelbaarder dan extreem rechts. De reden hiervoor is zeer complex maar heeft in ieder geval te maken met:

- WO2, waardoor extreem rechts hier zeer concreet is beleefd, terwijl extreem links voor NL altijd een ver van mijn bed show is geweest. Daardoor heerst het idee dat extreem links minder erg is.
- het zelfverklaarde hogere moraal dat extreemlinksen zich toedichten tov de rest van de bevolking. Oftewel: extreem links staat ideologisch wat sterker dan extreem rechts. Dat het in de praktijk op hetzelfde (zo niet erger) neerkomt, daar willen ze blijkbaar niet aan denken.
- het feit dat langharige, werkschuwe, ongewassen wereldvreemde macrobioten er nou eenmaal wat minder gevaarlijk uitzien dan kaalkopjes.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:10:01 #98
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_59339981
Wordt het nu te interlectueel mense?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')