Iedere vinger die uitgestoken wordt richting Islamitische scholen of moskeeen wordt door de media zó enorm opgeblazen dat nog moeilijk te beoordelen is wat er nu precies gebeurd is. Wel weet ik dat bij een aantal van de branden die zijn uitgebroken na de moord op van Gogh de moslims er zelf achter zaten. Om subsidie en aandacht te krijgen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De aanslagen op Islamitische basisscholen, brandstichting in moskeeén, haatzaaierij op diverse rechts-extremistische websites bijvoorbeeld
Of wat dacht je van de grote wapenvondsten bij extreem rechtse groeperingen vorig jaar.
en het gevaar van FOKkers, die weer eens in 1 sec onderzoekstijd hun eigen theorieen beschrijven zou ik rechtsbovenaan plaatsen, aldus mijn onderzoekquote:Op woensdag 4 juni 2008 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
We me vooral opvalt is dat er vormen van extremisme in de categorie 'mogelijk' worden ingedeeld die gewoon al aan de orde zijn. Dit geldt voor moslimextremisme, dierenrechtenactivisme en linksextremisme. En je zou ook haast gaan denken dat ze dierenrechtenactivisme bewust NET buiten dat stippellijntje hebben gezet...
Zet moslimextremisme maar op dezelfde plek als politiek salafisme. Zet dierenrechtenactivisme maar een stuk naar rechts en zet linksextremisme maar op dezelfde plek als rechtsextremisme.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedere vinger die uitgestoken wordt richting Islamitische scholen of moskeeen wordt door de media zó enorm opgeblazen dat nog moeilijk te beoordelen is wat er nu precies gebeurd is. Wel weet ik dat bij een aantal van de branden die zijn uitgebroken na de moord op van Gogh de moslims er zelf achter zaten. Om subsidie en aandacht te krijgen.
Je hebt het hier voornamelijk over geisoleerde incidenten (waarmee ik de gebeurtenissen an sich niet wil bagatelliseren) gepleegd door leeghoofden. Er zit geen organisatie achter en veel van de 'rechtsextremisten' zijn in het echt slechts meelopers uit stoerigheid. Kijk maar eens bij optochten en demonstraties van extreem-rechts; zo'n 30 van die VMBO-kaalkoppen met spandoeken terwijl de 'tegendemonstratrie' een veelvoud aan antifa's op de been brengt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De aanslagen op Islamitische basisscholen, brandstichting in moskeeén, haatzaaierij op diverse rechts-extremistische websites bijvoorbeeld
Of wat dacht je van de grote wapenvondsten bij extreem rechtse groeperingen vorig jaar.
Inderdaad, TS had zijn bron beter eerst kunnen lezen, nu staat'ie een beetje voor paal met z'n OP. Al vraag ik me wel bij het lezen van die scenario's af welk linksdraaiend type deze in elkaar geflanst heeft. Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:12 schreef StaalPaal het volgende:
Lees effe de bron. Dan zul je zien dat het plaatje over 13 specifieke scenario's gaat.
Wat jij met je quasi-intellectuele brilletje ziet is niet erg relevant. Er is in Nederland nooit iemand gedood door extreem-rechtse types. Wel door links en islamitisch tuig.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Qua geweldadigheid zie ik veel sneller een gevaar voor de Nederlandse samenleving in extreem-rechts dan in extreem-links.
-edit- Taalforum is een deurtje verderquote:Al helemaal omdat extreem-rechts bijna als een sociaal geaccepteerde reactie op de multiculti - orde gezien word.
Reken je jezelf -edit- tot de 'hoogopgeleiden'?quote:Van hoogopgeleiden heb ik niet zo veel tevreden, van tokkies die alleen kunnen joelen en met hun vuisten/geweren kunnen spelen des te meer.
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst."quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:33 schreef GBA het volgende:
[..]
Wat jij met je quasi-intellectuele brilletje ziet is niet erg relevant. Er is in Nederland nooit iemand gedood door extreem-rechtse types. Wel door links en islamitisch tuig.
[..]
Het verleden? 't Is een paar jaar terug nog gebeurd; Theo van Gogh, Pim Fortuijn, zegt 't je iets?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst."
Leek me wel een eenvoudig gegeven dat je een trend in de geschiedenis niet moet doortrekken naar de toekomst. Die risico's schat je namelijk in op basis van andere, meer actuele en relevante cijfers. Maar dat valt tegen.
Dat is nog steeds het verleden ja.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:47 schreef GBA het volgende:
[..]
Het verleden? 't Is een paar jaar terug nog gebeurd; Theo van Gogh, Pim Fortuijn, zegt 't je iets?En de dreiging vanuit zowel linkse als islamitische hoek is bepaald niet minder geworden.
Dus omdat in het verleden niet iemand is gedood door een extreem-rechts persoon, laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek? Dat is wat men noemt googelen met argumenten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:33 schreef GBA het volgende:
Wat jij met je quasi-intellectuele brilletje ziet is niet erg relevant. Er is in Nederland nooit iemand gedood door extreem-rechtse types. Wel door links en islamitisch tuig.
Ja. Daartoe behoor ik, als je het niet bevalt....heb je...uhm...pech... Uiteraard is de term hoogopgeleid alleen voorbehouden aan mensen die nooit spelfouten maken, ergo niemand in NL is hoogopgeleid.quote:Reken je jezelf, ondanks je onvermogen om een werkwoord correct te vervoegen, tot de 'hoogopgeleiden'?
quote:
Of je leest het onderzoek gewoon even door.quote:Verder staat de rest van je 'punt' gewoon in de grafiek.
Slap gelul. In dezelfde categorie: dus omdat er in het verleden wapens gevonden bij extreem-rechts laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek? Nee, het blijft sowieso gissen. En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat in het verleden niet iemand is gedood door een extreem-rechts persoon, laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek?
Op basis waarvan?quote:Ja. Daartoe behoor ik,
Waarmee je nu je eigen argumenten onder druk zet. Bedankt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:06 schreef GBA het volgende:]
Slap gelul. In dezelfde categorie: dus omdat er in het verleden wapens gevonden bij extreem-rechts laat dit de actuele bedreiging zien uit die hoek? Nee, het blijft sowieso gissen. En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel.
hoog·op·ge·leid (bijvoeglijk naamwoord; 3, 3)quote:Op basis waarvan?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarmee je nu je eigen argumenten onder druk zet. Bedankt.![]()
Welke studie heb je afgerond?quote:hoog·op·ge·leid (bijvoeglijk naamwoord; 3, 3)
1 met een opleiding aan universiteit, hogeschool e.d.
Nee exact, dat zou ik ook maar niet doen. Immers je ontkracht je eigen manier van redeneren, terwijl je het niet eens doorhebt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef GBA het volgende:
[..]. Hoogopgeleid? Als je 't niet snapt dan houdt 't op, heb geen behoefte om mijn tekst nog eens tien keer te herhalen in andere woorden.
.
Ik heb mijn Bachelor NL recht dit jaar weten af te ronden, -feitelijk dezelfde waarde als een volledig afgeronde HBO studie- en ga volgend jaar beginnen aan mijn Master Strafrecht. Verder zie ik niet wat dit met het topic te maken heeft, alsof alleen hoogopgeleiden hierover mogen spreken?quote:Welke studie heb je afgerond?
Probeer anders eens beter te lezen: "En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel." Gevonden wapens daarentegen wijzen nergens op, er zijn zat liefhebbers die ze graag sparen. Dan weegt een daadwerkelijke aanslag een stuk zwaarder.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee exact, dat zou ik ook maar niet. Immers je ontkracht je eigen manier van redeneren, terwijl je het niet eens doorhebt.
Een HBO/WO-rechtenstudie kan de gemiddelde VMBO'er nog afronden.quote:Ik heb mijn Bachelor NL recht dit jaar weten af te ronden, -feitelijk dezelfde waarde als een volledig afgeronde HBO studie- en ga volgend jaar beginnen aan mijn Master Strafrecht.
Lees even terug, dan zal je zien wie er over hoogopgeleiden begon te neuzelen. Hint: ik niet.quote:Verder zie ik niet wat dit met het topic te maken heeft, alsof alleen hoogopgeleiden hierover mogen spreken?
Je argument gaat anders eveneens terug naar het verleden. Terwijl jij mijn argumenten naar de prullenmand verwees vanwege het feit dat ze naar het verleden refereerden. Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:15 schreef GBA het volgende:
Probeer anders eens beter te lezen: "En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel." Gevonden wapens daarentegen wijzen nergens op, er zijn zat liefhebbers die ze graag sparen. Dan weegt een daadwerkelijke aanslag een stuk zwaarder..
Inderdaad, daarom doen zij ook VMBO...gewoon omdat ze het leuk vinden.quote:Een HBO/WO-rechtenstudie kan de gemiddelde VMBO'er nog afronden..
Hint, zelf even lezen wat er (exclusief typo's) staat. En zelfs als je het inclusief typo's leest, dan valt uit de context af te lezen wat ik bedoelde. Althans, dat kan zelfs een VMBO'er .quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:15 schreef GBA het volgende:
Lees even terug, dan zal je zien wie er over hoogopgeleiden begon te neuzelen. Hint: ik niet..
Neen, ik hield je eerst een spiegel voor (een erg ingewikkeld principe, dat geef ik toe). Om vervolgens mijn standpunt te formuleren: "Nee, het blijft sowieso gissen. En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel." Dat je het verleden niet kan meenemen bij het voorspellen van de toekomst heb ik nooit betwist, integendeel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je argument gaat anders eveneens terug naar het verleden. Terwijl jij mijn argumenten naar de prullenmand verwees vanwege het feit dat ze naar het verleden refereerden. Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.
Inderdaad.quote:Inderdaad, daarom doen zij ook VMBO...gewoon omdat ze het leuk vinden.
Je kan springen wat je wil, maar wat er staat kan iedereen lezen. Laat de lezer maar voor zichzelf beoordelen of je hier nu tegenstrijdig bent of niet. Je kernstandpunt refereert namelijk eveneens naar het verleden, dus die spiegel valt in dit geval op je neus. Ik raad je aan om de kortstondige woordenwisseling die je met Yildiz had nog eens door te lezen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:20 schreef GBA het volgende:
[..]
Neen, ik hield je eerst een spiegel voor (een erg ingewikkeld principe, dat geef ik toe). Om vervolgens mijn standpunt te formuleren: "Nee, het blijft sowieso gissen. En dan weeg ik in mijn voorspelling werkelijk gebeurde aanslagen uit het zeer recente verleden een stuk zwaarder dan jouw geneuzel."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |