abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59105874
Het is weer zomertijd, en om te voorkomen dat de Angst voor Terrorisme inzakt door de zomerkomkommers heeft BZ een risico-evaluatie gemaakt van terroristische dreigingen. Met daarin de volgende leuke kleurplaat:

En wat zien we hier? Niet alleen is de kans op rechtsextremistische dreiging groter, de impact is ook een stukje heftiger. Niet zo verwonderlijk, natuurlijk: de gemiddelde linkse activist komt niet verder dan suf demonstreren bij een verafgelegen kerncentrale of een dierenwinkel (en wordt daar dan ook meteen voor opgepakt ), terwijl rechts-extremistische rukkers de halve moslimwereld op z'n kop zetten door te suggereren dat ze een filmpje maken waarin de koran wordt verscheurd en all that.

Sterker nog, het risico van 'moslimextremisme' wordt laag ingeschat. Het is nog net niet onwaarschijnlijk. Nah, dat moet toch een hele geruststelling zijn voor al die MBO'ertjes hiero zijn, die bij iedere nieuwe turkse winkel denken dat de sharia elk moment ingevoerd wordt. Bron

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 04-06-2008 01:16:02 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:30:19 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59105939
Merkwaardig.

De ultralinksers en moslimfundamentalisten hebben inmiddels al moorden gepleegd. Dat heb ik de kaalkoppen nog niet zien doen, hooguit wat asielzoekers wegpesten ofzo.

Extreemrechts stelt niks voor, wat dom volk met bomberjacks en van die Hitler-lookalikes. Wie neemt die lui nu serieus?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_59105962
De kans dat rechtsextremisten de macht overnemen lijkt me met ToN en de PVV een stuk waarschijnlijker dan dat 'politieke salafisten' kaas weten te maken van ons rechtsstelsel.

Hoewel, de LPF heeft laten zien dat 't feest hooguit een paar maanden duurt. Dat dan weer wel.
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:32:32 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59105963
Woewww, 'landelijke blackout; waarschijnlijk'
Da's gaaf
Met uitzondering dan van de paupers die alles gaan jatten.

Oh en bij rechtsextremisme moet je niet denken aan een kutfilmpje ofzo Denk eerder aan gijzelingen/moordpartijen in Moskeeën of het random neerschieten van zwarten "omdah zuh nie Hollandsch zien!!" enzo...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:34:10 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59105984
En wat moeten trouwens nu al die allochtone MBO'ertjes denken? Zijn er best veel van...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:37:52 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59106026
Verder hadden ze ook nog een leuk extra woordje moeten toevoegen: Aanwezig. En daar stond dat op aanzienlijke hoogte boven Christen Extremisme en Betutteling.
LastFM
pi_59106041
Goed punt. Ik bedoelde natuurlijk de kansloze autochtone MBO'er, die niets beters te doen heeft dan overal topics openen 'dat het echt heel erg gesteld is met die moslims en allochtonen'.
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:43:11 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59106088
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:39 schreef ngh het volgende:
Goed punt. Ik bedoelde natuurlijk de kansloze autochtone MBO'er, die niets beters te doen heeft dan overal topics openen 'dat het echt heel erg gesteld is met die moslims en allochtonen'.
Helemaal gelijk! Het hoge opleidingsniveau van veel Verdonk- en Wildersstemmers laat dat immers duidelijk zien!

Maw: je loopt te klagen over dat mensen generaliseren maar terwijl je dat doet, doe het zelf ook. Good for you!
Hypocrisie, da's pas .
LastFM
pi_59106163
Jezus, in NWS gaan lopen klagen over generalisaties. Hoe sneu moet je dan zijn.
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:58:16 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59106251
Sterk punt !
LastFM
pi_59106280
En de bron is mij gegeven

[ Bericht 48% gewijzigd door paddy op 04-06-2008 01:13:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59106780
We me vooral opvalt is dat er vormen van extremisme in de categorie 'mogelijk' worden ingedeeld die gewoon al aan de orde zijn. Dit geldt voor moslimextremisme, dierenrechtenactivisme en linksextremisme. En je zou ook haast gaan denken dat ze dierenrechtenactivisme bewust NET buiten dat stippellijntje hebben gezet...

Zet moslimextremisme maar op dezelfde plek als politiek salafisme. Zet dierenrechtenactivisme maar een stuk naar rechts en zet linksextremisme maar op dezelfde plek als rechtsextremisme.
pi_59106930
Lees effe de bron. Dan zul je zien dat het plaatje over 13 specifieke scenario's gaat.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_59107014
Rechts terrorisme. Jawohl.
Eigen brokjes eerst.
pi_59107033
Ik lees morgen de bron wel verder. Zoals ik het nu lees zie ik die schema's niet echt in Nederland van toepassing.

Ik las trouwens wel deze :
quote:
Communicatie is niet alleen randvoorwaardelijk voor de interculturele dialoog tussen
burgers, maar ook voor de ‘bestuurlijke weerbaarheid’. Dit laatste heeft betrekking op de
communicatie met de media. De scenario’s leren dat beeldvorming in de media een
sleutelvariabele is. Het is van belang dat de politici en bestuurders de media benutten voor
het uitdragen van een standpunt, voor de confrontatie met mensen die het radicale
gedachtegoed uitdragen en mogelijk voor delegitimering
. Benutting van de media voor deze
doeleinden vraagt heel veel van (met name landelijke) politici, bestuurders en
eerstelijnswerkers. Zij zullen hiertoe geëquipeerd moeten worden.
Ik vraag mij alleen af of de media dit wel blijvend kan doen. Vroeger raakte men nog helemaal van slag wanneer er een mishandeld persoon op de tv in beeld kwam. Tegenwoordig doet veel mensen dat niets meer.

Of heb ik het document niet goed begrepen? Ik ga eerst maar eens slapen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59113080
Linkse extremisten zijn veel gevaarlijker. Kijk maar wat die terroristen o.a. bereikt hebben wat betreft het science park in Venray.

En vergeet niet de aanslagen op de makro, aanslag op het huis van staatssecretaris Ad Kosto, aanslag op Janmaat waarbij zijn vrouw zwaargewond raakte, moord op Fortuyn, terreur/bedreigingen/intimidatie/brandstichtingen tegen boeren/fokkers/wetenschappers die gebruik maken van proefdieren, de nooit opgeloste aanslagen van RARA, etc, etc.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59113707
Rechts-extremisme is veel meer aanwezig, en wordt ook veel sneller goedgepraat door mensen. Het zijn namelijk allemaal slachtoffers van de multiculturele samenleving die rechts-extremist worden...en dus is het actie-reactie... en dus is rechts-extremisme gerechtvaardigd.

Althans, zo is de redenering van tokkiemensen die een groot deel uit maken van de Nederlandse samenleving. Je ziet er ook dagelijks voorbeelden van op het forum en op de frontpage.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:22:25 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59114286
Wat vreemd dat rechtsextremisme veel waarschijnlijker wordt gehouden dan links of moslimextremisme. Terwijl we van die laatste twee categorieën de laatste jaren veel gehoord hebben, zie de voorbeelden in bovenstaande posts, en van rechtsextremisme eigenlijk niks.
The End Times are wild
pi_59114329
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:22 schreef LXIV het volgende:
Wat vreemd dat rechtsextremisme veel waarschijnlijker wordt gehouden dan links of moslimextremisme. Terwijl we van die laatste twee categorieën de laatste jaren veel gehoord hebben, zie de voorbeelden in bovenstaande posts, en van rechtsextremisme eigenlijk niks.
Van rechtsextremisme niks, als je onder een steen hebt gelegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_59114364
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van rechtsextremisme niks, als je onder een steen hebt gelegen.
Kom eens met feiten dan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59114503
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kom eens met feiten dan.
De aanslagen op Islamitische basisscholen, brandstichting in moskeeén, haatzaaierij op diverse rechts-extremistische websites bijvoorbeeld

Of wat dacht je van de grote wapenvondsten bij extreem rechtse groeperingen vorig jaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_59114664
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De aanslagen op Islamitische basisscholen, brandstichting in moskeeén, haatzaaierij op diverse rechts-extremistische websites bijvoorbeeld

Of wat dacht je van de grote wapenvondsten bij extreem rechtse groeperingen vorig jaar.
Ja maar ik bedoel concrete voorbeelden. En kom dan niet aanzetten met een puberbrandje (bij de makro was er bijvoorbeeld voor tientallen miljoenen schade aangericht), haatzaaierij of pesterijtje op school.
Maar kom met echte voorbeelden die zich kunnen spiegelen aan de voorbeelden die ik noemde.
pi_59114693
Politiek Salafisme is zeer waarschijnlijk en ernstig. Hoe kan ik me daarop voorbereiden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59114726
Volgens mij zijn de voorbeelden zo concreet als wat. Of wil je zeggen dat die gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden?
Allah Al Watan Al Malik
pi_59114752
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij zijn de voorbeelden zo concreet als wat. Of wil je zeggen dat die gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden?
Je weet die voorbeelden gewoon niet te verzinnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')