abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59102278
En hier verder

quote:
Ik ben een jaar of 3 terug, blijkbaar vlak voor het einde, nog in die garage in de Bijlmer geweest. Er waren toen ongeveer 2 monteurs aan het werk. En dat was gewoon overdag.

[ Bericht 57% gewijzigd door Willy84 op 05-06-2008 12:49:24 ]
pi_59125180
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
pi_59126631
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:30 schreef Willy84 het volgende:
37 Kan een snelle verbding zijn. Met de nadruk op KAN. Hij is altijd zo afgeladen met hoofddoeken die hele elftallen met kinders meezeulen. Op een gegeven moment stonden er laatst, toen ik die lijn nam 5 kinderwagens in het voorste gedeelte.
Dat gehijg in je gezicht enzo heb ik geen zin in. Dan kan je nog beter de metro hebben, dus reis ik via CS.
37 moet idd ook op zondag om het kwartier gaan rijden. Er is genoeg vraag naar, zeker overdag.
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Tok.
  donderdag 5 juni 2008 @ 00:00:42 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59133392
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:40 schreef J_TM het volgende:
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
De 194 ook (zag hem aan het werk op de Insulindeweg op lijn 41).

De 173 is zelfs volledig voorzien van LED-displays. De flipdots beginnen langzamerhand onbetrouwbaar te worden.
pi_59134081
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat van gezegd wordt door chauffeurs. Als dit wel gebeurd reageren ze vaak niet. Het veelal ondoenlijk om kinderwagens op te vouwen gezien het feit dat ze meestal als winkelwagen gebruikt worden. Op bepaalde lijnen heb je er erg veel last van op bepaalde tijdstippen. Op lijn 40 bv zie ik echt nooit een kinderwagen.
Op de drukkke lijnen ri CS is het daarintegen op de geijkte tijdstippen struikelen geblazen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:02:01 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59134197
Ga maar weer gewoon rijden in plaats van dat geouwehoer hier!

pi_59134221
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
pi_59135563
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:48 schreef J_TM het volgende:
In 1980 openden CN en GVB samen een garage in de Bijlmer; rode en gele DAF/Hainjes (en natuurlijk Leyland- en DAF/Den Oudsten-wagens) gingen er nu ook buiten dienst hand in hand.

In 1985 was er een open dag waarna ik erachter kwam dat de bussen van de lijnen 59-62 ook op niet-Bijlmerlijnen reden (8, 46, 49, 56).

In 1994 werd het CN-logo vervangen door dat van de NZH, en toen het vijf jaar later Connexxion werd mocht het GVB naar een eigen garage uitkijken; en die werd in Duivendrecht gevonden op steenworp afstand van metrostation/sneltramhalte Overamstel. Maar waarom het nog steeds geen echte garage is geworden blijft een raadsel

Nadat ook XX uit de Bijlmer vertrok (december 2005) werd de Bijlmergarage gesloopt.

Wat jij bedoelde waren misschien die gelede Aliances (597-599) die op vijfjarige leeftijd uit Almere werden geschopt nadat Connexxion Midnet overnam en meteen nieuw materieel in dienst nam. Op Wikipedia kun je meer lezen over de bussen die als ongewenste stiefkindjes eindigden.
Sorry, was inderdaad even in de war. Het klopt inderdaad dat de garage eerst samen zat met XX in de bijlmer. (Dit is ook een tijdje zo gebleven!) Ik ben er destijds regelmatig geweest. Ik kom nu overigens nog steeds regelmatig op garage Zuid, al is het, inderdaad, geen garage. Men is echter wel van plan om de "tram-rails-fabriek" te sluiten en van het gebouw een garage te maken. Maar of het er ooit van komt is het tweede, aangezien hier 2 jaar geleden al sprake van was.

Enneh, steenworp afstand van Overamstel? Ik denk niet dat mijn steen zo ver komt. Het is toch nog een stukje lopen voor dat je bij de loge bent. Je bent zeker 10 minuten aan het lopen.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
Een eigen CAO zelfs!
pi_59140629
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.

Verders:
quote:
Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.
"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.

Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Het moet ook niet gekker worden je eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
pi_59142058
Wagens 183 en 227 hebben een nieuwe motorcompartiment.
pi_59146999
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.
Ik kan je mededelen dat de garage ook moet gaan verhuizen omdat het terrein is verkocht. Op het terrein van garage West zijn bouwplannen en garage West zal dus ook ander onderdak moeten zoeken. Voor garage Noord, precies het zelfde. West en Zuid moeten overigens in 2012 (dacht ik) opgeleverd zijn aan de (nieuwe) eigenaren. Er zijn echter diverse geruchten dat al deze garages bij elkaar gevoegd worden, zodat je dus 1 grote garage hebt.

Echt omlopen doe je trouwens niet bij Zuid. Aangezien ik via de personeelsingang het terrein op kan, heb ik op het pad naast de metro spoorlijn een deur. Maar het is toch nog een eindje lopen naar de loge.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Verders:
[..]

Het moet ook niet gekker worden je eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
Ik weet wat ze gaan vieren! Ze gaan de Ramadan vieren! Ik weet in iig vrij zeker dat men op garage zuid wel gewoon kerst viert, aangezien ze daar schijt hebben aan de directie
pi_59148613
Omdat Zuid vanwege de samenwerking met Noord een paar geledes minder had was er genoeg plek om ook de 183-190 over te laten komen, in december 2006 gevolgd door de 161 (een gewild uitleenexemplaar) die maar liefst zeven maanden bleef. De 164-167 daarentegen trokken richting Jan Tooropstraat.
pi_59161561
Lees je dat op wikipedia?

Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.

Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
pi_59169731
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.gvb.nl/overgvb(...)elsactiviteiten.aspx

Ik wil gvd gewoon kerst vieren!
pi_59179147
Natuurlijk staat dat op Wikipedia, ik weet zelfs wie dat van die serieverschuivingen bij de 156-230 heeft geschreven. Alles, nou ja alles, wat je wilt weten over bussen Amsterdamse bussen of was vergeten staat er. Ik sta soms ook versteld. Wie wisten er allemaal dat de 260-269 in 1984 hulpdiensten draaiden op de VAD-lijnen en dat ze dat vanuit Garage Zuid deden ?
pi_59182459
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 02:05 schreef Willy84 het volgende:
Lees je dat op wikipedia?

Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.

Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
Van Noord is het ook nog niet zeker. Bij garage West zijn bouwplannen en ze moeten dus verkassen.
pi_59185336
Op Picasaweb de Intercityreis Haarlem-Maastricht aan de hand van albums vol busstationsfoto's uit den oud(st)en doosch. Amsterdam is vertegenwoordigd door Sloterdijk, Centraalstation en Amstelstation.

DEEL 1; SLOTERDIJK
e 208 als lijn 15 met z'n oorspronkelijke gezicht; in 1983 kwam ie naar de Bijlmer en kreeg na een aanrijding moderne, tegen elkaar staande DAF-letters.

* Ook als lijn 15; de 159 en de 160. Ze zagen er overigens anders uit dan op deze foto's toen ze in 1978 voor drie jaar naar Nijmegen vertrokken. Warschijnlijk was er op de terugweg een ongeluk gebeurd waarbij de 155 en de 157-160 beschadigd raakten. En behalve kunststofplaatjes van formaat kregen ze ook gele kentekens. Als mijn vermoeden klopt dan zijn de 154 en de 156 ongedeerd gebleven.

*Lijn 68 reed sinds z'n indienststelling in 1981 hoofdzakelijk met grotepetbussen, dus dat er zo nu en dan een oudere wagen tussen sloop mag bijzonder worden genoemd; hier zien we dan de 60 met daarachter de 209. Die laatste werd in 1983 als eerste van z'n serie omgeruild voor de 400 (afvoerbus in wording) uit Zuid.

*Ook de 59 kon op lijn 68 worden vastgelegd; na een aanrijding kreeg ie een grote filmkast zoals de 170-209. Om Wikipedia er bij te halen, (Jonckheer) 111 is in feite de 59 van z'n serie.

*Een paar jaar verder en de geledes 521 en 534 staan gereed voor extra diensten. De 523 en de 542 treffen we aan op, hoe kan het ook anders, lijn 15.

e CSA2's zijn vertegenwoordigd door de 314 (lijn 68) en de 343 (lijn 15) Later schoof de 314 door naar Noord, net als ex-Groninger knielbus 397 die we hier op lijn 68 zien.

*Tot slot de 174 (ook lijn 68); deze werd in 1986 speciaal voor lijn 70, tot Bosbus beschilderd en reed drie jaar rond met dit gifgroene jasje. Vanaf september 1986 kwam ie vanuit Noord te rijden; de 111-169 hadden er ondanks een jaarverblijf van de 131-149 op lijn 36/38 (1981/82) nooit vaste wiel aan de grond gekregen, het merendeel van de 170-192 bleef er bijna zes jaar (en Boven het IJ-bus 178 bijna zeven jaar).

Volgende keer Centraalstation.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:49:15 #18
111382 Ofyles2
pi_59187975
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
pi_59202930
DEEL 2; CENTRAALSTATION
Plaatjes van zowel GVB- als CN-bussen.

*Ooit reed de 2056 op de lijnen 56 en 58, hier zien we hem op lijn 11 (tegenwoordig 172) wat er dus op neerkomt dat de 2000-en na hun Bijlmerperiode doorschoven naar de ex-MK-lijnen. Naast de 2056 is nog de 51 (op lijn 18) te ontwaren.

e 407 op Amstelstationlijn 56. Van alle 400-en uit Zuid had deze de langste adem, want in maart 1984 werd ie uitgeroepen tot kilometervreter (een status die vier jaar later werd overtroffen door de 13). Voor over bekend staat hij nog steeds in het DAF-museum.

*Enhabo-standaard 205 was tot 1978 GVB-er 515. Wederom een bus met een Zuid-/Oost-tintje want begin jaren 70 reden de 511-527 in die nieuwbouwwijk met de honingraatflats en ook na hun overplaatsing naar Noord in 1973 bleven ze nog twee jaar lang spitsdiensten rijden op de lijnen 55/56.

e jongste foto in dit album is die van de 552 op lijn 34. Met de afvoer van de Den Oudsten-geledes afgelopen december is er een eind gekomen aan het 'Wilt U zitten ? Ik kan staan !'-tijdperk en het voor de wagenparknummers gebruikte cijfertype.

e 139 op lijn 21 rond 1980, vlak nadat ie een nieuw gezicht (doorlopende kunststofradiateur met DAF-letters erop en een modern Hainje-embleem erboven) had gekregen. In 1983 kwam ie in de Bijlmer terecht en bleef er, afgezien van een jaartje West in 1986/87, totaan z'n buitendienststelling in december 1990.

*Nog een verbouwd gezicht; de 202 (ex-GVB 512) kreeg als enige van de 500-en grote DAF-letters. Op de inmiddels verwijderde RET-Noordwest-site was een foto te zien van de 512 op lijn 56 bij de toenmalige Duivendrechtsebrug.

*Ook de Leyland/Verheuls 1096-1105 hebben op de Bijlmerlijnen gereden, en na oktober 1977 trokken ze richting Utrecht. De 1102 is hier te zien op lijn 20 die destijds tussen twee Centraalstations reed totaan de inkorting tot Muiderpoortstation op 13 oktober 1980.

*Komen we aan bij het oudste exemplaar in dit album; de Leyland/Werkspoor 4879 op lijn 25 (voorloper van de in 1978 ingestelde lijn 26) naar Abcoude. Rond 1976 werden de laatste CN-bolramers afgevoerd.

*Tenslotte de 471 op Sloterdijklijn 14 die in 1981 werd losgekoppeld van lijn 33 die ernaast staat met de gelede 249 (in 1982 vernummerd tot 549). De 471 heeft later nog eventjes vanuit Zuid gereden.

In het derde en laatste deel komt Amstelstation aan de beurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door J_TM op 07-06-2008 22:59:35 ]
pi_59203121
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
Lijn 15 gaat weer met gelede bussen rijden en voor lijn 41 zijn die plannen er ook.
pi_59364386
De 183 en de 227 zijn als eersten van nieuwe motoren voorzien.
pi_59397475
Op www-amsterdamsetram.com staat een uitgebreide lijst met feiten over de busseries vanaf 1966 (die van daarvoor moeten nog worden ingevuld); een aantal dingen zijn inmiddels verwerkt in Wiki Amsterdams busmaterieel, o.a. over de inzet van sloopbussen bij stadionvervoer, vaste hersteladressen en landelijke tournees. Hoe kwam de 124 aan z'n witte binnenbeplating en waarom werden diverse seriegenoten in 1989 van de weg gehaald ?
pi_59397517
ik dacht dat dit een topic was waarin TS de "Grote Vriendelijke Bus" heel lief ging vragen of ie weer wou gaan rijden. Maar dat viel even tegen, schijnbaar staat GVB ergens anders voor
pi_59402550
Kom een keer een dagje Amsterdam doen.
Zijn er nog geledes gespot op ongebruikelijke lijnen?

Topman Aad Veenman commissaris GVB Dr.ir. A.W. (Aad) Veenman, president-directeur van de NV Nederlandse Spoorwegen, treedt per 11 juni 2008 toe tot de Raad van Commissarissen van GVB.

De verantwoordelijke Amsterdamse wethouder Carolien Gehrels heeft als aandeelhouder van GVB van harte ingestemd met deze benoeming. Aad Veenman volgt in deze functie Dr. F.D.J. Goldschmeding op.

Aandeelhouder Carolien Gehrels: `Een zwaargewicht voor GVB. Een eer voor beide.`

Evenals de wethouder is ook GVB-directeur Gertjan Kroon zeer te spreken over deze versterking van de Raad. Gertjan Kroon: 'zijn ruime ervaring bij NS is goed inzetbaar voor de uitdagingen van GVB. Iemand die NS op het juiste spoor heeft gezet is hier dan ook méér dan welkom.'

Veenman is naast zijn huidige functie bij NS (tot 1 januari 2009)ook voorzitter van de CER/Community of European Railway and Infrastructure Companies en lid van de Raad van Commissarissen bij Rabobank Nederland en TenneT BV. Ook is hij voorzitter van de raad van Toezicht ICTRegie en lid van de Raad van Toezicht van ECN.
pi_59440281
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
pi_59441629
Met enige vertraging, de bespreking van de foto's die bij Amstelstation zijn gemaakt. Ook hier aandacht voor zowel GVB als CN.

*Om te beginnen DAF/Hainje 1203 op lijn 39 naar Hilversum via Duivendrecht en de Bijlmer; in feite is dit de voorloper van lijn 49 en 249.

*Na de opheffing van Bijlmerlijn 58 op 16 oktober 1977 kwam er op 20 december 1978 een nieuwe lijn 58 naar Station Zuid. Deze reed als enige vijftiger lijn vanuit Garage West waar de hoge 400-en verbleven. Hier zien we dus de 491.

aarna wel een Zuidbus, en wel de 424 op lijn 8.

*Niet alle standaards waren door Hainje gebouwd, want vanwege de hoge productie werden de 365-374 door Den Oudsten gebouwd. Ze begonnen vanuit West en later stroomden ze door naar Noord en eind jaren 70 hebben ze vanuit Zuid gereden. Ik werd me pas in 1980 bewust van de onderlinge verschillen en de parkcijfers dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik destijds een Den Oudsten-bus heb gezien op de Bijlmerlijnen. Hier de 368 op de nieuwe lijn 56 naar Centraalstation. Behalve deze lijn is ook het bushokje verdwenen.

e oerversie van Sternet 199 is lijn 10. De 2831 en de 2832 waren oranje Leyland tourwagens (in de Bijlmer konden deze op lijn 26 worden gesignaleerd), net als de afwijkende 2971. Ook reed lijn 10 met de 1600-en die we allemaal kennen van de lijnen 65, 66, 67 en 69. Maar vanaf 1980 moesten deze brede-instap Leylands wijken voor brede-instap DAF's, en dus zien we behalve de 1604 (later infobus voor het Baanbusproject) ook de 8256.

*Over naar de oude lijn 58 naar Kraaienest via afslag Echtenstein, Gliphoeve en Groesbeekdreef. GVB in uitvoering door CN; naast de Leyland/Verheuls waren dat ook de bolramers uit de 7550 serie.

*Terug naar het GVB; op lijn 15 de 345, 303 en de 61. Op lijn 56 de 420.

e eerste CSA2's die naar Zuid kwamen waren de 260-269; deze draaiden hulpdiensten op de VAD-lijnen (zoals hier op lijn 152) en reden overdag gewoon op de Zuidlijnen. De reden was dat VAD uit protest tegen de Flevospoorlijn geen nieuw materieel wilde aanschaffen. Rond 1986 gingen de 260-ers naar West; tussen 1990 en 1993 reden ze weer vanuit Zuid als grijsblauwe zontomaten.
pi_59441767
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef J_TM het volgende:
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
Dat zou ik niet weten,stel die vraag maar in het topic dan krijg je er vanzelf van iemand die er veel van weet antwoord op oke.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dj-Flash op 16-06-2008 20:49:14 ]
pi_59444696
Hij heeft de vraag al in het topic gesteld

Dankzij Willy84 ga ik donderdag voor het eerst in jaaaaren in een GVB bus zitten. Voor het eerst überhaupt zelfs, meestal reis ik in A'dam per auto, trein, tram, boot of streekbus....
pi_59445897
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
pi_59460366
Om eerlijk te zijn weet ik het antwoord al, het staat op Wikpedia Amsterdams busmaterieel dat ondertussen een wel erg lange pagina is geworden.

Vanaf 9 juli kan men zien welke bussen er op lijn 59 tussen Amstel en Centraal gaan rijden.
pi_59472063
Die oude geledes zijn inmiddels afgevoerd ri ik meen Brabant ofzo.
  woensdag 18 juni 2008 @ 01:00:30 #33
111382 Ofyles2
pi_59477599
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
En dan raad ik de gelede Citaro aan, aangezien de bussjoofs flink doorrijden.
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:38:59 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59492371
Weer een busje minder voor het GVB:

Forse aanrijding tussen voertuigen GVB in Amsterdam

Een forse aanrijding dinsdagavond op de kruising Adm.De Ruyterweg en de Bos en Lommerweg in Amsterdam tussen een tram en een bus van het Gem Vervoersbedrijf van Amsterdam leidde tot grote schade aan beide voertuigen. Het ongeval had langdurige tijd nodig om in kaart te worden gebracht door de hulpdiensten. De technische politie gaat uitzoeken hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Het is nog onduidelijk hoeveel gewonden er bij zijn gevallen.
pi_59494769
Gelede Jonkheer 577 en Combino 2125 zijn de sigaar
pi_59495713
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
Tok.
pi_59495853
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:57:47 #38
146033 ReisT
pi_59499123
En deze nieuwe lijn dan?
quote:
Pendelbus 59 ‘Metrodienst’
Tussen Centraal Station en Amstelstation zet GVB pendelbussen in: bus 59 ‘Metrodienst’. Naar de stations Waterlooplein, Weesperplein, Wibautstraat. Dat wil zeggen naar de omgeving daarvan, want de stations zelf zijn helemaal afgesloten.
Het zijn gelede, dus extra lange bussen en ze rijden 's ochtends vroeg en 's avonds elke 7½ minuut, in de spitsen elke 5 minuten en overdag elke 6 minuten. Op zaterdagen en zondagen rijden ze elke 7 ½ minuut.
pi_59506275
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
Waarom noemen ze het dan een "nieuwe" drgl. Tuurlijk gaan er minder ritten rijden. Dat is altijd zo geweest. Het GVB is alleen zo doortrapt om alleen de verbeteringen te vermelden.
  donderdag 19 juni 2008 @ 01:49:17 #40
111382 Ofyles2
pi_59507882
Deze week ook gevaarlijke taferelen meegemaakt op de Johan van Hasseltweg. Chauffeurs van de lijnen 32 en 33 dringen voor om de IJtunnel als eerste te nemen.
pi_59514776
In navolging van de 109 en de 131 hebben ook de 189 en de 194 achterop een LED-display gekregen.

De 183 en de 227 zijn als eersten van nieuwe motoren voorzien.
pi_59514816
De lijnen 34 en 35 gedragen zich wel netjes?
pi_59523372
De 231-252 zijn qua matrix de grotepetstandaards onder de Jonckheeren, net als de 111 en de geledes 556-585/445-469.
pi_59523496
Eind 2007 verschenen de eerste van in totaal 40 gelede Mercedes-Benz Citaro-bussen. Ze voldoen aan de strengste norm voor uitstoot.

Hoewel het in de lijn der verwachtingen lag dat deze bussen in de 500-serie zouden worden genummerd kregen ze (tijdelijk ?) de nummers 301-340. De lage exemplaren rijden vanuit Noord/Zuid en de hogere vanuit West. De 326-330 begonnen in Noord maar schoven al snel door naar West.

Begin 2008 werd de 332 verhuurd aan de RET voor proefritten. In Rotterdam rijden nu 90 12 meter-Citaro's (serie 201-290).

Onlangs raakte de 319 zwaar beschadigd tijdens dienst op lijn 22.

Een vervolgserie van tien exemplaren is in bestelling; ze worden aan het eind van het jaar afgeleverd en zijn waarschijnlijk bestemd voor Zuidlijn 41 welke lijn volgens plan met de jaardienst 2008 gelede bussen zou krijgen maar in plaats hiervan een frequentie verhoging kreeg.

In tegenstelling tot de overige geledes worden ze niet ingezet als nachtbussen.
pi_59529074
Ik heb vandaag een gelee citaro van het GVB gezien En doordat ik op een of andere manier een GVB aversie heb gekregen geen enkele GVB bus op de foto gezet of in gereden. Wel veel Arriva spul.
pi_59538644
Zag gister de 3001 voorbij komen. Dat is de Red Crosser! Wat een soepel lopend trammetje is dat zeg! Geen piepje te horen. Ging als een zonnetje de boog door!
Vervolgens kwam ik een piepende blokkendoos tegemoet. Dan merk je wat een revise kan opleveren!
pi_59538735
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:19 schreef Dj-Flash het volgende:

In tegenstelling tot de overige geledes worden ze niet ingezet als nachtbussen.
Met koninginnedag hebben ze wel in de nachtdienst gezeten. Op overige nachten heb ik ze nog niet gespot.
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb vandaag een gelee citaro van het GVB gezien
Op welke lijn heb jij een gele Citaro gespot? En wel nr was het en hoelaat?
Het doet me denken aan vroegere tijden toen alles geel was. Gele trams heb ik altijd mooier gevonden.
Mat '64 FTW
pi_59538858
gelede

rond 16:30 op CS
pi_59539107
Zag vandaag nog een standaard op lijn 41 als
Sorry, geen dienst rijden.
Wie heeft die Wikipedia pagina over de Amsterdamse bussen gemaakt?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdams_busmaterieel
Even de layout fixen en je hebt een boek
pi_59549390
Een vervolgserie van tien exemplaren is in bestelling; ze worden aan het eind van het jaar afgeleverd en zijn waarschijnlijk bestemd voor Zuidlijn 41 welke lijn volgens plan met de jaardienst 2008 gelede bussen zou krijgen maar in plaats hiervan een frequentie verhoging kreeg. In tegenstelling tot de overige geledes worden ze niet ingezet als nachtbussen, westlijn 15 gaat met de winterdienst definitief geleed rijden.
pi_59561168
Geen idee wie die pagina heeft opgezet, wel wie het groot heeft helpen maken.
pi_59562290
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:30 schreef J_TM het volgende:
Geen idee wie die pagina heeft opgezet, wel wie het groot heeft helpen maken.
Ja ik zie het bij geschiedenis.
Dat lijn 15 met de winterdienst geleed gaat rijden is echt onzin voor zover ik weet. Die bussen zijn er helemaal niet! 15 slokt 18 dw's op tijdens de spits..
pi_59564111
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ja ik zie het bij geschiedenis.
Dat lijn 15 met de winterdienst geleed gaat rijden is echt onzin voor zover ik weet. Die bussen zijn er helemaal niet! 15 slokt 18 dw's op tijdens de spits..
volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
pi_59565652
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:44 schreef Dj-Flash het volgende:
Een vervolgserie van tien exemplaren is in bestelling;
  zaterdag 21 juni 2008 @ 01:52:30 #55
111382 Ofyles2
pi_59570396
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
Moeten er eerst niet een paar B7LA's afgefikt worden?
pi_59572559
GVB heeft allemaal (stuk of 7) nieuwe busjes voor die STOP/Go busjes maar ze zetten die oudere nog meer in!
Afvoeren die hap.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:01:31 #57
111382 Ofyles2
pi_59575061
Misschien kunnen ze op lijn 30/31 rijden.
pi_59583107
Dan zullen ze de filmkast wel moeten aanpassen.
pi_59583446
Vorige maand las ik op een site over HTM-bussen dat rond 1990 de CSA2's "de ruggegraat" vormden van het wagenpark. Als we eens kijken naar hoe het er bij het GVB voor stond/staat en uitgaan van de volgende feiten.

Wijnrode bussen.
402 kleinepetbussen (227 DOL, 169 DKDL, 6 Leylands)
83 grotepetbussen (40 met ronde achterlichten, 43 met rechthoekige)
25 geledes
4 micro's

Tomaatrode bussen
122 (91 met nooddeur, 29 zonder, 2 semitourwagens)
7 midi's (Neoplan)
9 mini's (Volkswagen)
25 geledes
2 proefbussen (1 Hainje, 1 Den Oudsten)

Blauwgrijze bussen
50 standaards (20 Hainje, 30 Berkhof)
49 geledes (24 Hainje, 25 Berkhof)
6 lagevloerbussen (3 aardgas, 3 LPG)

Donkergrijze bussen
10 Shuttles
1 midi

Jonckheeren
167 standaards (149 witblauw, 18 Sternet)
56 geledes
6 midi's

Citaro's
3 standaards
40 geledes
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:34:45 #60
111382 Ofyles2
pi_59583922
Er zijn 55 Jonckheer-geledes: de serie 556-585 en 445-469, geen 56.
pi_59584887
Foutje; het is dus de bedoeling dat we gaan kijken naar wanneer welke bussen in de meerderheid waren en wanneer ze terrein verloren aan nieuwer materieel.
pi_59625525
Wat zijn onze favoriete afgevoerde bussen ? Zijn het de standaards (kleine of grotepet, DOL of DKDL) of de CSA3's of het overige materieel ?
pi_59625758
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:14 schreef J_TM het volgende:
Wat zijn onze favoriete afgevoerde bussen ? Zijn het de standaards (kleine of grotepet, DOL of DKDL) of de CSA3's of het overige materieel ?
Waarom ga je terug in de tijd van vroeger als ik vragen mag?
pi_59630870
Het zal wel jeugdsentiment zijn; we hebben allemaal wel een bustype of serie waarvan we het jammer vinden dat die uit het straatbeeld is verdwenen of naar een andere garage is verhuisd. Gaan de 101-13? het jaar 2010 halen als Zuidbussen ?
pi_59639649
quote:
SP: geef IJburg een busverbinding

Maandag 23 juni 2008
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Volgens de huidige plannen komt er pas in 2014 een busverbinding.
De partij vindt dat dit veel te lang duurt. Het eiland moest autoluw worden, maar nu heeft de wijk alleen maar een tramlijn die de bewoners naar het westen brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt een brug die nu alleen voor bouwverkeer wordt gebruikt.
Volgens de socialistische partij scheelt de busverbinding over de brug veel reistijd en reiskosten voor de bewoners.
pi_59640071
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Het eiland zou een autoluwe wijk worden, maar kent nu slechts een tramlijn die de inwoners slechts westwaarts brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt echter een brug die nu alleen voor bouwverkeer gebruikt wordt. De SP wil dat daar ook bussen over gaan rijden die de inwoners brengen naar Diemen en de stations Diemen-Zuid en Amsterdam Bijlmer.

Volgens de huidige plannen komt pas in 2014 er een busverbinding vanaf IJburg. Volgens de SP duurt dat nog veel te lang en heeft tegen die tijd vrijwel elke IJburger al een auto aangeschaft. Daarom komt de SP deze week zowel bij de Stadsregio Amsterdam (die gaat over het openbaar vervoer) als bij de gemeenten Amsterdam en Diemen met het voorstel nog dit jaar bij het opstellen van de nieuwe dienstregeling deze busverbinding op te nemen.

Met een oostelijke busverbinding hoeven openbaar vervoerreizigers tussen IJburg en bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost of het Gooi, niet meer helemaal de omweg via het Centraal Station te maken. Dit scheelt reistijd en reiskosten. Het voorstel van de SP komt ook tegemoet aan aantal milieudoelstellingen van het college. Volgens de SP is deze bus dan ook een gouden kans.
pi_59640736
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:53 schreef J_TM het volgende:
Het zal wel jeugdsentiment zijn; we hebben allemaal wel een bustype of serie waarvan we het jammer vinden dat die uit het straatbeeld is verdwenen of naar een andere garage is verhuisd. Gaan de 101-13? het jaar 2010 halen als Zuidbussen ?
IK vind de bordbussen wel wat hebben. Deze serie 1-20 uit 1953 vind ik een legandarische uitstraling hebben uit lang vervlogen tijden.
pi_59640813
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:32 schreef Dj-Flash het volgende:
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Het eiland zou een autoluwe wijk worden, maar kent nu slechts een tramlijn die de inwoners slechts westwaarts brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt echter een brug die nu alleen voor bouwverkeer gebruikt wordt. De SP wil dat daar ook bussen over gaan rijden die de inwoners brengen naar Diemen en de stations Diemen-Zuid en Amsterdam Bijlmer.

Volgens de huidige plannen komt pas in 2014 er een busverbinding vanaf IJburg. Volgens de SP duurt dat nog veel te lang en heeft tegen die tijd vrijwel elke IJburger al een auto aangeschaft. Daarom komt de SP deze week zowel bij de Stadsregio Amsterdam (die gaat over het openbaar vervoer) als bij de gemeenten Amsterdam en Diemen met het voorstel nog dit jaar bij het opstellen van de nieuwe dienstregeling deze busverbinding op te nemen.

Met een oostelijke busverbinding hoeven openbaar vervoerreizigers tussen IJburg en bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost of het Gooi, niet meer helemaal de omweg via het Centraal Station te maken. Dit scheelt reistijd en reiskosten. Het voorstel van de SP komt ook tegemoet aan aantal milieudoelstellingen van het college. Volgens de SP is deze bus dan ook een gouden kans.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Als je bijvoorbeeld kijkt naar het AMC dan zie je dat daar in de spits bussen vertrekken van (even vloeken in de kerk) Arriva naar Purmerend en die buurt terwijl je vanuit IJburg een heel end moet omrijden. Een busverbinding is dan ook een schot in de roos.
pi_59640847
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:19 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Zie je het al gebeuren?
pi_59641038
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:57 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Zie je het al gebeuren?
Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.
Wat vind jij er dan van. Jij woont in de Bijlmer dus voor jouw buurt is het ook beter als je een keer naar IJburg wilt om te spotten.
pi_59641081
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:03 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.
Wat vind jij er dan van. Jij woont in de Bijlmer dus voor jouw buurt is het ook beter als je een keer naar IJburg wilt om te spotten.
Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?
pi_59641092
De SP wil niet langer meer wachten tot de "hoogwaardige" beloften eindelijk nagekomen gaan worden, maar nú iets doen voor inwoners en bezoekers van IJburg die naar het oosten willen reizen respectievelijk van de oostkant IJburg benaderen. Nu is iedereen gedwongen dit met een grote omweg via de westkant te doen over de Enneüs Heermabrug. Zeker nu steeds meer mensen in IJburg wonen, vindt de SP deze situatie niet langer aanvaardbaar.

Het openbaar vervoer is voor de inwoners die oostwaarts (richting Zuidoost, Diemen en het Gooi) reizen, door de omweg, de langere reistijd en de hogere reiskosten niet zo aantrekkelijk als het zou kunnen zijn. Dit moet snel veranderen en gelukkig kan dat ook. De SP wil niet nog minimaal zes jaar wachten tot de Zuidtangent IJburg eindelijk zal aandoen. De huidige 10.000 en het elk jaar groeiende aantal inwoners van IJburg verdienen op korte termijn een tweede ontsluiting per openbaar vervoer.
pi_59641238
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:05 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?
Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?
En ik denk dat dit haalbaar is mits er geld wordt gevonden.
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Wie herinnert zich niet de vechtpartiijen als lijn 15 weereens op zijn spatlappen reed na de overgang van geleed naar standaard materieel.
GVB verving de standaard in allerijl door de hogevloers Volvo's.
quote:
Hetzelfde Noordhollandse college wilde per 11 december af van Connexion buslijn 136 Amsterdam Amstel-Diemen-Weesp-Hilversum, die voor de inwoners van Diemen de enige directe verbinding met het Amstelstation is. In ondershandse opdracht van het ROA rijdt sinds genoemde datum het GVB onder gelijk lijnnummer tussen Diemen en Amstel.

[ Bericht 47% gewijzigd door Willy84 op 24-06-2008 00:20:18 ]
pi_59641499
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:11 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?
En ik denk dat dit haalbaar is mits er geld wordt gevonden.
Ik vind het wel positief. Gaat Connexion die route rijden rijden langs ijburg?
pi_59641604
Waarom denk je dat? Diemen en IJburg zijn allebei GVB gebied.
pi_59641947
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:26 schreef Willy84 het volgende:
Waarom denk je dat? Diemen en IJburg zijn allebei GVB gebied.
Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/
pi_59641993
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:42 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/
Jij haalt 2 dingen door elkaar. De zuidtangent zou worden doorgetrokken naar IJburg. Er staat nog een studie naar het trace op de site van de stadsregio.
Nu wil de SP een lijn van IJburg naar Bijlmer. Dus niet het doortrekken van de ZT.
Als die nieuwe lijn op termijn loopt dan kunnen ze de ZT wel doortrekken, maar dan moet eerst die busbaan worden aangelegd.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:46:42 #78
146033 ReisT
pi_59649183
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:44 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Jij haalt 2 dingen door elkaar.
Dat noem ik geen door elkaar halen, dat is gewoon de meest voor de hand liggende oplossing. Zuidtangent doortrekken vanaf station Bijlmer naar IJburg. En dag hoeft heus niet meteen helemaal op een vrije busbaan, dat is de Zuidtangentlijn A'dam Zuid - Nieuw Vennep ook niet.

Zal GVB alleen misschien niet leuk vinden als CXX tussen Bijlmer en IJburg gaat rijden.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:21:56 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59651595
Ik zat net sinds lange tijd weer eens in de bus van Wageningen naar Ede. Wat een klotebussen zijn het ook..
Buiten dat ze totaal niet lekker zitten laat de technologie het ook nog ontzettend vaak afweten. Zo gaan de spoorbomen bij het ziekenhuis regelmatig niet omhoog, werken de schermen in de bus niet, werkt het omroepsysteem niet (welke halte we zijn) en werkt het bussen stoplichtsysteem (volgens de chauffeur) regelmatig niet.

Lekker is dat, leve de vooruitgang!

Dan waren de normale Conexxion bussen van Arnhem naar Wageningen toch een stúk beter En die maakten nog een mooie route ook
pi_59653052
Ik denk dat het een gewoon een GVB-lijn gaat worden. De vraag daarbij is welk lijnnummer die verbinding gaat krijgen; ik denk aan 23, 27, 29 of 39.
pi_59653063
De 311 heeft z'n stickers ondersteboven.
pi_59660524

pi_59674277
Voor een goede exploitatie en bezetting van de nieuwe buslijn van en naar IJburg is het van belang dat inwoners van IJburg zonder overstappen station Diemen Zuid en station Bijlmer kunnen bereiken. Elke overstap leidt immers tot minder reizigers in het openbaar vervoer. De vervoerwaarde van een oostelijke openbaar vervoerverbinding is dus gebaat bij een rechtstreekse verbinding met een trein- en metrostation. Ook de frequentie is van belang. Een bus die één keer per uur rijdt, is veel minder aantrekkelijk en levert daarom verhoudingsgewijs veel minder reizigers op dan een bus die twee, drie of vier keer per uur rijdt. In een nieuwe wijk, wat IJburg is, moet het openbaar vervoer vanaf het begin zo goed mogelijk zijn om voor de inwoners een reëel alternatief te kunnen zijn. Ook hiermee dient bij het bepalen van de frequentie rekening gehouden te worden.

Het feit dat er nu al 10.000 mensen in IJburg wonen en dit er in de komende jaren nog veel meer worden, is van gunstige invloed op de vervoerwaarde van een oostelijke openbaar vervoerontsluiting. De nieuwe buslijn tussen IJburg en Bijlmer vormt ook voor de inwoners van Diemen een aantrekkelijke verbinding met de Maxiswinkels en met IJburg. De precieze vervoerwaarde een bus tussen IJburg en Bijlmer moet, in combinatie met een aantrekkelijke frequentie, nader in beeld gebracht worden.
pi_59685915
Hoi,

Ik hoorde dat lijn 41 misschien ook geleed ging rijden.
Weet iemand of dit echt gaat gebeuren?
pi_59685953
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Hoi,

Ik hoorde dat lijn 41 misschien ook geleed ging rijden.
Weet iemand of dit echt gaat gebeuren?
hallo willy84

las op internet dat ze misschien gelede citaros in gaan zetten

weet niet meer welke site

groetjes

alex
pi_59687141
Op OV Boskoop foto's van NZH en CN-Leylands; vier daarvan zijn gemaakt bij busstation Kraaienest.

Naast de in de tegenovergestelde vertrekrichting geparkeerde 2057 (lijn 56) is nog de 505 op lijn 55 te zien. In 1978 ging deze bus via een jaartje West naar de Enhabo en werd vooraf okergeel geschilderd (meer info op A'dams busmaterieel).

Op lijn 58 de 2053 met daarnaast de 418 op lijn 55; ook deze bus ging vanaf 13 oktober 1980 voor de Enhabo rijden en kwam anderhalf jaar later terug (na een korte buitendienststelling), alleen reed ie toen vanuit West.
pi_59688168
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

hallo willy84

las op internet dat ze misschien gelede citaros in gaan zetten

weet niet meer welke site

groetjes

alex
Hoi,

Weet iemand of dit waar is. Ik had het ook gehoord maar weet niet of het echt gaat gebeuren. Dus is er iemand die het echt weet of het dus echt waar is.

Groetjes

Willy
pi_59760472
Gisteren een bliksembezoek gebracht aan het oude Bijlmernest met lijn 41 en, voor het eerst, lijn 47. Lijn 41 heeft officieel dezelfde Bijlmerroute als lijn 53 voordat deze naar Holendrecht werd doorgetrokken, maar vanwege het verlagen van de 's Gravendrijkdreef (straks moet alles ook laagdreefs zijn) is het weer even als lijn 59 zoals die in de laatste vijftien jaar reed.

[ Bericht 3% gewijzigd door J_TM op 30-06-2008 15:01:45 ]
pi_59766481
Vanaf maandag is de metro op het traject Amstel-CS dicht. Daar gaan de geledes in actie komen. Waar worden deze vandaan getrokken?
Wordt er door het vrijkomen van een aantal wagens door de zomerdienst in combinatie van het met standaard materieel rijden van bv lijn 19 genoeg geleed vrijgemaakt om de as Amstel-CS te verzekeren van afdoende capaciteit?
pi_59775137
Eind 2007 verschenen de eerste van in totaal 40 gelede Mercedes-Benz Citaro-bussen. Ze voldoen aan de strengste norm voor uitstoot.

Ze hebben LED-displays en stoffen bankjes zoals de BN-trams en de Combino's maar dan breder.

Hoewel het in de lijn der verwachtingen lag dat deze bussen in de 500-serie zouden worden genummerd kregen ze de nummers 301-340; misschien dat ze alsnog tot 500-en worden vernummerd bij de komst van nieuwe 12 meter-bussen. De lage exemplaren rijden vanuit Noord/Zuid en de hogere vanuit West. De 326-330 begonnen in Noord maar schoven al snel door naar West.
Een vervolgserie van tien exemplaren (341-350) is in bestelling.
pi_59775150

[ Bericht 100% gewijzigd door Dj-Flash op 29-06-2008 17:53:25 ]
pi_59778432
Ja dat zei je de vorige pagina ook al. Waarom post je zovaak hetzelfde DJ-Flas?
pi_59793952
Misschien doet ie het wel om aan te geven dat de Wiki-info voortdurend verandert.

Ik zag vandaag de geledes en ze zijn niet ingefilmd als lijn 59 maar als 'METRODIENST'.
pi_59801179
quote:
Verkeerd gereden: bus zit uur klem
Maandag 30 juni 2008
Een stadsbus heeft maandag aan het eind van de middag een uur vastgestaan in de Nieuwe Uilenburgerstraat. De chauffeur was een verkeerde straat ingereden en klem komen te zitten.
Het GVB moest een prullenbak en een verkeersbord verwijderen om de bus te bnevrijden. De meeste passagiers waren inmiddels lopend naar hun bestemming vertrokken.
De chauffeur is vermoedelijk één van de Poolse uitzendkrachten die het GVB inzet voor de pendelbussen tussen CS en het Amstelstation.
Heb vandaag op de Metrodienst alleen maar gelede Volvo's gespot.
Op Amstel werd er door zowel de chauffeurs als mensen van Service en Veiligheid de kaartjes bij de deuren gecontroleerd.
Met de drukte vond ik het allezins meevallen. Zowel in de bussen als op het overige trajecten. Lijn 54 reed met 6 bakken en dat was ruim voldoende. Lijn 53 reed met 4 bakken. Voorzover ik kon zien werd er niet gevorkt. Op de V/D madeweg stond een hele stoet materieel.

Ik denk dat vele mensen alternatief vervoeren hebben genomen. Toch waren er nog mensen die ondanks de al vele weken aangekondigde werkzaamheden nergens op de hoogte van waren.
"metro stoek " en dan met een heel brak accent in zeer gebrekkig NL

Ook handig was dat de borden waarop staat dat lijn 51 vanaf Spaklerweg rijdt pas om 18.00 werden neergezet op Amstel
pi_59827133
Vandaag 2 geledes gespot op lijn 40.
pi_59827558
Ik zag alleen de 138.

De 447 heeft aan de instapzijde hetzelfde cijfertype als de gelede Citaro's.
pi_59850142
AMSTERDAM - Eerst zaten ze op het platteland, toen als klussers in huis, en inmiddels zitten Polen ook in Amsterdam op de bus. Nu de metrolijn tussen Centraal Station en Amstelstation eruit ligt, heeft vervoersbedrijf GVB veertig Poolse buschauffeurs ingezet.

Eén ding wil het GVB duidelijk stellen: deze mensen zijn écht buschauffeurs, geen seizoenarbeiders die net de laatste asperges uit de grond hebben gestoken. Ze werkten in Polen al als chauffeur, of in Engeland en Duitsland - ook daar heerst krapte op de arbeidsmarkt voor buschauffeurs.

Het GVB moet zeven weken een extra traject afleggen. Daar waren geen eigen chauffeurs voor.

Om de vijf, zes of zeven minuten, afhankelijk van het tijdstip, rijden bussen de route Piet Heinkade-Valkenburgerstraat-Weesperstraat-Wibautstraat-Amstelstation en terug.

De eerste werkdag, gisteren, verliep niet geheel vlekkeloos: 's ochtends reed een chauffeur te ver door op de Piet Heinkade, 's middags sloeg een ander te vroeg af en kwam klem te zitten in de Nieuwe Uilenburgerstraat. Een verkeersbord en een prullenbak moesten worden weggehaald om de bus te bevrijden.

Het is even wennen, zegt het GVB. ''Wij vonden het ook spannend. Amsterdam is geen gemakkelijke stad voor buschauffeurs.''
pi_59871661
Waarom moet ik nou net tijdens deze periode mijn ov-studentenkaart kwijt zijn?

Kunnen die polen wel nederlands dan?
Tok.
pi_59873761
AMSTERDAM ⤓ De kans is groot dat bus 46, die het Academisch Medisch Centrum verbindt met AmsterdamNoord langer blijft rijden dan tot medio volgend jaar. Bij het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam wordt binnenkort een voorstel gedaan om de bus ook in 2009 te laten rijden.
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:51:25 #100
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_59875798
Ik wil foto's
pi_59881336
Zie pagina 1
pi_59905757
Donderdag hebben er 2 Jonkheren geledes dienst gedaan op lijn 40
Vrijdag (gister) heb ik er een Citaro gelede gespot op lijn 40. Voor het eerst
pi_59906272
Lijn 18 rijdt tijdelijk met standaardbussen en lijn 19 en 21 uitsluitend met de Citaro,s.Enige Noord standaards (oa de 165) bevinden zich thans in West
pi_59909418
Ook een rariteit, de 457 op lijn 41 (net gespot).
pi_59932509
Dat was dus de 466.
pi_59954830
De tijdelijke pendelbuslijn 59 in de zomer van 2008 wordt geheel gereden met de 556-585 (uitgezonderd de 577). Zowel de Westbussen 556-559 en 570-585 als de Noordbussen 560-569. Op lijn 59 rijden Poolse chauffeurs terwijl stadstoezichthouders als conducteur fungeren.

Waarschijnlijk worden de 556-585 in Zuid gestald gezien het feit dat op lijn 22 als enige 556-ers kunnen worden gesignaleerd.
pi_60077094
In juli kreeg de 151 als (een van de) eerste Westbus(sen) een LED-display achterop.
pi_60216122
De 101-155 zijn met hun tien jaar de oudste bussen in het huidige wagenpark; of ze dezelfde prestaties als de oude 100-en zullen behalen is nog maar de vraag aangezien ze in 2009 door het nieuwe materieel worden vervangen. De 101-113 en de 124-126 rijden al bijna acht jaar vanuit Zuid; de oude 119, 120, 125, 127 en 128 hadden er elf jaar op zitten toen ze in 1990 buiten dienst gingen, waarna de 125 als Westbus zestien-en-een-half werd. De 142-147 wonen nu meer dan vier jaar in de Jan Tooropstraat; van de oude 140-ers opereerden alleen de 147 en de 148 hun hele carriere vanuit West.
pi_60269951
Op OV Boskoop een fototreportage van Haarlemmeermeerstation op 18 april 1982; om te beginnen brede-instap-DAF 8536 op CN 146 (Woerden) en vervolgens Enhabo-standaard 313 (als lijn 7 vlak voor de omnummering tot 97) in z'n oorspronkelijke staat; dus met zwarte films en Leyland-achtige wieldoppen.

Het merendeel van de overige foto's zijn gewijd aan onze rode vrienden die die dag een voetbaldienst hadden op lijn 15E
* De 185 als enige grotepetbus naast de uit Noord afkomstige 20 en 40

* Een parade bestaande uit, daar komen ze, Noordbussen 3 en 2, Den Oudsten-bus 371, Zuidbussen 406 en 413, de 134, 33, 107, 9, 20, 40, 34, 39 en de 440.

* Nog een parade gevormd door de veteranen 341, Den Oudsten-bussen 365 en 369, 326, 346, 353 en 356.

* De 360

* De 6 en de 18 temidden van Zuidbussen 409 en 400

* Tot slot aandacht voor die andere gele rijders.

* De 603

* Lekstraatwagens 648, 669, 640 en 653 op lijn 24 (Havenstraat) is zoiets als Zuidbussen op een Westlijn.

* Blokkendoos 809; de enige van de gefotografeerden die nog steeds aanwezig is.

[ Bericht 1% gewijzigd door J_TM op 22-07-2008 19:42:56 ]
pi_60276269
Bedankt voor de update J_TM! Het blijft super om de oudjes te zien.

Kijk eens hoe mooi die bussen toen nog geparkeerd stonden.
Tok.
pi_60277016
Vandaag een robijnrode sternetbus op lijn 15 gespot.
pi_60301813
Hoi
ik hoorde dat er vandaag iemand door een bus was overreden bij het Amstelstation
groetjes
pi_60301878
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
De 101-155 zijn met hun tien jaar de oudste bussen in het huidige wagenpark; of ze dezelfde prestaties als de oude 100-en zullen behalen is nog maar de vraag aangezien ze in 2009 door het nieuwe materieel worden vervangen. De 101-113 en de 124-126 rijden al bijna acht jaar vanuit Zuid; de oude 119, 120, 125, 127 en 128 hadden er elf jaar op zitten toen ze in 1990 buiten dienst gingen, waarna de 125 als Westbus zestien-en-een-half werd. De 142-147 wonen nu meer dan vier jaar in de Jan Tooropstraat; van de oude 140-ers opereerden alleen de 147 en de 148 hun hele carriere vanuit West.
Hoi
hoe weet je of er in 2009 nieuwe bussen komen?
doei
pi_60302415
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Hoi
hoe weet je of er in 2009 nieuwe bussen komen?
doei
Dat staat toch op wikipedia,of waar zou ik die informatie anders vandaan moeten hebben denk je
lijkt me toch logisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dj-Flash op 23-07-2008 19:45:05 ]
pi_60303554
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:32 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Dat staat toch op wikipedia,of waar zou ik die informatie anders vandaan moeten hebben denk je
lijkt me toch logisch.
Ja maar hoe weet je het dan? Het staat dan wel daar maar hoe weet je dan of het waar is? ik heb er verders namelijk nooit iemand over gehoord?
pi_60324196
De Citaro's gaan dus geen 12-meterbroers krijgen en blijven dus als 300-en rijden. Dan is er toch een kans dat de 101-155 het jaar 2010 zullen halen.
pi_60328180
Ze hebben al 3 broertjes in de 12 meter uitvoering.
pi_60343531
Via Autobusarchief 2 kwam ik op een site met foto's van CN-buitenbeentjes, o.a. oranje en rode semitours en diverse proefbussen. Het opvallendste exemplaar was de paars-witte Dennis/Berkhof Dart-micro uit 1994; deze kwam via een tournee langs diverse streekbedrijven bij het GVB terecht. Wegens succes werden er zes busjes van dit type aangeschaft (010-015), maar dan met een MAN-motor.

Herstel W84; de 004-006 blijven dus de enige standaard Citaro's.
pi_60347600
Is er al wat bekend over de vervanging van de microbussen die oa naar Ransdorp rijden?
pi_60493040
Twee dagen uit het leven van de 111 (de Jonckheer-versie van DAF/Hainje 59). Donderdag 31 juli, dienst op lijn 136; vrijdag 1 augustus, dienst op lijn 41.
pi_60493213
Even aandacht voor een Utrechtse broeder; op OV Boskoop een fotoreportage van 'ex-pats' in Roemenie waaronder GVU 210 (tijdgenoot van de 46-62). Er is het een en ander aan gesleuteld; zo heeft de achterste voordeur een bovenste ruit van dezelfde grootte als de uitstapdeuren, is de lijnfilmkast verwijderd en heeft ie een moderner Hainje-embleem. Om het geheel af te ronden is ie ook nog eens okergeel geschilderd zoalas de Enhabo-bussen, waarvan er, voor zover bekend, niet een naar Romenie is geemigreerd.
pi_60532898
Op Youtube, een vijfdelige fotoserie op muziek van Simply Red's Fairground. Veertig jaar aan GVB busmaterieel komt aan bod. Ook zijn er filmpjes te vinden van GVU 374, personeelsbus die op Cuba (let op de kruisdvormige DAF-letters) en een blauw exemplaar uit de GVB-serie 1-45 die op weg naar de G8 door de Duitse politie in beslag werd genomen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:58:40 #124
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60534413
Heb je ooit van links gehoord? Zo ja, zet die hier eens neer dan?
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:13:12 #125
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60534784
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:00 schreef J_TM het volgende:
Op Youtube, een vijfdelige fotoserie op muziek van Simply Red's Fairground. Veertig jaar aan GVB busmaterieel komt aan bod. Ook zijn er filmpjes te vinden van GVU 374, personeelsbus die op Cuba (let op de kruisdvormige DAF-letters) en een blauw exemplaar uit de GVB-serie 1-45 die op weg naar de G8 door de Duitse politie in beslag werd genomen.
Eentje gevonden :

pi_60577460
Eindelijk is het dan zover en plaatst OV Boskoop de reeks over GVB-standaards; te beginnen met de 295-300 (Leyland) en de 301-305.

1) De 295 in gezelschap van enkele blauwe bussen; de 28? (tikker), de 210 (Monocontrol), de rood geschilderde 144 (later vernummerd tot 564) en de gelede 245.

2) De 296.

3) De 297, samen met de 486 en Monocontrol 209.

4) De 298.

5) Wederom de 298, maar nu in gezelschap van de 513. Deze foto zal wel rond 1976 zijn gemaakt; lijn 33 was in 1975 doorgetrokken naar Sloterdijk en de 510-525 waren toen overgeplaatst van Noord naar West. Op de achtergrond twee 8G luchtwagens.

6) De 299; het enige exemplaar zonder tijgerplaatje.

7) De 300.

In mei 1977 gingen de Leylands (waarvan de 295 en de 300 inmiddels waren geplukt) buiten dienst; het was de bedoeling dat ze, na opleg bij Enhabo, aan de RET zouden worden verkocht maar blijkbaar zat men daar niet op Amsterdamse afdankertjes te wachtte hen op 18 en 19 augustus 1977 een roemloos einde bij de sloperij in Soest.

8) De 301 samen met de 117; deze foto is rond 1979 gemaakt, vlak voordat laatstgenoemde in de Bijlmer neerstreek; de rest van dat verhaal zal wel bekend zijn.

9) De 302 werd samen met de Leylands bij Enhabo opgelegd maar kwam in 1978 weer in dienst. Deze foto is uit 1980, afgaande op de reclamesticker voor de strippenkaart.

10 en 11) Op 9 maart 1980 beeindigde de 302 zijn carriere na voetbaldienst op lijn 15E. Deze foto's laten zien waarom hij moest stoppen.

12) De 303 in gezelschap van de 140 en de gelede 259 (in 1982 vernummerd tot 559); ook deze foto dateert van rond 1979. De 140 kwam in 1983 naar Zuid en afgezien van een korte terugkeer in 1986-87 bleef ie daar totaan z'n buitendienststelling in 1990.

13) De 304 rond 1978/1979 naast CN 1273 vlak voordat deze op de Bijlmerlijnen (14, 20, 26 en 39) kwam te rijden.

14 en 15) Een feestelijk uitgedoste 305 in zijn beginjaren; maar waar dat 'laatste rit' op slaat...
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:58:43 #127
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60583060
links links links links links links beste man... ik heb geen zin om die hele site door te spitten
pi_60587726

op zo`n bus heb ik weleens gereden, het was de 211 geloof ik, pin me er niet op vast

ik werkte als buschauffeur, bij connexxion ( voorheen begonnen bij centraal nederland in 1986) en wij hadden een tijdje deze oude bussen van het GVB om te gebruiken als aflos bussen

ik zat in amstel III, bij het GVB bekend als garage zuid, de vestiging is nu afgebroken
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60594527
DEN HAAG, vrijdag Het CDA is woedend dat de Amsterdamse stadsvervoerder GVB veertig Polen de bussen laat besturen tijdens de vakantieperiode, wegens het tekort aan chauffeurs.

De regeringspartij vindt het onbegrijpelijk dat hiervoor geen Nederlandse werklozen zijn omgeschoold en wil dat staatssecretaris Aboutaleb (Sociale Zaken) ingrijpt.
"Ik vind het een schande", aldus CDA-Kamerlid Eddy van Hijum. "Veel werklozen in die regio zijn op zoek naar werk. Zij kunnen simpel omgeschoold worden tot buschauffeur. Ik vraag me af of het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het GVB wel genoeg hebben gedaan."

Bijstand
Van Hijum wijst erop dat in de regio Amsterdam ruim 31.000 mensen in de bijstand zitten. "Er moet alles op alles gezet worden om dit soort leemtes vanuit de voorraad werkzoekenden op te vullen", aldus de christen-democraat.
Het GVB gaf eerder aan zich gedwongen te voelen over de grens te kijken omdat er in Amsterdam en omstreken geen gekwalificeerd personeel te vinden is. Volgens het CDA is dit een kwestie van 'strategisch personeelsbeleid'. "Er is te snel voor een te gemakkelijke oplossing gekozen."

Als voorbeeld van hoe het ook kan verwijst hij naar het project 'Instroom en opleiding werkloos werkzoekenden tot buschauffeur'. Arriva werkt in Groningen en Drenthe samen met de CWI's en uitkerende instanties om personeelsuitstroom in te dammen. Werkzoekenden worden opgeleid tot buschauffeur onder het motto 'inspelen op overmorgen'.
pi_60602256
Nogmaals de garageverdeling van Zuid 1987-1988:

*111-140

*193-209

*228-240

*253-259, 292, 294-299, 336-339
  woensdag 6 augustus 2008 @ 18:59:42 #132
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60606410
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef Dj-Flash het volgende:
DEN HAAG, vrijdag Het CDA is woedend dat de Amsterdamse stadsvervoerder GVB veertig Polen de bussen laat besturen tijdens de vakantieperiode, wegens het tekort aan chauffeurs.

De regeringspartij vindt het onbegrijpelijk dat hiervoor geen Nederlandse werklozen zijn omgeschoold en wil dat staatssecretaris Aboutaleb (Sociale Zaken) ingrijpt.
"Ik vind het een schande", aldus CDA-Kamerlid Eddy van Hijum. "Veel werklozen in die regio zijn op zoek naar werk. Zij kunnen simpel omgeschoold worden tot buschauffeur. Ik vraag me af of het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het GVB wel genoeg hebben gedaan."

Bijstand
Van Hijum wijst erop dat in de regio Amsterdam ruim 31.000 mensen in de bijstand zitten. "Er moet alles op alles gezet worden om dit soort leemtes vanuit de voorraad werkzoekenden op te vullen", aldus de christen-democraat.
Het GVB gaf eerder aan zich gedwongen te voelen over de grens te kijken omdat er in Amsterdam en omstreken geen gekwalificeerd personeel te vinden is. Volgens het CDA is dit een kwestie van 'strategisch personeelsbeleid'. "Er is te snel voor een te gemakkelijke oplossing gekozen."

Als voorbeeld van hoe het ook kan verwijst hij naar het project 'Instroom en opleiding werkloos werkzoekenden tot buschauffeur'. Arriva werkt in Groningen en Drenthe samen met de CWI's en uitkerende instanties om personeelsuitstroom in te dammen. Werkzoekenden worden opgeleid tot buschauffeur onder het motto 'inspelen op overmorgen'.
Gelijk hebben ze, die CDA'ers. Ze kunnen amper rijden, spreken de taal niet en weten heg nog steg hier in amsterdam. Maar ook ik ben een tijd geleden eens op de site van de GVB geweest om te kijken of het wat zou zijn om als buschauffeur aan de slag te gaan. Maar toen ik zag wat mijn startsalaris zou worden, heb ik ter stond ALT-F4 ingedrukt.

Nee, laat mij dan maar lekker op de vrachtwagen zitten.
pi_60687407
In december 2008 zal een vervolgserie van tien exemplaren worden afgeleverd en gaan de nummers 351-350 krijgen. Waarschijnlijk zijn deze bestemd voor Zuidlijn 41.
pi_60687715
Krijgen 10 bussen maar 2 nummers? Is dat weer wat nieuws ofzo. Je bron is zoals altijd via een chauffeur gehoord neem ik aan?
pi_60688012
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:41 schreef Willy84 het volgende:
Krijgen 10 bussen maar 2 nummers? Is dat weer wat nieuws ofzo. Je bron is zoals altijd via een chauffeur gehoord neem ik aan?
Je vat t niet he er zijn naar ik gelezen hebt een vervolgserie van 10 gelede citaro's in bestelling en ze gaan vernummerd worden van 341 tot 350.
pi_60688480
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:57 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Je vat t niet he er zijn naar ik gelezen hebt een vervolgserie van 10 gelede citaro's in bestelling en ze gaan vernummerd worden van 341 tot 350.
In je vorige was het nog de serie 351-350. Typo dan maar. Waar heb je dat gelezen?
pi_60701834
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:20 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In je vorige was het nog de serie 351-350. Typo dan maar. Waar heb je dat gelezen?
Dat was een type foutje ik bedoelde vervolgserie 341-350.en ik heb het gelezen op amsterdams busmaterieel ik zal die tekst pakken en hier in het topic plakken

[ Bericht 8% gewijzigd door Dj-Flash op 10-08-2008 12:11:25 ]
pi_60702061
341-350

In december 2008 zal een vervolgserie van tien exemplaren worden afgeleverd. Waarschijnlijk zijn deze bestemd voor Zuidlijn 41 die volgens het jaarplan 2008 met gelede bussen zou gaan rijden maar in plaats daarvan een frequentieverhoging kreeg.

Anno 2008 zijn de Jonckheeren 101-155 en de midi's 010-015 (allemaal uit 1998) de oudste bussen bij het GVB dat na de buitendienststelling van de hogevloer Volvo-geledes (Berkhof en Den Oudsten) over een relatief jong wagenpark beschikt. Dit is nooit eerder voorgekomen afgezien van de eerste jaren toen de levensduur van een bus veel korter was.
pi_60735875
Meer standaards op OV Boskoop/busfoto/janvanderstelt.

*1; in 1975 keerden de 301-350 terug van Noord naar West omdat ze te oud en te traag werden bevonden, maar een paar jaar later verscheen de 305 dan toch weer op lijn 35. Daarnaast Zuid-/Oostbus 414 op lijn 56. Afgaande op de halteborden en de 'rij op zeker'-sticker van Nationale Nederlanden (tegenwoordig ING) moet deze foto rond 1979 zijn gemaakt.

*2; En vanuit West stroomden een aantal 300-en door naar Oost/Zuid vanwege de tijdelijk overgeplaatste lijnen 26, 28 en 29 (dit verklaart ook dat de latere lijnen 28 en 29 vanuit Zuid reden). Hier de 307 op lijn 22 met een oude film, want de eindbestemming is niet 'indischebuurt' (toen nog aan elkaar gespeld) maar 'insulindeweg'.

*3; Weer de 307 maar nu vanuit West op lijn 15 of 19 bij Mercatorplein; moeilijk te zien vanwege de sneeuwbui.

*4; De 306 halverwege de jaren 70 op lijn 18; daarnaast tram 708.

*5; In december 1982 werd de 306 aan de Enhabo verhuurd voor spitsdiensten op de GVB-lijnen 42 en 47. Maar omdat er verwarring ontstond met de eigen 306 werd ie vernummerd tot 506 (ook hier meer over op A' dams busmaterieel). De volgende drie foto's zijn ergens eind 1983/begin 1984 gemaakt; 1 maart ging ie terug naar het GVB om niet meer in dienst te komen.

*8; De 308 op lijn 15 richting Garage West; ook deze bus behoorde tot de oplegexemplaren van 1977 die een jaar later weer in dienst kwamen. Maar op 10 oktober 1979 reed ie dan toch z'n afscheidsrit op lijn 40.

*9; De 310 en de 329 die samen een NS-dienst draaien; destijds ontbrak deze bestemming in de filmrol en dus was het 'extra dienst'. NB; de 310 zag op 27 januari 1982 z'n carriere beeindigd na een fikse ruzie met tram 623.

*10; De 311 tijdens voetbaldienst op lijn 15E; van midden jaren 70 tot 29 mei 1981 reed ie vanuit Oost-/Zuid en vertrok op 25 februari 1982 naar de MUSA als onderdelenleverancier vor museumbus-in-wording 301.

*11; Na het gedwongen afscheid van de 310 waren van de serie 301-320 nog maar vier over. De 301, 306, 312 en de 313 verschenen nog enkel overdag en tijdens spitsuren en waren daarbij de vaste tweede dienstwagen op lijn 68 die hoofdzakelijk met grotepetbussen reed (toch werden ook hierop de nodige kleinepetwagens ingezet).

*12; Op 4 juni 1983 werd de 313 gepresenteerd als witte Staalmeestersbus voor dienst op de artoteeklijnen. Hoewel een Westbus reed ie ook in Noord en maakte op die manier een eind aan de alleenheerserij van de 1-45. Op deze twee foto's is ie te zien op lijn 32 en 39. Na het afscheid van de 301 op 31 december 1983 bleef de 313 als enige van zijn serie over bij het GVB; 3 januari 1984 reed ie z'n laatste rit op lijn 18.

*13; De 314 tijdens de Oost-/Zuidjaren van lijn 29. Met ingang van de zomerdienst 1980 ging ie terug naar West (net als lijn 28 en 29) en reed op 28 oktober z'n laatste rit op lijn 18.

*14; Aan welke bus dit interieur toebehoort is net niet te zien, waarschijnlijk de 314 of de 315 maar dat merken we volgende week wel.

Meer over de 301-320 op Amsterdams busmaterieel.
pi_60799134
nergens staat dat lijn 15 weer geleed gaat rijden, waar komen die geruchten van
pi_60811947
Geen idee! Het is ook onzin want er zijn onvoldoende wagens voor..

Bokser Joval droomt van buslijn 15

Woensdag 13 augustus 2008
Voor voormalig profbokser Raymond Joval is het duidelijk. Sinds hij drie weken geleden gestopt is, wacht hem maar één baan: die van buschauffeur.
De 39-jarige zette in New York een punt achter zijn bokscarrière. Al tijdens zijn actieve loopbaan wist hij dat rijden op een bus wel eens iets voor hem zou zijn.
Op uitnodiging van AT5 bezocht de oudwereldkampioen het GVB. Daar kreeg hij een theorie- en praktijkles, compleet in uniform. Joval ziet zichzelf al op zijn favoriete buslijn 15 rijden. Of hij talent heeft, ziet u in het AT5 Nieuws van woensdag.

http://nl.sitestat.com/at5/at5/s?teller.nieuwsartikel.link.bekijk_video&ns_type=clickin&ns_url=http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=37062
pi_60826982
De Poolse rijstijl in Amsterdam:

donderdag 14 augustus 2008 @ 22:21:22 #143
111382 Ofyles2
pi_60838009
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:18 schreef Willy84 het volgende:
De Poolse rijstijl in Amsterdam:

[ afbeelding ]

Rijden die Polen ook zo thuis?
pi_60838124
Wellicht dat een verharde weg een tikkeltje onwennig rijdt voor de heren (er is niet 1 vrouw bij) nog even snel wat foto's maken voordit dit alles weer historie is
  donderdag 14 augustus 2008 @ 23:14:03 #145
111382 Ofyles2
pi_60839555
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:20 schreef Willy84 het volgende:
Geen idee! Het is ook onzin want er zijn onvoldoende wagens voor..

Bokser Joval droomt van buslijn 15

Woensdag 13 augustus 2008
Voor voormalig profbokser Raymond Joval is het duidelijk. Sinds hij drie weken geleden gestopt is, wacht hem maar één baan: die van buschauffeur.
De 39-jarige zette in New York een punt achter zijn bokscarrière. Al tijdens zijn actieve loopbaan wist hij dat rijden op een bus wel eens iets voor hem zou zijn.
Op uitnodiging van AT5 bezocht de oudwereldkampioen het GVB. Daar kreeg hij een theorie- en praktijkles, compleet in uniform. Joval ziet zichzelf al op zijn favoriete buslijn 15 rijden. Of hij talent heeft, ziet u in het AT5 Nieuws van woensdag.

http://nl.sitestat.com/at5/at5/s?teller.nieuwsartikel.link.bekijk_video&ns_type=clickin&ns_url=http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=37062
Buslijn 15, ook mijn favoriet.

Toevallig omdat die buslijn ook bij mij om de hoek stopt.

En volgens mij had ik al verteld dat ik op redelijke afstand van garage Jan Tooropstraat woon, ik ben nogal bevoordeeld.
pi_60841599
15 is altijd zo druk!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:12:14 #147
111382 Ofyles2
pi_60870146
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 00:34 schreef Willy84 het volgende:
15 is altijd zo druk!
Een paar flippo's bij de directie vonden het nodig lijn 35 te voorzien van gelede bussen en lijn 15 van standaardwagens. Op zich niet erg, maar dan moet lijn 34 met 12-meterwagens gereden worden. Tussen Centraal en Banne-Buiksloot zie ik afgezien van de spits weinig volk met die verbinding meereizen.

GVB heeft de situatie gedeeltelijk rechtgezet met een extra lijn 315, maar de bussen van lijn 15 en 315 rijden dagelijks kop over kop.
pi_60870283
lijn 34 niet druk? Laat me niet lachen! Ik ben zelf vaste klant geweest voor ruim 2.5 jaar op die lijn. 34 rijdt al langer met geledes als 35. Beide lijnen hebben geleed materieel nodig. 37 zou eerst om-en-om gereden worden maar dat ging ook niet want het was te druk.
Conclusie: GVB moet meer geledes aanschaffen en minder standaards.
pi_60878823
Pendelbuslijn 59 blijft zeker een week langer rijden; de testritten in de metrotunnel moeten nog worden uitgevoerd.
pi_60904622
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/kienwaiwong

De gelede 497 begon in 2003 een tweede leven bij AMZ (oftewel Connexxion Zeeland) als de 374 en is er nog steeds in dienst afgaande op deze fotoserie. Ook rijden daar de 496 (vernummerd tot 373) en een soortgenoot (369) met smalle uitstap.
pi_60924628
Achterkant GVB bus uitgebrand

Maandag 18 augustus 2008
Maandagmiddag is op de Frederik Hendrikstraat in Oud-West rond 13.30 uur een GVB bus in brand gevlogen. De achterkant van de bus is geheel uitgebrand. De chauffeur zette bus 15 direct stil. Hij en de passagiers konden vervolgens zonder veel problemen naar buiten. De brandweer wist te voorkomen dat de hele bus in vlammen op ging. Het vuur is vermoedelijk ontstaan door een defect in de motor, die achterin de bus zit.

At5

Meer foto's op at5.nl
pi_60925740
Alweer een bus minder.
pi_60927172
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:53 schreef Willy84 het volgende:
Achterkant GVB bus uitgebrand

Maandag 18 augustus 2008
Maandagmiddag is op de Frederik Hendrikstraat in Oud-West rond 13.30 uur een GVB bus in brand gevlogen. De achterkant van de bus is geheel uitgebrand. De chauffeur zette bus 15 direct stil. Hij en de passagiers konden vervolgens zonder veel problemen naar buiten. De brandweer wist te voorkomen dat de hele bus in vlammen op ging. Het vuur is vermoedelijk ontstaan door een defect in de motor, die achterin de bus zit.

At5

[ afbeelding ]

Meer foto's op at5.nl
Op welke lijn was het?
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:14:23 #154
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60928433
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:26 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Op welke lijn was het?

Lijn 18 of lijn 15. Op gespot staat lijn 15, op het at5 nieuws en op NU.nl staat lijn 18. Het zal lijn 18 wel zijn dus...
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:42:09 #155
111382 Ofyles2
pi_60935558
Gaat goed met de Berkhofs!

Ik zag de 447 weggesleept worden door een takelbedrijf.
pi_60954105
Op het algemene bussentopic zag ik diezelfde fotoshop-monsters die ik ook bij OV Boskoop tegenkwam. Waarom niet een Volvo/Hainje 520-544 of een MAN 5000-5020 (wie kent ze nog ?) fotoshoppen naar het grijs-blauw van de CSA3's ? Op A'dams busmaterieel staat dat de 5013 in 1990 een vierde leven begon als discobus in genoemde kleuren.
pi_61016131
Vaandag de 3 gewone Citaro's 004,005,006 op lijn 46 gespot.
pi_61017988
Een van deze wagens heeft nog de oude volledige bestemmingslijst; in deel 1 van dit topic had ik de maart 2007-versie (de afgeslankte) versie geplaatst en zoek nog steeds de vervallen bestemmingen, dus als iemand die heeft (of lijsten die totaan het CSA 1-tijdperk terugvoeren)....
pi_61033665
is het een afwijkende inzet? want normaal wordt er 1 ingezet op 46 soms, maar gister spotte ik er 3 12 meter Citaro's tegelijk op die lijn

[ Bericht 17% gewijzigd door Dj-Flash op 22-08-2008 11:18:13 ]
pi_61037873
Volgens mij is dat redelijk willekeurig. Meestal zit er 1 op de 32, 36 en/of 38. Zit niet echt een strategie achter ofzo heb ik het idee. Vind ze iig wel een stuk beter dan die Kerkhofs
pi_61039199
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:43 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is dat redelijk willekeurig. Meestal zit er 1 op de 32, 36 en/of 38. Zit niet echt een strategie achter ofzo heb ik het idee. Vind ze iig wel een stuk beter dan die Kerkhofs
Die Citaro's rijden inderdaad beter dan die berkhof bussen.
GVB moet er meer van aanschaffen

[ Bericht 0% gewijzigd door Dj-Flash op 22-08-2008 15:58:42 ]
pi_61039281
maar heb nooit eerder 3 Citaro's op lijn 46 zien rijden maar altijd 1, gister zag ik het toevallig.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:14:25 #163
146033 ReisT
pi_61048663
-foute topic-
pi_61061298
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:14 schreef ReisT het volgende:
-foute topic-
voor jouw is het een foute topic maar voor andere busliefhebbers niet, je vind het toch geen goed topic dus wat kom je in dit topic doen sodemieter toch op dan.
pi_61061394
-Ontopic- dan maar weer

Metro Amsterdam gaat weer rijden

Reizigers kunnen vanaf zaterdag weer gebruik maken van de metrolijn tussen het Centraal Station en het Amstelstation in Amsterdam. De lijn was sinds juni gesloten wegens werkzaamheden.

Oorspronkelijk zou de metro twee weken eerder alweer rijden, maar de werkzaamheden aan onder andere de rails, spoorwissels en vluchtpaden liepen uit. Reizigers konden in de tussentijd gebruik maken van bussen en trams, maar liepen desondanks wel vertraging op.
pi_61074633
Ook met enige vertraging deel 3 van OV Boskoop Goud van Oud over de GVB-standaards (zie http://www.openbaarvervoerinboskoop/busfoto/janvanderstelt).

*1, 8 en 10 tonen de Oost-/Zuidbussen 314, 324 (allebei lijn 55) en 325 (lijn 22, gevolgd door een moeilijk te identificeren wagen van lijn 55) in de Nieuwmarkt ten tijde van de metrobouw. De 324 was het oudste exemplaar dat na aanrijdingsschade grote DAF-letters kreeg. Op foto 9 zien we hem tijdens een tramdienst eind jare 70/begin jaren 80.

*2 De 315 hier nog als normale dienstwagen op het terrein van Garage West, maar na de oorspronkelijke oplegging van zijn seriegenoten in 1977 werd ie infobus voor het zonetariefstelsel.

*3 en 4. Een jaar later werd de 315 herdoopt tot VR 73; op deze twee plaatjes is ie ingefilmd als lijn 24, wat bij de overige bussen niet mogelijk was (voorbeeld; 5, 6, 8, 11, 12, 14, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 28, 29).

Rond 1981 zag ik hem door de Bijlmer rijden en dacht dat het een 'tiental' met kleine DAF-letters was zoals de vlak daarvoor geziene 63 uit West. Pas vijf jaar later zag ik de echte 73.

*5 De 320 op tijdelijke Oost-/Zuidlijn 29; daarachter een CN-Leyland richting Bijlmer/Abcoude.
NB; de 320 sneuvelde in 1978 toen ie tijdens dienst op lijn 8 een NZH-Leyland ramde.

*6 Over NZH-bussen gesproken; naast de voor extra dienst ingefilmde 321 staat DAF/Den Oudsten-wagen 6934.

*7 Ook de 323 draait hier een extra dienst, samen met o.a. de 46.

*11 Bijlmer ahoy; de 328 op 16 oktober 1977 tijdens de opening van ringlijn 50/51.

*12 De 329 werd in 1977 ook opgelegd maar kwam een jaar later weer in dienst, en blijkbaar vanuit Noord waar zijn seriegenoten te oud en te traag werden bevonden.

*13 Voor de 330 (hier ook als Noordbus) was 1978 juist z'n afscheidsjaar, want na een laatste rit op lijn 8 moest ie wegens chassisscheuren ermee ophouden.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:04:31 #167
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_61075257
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

voor jouw is het een foute topic maar voor andere busliefhebbers niet, je vind het toch geen goed topic dus wat kom je in dit topic doen sodemieter toch op dan.
Zeg, zou je ajb even niet zo overdreven willen reageren? Deze meneer heeft waarschijnlijk iets neergezet hier wat niet voor dit topic bedoeld was en heeft later die tekst weggehaald. Ja, daar bestaat een edit knopje voor, iets wat jij ook wel wat vaker zou mogen gebruiken!

Dus de woorden -foute topic- staan niet voor het onderwerp of inhoud van dit topic, maar gewoon om aan te geven dat hij zelf een fout had gemaakt.

Zo, en nu weer over GVB bussen lullen
pi_61095267
Hoe zit het nou met die nabestelilng van die Citaro's ?? Er zouden toch 10 extra komen. Is er iemand die er al wat meer van weet? En lijn 41 zou toch ook geledes krijgen, is het echt waar?
pi_61095780
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:46 schreef Willy84 het volgende:
Hoe zit het nou met die nabestelilng van die Citaro's ?? Er zouden toch 10 extra komen. Is er iemand die er al wat meer van weet? En lijn 41 zou toch ook geledes krijgen, is het echt waar?
Ga nou niet als een achterlijk persoon reageren, maar blijf gewoon jezelf oke
pi_61101360
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:04 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Ja hallo! Jij hebt het gezegd! Maar ik hoor er niks meer over. Ik lees het alleen hier en nergens anders. Ik wil weten of het nou geruchten zijn of dat het echt waar is ja! Dat is niet achterlijk maar wil gewoon de waarheid weten1
pi_61109782
Op A'dams busmaterieel staat een nieuwtje over de Hermes Jonckheeren.
pi_61112392
Bedoel je de wiki pagina?
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:42:58 #173
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_61117118
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:04 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Wie reageert hier nou achterlijk
pi_61118381
Hermes in Eindhoven heeft een serie van 32 Jonckheeren (1700-1732) die op de 253-267 lijken. Daar bij de nieuwe concessie eind 2008 al het materieel wordt vernieuwd is het niet duidelijk wat er met de 5 jaar oude Jonckheeren gaat gebeuren (Mocht het GVB deze bussen overnemen dan kunnen ze worden genummerd tot 268-300).
pi_61121109
Nou dat zie ik dus echt nooit gebeuren
anders steek ik er persoonlijk een vuurtje stokje voor.
Hoe kun je nou materieel van zo oud wegdoen. Dat slaat toch nergens op.
pi_61122223
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:54 schreef Willy84 het volgende:
Nou dat zie ik dus echt nooit gebeuren
anders steek ik er persoonlijk een vuurtje stokje voor.
Hoe kun je nou materieel van zo oud wegdoen. Dat slaat toch nergens op.
Misschien gebeurd het, je weet maar nooit want anders zou het niet op de site staan he.
pi_61122362
Eind juni was de 208 even in Zuid, momenteel is dat de 217. Op 25 augustus is de 175, net als de 161 een gewild uitleenexemplaar, op lijn 40 gesignaleerd.
pi_61142852
Meer GVB Goud van Oud op OV Boskoop uit het archief van Jan van der Stelt.

*1. De 329 reed van 24 december 1982 tot 26 mei 1983 bij Enhabo; bij terugkeer ontsnapte hij aan de Grote Opleg door op 1 juli aan een particulier te worden verkocht.

*2 en 3. De 331 voor en na de opening van de metro in 1977. Voor; als lijn 55 door de Nieuwmarktbuurt, Na; als lijn 22 voorzien van de blauwe 'Uit en thuis met de nachtbus-sticker'.

*4 Tussen 27 oktober 1981 en 26 januari 1982 was de 331 te gast in Utrecht. Maar omdat het GVU al een 331 in dienst had (soortgenoot van de 111-169) werd de Amsterdammer tot 31 vernummerd. Na terugkeer werd ie nog tot 19 mei ingezet voor spits- en lesdiensten.

*5 en 6. Zelfde verhaal met de 332 (op het eerste plaatje als Westbus) wiens Utrechtse avontuur vier dagen eerder begon dan die van de 331. Daarna sloot hij tussen 24 februari en 1 juli 1982 zijn carriere af met een Zaans avontuur.

*7. De 335, wederom een Oost-/Zuidbus op lijn 55 door de Nieuwmarktbuurt van toen. Op 19 augustus 1981 was hij een van de tien sloopbussen die op lijn 23E werd ingezet voor stadionvervoer; of de 335 ook een pak rammel heeft gekregen van de voetbalsupporters is niet bekend.

*8. De 337, 343, 349 en de 351 vertrokken op 20 oktober 1981 (de 337 op 4 november) naar Nijmegen als vervangers van de teruggekeerde 154-160. Hier de 337 en de 351 met CVD-films en parkcijfertype. Bij terugkeer op 3 mei kwam de 337 niet meer in dienst; hij werd op 29 september aan de GG&GD verkocht om drie maanden later een tweede leven te beginnen als methadonbus 805.
De 349 (27 oktober 1982), 351 (27 december 1982) en de 353 (27 mei 1983) sloten alledrie hun carriere af in Enhabo-dienst.

*9. Net als de 335 behoorde ook de 339 tot de tien sloopbussen die op 19 augustus 1981 voetbalsupporters vervoerde; hij overleefde het want in september werd ie verbouwd tot CSA2-proefbus met hetzelfde gezicht als de groteperbussen.

*10. Vanaf 13 oktober 1980 werden de Zuid/-Oostbussen 416-418 aan de Enhabo verhuurd; volhouder 417 reed er tot juli 1982 waarna het meteen afgelopen was.

*11-14 . In juni 1975 werden de 526 en de 527 okergeel geschilderd voor verkoop aan de Enhabo waar ze tot 101 en 102 werden vernummerd. In maart 1977 volgden de 524 en de 525. Een jaar later werden ze opnieuw vernummerd tot 214-217 (De 510-523 waren ook afgestaan en kregen de nummers 200-213).

*15. Tot slot de 418 op lijn 22 door de Nieuwmarktbuurt. Na beeindiging van z'n Zaanse avontuur ging hij op 25 juni 1981 buiten dienst om drie maanden later opnieuw in te treden. De geschiedenis herhaalde zich tussen 3 juni en 23 september 1982 maar ditmaal kwam de 418 in dienst vanuit Garage West in plaats van Garage Zuid. In november 1982 was het dan echt afgelopen.
pi_61149000
Jammer dat er geen foto`s van het interieur staan van deze oudjes, die zou ik goed kunnen gebruiken!

Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien ben ik namelijk bezig met een 3D model van de lagepet bussen. Het texturen is nog niet helemaal af maar de buitenkant is al zo goed als klaar. Uiteraard wil ik ook de hogepet bus namaken maar dat is nog niet zo gemakkelijk aangezien ik daar maar weinig foto`s van kan vinden.

Als jullie dus misschien nog foto`s van deze bussen in jullie collectie hebben dan zou ik die graag willen hebben. Vooral foto`s die loodrecht van de zijkant, voorkant of achterkant zijn gemaakt, zijn van harte welkom. Maar alle foto`s zijn dus welkom, zowel van de lagepet als hogepet bussen.

Ook links naar sites met foto`s van deze bussen wil ik graag hebben. Jammer genoeg denk ik dat ik alle sites al af ben geweest maar misschien weten jullie toch nog iets. De volgende sites heb ik in ieder geval al bezocht:
http://www.amsterdamsetram.nl/
http://www.ov-in-beweging.nl/Standaardbus%20168.html
http://home.planet.nl/~sloof108/Technischegegevens.htm
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl

Om dit topic niet vol te laten stromen met alleen foto`s van deze bussen mogen jullie een PM sturen. Als het 3D model helemaal af is zal het zeer waarschijnlijk te downloaden zijn voor het spel Mafia en zeker weten voor Grand Theft Auto San Andreas . Voor dit laatste spel heb ik ook al de standaardbus van nu gemaakt die op de volgende pagina te vinden is: http://www.gtainside.com/download.php?do=cat&id=167&start=7&orderBy= (Daf/Berkhof Citybus Amsterdam).
Tok.
pi_61152852
Helaas is Retbus NW opgeheven, want daar stonden ook foto's op van de kleinepetbussen (vooral de DOL-wagens).
pi_61165747
Op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/remcofloors ; de 1215 en de 1223 in hun derde leven als TCR Arriva 396 en 398.

Combino-fans worden op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/joopsolleveld verwend met foto's van Freiburgse dubbelkoppen.
NB; ooit had deze stad trams in dienst met dezelfde achterlichten die onze eigen 851-887/602-724 hadden gekregen bij hun revisiebeurt.
pi_61171346
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef J_TM het volgende:
Op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/remcofloors ; de 1215 en de 1223 in hun derde leven als TCR Arriva 396 en 398.

Combino-fans worden op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/joopsolleveld verwend met foto's van Freiburgse dubbelkoppen.
NB; ooit had deze stad trams in dienst met dezelfde achterlichten die onze eigen 851-887/602-724 hadden gekregen bij hun revisiebeurt.
Waarom post je alleen informatie over de oude GVB materiaal die vroeger in het straatbeeld waren?
post ook bussen die je dagelijks spot of gespot hebt op 1 van de GVB buslijnen hebt daar is dit topic ook voor.
pi_61174029
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:11 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Waarom post je alleen informatie over de oude GVB materiaal die vroeger in het straatbeeld waren?
post ook bussen die je dagelijks spot of gespot hebt op 1 van de GVB buslijnen hebt daar is dit topic ook voor.
Ik denk dat de andere leden dat al voor J_TM doen, laat hem lekker informatie over het oude materiaal posten.
Tok.
pi_61174398
quote:

[..]

Post zelf eens door JEZELF gemaakte foto's..!!!! Zelf lopen zeiken en niks zelf toevoegen
pi_61174847
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Jammer dat er geen foto`s van het interieur staan van deze oudjes, die zou ik goed kunnen gebruiken!
Zal eens kijken of ik er nog aan kan komen.
Op deze bus heb ik ook nog gereden jaren geleden.
Maar niet in Amsterdam maar in Utrecht.

Die goede oude tijd...
pi_61177721
quote:

Fijn dat je oplet want dan weet je dat ik het hier wel degelijk over het materieel van nu heb gehad.

PS; enig idee wie er in het team van A'dams busmaterieel zitten ?

[ Bericht 11% gewijzigd door J_TM op 28-08-2008 13:36:51 ]
pi_61300978
Die tijdelijke (?) haltes van bus 18, 21 en 22 staan volgens mij niet op de beste plek. Gisteren stonden er twee bussen waardoor de tram waar ik in zat er niet langs kon. Daarop hield de trambestuurder voor plus minus 3 minuten de bel ingedrukt, echt om gek van te worden. Helaas kon die bus geen kant op want er stond dus nog een andere bus voor.

En waarom staan er nu elke dag als ik op het Amsterdam CS op lijn 34 sta te wachten standaard twee bussen van lijn 33?! Als ze die nou eens voor 34/35 gebruiken, volgens mij schat het GVB de drukte op lijn 33 een beetje te hoog in.

Ook leuk trouwens... De 34 kwam vandaag waarschijnlijk te laat want de chauffer gooide bij Amsterdam CS de achterdeuren open. Dus iedereen instappen en gaan met die banaan! Maar nee, de bus bleef nog minstens 5 minuten staan en uit het raam zag ik een andere 34 het station voorbij rijden zonder te stoppen, richting Banne Buiksloot.
Tok.
pi_61322684
Voordat ik weer de retro-toer opga; de midi's 010 en 011 werden vandaag op de Middenweg gesignaleerd als lesbus. De 010 heeft een non-kapitale vermelding.

ENKELTJE WEST 130-ERS ?
Dat zou je denken gezien het feit dat de 131 twee weken geleden op lijn 15 te zien was en afgelopen zondag de 134 op lijn 62. Vandaag reden in genoemde volgorde de 137 en de 133 gewoon op lijn 41.

Als de 131-138 nog dit jaar naar de Jan Tooropstraat verhuizen dan zijn daar 25 wagens uit de serie 101-155, vijf meer dan in het seizoen 2005/06 toen daar de 135-150 overnachtten. Sinds 2007 zijn dat de 139-155.
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:38:25 #190
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_61326534
Gaat de 36 tegenwoordig ook gelede rijden? Ik zie ze her en der haltes verlengen...
pi_61329378
Is mij nog niet opgevallen ik kom dan ook zelden meer in Noord.
pi_61331007
quote:

Tvp.
pi_61349909
De 2052 reed vandaag door de Utechtsestraat. Stop/Go wordt kapitaal aangegeven.

De 135 op lijn 40 (achter de 128). Misschien waren de 131 en de 134 gewoon uit logeren in West.
  woensdag 3 september 2008 @ 22:53:23 #194
111382 Ofyles2
pi_61362585
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:38 schreef glasbak het volgende:
Gaat de 36 tegenwoordig ook gelede rijden? Ik zie ze her en der haltes verlengen...
Ik zag vandaag de 461, niets vreemds.

In 2003 werden de meeste diensten uitgevoerd met gelede bussen als gevolg van werkzaamheden nabij de Coentunnel, daarna werd tot 2006 steeds één omloop gereden met gelede ST2000E's.
pi_61410409
Goud van Oud OV Boskoop belicht ditmaal bussen die aan Enhabo zijn verhuurd; te beginnen twee foto's va de 418.
*3 en 4. De 490 verbleef er van 6 september 1983 tot 4 juni 1984, de 491 van 15 augustus 1983 tot 20 februari 1984.

*5, 6 en 9. De 492, 493 en de 500 als Westbussen; die laatste ging in 1980 voor twee jaar naar Enhabo en werd bij terugkeer gedegradeerd tot plukbus.

*7 en 8. De 498 en de 499 werden op 30 april 1980 geselecteerd om de genodigden voor de inwijding van Koningin Beatrix te vervoeren.

*10 en 11. De 501 op de oude lijn 56 bij Amstelstation en in dienst bij Enhabo.

*12 en 13. De 503 ergens tussen 1977 en 1979 bij Haarlemmermeerstation (met daarachter vermoedelijk de 508) en in Zaandam samen met Volvo/Jonkheere 123.

*13 en 14. De 506 op lijn 55 in de Jodenbreestraat (voor oktober 1977) en op lijn 15 (na oktober 1977).
pi_61502004
In verband met de sluiting van de Coentunnel zal lijn 36 straks met geledes gaan rijden.
pi_61502320
VANDAAG GESPOT
De 113 buiten dienst ingefilmd als lijn 666 (hoe verzinnen ze het ?).

De 134 (terug in Zuid) op lijn 42/43.

De 211 en de 232 draaien een tramdienst op lijn 26.

De 010 als lesbus langs de Middenweg.
pi_61504591
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:51 schreef glasbak het volgende:
Ik wil foto's
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_61505494
Wanneer gaat de Coentunnel dicht?
  woensdag 10 september 2008 @ 20:08:55 #200
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_61532465
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:50 schreef Willy84 het volgende:
Wanneer gaat de Coentunnel dicht?
coentunnel dicht? verklaar je eens nader want ik weet van niets..
pi_61537411
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:29 schreef Dj-Flash het volgende:
In verband met de sluiting van de Coentunnel zal lijn 36 straks met geledes gaan rijden.
Hier had ik het dus over. Ik weet ook van niks, alleen dat er een 2e Coen komt.
  woensdag 10 september 2008 @ 22:46:51 #202
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_61538641
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:16 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Hier had ik het dus over. Ik weet ook van niks, alleen dat er een 2e Coen komt.
Ah, ik had daar even overheen gelezen..
pi_61618616
De 131 is weer thuis; vrijdag reed ie op lijn 41 en gisteren op lijn 42/43.
pi_61683825
Gisteren was het weer voor de zoveelste keer raak. Een stel marokkanen stapt achterin de bus zonder te betalen. Gelukkig was de chauffeuse oplettend en pikte dit niet dus mochten ze toch echt uitstappen. Natuurlijk scholden ze deze chauffeur nog even een paar keer uit voor "kankerhoer" maar daarna waren ze toch echt verdwenen.
Het zijn altijd marokkanen die dit flikken, wat ook niet anders kan omdat dit altijd in lijn 18 gebeurt die door Slotervaart rijd, waar 90% van de inwoners marokkaans is. Toch mogen deze ook gewoon een kaartje kopen net zoals de andere passagiers, wie denken ze wel niet dat ze zijn.
Tok.
pi_61686864
Ik verbaas me nergens meer over. Werd zonet in Oos ook weer agressief bejegend en uitgescholden door...een Marokkaan.
pi_61710900
Ach ja, dat soort marokkanen mogen ze van mij direct het land uitschoppen, de "goede" marokkanen kunnen hier gerust blijven maar het schorem moet gewoon weg. Niet dat dit ooit zal gebeuren want deze mensen die dit kunnen hebben een bord voor hun kop en nemen het liever op voor dit tuig.

Maar goed, genoeg over marokkanen.

De oude CSA1 is geconverteerd naar GTA San Andreas, zowel de eerste als de tweede generatie. Waarschijnlijk dit weekend te downloaden, er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren.

Vanaf nu weer foto`s van echte bussen posten.
Tok.
pi_61753990
Ik zou bijna gaan geloven dat de 168 is omgebouwd tot een grotepetbus.
pi_61825577
Vanwege werkzaamheden aan de Middenweg stopt lijn 41 en nachtlijn 357 nu vlak bij m'n deur; anderhalf jaar geleden was dit ook het geval.
pi_61937915
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 11:23 schreef J_TM het volgende:
Ik zou bijna gaan geloven dat de 168 is omgebouwd tot een grotepetbus.
[latereactie]
Staat hem goed he, die grotepet.
[/latereactie]

Gisteren zat ik in de 34 zoals elke dag. De bus was een paar meter verwijderd van de laatste halte in Noord toen een Golfje besloot dat het wel leuk zou zijn om een draai te maken en z`n auto voor "mijn" bus te gooien.
De chauffeur stampte het rempedaal in, maar tevergeefs. Het Golfje werd aangereden in de flank en mocht met een grote deuk in de zijkant langs de kant van de weg staan.
De bus had voor zover ik kunnen zien in ieder geval een verbrijzelde zijraam aan de voorkant en, sorry Dj-Flash, het was een Mercedes Citaro. Helaas moesten we snel op een andere bus overstappen dus wagennummer en verdere details van de schade heb ik niet meer kunnen zien.
Tok.
pi_61943244
Vraag ik me alleen af op welke bus jij moest overstappen. Naar Landsmeer ofzo? Vreemde route heb je dan.
pi_61953310
Nee de laatste halte van Noord is Mosveld en daar gaat de 34 dus richting Centraal Station. Ik moest overstappen op de 35 die ernaast stopte, ook richting Centraal Station dus.
Tok.
pi_61954345
Oke, ik zat met me gedachte bij het ziekenhuis!
pi_62110319
Weet iemand of er nu al gelede bussen op lijn 36 wordt ingezet vanwege de afsluiting coentunnel?
pi_62148962
Is die afgesloten dan?
Ik zag wel dat er een gelede citaro op lijn 15 reed vrijdag middag.
pi_62149365
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:03 schreef Willy84 het volgende:
Is die afgesloten dan?
Ik zag wel dat er een gelede citaro op lijn 15 reed vrijdag middag.
Serieus? hoe dan ? op lijn 15 tref je altijd standaardbussen.
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:33:45 #216
111382 Ofyles2
pi_62154623
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:18 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Serieus? hoe dan ? op lijn 15 tref je altijd standaardbussen.
De 340, hè?

Dan had ik die op weg van Sloterdijk naar huis.
pi_62154920
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De 340, hè?

Dan had ik die op weg van Sloterdijk naar huis.
Ja, welke lijn had je toen?
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:52:46 #218
111382 Ofyles2
pi_62158702
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:46 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Ja, welke lijn had je toen?
Lijn 15.
pi_62184455
Idd de 340 als dw 8 op lijn 15 dus
pi_62186994
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:51 schreef Willy84 het volgende:
Idd de 340 als dw 8 op lijn 15 dus
Ik zie het staan op Wikipedia ja.

De 340 werd 3 oktober op lijn 15 gesignaleerd; naar verluidt gaat deze lijn straks weer geleed rijden.
pi_62198032
Met nadruk op naar verluidt. En naar zekerheid komen er hier weer een paar nostalgieverslagen.
pi_62248709
Das altijd mooi!
pi_62292789

Begon in 1994 bij het GVB als de 005 (Noord) en emigreerde vijf jaar later naar Hongarije waar ie tot 2007 in dienst was.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:04:34 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62297094
De metro in Amsterdam vind ik drie keer niks. Heb laatst even het stukje CS-Waterlooplein meegereden. Wel goed trouwens dat er controleurs waren én op het CS twee werkende roltrappen gezien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62306593
Dit is het bussentopic jahh
Metro is gaar! Roltrappen op CS werken altijd.
Wat een treurig muziekje onder dat youtube filmpje
pi_62314543
Ruim vier weken geleden stond OV Boskoop Goud van Oud stil bij de Enhabo-huur/koopbussen.

* De 507 rond 1978 als Westbus en daarna in het okergeel van genoemd bedrijf.

* De 509 liep in 1979 in de Zaanse garage aanrijdingsschade op en kreeg bij herstel een grote filmkast (die sterk contrasteerde met de kleine DAF-letters). Grotepetfilms waren toen nog niet beschikbaar en dus werd de kast afgeplakt voor het aanbrengen van kleine films; begin 1983, tijdens z'n laatste dagen, kreeg ie alsnog grote films.

* De 514 en de 515 als Westbussen; de 517 op Oost-/Zuidlijn 56 en in z'n Enhabo-tijd vlak voor de omnummering tot 207. 520 zelfde verhaal.

* Tot slot de 524 en de 525 in hun Westtijd waarna de fotoserie wordt opgevuld met drie eigen bussen van Enhabo.

Deel 99 van Goud van Oud richtte zich op de Volvo/Jonkheere-bussen die tussen 1974 en 1990 hun stempel hebben gedrukt op de verbinding Amsterdam-Zaandam. Tussen als dit okergele geweld kon Amsterdammer 54 worden aangetroffen tijdens de opening van lijn 58 op 20 december 1978 bij Station Zuid. Samen met de 51-53 werd ie voorzien van een stabalcon voor passagiers van de Schiphollijn; destijds mislukte deze proef maar sinds de Jonckheeren 101-155 weten we wel.

Met deel 101 wordt de belichting van de 300-en voortgezet.
* De 345 eind 1978/begin 1979 in de sneeuw op lijn 22.

* De 346 rond 1976 op lijn 28 achter Centraalstation.

* De 347 op lijn 50 bij Kraaienest.

* De 348 werd op 21 mei 1973 tijdens dienst op lijn 28 ernstig toegetakeld; bij herstel kreeg ie grote DAF-letters, maar z'n Hainje-embleem was ie kwijt zoals te zien op deze in Osdorp (lijn 19) gemaakte foto.

* Driemaal de 349; als lijn 22 in de Nieuwmarktbuurt, als lijn 56 bij het Maupoleum (Jan van der Stelt: "Wat daar nu staat is nog veel lelijker") op 30 april 1980 en in Nijmegen rond 1981/82.

* De 350 als lijn 55 bij Kraaienest in omgekeerde vertrekrichting; in 1981 werd deze bus bij Hainje omgebouwd tot proefmodel voor de CSA2 om ter plekke te worden afgevoerd voor sloop.

* Tweemaal de 351; als lijn 15 rond 1970 en als de Nijmeegse lijn 5. Z'n 'Wilt U zitten ? Ik kan staan!'-stickers hoefde hij niet in te leveren.

* Gedurende de jaren 70 bleven de 350-ers in Noord reden vanwege proeven met Vetag op lijn 35; de 352 poseerde in 1975 naast de aan Enhabo verhuurde Monocontrol 244 (afscheidsrit).

* Ook de 353 werd op 28 september 1973 getroffen door aanrijdingsschade, maar hij bleef met kleine DAF-letters rijden.

* Tenslotte drie foto's van de 357; twee als lijn 39 en een als lijn 35 bij eindpunt Molenwijk samen met Den Oudsten-bus 372. Waarschijnlijk wordt er in deel 102 ook een foto geplaatst van de 357 in Kromhoutblauw.
pi_62407569
En dat is ook zo; zes foto's lang aandacht voor de MUSA-carriere (1982-1987) van de oud-blauw met goudgele cijfers geschilderde 357. Op 7 september 1985 zag ik hem op de open dag in de Bijlmergarage, en deze fotoserie leert dat ie net als de 509 (en de 59) bij herstel van aanrijdingsschade een grote pet met blauwe films kreeg. Op het laatste plaatje heeft ie gezelschap van z'n Haagse tijdgenoot 221.

Vervolgens de 356 en de 355 op de tot Haarlemmermeerstation ingekorte lijn 15 (extra dienst ?), en de 360 als Noordbus en in dienst van Enhabo.

De 362 rond 1976/1977 op lijn 5 in de Nieuwmarktbuurt en als methadonbus 803 (waartoe hij in 1982 werd vernummerd).

De laatste drie foto's zijn gewijd aan Den Oudsten-bus 365 (ter voorbereiding op volgende week); begin jaren 70 reed ie vanuit Noord (hier op lijn 35) maar rond 1975 streek ie neer in Oost/Zuid. Twee keer lijn 55; in de Nieuwmarktbuurt en bij Kraaienest op 15 oktober 1977 tijdens het afscheid van het Bijlmerkoppel 55/56 waarop de feestelijk versierde 432 de laatste rit verzorgde.
pi_62408526
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:09 schreef J_TM het volgende:
En dat is ook zo; zes foto's lang aandacht voor de MUSA-carriere (1982-1987) van de oud-blauw met goudgele cijfers geschilderde 357. Op 7 september 1985 zag ik hem op de open dag in de Bijlmergarage, en deze fotoserie leert dat ie net als de 509 (en de 59) bij herstel van aanrijdingsschade een grote pet met blauwe films kreeg. Op het laatste plaatje heeft ie gezelschap van z'n Haagse tijdgenoot 221.

Vervolgens de 356 en de 355 op de tot Haarlemmermeerstation ingekorte lijn 15 (extra dienst ?), en de 360 als Noordbus en in dienst van Enhabo.

De 362 rond 1976/1977 op lijn 5 in de Nieuwmarktbuurt en als methadonbus 803 (waartoe hij in 1982 werd vernummerd).

De laatste drie foto's zijn gewijd aan Den Oudsten-bus 365 (ter voorbereiding op volgende week); begin jaren 70 reed ie vanuit Noord (hier op lijn 35) maar rond 1975 streek ie neer in Oost/Zuid. Twee keer lijn 55; in de Nieuwmarktbuurt en bij Kraaienest op 15 oktober 1977 tijdens het afscheid van het Bijlmerkoppel 55/56 waarop de feestelijk versierde 432 de laatste rit verzorgde.
Je spot toch dagelijks bussen ofniet dan waarom post dat dan niet in het topic maar om informatie over het oude gvb materieel te posten weet je wel.
pi_62417312
Hou toch je mond en post gewoon over bussen en doe normaal!
pi_62465009
En ik wilde het nog wel hebben over de gisteren gespotte bussen bij het eindpunt Buikslotermeer.
Het wordt tijd dat ik credits ga vragen voor een aantal dingen die hier zijn geplaatst.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:50:58 #231
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_62466682
Kan ik dit topic uit m'n AT wissen?

Wat een gezeik zeg
pi_62467346
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:50 schreef glasbak het volgende:
Kan ik dit topic uit m'n AT wissen?

Wat een gezeik zeg
Wees blij dat het in dit topic gecentraliseerd is, scheelt ergernis in andere topics.
pi_62467357
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:44 schreef J_TM het volgende:

Begon in 1994 bij het GVB als de 005 (Noord) en emigreerde vijf jaar later naar Hongarije waar ie tot 2007 in dienst was.
Die zijn toch maar heel kort gebleven? Zo ja, hoelang en waarom zijn deze bussen uit dienst gegaan?

Aan deze bus heb ik trouwens wel een leuke herinnering. Op de 38 aan de Meeuwenlaan stapte er toen een junk in zonder kaartje en liep zomaar de bus in. Toen de bus niet verder wilde rijden jatte de junk het stempelapparaat en de politie moest er bij te pas komen om deze weer op zijn plek te krijgen.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:37 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Je spot toch dagelijks bussen ofniet dan waarom post dat dan niet in het topic maar om informatie over het oude gvb materieel te posten weet je wel.
Ga jij nou maar geilen op die Mercedes Citaro`s van je dan doen anderen dat wel op het oude materiaal.

Ik zag trouwens een Jonckheer op lijn 32 een paar dagen geleden met aan de zijkant reclame van, meen ik, de OV Chipkaart. Ik weet dat er al eentje rond rijd of heeft gereden met OV Chipkaart reclame maar deze had ik volgens mij nog niet eerder gezien. Is er recent een nieuwe reclame bus bij gekomen?
Tok.
pi_62470835
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef J_TM het volgende:
En ik wilde het nog wel hebben over de gisteren gespotte bussen bij het eindpunt Buikslotermeer.
Het wordt tijd dat ik credits ga vragen voor een aantal dingen die hier zijn geplaatst.
Die credits heb je zeker! Dat moge duidelijk zijn. Dat sommige mensen jouw stukjes (nog) niet waarderen ligt aan hun.
pi_62481831
Tvp.

@k_z_k; de MAN/Berkhof-wagens gingen in 1999 op vijf-en-een-halfjarige leeftijd buiten dienst omdat ze overbodig waren geworden door de komst van de Jonckheeren. De 004-006 sleten hun laatste dagen in Amsterdam als lesbussen in West.

Voor zover ik weet is de enige OV Chipkaart-bus de 210 en dat is een infobus; misschien dat er een tweede is bijgekomen
pi_62484941
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:57 schreef J_TM het volgende:
Tvp.

@k_z_k; de MAN/Berkhof-wagens gingen in 1999 op vijf-en-een-halfjarige leeftijd buiten dienst omdat ze overbodig waren geworden door de komst van de Jonckheeren. De 004-006 sleten hun laatste dagen in Amsterdam als lesbussen in West.
Klinkt als een goede reden ware het niet dat de oude standaard Volvo`s nog een paar jaar langer in dienst waren, terwijl deze een hoge vloer hadden.
Tok.
pi_62516339
De laatste hogevloers standaard volvo's zijn niet eens zo heel lang uit beeld. Iets zegt me dat ze 3 jaar geleden nog reden tijdens de spits op lijn 32 meestal. Reden er nog enkele vanuit noord.
By the way, tot op de dag van vandaag rijden die MAN midi bussen nog met een hogevloer rond. Past eigenlijk niet meer in deze tijd.
pi_62524261
Ik vraag me af of er dit jaar nog een busverbinding tussen ijburg en amsterdam bijlmer komt?
pi_62538554
Ik heb er niks meer van gehoord, misschien kan je de Stadsregio Amsterdam mailen ofzo? En de SP was er ook mee bezig, het is idd stil rond deze nieuwe lijn.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 03:28:59 #240
80089 kres
Komt goed...
pi_62545793
En dan nu een reactie van iemand die ook bij de GVB werkt en die jullie misschien niet zo heel lief zullen vinden. Het kan zijn dat we elkaar al eerder tegen zijn gekomen de afgelopen tijd. Heeft iemand een idee wie ik ben en wat ik doe???
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_62568284
wat doen een bus van ons in dat gat?
pi_62568360
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 03:28 schreef kres het volgende:
En dan nu een reactie van iemand die ook bij de GVB werkt en die jullie misschien niet zo heel lief zullen vinden. Het kan zijn dat we elkaar al eerder tegen zijn gekomen de afgelopen tijd. Heeft iemand een idee wie ik ben en wat ik doe???
Gert-Jan Kroon ook op dit forum?
dat het de GVB is doet mij vermoeden dat dat niet het geval is.
pi_62568590
Welke lijnen gaan nou met de winterdienstregeling over van standaard naar gelede bussen? op hov-rn staat er geen nieuwtjes over.
pi_62569885
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
Welke lijnen gaan nou met de winterdienstregeling over van standaard naar gelede bussen? op hov-rn staat er geen nieuwtjes over.
8, 14, 36, 68, 74
pi_62570376
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

8, 14, 36, 68, 74
Nee,doe serieus en jij komt niet uit amsterdam om dat te weten dus hou je erbuiten.
pi_62570500
lijn 40 amstelstation-muiderpoortstation rijd met de nieuwe winterdienstregeling in december niet meer vond ik terug uit oude berichten uit deel 1 van dit topic.
pi_62570752
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:49 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Nee,doe serieus en jij komt niet uit amsterdam om dat te weten dus hou je erbuiten.
dat las ik op wikipedia
  woensdag 22 oktober 2008 @ 01:29:32 #249
80089 kres
Komt goed...
pi_62571978
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:44 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Gert-Jan Kroon ook op dit forum?
dat het de GVB is doet mij vermoeden dat dat niet het geval is.
Ach ja ik maak ook wel's foutjes.. Maar nee ben die Gert-Jan-Kroon niet... je mag het nog een keer probeeren...... ben voornamelijk in Lekstraat te vinden maar kom paar keer per week op zuid noord en west....
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_62596829
Soort van raad me plaatje maar dan anders. Altijd leuk! Jij vult de automaten waar de bestuurders en conducteurs hun kaartjes kopen.
Ja altijd leuk!
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
Geen enkele zolang er geen nieuwe geledes zijn. Naar mijn weten zijn die niet bestelt dus voorlopig niet.
pi_62597655
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:11 schreef Willy84 het volgende:
Soort van raad me plaatje maar dan anders. Altijd leuk! Jij vult de automaten waar de bestuurders en conducteurs hun kaartjes kopen.
Ja altijd leuk!
[..]

Geen enkele zolang er geen nieuwe geledes zijn. Naar mijn weten zijn die niet bestelt dus voorlopig niet.
Blijkbaar niet, waren zeker alleen geruchten daarover.
pi_62598024
op wikipedia staat er wel informatie over.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dj-Flash op 22-10-2008 22:49:44 ]
pi_62607473
Je kan lid worden van gvba yahoo groups daar kan je alle informatie over het GVB materieel lezen en informatie uitwisselen.
pi_62624124
quote:
Volgens mij is dat de bus met nieuwe reclame die ik zojuist nog op lijn 32 zag rijden. GVB moet alle bussen weer gaan beplakken!
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:01 schreef Dj-Flash het volgende:
Je kan lid worden van gvba yahoo groups daar kan je alle informatie over het GVB materieel lezen en informatie uitwisselen.
Van die groep ben jij gebanned, toch?
Tok.
pi_62625998
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:55 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de bus met nieuwe reclame die ik zojuist nog op lijn 32 zag rijden. GVB moet alle bussen weer gaan beplakken!
[..]

Van die groep ben jij gebanned, toch?
klopt ik heb een jaar niet meer kunnen deelnemen van die groep maar wat voor nieuwigheden staan er als messages daarzo?
pi_62648783
www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/fotovandedag/

De 154 en de 158 in hun Nijmeegse periode (1978-1981).
pi_62649716
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

klopt ik heb een jaar niet meer kunnen deelnemen van die groep maar wat voor nieuwigheden staan er als messages daarzo?
Bijna allemaal nieuwigheden over trams en dat mag ik hier niet posten.
Tok.
pi_62650275
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Bijna allemaal nieuwigheden over trams en dat mag ik hier niet posten.
en staat er niets over bussen daar? er zal wel staan welke buslijnen in december gelede lijnen worden?
pi_62650548
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:25 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

en staat er niets over bussen daar? er zal wel staan welke buslijnen in december gelede lijnen worden?
Ik kan geen berichten over lijnen vinden die geleed gaan rijden, helaas. Wel vond ik iets anders dat volgens mij nog niet hier is gepost: http://www.marcopoloinamsterdam.nl/index.php?menu=zijderoute
Tok.
pi_62858902
De tot Zijderoutebus verbouwde 207 is vandaag gepresenteerd op Waterlooplein en zal vanavond te zien zijn bij het Tropenmuseum tijdens de Museumn8. Tot het eind van de maand is ie op tournee door Amsterdam.
pi_63079643
In het andere topic staat dat de 101-155 (behalve de gesloopte 123 en 127) binnenkort zullen worden vervangen door (gelede) Citaro's. Vraag is of de Zuidbussen (101-122, 124-126, 128-138) na 14 december nog Zuidbussen zijn.
pi_63217530
Gisteren bij Nieuwmarkt een Mercedes/Berkhof van de groene busvervoerder gespot, alleen was ie wit.
pi_63217679
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:10 schreef J_TM het volgende:
Gisteren bij Nieuwmarkt een Mercedes/Berkhof van de groene busvervoerder gespot, alleen was ie wit.
Waarom post je het dan hier en niet in het bussentopic 16, Dit is het GVB bussentopic en niet het XX topic dus je zit verkeerd nerdo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dj-Flash op 14-11-2008 17:42:31 ]
pi_63246105
Nee maar dat wist ik niet, en bovendien is het meneer Nerdo voor jou.
pi_63247813
Koest, zit, in de mand, af, braaf.
pi_63259983
Op dat andere topic staat dat de 256 en de 331 dit jaar Sinterklaasbussen zijn en dat eerstgenoemde misschien naar Noord gaat. Als dat een verhuizing betekent voor de 253-267, welke bussen gaan er dan straks in de Jan Tooropstraat wonen ?
pi_63286400
Of de serie met ingang van de winterdienst 2008/2009 geheel of gedeeltelijk naar Noord en Zuid verhuist is nog niet bekend.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dj-Flash op 17-11-2008 18:32:05 ]
pi_63297174
Vanmorgen Citaro 302 op lijn 40 DW 3
pi_63326407
Net de Zijderoutebus gezien bij de Stopera; hij is grijs beplakt en heeft van binnen nog steeds de bestemmingslijst. Wanneer waren de 207 en de 210 eigenlijk voor het laatst in dienst en wat was de reden dat ze aan de kant werden gezet ?
pi_63358284
En vanmorgen Jonkheer gelede 469 als dw 5 op lijn 40!
Voorts werd lijn 15 over de C. Macgillavrylaan omgeleid.
pi_63617774
De 311 werd 28 november op lijn 42/43 gesignaleerd.
pi_63705108
Gisteren even in de Bijlmer geweest met lijn 41 (230) en 47 (188); op de terugweg weer lijn 47 (201) en 41 (126). De 230 werd trouwens gevolgd door de van West (terug)geleende 150. Ook de 217 was (weer) te gast op de Zuidlijnen (47).
Onderweg een 405G-met-grijze-streekbusbankjes van Meering gespot.
pi_63732476
Medio 2009 wordt er een busverbinding tussen ijburg en amsterdam bijlmer ingesteld. en zal ook om het halfuur rijden
pi_63811191
De 340 en de 311 werden op lijn 15 (3 oktober) en 42/43 (30 november) gesignaleerd. Eerstgenoemde riep gerichten op dat lijn 15 weer geleed zou gaan rijden.
pi_64006551
Zijn bussen (101-122, 124-126, 128-138) na 14 december nog Zuidbussen of verhuisen ze naar een ander garage?.
pi_64031480
De 108, 115 en de 119 zijn nog wel aanwezig; van de brede-achterzijruit-bussen zijn dat de 193, 197 en de 198. Nieuw zijn de 223 en de 231 die nu twee dagen op rij dienst doet op lijn 136. De 187 werd gisteren op lijn 32 gesignaleerd.
pi_64033350
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:51 schreef J_TM het volgende:
De 108, 115 en de 119 zijn nog wel aanwezig; van de brede-achterzijruit-bussen zijn dat de 193, 197 en de 198. Nieuw zijn de 223 en de 231 die nu twee dagen op rij dienst doet op lijn 136. De 187 werd gisteren op lijn 32 gesignaleerd.
Oke, nee ik dacht dat de serie zwenk-schuifdeur bussen 253-267 gedeeltelijk naar garage zuid zouden verhuizen maar daar is nog niets van terechtgekomen he? en worden de oudste jonckheers dit jaar nog vervangen door Citaro's?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dj-Flash op 15-12-2008 20:57:40 ]
pi_64038496
Wikipedia heeft vast het antwoord.
pi_64040499
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:44 schreef J_TM het volgende:
Wikipedia heeft vast het antwoord.
Jij weet het antwoord vast wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dj-Flash op 16-12-2008 09:49:15 ]
pi_64050447
Het ingaan de winterdienst op 14 december 2008 bracht ook een materieelverschuiving met zich mee; de 205 was al teruggegaan naar West in ruil voor de 217, nu is ook de 223 gesignaleerd op lijn 40.
pi_64063973

[ Bericht 51% gewijzigd door Dj-Flash op 16-12-2008 19:36:46 ]
pi_64064144
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:58 schreef Dj-Flash het volgende:
Ik heb vaandag de 224 gespot op zuidbuslijn 44.
Wat ging er door je heen toen je de 224 zag op zuidbuslijn 44?
pi_64064681
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Van zulke vragen ben ik niet van gediend.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:45:47 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64065136
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64066166
quote:

[..]

Ik vind dit toch wel pikante vragen op een forum als dit.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:26:54 #289
111382 Ofyles2
pi_64066217
quote:

[..]

pi_64068703
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:27 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

WAT!? onze Alex een beetje beledigen?
pi_64069327
Als je nu had gezegd "mooie bus" of "de 224 rijd anders noit op lijn 44" was er niks aan de hand geweest, dat is nog wel het mooiste

Ik was namelijk als buitenstaander oprecht geïnteresseerd waarom het vermeldenswaardig is dat je de 224 zag op zuidbuslijn 44.
pi_64071850
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:27 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Goedzo, lekker van je afbijten dan kom je nog ergens in het leven.
Tok.
pi_64073944
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:13 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Goedzo, lekker van je afbijten dan kom je nog ergens in het leven.
heeft niks beters te doen joh
pi_64088185
Ook nog aanwezig in Zuid zijn de 112, 124 en de 132. Vandaag rijdt de 231 op lijn 41.

Vanuit de verte lijken de filmkasten van de 111 en de 231-252/253-267 op die van de grotepetbussen.
pi_64091899
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:20 schreef J_TM het volgende:
Ook nog aanwezig in Zuid zijn de 112, 124 en de 132. Vandaag rijdt de 231 op lijn 41.

Vanuit de verte lijken de filmkasten van de 111 en de 231-252/253-267 op die van de grotepetbussen.
Nu zijn ook de 223 en de 224 in Zuid gesignaleerd.
pi_64096817
Vanmorgen stond er een gelede Volvo op het Amsterdam CS helemaal met zijn neus naar het Westen gedraaid de tramrails van de lijnen 16/24 en verschillende collega bussen te blokkeren. Die betreffende chaufeur moet een grove stuurfout hebben gemaakt want hij stond helemaal vast.
Tok.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:13:31 #297
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64131190
Reed vanmiddag achter een Jocnkheer die heel hard koelvloeistof uit zn achterste spoot, seinen naar de chauffeur hielp niet, kon hem er pas op wijzen toen hij vanzelf aan de kant ging omdat de motor behoorlijk heet werd...
pi_64132080
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:13 schreef blup het volgende:
Reed vanmiddag achter een Jocnkheer die heel hard koelvloeistof uit zn achterste spoot, seinen naar de chauffeur hielp niet, kon hem er pas op wijzen toen hij vanzelf aan de kant ging omdat de motor behoorlijk heet werd...
Gaat goed met die dingen zo te horen. Ik vraag me af hoelang die chauffeur zo met de bus doorgereden heeft, volgens mij kan die motor al heel snel uit elkaar vallen als 'ie koelvloeistof te kort komt.
Tok.
pi_64228815
Het ingaan de winterdienst op 14 december 2008 bracht ook een materieelverschuiving met zich mee; de 205 was al teruggegaan naar West in ruil voor de 217, en de 185-190 gingen naar Noord. De 223-225 zijn nu herenigd als Zuidbussen.
pi_64228963
Ik zag gister de 231 op lijn 41.
pi_64260219
Ook GVB krijgt speciale kleurtjes op stoelen voor gehandicapten/ouderen en andere, netjes gejat van XX!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')