quote:Ik ben een jaar of 3 terug, blijkbaar vlak voor het einde, nog in die garage in de Bijlmer geweest. Er waren toen ongeveer 2 monteurs aan het werk. En dat was gewoon overdag.
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:30 schreef Willy84 het volgende:
37 Kan een snelle verbding zijn. Met de nadruk op KAN. Hij is altijd zo afgeladen met hoofddoeken die hele elftallen met kinders meezeulen. Op een gegeven moment stonden er laatst, toen ik die lijn nam 5 kinderwagens in het voorste gedeelte.
Dat gehijg in je gezicht enzo heb ik geen zin in. Dan kan je nog beter de metro hebben, dus reis ik via CS.
37 moet idd ook op zondag om het kwartier gaan rijden. Er is genoeg vraag naar, zeker overdag.
De 194 ook (zag hem aan het werk op de Insulindeweg op lijn 41).quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:40 schreef J_TM het volgende:
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat van gezegd wordt door chauffeurs. Als dit wel gebeurd reageren ze vaak niet. Het veelal ondoenlijk om kinderwagens op te vouwen gezien het feit dat ze meestal als winkelwagen gebruikt worden. Op bepaalde lijnen heb je er erg veel last van op bepaalde tijdstippen. Op lijn 40 bv zie ik echt nooit een kinderwagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Sorry, was inderdaad even in de war. Het klopt inderdaad dat de garage eerst samen zat met XX in de bijlmer. (Dit is ook een tijdje zo gebleven!) Ik ben er destijds regelmatig geweest. Ik kom nu overigens nog steeds regelmatig op garage Zuid, al is het, inderdaad, geen garage. Men is echter wel van plan om de "tram-rails-fabriek" te sluiten en van het gebouw een garage te maken. Maar of het er ooit van komt is het tweede, aangezien hier 2 jaar geleden al sprake van was.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:48 schreef J_TM het volgende:
In 1980 openden CN en GVB samen een garage in de Bijlmer; rode en gele DAF/Hainjes (en natuurlijk Leyland- en DAF/Den Oudsten-wagens) gingen er nu ook buiten dienst hand in hand.
In 1985 was er een open dag waarna ik erachter kwam dat de bussen van de lijnen 59-62 ook op niet-Bijlmerlijnen reden (8, 46, 49, 56).
In 1994 werd het CN-logo vervangen door dat van de NZH, en toen het vijf jaar later Connexxion werd mocht het GVB naar een eigen garage uitkijken; en die werd in Duivendrecht gevonden op steenworp afstand van metrostation/sneltramhalte Overamstel. Maar waarom het nog steeds geen echte garage is geworden blijft een raadsel
Nadat ook XX uit de Bijlmer vertrok (december 2005) werd de Bijlmergarage gesloopt.
Wat jij bedoelde waren misschien die gelede Aliances (597-599) die op vijfjarige leeftijd uit Almere werden geschopt nadat Connexxion Midnet overnam en meteen nieuw materieel in dienst nam. Op Wikipedia kun je meer lezen over de bussen die als ongewenste stiefkindjes eindigden.
Een eigen CAO zelfs!quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
Het moet ook niet gekker wordenquote:Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.
"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.
Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Ik kan je mededelen dat de garage ook moet gaan verhuizen omdat het terrein is verkocht. Op het terrein van garage West zijn bouwplannen en garage West zal dus ook ander onderdak moeten zoeken. Voor garage Noord, precies het zelfde. West en Zuid moeten overigens in 2012 (dacht ik) opgeleverd zijn aan de (nieuwe) eigenaren. Er zijn echter diverse geruchten dat al deze garages bij elkaar gevoegd worden, zodat je dus 1 grote garage hebt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.
Ik weet wat ze gaan vieren! Ze gaan de Ramadan vieren! Ik weet in iig vrij zeker dat men op garage zuid wel gewoon kerst viert, aangezien ze daar schijt hebben aan de directiequote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Verders:
[..]
Het moet ook niet gekker wordenje eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.gvb.nl/overgvb(...)elsactiviteiten.aspx
Ik wil gvd gewoon kerst vieren!![]()
Van Noord is het ook nog niet zeker. Bij garage West zijn bouwplannen en ze moeten dus verkassen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 02:05 schreef Willy84 het volgende:
Lees je dat op wikipedia?
Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.
Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
Lijn 15 gaat weer met gelede bussen rijden en voor lijn 41 zijn die plannen er ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
Dat zou ik niet weten,stel die vraag maar in het topic dan krijg je er vanzelf van iemand die er veel van weet antwoord op oke.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef J_TM het volgende:
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
En dan raad ik de gelede Citaro aan, aangezien de bussjoofs flink doorrijden.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
quote:Pendelbus 59 ‘Metrodienst’
Tussen Centraal Station en Amstelstation zet GVB pendelbussen in: bus 59 ‘Metrodienst’. Naar de stations Waterlooplein, Weesperplein, Wibautstraat. Dat wil zeggen naar de omgeving daarvan, want de stations zelf zijn helemaal afgesloten.
Het zijn gelede, dus extra lange bussen en ze rijden 's ochtends vroeg en 's avonds elke 7½ minuut, in de spitsen elke 5 minuten en overdag elke 6 minuten. Op zaterdagen en zondagen rijden ze elke 7 ½ minuut.
Waarom noemen ze het dan een "nieuwe" drgl. Tuurlijk gaan er minder ritten rijden. Dat is altijd zo geweest. Het GVB is alleen zo doortrapt om alleen de verbeteringen te vermelden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
Met koninginnedag hebben ze wel in de nachtdienst gezeten. Op overige nachten heb ik ze nog niet gespot.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:19 schreef Dj-Flash het volgende:
In tegenstelling tot de overige geledes worden ze niet ingezet als nachtbussen.
Op welke lijn heb jij een gele Citaro gespot? En wel nr was het en hoelaat?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb vandaag een gelee citaro van het GVB gezien![]()
Ja ik zie het bij geschiedenis.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:30 schreef J_TM het volgende:
Geen idee wie die pagina heeft opgezet, wel wie het groot heeft helpen maken.
volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja ik zie het bij geschiedenis.
Dat lijn 15 met de winterdienst geleed gaat rijden is echt onzin voor zover ik weet. Die bussen zijn er helemaal niet! 15 slokt 18 dw's op tijdens de spits..
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:44 schreef Dj-Flash het volgende:
Een vervolgserie van tien exemplaren is in bestelling;
Moeten er eerst niet een paar B7LA's afgefikt worden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
Waarom ga je terug in de tijd van vroeger als ik vragen mag?quote:Op maandag 23 juni 2008 14:14 schreef J_TM het volgende:
Wat zijn onze favoriete afgevoerde bussen ? Zijn het de standaards (kleine of grotepet, DOL of DKDL) of de CSA3's of het overige materieel ?
quote:SP: geef IJburg een busverbinding
Maandag 23 juni 2008
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Volgens de huidige plannen komt er pas in 2014 een busverbinding.
De partij vindt dat dit veel te lang duurt. Het eiland moest autoluw worden, maar nu heeft de wijk alleen maar een tramlijn die de bewoners naar het westen brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt een brug die nu alleen voor bouwverkeer wordt gebruikt.
Volgens de socialistische partij scheelt de busverbinding over de brug veel reistijd en reiskosten voor de bewoners.
IK vind de bordbussen wel wat hebben. Deze serie 1-20 uit 1953 vind ik een legandarische uitstraling hebben uit lang vervlogen tijden.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:53 schreef J_TM het volgende:
Het zal wel jeugdsentiment zijn; we hebben allemaal wel een bustype of serie waarvan we het jammer vinden dat die uit het straatbeeld is verdwenen of naar een andere garage is verhuisd. Gaan de 101-13? het jaar 2010 halen als Zuidbussen ?
Ik ben het hier helemaal mee eens! Als je bijvoorbeeld kijkt naar het AMC dan zie je dat daar in de spits bussen vertrekken van (even vloeken in de kerk) Arriva naar Purmerend en die buurt terwijl je vanuit IJburg een heel end moet omrijden. Een busverbinding is dan ook een schot in de roos.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:32 schreef Dj-Flash het volgende:
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Het eiland zou een autoluwe wijk worden, maar kent nu slechts een tramlijn die de inwoners slechts westwaarts brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt echter een brug die nu alleen voor bouwverkeer gebruikt wordt. De SP wil dat daar ook bussen over gaan rijden die de inwoners brengen naar Diemen en de stations Diemen-Zuid en Amsterdam Bijlmer.
Volgens de huidige plannen komt pas in 2014 er een busverbinding vanaf IJburg. Volgens de SP duurt dat nog veel te lang en heeft tegen die tijd vrijwel elke IJburger al een auto aangeschaft. Daarom komt de SP deze week zowel bij de Stadsregio Amsterdam (die gaat over het openbaar vervoer) als bij de gemeenten Amsterdam en Diemen met het voorstel nog dit jaar bij het opstellen van de nieuwe dienstregeling deze busverbinding op te nemen.
Met een oostelijke busverbinding hoeven openbaar vervoerreizigers tussen IJburg en bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost of het Gooi, niet meer helemaal de omweg via het Centraal Station te maken. Dit scheelt reistijd en reiskosten. Het voorstel van de SP komt ook tegemoet aan aantal milieudoelstellingen van het college. Volgens de SP is deze bus dan ook een gouden kans.
Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.quote:
Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:03 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.
Wat vind jij er dan van. Jij woont in de Bijlmer dus voor jouw buurt is het ook beter als je een keer naar IJburg wilt om te spotten.
Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:05 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?
Wie herinnert zich niet de vechtpartiijen als lijn 15 weereens op zijn spatlappen reed na de overgang van geleed naar standaard materieel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
quote:Hetzelfde Noordhollandse college wilde per 11 december af van Connexion buslijn 136 Amsterdam Amstel-Diemen-Weesp-Hilversum, die voor de inwoners van Diemen de enige directe verbinding met het Amstelstation is. In ondershandse opdracht van het ROA rijdt sinds genoemde datum het GVB onder gelijk lijnnummer tussen Diemen en Amstel.
Ik vind het wel positief. Gaat Connexion die route rijden rijden langs ijburg?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?
En ik denk dat dit haalbaar is mits er geld wordt gevonden.
Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:26 schreef Willy84 het volgende:
Waarom denk je dat? Diemen en IJburg zijn allebei GVB gebied.
Jij haalt 2 dingen door elkaar. De zuidtangent zou worden doorgetrokken naar IJburg. Er staat nog een studie naar het trace op de site van de stadsregio.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:42 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/
Dat noem ik geen door elkaar halen, dat is gewoon de meest voor de hand liggende oplossing. Zuidtangent doortrekken vanaf station Bijlmer naar IJburg. En dag hoeft heus niet meteen helemaal op een vrije busbaan, dat is de Zuidtangentlijn A'dam Zuid - Nieuw Vennep ook niet.quote:
hallo willy84quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Hoi,
Ik hoorde dat lijn 41 misschien ook geleed ging rijden.
Weet iemand of dit echt gaat gebeuren?
Hoi,quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hallo willy84
las op internet dat ze misschien gelede citaros in gaan zetten
weet niet meer welke site
groetjes
alex
Heb vandaag op de Metrodienst alleen maar gelede Volvo's gespot.quote:Verkeerd gereden: bus zit uur klem
Maandag 30 juni 2008
Een stadsbus heeft maandag aan het eind van de middag een uur vastgestaan in de Nieuwe Uilenburgerstraat. De chauffeur was een verkeerde straat ingereden en klem komen te zitten.
Het GVB moest een prullenbak en een verkeersbord verwijderen om de bus te bnevrijden. De meeste passagiers waren inmiddels lopend naar hun bestemming vertrokken.
De chauffeur is vermoedelijk één van de Poolse uitzendkrachten die het GVB inzet voor de pendelbussen tussen CS en het Amstelstation.
Hoiquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
De 101-155 zijn met hun tien jaar de oudste bussen in het huidige wagenpark; of ze dezelfde prestaties als de oude 100-en zullen behalen is nog maar de vraag aangezien ze in 2009 door het nieuwe materieel worden vervangen. De 101-113 en de 124-126 rijden al bijna acht jaar vanuit Zuid; de oude 119, 120, 125, 127 en 128 hadden er elf jaar op zitten toen ze in 1990 buiten dienst gingen, waarna de 125 als Westbus zestien-en-een-half werd. De 142-147 wonen nu meer dan vier jaar in de Jan Tooropstraat; van de oude 140-ers opereerden alleen de 147 en de 148 hun hele carriere vanuit West.
Dat staat toch op wikipedia,of waar zou ik die informatie anders vandaan moeten hebben denk jequote:Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Hoi
hoe weet je of er in 2009 nieuwe bussen komen?
doei
Ja maar hoe weet je het dan? Het staat dan wel daar maar hoe weet je dan of het waar is? ik heb er verders namelijk nooit iemand over gehoord?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:32 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Dat staat toch op wikipedia,of waar zou ik die informatie anders vandaan moeten hebben denk je
lijkt me toch logisch.
Eentje gevonden :quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:00 schreef J_TM het volgende:
Op Youtube, een vijfdelige fotoserie op muziek van Simply Red's Fairground. Veertig jaar aan GVB busmaterieel komt aan bod. Ook zijn er filmpjes te vinden van GVU 374, personeelsbus die op Cuba (let op de kruisdvormige DAF-letters) en een blauw exemplaar uit de GVB-serie 1-45 die op weg naar de G8 door de Duitse politie in beslag werd genomen.
Gelijk hebben ze, die CDA'ers. Ze kunnen amper rijden, spreken de taal niet en weten heg nog steg hier in amsterdam. Maar ook ik ben een tijd geleden eens op de site van de GVB geweest om te kijken of het wat zou zijn om als buschauffeur aan de slag te gaan. Maar toen ik zag wat mijn startsalaris zou worden, heb ik ter stond ALT-F4 ingedrukt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef Dj-Flash het volgende:
DEN HAAG, vrijdag Het CDA is woedend dat de Amsterdamse stadsvervoerder GVB veertig Polen de bussen laat besturen tijdens de vakantieperiode, wegens het tekort aan chauffeurs.
De regeringspartij vindt het onbegrijpelijk dat hiervoor geen Nederlandse werklozen zijn omgeschoold en wil dat staatssecretaris Aboutaleb (Sociale Zaken) ingrijpt.
"Ik vind het een schande", aldus CDA-Kamerlid Eddy van Hijum. "Veel werklozen in die regio zijn op zoek naar werk. Zij kunnen simpel omgeschoold worden tot buschauffeur. Ik vraag me af of het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het GVB wel genoeg hebben gedaan."
Bijstand
Van Hijum wijst erop dat in de regio Amsterdam ruim 31.000 mensen in de bijstand zitten. "Er moet alles op alles gezet worden om dit soort leemtes vanuit de voorraad werkzoekenden op te vullen", aldus de christen-democraat.
Het GVB gaf eerder aan zich gedwongen te voelen over de grens te kijken omdat er in Amsterdam en omstreken geen gekwalificeerd personeel te vinden is. Volgens het CDA is dit een kwestie van 'strategisch personeelsbeleid'. "Er is te snel voor een te gemakkelijke oplossing gekozen."
Als voorbeeld van hoe het ook kan verwijst hij naar het project 'Instroom en opleiding werkloos werkzoekenden tot buschauffeur'. Arriva werkt in Groningen en Drenthe samen met de CWI's en uitkerende instanties om personeelsuitstroom in te dammen. Werkzoekenden worden opgeleid tot buschauffeur onder het motto 'inspelen op overmorgen'.
Je vat t niet he er zijn naar ik gelezen hebt een vervolgserie van 10 gelede citaro's in bestelling en ze gaan vernummerd worden van 341 tot 350.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:41 schreef Willy84 het volgende:
Krijgen 10 bussen maar 2 nummers? Is dat weer wat nieuws ofzo. Je bron is zoals altijd via een chauffeur gehoord neem ik aan?
In je vorige was het nog de serie 351-350. Typo dan maar. Waar heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:57 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Je vat t niet he er zijn naar ik gelezen hebt een vervolgserie van 10 gelede citaro's in bestelling en ze gaan vernummerd worden van 341 tot 350.
Dat was een type foutje ik bedoelde vervolgserie 341-350.en ik heb het gelezen op amsterdams busmaterieel ik zal die tekst pakken en hier in het topic plakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
In je vorige was het nog de serie 351-350. Typo dan maar. Waar heb je dat gelezen?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:18 schreef Willy84 het volgende:
De Poolse rijstijl in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Buslijn 15, ook mijn favoriet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:20 schreef Willy84 het volgende:
Geen idee! Het is ook onzin want er zijn onvoldoende wagens voor..
Bokser Joval droomt van buslijn 15
Woensdag 13 augustus 2008
Voor voormalig profbokser Raymond Joval is het duidelijk. Sinds hij drie weken geleden gestopt is, wacht hem maar één baan: die van buschauffeur.
De 39-jarige zette in New York een punt achter zijn bokscarrière. Al tijdens zijn actieve loopbaan wist hij dat rijden op een bus wel eens iets voor hem zou zijn.
Op uitnodiging van AT5 bezocht de oudwereldkampioen het GVB. Daar kreeg hij een theorie- en praktijkles, compleet in uniform. Joval ziet zichzelf al op zijn favoriete buslijn 15 rijden. Of hij talent heeft, ziet u in het AT5 Nieuws van woensdag.
http://nl.sitestat.com/at5/at5/s?teller.nieuwsartikel.link.bekijk_video&ns_type=clickin&ns_url=http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=37062
Een paar flippo's bij de directie vonden het nodig lijn 35 te voorzien van gelede bussen en lijn 15 van standaardwagens. Op zich niet erg, maar dan moet lijn 34 met 12-meterwagens gereden worden. Tussen Centraal en Banne-Buiksloot zie ik afgezien van de spits weinig volk met die verbinding meereizen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:34 schreef Willy84 het volgende:
15 is altijd zo druk!
Op welke lijn was het?quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:53 schreef Willy84 het volgende:
Achterkant GVB bus uitgebrand
Maandag 18 augustus 2008
Maandagmiddag is op de Frederik Hendrikstraat in Oud-West rond 13.30 uur een GVB bus in brand gevlogen. De achterkant van de bus is geheel uitgebrand. De chauffeur zette bus 15 direct stil. Hij en de passagiers konden vervolgens zonder veel problemen naar buiten. De brandweer wist te voorkomen dat de hele bus in vlammen op ging. Het vuur is vermoedelijk ontstaan door een defect in de motor, die achterin de bus zit.
At5
[ afbeelding ]
Meer foto's op at5.nl
quote:
Die Citaro's rijden inderdaad beter dan die berkhof bussen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:43 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is dat redelijk willekeurig. Meestal zit er 1 op de 32, 36 en/of 38. Zit niet echt een strategie achter ofzo heb ik het idee. Vind ze iig wel een stuk beter dan die Kerkhofs
voor jouw is het een foute topic maar voor andere busliefhebbers niet, je vind het toch geen goed topic dus wat kom je in dit topic doen sodemieter toch op dan.quote:
Zeg, zou je ajb even niet zo overdreven willen reageren? Deze meneer heeft waarschijnlijk iets neergezet hier wat niet voor dit topic bedoeld was en heeft later die tekst weggehaald. Ja, daar bestaat een edit knopje voor, iets wat jij ook wel wat vaker zou mogen gebruiken!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
voor jouw is het een foute topic maar voor andere busliefhebbers niet, je vind het toch geen goed topic dus wat kom je in dit topic doen sodemieter toch op dan.
Ga nou niet als een achterlijk persoon reageren, maar blijf gewoon jezelf okequote:Op zondag 24 augustus 2008 21:46 schreef Willy84 het volgende:
Hoe zit het nou met die nabestelilng van die Citaro's ?? Er zouden toch 10 extra komen. Is er iemand die er al wat meer van weet? En lijn 41 zou toch ook geledes krijgen, is het echt waar?
Ja hallo! Jij hebt het gezegd! Maar ik hoor er niks meer over. Ik lees het alleen hier en nergens anders. Ik wil weten of het nou geruchten zijn of dat het echt waar is ja! Dat is niet achterlijk maar wil gewoon de waarheid weten1quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ga nou niet als een achterlijk persoon reageren, maar blijf gewoon jezelf oke
quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ga nou niet als een achterlijk persoon reageren, maar blijf gewoon jezelf oke
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
voor jouw is het een foute topic maar voor andere busliefhebbers niet, je vind het toch geen goed topic dus wat kom je in dit topic doen sodemieter toch op dan.
Misschien gebeurd het, je weet maar nooit want anders zou het niet op de site staan he.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:54 schreef Willy84 het volgende:
Nou dat zie ik dus echt nooit gebeuren![]()
anders steek ik er persoonlijk een vuurtje stokje voor.
Hoe kun je nou materieel van zo oud wegdoen. Dat slaat toch nergens op.
Waarom post je alleen informatie over de oude GVB materiaal die vroeger in het straatbeeld waren?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef J_TM het volgende:
Op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/remcofloors ; de 1215 en de 1223 in hun derde leven als TCR Arriva 396 en 398.
Combino-fans worden op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/joopsolleveld verwend met foto's van Freiburgse dubbelkoppen.
NB; ooit had deze stad trams in dienst met dezelfde achterlichten die onze eigen 851-887/602-724 hadden gekregen bij hun revisiebeurt.
Ik denk dat de andere leden dat al voor J_TM doen, laat hem lekker informatie over het oude materiaal posten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:11 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Waarom post je alleen informatie over de oude GVB materiaal die vroeger in het straatbeeld waren?
post ook bussen die je dagelijks spot of gespot hebt op 1 van de GVB buslijnen hebt daar is dit topic ook voor.
Post zelf eens door JEZELF gemaakte foto's..!!!! Zelf lopen zeiken en niks zelf toevoegenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:11 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Waarom post je alleen informatie over de oude GVB materiaal die vroeger in het straatbeeld waren?
post ook bussen die je dagelijks spot of gespot hebt op 1 van de GVB buslijnen hebt daar is dit topic ook voor.
Zal eens kijken of ik er nog aan kan komen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Jammer dat er geen foto`s van het interieur staan van deze oudjes, die zou ik goed kunnen gebruiken!
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:11 schreef Dj-Flash het volgende:
post ook bussen die je dagelijks spot of gespot hebt op 1 van de GVB buslijnen hebt daar is dit topic ook voor.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Huh, busfoto's?
http://buzzybeeforum.nl/viewforum.php?f=51
En expliciet Hainje:
http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=5092
Ik zag vandaag de 461, niets vreemds.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:38 schreef glasbak het volgende:
Gaat de 36 tegenwoordig ook gelede rijden? Ik zie ze her en der haltes verlengen...
coentunnel dicht? verklaar je eens nader want ik weet van niets..quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:50 schreef Willy84 het volgende:
Wanneer gaat de Coentunnel dicht?
Hier had ik het dus over. Ik weet ook van niks, alleen dat er een 2e Coen komt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:29 schreef Dj-Flash het volgende:
In verband met de sluiting van de Coentunnel zal lijn 36 straks met geledes gaan rijden.
Ah, ik had daar even overheen gelezen..quote:Op woensdag 10 september 2008 22:16 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Hier had ik het dus over. Ik weet ook van niks, alleen dat er een 2e Coen komt.
[latereactie]quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:23 schreef J_TM het volgende:
Ik zou bijna gaan geloven dat de 168 is omgebouwd tot een grotepetbus.
Serieus? hoe dan ? op lijn 15 tref je altijd standaardbussen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:03 schreef Willy84 het volgende:
Is die afgesloten dan?
Ik zag wel dat er een gelede citaro op lijn 15 reed vrijdag middag.
De 340, hè?quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:18 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Serieus? hoe dan ? op lijn 15 tref je altijd standaardbussen.
Ja, welke lijn had je toen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De 340, hè?
Dan had ik die op weg van Sloterdijk naar huis.
Ik zie het staan op Wikipedia ja.quote:
Je spot toch dagelijks bussen ofniet dan waarom post dat dan niet in het topic maar om informatie over het oude gvb materieel te posten weet je wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:09 schreef J_TM het volgende:
En dat is ook zo; zes foto's lang aandacht voor de MUSA-carriere (1982-1987) van de oud-blauw met goudgele cijfers geschilderde 357. Op 7 september 1985 zag ik hem op de open dag in de Bijlmergarage, en deze fotoserie leert dat ie net als de 509 (en de 59) bij herstel van aanrijdingsschade een grote pet met blauwe films kreeg. Op het laatste plaatje heeft ie gezelschap van z'n Haagse tijdgenoot 221.
Vervolgens de 356 en de 355 op de tot Haarlemmermeerstation ingekorte lijn 15 (extra dienst ?), en de 360 als Noordbus en in dienst van Enhabo.
De 362 rond 1976/1977 op lijn 5 in de Nieuwmarktbuurt en als methadonbus 803 (waartoe hij in 1982 werd vernummerd).
De laatste drie foto's zijn gewijd aan Den Oudsten-bus 365 (ter voorbereiding op volgende week); begin jaren 70 reed ie vanuit Noord (hier op lijn 35) maar rond 1975 streek ie neer in Oost/Zuid. Twee keer lijn 55; in de Nieuwmarktbuurt en bij Kraaienest op 15 oktober 1977 tijdens het afscheid van het Bijlmerkoppel 55/56 waarop de feestelijk versierde 432 de laatste rit verzorgde.
Wees blij dat het in dit topic gecentraliseerd is, scheelt ergernis in andere topics.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:50 schreef glasbak het volgende:
Kan ik dit topic uit m'n AT wissen?
Wat een gezeik zeg
Die zijn toch maar heel kort gebleven? Zo ja, hoelang en waarom zijn deze bussen uit dienst gegaan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:44 schreef J_TM het volgende:
Begon in 1994 bij het GVB als de 005 (Noord) en emigreerde vijf jaar later naar Hongarije waar ie tot 2007 in dienst was.
Ga jij nou maar geilen op die Mercedes Citaro`s van je dan doen anderen dat wel op het oude materiaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:37 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Je spot toch dagelijks bussen ofniet dan waarom post dat dan niet in het topic maar om informatie over het oude gvb materieel te posten weet je wel.
Die credits heb je zeker! Dat moge duidelijk zijn. Dat sommige mensen jouw stukjes (nog) niet waarderen ligt aan hun.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef J_TM het volgende:
En ik wilde het nog wel hebben over de gisteren gespotte bussen bij het eindpunt Buikslotermeer.
Het wordt tijd dat ik credits ga vragen voor een aantal dingen die hier zijn geplaatst.
Klinkt als een goede reden ware het niet dat de oude standaard Volvo`s nog een paar jaar langer in dienst waren, terwijl deze een hoge vloer hadden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:57 schreef J_TM het volgende:
Tvp.
@k_z_k; de MAN/Berkhof-wagens gingen in 1999 op vijf-en-een-halfjarige leeftijd buiten dienst omdat ze overbodig waren geworden door de komst van de Jonckheeren. De 004-006 sleten hun laatste dagen in Amsterdam als lesbussen in West.
Gert-Jan Kroon ook op dit forum?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 03:28 schreef kres het volgende:
En dan nu een reactie van iemand die ook bij de GVB werkt en die jullie misschien niet zo heel lief zullen vinden. Het kan zijn dat we elkaar al eerder tegen zijn gekomen de afgelopen tijd. Heeft iemand een idee wie ik ben en wat ik doe???![]()
8, 14, 36, 68, 74quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
Welke lijnen gaan nou met de winterdienstregeling over van standaard naar gelede bussen? op hov-rn staat er geen nieuwtjes over.
dat las ik op wikipediaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:49 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Nee,doe serieus en jij komt niet uit amsterdam om dat te weten dus hou je erbuiten.
Ach ja ik maak ook wel's foutjes.. Maar nee ben die Gert-Jan-Kroon niet... je mag het nog een keer probeeren...... ben voornamelijk in Lekstraat te vinden maar kom paar keer per week op zuid noord en west....quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:44 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Gert-Jan Kroon ook op dit forum?
dat het de GVB is doet mij vermoeden dat dat niet het geval is.
Geen enkele zolang er geen nieuwe geledes zijn. Naar mijn weten zijn die niet bestelt dus voorlopig niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef Dj-Flash het volgende:
Welke lijnen gaan nou met de winterdienstregeling over van standaard naar gelede bussen? op hov-rn staat er geen nieuwtjes over.
Blijkbaar niet, waren zeker alleen geruchten daarover.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:11 schreef Willy84 het volgende:
Soort van raad me plaatje maar dan anders. Altijd leuk! Jij vult de automaten waar de bestuurders en conducteurs hun kaartjes kopen.
Ja altijd leuk!
[..]
Geen enkele zolang er geen nieuwe geledes zijn. Naar mijn weten zijn die niet bestelt dus voorlopig niet.
Volgens mij is dat de bus met nieuwe reclame die ik zojuist nog op lijn 32 zag rijden. GVB moet alle bussen weer gaan beplakken!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:44 schreef J_TM het volgende:
www.openbaarvervoerinboskoop.nl/IMG_4472.jpg
Van die groep ben jij gebanned, toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:01 schreef Dj-Flash het volgende:
Je kan lid worden van gvba yahoo groups daar kan je alle informatie over het GVB materieel lezen en informatie uitwisselen.
klopt ik heb een jaar niet meer kunnen deelnemen van die groep maar wat voor nieuwigheden staan er als messages daarzo?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:55 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de bus met nieuwe reclame die ik zojuist nog op lijn 32 zag rijden. GVB moet alle bussen weer gaan beplakken!
[..]
Van die groep ben jij gebanned, toch?
Bijna allemaal nieuwigheden over trams en dat mag ik hier niet posten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
klopt ik heb een jaar niet meer kunnen deelnemen van die groep maar wat voor nieuwigheden staan er als messages daarzo?
en staat er niets over bussen daar? er zal wel staan welke buslijnen in december gelede lijnen worden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Bijna allemaal nieuwigheden over trams en dat mag ik hier niet posten.
Ik kan geen berichten over lijnen vinden die geleed gaan rijden, helaas. Wel vond ik iets anders dat volgens mij nog niet hier is gepost: http://www.marcopoloinamsterdam.nl/index.php?menu=zijderoutequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:25 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
en staat er niets over bussen daar? er zal wel staan welke buslijnen in december gelede lijnen worden?
Waarom post je het dan hier en niet in het bussentopic 16, Dit is het GVB bussentopic en niet het XX topic dus je zit verkeerd nerdo.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:10 schreef J_TM het volgende:
Gisteren bij Nieuwmarkt een Mercedes/Berkhof van de groene busvervoerder gespot, alleen was ie wit.
Oke, nee ik dacht dat de serie zwenk-schuifdeur bussen 253-267 gedeeltelijk naar garage zuid zouden verhuizen maar daar is nog niets van terechtgekomen he? en worden de oudste jonckheers dit jaar nog vervangen door Citaro's?quote:Op maandag 15 december 2008 14:51 schreef J_TM het volgende:
De 108, 115 en de 119 zijn nog wel aanwezig; van de brede-achterzijruit-bussen zijn dat de 193, 197 en de 198. Nieuw zijn de 223 en de 231 die nu twee dagen op rij dienst doet op lijn 136. De 187 werd gisteren op lijn 32 gesignaleerd.
Wat ging er door je heen toen je de 224 zag op zuidbuslijn 44?quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:58 schreef Dj-Flash het volgende:
Ik heb vaandag de 224 gespot op zuidbuslijn 44.
Van zulke vragen ben ik niet van gediend.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat ging er door je heen toen je de 224 zag op zuidbuslijn 44?
Ik vind dit toch wel pikante vragen op een forum als dit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat ging er door je heen toen je de 224 zag op zuidbuslijn 44?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat ging er door je heen toen je de 224 zag op zuidbuslijn 44?
WAT!? onze Alex een beetje beledigen?quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:27 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Van zulke vragen ben ik niet van gediend.
Goedzo, lekker van je afbijten dan kom je nog ergens in het leven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:27 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Van zulke vragen ben ik niet van gediend.
heeft niks beters te doen johquote:Op dinsdag 16 december 2008 22:13 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Goedzo, lekker van je afbijten dan kom je nog ergens in het leven.
Nu zijn ook de 223 en de 224 in Zuid gesignaleerd.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:20 schreef J_TM het volgende:
Ook nog aanwezig in Zuid zijn de 112, 124 en de 132. Vandaag rijdt de 231 op lijn 41.
Vanuit de verte lijken de filmkasten van de 111 en de 231-252/253-267 op die van de grotepetbussen.
Gaat goed met die dingen zo te horen. Ik vraag me af hoelang die chauffeur zo met de bus doorgereden heeft, volgens mij kan die motor al heel snel uit elkaar vallen als 'ie koelvloeistof te kort komt.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:13 schreef blup het volgende:
Reed vanmiddag achter een Jocnkheer die heel hard koelvloeistof uit zn achterste spoot, seinen naar de chauffeur hielp niet, kon hem er pas op wijzen toen hij vanzelf aan de kant ging omdat de motor behoorlijk heet werd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |