abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59102278
En hier verder















quote:
Ik ben een jaar of 3 terug, blijkbaar vlak voor het einde, nog in die garage in de Bijlmer geweest. Er waren toen ongeveer 2 monteurs aan het werk. En dat was gewoon overdag.


[ Bericht 57% gewijzigd door Willy84 op 05-06-2008 12:49:24 ]
pi_59125180
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
pi_59126631
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:30 schreef Willy84 het volgende:
37 Kan een snelle verbding zijn. Met de nadruk op KAN. Hij is altijd zo afgeladen met hoofddoeken die hele elftallen met kinders meezeulen. Op een gegeven moment stonden er laatst, toen ik die lijn nam 5 kinderwagens in het voorste gedeelte.
Dat gehijg in je gezicht enzo heb ik geen zin in. Dan kan je nog beter de metro hebben, dus reis ik via CS.
37 moet idd ook op zondag om het kwartier gaan rijden. Er is genoeg vraag naar, zeker overdag.
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Tok.
  donderdag 5 juni 2008 @ 00:00:42 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59133392
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:40 schreef J_TM het volgende:
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
De 194 ook (zag hem aan het werk op de Insulindeweg op lijn 41).

De 173 is zelfs volledig voorzien van LED-displays. De flipdots beginnen langzamerhand onbetrouwbaar te worden.
pi_59134081
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat van gezegd wordt door chauffeurs. Als dit wel gebeurd reageren ze vaak niet. Het veelal ondoenlijk om kinderwagens op te vouwen gezien het feit dat ze meestal als winkelwagen gebruikt worden. Op bepaalde lijnen heb je er erg veel last van op bepaalde tijdstippen. Op lijn 40 bv zie ik echt nooit een kinderwagen.
Op de drukkke lijnen ri CS is het daarintegen op de geijkte tijdstippen struikelen geblazen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:02:01 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59134197
Ga maar weer gewoon rijden in plaats van dat geouwehoer hier!

pi_59134221
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
pi_59135563
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:48 schreef J_TM het volgende:
In 1980 openden CN en GVB samen een garage in de Bijlmer; rode en gele DAF/Hainjes (en natuurlijk Leyland- en DAF/Den Oudsten-wagens) gingen er nu ook buiten dienst hand in hand.

In 1985 was er een open dag waarna ik erachter kwam dat de bussen van de lijnen 59-62 ook op niet-Bijlmerlijnen reden (8, 46, 49, 56).

In 1994 werd het CN-logo vervangen door dat van de NZH, en toen het vijf jaar later Connexxion werd mocht het GVB naar een eigen garage uitkijken; en die werd in Duivendrecht gevonden op steenworp afstand van metrostation/sneltramhalte Overamstel. Maar waarom het nog steeds geen echte garage is geworden blijft een raadsel

Nadat ook XX uit de Bijlmer vertrok (december 2005) werd de Bijlmergarage gesloopt.

Wat jij bedoelde waren misschien die gelede Aliances (597-599) die op vijfjarige leeftijd uit Almere werden geschopt nadat Connexxion Midnet overnam en meteen nieuw materieel in dienst nam. Op Wikipedia kun je meer lezen over de bussen die als ongewenste stiefkindjes eindigden.
Sorry, was inderdaad even in de war. Het klopt inderdaad dat de garage eerst samen zat met XX in de bijlmer. (Dit is ook een tijdje zo gebleven!) Ik ben er destijds regelmatig geweest. Ik kom nu overigens nog steeds regelmatig op garage Zuid, al is het, inderdaad, geen garage. Men is echter wel van plan om de "tram-rails-fabriek" te sluiten en van het gebouw een garage te maken. Maar of het er ooit van komt is het tweede, aangezien hier 2 jaar geleden al sprake van was.

Enneh, steenworp afstand van Overamstel? Ik denk niet dat mijn steen zo ver komt. Het is toch nog een stukje lopen voor dat je bij de loge bent. Je bent zeker 10 minuten aan het lopen.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
Een eigen CAO zelfs!
pi_59140629
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.

Verders:
quote:
Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.
"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.

Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Het moet ook niet gekker worden je eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
pi_59142058
Wagens 183 en 227 hebben een nieuwe motorcompartiment.
pi_59146999
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.
Ik kan je mededelen dat de garage ook moet gaan verhuizen omdat het terrein is verkocht. Op het terrein van garage West zijn bouwplannen en garage West zal dus ook ander onderdak moeten zoeken. Voor garage Noord, precies het zelfde. West en Zuid moeten overigens in 2012 (dacht ik) opgeleverd zijn aan de (nieuwe) eigenaren. Er zijn echter diverse geruchten dat al deze garages bij elkaar gevoegd worden, zodat je dus 1 grote garage hebt.

Echt omlopen doe je trouwens niet bij Zuid. Aangezien ik via de personeelsingang het terrein op kan, heb ik op het pad naast de metro spoorlijn een deur. Maar het is toch nog een eindje lopen naar de loge.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Verders:
[..]

Het moet ook niet gekker worden je eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
Ik weet wat ze gaan vieren! Ze gaan de Ramadan vieren! Ik weet in iig vrij zeker dat men op garage zuid wel gewoon kerst viert, aangezien ze daar schijt hebben aan de directie
pi_59148613
Omdat Zuid vanwege de samenwerking met Noord een paar geledes minder had was er genoeg plek om ook de 183-190 over te laten komen, in december 2006 gevolgd door de 161 (een gewild uitleenexemplaar) die maar liefst zeven maanden bleef. De 164-167 daarentegen trokken richting Jan Tooropstraat.
pi_59161561
Lees je dat op wikipedia?

Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.

Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
pi_59169731
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.gvb.nl/overgvb(...)elsactiviteiten.aspx

Ik wil gvd gewoon kerst vieren!
pi_59179147
Natuurlijk staat dat op Wikipedia, ik weet zelfs wie dat van die serieverschuivingen bij de 156-230 heeft geschreven. Alles, nou ja alles, wat je wilt weten over bussen Amsterdamse bussen of was vergeten staat er. Ik sta soms ook versteld. Wie wisten er allemaal dat de 260-269 in 1984 hulpdiensten draaiden op de VAD-lijnen en dat ze dat vanuit Garage Zuid deden ?
pi_59182459
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 02:05 schreef Willy84 het volgende:
Lees je dat op wikipedia?

Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.

Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
Van Noord is het ook nog niet zeker. Bij garage West zijn bouwplannen en ze moeten dus verkassen.
pi_59185336
Op Picasaweb de Intercityreis Haarlem-Maastricht aan de hand van albums vol busstationsfoto's uit den oud(st)en doosch. Amsterdam is vertegenwoordigd door Sloterdijk, Centraalstation en Amstelstation.

DEEL 1; SLOTERDIJK
e 208 als lijn 15 met z'n oorspronkelijke gezicht; in 1983 kwam ie naar de Bijlmer en kreeg na een aanrijding moderne, tegen elkaar staande DAF-letters.

* Ook als lijn 15; de 159 en de 160. Ze zagen er overigens anders uit dan op deze foto's toen ze in 1978 voor drie jaar naar Nijmegen vertrokken. Warschijnlijk was er op de terugweg een ongeluk gebeurd waarbij de 155 en de 157-160 beschadigd raakten. En behalve kunststofplaatjes van formaat kregen ze ook gele kentekens. Als mijn vermoeden klopt dan zijn de 154 en de 156 ongedeerd gebleven.

*Lijn 68 reed sinds z'n indienststelling in 1981 hoofdzakelijk met grotepetbussen, dus dat er zo nu en dan een oudere wagen tussen sloop mag bijzonder worden genoemd; hier zien we dan de 60 met daarachter de 209. Die laatste werd in 1983 als eerste van z'n serie omgeruild voor de 400 (afvoerbus in wording) uit Zuid.

*Ook de 59 kon op lijn 68 worden vastgelegd; na een aanrijding kreeg ie een grote filmkast zoals de 170-209. Om Wikipedia er bij te halen, (Jonckheer) 111 is in feite de 59 van z'n serie.

*Een paar jaar verder en de geledes 521 en 534 staan gereed voor extra diensten. De 523 en de 542 treffen we aan op, hoe kan het ook anders, lijn 15.

e CSA2's zijn vertegenwoordigd door de 314 (lijn 68) en de 343 (lijn 15) Later schoof de 314 door naar Noord, net als ex-Groninger knielbus 397 die we hier op lijn 68 zien.

*Tot slot de 174 (ook lijn 68); deze werd in 1986 speciaal voor lijn 70, tot Bosbus beschilderd en reed drie jaar rond met dit gifgroene jasje. Vanaf september 1986 kwam ie vanuit Noord te rijden; de 111-169 hadden er ondanks een jaarverblijf van de 131-149 op lijn 36/38 (1981/82) nooit vaste wiel aan de grond gekregen, het merendeel van de 170-192 bleef er bijna zes jaar (en Boven het IJ-bus 178 bijna zeven jaar).

Volgende keer Centraalstation.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:49:15 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59187975
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
pi_59202930
DEEL 2; CENTRAALSTATION
Plaatjes van zowel GVB- als CN-bussen.

*Ooit reed de 2056 op de lijnen 56 en 58, hier zien we hem op lijn 11 (tegenwoordig 172) wat er dus op neerkomt dat de 2000-en na hun Bijlmerperiode doorschoven naar de ex-MK-lijnen. Naast de 2056 is nog de 51 (op lijn 18) te ontwaren.

e 407 op Amstelstationlijn 56. Van alle 400-en uit Zuid had deze de langste adem, want in maart 1984 werd ie uitgeroepen tot kilometervreter (een status die vier jaar later werd overtroffen door de 13). Voor over bekend staat hij nog steeds in het DAF-museum.

*Enhabo-standaard 205 was tot 1978 GVB-er 515. Wederom een bus met een Zuid-/Oost-tintje want begin jaren 70 reden de 511-527 in die nieuwbouwwijk met de honingraatflats en ook na hun overplaatsing naar Noord in 1973 bleven ze nog twee jaar lang spitsdiensten rijden op de lijnen 55/56.

e jongste foto in dit album is die van de 552 op lijn 34. Met de afvoer van de Den Oudsten-geledes afgelopen december is er een eind gekomen aan het 'Wilt U zitten ? Ik kan staan !'-tijdperk en het voor de wagenparknummers gebruikte cijfertype.

e 139 op lijn 21 rond 1980, vlak nadat ie een nieuw gezicht (doorlopende kunststofradiateur met DAF-letters erop en een modern Hainje-embleem erboven) had gekregen. In 1983 kwam ie in de Bijlmer terecht en bleef er, afgezien van een jaartje West in 1986/87, totaan z'n buitendienststelling in december 1990.

*Nog een verbouwd gezicht; de 202 (ex-GVB 512) kreeg als enige van de 500-en grote DAF-letters. Op de inmiddels verwijderde RET-Noordwest-site was een foto te zien van de 512 op lijn 56 bij de toenmalige Duivendrechtsebrug.

*Ook de Leyland/Verheuls 1096-1105 hebben op de Bijlmerlijnen gereden, en na oktober 1977 trokken ze richting Utrecht. De 1102 is hier te zien op lijn 20 die destijds tussen twee Centraalstations reed totaan de inkorting tot Muiderpoortstation op 13 oktober 1980.

*Komen we aan bij het oudste exemplaar in dit album; de Leyland/Werkspoor 4879 op lijn 25 (voorloper van de in 1978 ingestelde lijn 26) naar Abcoude. Rond 1976 werden de laatste CN-bolramers afgevoerd.

*Tenslotte de 471 op Sloterdijklijn 14 die in 1981 werd losgekoppeld van lijn 33 die ernaast staat met de gelede 249 (in 1982 vernummerd tot 549). De 471 heeft later nog eventjes vanuit Zuid gereden.

In het derde en laatste deel komt Amstelstation aan de beurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door J_TM op 07-06-2008 22:59:35 ]
pi_59203121
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
Lijn 15 gaat weer met gelede bussen rijden en voor lijn 41 zijn die plannen er ook.
pi_59364386
De 183 en de 227 zijn als eersten van nieuwe motoren voorzien.
pi_59397475
Op www-amsterdamsetram.com staat een uitgebreide lijst met feiten over de busseries vanaf 1966 (die van daarvoor moeten nog worden ingevuld); een aantal dingen zijn inmiddels verwerkt in Wiki Amsterdams busmaterieel, o.a. over de inzet van sloopbussen bij stadionvervoer, vaste hersteladressen en landelijke tournees. Hoe kwam de 124 aan z'n witte binnenbeplating en waarom werden diverse seriegenoten in 1989 van de weg gehaald ?
pi_59397517
ik dacht dat dit een topic was waarin TS de "Grote Vriendelijke Bus" heel lief ging vragen of ie weer wou gaan rijden. Maar dat viel even tegen, schijnbaar staat GVB ergens anders voor
pi_59402550
Kom een keer een dagje Amsterdam doen.
Zijn er nog geledes gespot op ongebruikelijke lijnen?

Topman Aad Veenman commissaris GVB Dr.ir. A.W. (Aad) Veenman, president-directeur van de NV Nederlandse Spoorwegen, treedt per 11 juni 2008 toe tot de Raad van Commissarissen van GVB.

De verantwoordelijke Amsterdamse wethouder Carolien Gehrels heeft als aandeelhouder van GVB van harte ingestemd met deze benoeming. Aad Veenman volgt in deze functie Dr. F.D.J. Goldschmeding op.

Aandeelhouder Carolien Gehrels: `Een zwaargewicht voor GVB. Een eer voor beide.`

Evenals de wethouder is ook GVB-directeur Gertjan Kroon zeer te spreken over deze versterking van de Raad. Gertjan Kroon: 'zijn ruime ervaring bij NS is goed inzetbaar voor de uitdagingen van GVB. Iemand die NS op het juiste spoor heeft gezet is hier dan ook méér dan welkom.'

Veenman is naast zijn huidige functie bij NS (tot 1 januari 2009)ook voorzitter van de CER/Community of European Railway and Infrastructure Companies en lid van de Raad van Commissarissen bij Rabobank Nederland en TenneT BV. Ook is hij voorzitter van de raad van Toezicht ICTRegie en lid van de Raad van Toezicht van ECN.
pi_59440281
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
pi_59441629
Met enige vertraging, de bespreking van de foto's die bij Amstelstation zijn gemaakt. Ook hier aandacht voor zowel GVB als CN.

*Om te beginnen DAF/Hainje 1203 op lijn 39 naar Hilversum via Duivendrecht en de Bijlmer; in feite is dit de voorloper van lijn 49 en 249.

*Na de opheffing van Bijlmerlijn 58 op 16 oktober 1977 kwam er op 20 december 1978 een nieuwe lijn 58 naar Station Zuid. Deze reed als enige vijftiger lijn vanuit Garage West waar de hoge 400-en verbleven. Hier zien we dus de 491.

aarna wel een Zuidbus, en wel de 424 op lijn 8.

*Niet alle standaards waren door Hainje gebouwd, want vanwege de hoge productie werden de 365-374 door Den Oudsten gebouwd. Ze begonnen vanuit West en later stroomden ze door naar Noord en eind jaren 70 hebben ze vanuit Zuid gereden. Ik werd me pas in 1980 bewust van de onderlinge verschillen en de parkcijfers dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik destijds een Den Oudsten-bus heb gezien op de Bijlmerlijnen. Hier de 368 op de nieuwe lijn 56 naar Centraalstation. Behalve deze lijn is ook het bushokje verdwenen.

e oerversie van Sternet 199 is lijn 10. De 2831 en de 2832 waren oranje Leyland tourwagens (in de Bijlmer konden deze op lijn 26 worden gesignaleerd), net als de afwijkende 2971. Ook reed lijn 10 met de 1600-en die we allemaal kennen van de lijnen 65, 66, 67 en 69. Maar vanaf 1980 moesten deze brede-instap Leylands wijken voor brede-instap DAF's, en dus zien we behalve de 1604 (later infobus voor het Baanbusproject) ook de 8256.

*Over naar de oude lijn 58 naar Kraaienest via afslag Echtenstein, Gliphoeve en Groesbeekdreef. GVB in uitvoering door CN; naast de Leyland/Verheuls waren dat ook de bolramers uit de 7550 serie.

*Terug naar het GVB; op lijn 15 de 345, 303 en de 61. Op lijn 56 de 420.

e eerste CSA2's die naar Zuid kwamen waren de 260-269; deze draaiden hulpdiensten op de VAD-lijnen (zoals hier op lijn 152) en reden overdag gewoon op de Zuidlijnen. De reden was dat VAD uit protest tegen de Flevospoorlijn geen nieuw materieel wilde aanschaffen. Rond 1986 gingen de 260-ers naar West; tussen 1990 en 1993 reden ze weer vanuit Zuid als grijsblauwe zontomaten.
pi_59441767
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef J_TM het volgende:
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
Dat zou ik niet weten,stel die vraag maar in het topic dan krijg je er vanzelf van iemand die er veel van weet antwoord op oke.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dj-Flash op 16-06-2008 20:49:14 ]
pi_59444696
Hij heeft de vraag al in het topic gesteld

Dankzij Willy84 ga ik donderdag voor het eerst in jaaaaren in een GVB bus zitten. Voor het eerst überhaupt zelfs, meestal reis ik in A'dam per auto, trein, tram, boot of streekbus....
pi_59445897
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
pi_59460366
Om eerlijk te zijn weet ik het antwoord al, het staat op Wikpedia Amsterdams busmaterieel dat ondertussen een wel erg lange pagina is geworden.

Vanaf 9 juli kan men zien welke bussen er op lijn 59 tussen Amstel en Centraal gaan rijden.
pi_59472063
Die oude geledes zijn inmiddels afgevoerd ri ik meen Brabant ofzo.
  woensdag 18 juni 2008 @ 01:00:30 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59477599
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
En dan raad ik de gelede Citaro aan, aangezien de bussjoofs flink doorrijden.
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:38:59 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59492371
Weer een busje minder voor het GVB:

Forse aanrijding tussen voertuigen GVB in Amsterdam


Een forse aanrijding dinsdagavond op de kruising Adm.De Ruyterweg en de Bos en Lommerweg in Amsterdam tussen een tram en een bus van het Gem Vervoersbedrijf van Amsterdam leidde tot grote schade aan beide voertuigen. Het ongeval had langdurige tijd nodig om in kaart te worden gebracht door de hulpdiensten. De technische politie gaat uitzoeken hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Het is nog onduidelijk hoeveel gewonden er bij zijn gevallen.
pi_59494769
Gelede Jonkheer 577 en Combino 2125 zijn de sigaar
pi_59495713
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
Tok.
pi_59495853
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:57:47 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59499123
En deze nieuwe lijn dan?
quote:
Pendelbus 59 ‘Metrodienst’
Tussen Centraal Station en Amstelstation zet GVB pendelbussen in: bus 59 ‘Metrodienst’. Naar de stations Waterlooplein, Weesperplein, Wibautstraat. Dat wil zeggen naar de omgeving daarvan, want de stations zelf zijn helemaal afgesloten.
Het zijn gelede, dus extra lange bussen en ze rijden 's ochtends vroeg en 's avonds elke 7½ minuut, in de spitsen elke 5 minuten en overdag elke 6 minuten. Op zaterdagen en zondagen rijden ze elke 7 ½ minuut.
pi_59506275
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
Waarom noemen ze het dan een "nieuwe" drgl. Tuurlijk gaan er minder ritten rijden. Dat is altijd zo geweest. Het GVB is alleen zo doortrapt om alleen de verbeteringen te vermelden.
  donderdag 19 juni 2008 @ 01:49:17 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59507882
Deze week ook gevaarlijke taferelen meegemaakt op de Johan van Hasseltweg. Chauffeurs van de lijnen 32 en 33 dringen voor om de IJtunnel als eerste te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')