quote:Ik ben een jaar of 3 terug, blijkbaar vlak voor het einde, nog in die garage in de Bijlmer geweest. Er waren toen ongeveer 2 monteurs aan het werk. En dat was gewoon overdag.
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:30 schreef Willy84 het volgende:
37 Kan een snelle verbding zijn. Met de nadruk op KAN. Hij is altijd zo afgeladen met hoofddoeken die hele elftallen met kinders meezeulen. Op een gegeven moment stonden er laatst, toen ik die lijn nam 5 kinderwagens in het voorste gedeelte.
Dat gehijg in je gezicht enzo heb ik geen zin in. Dan kan je nog beter de metro hebben, dus reis ik via CS.
37 moet idd ook op zondag om het kwartier gaan rijden. Er is genoeg vraag naar, zeker overdag.
De 194 ook (zag hem aan het werk op de Insulindeweg op lijn 41).quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:40 schreef J_TM het volgende:
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat van gezegd wordt door chauffeurs. Als dit wel gebeurd reageren ze vaak niet. Het veelal ondoenlijk om kinderwagens op te vouwen gezien het feit dat ze meestal als winkelwagen gebruikt worden. Op bepaalde lijnen heb je er erg veel last van op bepaalde tijdstippen. Op lijn 40 bv zie ik echt nooit een kinderwagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Sorry, was inderdaad even in de war. Het klopt inderdaad dat de garage eerst samen zat met XX in de bijlmer. (Dit is ook een tijdje zo gebleven!) Ik ben er destijds regelmatig geweest. Ik kom nu overigens nog steeds regelmatig op garage Zuid, al is het, inderdaad, geen garage. Men is echter wel van plan om de "tram-rails-fabriek" te sluiten en van het gebouw een garage te maken. Maar of het er ooit van komt is het tweede, aangezien hier 2 jaar geleden al sprake van was.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:48 schreef J_TM het volgende:
In 1980 openden CN en GVB samen een garage in de Bijlmer; rode en gele DAF/Hainjes (en natuurlijk Leyland- en DAF/Den Oudsten-wagens) gingen er nu ook buiten dienst hand in hand.
In 1985 was er een open dag waarna ik erachter kwam dat de bussen van de lijnen 59-62 ook op niet-Bijlmerlijnen reden (8, 46, 49, 56).
In 1994 werd het CN-logo vervangen door dat van de NZH, en toen het vijf jaar later Connexxion werd mocht het GVB naar een eigen garage uitkijken; en die werd in Duivendrecht gevonden op steenworp afstand van metrostation/sneltramhalte Overamstel. Maar waarom het nog steeds geen echte garage is geworden blijft een raadsel
Nadat ook XX uit de Bijlmer vertrok (december 2005) werd de Bijlmergarage gesloopt.
Wat jij bedoelde waren misschien die gelede Aliances (597-599) die op vijfjarige leeftijd uit Almere werden geschopt nadat Connexxion Midnet overnam en meteen nieuw materieel in dienst nam. Op Wikipedia kun je meer lezen over de bussen die als ongewenste stiefkindjes eindigden.
Een eigen CAO zelfs!quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
Het moet ook niet gekker wordenquote:Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.
"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.
Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Ik kan je mededelen dat de garage ook moet gaan verhuizen omdat het terrein is verkocht. Op het terrein van garage West zijn bouwplannen en garage West zal dus ook ander onderdak moeten zoeken. Voor garage Noord, precies het zelfde. West en Zuid moeten overigens in 2012 (dacht ik) opgeleverd zijn aan de (nieuwe) eigenaren. Er zijn echter diverse geruchten dat al deze garages bij elkaar gevoegd worden, zodat je dus 1 grote garage hebt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.
Ik weet wat ze gaan vieren! Ze gaan de Ramadan vieren! Ik weet in iig vrij zeker dat men op garage zuid wel gewoon kerst viert, aangezien ze daar schijt hebben aan de directiequote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Verders:
[..]
Het moet ook niet gekker wordenje eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.gvb.nl/overgvb(...)elsactiviteiten.aspx
Ik wil gvd gewoon kerst vieren!![]()
Van Noord is het ook nog niet zeker. Bij garage West zijn bouwplannen en ze moeten dus verkassen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 02:05 schreef Willy84 het volgende:
Lees je dat op wikipedia?
Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.
Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
Lijn 15 gaat weer met gelede bussen rijden en voor lijn 41 zijn die plannen er ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |