quote:Ik ben een jaar of 3 terug, blijkbaar vlak voor het einde, nog in die garage in de Bijlmer geweest. Er waren toen ongeveer 2 monteurs aan het werk. En dat was gewoon overdag.
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:30 schreef Willy84 het volgende:
37 Kan een snelle verbding zijn. Met de nadruk op KAN. Hij is altijd zo afgeladen met hoofddoeken die hele elftallen met kinders meezeulen. Op een gegeven moment stonden er laatst, toen ik die lijn nam 5 kinderwagens in het voorste gedeelte.
Dat gehijg in je gezicht enzo heb ik geen zin in. Dan kan je nog beter de metro hebben, dus reis ik via CS.
37 moet idd ook op zondag om het kwartier gaan rijden. Er is genoeg vraag naar, zeker overdag.
De 194 ook (zag hem aan het werk op de Insulindeweg op lijn 41).quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:40 schreef J_TM het volgende:
De 109 en de 131 kregen vorig jaar LED-displays achterop, en inmiddels is ook de 189 (vandaag gezien bij Amstelstation op lijn 40) aan de beurt gekomen.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat van gezegd wordt door chauffeurs. Als dit wel gebeurd reageren ze vaak niet. Het veelal ondoenlijk om kinderwagens op te vouwen gezien het feit dat ze meestal als winkelwagen gebruikt worden. Op bepaalde lijnen heb je er erg veel last van op bepaalde tijdstippen. Op lijn 40 bv zie ik echt nooit een kinderwagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Kinderwagens blijven een bron van ergenis. Vijf kinderwagens is niet normaal en volgens mij mag dat ook niet, de chauffeur had er waarschijnlijk wat van moeten zeggen. Niet dat het helpt want laatst kwamen de hoofddoekjes ook met 3 kinderwagens tegelijk de bus in op lijn 21. Chauffeur zei er iets van maar luisteren ho maar.
Sorry, was inderdaad even in de war. Het klopt inderdaad dat de garage eerst samen zat met XX in de bijlmer. (Dit is ook een tijdje zo gebleven!) Ik ben er destijds regelmatig geweest. Ik kom nu overigens nog steeds regelmatig op garage Zuid, al is het, inderdaad, geen garage. Men is echter wel van plan om de "tram-rails-fabriek" te sluiten en van het gebouw een garage te maken. Maar of het er ooit van komt is het tweede, aangezien hier 2 jaar geleden al sprake van was.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:48 schreef J_TM het volgende:
In 1980 openden CN en GVB samen een garage in de Bijlmer; rode en gele DAF/Hainjes (en natuurlijk Leyland- en DAF/Den Oudsten-wagens) gingen er nu ook buiten dienst hand in hand.
In 1985 was er een open dag waarna ik erachter kwam dat de bussen van de lijnen 59-62 ook op niet-Bijlmerlijnen reden (8, 46, 49, 56).
In 1994 werd het CN-logo vervangen door dat van de NZH, en toen het vijf jaar later Connexxion werd mocht het GVB naar een eigen garage uitkijken; en die werd in Duivendrecht gevonden op steenworp afstand van metrostation/sneltramhalte Overamstel. Maar waarom het nog steeds geen echte garage is geworden blijft een raadsel
Nadat ook XX uit de Bijlmer vertrok (december 2005) werd de Bijlmergarage gesloopt.
Wat jij bedoelde waren misschien die gelede Aliances (597-599) die op vijfjarige leeftijd uit Almere werden geschopt nadat Connexxion Midnet overnam en meteen nieuw materieel in dienst nam. Op Wikipedia kun je meer lezen over de bussen die als ongewenste stiefkindjes eindigden.
Een eigen CAO zelfs!quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
GVB rijdt gewoon hoor. Zij hebben een andere CAO
Het moet ook niet gekker wordenquote:Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.
"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.
Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Ik kan je mededelen dat de garage ook moet gaan verhuizen omdat het terrein is verkocht. Op het terrein van garage West zijn bouwplannen en garage West zal dus ook ander onderdak moeten zoeken. Voor garage Noord, precies het zelfde. West en Zuid moeten overigens in 2012 (dacht ik) opgeleverd zijn aan de (nieuwe) eigenaren. Er zijn echter diverse geruchten dat al deze garages bij elkaar gevoegd worden, zodat je dus 1 grote garage hebt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Garage zuid of stelplaats zo je wilt ligt idd op een steenworp afstand, je moet echter een heel stuk omlopen. Verder bestaan er grote bouwplannen voor dat gebied, de waterzuivering is al afgebroken. Gok dat het GVB op termijn moet verhuizen.
Ik weet wat ze gaan vieren! Ze gaan de Ramadan vieren! Ik weet in iig vrij zeker dat men op garage zuid wel gewoon kerst viert, aangezien ze daar schijt hebben aan de directiequote:Op donderdag 5 juni 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
Verders:
[..]
Het moet ook niet gekker wordenje eigen tradities worden afgeschaft:( GVB moet per direct oprotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.gvb.nl/overgvb(...)elsactiviteiten.aspx
Ik wil gvd gewoon kerst vieren!![]()
Van Noord is het ook nog niet zeker. Bij garage West zijn bouwplannen en ze moeten dus verkassen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 02:05 schreef Willy84 het volgende:
Lees je dat op wikipedia?
Overigens wist ik niet dat ze garage west ook weg wilde hebben. Die garage staat er al zins mensenheugenis ongeveer. Van noord lijkt me heel erg stug omdat het op een industrieterein staat.
Zuid zal al langer in de pijplijn dat die moest verkassen..
Lijn 15 gaat weer met gelede bussen rijden en voor lijn 41 zijn die plannen er ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
Dat zou ik niet weten,stel die vraag maar in het topic dan krijg je er vanzelf van iemand die er veel van weet antwoord op oke.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef J_TM het volgende:
DJ Flash, worden de hoogvloerse geledes nou wel of niet ingezet wanneer straks de metrotunnel dicht gaat ?
En dan raad ik de gelede Citaro aan, aangezien de bussjoofs flink doorrijden.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
Nou, have fun! Je pakt dan de 34 of 35. XX kan je er ook vinden alleen die zal op dat moment waarschijnlijk niet rijden.
Aangezien beide lijnen een 10 minutendienst hebben heb je altijd snel een bus. Ook lijn 38 kan je daar nog tegen komen, deze rijdt echter niet naar het CS.
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Pff, volgens mij mag het GVB de dienstregeling best een beetje wijzigen van sommige lijnen. Vandaag stond ik op de 34 te wachten. Toen de eerste 34 aan kwam rijden kwam de vierde 33 ook al aangereden. In de tijd dat ik stond te wachten bij de 34 stond de 33 geen enkel moment in z`n eentje. Dit is geen uitzondering trouwens.
quote:Pendelbus 59 ‘Metrodienst’
Tussen Centraal Station en Amstelstation zet GVB pendelbussen in: bus 59 ‘Metrodienst’. Naar de stations Waterlooplein, Weesperplein, Wibautstraat. Dat wil zeggen naar de omgeving daarvan, want de stations zelf zijn helemaal afgesloten.
Het zijn gelede, dus extra lange bussen en ze rijden 's ochtends vroeg en 's avonds elke 7½ minuut, in de spitsen elke 5 minuten en overdag elke 6 minuten. Op zaterdagen en zondagen rijden ze elke 7 ½ minuut.
Waarom noemen ze het dan een "nieuwe" drgl. Tuurlijk gaan er minder ritten rijden. Dat is altijd zo geweest. Het GVB is alleen zo doortrapt om alleen de verbeteringen te vermelden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Met de zomerdienstregeling die per 29 juni ingaat zal er geen veranderingen treffen in de dienstregeling.
Met koninginnedag hebben ze wel in de nachtdienst gezeten. Op overige nachten heb ik ze nog niet gespot.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:19 schreef Dj-Flash het volgende:
In tegenstelling tot de overige geledes worden ze niet ingezet als nachtbussen.
Op welke lijn heb jij een gele Citaro gespot? En wel nr was het en hoelaat?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb vandaag een gelee citaro van het GVB gezien![]()
Ja ik zie het bij geschiedenis.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:30 schreef J_TM het volgende:
Geen idee wie die pagina heeft opgezet, wel wie het groot heeft helpen maken.
volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja ik zie het bij geschiedenis.
Dat lijn 15 met de winterdienst geleed gaat rijden is echt onzin voor zover ik weet. Die bussen zijn er helemaal niet! 15 slokt 18 dw's op tijdens de spits..
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:44 schreef Dj-Flash het volgende:
Een vervolgserie van tien exemplaren is in bestelling;
Moeten er eerst niet een paar B7LA's afgefikt worden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:04 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
volgens mij zullen ze het zo verdelen: 10 van die nieuwe 15 wagens zullen op lijn 15 ingezet worden en de andere 5 op 41.
Waarom ga je terug in de tijd van vroeger als ik vragen mag?quote:Op maandag 23 juni 2008 14:14 schreef J_TM het volgende:
Wat zijn onze favoriete afgevoerde bussen ? Zijn het de standaards (kleine of grotepet, DOL of DKDL) of de CSA3's of het overige materieel ?
quote:SP: geef IJburg een busverbinding
Maandag 23 juni 2008
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Volgens de huidige plannen komt er pas in 2014 een busverbinding.
De partij vindt dat dit veel te lang duurt. Het eiland moest autoluw worden, maar nu heeft de wijk alleen maar een tramlijn die de bewoners naar het westen brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt een brug die nu alleen voor bouwverkeer wordt gebruikt.
Volgens de socialistische partij scheelt de busverbinding over de brug veel reistijd en reiskosten voor de bewoners.
IK vind de bordbussen wel wat hebben. Deze serie 1-20 uit 1953 vind ik een legandarische uitstraling hebben uit lang vervlogen tijden.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:53 schreef J_TM het volgende:
Het zal wel jeugdsentiment zijn; we hebben allemaal wel een bustype of serie waarvan we het jammer vinden dat die uit het straatbeeld is verdwenen of naar een andere garage is verhuisd. Gaan de 101-13? het jaar 2010 halen als Zuidbussen ?
Ik ben het hier helemaal mee eens! Als je bijvoorbeeld kijkt naar het AMC dan zie je dat daar in de spits bussen vertrekken van (even vloeken in de kerk) Arriva naar Purmerend en die buurt terwijl je vanuit IJburg een heel end moet omrijden. Een busverbinding is dan ook een schot in de roos.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:32 schreef Dj-Flash het volgende:
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Het eiland zou een autoluwe wijk worden, maar kent nu slechts een tramlijn die de inwoners slechts westwaarts brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt echter een brug die nu alleen voor bouwverkeer gebruikt wordt. De SP wil dat daar ook bussen over gaan rijden die de inwoners brengen naar Diemen en de stations Diemen-Zuid en Amsterdam Bijlmer.
Volgens de huidige plannen komt pas in 2014 er een busverbinding vanaf IJburg. Volgens de SP duurt dat nog veel te lang en heeft tegen die tijd vrijwel elke IJburger al een auto aangeschaft. Daarom komt de SP deze week zowel bij de Stadsregio Amsterdam (die gaat over het openbaar vervoer) als bij de gemeenten Amsterdam en Diemen met het voorstel nog dit jaar bij het opstellen van de nieuwe dienstregeling deze busverbinding op te nemen.
Met een oostelijke busverbinding hoeven openbaar vervoerreizigers tussen IJburg en bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost of het Gooi, niet meer helemaal de omweg via het Centraal Station te maken. Dit scheelt reistijd en reiskosten. Het voorstel van de SP komt ook tegemoet aan aantal milieudoelstellingen van het college. Volgens de SP is deze bus dan ook een gouden kans.
Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.quote:
Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:03 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch reeel? Het is een ontbrekkende schakel in het netwerk. Amsterdam wil graag het OV uitbreiden, zie OV visie bla bla. Het is ook een ontlasting voor de metro.Het enige punt is dat Amsterdam krap bij kas zit door die bouwput die ze NZ lijn pogen te noemen.
Wat vind jij er dan van. Jij woont in de Bijlmer dus voor jouw buurt is het ook beter als je een keer naar IJburg wilt om te spotten.
Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:05 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik woon in Diemen centrum,en niet in de bijlmer. Maar de vraag is of ze die voorstel van de SP dit jaar gaan uitvoeren?
Wie herinnert zich niet de vechtpartiijen als lijn 15 weereens op zijn spatlappen reed na de overgang van geleed naar standaard materieel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mis echt de geledes op lijn 15. En op de Haarlemmerweg (richting Sloterdijk) lieten de bussen dan zien wat ze konden.
quote:Hetzelfde Noordhollandse college wilde per 11 december af van Connexion buslijn 136 Amsterdam Amstel-Diemen-Weesp-Hilversum, die voor de inwoners van Diemen de enige directe verbinding met het Amstelstation is. In ondershandse opdracht van het ROA rijdt sinds genoemde datum het GVB onder gelijk lijnnummer tussen Diemen en Amstel.
Ik vind het wel positief. Gaat Connexion die route rijden rijden langs ijburg?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Oke maar daar gaat deze nieuwe verbinding ook langs rijden. En de vraag is wat vind jij er van?
En ik denk dat dit haalbaar is mits er geld wordt gevonden.
Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:26 schreef Willy84 het volgende:
Waarom denk je dat? Diemen en IJburg zijn allebei GVB gebied.
Jij haalt 2 dingen door elkaar. De zuidtangent zou worden doorgetrokken naar IJburg. Er staat nog een studie naar het trace op de site van de stadsregio.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:42 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Op de site van SP had ik gelezen dat zuidtangent die route langs ijburg via diemen naar station bijlmer zal aandoen maar in jouw bericht zie ik nu dat er een GVB buslijn wordt ingesteld voor dat gebied/
Dat noem ik geen door elkaar halen, dat is gewoon de meest voor de hand liggende oplossing. Zuidtangent doortrekken vanaf station Bijlmer naar IJburg. En dag hoeft heus niet meteen helemaal op een vrije busbaan, dat is de Zuidtangentlijn A'dam Zuid - Nieuw Vennep ook niet.quote:
hallo willy84quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Hoi,
Ik hoorde dat lijn 41 misschien ook geleed ging rijden.
Weet iemand of dit echt gaat gebeuren?
Hoi,quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hallo willy84
las op internet dat ze misschien gelede citaros in gaan zetten
weet niet meer welke site
groetjes
alex
Heb vandaag op de Metrodienst alleen maar gelede Volvo's gespot.quote:Verkeerd gereden: bus zit uur klem
Maandag 30 juni 2008
Een stadsbus heeft maandag aan het eind van de middag een uur vastgestaan in de Nieuwe Uilenburgerstraat. De chauffeur was een verkeerde straat ingereden en klem komen te zitten.
Het GVB moest een prullenbak en een verkeersbord verwijderen om de bus te bnevrijden. De meeste passagiers waren inmiddels lopend naar hun bestemming vertrokken.
De chauffeur is vermoedelijk één van de Poolse uitzendkrachten die het GVB inzet voor de pendelbussen tussen CS en het Amstelstation.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |