Zowel in de behoeften van de mannen als de vrouwen voorzien. Dat was in het verleden wel eens anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:56 schreef Fogel het volgende:
Goede OP!
Uiteraard, ik stopte na het eerste plaatje.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:10 schreef Douwe het volgende:
Beste HTL OP ooit, dat is wel duidelijk. Vooral het bovenste gedeelte dan.
Je wil er niet uitzien als een ongelooflijk lekker wijf?!??!??!!??quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:03 schreef k_man het volgende:
Een hm die aangeeft dat we maar van plastiche chirurgie moeten afzien, als dit het resultaat is.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:29 schreef Fogel het volgende:
Ik zag bij www.kras.nl nog een leuke reis naar Argentinie
Naomi?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:05 schreef Hik het volgende:
Chavez moet toch iets goed doen. In Ecuador werd uitgebreid bericht over zijn liefdesnestje met Naomi...![]()
Nou ja, je moet toegeven: je kan in elk geval lachen met die man... ("het ruikt hier naar zwavel!")
Impliceer je nu dat er een lekker wijf in de OP staat?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Je wil er niet uitzien als een ongelooflijk lekker wijf?!??!??!!??
Of als Chavez?
Een raar hoofd?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:52 schreef k_man het volgende:
Impliceer je nu dat er een lekker wijf in de OP staat?
Ik vind haar nameljik niet knap. Ze heeft een raar hoofd.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Naomi?
edit
Al gevonden: http://www.standaard.be/A(...)elId=dmf31012008_050
Juist.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een raar hoofd?
Volgens mij ben je blind. Of homo.
En aangezien je dit kan lezen, ben je niet blind.
Heel erg jaloers.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:02 schreef Hik het volgende:
Mag ik wel zeggen dat ze een vreemde lach heeft?
Of klink ik dan gelijk jaloers?
Inderdaad. Haar lichaam, ok, maar dat gezicht? Nou nee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:28 schreef Vogue het volgende:
Ik vind haar niet heel erg mooi. Een beetje eng zelfsHaar lichaamsverhoudingen zou ik een moord voor doen maar mooi wil ik haar niet noemen
Jezus. Ik vind één huis schoonmaken al zo'n gedoe.quote:
Daar hebben ze personeel voor uitgevondenquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:24 schreef Hik het volgende:
[..]
Jezus. Ik vind één huis schoonmaken al zo'n gedoe.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:47 schreef Thetallguy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak nogal wat mee he
Het is de gewoonte dat newbies zich eerst even voorstellen... Dit is namelijk een kliekje, dit sub-forum.quote:
Oh!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het is de gewoonte dat newbies zich eerst even voorstellen... Dit is namelijk een kliekje, dit sub-forum.
Ga jij eerst maar eens mijn schoenen poetsen met Argentijnse schoenenpoets, dan praten we verderquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het is de gewoonte dat newbies zich eerst even voorstellen... Dit is namelijk een kliekje, dit sub-forum.
Bij play.com . En meteen 'The Long way down' ook maar besteld.quote:Title: Long Way Round: Ewan McGregor And Charley Boorman (2 Discs)
Price: EURO 6.99
Delivery Cost: FREE
Allebeiquote:Op maandag 9 juni 2008 21:12 schreef Vogue het volgende:
Londen, leuk! Gewoon een weekendje weg of werkbezoek? Ik ga in november naar Londen
in het laadruim van het vliegtuig wordt het toch vet koud?quote:Op maandag 9 juni 2008 21:40 schreef Fogel het volgende:
Handig voor de kleinschalige wijnimporteurs onder ons, de WineTraveller. Is gebouwd om de flessen te beschermen zelfs al wordt er met de koffer gegooid.
[ afbeelding ]
Wel vrij duur, maar met het verschil tussen de alcoholprijzen in Noorwegen en <zowat ieder willekeurig ander land ter wereld, behalve Ijsland>, heb je het er zo uit (alleen jammer dat je maar 4 flessen zonder extra belastingen door de douane mag nemen).
duur?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:47 schreef Vogue het volgende:
Hallo
Mijn tanden doen pijn.... Maar ze zijn wel heel mooi witEn ze gaan nog witter worden want ik heb ook nog een thuisbehandeling meegekregen.
![]()
![]()
Verder heb ik een vriendin op bezoek en het loopt lekker op mijn werk. Wat wil je nog meer? Ohja, en mijn ticket naar Aruba, Curaçao en Bonaire is geboekt. De 24e vlieg ik naar Aruba, de 2e juli naar Bonaire, 5 juli naar Curaçao en de 13e weer terug naar Cancun
Het zal vast een beetje koeler zijn dan in de cabine, maar het wordt niet zo koud dat wijn bevriest in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:41 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
in het laadruim van het vliegtuig wordt het toch vet koud?
Heb laatst weer een dvd gekocht van Dave Gorman. Deze keer de docu America Unchained. Probeert hij van kust tot kust te reizen zonder geld te spenderen aan 'The Man' (als in de ketens) en alleen maar bij 'Moms & Pops' te winkelen / te tanken / te eten / te slapen. Leuke docu die ook wat prijzen heeft gewonnen.quote:Op maandag 9 juni 2008 20:33 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebbers van reisprogramma's...
[..]
Bij play.com . En meteen 'The Long way down' ook maar besteld.
Op mijn volgende vlucht stop ik een thermometer die uitersten onthoudt in mijn ruim-bagage! Ik ben namelijk erg benieuwdquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zal vast een beetje koeler zijn dan in de cabine, maar het wordt niet zo koud dat wijn bevriest in ieder geval.
Dave Gorman is een held! Heb je zijn voorgaande werk ook gezien? Echte aanraders!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb laatst weer een dvd gekocht van Dave Gorman. Deze keer de docu America Unchained. Probeert hij van kust tot kust te reizen zonder geld te spenderen aan 'The Man' (als in de ketens) en alleen maar bij 'Moms & Pops' te winkelen / te tanken / te eten / te slapen. Leuke docu die ook wat prijzen heeft gewonnen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Op mijn volgende vlucht stop ik een thermometer die uitersten onthoudt in mijn ruim-bagage! Ik ben namelijk erg benieuwd
Let ook op het strategisch geplaatste woordje 'weer' in m'n post.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:05 schreef Individual het volgende:
Dave Gorman is een held! Heb je zijn voorgaande werk ook gezien? Echte aanraders!
Ik zal eens kijken. Hoe banaal is banaal trouwens? De World Tour's van Billy Connolly heb ik ook allemaal thuis liggen op dvd.quote:En als Britse (reis)humor met je aardt zou je ook Dom Joly's Excellent Adventure, Dom Joly's Happy Hour en World Shut Your Mouth kunnen bekijken. Dat is allemaal vrij banale humor; je moet er wel van houden.
Minder banaal dan Connolly op z'n banaalst.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Let ook op het strategisch geplaatste woordje 'weer' in m'n post.
Alle boeken en alle dvd's die verkrijgbaar zijn van hem, heb ik. En ook van zijn oude flatmate Danny Wallace.
[..]
Ik zal eens kijken. Hoe banaal is banaal trouwens? De World Tour's van Billy Connolly heb ik ook allemaal thuis liggen op dvd.
quote:Your order for Long Way Round: Ewan McGregor And Charley Boorman (2 Discs) has been posted.
Daar hadden we ook een topic over hier op FOK! weet ik mij te herinneren.quote:
Ja vreemd, maar na een aflevering of twee nooit meer iets van gezien.quote:Ook een aanrader: [TV] Victoria's empire op BBC
Geweldig...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef Vogue het volgende:
Het Engels van de mensen hier is echt niet om over naar huis te schrijvenMijn assistente verstuurde vandaag dit mailtje naar een hotel waar ik met moeite een contract mee heb afgesloten (en het mailadres dat ze stuurde klopte ook al niet):
Niet meer volgens mij. Volgens mij is daar dezelfde klimaatbeheersing als in de cabine tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:41 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
in het laadruim van het vliegtuig wordt het toch vet koud?
Stond dat bij www.tipica-reizen.nl? Lijkt me sterkquote:Op maandag 16 juni 2008 15:12 schreef UIO_AMS het volgende:
Goedkope tickets online vlieg mit Vueling. Dat klinkt Duits.
Mierda carajo! Waar?!? Stelletje nepperdsquote:Op maandag 16 juni 2008 16:56 schreef k_man het volgende:
Ik zie trouwens wel een ad met 'Belééf Canada'.
quote:
quote:Client: Delta Projectontwikkeling - SNS Property Finance – Redevco
Building surface: 44.000 m2
Building site: 28.500 m2
Programme: Redevelopment and extension of the Post Office, a historical monument in the city centre of Rotterdam.
Status: Competition 1st Prize
Realization: End 2012
<<<<
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:14 schreef DutchTrain het volgende:
De Star Wars liefhebbers moeten naar Dubai voor de nieuwe Koolhaas aldaar
[ afbeelding ]
=> http://blogs.guardian.co.(...)es_death_star_a.html
Tunesië kan ook
=> http://lifewithoutbuildin(...)nd-sandcrawlers.html
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:47 schreef flipsen het volgende:
Lijkt me een waardeloze site, als ze ´strandreizen Brazilie´ op de argentine-pagina aanbieden. En verder veel verkeerde informatie. Prutsers.
Ik begrijp dat dat in Noorwegen niet echt leeftquote:
Veel plezierquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:29 schreef Hik het volgende:
En nu dus op zoek naar een kroeg in New York (en met een beetje geluk ook in Toronto).
dat vroeg ik me ook af zegquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:04 schreef DutchTrain het volgende:
Voor 280 euro retour naar MexicoMet FF miles / korting
Jaaaaa, dan komen jullie vast ff de markt verkennen hierquote:Op maandag 23 juni 2008 22:41 schreef flipsen het volgende:
Hm, ik geloof dat Buenos Aires - Cancun ook nog wel betaalbaar is, en dan na een weekje Cancun even naar Brussel vliegen. Tis een optie
Die is daar zelfs nooit geweest.quote:
Yup.quote:Met een groepsreis mee hoop ik?
Da's inderdaad een van de interessante dingen.quote:Turkmenistan lijkt mij een heel bizar land trouwens, die hadden toch een dictator die zichzelf met Jezus vergeleek (vorig jaar overleden dacht ik)? Had het bijbelverhaal een beetje aangepast en hemzelf als middelpunt laten stralen.
Ah, dat wist ik niet.quote:En ze hebben daar als nationale feestdag de dag van de meloen
Dat is natuurlijk ook een optie.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:59 schreef Fogel het volgende:
Laat de dobbelsteen beslissen wanneer je gaat.
Het aantal ogen plus is het maandnummer. Als je 1 gooit, zal je dan dus toch in juli moeten vertrekken...
Mijn idee was om van Montreal naar Miami te reizen, maar door naar Mexico wordt dan wel wat te ver inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:25 schreef Vogue het volgende:
De grens met de US ligt hier zo'n 4000 km vandaan.... lijkt me dus niet heel handig om dat te doen als je in Cancun bent. Vliegen naar Mexico City kan prima, er gaan 10 vluchten per dag ongeveer en je hebt een enkele reis voor zo'n 100 USD. Kan je gewoon tot een dag voor vertrek hier boeken in downtown, scheelt niets met internet.
Er zijn nu plotseling geen heenvluchten meer te boekenquote:Op maandag 23 juni 2008 18:50 schreef Vogue het volgende:
Als iemand nog interesse heeft om in de periode van 6 tot 27 september deze kant op te komen, de tarieven van 139 euro per enkele vlucht staan nog![]()
"plus 6" had daar moeten staan natuurlijk...quote:
Dat had ik ook al begrepen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:57 schreef Fogel het volgende:
"plus 6" had daar moeten staan natuurlijk...
Daar ging ik vanuit, maar toch nog maar even erbij gezet voor de compleetheid voor de minder intelligente mensenquote:
En nu weer welquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
Er zijn nu plotseling geen heenvluchten meer te boeken
In september kan ik antwoord geven op deze vraagquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik vond Mexico eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Nou ja, het zuidoostelijke gedeelte dan.
Ben ik de enige?
Ik vond Jurmala / Riga erg leuk om te zijn. Het binnenland schijnt niet echt bijzonder te zijn. Geen idee eigenlijk of het nog een beetje goedkoop is daar. Tallinn zou ik ook zeker naar toe gaan. Gezellig stadje met genoeg te zien en doen voor een dag of drie.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:48 schreef Douwe het volgende:
Zo, ik moet ook maar eens aan de vakantieplannen. Als student heb ik geen geld, dus het moet goedkoopIk zit te denken aan een rondje oostzee... wat kun je me aanraden DT?
Ik heb gisteren bitterballen gegetenquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:07 schreef Fogel het volgende:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat het om 10u 's ochtends niet mogelijk is om kroketten te bestellen op de foodcourt op Schiphol![]()
Whoppers geen probleem, maar kroketten, ho maar. En op de heenweg had ik geen tijd voor een kroket.
Ik wil een kroket, nu!
Ik begrijp wat je bedoeld, het meest bijzondere is dat je het alleen in Nederland kan kopen (OK, en Piets snackhoek op Ibiza ofzo, maar daar kom ik nooit) en als je er zin in hebt wanner je niet in Nederland bent, heb je een probleem.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:49 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ik heb gisteren bitterballen gegetenVoor het eerst in anderhalf jaar
En ik dacht, hmmm, ja, lekker, maar heb ik dit nou zo gemist de laatste tijd? Zo bijzonder waren ze nou ook weer niet
Waren maar 2 dagen. 1 dagje voor het centrum, ochtendje dierentuin en smiddags een beetje op het terras zittenquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:09 schreef DutchTrain het volgende:
Wroclaw is zeker een leuk stadje.
Ook nog verder naar het zuiden geweest voor de kuuroorden of een stuk verder naar de mijnen of Krakow ?
Bitterballen hebben altijd dezelfde vulling, kroketten kun je ook krijgen met saté, garnalen, kalfsvlees, groente etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:07 schreef k_man het volgende:
Is er, behoudens de afmetingen, eigenlijk verschil tussen kroket en bitterbal?
quote:De aantrekkingskracht van kroketten
Wat mist een Nederlander in den vreemde? In 90 procent van de antwoorden komt ‘de kroket' voor. Het lijkt wel alsof de grens oversteken samengaat met een onverklaarbaar verlangen naar deze snack. Evenementen van Hollandse Clubs gaan gepaard met schalen vol bitterballen en op feestdagen fungeert de kroket als hoogtepunt van het feestmaal. Wat hebben Nederlanders in het buitenland toch met deze vaderlandse snack?
Misschien een desillusie, maar de croquette is niet Nederlands. Helaas. Een kroket is namelijk niks meer dan een ragout, gefrituurd in een jasje van paneermeel. Dit principe is heel oud, want eeuwen geleden al wentelden huisvrouwen restjes voedsel door paneermeel, om ze vervolgens op te bakken. De bitterbal avant la lettre. De basis van de ragout kon en kan nog steeds naar smaak variëren. Zo zijn er garnalenkroketjes, kaaskroketten en, natuurlijk, de rundvleeskroket. Die is wél typisch Nederlands.
In Nederland worden per jaar ongeveer 580 miljoen frikadellen gegeten. Dat zijn er gemiddeld 36 per persoon. Voor kroketten geldt dat er per jaar ongeveer 300 miljoen over de toonbank gaan. Dat zijn er 18 per persoon. In dit getal zijn echter niet de kroketten verwerkt die thuis gefrituurd worden, dus de gemiddelde kroketconsumptie zal iets hoger liggen.
Gek genoeg spelen banketbakkers, en niet slagers, de grootste rol in de ontwikkeling van de rundvleeskroket. Het begon allemaal rond 1909, toen patissier Kwekkeboom op vakantie ging in Frankrijk. Tenminste, dat is een van de verhalen. "Wie precies de rundvleeskroket heeft uitgevonden, weet niemand", vertelt Arno van Pinxteren, marketing manager van snackfabrikant Cold Food. "Maar de grootvader van de huidige Kwekkeboom zag tijdens zijn verblijf in Frankrijk gepaneerde ragoutrolletjes. Hij is ze gaan namaken in zijn banketbakkerij en heeft ze vervolgens in Amsterdam geïntroduceerd. Dit werd door lokale bakkers overgenomen. Patisserie Kwekkeboom en eetsalon Van Dobben (tegenwoordig dé kroketnamen van Nederland) speelden zeker een grote rol in de ontwikkeling van de kroket, maar ook op andere plaatsen in Nederland werden natuurlijk ook kroketten gemaakt. In het midden van de 20e eeuw kwam echt de grote doorbraak. Toen werd de kroket mateloos populair."
Aan de buitenkant hard-krokant knapperig en van binnen zacht en smeuïg; de rundvleeskroket voldoet helemaal aan de kenmerken van de typisch Nederlandse snack, volgens Anne Scheepmaker, auteur van ´Het junkfood lees- en kookboek`. Helaas is dit ook precies de reden waarom kroketten niet te exporteren zijn.
"De kroket is een verschrikkelijk lokaal artikel", verzucht Van Pinxteren. "Buitenlanders moeten er niks van hebben. Met name de zachte ragoutvulling schrikt hen af. Ze vinden het een raar gevoel in de mond, iets wat ze niet verwachten en daardoor niet vertrouwen. Zelfs aan onze naaste buren kunnen we ze niet slijten. Duitsers vinden kroketten een raar slubberig ding. Het past niet in hun eetcultuur. Ze willen iets stevigs, zoals worst: knagen, kauwen en dooreten. De slappe substantie van een kroket past daar niet bij. België is veel culinairder dan Nederland. Zij prefereren de garnalenkroket boven de rundvleeskroket. Ook daar is het moeilijk om een markt op te bouwen. En ga je nog verder weg, dan kun je het helemaal schudden. De enige gebieden waar wij naartoe kunnen exporteren zijn de regio´s met een hoge concentratie Nederlandse toeristen, zoals de Spaanse Costa´s en tegenwoordig ook Turkije."
Slachtafval, varkensogen, koeienuiers, kippentenen; er doen allerlei jachtverhalen de ronde over de ingrediënten van de kroket. Toch weerhoudt dit niemand ervan regelmatig een kroketje te trekken. Struisvogelpolitiek of weet men wel beter? Waarschijnlijk het laatste, want volgens Van Pinxteren is het helemaal niet mogelijk te rommelen met ingrediënten van snacks. "De regelgeving is in Nederland zo streng, dat je niet eens afvalproducten in een kroket kúnt verwerken, als je dat al zou willen. Want wie wil nou het risico lopen uit de markt gehaald te worden? Dus alles wat in een kroket zit, voldoet aan de wetgeving. Als producent kun je echter wel kiezen uit de kwaliteit van de ingrediënten en bijvoorbeeld het goedkopere paardenvlees gebruiken in plaats van rund- of kalfsvlees."
Een kroket is dus veilig om te eten, maar wat zit er in? Arnolt van ´t End, manager Opleidingen van Cold Food, weet alles over het krokettenproductieproces. "Een kroket bestaat uit vlees, boter, bloem, bouillon, uien, kruiden en een beetje gelatine. In deze fabriek hebben we 28 verschillende recepten voor kroketten. Het verschil zit ´m vooral in de kruidenmelanges van de bouillon. Die bepalen de smaak." Allereerst wordt in de slagerij het vlees in kleine blokjes gesneden. Vervolgens weegt iemand de kruiden met de hand af. "Dat is echt een vak apart, hoor", weet Van ´t End. "In het begin is het wel wennen, al die kruiden in je neus." Van de kruiden wordt een bouillon getrokken. In de kokerij wordt een roux gemaakt van boter en bloem. Deze verdwijnt samen met de bouillon, het vlees en de gelatine in grote stoomketels en kookt daarin tot er een lekkere ragout ontstaat. Het mengsel koelt af tot een bepaalde temperatuur en op de lopende band krijgen kleine porties een laagje paneermeel en eiwit. De kroket wordt ingepakt in dozen, ingevroren en is klaar voor vertrek.
De ingrediënten van bitterbal en kroket zijn precies hetzelfde. Alleen de vorm en de hoeveelheid van de snack is anders. De kroket is ongeveer 100 gram en heeft een maaltijdfunctie. De bitterbal weegt 30 gram en is een tussendoortje of een borrelhapje.
"Het verbaast me wel dat Nederlanders in het buitenland verlangen naar de kroket en minder naar de frikadel", zegt Van Pinxteren. "De frikadel is in Nederland namelijk de absolute nummer 1 en wordt minstens twee keer zoveel gegeten als de kroket. Misschien omdat een alternatief voor de frikadel wel voor handen is, zoals een ‘bratwurst' of hotdog. Wat je niet kan krijgen, wil je hebben. Bovendien is de kroket een onmiskenbaar onderdeel van de Nederlandse eetcultuur. Het wordt je als het ware met de paplepel ingegoten. Als kind kreeg je op je verjaardag een kroket, omdat je ouders dachten dat je dat lekker vond."
"Ook worden kroketten en bitterballen, de kleine versie van de kroket, geassocieerd met ´mooie, gezellige momenten`. Een kroket heeft iets exclusiefs, want de gemiddelde huisvrouw of -man zet niet elke dag een kroket op het menu. Eens per twee weken staat er patat met een kroket op tafel, voor kinderen het hoogtepunt van de culinaire week. En wie kent niet de verjaardag, waarbij de gastvrouw binnenkomt met de schaal hapjes voor bij de borrel. ´Ha, lekker bitterballen´, roept iedereen dan. Zo verovert de kroket een warm plekje in je hart.
Ook in bitterballen kan de vulling verschillend zijn, in sommige zit paardenvlees, in anderen uitsluitend kalfsvlees.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bitterballen hebben altijd dezelfde vulling, kroketten kun je ook krijgen met saté, garnalen, kalfsvlees, groente etc.
Ik heb inmiddels ook weer geboekt voor twee weken in de Britse hoofdstad.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:48 schreef Douwe het volgende:
Zo, ik moet ook maar eens aan de vakantieplannen. Als student heb ik geen geld, dus het moet goedkoopIk zit te denken aan een rondje oostzee... wat kun je me aanraden DT?
quote:Op zondag 29 juni 2008 19:06 schreef k_man het volgende:
Ja, nu doet de site van OHRA weer raar.
Premie van een inboedelverzekering berekenen lukt niet.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:16 schreef Hik het volgende:
NY en Toronto waren super! Niet echt een bijkom-weekje-weg, maar heerlijk weer en veel gezien.
Zeg, je bent een reis-foodie of niet natuurlijk....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En ook nog goed gegeten in Toronto :q
Tell me about it...quote:
Precies, net op tijd voordat iemand anders dat zou doenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:17 schreef k_man het volgende:
Wat dacht je? toch nog maar even dit topic kicken, voor het helemaal uit de topiclijst gezakt is?
Golfen schijn je er wel te kunnenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 07:34 schreef DutchTrain het volgende:
Kun je er dan ook niet golfen of hockey'enDat volk moet toch een beetje ge-entertained worden... of zie ik nu een gat in de markt
![]()
Als je ambities hebt om uit te breiden is Aruba (en Mexicoquote:
Leuk Thetallguy! Wat ga je er doen, in HK?quote:Op maandag 7 juli 2008 00:31 schreef Thetallguy het volgende:
Het werk zit er weer op, 10 augustus hoef ik pas weer. Morgen tas inpakken en dinsdag -via Zurich- op naar Hong Kong
Veel plezierquote:Op maandag 7 juli 2008 00:31 schreef Thetallguy het volgende:
Het werk zit er weer op, 10 augustus hoef ik pas weer. Morgen tas inpakken en dinsdag -via Zurich- op naar Hong Kong
Peak Tram, the Big Buddha, Star Ferry, Man Mo Temple, alle standaard toeristendingen dusquote:Op maandag 7 juli 2008 07:20 schreef Vogue het volgende:
[..]
Leuk Thetallguy! Wat ga je er doen, in HK?
Er is genoeg te zien voor 5 dagen. Hoe lang ga je naar Macau?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:26 schreef Thetallguy het volgende:
5 volle dagen
Veel meer tijd heb je ook niet nodig. Café Nata is een prima plek voor lunch daar. Zit in de buurt van het Leal Senado.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:36 schreef Thetallguy het volgende:
1 dagje maar, plan is om sochtends de boot te pakken. Dan die dag in Macau rondkijken en de volgende ochtend gaat rond 11u het vliegtuig richting Bangkok
egg tartsquote:Op maandag 7 juli 2008 12:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Veel meer tijd heb je ook niet nodig. Café Nata is een prima plek voor lunch daar. Zit in de buurt van het Leal Senado.
Hij klaagt maar raak.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:01 schreef Fogel het volgende:
Hee, nu moeten jullie niet teveel gaan posten hier, want dan heeft k_man niks te klagen
Klagen? Welnee, het zou juist een opluchting zijn als deze SC gewoon een stille dood sterft, zonder dat mensen het topic na dagen van stilte weer kicken.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:01 schreef Fogel het volgende:
Hee, nu moeten jullie niet teveel gaan posten hier, want dan heeft k_man niks te klagen
Gewoon niet in het nieuwe deel posten, dan heb je geen 'last' van HTL in de MyATquote:Op maandag 7 juli 2008 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Klagen? Welnee, het zou juist een opluchting zijn als deze SC gewoon een stille dood sterft, zonder dat mensen het topic na dagen van stilte weer kicken.
Volgend jaar ws meer Zuid Amerika (Chili, Brazilie, misschien Peru), daarna zien we weer verder :-) We willen wel specialist blijven, dus ik ga nog niet de hele wereld aanbiedenquote:Op maandag 7 juli 2008 07:18 schreef Vogue het volgende:
Als je ambities hebt om uit te breiden is Aruba (en Mexico) wel een goede markt denk ik
Trouwens mijn collega wil graag een contract afsluiten met het Llao llao. Sluit je vriendin ook contracten af met TO's?
Ja, het heet "terras met zonneschijn"quote:Op maandag 7 juli 2008 14:19 schreef Fogel het volgende:
Hoe gaat het met het rookverbod in Nederland? Is er al een gedoogbeleid voor?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:16 schreef Vogue het volgende:
En als toppertje, vandaag een deal met een airline binnengehaald! Ik ben blij
Weinig jazz gezien. Wel veel blues. Niet dat ik daar van wakker lig. De leukste optredens die ik zag, waren van Mark Ronson en Gnarls Barkley.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:42 schreef Hik het volgende:
Was het leuk? Ik ga donderdag naar Orishas in de Melkweg...![]()
Niet erg jazz, maar wel erg gaaf!
Ligt uiteraard aan de (primaire) arbeidsvoorwaarden, maar ik sta open voor ieder interessant bodquote:
Cubaanse hiphop-salsa-ska-pachangaquote:Op maandag 14 juli 2008 18:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Orishas ken ik niet. Wat voor muziek is dat?
Bijna goedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang heb je in de rij gestaan voor immigration. Of ging je nou vliegen vanaf de luchthaven in plaats van er naar toequote:
Is ongeveer 1200¤ dan, niet echt de moeite waard als loonsverhoging. In mijn geval zou het niet eens genoeg zijn voor inflatiecorrectie, waardoor mijn inkomen in feite omlaag zou gaan als ik maar 1200 euro extra zou krijgenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hmm nee, per jaar misschien in Noorse Kronen
Veel plezier!quote:
Dat is het hier nog maar net. In Nederland zijn er vakbonden en CAO afspraken en loonmatiging en werkgeversorganisaties die meteen voor de komende vijf jaar een stijging vastleggen, zonder na te denken over mogelijke inflatie en loonontwikkeling in andere sectoren...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:53 schreef Fogel het volgende:
Is ongeveer 1200¤ dan, niet echt de moeite waard als loonsverhoging. In mijn geval zou het niet eens genoeg zijn voor inflatiecorrectie, waardoor mijn inkomen in feite omlaag zou gaan als ik maar 1200 euro extra zou krijgen
quote:De grote afstanden overbruggen we per passagierstank: een dieseltruck op rupsbanden die het zompige terrein aankan en plaats biedt aan zes passagiers en twee piloten. Maar op deze reis gaan we ook stevig bergwandelen en twee dagen raften op een rivier. Maar eerst moeten we twee dagen naar het noorden sporen vanuit Moskou – én twee dagen terug! Neem op deze reis vooral je zin in iets nieuws mee: een echte subarctische wildernis zonder wegen of nederzettingen bezoeken.
Immigratie in de Jetfoil terminal duurde een minuut of 20 ongeveer om binnen te komen. Op het vliegveld ook weer een minuut of 20-30 om eruit te komenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hoe lang heb je in de rij gestaan voor immigration. Of ging je nou vliegen vanaf de luchthaven in plaats van er naar toe
Dat is een reden om niet te boekenquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:25 schreef flipsen het volgende:
Als je zo graag een gratis Lonely Planet wilt, ik doe je er eentje kado van Argentinië
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:55 schreef Thetallguy het volgende:
Immigratie in de Jetfoil terminal duurde een minuut of 20 ongeveer om binnen te komen. Op het vliegveld ook weer een minuut of 20-30 om eruit te komen
Nu vanuit Bangkok, heet
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 08:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een reden om niet te boeken* The Rough Guide prefereert
verschilt een beetje per stad/land. Maar het beste is om ze allebei mee te nemen was mijn ervaring afgelopen januari in Vietnam. In beide staan namelijk fouten, terwijl de LP nota bene een splinternieuwe druk wasquote:Op zaterdag 19 juli 2008 08:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een reden om niet te boeken* The Rough Guide prefereert
Viel me onwijs mee na mijn Vueling-avontuurquote:Op zaterdag 19 juli 2008 08:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En paste je in het vliegtuig van AirAsia ?
Die is al een tijdje oud... de DVD staat al in de kastquote:Op zondag 20 juli 2008 22:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Long Way Round wordt nu uitgezonden op BBC2.
Als ik daar naartoe zou moeten zou ik me niet eens per ongeluk verslapenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:15 schreef Douwe het volgende:
Ok... mn eerste 'gemist'... Zaterdagochtend me gruwelijk verslapen, en zodoende de Thalys gemist... 80 euro en 6 uur later stond ik alsnog in Parijs
En al helemaal geen 80¤ extra uitgeven om er alsnog heen te gaan...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als ik daar naartoe zou moeten zou ik me niet eens per ongeluk verslapen
Neequote:Op woensdag 23 juli 2008 00:03 schreef Vogue het volgende:
Weet je wat erg is? Ik heb slechts 1 LP in huisMijn overige reizen heb ik nooit LP's gebruikt, of überhaupt een andere reisgids. En ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik iets miste. Ik ging vaak ergens heen op aanraden van locals. Ok, als je naar een gebied gaat waarvan je de taal niet spreekt en communiceren in het Engels een opgave is, zoals Laos of China, dan zou ik nog wel zo'n boek aanschaffen. Maar voor relatief simpele en bekende bestemmingen als Thailand, US, Australie, ik noem maar wat, lijkt mij eea uitprinten en inlezen voldoende. Of ben ik nou een cultuurbarbaar?
Mij is onlangs toestemming gevraagd om een van mijn foto's te mogen gebruiken in een online reisgids van Valencia.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Kom er maar in: Digitalisering van de reisgids (op je mobieltje)
Dat heb je minder met THe Rough Guide, omdat daar meer prijsklassen in staan in plaats van alleen voor de backpacker. Alleen in Tokyo laatst de fout gemaakt om niet op de website gezien te hebben 'Recommended by Lonely Planet' waardoor ik daar in een hostel achtig hotel terecht kwam, waardoor ik weer een bepaald beeld heb gekregen van de LP-lezer...quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:34 schreef Vogue het volgende:
Maar jullie halen niet alle informatie uit een reisgids? Want hier zijn veel mensen die de godganse dag met dat boek in hun handen lopen en daar alle hotels / hostels en restaurants uit selecteren, terwijl er ook zoveel leuke en goede zijn die niet in de LP / insight staan. En wat grappig is, sommige restaurantjes staan als héééél goed aangegeven in de LP, en het zit daar dan ook vol met mensen die dat in die gids hebben gelezen,
Precies hetzelfde als bij LP dus.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
Dat heb je minder met THe Rough Guide, omdat daar meer prijsklassen in staan in plaats van alleen voor de backpacker.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat die blonde krullenbol hierboven in die topickillende post zegt. Daar maar verder.
Is mijn post topickillend of Hiks antwoord daarop? Ik snap `m niet helemaal. Ja blondt he, hoewel geen krullebolquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Ja, er was geen redden meer aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |