Grenzen dichtgooien etc kan altijd, er zal dan waarschijnlijk wel oorlog komenquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er is discussie over de vraag of het wel mogelijk is eenzijdig uit de Unie te stappen.
Er staat in een verdrag van de afgelopen jaren (weet ff niet meer welke) ook dat als het beter op nationaal/regionaal niveau geregelt kan worden dat dan ook gewoon gebeurtquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:07 schreef geenID het volgende:
Mmm, iig, slecht beleid blijft slecht, of het nou uit Brussel of Den Haag komt. En daarnaast is de macht toch al geconcentreerd op een niet lokaal niveau: Den Haag gaat nu al over elk detail. Iig, wellicht zal het federaal maken van Europa dit beter laten doordringen en dan juist meer verantwoording op lokaal niveau betekenen.
Elke ingreep is er een te veel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Alleen de regels die over werk/economie gaan worden door Europa opgelegd. Nederland kan nog altijd zelf bepalen hoeveel jaar een moordenaar (of uren schoffelen) krijgt.
Je moet keuzes maken, durven maken. Elk voordeel heb zn nadeel en vice versa natuurlijk.quote:En mensen vergeten blijkbaar dat 10% van ons BNP (50 miljard) exclusief aan de EU te danken is. Kan alleen ff geen bron vinden![]()
Ook zou Nederland een tering zooi krijgen als we eruit stappen, neem alleen al het feit dat er dan opeens douane moet komen.
Naja, 50 miljard is toch best veelquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:18 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Elke ingreep is er een te veel.
[..]
Je moet keuzes maken, durven maken. Elk voordeel heb zn nadeel en vice versa natuurlijk.
Het is maar waar je prioriteit aan geeft.
Dat klopt, alleen is het vermelden ervan en uitvoeren een groot verschil. De grondwet die Lenin in Rusland invoerde was ook een van de beste ooit mbt vrijheden, maar de uitvoering was niet helemaal top. In de VS zie je ongeveer hetzelfde waar de Commerce Clause genadeloos wordt misbruikt om zaken op staat-niveau te reguleren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Er staat in een verdrag van de afgelopen jaren (weet ff niet meer welke) ook dat als het beter op nationaal/regionaal niveau geregelt kan worden dat dan ook gewoon gebeurt.
Klopt, maar dat ligt niet alleen aan de Unie, maar ook aan de Koude Oorlog en zo nog wat oorzaken. En verder levert dat geen pleidooi op voor het vromen van een superstaat, eerder integendeel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Grenzen dichtgooien etc kan altijd, er zal dan waarschijnlijk wel oorlog komen
Feit is trouwens wel dat er binnen Europa nog nooit zoveel vrede is geweest sinds de Europese samenwerking, zelfs met de Balkan oorlog.
Zoals al 1000x gezegd, géén enkele staat is voor een federaal Europa of een superstaat. Die komt er dan ook niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Klopt, maar dat ligt niet alleen aan de Unie, maar ook aan de Koude Oorlog en zo nog wat oorzaken. En verder levert dat geen pleidooi op voor het vromen van een superstaat, eerder integendeel zou ik zeggen.
Als je de lof zingt van de wetgevingscapaciteiten van Lenin, vergeet dan niet het door hemzelf geredigeerde art. 58 uit de strafwet te vermelden. Zelden zo'n prachtig open geformuleerde bepaling gelezen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef geenID het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen is het vermelden ervan en uitvoeren een groot verschil. De grondwet die Lenin in Rusland invoerde was ook een van de beste ooit mbt vrijheden, maar de uitvoering was niet helemaal top. In de VS zie je ongeveer hetzelfde waar de Commerce Clause genadeloos wordt misbruikt om zaken op staat-niveau te reguleren.
Iig, hierboven zei ik al dat dit verdrag wellicht weer meer lokale verantwoording kan betekenen omdat men Brussel niet echt relaxed vindt.
Er komen dan genoeg andere functies weer bovendrijven, niet alleen bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven. Zelfvoorzienendheid is nog altijd te prefereren boven afhankelijkheid.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Naja, 50 miljard is toch best veel
50.000.000.000 / 30.000 = 166.666 banen
Ik weet niet hoe je dat wilt opvangen hoor
Dat kan jij wel mooi bezweren antuurlijk, maar het zegt niets. We zijn al zover dat het van een economische unie naar een politieke unie zijn gegaan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zoals al 1000x gezegd, géén enkele staat is voor een federaal Europa of een superstaat. Die komt er dan ook niet.
Over de Koude Oorlog heb je overigens gelijk, dat was natuurlijk ook een belangrijke reden maar de Europese intregratie ook
Wil je 166.666 mensen bij de douane laten werken? En juist het bedrijfsleven is kei hard de zak danquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:30 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Er komen dan genoeg andere functies weer bovendrijven, niet alleen bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven. Zelfvoorzienendheid is nog altijd te prefereren boven afhankelijkheid.
Je noemde zelf de douane. Misschien iets voor jou?
[..]
Dat kan jij wel mooi bezweren antuurlijk, maar het zegt niets. We zijn al zover dat het van een economische unie naar een politieke unie zijn gegaan.
Economische integratie heeft geen politieke integratie nodig. Dat wil de overheid zo graag iedereen doen geloven, maar dat is onzinnig.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wil je 166.666 mensen bij de douane laten werken? En juist het bedrijfsleven is kei hard de zak dan![]()
Voor een open economie zoals Nederlands is economische integratie van levens belang.
En wat voor meer zekerheid wil je hebben dan dat alle landen, mensen, politici tegen een federaal Europa zijn
Dat is maar de vraag he. Ik vraag mij oprecht af of Monnet&Schuman wel hebben voorzien wat zij in gang hebben gezet. Het lijkt mij aannemelijk van niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zoals al 1000x gezegd, géén enkele staat is voor een federaal Europa of een superstaat. Die komt er dan ook niet.
quote:Over de Koude Oorlog heb je overigens gelijk, dat was natuurlijk ook een belangrijke reden maar de Europese intregratie ook
Het is gewoon een goed voorbeeld idd. De tekst zelf zegt altijd vrij weinig, het gaat om de mechanismen er omheen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je de lof zingt van de wetgevingscapaciteiten van Lenin, vergeet dan niet het door hemzelf geredigeerde art. 58 uit de strafwet te vermelden. Zelden zo'n prachtig open geformuleerde bepaling gelezen.
In het begin waren er meer uitgesproken federalisten zoals Churchill dan tegenwoordig. Toen was het waarschijnlijker dan nu.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag he. Ik vraag mij oprecht af of Monnet&Schuman wel hebben voorzien wat zij in gang hebben gezet. Het lijkt mij aannemelijk van niet.
[..]
Zonder Europese wetgeving zou de handel een teringzooi zijn met allemaal verschillende regels en dergelijke. Ook samenwerking op misdaadbestrijding is verschrikkelijk belangrijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:39 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Economische integratie heeft geen politieke integratie nodig. Dat wil de overheid zo graag iedereen doen geloven, maar dat is onzinnig.
Welke zekerheid? Gewoon niet aan een politieke unie deelnemen.
Samenwerking, zo zeg je het toch goed?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zonder Europese wetgeving zou de handel een teringzooi zijn met allemaal verschillende regels en dergelijke. Ook samenwerking op misdaadbestrijding is verschrikkelijk belangrijk.
Ze werken nu toch ook samen. Tegenwoordig kan je tenminste een crimineel oppakken als ie de grens over is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:43 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Samenwerking, zo zeg je het toch goed?Meer is niet nodig.
Europa maakt dat toch nog niet echt makkelijker. Naast de nationale regelgeving moeten we nu ook al die Europese ellende kennen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zonder Europese wetgeving zou de handel een teringzooi zijn met allemaal verschillende regels en dergelijke. Ook samenwerking op misdaadbestrijding is verschrikkelijk belangrijk.
Punt was dat we daar heel de EU niet voor nodig hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ze werken nu toch ook samen. Tegenwoordig kan je tenminste een crimineel oppakken als ie de grens over is.
Criminaliteit, ja vreselijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ze werken nu toch ook samen. Tegenwoordig kan je tenminste een crimineel oppakken als ie de grens over is.
Sterker nog, we halen een Trojaans paard (of paarden) binnen, met al die Roemenen etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Criminaliteit, ja vreselijk.
Werken we zelf in de hand. Zie niet in waarom we ons in bochten moeten gaan wringen om daar iets aan te doen wanneer de oplossing al heel lang bekend is.
nee, wij denken even Fort Europa te gaan construeren
En vermoedelijk importeren we het fenomeen seriemoordenaar op deze manier uit Amerika.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:47 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Sterker nog, we halen een Trojaans paard (of paarden) binnen, met al die Roemenen etc.
Zie Italie.
Dat is toch echt niet te hopen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En vermoedelijk importeren we het fenomeen seriemoordenaar op deze manier uit Amerika.
Maar wel aannemelijk. Een zeer vrij verkeer van personen heeft bepaalde nadelen, dit is er vermoedelijk een van (minder sociale controle, en dus eerder gelegenheid voor dit soort gestoorden om langer ongestoord hun gang te kunnen gaan).quote:
Liever niet hoor, begrijp me niet verkeerd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef Xith het volgende:
Inderdaad, weg met die vrijheden, meer veiligheid!!![]()
Wie bereid is vrijheid in te leveren voor veiligheid verdient geen van beide.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef Xith het volgende:
Inderdaad, weg met die vrijheden, meer veiligheid!!![]()
Mijn voorstel: in NAVO blijven en geen onnodige tijd en energie verspillen aan een EU leger dat ten eerste nooit zal werken, en ten tweede nooit in de schaduw van NAVO zal kunnen staan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:16 schreef Xith het volgende:
[..]
Ok wat stel jij dan voor, iedereen z'n eigen souvereine taal en dan alles dubbelop laten doen, omdat je immers niet taken kunt uitbesteden omdat er niet (snel genoeg) met de ander valt te communiceren? Of wil je alles status quo houden of zelfs de systemen afbreken? Stel gerust zelf wat voor hoor, ipv. fouten opmerken in andermans ideeen, dat is immers het simpelste werk.
Ok. Alle Nederlanders betalen 500% meer belasting dan alle andere EU burgers. Bij meerderheid besloten. Geen vetorecht. En nu muil houden en betalen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:21 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Toevallig weet ik wel waar het over gaat![]()
En vetorecht verliezen is helemaal niet slecht want dan zijn we van een hoop bureaucratie af.
En Europa wordt misschien over 1000 jaar één land maar binnenkort nog niet, géén enkel land wil dat.
Ik heb nog geen een Ja stemmer gezien zonder die extreme arrogantie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:29 schreef Flashwin het volgende:
mensen die NEE stemmen alleen maar om rebels over te komen
Weet je misschien ook waarom de verschillende staten in de USA geen belastingen hebben die 500% hoger zijn dan de andere staten?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok. Alle Nederlanders betalen 500% meer belasting dan alle andere EU burgers. Bij meerderheid besloten. Geen vetorecht. En nu muil houden en betalen.
Niet eens een heel onrealistisch scenario. Maar we zijn gelukkig wel van de burocratie af, toch?
(als je de andere 400 paginas van de grondwet tenminste niet ook gaat invoeren, denk je nou echt dat een grondwet van 400 paginas voor minder burocratie gaat zorgen??? )
Er staat meer in dan alleen het afschaffen van veto recht. Er worden bv ook een aantal nieuwe topposities gecreeerd. Allemaal om monder burocratie te krijgen toch?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof de landen al hun zeggenschap verliezen, wat een onzin zeg!
En als je wil zien wat voor belemmering de EU heeft gevormd voor de odnerlinge landen moet je eens naar Ierland toe gaan.
En dat logge aparaat willen ze nu inslinken onder andere door het vetorecht afschaffen, tevens wordt er ook steeds meer overgestapt naar het Engels in de politiek waardoor het allemaal sneller gaat (maar nog niet snel genoeg)
Kijk, ik had natuurlijk kunnen stellen dat de officiele talen Frans en Engels zouden kunnen zijn, zoals dat bij de VN het geval is - maar ook daar zijn simpele gaten in te schieten en ik had dus ook verwacht dat iemand met jouw arrogantie dat weer lekker zou gaan neerhalen vanuit je torentje met alleen maar kritiek en geen oplossingen of nieuwe ideeren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn voorstel: in NAVO blijven en geen onnodige tijd en energie verspillen aan een EU leger dat ten eerste nooit zal werken, en ten tweede nooit in de schaduw van NAVO zal kunnen staan.
Trouwens wel een zwaktebod om als je geen oplossing hebt voor problemen die je zelf aandraagt aan een ander te zeggen dat hij het dan maar moet oplossen of anders niet zo kritisch moet zijn.
Ik ben niet degene die met onzinnige ideeen komt.
Drogredenering.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er staat meer in dan alleen het afschaffen van veto recht. Er worden bv ook een aantal nieuwe topposities gecreeerd. Allemaal om monder burocratie te krijgen toch?
Lijkt me een strakke oplossing. Als je minder burocratie wil, moet je inderdaad meer politici aan het werk zetten
We hebben het over de EU. Een land dat natuurlijk gegroeid is en maar een hoofdtaal heeft kan je niet vergelijken met een verzameling onafhankelijke landen. Ook niet als je er een opperste Sovjet in Brussel en Straatsburg overheen gooit. Zelfs niet als die opperste Sovjet regeert per geheim decreet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:18 schreef Xith het volgende:
[..]
Weet je misschien ook waarom de verschillende staten in de USA geen belastingen hebben die 500% hoger zijn dan de andere staten?
Jouw denigerende opmerkingen naar elke poster laten eerder jouw arrogantie zien.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb nog geen een Ja stemmer gezien zonder die extreme arrogantie.
Waar halen jullie dat toch vandaan?
Kom dan ook niet met de stelling dat het een best redelijke scenario is, want zover is het nog niet gebeurt in landen met eenzelfde soort van federatie. Verder heeft het hebben van 1 taal of niet er neits mee te maken, met je arrogante drogredeneringen kom je er echt niet zo makkelijk van af hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
We hebben het over de EU. Een land dat natuurlijk gegroeid is en maar een hoofdtaal heeft kan je niet vergelijken met een verzameling onafhankelijke landen. Ook niet als je er een opperste Sovjet in Brussel en Straatsburg overheen gooit. Zelfs niet als die opperste Sovjet regeert per geheim decreet.
Geen oplossingen? Kan je niet lezen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef Xith het volgende:
[..]
Kijk, ik had natuurlijk kunnen stellen dat de officiele talen Frans en Engels zouden kunnen zijn, zoals dat bij de VN het geval is - maar ook daar zijn simpele gaten in te schieten en ik had dus ook verwacht dat iemand met jouw arrogantie dat weer lekker zou gaan neerhalen vanuit je torentje met alleen maar kritiek en geen oplossingen of nieuwe ideeren.
Ik val ideeen aan waar ik het niet mee eens ben. Ik zeg nergens dat mensen er niks vanaf weten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Jouw denigerende opmerkingen naar elke poster laten eerder jouw arrogantie zien.
Nee, Nederlanders hebben nog nooit meer belasting aan de EU betaald dan andere EU burgers. Het is inderdaad een onrealistisch scenario.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:26 schreef Xith het volgende:
[..]
Kom dan ook niet met de stelling dat het een best redelijke scenario is, want zover is het nog niet gebeurt in landen met eenzelfde soort van federatie. Verder heeft het hebben van 1 taal of niet er neits mee te maken, met je arrogante drogredeneringen kom je er echt niet zo makkelijk van af hoor.
Dat je dan als volk niet meer zelf uit je eigen omstandigheden, cultuur en tradities kan beslissen wat goed is voor je volk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:51 schreef Xith het volgende:
Ik wil ook eens in de discussie vragen: Wat is er slecht aan het verliezen van je land z'n souvereiniteit?
Mensen die de essentie van democratie niet begrijpenquote:Op woensdag 4 juni 2008 03:57 schreef VeX- het volgende:
...
Mensen die denken dat Nederland nu niet een vetorecht verliest en overstemd kan worden.
Mensen die ontkennen dat de kans dat Europa op den duur 'één land' wordt hiermee niet toeneemt.
Ach doe niet zo hullie, in de VS is het ook zo dat de ene staat relatief meer betaalt dan de andere, het waren gewoon je onzinnige voorbeelden (500% is realistisch!) die fout waren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders hebben nog nooit meer belasting aan de EU betaald dan andere EU burgers. Het is inderdaad een onrealistisch scenario.
Mijn excuses.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar als je dat geen probleem vindt, waarom niet een unie met China? Makt toch niet zoveel uit als wij onze souvereiniteit verliezen?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok. Alle Nederlanders betalen 500% meer belasting dan alle andere EU burgers. Bij meerderheid besloten. Geen vetorecht. En nu muil houden en betalen.
Niet eens een heel onrealistisch scenario. Maar we zijn gelukkig wel van de burocratie af, toch?
(als je de andere 400 paginas van de grondwet tenminste niet ook gaat invoeren, denk je nou echt dat een grondwet van 400 paginas voor minder burocratie gaat zorgen??? )
Natuurlijk. En dat komt door de EU? Daar hadden NAVO en het Warschaupact helemaal niets mee te maken?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Grenzen dichtgooien etc kan altijd, er zal dan waarschijnlijk wel oorlog komen
Feit is trouwens wel dat er binnen Europa nog nooit zoveel vrede is geweest sinds de Europese samenwerking, zelfs met de Balkan oorlog.
Nederlander betaalden geloof ik iets van 100 euro per jaar, Fransen kregen 20 Euro per jaar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:35 schreef Xith het volgende:
[..]
Ach doe niet zo hullie, in de VS is het ook zo dat de ene staat relatief meer betaalt dan de andere, het waren gewoon je onzinnige voorbeelden (500% is realistisch!) die fout waren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |