Gewoon een keer naar een collega toelopen om te overleggen ipv memo of mail systemen, scheelt ook al. Wat dat betreft vond ik rokers altijd wel socialer, meer menselijk contact/overleg bij een sigaretje. En dat komt denk ik productiviteit wel ten goede, maar zal niet voor iedereen gelden...quote:Op zondag 1 juni 2008 15:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Whatever. http://www.penoactueel.nl(...)_beroepsziekten.html
En da's niet omdat werknemers meer zijn gaan roken.
Daar is lang geleden een heel eenvoudig onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat rokers veel minder kans hadden op alzheimer, ook als ze net zo oud werden. Die uitkomst beviel de gezondheidsindustrie natuurlijk niet, dus toen was er ineens geld voor een ingewikkeld samenstel van deelonderzoekjes, waarbij dan biomedisch onderzoek op celniveau met proefdieren wordt gecombineerd met gegoochel met statistieken en er ineens wel de gewenste oneliner uitrolt die de media in kan worden geslingerd: Roken leidt tot een verhoogde kans op alzheimer. Niemand die het onderzoek wat kan schelen en zich erin verdiept, het gaat om het persbericht.quote:
Het is off topic hier. Maar ik zou gewoon je mond houden over dingen waar je niks van weet.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een Bullshit Marketing Onderzoek, want RSI bestaat helemaal niet.
Het is wel zo, want als niet-rokers gezelliger waren geweest, dan was er een grote markt geweest voor niet-rook-horeca en dan had dat allang massaal bestaan in Nederland.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, rokers zijn veel gezelliger en socialer...
RSI is een marketing term voor "Overbelasting".quote:Op zondag 1 juni 2008 16:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is off topic hier. Maar ik zou gewoon je mond houden over dingen waar je niks van weet.
Vaak is dat wel het geval. Meer levensgenieters enzo.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, rokers zijn veel gezelliger en socialer... net als dikke mensen, die zijn ook veel beter.
Of een gevalletje 'carpe diem, want morgen zijn we toch dood'.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:06 schreef nikk het volgende:
Vaak is dat wel het geval. Meer levensgenieters enzo.
Heel goed idd, dat ze zomaar alles wat in hun ogen oh zo slecht is kunnen verbieden. Het bet(r)uttelings-kabinet weet er wel weer gemakkelijk mee weg te komen.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:52 schreef nikk het volgende:
Ook ik stop dus per 1 juli. Jammer dat roken in de horeca verboden wordt, maar meteen een goede reden om te stoppen. Soms wel fijn zo'n betuttelende overheid.
Ja hoor.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar is lang geleden een heel eenvoudig onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat rokers veel minder kans hadden op alzheimer, ook als ze net zo oud werden. Die uitkomst beviel de gezondheidsindustrie natuurlijk niet, dus toen was er ineens geld voor een ingewikkeld samenstel van deelonderzoekjes, waarbij dan biomedisch onderzoek op celniveau met proefdieren wordt gecombineerd met gegoochel met statistieken en er ineens wel de gewenste oneliner uitrolt die de media in kan worden geslingerd: Roken leidt tot een verhoogde kans op alzheimer. Niemand die het onderzoek wat kan schelen en zich erin verdiept, het gaat om het persbericht.
Zo is het met onderzoek naar de gevaren van meeroken ook gegaan. De WHO initieert een uitgebreid onderzoek, en de uitkomst is dat er geen verband is. Toen hebben ze geprobeerd de onderzoekscriteria achteraf aan te passen om zo wel tot de gewenste uitkomts te komen, maar de rechter heeft dat afgedaan als wetenschappelijke fraude. Toen zijn ze maar meer en andersoortige onderzoekjes gaan doen, net zo lang tot ze de uitkomst hadden die ze wilden.
Hoe je ook over roken denkt, je wordt genaaid waar je bij staat, uit financieel belang.
Dit heb ik ook, je rookt of je rookt niet. Ik rookte eerst 1 peuk weer in de week (ik was 7 jaar gestopt), later 2. Die regelde ik bij een teamgenoot na de wedstrijd, maar ik heb een teringhekel aan mensen die hun voorraad niet up-to-date hebben, als je rookt heb je peuken en anders heb je pech. Dus kocht ik mijn eigen peuken en dan gaat het al snel mis.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:40 schreef Farenji het volgende:
Ik rookte ongeveer 1 pakje shag per week (halfzwaar, niet zwaar). Da's op zich niet veel maar meer dan genoeg om het te merken aan mijn gezondheid.
Maar af en toe een sigaret opsteken, dat werkt voor mij niet. Sommige kunnen dat, ik niet. Het is doorgaan, of stoppen, geen tussenweg.
Ik weet precies hoe kut het is om te stoppen met roken, maar ik weet ook a-relaxed het is om adem te kort te hebben en een wedstrijd en 's nachts je bedgenoot wakker te houden door je geroggel en gehoest. Stoppen is kut, maar ik heb nu ook de ervaring dat ik heel bewust heb gezien hoe mijn conditie etc achteruit holden. Eerste jaar merk je het amper, daarna des te meer. Alleen al daaraan merk je hoe slecht roken is.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:38 schreef Farenji het volgende:
Dat hoesten wordt de eerste weken na stoppen alleen maar erger hoor. Dan komt al die zooi los.
Dat gebeurt als je stopt.quote:
Eerst was er een onderzoek onder Alzheimerpatienten waaruit bleek dat rokers zwaar ondervertegenwoordigd waren. Toen waren er heel anders opgezette studies dat er geen verschil was en dat het dus vooral geen reden was om te roken. En dan komt er iemand die oxidanten en vrije radicalen onder rokers gaat meten en concludeert dat op basis daarvan meer Alzheimer verwacht mag worden onder rokers, al dan niet met het een of andere gen.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:54 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja hoor.|Rokers hebben tot tweemaal toe meer kans op deze ziekte bij aanleg.
quote:Op maandag 2 juni 2008 13:34 schreef Farenji het volgende:
Acupunctuur, dat heeft een collega ook gedaan. "Oh oh oh wat heeft het goed geholpen" zei ze toen ze net was geprikt. "Geen enkele behoefte meer om te roken, echt geweldig!!!"
2 dagen later rookte ze weer.
Leuk verwoordquote:Op maandag 2 juni 2008 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Je mag dat allemaal best voor zoete koek slikken, ik krijg de indruk dat het een grabbelton is waaruit de anti-rooklobby eens in de zoveel tijd weer een persbericht mag trekken, er is toch niemand die er naar kijkt want we weten allemaal al hoe slecht het is.
Vriendin van mij heeft dat ook gedaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:34 schreef Farenji het volgende:
Acupunctuur, dat heeft een collega ook gedaan. "Oh oh oh wat heeft het goed geholpen" zei ze toen ze net was geprikt. "Geen enkele behoefte meer om te roken, echt geweldig!!!"
2 dagen later rookte ze weer.
Daar zit hem het probleem ook niet. Het probleem zit hem erin dat er mensen zijn die het niks interesseert of ze wel 90 worden omdat de laatste jaren van hun leven toch de minste zijn. Die vinden het lang leven-argument voor henzelf niet geldig. Die mensen kosten de industrie dus 80.000 euro per persoon en die moesten dus ook aangepakt worden.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:47 schreef mgerben het volgende:
Kijk, je kunt natuurlijk gewoon je ogen dichtdoen en zeggen dat je een opa van 96 hebt die nog steeds rookt.
Maar als roken écht niets uitmaakt voor je gezondheid zouden de percentages patiënten bij de longarts toch hetzelfde verdeeld moeten zijn als in de hele bevolking.
Dan zouden er in de wachtkamer ook 25% rokers en 75% niet rokers moeten zitten.
Dan kun je een onderzoek over vrije radicalen onder niet-rokende Alzheimer-patiënten (ik wou dat ik het verzonnen had!) aanhalen, maar het feit dat roken slecht is, is echt een gepasseerd station.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |