Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.quote:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal prima. Hoe hij die voorstelling inkleedt, moet hij weten.
Hij ging alleen te ver toen hij de apparatuur vernielde.
Dat had ik in ieder geval wel gedaan als cabaretier.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:07 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.Waarschijnlijk dacht hij: "Ik gooi dat ding van een paar honderd euro kapot, het geheugenkaartje overleeft het en na de show praten we het uit."
Dan heeft ie zich vergist. Kan gebeuren. Gewoon 15.000 euro neertellen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:07 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.Waarschijnlijk dacht hij: "Ik gooi dat ding van een paar honderd euro kapot, het geheugenkaartje overleeft het en na de show praten we het uit."
Ja joh, dat zal de rechter vast ook zeggenquote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan schieten met je camera.quote:Op zondag 1 juni 2008 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Ik lees op Teletekst dat ze niet door de organisatie is geinformeerd.
Nee, het is haar eigen schuld. Had ze haar polaroid maar mee moeten nemen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:10 schreef IQM het volgende:
Ik snap ook niet waarom je met je prijscamera foto's gaat schieten én voor de Sp!ts én voor een simpel fotootje van Theo bij een artikel over dat comedyfestival.
Ik sluit dat zeker niet uit, want de rechter moet ook met zijn tijd meegaan.quote:
Zolang er geen foto wordt gepubliceerd kan daar geen sprake van zijn. Zeker een persoon in een publieke functie heeft, ondanks de beslotenheid van de zaal waarin opgetreden wordt, nog iets meer te slikken. Dat hij haar voor verstoring de zaal uit laat zetten, prima, zoals je iemand die schreeuwt of gaat lopen streaken tijdens je voorstellen ook laat verwijderen, maar dat hij tot vernieling overgaat van ’s andersmans eigendom is natuurlijk buiten elke proportie.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef JohnDope het volgende:
Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan fotograveren.
Hoe zit het met het portret en auteursrecht van Maassen?
Krijgt zij nu daar ook boetes voor?
Enfin, je blaat maar wat SCH.
Wat een eikel die Theo.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:12 schreef Impala-neuker het volgende:
Het voorval staat nu op youtube!![]()
Zo te zien was het dus een leica M8 met Noctilux lens (50mm F1).
Ik zeg niet dat het haar eigen schuld is, maar ik vraag het me gewoon af.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is haar eigen schuld. Had ze haar polaroid maar mee moeten nemen.
Organisatie zat fout, Theo zat fout. Fotojournaliste valt niks te verwijten. Theo krijgt een boete, organisatie betaalt nieuwe camera en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag.
Er zijn berichten die stellen dat zij voor dit festival de benodigde papieren had om te mogen schieten. Dat Maassen niet gefotografeerd wilde worden was haar niet doorgegeven. Ik denk dat haar in die zin dus niet veel te verwijten valt.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan schieten met je camera.
Hoe zit het met het portret en auteursrecht van Maassen?
Krijgt zij nu daar ook "boetes" voor?![]()
Enfin, je blaat maar wat SCH.
Wat een gelul. Dat iemand met een dikke patsercamera rondloopt wil nog niet zeggen dat iemand per definitie goeie foto's maakt. Er zijn zoveel mensen die ontzettend brakke foto's maken met de mooiste camera's.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik word gewoon moe van die mensen die intellectueel gaan zitten doen over een foto maken, daar kan je in dit digitale tijdperk echt niet meer mee aan komen zetten.
Als iemand niet wilt dat er foto's van hem worden gemaakt, dan moet je dat respecteren. En het is ook prima dat je als fotograaf schijt hebt aan de mensenrechten, maar dan moet je niet gaan huilen dat je wordt aangepakt.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zolang er geen foto wordt gepubliceerd kan daar geen sprake van zijn. Zeker een persoon in een publieke functie heeft, ondanks de beslotenheid van de zaal waarin opgetreden wordt, nog iets meer te slikken. Dat hij haar voor verstoring de zaal uit laat zetten, prima, zoals je iemand die schreeuwt of gaat lopen streaken tijdens je voorstellen ook laat verwijderen, maar dat hij tot vernieling overgaat van ’s andersmans eigendom is natuurlijk buiten elke proportie.
Zelfverdediging behelst niet dat je naar believen iemand geweld aan mag doen. In dezen was het uit de zaal laten zetten van de fotografe, veel gepaster geweest.
jij bent net zo slim als maassen......die camera is zo duur omdat je er goede fotoos mee kan maken vul de rest maar zelf in....quote:Op zondag 1 juni 2008 13:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het haar eigen schuld is, maar ik vraag het me gewoon af.Is ze zo trots op die prijs dat ze dat overal mee naartoe zeult? Laat dat ding lekker thuis op de schoorsteenmantel staan, het is potdikkie 15.000 euro.
Ja, tuurlijk. Met een dure camera maak je automatisch goede foto's.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:17 schreef rednajt het volgende:
[..]
jij bent net zo slim als maassen......die camera is zo duur omdat je er goede fotoos mee kan maken vul de rest maar zelf in....
zo te horen heb jij geen rechtenstudie gedaan...quote:Op zondag 1 juni 2008 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als iemand niet wilt dat er foto's van hem worden gemaakt, dan moet je dat respecteren. En het is ook prima dat je als fotograaf schijt hebt aan de mensenrechten, maar dan moet je niet gaan huilen dat je wordt aangepakt.
En of de foto gepubliceerd wordt of niet, doet er niet toe, want die fotograaf kan die foto ook voor prive doeleinden misbruiken.
En de zaal uitzetten had geen zin, want die foto's moesten eerst vernietigd worden en dat zal de rechter alleen maar beamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |