UIt een eerdere post:quote:Op zondag 1 juni 2008 10:01 schreef Deliah het volgende:
[..]
Zou het ook onderdeel van de overeenkomst zijn dat de bruidegom nog maagd is, of is het wenselijk maar niet erg als het niet zo is? Mag er dan geeist worden dat het onderdeel van de overeenkomst wordt of is dat niet mogelijk volgens het geloof?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:34 schreef Iblis het volgende:
Bezien vanuit een strikt religieus standpunt, moet de maagdelijkheid in de Islam zowel voor de man als voor de vrouw tot het huwelijk bewaard worden. Maar, in de praktijk houden veel moslims zich niet aan deze verplichting. "Het zijn de tradities die het gedrag van de echtgenoot voorschrijven, geeft Azzedine Gaci, voorzitter van de Mosquéé van Villeurbanne (Rhône) aan. Zelfs als het hebben van seksuele contacten voor het huwelijk als een grote zonde wordt beschouwd, is de Islam niet tegen een huwelijk als beide partijen daarmee instemmen." Een juridisch oordeel van de Europese Fatwacommmissie stelde dat: ‘als de ontuchtpleger en ontuchtpleegster berouw tonen voor God en hun ontwettige praktijken verlaten voor de wettige (het huwelijk), dan is hun huwelijk geldig."
Natuurlijk kan je dat doen, maar dat is veel lastiger te bewijzen.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:01 schreef Deliah het volgende:
[..]
Zou het ook onderdeel van de overeenkomst zijn dat de bruidegom nog maagd is, of is het wenselijk maar niet erg als het niet zo is? Mag er dan geeist worden dat het onderdeel van de overeenkomst wordt of is dat niet mogelijk volgens het geloof?
Maar de man is niet altijd moslim geweest. Geldt wat hij voor zijn moslimtijd gedaan heeft ook als overspel? Of geldt dat pas vanaf zijn moslimtijd?quote:
Geen bloed is geen bewijs, nadat je erachter gekomen bent dat er geen bloed is kan je ook niks meer laten controleren. Zoiets zou je van te voren moeten doen.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:12 schreef Demophon het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat doen, maar dat is veel lastiger te bewijzen.
Wacht effe, 100k op de teller en dan is ie al teruggedraaid? Dan heb je echt poep in je ogen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:52 schreef SeLang het volgende:100000km waarvan ze de teller hebben teruggedraaid
Het gaat hier niet om een geloofszaak. Dat wordt er wel van gemaakt omdat beide partijen moslim zijn en traditionalistisch, maar feitelijk is er hier niet meer aan de hand dat een vrouw haar verloofde heeft bedrogen, hij heeft haar niet betrapt met die andere man, maar hij is er wel achtergekomen dat hij er is geweest, ondanks haar belofte dat ze 'het' niet gedaan had met een ander. Als je het Islam verhaaltje dat eromheen wordt gemaakt weghaalt, is er dus gewoon sprake van een situatie waarin de ene partij de andere niet meer vertrouwt. En dat is dus reden om te ontbinden.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:01 schreef Deliah het volgende:
[..]
Ja, maar dan vormt het nieuws helemaal geen aanleiding om maar weer eens lekker over moslims te klagen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:46 schreef HiZ het volgende:
Als je het Islam verhaaltje dat eromheen wordt gemaakt weghaalt, is er dus gewoon sprake van een situatie waarin de ene partij de andere niet meer vertrouwt. En dat is dus reden om te ontbinden.
Dat liegen over een belangrijke zaak reden tot annulering is wist ik al.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een geloofszaak. Dat wordt er wel van gemaakt omdat beide partijen moslim zijn en traditionalistisch, maar feitelijk is er hier niet meer aan de hand dat een vrouw haar verloofde heeft bedrogen, hij heeft haar niet betrapt met die andere man, maar hij is er wel achtergekomen dat hij er is geweest, ondanks haar belofte dat ze 'het' niet gedaan had met een ander. Als je het Islam verhaaltje dat eromheen wordt gemaakt weghaalt, is er dus gewoon sprake van een situatie waarin de ene partij de andere niet meer vertrouwt. En dat is dus reden om te ontbinden.
Een vrouw die een man niet kan opwindenquote:Op zondag 1 juni 2008 13:23 schreef Oblivion het volgende:
Ik verdenk eerder een ander scenario...
Manlief kreeg 'm helemaal niet omhoog en zij heeft eieren voor haar geld gekozen.
Of hij had een heel klein pikkie...
Dat vind ik ook ja.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:
[..]
Een vrouw die een man niet kan opwinden![]()
Dat is alleen al de reden om om te scheiden
Misschien issie wel gewoon homo...quote:Op zondag 1 juni 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:
[..]
Een vrouw die een man niet kan opwinden![]()
Dat is alleen al de reden om om te scheiden
lol. tuurlijk joh.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat vind ik ook ja.
En als een man impotent is ligt dat meestal ook gewoon aan de vrouw.
Als ik soms zie waar mensen mee getrouwd zijn
Dit vond ik inderdaad ook wat vreemd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:00 schreef Super7fighter het volgende:
Het ging hier om een Franse autochtone schoonfamilie. Wat heeft deze de maken met die achterlijke bloedtraditie uit streken uit Marokko?
Is de Franse staat hier dan een partij in?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:00 schreef Super7fighter het volgende:
De Franse staat tekende gisteren hoger beroep aan tegen de in de ogen van veel Fransen idiote uitspraak.
Hoezo niet? Je trouwt toch voor de wet!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is de Franse staat hier dan een partij in?
Het beroep is zelfs geheel tegen de wens van de vrouw in.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is de Franse staat hier dan een partij in?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:01 schreef Oblivion het volgende:
Geen bloed op de lakens...![]()
En dan ben je dus geen maagd meer.
Wat een KUL!![]()
Achterlijke!
Uhuh....vandaar mijn opmerking dat de rechter het waarschijnlijk voor haar heeft ontbonden...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 03:04 schreef Manono het volgende:
[..]
zij krijgt iig een beter leven zonder die gast
Kreeg ze er geld voor dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Het is nu dus officieel: ze heeft toegegeven meerdere seksuele relaties te hebben gehad voor dit 'huwelijk'. Het was dus gewoon een hoer.
Zou ik ook zeggen als ik zo'n domme gast in mijn bed had die er geen kaas van gegeten heeft hoe het vrouwelijk lichaam echt werktquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Het is nu dus officieel: ze heeft toegegeven meerdere seksuele relaties te hebben gehad voor dit 'huwelijk'. Het was dus gewoon een hoer.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:48 schreef zoalshetis het volgende:
die gast was waarschijnlijk geschrokken van het feit dat zijn vrouw ruimer geschapen was dan zijn lievelings geit.
Ben je een hoer als je "meerdere seksuele relaties" gehad hebt?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Dan zijn er ook veel mannelijke hoeren, ook onder moslims. Waarschijnlijk was deze man geen haar beter.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Bron: Nu.nl vandaagquote:Gehandicapte mag van bisschop niet trouwen
VITERBO - De bisschop van het Italiaanse Viterbo heeft een gehandicapte man toestemming tot een kerkelijk huwelijk geweigerd wegens "copulatieve impotentie".
Dit heeft de krant Corriere della Sera zondag gemeld. De 29-jarige bruidegom is twee maanden geleden bij een auto-ongeluk zwaargewond geraakt. De bisschop wijst erop dat het kerkelijk recht een huwelijk verbiedt als een van de partners permanent niet in staat is tot geslachtsgemeenschap.
De man is uiteindelijk in zijn ziekenhuisbed in het burgerlijk huwelijk getreden. Het stel werd in de echt verbonden door een ex-communistische locoburgemeester, in aanwezigheid van de priester die hun kerkelijk huwelijk had moeten inzegenen.
Dus ik mag aannemen dat de man wel nog een maagd was ? nee he, dan is volgens jouw definitie van een hoer de man ook een HOER.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Ik neem wel enigzins aanstoot aan je makkelijke gebruik van het woord "hoer". In Nederland is een hoer iemand die als prostituee werkt. Sex heeft tegen betaling dus. Nu kun je het ontvangen van cadeautjes of een etentje ook zien als betaling voor sex, maar dan is iedereen die wel eens sex heeft gehad en daarvoor/na een cadeautje van de desbetreffende wederpartij heeft gekregen een hoer. Vrijwel iedereen dus. Ook een hoer die maar één keer sex voor geld (of wat te denken van een bruidsschat in het geval van een huwelijk) heeft gehad is immers een hoer.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |