Ik heb ze nog niet irl gezien. Maar ik lees vaak dat ze net zo luchtig zijn als de Didymos jacquards. En daarvan weet ik sinds gisteren dat ze minder luchtig dragen dan de Ellaroo, maar wel luchtiger dan (gewone) Hoppediz en Storchenwiege. (Mijn Didy is ook dunner en soepeler dan Storch en zeker Hopp.)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:01 schreef p_iglet het volgende:
wat mooi macka!!
wat staat dat 2 verschillende kanten toch mooi!
Webkim, leuk!! man/vriendlief gaat wel met de bloemetjes lopen??
gezocht: dunne luchtige doek van rond de 4 meter, "stoere" kleurcombi, maar niet saai. Doek wordt min of meer voor vriendlief. die is maar 1,63m en smal en heeft bij 4,60m dus mega staarten over. Verder vind ie mijn hopp echt te dik en zweterig.
Macka, ik kom vanatai en girasol tegen als luchtig, weet jij of dat klopt??
Ha, klaversquote:Op maandag 9 juni 2008 23:54 schreef Webkim het volgende:
Beetje onderweg![]()
[ afbeelding ]
Vaderdag he. hier hoeft niks aan geknoopt.
hier Calin Bleu doeken, let op als je op fabrikant zoekt: je moet voor de zomer de Cool Wraps hebben en niet de rekbare micro fleece doeken! (Calin Bleu gauze kom je ook vaak tegen, dat zijn ook de zomerdoeken)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:16 schreef TearSong het volgende:
Die 2 of de Calin bleu, ik hoor van zoveel kanten dat de Calin bleu een geweldige doek is voor de zomer!
Oh en hopp heeft nu ook een 'lichte', en dus dunnere versie maar die heb ik ook niet in handen gehad...
Ja. Wel diagonale rek, maar dunner en soepeler dan de streepjes. Iets minder stevig ook, maar stevig genoeg voor normaal dagelijks gebruik. Met een Hopp zou ik nog durven bergbeklimmen, met de Didy jacquard nietquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:24 schreef p_iglet het volgende:
hmm die calin bleu net op gezocht, maar die is in maat S alsnog 4.30m... en dus te lang...
zoek echt max 4.20, liefst 4.m.
didimos jaquards, is dat dan weer andere stof als hun streepjes motiefjes?
Daar heeft p_iglet er al twee vanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:30 schreef Webkim het volgende:
What about een hier al zoveel aanwezige ellaroo? Die zijn er in 3.6 en zelfs in 2.6. En ze hebben een bruin gestreepte versie.
bergbeklimmen was ik niet van plan... vertrouw die doek wel... Pepijn wat minderquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:28 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja. Wel diagonale rek, maar dunner en soepeler dan de streepjes. Iets minder stevig ook, maar stevig genoeg voor normaal dagelijks gebruik. Met een Hopp zou ik nog durven bergbeklimmen, met de Didy jacquard niet
Tie dyen! Met Pepijn's favoriete voedsel- en drankkleurtjes;)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:43 schreef p_iglet het volgende:
merk maakt ook niet uit... 4.0 ella roo was dus ook prima geweest...
maar vind verschillende merkjes toch ook wel leuk
ja die vind ik wel stoer! Zal de girasol website eens doorspitten
macka, die linnen/hemp doeken zag ik op de didymos site, maar die zijn dus weer saai ecru/beige... dat blijft hier NOOOIT toonbaar.
Geldt iig wel voor Didymos en Vatanai, ja.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:48 schreef p_iglet het volgende:
macka weet jij of jaquards altijd dunner zijn als stiped doeken? Vatanai heeft namelijk ook die 2 soorten...
Verftechniek met afknopen van de stof. wikipedia uitlegquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:50 schreef p_iglet het volgende:
watuuh??? soms heb ik ondertiteling nodig hoor
Leuk! Wat voor doek is dat?quote:Op maandag 9 juni 2008 23:26 schreef Macka66 het volgende:![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
De kleuren van Tut-ankh-Maja wijken iets af door de flits
Volgens mij hebben babywinkels ze ook welquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:06 schreef Ticootje het volgende:
Kun je een draagdoek ook ergens in een winkel kopen, ipv op internet? Ik heb totaal geen idee welke maat ik nodig heb. Het lijkt me zo lekker voor straks in frankrijk om de kleine zo mee te nemen...
Het voordeel is dat je wél alle voordelen hebt van een goede zit voor je kindje (in tegenstelling tot het rechtop-dragen van bijvoorbeeld de babybjorn) en het comfort van zachte stof/brede banden, maar dat het wat makkelijker knopen is dan een doek.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:14 schreef freecell het volgende:
En wat is eigenlijk het voordeel van zo'n mei-thai ding?
Het kunnen er verschillende zijn geweest. Je hebt "doeken" die wat meer op een schoudertas lijken, vaak hebben die een sluiting en je legt je kindje in een soort hangmatje. Over het algemeen worden die niet echt als comfortabel gezien. Voorbeelden hiervan zijn de babybag en de minimonkey.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Volgens mij hebben babywinkels ze ook wel
Mijn zus heb ik trouwens nog even gevraagd wat voor één zij nu had (waar ik dus een aantal jaren geleden veel mee heb gelopen) Maar dat was één zonder uiteinden. Helemaal rond zeg maar. Op zich droeg dat wel lekker, maar heeft iemand enig idee wat dat nu precies was?
het is niet echt een meet, in die zin dat het wel alleen gericht is op draagmethodes. Maar als je zwanger bent en iets uit wil proberen dan is dit echt een mooie kans want als ik het zo zie dan zal er een behoorlijke collectie stoffen, maten, kleuren en methodes aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:28 schreef freecell het volgende:
Is het een OUD meet of ook al geschikt voor zwangere vrouwen?
Ik denk dat ik eerst inderdaad maar voor een tricot-Slen ga en later verder kijk wat er eventueel ter vervanging of aanvulling moet komen.
Op marktplaats zijn die slens trouwens bijna net zo duur als nieuw trouwens. Of kijk ik nu niet goed?
Volgens mij zit de (nu nog) grootste stapel doeken van dit forum bij haar in de buurtquote:[b]Op dinsdag 10 juni 2008 09:52 schreef Zit je niet bij iemand met een stapel doeken in de buurt toevallig?
Dan zeg ik: draagdoekenmeeting!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Nu gaan we ook niet elke dag iets doen, en het heetste van de dag zoeken we de schaduw op (sowieso), maar als we een boulevardtje pikken 's avonds lijkt mij een draagdoek fijner dan de kinder wagen. Ik wil gewoon een draagdoek, het lijkt mij heerlijk om Jen zo dicht bij me te hebben. De buikdrager vind ze al heerlijk..
Ja.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:57 schreef owlet het volgende:Mooi!
Kom je naar de meeting? Ik wil wel een Girasl in het echt voelen
Ik begrijp hieruit dat de doeken niet in de droger kunnen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:00 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ja.
En ze voelen leuk.
De stof is veel dikker dan van een Ellaroo, want heel anders geweven. Maar ze zijn wel heel luchtig; je kijkt er zo doorheen. En zacht, zo lekker zacht.Ik ben het wasprogramma echt uit aan het zitten. En er hangt al een droogrekje aan de schutting. Ik wil testen!
Sommige wel, maar ik ben een voorzichtige miep en ik zet sowieso de droger niet aan voor 2 dingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat de doeken niet in de droger kunnen?
Webkim, aan jou de eer!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:28 schreef chacama het volgende:
Mag ik ook in het lijstje...
1x tricot doek van draagdoek.nl (uitgeleend)
1x hoppediz Rio (zelfde als Piglet)
en is er al een datum bekend voor een evt. meet?
da's een donderdag of bedoel je zaterdag 12 juli? Dan moet ik vervanging gaan regelen... of F. heel lief aankijken of hij de winkel alleen kan doen...... en nemen jullie de 'inhoud' van de doeken dan ook mee???quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:30 schreef YPPY het volgende:
Wat zijn die doeken leuk Webkim!
Die meet was de 12e toch?
Ja, ik kijk ja...quote:Green Tea
This colorway was an instant hit. The first batch had lightblue, dark green and lightgreen in three stripes. Batch 2 had dark green, lightgreen and lightblue. The current and last batch has dark green, light blue and light green. They are all done with a medium green weft and all the colors are the same just the stripes are switched. The current batch will be the last Green Tea batch so this will be a true collector item.
2,60 mquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:23 schreef p_iglet het volgende:
mooi dan heb ik nog 1 vraagje, voor ik een girasol ga zoeken om te kopen ergens....
hoe lang zijn ze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |