Dat leg ik de regel erna toch helemaal uit ?quote:
Lees m'n verhaal nog maar eens na.quote:Misschien is het wel de waarheid en inderdaad: het gaat uiteindelijk om het eindresultaat.
Wellicht brengt het heel wat terweeg en komt het persoon in kwestie dieper tot zichzelf uit die ene reading.
Soms moet je gewoon even de juiste woorden horen.
Als een reading echt niet klopt, dan zal het persoon zelf ook zoiets hebben van: "uhhhhh....."
Maar als het een "ah haaaah!" effect teweeg brengt, dan is het resultaat toch bereikt?
Omdat je altijd zult zien dat als je vader in dit soort AstroTV praktijken gelooft, hij het op jou zal overdragen.quote:Je haalt nu twee dingen compleet door elkaar.
Wat heeft algemene kennis en de evolutie van de mens te maken met persoonlijke adviezen op maat voor de invidu?
Jij haalt 2 dingen door elkaar.quote:Je haalt nu twee dingen compleet door elkaar.
Wat heeft algemene kennis en de evolutie van de mens te maken met persoonlijke adviezen op maat voor de invidu?
Sja, dat waag ik te betwijfelen eerlijk gezegd. Er wordt normaal gesproken toch van elk lid van een kerkgenootschap een geldelijke bijdrage verwacht om het kerkgenootschap te steunen. Denk aan de collectezakjes in de kerk, de ouderling die langs komt om de maandelijkse bijdrage te innen, etceteraquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:28 schreef gids20 het volgende:
In God geloven maakt men zelf uit...bellen naar die idioot ook, verschil alleen is, als het goed is, kost geloven in een God je niets,
Het topic gaat over Edwards astrologie, niet over anderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is wel vergelijkbaar, want behalve charlatans zijn er ook paranormale mensen die wel degelijk waarheidsgetrouw zijn. Als je het hebt over coldreading alleen ben ik het met je eens, dat is bull, en bedrog. Verder valt paranormaliteit net zo goed onder levensbeschouwing als jouw sekte. En zitten er onder geloofsgenootschappen ook charlatans. Of vind jij David Koresh een oprechte en waarheidsgetrouwe SDA'er???
En wat als God bestaat? Is het dan nog steeds voor de dommen?quote:Ja jij denkt van niet, en dat is nu precies wat Marx bedoelde. Geloof. Geloof is voor de dommen, de massa, het vee.
Geen dom vee rijp voor het slachthuis zoals Marx het bedoelde nee.quote:Er zijn legio bijbelpassages die gaan over gods kudde schapen. Wat is dat dan, een kudde schapen? Geen massa vee?
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij heb je altijd interactie nodig met anderen om erachter te komen hoe je in elkaar zit, daar kan je niet zuiver en alleen door introspectie achterkomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 02:31 schreef Topspin het volgende:
Zo is het ook zo dat de kennis over de mens per individu in de mens zelf zit en dat een mens bij goed zoeken vanzelf de antwoorden kan vinden.
=onnodig=quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:25 schreef Marthh het volgende:
Haha ik heb hem een keer gebeld! Moet zeggen dat het toch wel aardig klopte hoor, voor de gemiddelde Nederlander..Hij zei vanalles, maar totaal geen concrete dingen waar je iets mee kunt.
Tot zover edward
Och, in feite is Edward van Erp net zo'n manipulator als de paus, dus in die strekking gaat de vergelijking wel op. Alleen heeft de paus iets meer aanhangers, helaas.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:36 schreef gids20 het volgende:
Mocht er een :God: bestaan, dan is dat in zo,n andere sfeer, macht die wij nu op deze aardkloot niet zullen begrijpen.en idd dat hele vaticaan zou moeten verdwijnen, maar is dat niet een item van een andere orde? Het zou arrogant zijn om die Edward van Erp te vergelijken met de paus, of met wie dan ook, het zou hem wel goed doen. We kunnen het dan ook nog hebben over de tranformanten hebben in Brabant, ene Robert sext met alles en iedereen en strijkt het geld op..het topic is nu Astro-tv...wie heeft er een voorstel dit te barricaderen?
Ik vind nog wel wat verschil zitten tussen Edward van Erp en de paus, maar ik kan me voorstellen dat sceptici dit over een kam scheren.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:43 schreef ElizabethR het volgende:
Och, in feite is Edward van Erp net zo'n manipulator als de paus, dus in die strekking gaat de vergelijking wel op. Alleen heeft de paus iets meer aanhangers, helaas.
[..]
Als God bestaat, en God is dezelfde God uit de Bijbel, dan zou je jezelf eens achter je oren kunnen krabben of God uberhaupt wel zo tof is als ie zelf graag wil doen geloven.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En wat als God bestaat? Is het dan nog steeds voor de dommen?
Sorry sprinkhaantjequote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:15 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik vind nog wel wat verschil zitten tussen Edward van Erp en de paus, maar ik kan me voorstellen dat sceptici dit over een kam scheren.
1. De paus gelooft heilig in zijn religie. Wat hij doet, doet hij vanuit een verlangen om (vanuit zijn standpunt) goed te doen. Ook al mag het voor de ongelovigen misschien niet altijd even duidelijk overkomen, zoals het verbieden van condooms. (en nou laat ik even de kruistochten, etc. buiten beschouwing).
2. Edward van Erp is een ordinaire oplichter die maar wat praatjes rond loopt te strooien waarvan hij zelf wel weet dat ze niet kloppen. Hij maakt misbruik van mensen, licht ze op, liegt ze voor en vraagt er geld voor terwijl hij zelf wel weet dat het niet klopt. Bovendien maakt hij misbruik van emotioneel labiele mensen.
Verder nog vind ik het feit dat mensen die hem opbellen en daarna een tevreden gevoel/troost aan het gesprek overhouden, niet goed te praten is. Hij maakt willens en wetens misbruik van mensen, dit is nooit goed te praten.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:29 schreef ElizabethR het volgende:
Sorry sprinkhaantje
Voor mij persoonlijk, dus imho, is omschrijving 2 ook van toepassing op de paus. En die mening mag ik geloof ik gewoon hebben.
Verder no offence!! En ik ben ook niet sceptisch. Het zijn allebei oplichters, alleen heeft de paus een groter publiek jammer genoeg, maar ja, dat komt omdat die al een eeuwenlange geschiedenis en traditie achter zich heeft.
Sorry, ik kan 'm niet weerstaanquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:31 schreef Locusta het volgende:
[..]
Voor een hysterica heeft de paus idd. veel meer "waarde"
wat paranormaal dat jij kan weten wat ik en andere mensen wel en niet voor kennis hebben en hoe is het het forer effect als ik zelf weleens energie van mensen voel op afstand ? daardoor weet ik toch dat het mogelijk is ? verdien ik er geld aan ? ga ik algemene verhaaltjes aan andere mensen vertellen ?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop mensen een algemene horoscoop uit een magazine op zichzelf kunnen betrekken.
(Het verschil is alleen dat de 'klant' in dit geval al gelooft dat het advies / de informatie speciaal voor haar/hem is.)
Dat heet het forer-effect. Aangezien jij bijvoorbeeld het Forer-effect niet kent, en een hoop mensen met jou,
is het heel makkelijk om er geld mee te verdienen (of om jezelf er in de ogen van andere mensen 'bijzonder' mee te maken - en uiteindelijk wil iedereen graag bijzonder gevonden worden).
Daar is niks paranormaals aan, als je had geweten wat het forer-effect was had je me niet gevraagd hoe het zou kunnen, toch ? Dat is nou logica.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:10 schreef Summers het volgende:
[..]
wat paranormaal dat jij kan weten wat ik en andere mensen wel en niet voor kennis hebben
Dat is niet het forer-effect.quote:en hoe is het het forer effect als ik zelf weleens energie van mensen voel op afstand ?
Ik vind die mensen niet zielig, ik vind ze niet zo snugger, da's heel wat anders.quote:Jij weet niet hoe het is om energie van andere mensen op afstand te voelen, als je dat nou zegt ipv dat eeuwige " iedereen is zo zielig en ik moet de mensen van zichzelf redden " .
Als iemand anders zichzelf niet zielig vind , kan je beter je tijd en energie in jezelf steken want iemand anders gaat zichzelf echt niet zielig vinden omdat jij dat zo bedacht hebt .
Ja jouw post lopen altijd over van mensenliefde en diep respect voor alles wat leeft ...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Daar is niks paranormaals aan, als je had geweten wat het forer-effect was had je me niet gevraagd hoe het zou kunnen, toch ? Dat is nou logica.
[..]
Dat is niet het forer-effect.
Jouw vraag was :
"hoe algemeen kan je een verhaal verzinnen als je alleen maar een naam hoeft te zeggen . "
Het antwoord : het forer effect.
[..]
Ik vind die mensen niet zielig, ik vind ze niet zo snugger, da's heel wat anders.
En het gaat me niet zozeer om die mensen als wel om de toekomst van de mensheid - die wil ik niet baseren op fantasie-verhaaltjes van mensen die te beroerd zijn geweest om even wat meer te leren over hoe de wereld echt in elkaar zit.
Dat, en ik heb een hekel aan (zelf)bedrog.
Maar hey, dat is allemaal maar mijn mening, en jij mag natuurlijk de jouwe hebben.
[/quote
Er is geen grotere mensenliefde dan willen dat de toekomst van de mensheid op waaarheid is gebaseerd en niet op leugensquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja jouw post lopen altijd over van mensenliefde en diep respect voor alles wat leeft ...![]()
Onzin.quote:ieder zijn mening en ieder zijn eigen waarheid
Ik ben in ieder geval niet te beroerd om denkbeelden te onderwerpen aan een kritisch onderzoek, te testen en aan de hand van de uitkomst mijn mening bij te stellen.quote:een fantasie verhaal voor mij is dat het niet bestaat , de toekomst van de mensheid in mijn ogen is inclusief bijv energie voelen van andere mensen op afstand en leren hoe de wereld in elkaar steekt is voor mij ook bijv informatie op manieren vergaren die nog niet bekend zijn .
misschien ben jij wel degene die te beroerd is om te leren hoe de wereld echt in elkaar steekt , je weet het niet ...
Wat mij minder goedgelovig maakt is dat ik mensen die bijzondere claims maken eerst vraag :quote:totaal anders dan jij het dus ziet , de meeste mensen hebben een pleurishekel aan bedrog , ik ook .
hoewel we verschillend denken heb ik nog niks gehoord wat jou minder goedgelovig of minder zielig of slimmer dan je buurman of buurvrouw maakt , je bent ieders gelijke .
En wat als die waarheid ontzettend vies, vuil, deprimerend, wanhopig en gruwelijk is?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is geen grotere mensenliefde dan willen dat de toekomst van de mensheid op waaarheid is gebaseerd en niet op leugens![]()
Als de waarheid ontdekt wordt (in de meest letterlijke zin van het woord, ontbloot, geopenbaard) naarmate het menselijke ras verder vordert, geldt volgens mij bovengenoemdequote:Onzin.
Ieder zijn eigen mening, maar er is maar 1 waarheid.
Wat die waarheid is ontdekken we naarmate het menselijk ras verder vordert.
En wie ben jij om het te bestempelen als onzin wat mijn vader mij verteld / geleert heeft omtrend dit soort onderwerpen?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:04 schreef L.Denninger het volgende:
Omdat je altijd zult zien dat als je vader in dit soort AstroTV praktijken gelooft, hij het op jou zal overdragen.
Als papa zgn. met geesten praat, zal dochter dat een stuk waarschijnlijker opeens ook doen, of denken dat ze met dieren kan praten, of astrale sex hebben met aliens. Kortom, dit soort onzin vervuilt de kennispoel van mensen omdat mensen naast kennis ook onzin op elkaar overdragen.
Ik ben er nooit meer op in gegaan, maar dat is vanwege de simpele reden dat jij totaal niet snapte met wat ik bedoelde betreft het niet na denken om sommige dingen.quote:En normaal wordt de onzin er wel weer langzamerhand uit gefilterd doordat mensen zelf nadenken en testen, alleen wordt dit soort mensen juist verteld dat ze niet kritisch na moeten denken over dit soort dingen, immers "het is zo, punt".
Nogmaals, als dit een indirecte referentie is met mijn situatie en hoe ik ben opgevoed dan kan ik je hier en nu vertellen dat Edward en mijn vader totaal niet zijn te vergelijken met deze situatie.quote:Jij haalt 2 dingen door elkaar.
Het heeft te maken met mensen die geloven dat Edward daadwerkelijk contact heeft met "gene zijde", en dat soort onzin doorvertellen aan hun kinderen als 'feiten'.
Daardoor raakt de kennispoel vervuild; die kinderen gaan dat soort dingen ook weer doorvertellen,
en zullen opeens serieuze kennis (bv. de procedures die we opgesteld hebben om zaken te verifieren / testen, wetenschap genoemd) niet serieus nemen omdat hun sprookjes op die manier niet bevestigd kunnen worden.
Er is geen een instantie of wetenschap die het recht heeft om iemand zijn of haar ervaring als "mening" te bestempelen.quote:Onzin.
Ieder zijn eigen mening, maar er is maar 1 waarheid.
Wat die waarheid is ontdekken we naarmate het menselijk ras verder vordert.
Onthou je dat we het hier over Edward van Erp hebben ?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:45 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
En wie ben jij om het te bestempelen als onzin wat mijn vader mij verteld / geleert heeft omtrend dit soort onderwerpen?
Dat vind ik al een enorm vreemde instelling.quote:Als ik bijvoorbeeld met een dier in gesprek ga, dan moet en zal eerst die rationele mind goed moeten worden uitgeschakeld.
Het is gewoon niet te permiteren om deze te laten bemoeien om de twee tellen omdat het gewoon de hele sessie in de war gooit.
Met zo'n instelling komen we ook geen steek verder he.quote:Natuurlijk moet je niet alles aannemen "omdat het zo is punt".
Het gaat er meer om dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en je kan denken wat je wilt, maar er toch (voorlopig) niet achter komt.
Dat die persoon heilig gelooft dat iets zo is maakt het nog geen waarheid.quote:Een invidvuele ervaring van iets dat gebeurt is of zelfs herhaald (praten met dieren) is voor dat persoon (en mogelijke betrokkenen) absolute waarheid.
Uhuh, net zoals de enige waarheid die er is is dat er 32 mensen in een gesticht zitten die allemaal Napoleon zijn - ze vinden zelf immers dat het zo is dus is het de waarheid.quote:Ik geloof niet dat ik met dieren kan praten en ik ben er ook niet van mening dat ik het kan. Ik kan het. Dat is de enige waarheid die er is.
Dat is geen waarheid, dat is een overtuiging.quote:Maar daarom zegt Summers ook EIGEN waarheid, en daarin heeft ze 100 procent gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |