abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:44:58 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60169132
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:40 schreef Blue-eagle het volgende:
"Goedgelovige mensen zijn er om zwaar misbruik van te maken, emotioneel, financieel en op iedere andere mogelijke manier. Ze moeten niet met respect worden behandeld, de waarheid doet er niet toe en liegen is een voorwaarde."

Dat is de indruk die ik altijd krijg van dit soort programma's en de personen die er aan meewerken.
Ik krijg vaak de indruk dat er gedacht wordt : "Ach, als die mensen zich er nou prettig bij voelen, wat maakt het dan uit ?"

Dat vind ik pas een idiote instelling.
Je vervuilt de kennis die de mensheid heeft door hele volksstammen op het niveau van "de neanderthaler die een bliksem moet zien te verklaren" te houden.
Je houdt de vooruitgang van de mensheid tegen met een instelling als "het maakt niet uit wat de waarheid is".
zzz
pi_60171494
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik krijg vaak de indruk dat er gedacht wordt : "Ach, als die mensen zich er nou prettig bij voelen, wat maakt het dan uit ?"

Je vervuilt de kennis die de mensheid heeft door hele volksstammen op het niveau van "de neanderthaler die een bliksem moet zien te verklaren" te houden.
Je houdt de vooruitgang van de mensheid tegen met een instelling als "het maakt niet uit wat de waarheid is".
Mee eens. Het is niet alleen vervuilend maar zelfs schadeberokkenend voor je psychische welzijn. Het is als spirituele heroïne of crack, er zijn geen werkelijke voordelen aan buiten het valse gevoel van comfort wat je ervan kan krijgen. Eigenlijk zouden mensen hiervoor tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden, maarja die tijden zijn voorbij, mensen willen dit soort dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-07-2008 18:55:03 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:03:18 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60172017
En dat valse gevoel van comfort, er even voor mij er dus van uitgaande dat het echt onzin is wat ze vertellen .. is een verkeerd iets?
Is het verkeerd om mensen een waan te geven van geborgenheid of begrip? Ze bieden teneerste een luisterend oor naar het probleem van een ander, en daarna bieden ze troostende woorden of begrip. Eventueel worden er handvaten aangereikt om verder te komen uit hun huidige situatie.
Is dat dan fout?

Als er in de samenleving meer begrip zou zijn voor elkaar, als er meer echt geluisterd werd naar elkaar en de eenzame mens uit hun isolement word gehaald, dan had dit platform er wellicht niet eens geweest?
The truth was in here.
pi_60172132
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:03 schreef Bastard het volgende:
En dat valse gevoel van comfort, er even voor mij er dus van uitgaande dat het echt onzin is wat ze vertellen .. is een verkeerd iets?
Is het verkeerd om mensen een waan te geven van geborgenheid of begrip? Ze bieden teneerste een luisterend oor naar het probleem van een ander, en daarna bieden ze troostende woorden of begrip. Eventueel worden er handvaten aangereikt om verder te komen uit hun huidige situatie.
Is dat dan fout?
Als ze daardoor op een dwaalspoor terecht komen wel ja. Ik geloof dat dat het geval is.
quote:
Als er in de samenleving meer begrip zou zijn voor elkaar, als er meer echt geluisterd werd naar elkaar en de eenzame mens uit hun isolement word gehaald, dan had dit platform er wellicht niet eens geweest?
Precies. Maar zo zit de mensheid niet in elkaar. Uiteindelijk zijn we allemaal egoïsten. En als we proberen het niet te zijn, zijn we incapabel om écht wat te betekenen voor een ander.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:14:59 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60172290
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als ze daardoor op een dwaalspoor terecht komen wel ja. Ik geloof dat dat het geval is.
[..]

Precies. Maar zo zit de mensheid niet in elkaar. Uiteindelijk zijn we allemaal egoïsten. En als we proberen het niet te zijn, zijn we incapabel om werkelijk wat te betekenen voor een ander.
Speak for yourself, ik noem mijzelf geen egoist hoor

Maar ik zie ook dus niet, om het in die context te zien, dat het zo'n slechte televisie is. Er word naar mensen geluisterd, wellicht (valse) hoop gegeven, raad of advies. Naar mijn idee allemaal met de beste bedoelingen.. ze zullen de mensen zover ik weet niet aanzetten tot het doen van foute dingen. Of zeggen je moet niet naar de dokter gaan met je kwaal bijvoorbeeld.
Stel dat, ik zeg stel, dat het allemaal kwakzalvers zijn die daar zitten... dan doen ze nog niets verkeerd.

Ja .. er staat een prijs tegenover ja.. mensen moeten betalen ervoor, moet je dan mensen maar helemaal in bescherming nemen tegen hunzelf? Of laten we mensen zelf beslissen waar ze geld aan uitgeven. Of het nou een belspel is of je kandidaat kiezen bij idols, of ze nou een broodje kaas kopen of een patat met.
Sms nu 'weer aan' naar 6363 om te zien wat voor het weer het word... ik stap de deur uit en ik kijk omhoog!
The truth was in here.
pi_60172453
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Speak for yourself, ik noem mijzelf geen egoist hoor

Maar ik zie ook dus niet, om het in die context te zien, dat het zo'n slechte televisie is. Er word naar mensen geluisterd, wellicht (valse) hoop gegeven, raad of advies. Naar mijn idee allemaal met de beste bedoelingen.. ze zullen de mensen zover ik weet niet aanzetten tot het doen van foute dingen. Of zeggen je moet niet naar de dokter gaan met je kwaal bijvoorbeeld.
Stel dat, ik zeg stel, dat het allemaal kwakzalvers zijn die daar zitten... dan doen ze nog niets verkeerd.
Het zijn oplichters!! Word jij graag in de maling genomen? Gebruik jij ook heroïne omdat het je zo'n gevoel van warmte en comfort geeft, ookal schiet je er in werkelijkheid helemaal niets mee op?
quote:
Ja .. er staat een prijs tegenover ja.. mensen moeten betalen ervoor, moet je dan mensen maar helemaal in bescherming nemen tegen hunzelf? Of laten we mensen zelf beslissen waar ze geld aan uitgeven. Of het nou een belspel is of je kandidaat kiezen bij idols, of ze nou een broodje kaas kopen of een patat met.
Sms nu 'weer aan' naar 6363 om te zien wat voor het weer het word... ik stap de deur uit en ik kijk omhoog!
Eigenlijk zouden mensen tegen heel veel dingen in bescherming genomen moeten worden, maar zoals ik al zei dat willen mensen niet. Die willen vrijheid. Alleen die veratnwoordelijkheid kunnen wij niet aan, daar zijn we te dom en onwetend voor. Dus wordt er misbruik van ons gemaakt door anderen die net wat slimmer zijn en schijt hebben aan hun medemens.

Idols en eten vind ik andere dingen. Daarbij wordt er niet zo sterk geteerd op de emotionele problemen van mensen. Bij dingen als asto TV is dat wel het geval.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:25:43 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60172506
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het zijn oplichters!! Word jij graag in de maling genomen? Gebruik jij ook heroïne omdat het je zo'n gevoel van warmte en comfort geeft, ookal schiet je in werkelijkheid helemaal niets mee op?
Stel dat het oplichters zijn, want zover ga ik niet met je mee... een dokter schrijft ook wel eens een placebo voor.. uitbannen die doktoren!
The truth was in here.
pi_60172571
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Stel dat het oplichters zijn, want zover ga ik niet met je mee... een dokter schrijft ook wel eens een placebo voor.. uitbannen die doktoren!
Dat gaat om fysiologische zaken, die zijn over het algemeen minder ingrijpend dan psychologische.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:32:33 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60172637
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat gaat om fysiologische zaken, die zijn over het algemeen minder ingrijpend dan psychologische.
Dat ligt er maar aan, ik geloof in een holistisch mensbeeld.
The truth was in here.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:15:49 #60
91820 Thije
Ipsa scientia potestas est
pi_60174701
Ha, gelukkig zijn er mensen die net zo denken als ik. Oplichterij van het eerste uur!
Wat een dikke grap is die Edward en het programma. Ik kon niet geloven dat al die mensen bellen :S :S

Ik moest ook denken aan een experiment dat ik gezien heb. Het was een experiment over een veiling in Engeland waarbij (zogenaamd) dure spullen geveild werden. De eerste spullen werden heel hoog geveild aan mensen die bij de veiling horen (om de prijs op te krikken en enthousiasme te verspreiden). Dan deden zij een stapje terug en gaven de ruimte aan ECHTE bieders. Deze mensen waren inmiddels helemaal enthousiast en boden veel te hoge bedragen voor nutteloze spullen.

Het zal mij dus ook niets verbazen dat er door SBS ingehuurde mensen bellen en heel overtuigend JA DAT HERKEN IK roepen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:12:03 #61
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60178504
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mee eens. Het is niet alleen vervuilend maar zelfs schadeberokkenend voor je psychische welzijn. Het is als spirituele heroïne of crack, er zijn geen werkelijke voordelen aan buiten het valse gevoel van comfort wat je ervan kan krijgen. Eigenlijk zouden mensen hiervoor tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden, maarja die tijden zijn voorbij, mensen willen dit soort dingen.
Och, hetzelfde geldt voor geloof. Jij raakt toch ook in staat van vervoering als je met je god 'praat'? Voor jou is dat ook sprituele crack of heroïne. Je hebt het al vaak omschreven, hoe je wel niet in een allesomvattende toestand van geluk raakt.

Religie is ook een vals gevoel van comfort en welbehagen. De fenomenale meneer Karl Marx schreef niet voor niets dat religie opium van het volk is. Heinrich Heine schreef dat 'een religie die in de bittere kelk van de lijdende menselijke soort enkele zoete, verdovende druppels van spiritueel opium, een paar druppels van liefde, hoop en geloof kan schenken' welkom zou zijn. Laten we vooral gelovig worden. Dan leggen we ons leven in handen van god en hoeven we nergens meer bij na te denken, want hij weer het toch beter.... Pffffffffffffff

En over de kosten van die astra-tv, ach ja. Religie kost ook veel geld van de mensen die het aanhangen. Ik ken geen een geloofsgenootschap dat geen geld vraagt van hun aanhangers.

Als ik naar mijn oma kijk van 101, die zwaar gelovig is, en zelfs een geloof aanhangt dat in jouw ogen verderfelijk is, namelijk het katholieke, ...... maar als ik zie hoeveel rust zijn daarvan ondervindt, dan laat ik haar lekker dat geloof belijden. En ben ik blij voor haar.

Als iemand baat heeft bij astrologie, dan moet die iemand dat vooral gebruiken.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60178710
Stichting skepsis werkt eraan om deze kwakzalverij van de tv te krijgen. Jammer is dat men de sp mailt met klachten, dat men 30 keer moet bellen om door te komen, dat helpt niet. De labiele mens gelooft in deze onzin, men moet klagen om wat ze voorgeschoteld krijgen.
Ga eens naar de site van edward van erp, een grote kwakzalver.Deze heer doet aan coldreading, hij weet alleen nog niet wat dat is. dreunt monotoon de ene na de andere kolder op, die voor jou en mij kunnen gelden. Optie met 50.000 man naar den Haag. Of bellen tijdens de uitzending, maar dat kost je al snel 15 euro...
pi_60178952
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat heet het forer-effect. Aangezien jij bijvoorbeeld het Forer-effect niet kent, en een hoop mensen met jou,
is het heel makkelijk om er geld mee te verdienen (of om jezelf er in de ogen van andere mensen 'bijzonder' mee te maken - en uiteindelijk wil iedereen graag bijzonder gevonden worden).
Ik was al langzaam naar beneden aan het scrollen om te zien of iemand dit al aangehaald had, maar jij dus
Precies wat ik ook denk. Als je een "algemeen" verhaal ophangt met een aantal details die specifiek lijken (erfstuk, kledingstuk dat nooit gedragen is, huisnummer met een "2" er in) maar het niet zijn, betrekken mensen dit altijd (gedeeltelijk) op zichzelf
En het is natuurlijk niet moeilijk om ontelbaar van dit soort "verhaaltjes" te verzinnen, verander gewoon hier en daar wat details; en klaar is kees!

Ik heb ook een keer een poosje naar hem zitten kijken, maar naar verloop van tijd nam mijn irritatie alleen maar meer en meer toe om dat domme geblaat van hem

1. De beller komt nauwelijks aan het woord (het gaat erg snel allemaal)
2. Algemeen praatje van de "paragnost", kan op iedereen van betrekking zijn
3. Moeilijk te controleren "feiten", laat staan enige feedback van de beller op het verhaal
4. etc. etc.
pi_60179325
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 00:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Och, hetzelfde geldt voor geloof. Jij raakt toch ook in staat van vervoering als je met je god 'praat'? Voor jou is dat ook sprituele crack of heroïne. Je hebt het al vaak omschreven, hoe je wel niet in een allesomvattende toestand van geluk raakt.

Religie is ook een vals gevoel van comfort en welbehagen. De fenomenale meneer Karl Marx schreef niet voor niets dat religie opium van het volk is. Heinrich Heine schreef dat 'een religie die in de bittere kelk van de lijdende menselijke soort enkele zoete, verdovende druppels van spiritueel opium, een paar druppels van liefde, hoop en geloof kan schenken' welkom zou zijn. Laten we vooral gelovig worden. Dan leggen we ons leven in handen van god en hoeven we nergens meer bij na te denken, want hij weer het toch beter.... Pffffffffffffff

En over de kosten van die astra-tv, ach ja. Religie kost ook veel geld van de mensen die het aanhangen. Ik ken geen een geloofsgenootschap dat geen geld vraagt van hun aanhangers.

Als ik naar mijn oma kijk van 101, die zwaar gelovig is, en zelfs een geloof aanhangt dat in jouw ogen verderfelijk is, namelijk het katholieke, ...... maar als ik zie hoeveel rust zijn daarvan ondervindt, dan laat ik haar lekker dat geloof belijden. En ben ik blij voor haar.

Als iemand baat heeft bij astrologie, dan moet die iemand dat vooral gebruiken.
De vraag is of iemand wel echt baat kan hebben bij astrologie, of dat de problemen er alleen maar erger door worden.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:07:58 #65
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60179465
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 00:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De vraag is of iemand wel echt baat kan hebben bij astrologie, of dat de problemen er alleen maar erger door worden.
Dat wordt toch ook gezegd! Dat ze er baat bij hebben. Ze ervaren een gevoel van comfort en warmte, dat zeg je notabene zelf.

Zo vind ik bijvoorbeeld dat jouw geloof jou schade berokkent. Aangezien het een sektarisch en op vrijmetselarij (William Miller was er zelfs een van de hoogste graad) gestoeld geloof is. Maar voor jouw gevoel heb je er nu baat bij.
pi_60179509
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat wordt toch ook gezegd! Dat ze er baat bij hebben. Ze ervaren een gevoel van comfort en warmte, dat zeg je notabene zelf.
Maar wat ik al zei, dat heb jij bij een shot heroïne ook. Dat is geen realistische oplossing, maar een vlucht uit de realiteit. Op de lange termijn heb je er dus helemaal geen baat bij en dat is toch waar je naar moet kijken denk ik.
quote:
Zo vind ik bijvoorbeeld dat jouw geloof jou schade berokkent. Aangezien het een sektarisch en op vrijmetselarij (William Miller was er zelfs een van de hoogste graad) gestoeld geloof is. Maar voor jouw gevoel heb je er nu baat bij.
Zullen we het deze keer ontopic houden?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-07-2008 01:17:55 ]
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:16:36 #67
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60179582
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar wat ik al zei, dat heb jij bij een shot heroïne ook. Dat is geen realistische oplossing, maar een vlucht uit de realiteit. Op de lange termijn heb je er dus helemaal geen baat bij en dat is toch waar je naar moet kijken denk ik.
[..]

Zullen we het deze keer ontopic houden?
Ik ben ontopic, ik vergelijk het met religie, dat opium voor het volk is, en net zo'n gevoel van warmte en comfort geeft. Oftewel een vlucht uit de realiteit waar je op de lange termijn geen baat bij hebt.
pi_60179669
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben ontopic, ik vergelijk het met religie, dat opium voor het volk is, en net zo'n gevoel van warmte en comfort geeft. Oftewel een vlucht uit de realiteit waar je op de lange termijn geen baat bij hebt.
Nee, je begint over mij persoonlijk. Ik ervaar veel meer voordelen dan alleen warmte en comfort, dat kan ik ook bij een wollen deken vinden, daar heb ik geen religie voor nodig.

Het gaat nog altijd om de waarheid. Bij astrologie is al lang aangetoond dat de manier waarop dit soort mensen tewerk gaat misleidend is, zoals coldreading methoden, dus is het sowieso bull. Het niet bestaan van God is niet aangetoond, dus kan geloof erin gebaseerd zijn op waarheid. De voordelen die je daarvan ondervindt zouden dus wel degelijk het gevolg kunnen zijn van een interactie met God, dus kun je religie en dit soort televisie niet naast elkaar zetten. Wat Marx zegt interesseert me niet, die noemde de massa's vee, vergeleek ons met kudden schapen, dus wat heeft zoiemand voor autoriteit als het om het beoordelen van zaken die om ieders persoonlijk welzijn gaan gaat.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:34:34 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60179822
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, je begint over mij persoonlijk. Ik ervaar veel meer voordelen dan alleen warmte en comfort, dat kan ik ook bij een wollen deken vinden, daar heb ik geen religie voor nodig.

Het gaat nog altijd om de waarheid. Bij astrologie is al lang aangetoond dat de manier waarop dit soort mensen tewerk gaat misleidend is, zoals coldreading methoden, dus is het sowieso bull. Het niet bestaan van God is niet aangetoond, dus kan geloof erin gebaseerd zijn op waarheid. De voordelen die je daarvan ondervindt zouden dus wel degelijk het gevolg kunnen zijn van een interactie met God, dus kun je religie en dit soort televisie niet naast elkaar zetten. Wat Marx zegt interesseert me niet, die noemde de massa's vee, vergeleek ons met kudden schapen, dus wat heeft zoiemand voor autoriteit als het om het beoordelen van zaken die om ieders persoonlijk welzijn gaan gaat.
Coldreading is bull ja, maar indoctrinatie door een sekte als de SDA ook. Het wel bestaan van god is ook niet aangetoond, dus kan geloof erin gebaseerd zijn op bullshit.

Marx herhaalt alleen gods eigen woorden en voegt er iets aan toe. In de bijbel, volgens vele christenen de woorden van god, wordt meermaals verwezen naar gods volk als zijnde kudden schapen, massa's vee. En wat god misschien wel eens gezegd zou kunnen hebben als al bewezen was dat hij bestaat interesseert me niet. Ik heb meer aan de woorden van een reeël persoon, in dit geval Marx.

Overigens ervaar ik zonder religie én zonder astrologie ook veel meer dan alleen warmte en comfort.
pi_60179865
Ik kan me ook een moment herinneren dat deze ontzettende koekwaus twee keer door dezelfde persoon werd gebeld, met een een periode van zo'n twintig minuten (en vele andere bellers) er tussen.

Helaas kon ik beide verhalen van Edward niet vergelijken, omdat ik de eerste alweer vergeten was, maar de paniek in z'n ogen was kostelijk om te zien. Hij begon ook echt te hakkelen en het zal me dus ook niets verbazen als beide sessies to-taal niet overeen kwamen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:45:03 #71
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60179932
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:38 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik kan me ook een moment herinneren dat deze ontzettende koekwaus twee keer door dezelfde persoon werd gebeld, met een een periode van zo'n twintig minuten (en vele andere bellers) er tussen.

Helaas kon ik beide verhalen van Edward niet vergelijken, omdat ik de eerste alweer vergeten was, maar de paniek in z'n ogen was kostelijk om te zien. Hij begon ook echt te hakkelen en het zal me dus ook niets verbazen als beide sessies to-taal niet overeen kwamen.

Dat kan ik me goed voorstellen dat hij zich niet helemaal prettig voelde. De charlatan!

Het is ook schandelijk dat dergelijke figuren goedgelovige mensen een poot uitdraaien!
pi_60179992
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Coldreading is bull ja, maar indoctrinatie door een sekte als de SDA ook. Het wel bestaan van god is ook niet aangetoond, dus kan geloof erin gebaseerd zijn op bullshit.
Kan ja. Dat maakt het verschil. Het is niet zeker en daarom niet vergelijkbaar.
quote:
Marx herhaalt alleen gods eigen woorden en voegt er iets aan toe. In de bijbel, volgens vele christenen de woorden van god, wordt meermaals verwezen naar gods volk als zijnde kudden schapen, massa's vee.
En je denkt dat dat op dezelfde manier bedoeld was als hoe Marx het bedoelde? Ik kan me trouwens geen bijbelpassages herinneren waarin gerefereerd wordt naar de 'massa's vee'.
quote:
Overigens ervaar ik zonder religie én zonder astrologie ook veel meer dan alleen warmte en comfort.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-07-2008 01:58:19 ]
pi_60180347
Zo is het ook zo dat de kennis over de mens per individu in de mens zelf zit en dat een mens bij goed zoeken vanzelf de antwoorden kan vinden. Vaak ligt het antwoord binnen handbereik en hoef je niet eens hard te zoeken bij eventuele problemen. Door 100 keer te bellen voor advies naar paralijnen of in het echt met paragnosten praten kan het alleen maar ingewikkelder maken.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:12:34 #74
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60181317
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:44 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom?
Misschien is het wel de waarheid en inderdaad: het gaat uiteindelijk om het eindresultaat.
Wellicht brengt het heel wat terweeg en komt het persoon in kwestie dieper tot zichzelf uit die ene reading.
Soms moet je gewoon even de juiste woorden horen.
Als een reading echt niet klopt, dan zal het persoon zelf ook zoiets hebben van: "uhhhhh....."
Maar als het een "ah haaaah!" effect teweeg brengt, dan is het resultaat toch bereikt?
quote:
Je haalt nu twee dingen compleet door elkaar.
Wat heeft algemene kennis en de evolutie van de mens te maken met persoonlijke adviezen op maat voor de invidu?
Je stelling van "het maakt niet uit wat de waarheid is" gaat niet op voor algemene kennis en ook niet persee per invidu.
En als dat wel zo is, maakt het toch inderdaad niets uit? Die uitspraak slaat eerder op een invidu dan algemene wetenschap.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:12:59 #75
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60182031
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Kan ja. Dat maakt het verschil. Het is niet zeker en daarom niet vergelijkbaar.
Het is wel vergelijkbaar, want behalve charlatans zijn er ook paranormale mensen die wel degelijk waarheidsgetrouw zijn. Als je het hebt over coldreading alleen ben ik het met je eens, dat is bull, en bedrog. Verder valt paranormaliteit net zo goed onder levensbeschouwing als jouw sekte. En zitten er onder geloofsgenootschappen ook charlatans. Of vind jij David Koresh een oprechte en waarheidsgetrouwe SDA'er???
quote:
En je denkt dat dat op dezelfde manier bedoeld was als hoe Marx het bedoelde?
Ja jij denkt van niet, en dat is nu precies wat Marx bedoelde. Geloof. Geloof is voor de dommen, de massa, het vee.
quote:
Ik kan me trouwens geen bijbelpassages herinneren waarin gerefereerd wordt naar de 'massa's vee'.

Er zijn legio bijbelpassages die gaan over gods kudde schapen. Wat is dat dan, een kudde schapen? Geen massa vee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')