abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59097356
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:
De consument bestaat evenmin als de Nederlander.

De Consument, in de zin van 'de consument beslist' bestaat zeker.
pi_59097555
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Polen werken hard, klagen niet en zijn nooit ziek. Als klap op de vuurpijl kosten ze ook nog eens minder ook. Eindelijk eens druk op de ketel om de loonkosten echt naar beneden te krijgen. Ik zie dus geen enkel probleem.
Het enige nadeel is dan weer dat de overige mensen op de werkvloer spontaan dronken worden van de alcoholdampen die ze uitstoten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:42:44 #43
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59098104
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het enige nadeel is dan weer dat de overige mensen op de werkvloer spontaan dronken worden van de alcoholdampen die ze uitstoten.
Nog grotere probleem is dat de polen (en roemenen vast ook) maar al te gek zijn op de dure spullen die de nederlandse arbeiders gebruiken en het daarom maar al te graag willen jatten.
Drugs are good mkay?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:47:48 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59099858
Polen zijn prima mensen die ik werkelijk het allerbeste gun. Maar om in ons overbevolkte land, met al zijn verkeers- en huisvestingproblemen ook nog eens millioenen Oost-Europeanen toe te laten, dat vind ik geen goed plan. De laatste stukjes natuur en buitenruimte worden dan definitief verleden tijd, vooral in de Randstad en in Brabant.
En waarom? Allemaal omdat onze politici te bang zijn om beroepswerkelozen, die al generaties lang met een uitkering op de bank hangen aan het werk te zetten. Door bijvoorbeeld hun uitkeringen te verlagen of de sollicitatieplicht werkelijk na te laten leven. Want een andere reden dat het zware werk moet worden gedaan door mensen die helemaal uit Polen komen is er niet.
Lafheid en angst van de regerende elite dus. En gemakzucht. Want op de korte termijn is Koos blij dat hij op de bank mag blijven hangen, Diederick dat zijn keukentje goedkoop gezet wordt en Pjotr dat hij een ruime zakcent bij kan verdienen. De problemen komen pas over 20 jaar, dat zien we dan wel weer.
The End Times are wild
pi_59105505
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:47 schreef LXIV het volgende:
Polen zijn prima mensen die ik werkelijk het allerbeste gun. Maar om in ons overbevolkte land, met al zijn verkeers- en huisvestingproblemen ook nog eens millioenen Oost-Europeanen toe te laten, dat vind ik geen goed plan. De laatste stukjes natuur en buitenruimte worden dan definitief verleden tijd, vooral in de Randstad en in Brabant.
Overdrijven is ook een vak hè?
quote:
Lafheid en angst van de regerende elite dus. En gemakzucht. Want op de korte termijn is Koos blij dat hij op de bank mag blijven hangen, Diederick dat zijn keukentje goedkoop gezet wordt en Pjotr dat hij een ruime zakcent bij kan verdienen. De problemen komen pas over 20 jaar, dat zien we dan wel weer.
Welke problemen ontstaan dan precies? Miljoenen Polen die na een jaartje seizoenswerk hier in Nederland blijven hangen en de rest van hun leven een bijstandsuitkering opstrijken, omdat ze vanwege hun slechte talenkennis nergens worden aangenomen?

Zo simpel is het gelukkig niet.
pi_59105540
Dat zeiden ze in de jaren 70 ook over de Marokkaanse en Turkse gastarbeiders: ach dat komt wel goed.
Nee dus. Er zijn natuurlijk ook zat goede voorbeelden, gelukkig maar, maar uiteindelijk heeft het per saldo ook heel wat ellende opgeleverd, zowel economisch als maatschappelijk
pi_59105714
Nu ja, ten eerste zijn die Polen geen moslims, maar gewoon christelijk. Of misschien streng christelijk. Dat vinden het CDA en het CU waarschijnlijk geweldig.

En verder moet een Pool hier vijf jaar lang legaal wonen én werken voordat hij aanspraak kan maken op een uitkering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2008 00:15:32 ]
pi_59107828
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:15 schreef Igen het volgende:
En verder moet een Pool hier vijf jaar lang legaal wonen én werken voordat hij aanspraak kan maken op een uitkering.
En je denk dat de vorige gastarbeiders gelijk een uitkering kregen?
pi_59109224
Ik zou het niet weten. Op internet kan ik er helemaal niks over vinden.

De VVD, of tenminste Rutte, wil trouwens die periode van 5 jaar oprekken tot 10 jaar:

“Vrijwillige migranten hebben wat mij betreft de eerste tien jaar geen recht op bijstand. Geen baan? Dan gaan ze maar terug naar Polen. De Verenigde Staten hanteren hetzelfde principe: als je geen baan hebt, dan lazer je weer op.”

Maar blijkbaar zou zelfs dat al tegen de mensenrechten ingaan. Rutte heeft daarvoor wel een oplossing: dan moeten we het mensenrechtenverdrag maar opzeggen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:24:09 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_59109729
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:57 schreef Igen het volgende:
Ik zou het niet weten. Op internet kan ik er helemaal niks over vinden.

De VVD, of tenminste Rutte, wil trouwens die periode van 5 jaar oprekken tot 10 jaar:

“Vrijwillige migranten hebben wat mij betreft de eerste tien jaar geen recht op bijstand. Geen baan? Dan gaan ze maar terug naar Polen. De Verenigde Staten hanteren hetzelfde principe: als je geen baan hebt, dan lazer je weer op.”

Maar blijkbaar zou zelfs dat al tegen de mensenrechten ingaan. Rutte heeft daarvoor wel een oplossing: dan moeten we het mensenrechtenverdrag maar opzeggen.
Ben het hier wel eens met Rutte, dat mensenrechtenverdrag slaat ook nergens op.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_59110044
Waarom is 10 jaar dan eigenlijk beter dan 5 jaar? En waarom niet 15 of 20 jaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2008 10:39:31 ]
pi_59112650
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze maken precies dezelfde fout als bij eerdere stromen gastarbeiders. Het is om te janken gewoon. Hoe een mooi land als de onze gewoon wordt vergooid.

Door het gedrocht dat EU heet
ergens maken ze weer dezelfde fouten idd anderzijds zie je ook dat veel polen echt terug willen naar polen en daar gigantische huizen aan het neerzetten zijn voor hun families.

dus helemaal hetzelfde is het niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59125286
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:24 schreef BlaZ het volgende:
Ben het hier wel eens met Rutte, dat mensenrechtenverdrag slaat ook nergens op.
Dat wordt dan wel een probleem, want dan zonder mensenrechten naleving moet je ook uit de EU.
Rutte kan in de oppositie veel roepen, maar dat moet je dus niet al te serieus nemen.

En trouwens waarom hoeven autochtonen niet eerst tien jaar te wachten op bijstand?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59125343
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:15 schreef Igen het volgende:
De meeste Polen werken hier sowieso als zzp'er, dus dat is niet aan de orde.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59125908
Wat ik niet begrijp is dat die Polen hier rondrijden in Poolse auto's, en niet even een paar weken maar maanden tot jaren achter elkaar. Als ik een auto aanschaf ben ik meteen een slok aan wegenbelasting kwijt, maar die Polen rijden lekker gratis.

Kan je zeggen "Ja maar Nederlanders rijden ook gratis in Polen", maar dat is natuurlijk onevenredig veel minder.
pi_59127981
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:04 schreef Wokkel het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die Polen hier rondrijden in Poolse auto's, en niet even een paar weken maar maanden tot jaren achter elkaar. Als ik een auto aanschaf ben ik meteen een slok aan wegenbelasting kwijt, maar die Polen rijden lekker gratis.
Als je steeds hier een tijdje werkt, weer een tijdje terug gaat, enz, enz kun je gewoon in Polen ingeschreven blijven. Zeker voor zpp'ers is dat een voordelige fiscale constructie.
pi_59400550
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:
De consument bestaat evenmin als de Nederlander.
Voor wat betreft de werknemers uit het buitenland nemen we twee extremen: een stratenmaker en een programmeur. Beiden uit lagelonenlanden.
De stratenmaker komt hier, belt aan bij een villa en biedt aan om een oprijlaan en terras aan te leggen. Voor de helft van de prijs van een Nederlands bedrijf. Dus hij krijgt de klus. Van een Nederlander.
De programmeur komt hier en zoekt een schoonmaakster interieurverzorgster voor zijn huis en een au pair voor zijn kinderen. Nederlands uiteraard, maar ze moeten wel Engels spreken.

Let op: iemand die voor een laag loon hier komt, stoot anderen met een laag loon het brood uit de mond, maar is een voordeel voor de mensen met een hoog loon.
Iemand die voor een hoog loon hier komt, stoot anderen met een hoog loon het brood uit de mond, maar is een voordeel voer mensen met een laag loon.

Me andere woorden: de Nederlandse burger neemt het liefst een buitenlander aan, want die werkt hard voor een laag loon. Maar de Nederlandse werknemer heeft de pest aan een buitenlander, want die werkt hard voor een laag loon.
Idd
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:32:46 #58
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_59725795
Het probleem van die Oostblokkers die hier komen is het hoge paupergehalte. Ik had liever Poolse bejaardenwassers gezien ofzo. Maar nee hoor, het gros bestaat uit alcoholistische lallende rauwdauers
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_59766076
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het probleem van die Oostblokkers die hier komen is het hoge paupergehalte. Ik had liever Poolse bejaardenwassers gezien ofzo. Maar nee hoor, het gros bestaat uit alcoholistische lallende rauwdauers
"Paupergehalte"
En dan nog: heb jij echt meer waardering voor een bejaardenwasser dan voor een plafondschilder?
Als dat zo is: waarom worden bejaardenwassers dan niet beter betaald?
En verder: hoe weet jij waaruit het gros bestaat? Cijfers en bronnen graag.

Je lult uit je nek, dus.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_59768249
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is niets nieuws hoor, er werken al veel Polen tijdelijk in de gezondheidszorg. De opleiding die zij gevolgd hebben / volgen is hoog, over het algemeen zijn het studenten medicijnen die hier in de vakantie wat bij komen verdienen. De taalbarrière is enkel een groot probleem, zeker wanneer het om intensieve verzorging gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')