Dan zal God eerst wel een wetenschappelijk concept moeten worden; nu is het een theologisch concept. Daarvoor zul je een wetenschappelijke reden nodig hebben om het concept überhaupt aan te nemen, en zover ik weet is God tot nu toe een theologisch concept gebleven.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:34 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
wetenschap opdoeken?ALSJEBLIEFT NIET!!
dat is wel het laatste wat ik zou willen.
ik geloof dat de wetenschap uiteindelijk god gaat 'bewijzen'
Da's in mijn ogen net zo fundamentalistisch als stellen dat er wel een God moet zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen reden. We zijn het resultaat van natuurkrachten. Op de vraag waarom we hier zijn bestaat geen antwoord.
ok bedanktquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen reden. We zijn het resultaat van natuurkrachten. Op de vraag waarom we hier zijn bestaat geen antwoord.
Het is mooi dat je dat niet wilt, maar met god als antwoord ga je al snel die richting op.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:34 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
wetenschap opdoeken?ALSJEBLIEFT NIET!!
dat is wel het laatste wat ik zou willen.
ik geloof dat de wetenschap uiteindelijk god gaat 'bewijzen'
klinkt logisch.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan zal God eerst wel een wetenschappelijk concept moeten worden; nu is het een theologisch concept. Daarvoor zul je een wetenschappelijke reden nodig hebben om het concept überhaupt aan te nemen, en zover ik weet is God tot nu toe een theologisch concept gebleven.
wel als je aanneemt dat wij bestaan omdat god er is.quote:Als er iets is wat de wetenschapsgeschiedenis heeft laten zien, is dat God niet nodig is om wetenschap te bedrijven.
plaats mij AUB niet in een hokje, ik zou nooit willen dat de wetenschap opgedoekt wordt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het is mooi dat je dat niet wilt, maar met god als antwoord ga je al snel die richting op.
En tja wetenschap gaat god niet bewijzen, SpecialK heeft al uitgelegd waarom niet.
Ik denk niet dat Haushofer dat bedoelt, hij zal, denk ik, doelen op het feit dat de wetenschap door de geschiedenis heen steeds meer heeft weten te verklaren, zonder maar 1 keer terug te moeten vallen op een god.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:41 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
klinkt logisch.
[..]
wel als je aanneemt dat wij bestaan omdat god er is.
dan kun je dus rustig stellen dat de wetenschap er niet zou zijn als gos er niet was
Gewoon realistisch.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's in mijn ogen net zo fundamentalistisch als stellen dat er wel een God moet zijn.
Zo simpel ligt het ook weer niet. 'Het heelal' is een iets complexere zaak dan een extreem groot afgebakend gebied.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef TheWanderer het volgende:
anders zou er een 'begin' aan de wereld zijn geweest, dit zou dus betekenen dat het heelal uit niets ontstaan is.
en uit niets kan niets ontstaan.
overigens pretendeer ik niet alle antwoorden hebben, maar ik geloof dat god die heeft.
in die propaganda geloof ik ook niet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:47 schreef TheWanderer het volgende:
zo beste mensen k ga even een sigaretje roken
en jah daarvan is bewezen dat het slecht is
Ik plaats jou helemaal niet in een hokje, sterker nog dat doe jij eigenlijk zelf al.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:45 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
plaats mij AUB niet in een hokje, ik zou nooit willen dat de wetenschap opgedoekt wordt.
Dat is niet mischien, maar dat is zo. Althans zolang god geen wetenschappelijk concept is.quote:maar misschien hebben de mensen hierboven me gelijk en kun je god met wetenschap niet bewijzen of ontkennen.
Ik ben daar denk ik niet één van.quote:zoals ik al zei ik weet niet op alle vragen een antwoord, en aan de posts hierboven te zien zijn er in dit topic genoeg mensen die veel meer gestudeerd hebben dan ik
ik vind het bestaan van god een veel logischere uitleg dan dat het toevallig zou zijn of zelfs zonder reden jahquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het ook weer niet. 'Het heelal' is een iets complexere zaak dan een extreem groot afgebakend gebied.
Vind je de magere, doch begrijpelijke, aanname dat daarom God opeens maar gebombardeerd wordt tot Schepper echt veel logischer dan de aanname dat God niet bestaat?
Immers, hoe volstrekt ongeloofwaardig is een god zoals in de Bijbel wel niet? Ik heb kinderen van 5 beter horen liegen.
En ja, dit is een serieuze vraag. Ik ben razend benieuwd naar het antwoord.
Je hebt 2 verschillende vragen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:41 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
klinkt logisch.
[..]
wel als je aanneemt dat wij bestaan omdat god er is.
dan kun je dus rustig stellen dat de wetenschap er niet zou zijn als gos er niet was
Da's gewoon zo. Uiteraard. Logisch.quote:
Cellen zijn ontstaan uit water, koolstof, krijt en electriciteit.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:19 schreef masterallan het volgende:
hmm, dus als ik de evolutie theorie moet geloven: mijn opa en oma en die daarvan weer, die daarvan weer etc etc etc...zijn ontstaan uit "niets"??
Apen en mensen hebben dezelfde voorouders. Dat is wat anders.quote:Waarom zijn er nog apen als wij daaruit zijn geevolueerd?
We zijn niet uit giraffen ontstaan. Giraffen en primaten hebben dezelfde voorouders dat is wat anders.quote:Waarom zijn de giraffen, olifanten, tijgers etc etc er dan nog?
Dieren evolueren nog steeds. Er zijn tegenwoordig nylon etende bacteriën en elektronica etende mieren.quote:Waarom is daaruit dan niets of wat is daaruit wel geevolueerd?
Bron?quote:Nog een vraagje: de maan gaat per jaar 5 meter van de aarde af, waar zou deze dan gestaan hebben 1 miljoen jaar geleden? (trouwens ook leuk om te weten dat het de zeespiegel afhankelijk is van de maan)...
Je gelooft niet in tectonische platen? Bewijs graag?quote:Ow ja...en de werelddelen staan niet los van elkaar...zitten echt aan elkaar vast: alleen is het zo dat er diepe kuilen zijn met veel water erin.
Even kijkenquote:Over de dino's en de mens een leuk artikel.
http://www.drdino.com/articles.php?spec=37
Ik stel je een realistische vraag: waarom bestaat de mens?quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's gewoon zo. Uiteraard. Logisch.
Ken je er nog een paar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |