ik blijf gewoon doorgaan waar ik mee bezig was hoorquote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Federer-fan het volgende:
Ik neem aan dat jullie parkiet in jullie woonkamer woont? Bij mij in elk geval wel. Het is nu 21.00 uur en Jimmie is al naar boven gegaan (dat wil zeggen boven in zijn kooi gaan zitten). Wat doen jullie dan? Blijf je gewoon tv-kijken en hou je de lichten aan? Of zet je de tv zachtjes/uit en ga je ook vrij snel daarna weg?
Ik neem aan dat jullie gewoon doorgaan, maar ik vroeg me af of het kan zijn dat het dan te onrustig voor ze is (zeker als er geen doek over hun kooi ligt.)
Naar bed gaan omdat anders de parkiet niet kan slapenquote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Federer-fan het volgende:
Ik neem aan dat jullie gewoon doorgaan, maar ik vroeg me af of het kan zijn dat het dan te onrustig voor ze is (zeker als er geen doek over hun kooi ligt.)
hoe tofquote:Op zondag 8 juni 2008 21:10 schreef siekman het volgende:
Ik heb nu 11 jonkies en er zijn er nu al weer 2 uitgevlogen waaronder een gele met rode ogen
Dat doe ik bijna alke dag. Dan ga ik heel vroeg naar bed en dan lezen.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Naar bed gaan omdat anders de parkiet niet kan slapen? Je kan 't ook overdrijven...
nou,dat gaat me echt te ver hoorquote:Op zondag 8 juni 2008 21:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat doe ik bijna alke dag. Dan ga ik heel vroeg naar bed en dan lezen.
quote:
Ik kan me voorstellen dat er parkieten zijn die het fijner vinden om alleen te zijn dan altijd maar met zo'n andere parkiet in een kleine ruimte te zitten. Ka iemand dat beamen*?quote:Op zondag 8 juni 2008 21:21 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien ben ik wel wat te makkelijk met 't beest... ga er onbewust vanuit dat als ie aandacht/gezelschap wil, dat ie dan wel naar me toe komt. Terwijl je misschien wel meer het beest moet 'dwingen' tot gezellig doen ofzo? Gaan spelen met 'm enzo... Nu is ie toch vrij op zichzelf (hoewel dat 'karakter' ook van parkiet tot parkiet schijnt te verschillen), op z'n eigen plekjes zitten... rondscharrelen, veel uit zichzelf weer in z'n hok gaan zitten etc.
dat zal wel goedkomen hoor,als je hem s'avonds maar gewoon aandacht geeftquote:Op maandag 9 juni 2008 14:15 schreef Federer-fan het volgende:
Dit is Jimmie's eerste dag alleen. Mijn vakantie is voorbij. Ik hoop dat hij zich vermaakt. IK heb Radio 1 aangezet en hopelijk vindt hij dat leuk. En hij heeft natuurlijk eten, voer en speeltjes. Ik kijk er alweer naar uit om hem te zien.
Bedankt. Hier een voorbeeld van en stukje discussie tussen mij en iemand van het forum. Eerst de opmerking van diegene en dan mijn reactie erop:quote:Op maandag 9 juni 2008 18:03 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zal wel goedkomen hoor,als je hem s'avonds maar gewoon aandacht geeft
Ik ken mensen die er ervaring mee hebben dat ze er een parkiet bijkochten waarna hun oorspronkelijke parkiet noch nauwelijks oog voor had. Ik heb mijn parkiet in de eerste plaats gekocht om wat gezelligheid voor mezelf en in de hoop dat hij nar mij toetrekt en omdat ik het leuk vind om een dier te hebben om voor te zorgen. Ik vind het niet zo sympathiek van je om dat "een beetje egoïstisch" noemen. Lijkt me niet dat dit forum ervoor bedoeld is elkaars gedrag te veroordelen.quote:Ik vind dat altijd een beetje vreemd argument. Iedereen recht op zijn eigen mening hoor. Maar parkieten zijn groepsdieren, dus een mensenmaatje is geen vervanging voor een soortgenootje. Dat een parkiet heel erg naar je toetrekt is erg leuk, maar om hem om die reden een soortgenootje te onthouden vind ik een beetje egoïstisch. Naar mijn mening kijk je als je echt respect voor het diertje hebt eerst naar de behoefte van dat diertje, en dan pas naar die van jezelf.
Ikzelf vind het belangrijker dat een parkietje volkomen gelukkig is dan dat hij veel naar mij toetrekt. Het kan uiteraard samengaan, volkomen gelukkig zijn en aanhankelijk zijn, maar dat 1e gaat voor mij voor, het 2e is een leuke bonus.
Ja, inderdaad. En ik vind het belangrijk dat Jimmie het naar zijn zin heeft, maar ze zouden vast het liefst in de vrije natuur willen vliegen.quote:Op maandag 9 juni 2008 18:12 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, honden zijn ook groepsdieren, dus daar moet je er ook meer dan 1 van hebben? En varkens moeten wroeten in de modder in 't bos en zouden niet in 't koelvak bij de AH dienen te liggen?
Mensen gebruiken dieren voor hun eigen plezier, zo is het nu eenmaal.
Ik heb een grote buitenvolliere , en ik moet ze inderdaad gaan verkopen , om te voorkomen dat ik incest krijgquote:Op zondag 8 juni 2008 21:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
hoe tof![]()
waar laat je ze allemaal eigenlijk? neem aan dat je ze niet allemaal zelf houd?
pics?
leuk,ben benieuwdquote:Op maandag 9 juni 2008 18:25 schreef siekman het volgende:
[..]
Ik heb een grote buitenvolliere , en ik moet ze inderdaad gaan verkopen , om te voorkomen dat ik incest krijg
pics nu even niet mijn camera uitgeleend maar ik zal ze snel plaatsen
quote:
Bedankt.quote:
Bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:05 schreef DennisMoore het volgende:
Da's balen... ik ken het van de PZN. Het kan ineens heel hard gaan met die beestjes. 't Ene moment nog niks aan de hand, en dan ineens is 't voorbij. Laatste stuiptrekkingen enzo, nog wat gefladder.
Lastig om te zien... wat stiller, wat boller, andere eetlust, en vooral de ontlasting.
Heb toch 't idee dat ze in de dierenwinkel vaak al iets oplopen. Het is in ieder geval goed om in de dierenwinkel geen rustige parkiet te nemen denk ik.
Bedankt, lief van je.quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind dat je mag zeggen dat Jimmie het fijn bij je heeft gehad! Wat jammer dat het nu voorbij is, zo kut voor je... Laat het inderdaad maar even bezinken, en dan kan je voor jezelf beslissing wanneer je toe bent aan een andere parkiet.
Overigens denk ik dat je je niet moet laten afhouden wanneer er een parkiet zit die je leuk vind, maar een 'zeldzame' kleur heeft. Wanneer die er goed uitziet en de kweker is er positief over, moet je t gewoon doen.
Veel sterkte..
Kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Het lijkt me ook heel gek om meteen een nieuwe parkiet te halen. Alsof je een nieuw bord koopt nadat je oude kapot is gevallen of zo. Ik denk toch heel anders over mijn dieren, ik heb dat zelfs met mijn aquarium visjes![]()
Gek genoeg denk ik er wel aan. Mar het is vooral omdat het nu extra stil is thuis. Jimmie was altijd best stil, maar het was altijd gezellig als hij in zijn kooi aan het rommelen was.quote:Kan me voorstellen dat je nog niet denkt aan een eventuele nieuwe parkiet. Het is goed om even tijd te nemen om te wennen aan het feit dat Jimmie er niet meer is. Zodat je volgende vogeltje geen vervanger wordt, maar een nieuwe vriend.
Nee, ik zie wel gebeuren dat ik me schuldig voel als ik een nieuwe parkiet heb en die aai of knuffel.quote:Een vervanger kan het sowieso niet worden eigenlijk, want elk dier is weer anders. Het is daarom ook niet eerlijk om te verwachten dat een ander vogeltje als Jimmie zal zijn. Maar ik denk dat jij dat ook niet doet. Ik denk dat je op een gegeven moment wel weet wanneer je eraan toe bent. Je voelt dat wel aan denk ik.
Ja, inderdaad. Zat ik ook al aan te denken, maar goed dat je het even zegt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:40 schreef wonderer het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met besmettelijkheid, maar het lijkt me handig om kooi en speeltjes enzo te ontsmetten voor je er een nieuw vogeltje inzet...
Ja, ik had het ook liever anders gezien.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:47 schreef Adelante het volgende:
Zie je dit topic weer in je AT en ga je kijken voor foto's is de parkiet doodNou ja, sterkte voor F-f en een nieuwe parkiet verdient ook weer gewoon een gezellig huisje.
Daar ben ik dan wel een beetje jaloers op. Want ik heb al best wel een paar keer gehuild, vandaag ook, als ik bij zijn lege kooi sta en als ik denk aan dat lieve koppie van hem.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:13 schreef Adelante het volgende:
Na mijn eerste parkiet heb ik na een weekje ook weer een nieuwe gekocht. Grappig om verschil in karakter te zien bij die beestjes en leuk om je ook weer met zo'n beestje bezig te kunnen houden. Ik ben misschien wat nuchterder qua afscheid nemen, die eerste had het toch twaalf jaar volgehouden met mij.
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je eerste parkiet had al een vol leven gehad, dat van die tweede moest waarschijnlijk nog beginnen. Maar goed, ik ben me al wel een beetje aan het orienteren.quote:De tweede koos helaas het luchtruim toen we even niet opletten, dat vond ik eigenlijk erger toen
Oké, ik ben me ook alweer een beetje an het oriënteren. Maar ik mis Jimmie elke dag.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:55 schreef DennisMoore het volgende:
Toen PZN (=Parkiet Zonder Naam) doodging in m'n handen (een paar weken na aanschaf) kocht ik meteen dezelfde dag een nieuwe. Wel eerst de kooi goed schoongemaakt met chloor en heet water. En met opzet bij een andere (betere) dierenwinkel gekocht.
dat is toch ook normaal? je mag hem best missen hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, ik ben me ook alweer een beetje an het oriënteren. Maar ik mis Jimmie elke dag.
Ja, ik voel me alleen een beetje schuldig dat ik me alweer aan het oriënteren ben op een andere.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat is toch ook normaal? je mag hem best missen hoor.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:24 schreef DennisMoore het volgende:
Boris heeft een nieuwe hobby: cd's uit m'n cd-kast gooien... al flink wat doosjes kapotgevallen nu.
Denk dat ik maar latjes op de planken ga lijmen ofzo, zodat ie de cd's er niet uit kan schuiven.
Hij weet ontzettend goed dat het niet mag, want ik hoef tijdens de daad maar in de buurt te komen, en hij vliegt er krijsend vandoor..
dat zijn volgens mij twee dingen die naast elkaar kunnen bestaanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik voel me alleen een beetje schuldig dat ik me alweer aan het oriënteren ben op een andere.
Oké, gelukkig.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat zijn volgens mij twee dingen die naast elkaar kunnen bestaan
Wat aardig dat jullie gaan proberen de eigenaar terug te vinden. Met zo'n ringnummer moet dat zeker lukken lijkt me.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:30 schreef Sitethief het volgende:
Bij mijn ouders is een parkiet komen aanvliegen. Hijs is volledig handtam en niet mensenschuw. Hij is geringd, en mijn zusje heeft de fokker weten te vinden, die beantwoord alleen zijn telefoon niet. We zijn ingeveer 95% zeker dat het een Green-cheeked Parakeet oftwel een Argentijnse Groenwangparkiet. Ik weet dat dit topic over grasparkieten gaat, maar wij proberen de ongelukkige eigenaar van dit schattige beestje te vinden. Aangezien hij handtam en niet mensenschuw is vermoeden wij dat hij ontsnapt is. Ik zal later kijken of ik wat foto's kan posten + ringnummer.
Alvast bedankt voor eventuele hulp
kijken kan geen kwaad in ieder geval. ga gewoon op je gevoel afquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:17 schreef Federer-fan het volgende:
Morgen ga ik naar een kweker in Den Haag die mooie lichtblauwe parkieten heeft. Ben benieuwd. Weet nog niet zeker of ik er een koop. Het kan zijn dat ik besluit nog even een week ofzo te wachten. Maar als het goed voelt, koop ik hem al wel.
Bedankt. Ik kijk inderdaad wel even hoe het gaat. Maar wat er ook gebeurt, Jimmie zal altijd bijzonder voor me blijven. Ik heb nu een mooie foto van hem op m'n bureau staan. Die hou ik altijd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
kijken kan geen kwaad in ieder geval. ga gewoon op je gevoel af
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad naar. Het is een verdrietig gezicht. Een paar keer per dag denk ik eraan dat ik graag het hele interieur van mijn huis er voor over zou hebben om hem terug te krijgen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:40 schreef Quembel het volgende:
Ai Fed-fan, wat zie ik nou?
Jeetje wat triest, je was heel erg verguld met je beessie en nou kijk je al een paar dagen tegen een lege kooi aan. Ik vind het heel vervelend voor je.
Ja, ik ben er ook bang voor. Maar ik hoop dat hij wist dat ik van hem hield want dan heeft het het hopelijk allemaal wat draaglijker voo rhem gemaakt. Ik vind hem echt het liefst op de wereld.quote:Ik denk ook dat Jimmie niet zo'n heel sterk parkietje was, zo kort nog bij jou en je had er al zoveel zorgen om: Lusteloos, antibiotia, wel of geen rammel tegen een een deur of raam en daardoor weining fut, snotneusje, weining eetlust.
Ja, inderdaad. Ik denk dat mijn nieuwe parkiet Noddie gaat heten. Tenzij iemand hier een leuke naam weet. Jimmie vond ik echt de leukste naam, maar ja dat kan nu niet meer.quote:Het is helemaal niet erg om naar een ander vogeltje uit te kijken, je had er zoveel plezier in en je mogelijk nieuwe huisgenootje moet je niet zien als vervanger. Je hebt nu ontdekt hoe leuk het is om een parkietje in huis te hebben, en ze zijn allemaal uniek in hun soort, Jimmie dus ook, je zal het zien.
Ehm... het gaat om een vogeltje, een beestjequote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:13 schreef Federer-fan het volgende:
Maar ik hoop dat hij wist dat ik van hem hield want dan heeft het het hopelijk allemaal wat draaglijker voo rhem gemaakt. Ik vind hem echt het liefst op de wereld.
Wat wil je daarmee zeggen? Ik vind hem liever dan alle mensen die ik ken. Ik ken meer mensen die dieren liever vinden dan mensen en sinds een paar weken denk ik er ook wel zo over. Maar jij geeft niet om/houdt niet van Boris?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ehm... het gaat om een vogeltje, een beestje.
Vanwaar die posticon? Moet ik er dan hetzelfde over denken als jij? Intelligentie is voor mij niet echt het criterium voor de vraag of ik ergens om geef. Ik heb een keer een oom gehad die een lager IQ had dan de dieren die jij op je bord hebt, maar dat wil niet zeggen dat ik er dan niet om die oom geef. Wat die menselijke eigenschappen betreft, ik zeg alleen dat ik Jimmie heel erg lief vond; voor zover ik weet dicht ik hem verder geen menselijke eigenschappen toe.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:54 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind Boris een lollig beestje, en het is leuk om met 'm om te gaan, zien hoe ie op je reageert enzo, en hoe ie vrolijk of humeurig is. Het is leuk om voor iets levends te zorgen, iets in huis te hebben met een eigen willetje. Maar het is en blijft een beestje. 'k Heb regelmatig intelligenter beesten op m'n bord liggen. 'k Dicht dieren (en zeker vogels niet) geen menselijke eigenschappen toe.
Bedankt.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:25 schreef Quembel het volgende:
Noddie is cool!
Als je het uitspreekt ook: Noddieik vind hem erg leuk, moet je zo houden. Ik heb die naam niet eerder gehoord dus ook nog origineel.
Vind ik ook niet echt leuk. Laatst heb ik een boek gekocht met dierennamen, maar daar werd ik ook niet vrolijk van. Ik heb nog nooit zo'n dom boek gezien; letterlijk zonde van het papier waarop het is gedrukt (het heeft nog een titel ook: Een mooie naam voor uw huisdier). Ik zal wat voorbeelden geven:quote:Ik vond het maar niks dat mijn 2e parkietje Coco heette. Ik kreeg de naam met het beestje mee maar welke (kleine) papagaai heet niet zo?
Nee, het is dus naar de parkiet een meisje dat ik ken.quote:Heb je dit gekozen van het figuurtje uit het boekje? Niet dat ik dat ken maar met googlen kom je nog eens ergens.
Ja, inderdaad. Ik heb mijn post geëdit en mijn mening over de naam Toeter veranderd.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:09 schreef Quembel het volgende:
Ik vind "toeter" eigenlijk nog wel meevallen, maar dat is dan ook echt de enige. De rest is inderdaad bagger
Henkie, Casper en Boris vind ik alledrie leuke namen. Zo zou ik mijn kind nog noemen. Maar veel mensen geven hun dieren van die debiele namen, zoals die voorbeelden die ik noemde.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
M'n eerste heette Henkie, toen een Casper, toen eentje nog zonder naam, en nu dus Boris.
Ja, vind ik ook. Bedankt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een goed nieuws! Hij gaat het vast gezellig vinden bij jou. Was het een aardige kweker?
quote:
Was dat juist niet handig, omdat rustige parkieten misschien iets onder de leden hebben?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe parkiet gekocht.Vanaf vandaag heet hij dus Noddie.
Ik ben net terug van de kweker en hij was het rustigst van de parkieten die ze had en leek ook niet zo op Jimmie (Noddie is lichtblauw en Jimmie was turkoois).
Hij zit pas net in zijn kooi. Hij zit al even stil maar hij is natuurlijk nog helemaal aan het wennen. Er ligt in elk geval voldoende eten in zijn kooi.
Hopelijk vindt hij het hier gezellig.
Hij was en is best actief, maar de andere die ik leuk vond beet meteen. Deze is wat liever. Maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Was dat juist niet handig, omdat rustige parkieten misschien iets onder de leden hebben?
Ik snap je reactie en het was nodeloos verwarrend zoals ik het opschreef.quote:
Ik zal m'n best doen.quote:Post je snel een foto (of beter, een filmpje)?
Gesproken als een echte dierenliefhebber.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Volgens mij... als je een parkiet uitknijpt, komt er zo'n hele sliert stront uit.
Vergelijkbaar met een tandpastatube denk ik.
Ik hoop dat Boris dit niet leest.quote:
Dan komt 'ie goed weg.quote:
In België loopt internet nog 10 jaar achter bij Nederland. Zonder overdrijven. Een soort van marktplaats hier, dat is totaal onoverzichtelijk. Misschien toch maar eens gaan kijken, er moet in Brussel wat te vinden zijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:22 schreef Guppyfriend het volgende:
zijn er in Belgie geen tweedehands kooien te vinden dan?
Ik vond de houten kooien van http://www.hothimo.nl/ ook wel aardig, schijnen iedere zondag op een vrijmarkt in overpelt te staan, maar dat is dichter bij NL dan bij Brusselquote:Op zondag 13 juli 2008 21:05 schreef MLI het volgende:
[..]
In België loopt internet nog 10 jaar achter bij Nederland. Zonder overdrijven. Een soort van marktplaats hier, dat is totaal onoverzichtelijk. Misschien toch maar eens gaan kijken, er moet in Brussel wat te vinden zijn.
Hoi,quote:Op zondag 20 juli 2008 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat het met Noddie??
[ afbeelding ]
Ne, klopt, en ik zie Noddie ook niet als een vervanging van Jimmie. Al noemde ik hem de eerste dagen af en toe wel per ongeluk Jimmie.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat je Jimmie nog steeds mist, maar het is wel fijn dat de kooi in ieder geval niet zo angstig leeg is, toch?
hij zal het je niet kwalijk nemen dat je je vergistequote:Op zondag 20 juli 2008 11:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ne, klopt, en ik zie Noddie ook niet als een vervanging van Jimmie. Al noemde ik hem de eerste dagen af en toe wel per ongeluk Jimmie.![]()
Het enige is dat hij nog niet uit zichzelf naar me toe vliegt. Mar goed, dat duurde bij Schunckelstars jimmy ook een tijdje,
Gezellig dat je er weer bent!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:15 schreef Schunckelstar het volgende:
he he,na 1,5 maand eindelijk weer internet (kut-ziggo)
Bedankt, vandaag moest ik nog denken aan Jimmie. Ik dacht aan de dag dat ik hem uitkoos en de dag dat ik hem kocht en hoe lief hij was.quote:beetje laat dus,maar alsnog sterkte met het verlies van jimmie,en veel geluk met je nieuwe vogeltje federer-fan
Oscar-nominaties. Beste film, beste scenario, beste acteur.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:42 schreef Schunckelstar het volgende:
jimmy went aan zijn nieuwe speelplaatsje![]()
Hij zit weer in z'n kooi.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:22 schreef ach het volgende:
Ik zou hem gewoon pakken. Als je hem koopt wordt ie ook met een net gevangen en in zo'n klein doosje gepropt dus hij zal het best overleven!
netjesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij zit weer in z'n kooi.Hij ging uiteindelijk toch op mijn hand zitten.
Ja, maar het kostte wel veel moeite. Ik ben deze week bijna elke avond laat thuis (rond 21.00 uur). Dan wil ik hem nog even laten vliegen maar ik weet niet of ik ervan uit mag gaan dat hij uiteindelijk vanzelf in zijn kooi gaat. Hij weet als het goed is dat hij zijn eten en drinken in zijn kooi kan vinden. Kortom, gaan vogels vanzelf naar hun kooi als ze willen gaan slapen?quote:
dat plaatje trouwensquote:Op zondag 20 juli 2008 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat het met Noddie??
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |