quote:De eerste finalist is Jari Litmanen, de beste Finse speler allertijden. Via de Finse topclubs HJK Helsinki en MyPa 47 streek Litmanen in 1992/1993 neer in Amsterdam, als opvolger van...Dennis Bergkamp. In zijn eerste seizoen speelde Litmanen nog niet veel, maar Ajax was genoeg overtuigd van zijn kwaliteiten. Litmanen bleef en kroonde zich een seizoen later tot Nederlands topscorer met 26 treffers. De 9-voudig Fins Voetballer van het Jaar won daarna met Ajax alles wat er te winnen viel, met als hoogtepunten natuurlijk de Champions League en Wereldbeker in 1995. In totaal won Litmanen maar liefst 14 prijzen met Ajax en vertrok hij in 1999/2000 naar FC Barcelona dat onder leiding stond van zijn ex-trainer Louis van Gaal. In 2002/2003 keerde de Verloren Zoon weer terug naar het oude nest.Landskampioen Nederland: 1994, 1995, 1996, 1998. KNVB Beker: 1993, 1998, 1999. Johan Cruijff-schaal: 1993, 1994, 1995. UEFA Champions League: 1995. European Super Cup: 1995, 2001. Intercontinental Cup: 1995.
quote:In de finale neemt Litmanen het op tegen eigen kweek Dennis Bergkamp. The Non-Flying Dutchman, zoals hij in Engeland werd genoemd, debuteerde in 1986/1987 voor Ajax, onder Johan Cruijff. De eerste drie seizoenen van Bergkamp waren qua doelpunten nog niet bijzonder, maar in de begin jaren negentig kwam God helemaal los. Drie maal achtereen wist Bergkamp topscorer van Nederland te worden met 24, 25 en 26 goals. Dat is tot op heden nog geen enkele speler gelukt in Nederland. Met Ajax won Bergkamp meerdere prijzen; in zijn debuutseizoen won hij de Europa Cup II en in 1991/1992 werd de UEFA-Cup gewonnen. Volgend seizoen zien we Bergkamp weer terug bij Ajax, want hij gaat de jeugd trainen.KNVB Beker: 1987, 1993. Landskampioen Nederland: 1990. Europa Cup II: 1987. Europa Cup III: 1992.
Ik kies puur degene die het meest voor Ajax gepresteerd heeft, als ik puur als liefhebber moet kiezen is het Bergkamp.En ja ik ben van de patatgeneratie, mijn nummer 1 is Pettersonquote:Op donderdag 29 mei 2008 01:17 schreef golfer het volgende:
Als ik dan noodgedwongen uit deze 2 middelmatige voetballers die nog niet de schoenen van Swart, Cruijff en Van Basten mogen strikken moet kiezen, dan ga ik uiteindelijk voor de meest technische speler van deze twee: Bergkamp.
Jari zal het uiteindelijk toch wel winnen bij de patat/Internet-generatie.
Ik had toch wel verwacht dat je bij de finale wel wist waar dit toernooi om draaidequote:Op donderdag 29 mei 2008 01:17 schreef golfer het volgende:
Als ik dan noodgedwongen uit deze 2 middelmatige voetballers die nog niet de schoenen van Swart, Cruijff en Van Basten mogen strikken moet kiezen, dan ga ik uiteindelijk voor de meest technische speler van deze twee: Bergkamp.
Jari zal het uiteindelijk toch wel winnen bij de patat/Internet-generatie.
Lees ik er nou overheen of heb jij nog niet gestemd?quote:Op donderdag 29 mei 2008 01:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat je bij de finale wel wist waar dit toernooi om draaide.
Ik weet het nog niet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 01:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lees ik er nou overheen of heb jij nog niet gestemd?
Jari dusquote:Op donderdag 29 mei 2008 02:12 schreef DrDentz het volgende:
Litmanen o-ho
Litmanen o-ho
we love you Jari, we do
we love you Jari, we do
oh Jari we love you
JARI!!
Ach, Alzheimer hè.quote:Op donderdag 29 mei 2008 01:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat je bij de finale wel wist waar dit toernooi om draaide.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Bergkamp is pas echt goed gaan spelen nadat hij bij Ajax wegging.
Mjah, doelpunten en wedstrijden zeggen niet alles, ik vind hem bijvoorbeeld in zijn Arsenal tijdperk een veel betere speler dan in zijn ajax tijdperk.quote:
Misschien omdat je zijn Ajax-tijdperk niet bewust hebt meegemaakt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mjah, doelpunten en wedstrijden zeggen niet alles, ik vind hem bijvoorbeeld in zijn Arsenal tijdperk een veel betere speler dan in zijn ajax tijdperk.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:13 schreef ASroma het volgende:
pfff moeilijk, ga gewoon niet stemmen, kan geen keuze maken tussen de 2
blanco stem bij deze
Eens met bovenstaande.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:54 schreef TheZapster het volgende:
Bergkamp is een god maar puur als Ajacied toch Jari![]()
Al blijft Petterson mijn ultieme nummer 1
Jari dus mijn stem voor de duidelijkheid.
Kunnen ze van jou niet zeggen dat je successupporter bent. In 11 jaar tijd hebben we maar 3 titels gepakt..quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:04 schreef RayMania het volgende:
Ik was een laatkomer. Ik heb Bergkamp nooit bij Ajax meegemaakt, ik vond voetbal vroeger vreselijk. Ik heb zelfs weinig meegekregen van 1995. Eigenlijk vind ik voetbal pas sinds 1997 leuk.
Hoe goed Jari het ook is en hoe ik het kan begrijpen dat Jari door veel mensen wordt gekozen, omdat ze anderen niet bewust mee hebben gemaakt. Een Favoriete Ajacied Allertijden moet natuurlijk gewoon een eigen jeugdspeler zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:00 schreef tong80 het volgende:
Zeker had Litmanen iets. Is ook een mooie finale. Ik had liever Cruijff en van Basten gezien maar kan hier mee leven. Jari was een geweldige voetballer. Maar ik kies voor een speler uit de eigen school.
Tsja, Hetinga heeft in principe internationaal nog niets gewonnen en moet je kjiken hoe populair hij is . . . .quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:24 schreef Doc het volgende:
Jari Litmanen
(ik heb he-le-maal niets met Bergkamp; die komt volgens mij nog niet eens in m'n top 25 voor - als je ook kijkt naar de prijzen die hij bij Ajax won is dat ook best mager, vooral als je je realiseert dat hij bij de EC2 slechts een reserve speler was - invaller - en bij de laatste wedstrijd om de UEFA cup niet meespeelde - hij had koorts)
De ene let op prijzen, de andere op technische kwaliteiten, weer een ander gewoon naar de persoon of het gevoel wat ze bij hem hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Tsja, Hetinga heeft in principe internationaal nog niets gewonnen en moet je kjiken hoe populair hij is . . . .
Zelfs nationaal puilt zijn prijzenkast ook niet echt uit.
Ik vind het dus niet helemaal eerlijk om hem op zijn prijzen te be(ver)oordelen.
Het heeft ook te maken met het team waar je in speelt en het team van 95 was natuurlijk gewoonweg fantastisch.
Vooral dat laatste.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
De ene let op prijzen, de andere op technische kwaliteiten, weer een ander gewoon naar de persoon of het gevoel wat ze bij hem hebben.
De high-5 die je kreeg in de Meer als je je hand door het hek stak achter het doel als ie had gescoord.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:35 schreef BoNi het volgende:
Litm... nee, Bergk... nee, Litma... nee, Bergkam....... nee, toch Lit.....
Eigenlijk kan ik het niet, maar ik kies voor Litmanen.
Zijn beleving, zijn liefde voor Ajax, zijn passie, zijn warming-up.....
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Tsja, Hetinga heeft in principe internationaal nog niets gewonnen en moet je kjiken hoe populair hij is . . . .
Zelfs nationaal puilt zijn prijzenkast ook niet echt uit.
Ik vind het dus niet helemaal eerlijk om hem op zijn prijzen te be(ver)oordelen.
Het heeft ook te maken met het team waar je in speelt en het team van 95 was natuurlijk gewoonweg fantastisch.
Ik let zeker op de prijzen maar het is niet het enige criterium. Maar Bergkamp heeft zijn beste en meest succesvolle en meeste voetbal bij Arsenal gespeeld waardoor ik het meer een Arsenal speler vind dan een Ajacied.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
De ene let op prijzen, de andere op technische kwaliteiten, weer een ander gewoon naar de persoon of het gevoel wat ze bij hem hebben.
Dat is ook wel het leuke van een favoriete voetballer.
Je krijgt er in elk gevall genoeg discussie over.
Bij mij tellen de prijzen bijvoorbeeld niet zo. Ik let veel op techniek, speelstijl , eigen opleiding, en de persoon en dat laatste is vooral heel erg smaak gebonden.
Of er moeten een hoop Engelsen zich opeens aanmelden om te gaan stemmen, maar ik denk inderdaad dat de winnaar wel duidelijk isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Winnaar is wel duidelijk inmiddels, of het moet wel heel raar lopen...
Meest favoriete/geliefde Ajacied is alles behalve verrassend iig.
Waar heb jij met je Arsenal avatar voor gestemd danquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Of er moeten een hoop Engelsen zich opeens aanmelden om te gaan stemmen, maar ik denk inderdaad dat de winnaar wel duidelijk is
Bergkamp natuurlijkquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:37 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Waar heb jij met je Arsenal avatar voor gestemd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |