abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58973081







De OP

olkswagen Golf 4 Highline TDI 110 kW motorcode ARL
specificaties

'Duitse degelijkheid' heeft mij altijd meer aangesproken dan 'Franse frivoliteit' vandaar dat ik (bijna) altijd auto's van Duitse makelij heb gereden. 'Vroeger' was ik zeer tevreden met een BMW 2002 tii met 130 pk; wauw, dan had je wat. Je vond het gewoon dat de ramen nooit goed sloten en dat de ruiten permanent beslagen waren. Naarmate je meer geld hebt te besteden wordt de auto steeds luxer en ik moet zeggen die luxe 'dat went'.

Uitvoering, basis
Vijf-deurs; ABS; ASR (traction-control); vier airbags; blue-antraciet metallic lak; bekleding zwart-antraciet; elektronische wegrijblokkering; cruise control; boordcomputer met 'multi-functions-anzeige' (afgelegde afstand, verstreken tijd, verbruik en gemiddeld verbruik); alarm; ramen en spiegels elektrisch bedienbaar; buitenspiegels verwarmbaar en synchroon verstelbaar; middenarmsteun voor en achter; bekerhouders voor en achter; inklapbare sleutel met afstandsbediening voor centrale portiervergrendeling; deelbare achterbank; verstelbaar stuur; buitentemperatuurmeter; hoofdsteunen achter; leeslampjes voor en achter; regelbare interval ruitenwisser; speciale voorspoiler.
Vergeleken met andere (pompverstuivers) Golf 4 TDI's [AXR (74/100), ATD (74/100), AJM (85/115), AUY (85/115)]: grotere turbolader (Garret VNT17, GT1749VB, een 130pk heeft ook een VNT17 maar met een ander bestelnummer en niemand weet wat het verschil is), front mounted intercooler (fmic); hogere laaddruk, nieuwe laadluchtkoeler, versterkt cylinderblok. versterkte zuigers, drijfstangen, krukas en carter. De zuigers in het bijzonder zijn vervaardigd uit een sterkere aluminiumlegering, terwijl de hoogte van de zuigerkop werd herleid tot 12 millimeter. Het drijfstanglichaam werd verstevigd en de diameter van de krukpen vergroot. Om een goede koeling van de zuigers te garanderen, werd een sterkere oliepomp met 25 procent verhoogde opbrengst gemonteerd. De koppel- en vermogensgroei moet grotendeels worden toegeschreven aan de verbeterde (grotere) injectoren, die de brandstof fijner vernevelen en dus sneller verspreiden.
Vergeleken met de Golf 4 TDI ASZ (96/130): ze hebben dezelfde turbo (Garret VNT 17), maar met verschillende VW-bestelnummers (gt1749va: 130 pk turbo en gt1949vb: 150 pk turbo) en niemand weet wat het verschil is, ARL heeft een aangepaste intercooler (fmic), de software van de ARL verschilt een fractie van die van de ASZ.

Highline
In hoogte verstelbare sportstoelen; leren bekleding van stuur, pook+manchet en handrem; climatronic; 8 luidsprekers; afstandsbediening voor de centrale vergrendeling; klapsleutel; lichtmetalen velgen (steek 5 x 100, et 38, naaf 57.1); drie-spaaks stuur.

Later aangebrachte extra's
a. telefoon-carkit Nokia HF CARK-91 met VW Golf EL 096100 dashmount; b. combi dakantenne ANT1 6 voor ontvangst radio-, telefonie- en GPS-signaal; c. Xenon verlichting (origineel VW); d. radio-navigatie (origineel VW) MFD-G met cassettewisselaar (6x); e. de twee sloten in de voorportieren verwijderd en door plaatjes afgedicht; f. velgen 's zomers: lichtmetalen velgen "Evolo STP" 7.5J x 17 H2 (origineel VW); 's winters: lichtmetalen velgen "Le Castalet" 6.5J x 16 H2 type (origineel Volkswagen); g. banden 's zomers: Michelin Pilot Sport 225/45-ZR17 91Y; 's winters: Continental WinterContact TS 770 205/55-R16 91H; h. trekhaak (afneembaar); i. Recaro stoelen (voor en achter); j. veren OEM sportonderstel; k. gele Koni's; l. W8 luxe binnenverlichting; m. rechter grote buitenspiegel; n. led stadslichten; o. wielboutkapjes; p. EGR met een rvs plaatje dicht gemaakt; q. rvs kat-vervanger; r. Aerotwin armen en bladen, voor en achter; s. Audi TT pedalenset; t. kenteken in alle ruiten gegraveerd; u. JDEngineering 150->180pk 320->400Nm; v. R32 stuur; w. Bora roosters; x. Comfortblinker.

Gewichten
Leeggewicht (5d) 1276 kg; max. totaalgewicht 1790 kg; toelaatbare asbelasting voor/achter 990/910 kg; toelaatbaar gewicht aanhangwagen 1400 kg (geremd) 600 kg (ongeremd); max. dakbelasting 75 kg; kogeldruk 75 kg.

Topsnelheid en acceleratie
Topsnelheid 216 kmh. Acceleratie: 0-80 kmh 6.2 sec., 0-100 kmh 8.6 sec.

Motor en transmissie
4-cilinder diesel; 1896 cm3; boring/slag 79.5/95.5 mm; kleppen 2 per cil.; max. vermogen 110 kW (150 pk) bij 4000 rpm; max. koppel 320 Nm bij 1900 rpm; compressie 18.5; emissienorm euro 3; brandstofvoorziening: direct inspuitsysteem met pompverstuivertechniek; katalysator; 6-versnellingen; dynamo A max./accu, A9(ah) 120/340 (70).

Brandstofverbruik, werkelijk verbruik
In km per liter: diesel min. 49 CZ 5; binnen de bebouwde kom 1 op 13.7; buiten de bebouwde kom 1 op 22.2; gemiddeld 1 op 18.2; CO2 emissie 143 g/km.

Wagengegevens
Fahrzeug Identifizierungs Nummer (Vehicle Identification number): WVWZZZ1JZ1W------. Betekenis: WVW: fabrikant is VW AG; ZZZ is opvulling; 1J: het is een Golf 4; Z: opvulling; 1: modeljaar 2001; W: gemaakt in Wolfsburg; ------ 6-cijferig serienummer. Afleverdatum 09 november 2000.
Typ (Type): 1J1 396 Golf TDI HIGHL 110KW 6-G
Lacknr: LC7V, VWcode F8, Blue Anthrazit, perleffect
Ausstattungscode (Options): ØAL (Stabilisator vorn 21mm), ØBC (Stabilisator hinten 14mm), ØG4 (?), ØXZ (?), 1AJ (ABS + EDS + ASR), 1G2 (Reserverad Stahl), 1HØ (ohne Bremskraftregler), 1JA (Federungskomfort-Paket Standard hinten), 1KS (?), 1NL (Servolenkung). 1ZE (?), 2JC (Stossfänger und Schutzleisten), 2PX (?), 3SØ (ohne Dachreling (Variant)), 3U1 (Gepäckraumabdeckung), 3YR (Ablagekasten für vordere Türen), 4K3 (Zentralverriegelung mit FB), 4R2 (?), 4UE (Airbag Fahrer/Beifahrer), 4X1 (Seiten-Airbag), 5MA (Dekorziereinlagen), 5RQ (Aussenspiegel rechts, konvex), 5SL (Aussenspiegel links, asphärisch), 8GL (LiMa 120 A), 8L3 (Dachantenne), 8RM (8 Lautsprecher), BØA (Ausführung Deutschland), C3J (Scheibenrad 'Alu' 6 JX15H2 ET38 -AVUS II-), D3A (?), EØA (keine Aktionsausführung), GØK (6-Gang Getriebe), G28 (Federungskomfort-Paket), H6S (Reifen 195/65 R15), JØL (Batterie 70 Ah), LØ9 (Gewichtsklasse-Vorderachse Gewichtsbereich: G27:696-730KG; G28:701-730KG; G29:696-730KG; G37:701-730KG; G41:696-730KG), N2P (Sitz- und Lehnenbezuege Stoff), Q4H (Sportsitze), QG2 (olie voor pompverstuivers (PD) TDI), T2Ø (?), X2C (?). Bij navraag bij PON blijkt deze auto af fabriek ook nog voorzien te zijn van PHØ (climatronic), PR8 (acht luidsprekers), PTB (vier deuren), WE1 (pluspakket: afstandsbediening voor de centrale portiervergrendeling, boordcomputer met multi-functie-indicatie, alarm).

Olie: Het kostte een tijdje om het uit te zoeken, maar mbv de dealer, 'Jos' en de website van Michael Neuhaus blijkt dat deze auto in de 'overgang' zit van gewone olie naar longlife. Bij de codes vooraan in het instructieboekje van deze auto staat expliciet "QG2" en dat betekent: géén longlife, wél olieverversen elke 12 maanden/15.000km! Wat er wél in moet is 5W40 olie en deze MOET voldoen aan de 505.01 spec. = speciale olie voor VW TDI pompverstuivers. 0w30 zou misschien ook kunnen, maar 5w40 is beter.

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc




Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk


De code voor de op is hier te vinden
pi_58973121
Ik heb weer op de busbaan gereden .

Dit keer stond er ook nog pliesie naast me.
Maar even wat gebarentaal en ze lieten me zelfs voor bij het stoplicht. .
pi_58973187
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:22 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb weer op de busbaan gereden .

Dit keer stond er ook nog pliesie naast me.
Maar even wat gebarentaal en ze lieten me zelfs voor bij het stoplicht. .
Eindhoven?
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:26:32 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_58973206
3de

zo dat is lang geleden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_58973269
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eindhoven?
Dit keer in Eindhoven jawhol .
Ook al een keertje in Utrecht. Maar daar was ik trouwens niet de enige .

Het stomme is dat mijn collega's ook verderop ergens stonden, dus ik krijg morgen nog even wat te horen van ze, denk ik .
pi_58973312
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:28 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dit keer in Eindhoven jawhol .
Ook al een keertje in Utrecht. Maar daar was ik trouwens niet de enige .

Het stomme is dat mijn collega's ook verderop ergens stonden, dus ik krijg morgen nog even wat te horen van ze, denk ik .
Ik heb in Eindhoven ook gebusbaanreden de laatste keer
pi_58973337
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb in Eindhoven ook gebusbaanreden de laatste keer
Waar dan ?
pi_58973375
Eindhoven is idd de enige stad waar mij dat ook bijna overkomen is ja Seniele constructies af en toe
pi_58973380
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:31 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waar dan ?
Bij t station. En ik stond illegaal geparkeerd bij het stadion
pi_58973414
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:32 schreef hermandeperman het volgende:
Eindhoven is idd de enige stad waar mij dat ook bijna overkomen is ja Seniele constructies af en toe
Alleen ik was iets tactischer om tegen semtex te zeggen dat t niet zo mooi is
pi_58973941
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Bij t station. En ik stond illegaal geparkeerd bij het stadion
Ow, ik ergens anders.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:56:02 #12
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58973978
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:26 schreef ook_gek het volgende:
3de

zo dat is lang geleden
hoer! een beetje op MSN slappen en dan offline gaan
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58974014
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Alleen ik was iets tactischer om tegen semtex te zeggen dat t niet zo mooi is
Je bent een enorme online slijmkwal tegen vrouwen
pi_58974112
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:54 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ow, ik ergens anders.
Ik ook. Volgens mij op de Noordbrabantlaan...
pi_58974172
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:57 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je bent een enorme online slijmkwal tegen vrouwen
Ik weet het. En zo heel nu en dan heeft t effect
pi_58974184
Ik in Woensel net niet. Kennedylaan geloof ik.
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:04:14 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_58974210
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:56 schreef Paladijn het volgende:

[..]

hoer! een beetje op MSN slappen en dan offline gaan
* ook_gek staat gewoon ofline man
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:21:07 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_58974626
* ook_gek gaat ps3 slopen ben er klaar mee

de update voor GT5 wilt niet lukken. Ik wordt helemaal gek
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:06:26 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_58975825
ah rust
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_58975890
rust, reinheid, regelmaat
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:52:00 #21
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58977262
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:21 schreef ook_gek het volgende:
* ook_gek gaat ps3 slopen ben er klaar mee

de update voor GT5 wilt niet lukken. Ik wordt helemaal gek
welke update?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 29 mei 2008 @ 07:16:23 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_58980060
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:52 schreef Paladijn het volgende:

[..]

welke update?
van het spel zelf. Loopt elke keer vast, er is een fout opgetreden bla bla bla
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:10:29 #24
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58981014
tjoek tjoek
pi_58982517
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 07:16 schreef ook_gek het volgende:

[..]

van het spel zelf. Loopt elke keer vast, er is een fout opgetreden bla bla bla
Het raam uit met dat ding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')