abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:34:46 #26
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_58968372
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Leer eens lezen. Ik zeg niet dat we Engelaar nodig hebben. Ik zeg alleen dat Bosz zegt dat we alleen nog maar spelers halen die een hoger niveau hebben als Engelaar. Dus ik ben benieuwd wat er deze transferperiode komt.
Ach, jij kan toch allemaal schelden op Bosz en volgens jou kan hij nooit iets goed doen Dus kijk liever eerst naar je verleden dan iemand anders gelijk te betichten van niet te kunnen lezen.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_58968379
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:30 schreef Tomasso het volgende:
Daarnaast is Engelaar ook een trage speler die we totaal niet nodig hebben.
Fer is ook traag, dus laten we die dan ook maar meteen weg doen
pi_58968652
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:34 schreef Tomasso het volgende:
Dus kijk liever eerst naar je verleden
doet ie toch met die quote?
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:21:30 #29
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58969322
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:04 schreef Keltie het volgende:
Goldcard gekregen
lekker met de combi mee , je feyenoord broodtrommel al gekocht ?
pi_58969376
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:33 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Petertje kaapt gewoon Pirlo weg bij Milan, moet jij eens opletten!
We hebben al te veel middenvelders
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:24:34 #31
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58969382
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:21 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

En dat zeg jij.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:28:40 #32
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_58969442
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:24 schreef Happel het volgende:

[..]

En dat zeg jij.
Hij heeft een Belgische brooddoos
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:39:41 #33
139407 jorienvdherik
pi_58969650
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:24 schreef Happel het volgende:

[..]

En dat zeg jij.
geef het eens ongelijk... trots zijn op een goldcard
pi_58969791
quote:

[..]

debiel
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_58969988
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:39 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

geef het eens ongelijk... trots zijn op een goldcard
Je zegt het goed: "het".

Jij bent gewoon te dom om met een persoonsvorm te worden aangesproken
pi_58970165
quote:

[..]

Als er één stereotype is voor broodtrommelpubliek dan ben jij het toch zeker wel, of ben je nu inene de stoere jongen?
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_58970322
quote:

[..]

Zo'n opmerking en dan van jou! Hoeveel broodtrommels heb jij dan wel niet?
pi_58970487
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:46 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

debiel
pas op, anders stuurt z'n moeder je een mailtje
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 mei 2008 @ 19:21:38 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58970505
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:13 schreef Luni het volgende:

[..]

Zo'n opmerking en dan van jou! Hoeveel broodtrommels heb jij dan wel niet?
en van hoeveel verschillende clubs.......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:24:09 #40
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_58970557
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:20 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:27:21 #41
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58970623
Wat een happerts hier.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:47:36 #42
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58971007
Even wat serieuze meuk:
quote:
'Feyenoord is stap vooruit'
[Bron: BN/DeStem]

De man die door NAC werd gezien als een belangrijke pion voor de toekomst van de club, werkt volgend seizoen als assistent-trainer bij Feyenoord. Zoveel is wel duidelijk.

De vraag is nu: onder welke voorwaarden verkast Leon Vlemmings naar Rotterdam-Zuid? Een arbitragezaak moet over twee weken uitsluitsel bieden. De kans is echter niet ondenkbaar dat de partijen voor die tijd al hebben geschikt.

Binnen de directie van NAC werd Vlemmings lange tijd betiteld als de persoon die, veel meer nog dan hoofdcoach Ernie Brandts, aan de basis stond van de goede prestaties van de Bredase club in het voorbije seizoen.

De leiding was er daarom alles aan gelegen om hem langdurig aan zich te binnen. En in december ondertekende Vlemmings een vijfjarige verbintenis bij de Parel van het Zuiden.

Toen Feyenoord zich enkele weken terug plots meldde voor de assistent-coach, kon NAC dan ook weinig anders dan zeggen dat er niet te praten viel over een overgang. Temeer omdat zij Vlemmings' aanblijven zó belangrijk vonden, dat zijn contract al was verlengd voordat Brandts duidelijkheid kreeg over zijn toekomst in Breda. Desondanks bleven Feyenoord en NAC de laatste tijd met elkaar in gesprek.

Omdat Vlemmings nu zélf een arbitragezaak heeft aangespannen en daarmee aanstuurt op een breuk, lijdt NAC nauwelijks gezichtsverlies wanneer het tot een overgang komt. De échte onderhandelingen zullen naar verwachting daarom nu pas van start gaan.

"Ik hoop dat we er als volwassen mensen uitkomen. Van ruzie is geen sprake" , laat Vlemmings weten.

Hoewel de Brabander eerder bezwoer geen arbitragezaak aan te zullen spannen, doet hij dat nu tóch. "Omdat Feyenoord in mijn ogen wel heel ver is gegaan om mij, een assistent-trainer, te halen. Bedragen noem ik niet, dat is niet aan mij."

Naar verluidt zou de Rotterdamse club zijn bod van twee ton aanzienlijk hebben verhoogd en zijn er als tegenprestatie onder meer overbodige Feyenoord-spelers aangeboden aan NAC.

(Behalve op die van Tim Vincken, die al langer het lijstje staat, wil technisch directeur Earnest Stewart op geen enkele naam in gaan.) De directie van NAC hield tot dusver echter zijn poot stijf: Vlemmings mag niet weg voor minder dan vijf jaarsalarissen plus bijkomende kosten. Ofwel: een bedrag dat in elk geval de half miljoen euro fors overschrijdt.

Maar de assistent-coach uit Gemert wil zijn contract bij NAC hoe dan ook laten ontbinden. Hij typeert een overgang naar Feyenoord als een 'enorme stap'. Zowel financieel als qua functie. "Een overstap is in alle opzichten een positieverbetering."

Vlemmings zegt geen andere keus te hebben dan het aanspannen van een arbitragezaak. "In een land waar contracten rechtsgeldig zijn, bepaalt simpelweg de rechter."

Totdat die uitspraak heeft gedaan, wil van NAC niemand op de zaak reageren.

Paspoort

Geboren: 3-4-1970, Gemert

Clubs als speler: FC Wageningen, Helmond Sport , FC Den Bosch, Gemert (ama).

Clubs als trainer: PSV (jeugd), FC Eindhoven (een jaar assistent, vier jaar hoofdcoach), assistent Nederlands Elftal onder 19 jaar

Bijzonderheden: met sportpsycholoog Paul van Zwam heeft Vlemmings een bedrijf dat zijn gedachten over voetbalcoaching uitdraagt. Van Zwam is volgend seizoen als mental coach betrokken bij Feyenoord.
quote:
Erasmus returning to Holland

Posted: 2008-05-28 09:41

After successful spell with Supersport United, national Under-20 star, Kermit Erasmus is now geared for his return to Europe where he will resume his soccer career at Feyenoord in Holland.
Erasmus spent the past season with United following a loan move from the Dutch team.

The Port Elizabeth-born striker confirmed to KickOff.com that he will be flying to Holland during the first week of July with great memories of winning the Premiership title with Matsatsantsa.

“It has been my best season in South Africa. Winning League title with Supersport United was not only a big achievement for me but I am also proud that I was part of history- making in giving Supersport their first League title.

“I have enjoyed every opportunity that the coach gave me, but I will always cherish the match against Kaizer Chiefs. Ever since being given a chance in that starting line up, I have gained in confidence and that has also improved my overall performance.”

“It was a good move, coming back to South Africa and hopefully the experience I gained last season will be put to good use in Holland.

“Feyenoord have been following my progress here in South Africa and now they know what I am capable of doing if given a chance to play,” says Erasmus.
Elite
Tegen TTIP
pi_58971210
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even nog een citaat van Bosz:
[..]

die beter zijn als... Waar heb je die quote vandaan dan?
pi_58971335
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:20 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Hij schijnt ook een fan van pizza hawai te zijn
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:50:05 #45
139407 jorienvdherik
pi_58972319
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en van hoeveel verschillende clubs.......
kreeg vandaag een brief of ik de abbo van rsca wil verlengen
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:55:23 #46
139407 jorienvdherik
pi_58972456
quote:
Anderlecht staat open voor vertrek Lamah en Tioté

Na een jaar op uitleenbasis voor Roda JC gespeeld te hebben, keren Roland Lamah en Cheik Tioté terug naar Anderlecht. Indien er echter een goed bod komt, mogen beide spelers de club definitief verlaten.

"Ofwel gaan ze de concurrentie aan met de spelers die er zijn, ofwel mogen ze bij een goed bod weg", zo vertelt manager Van Holsbeeck in GvA. "Hen opnieuw uitlenen is geen optie." Volgens de Anderlechtmanager mogen beide spelers alvast op de nodige interesse rekenen.
Halen Feyenoord
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:43:32 #47
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58973674
quote:
'Onder druk leer je jezelf kennen'
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - In een ongekende luwte voltrok zijn afscheid bij Feyenoord. Bert van Marwijk stond dinsdagavond voor het laatst langs de zijlijn, op Sportpark Schildman in Hendrik Ido Ambacht, voor een oefenpotje tegen de amateurs van ASWH.

Met een uitgeklede selectie, aangevuld met jeugdspelers en ver weg van de drukte rondom het Nederlands elftal.

,,Een kwestie van bezig blijven,'' zegt Van Marwijk over de laatste, lege weken na de bekerfinale tegen Roda JC. ,,Met een EK en de Olympische Spelen in aantocht heb je de verantwoordelijkheid om spelers zo fit mogelijk af te leveren bij de nationale ploeg.''

Het EK gaat de aanstaande bondscoach vanaf een afstandje volgen, via de televisie. ,,Want ik wil op geen enkele manier de indruk wekken dat ik me ergens mee bemoei. Marco moet vooral niet het gevoel krijgen dat zijn opvolger meekijkt over zijn schouder. Dat zou ik zelf ook niet willen.''

Zijn seizoen met Feyenoord was merkwaardig. Ronduit teleurstellend was de zesde plaats in de competitie, maar eind april stond de Rotterdamse ploeg zomaar op de Coolsingel, na het winnen van de KNVB-beker. Het elftal dat steeds heviger onder vuur kwam te liggen, redde zijn gezicht met een overwinning op Roda JC in de Kuip.

,,Boven alles is het een heel leerzaam jaar geweest,'' vindt Van Marwijk. ,,Zeker voor de jonge spelers, van wie een aantal nog nooit op dit niveau had gespeeld. Maar ook voor mezelf. Ik kan niet zeggen dat ik onervaren ben na elf seizoenen als trainer in het profvoetbal. Met Feyenoord en bij Borussia Dortmund heb ik aardig wat grote wedstrijden meegemaakt, ook internationaal. Maar de bekerfinale tegen Roda JC was echt extreem, omdat er zo ongekend veel druk op stond. Alles hing af van die ene wedstrijd. Als we die niet hadden gewonnen, was het gaan stormen. Dan hadden we bakken vol kritiek over ons heen gekregen. Dat realiseerde ik me heel goed.''

Wat heeft u in die periode specifiek geleerd?

,,Dat je altijd in je eigen koers moet blijven geloven. Laat je je beïnvloeden of doe je wat je altijd doet? Hou je vast aan de ploeg die de laatste weken weer wat beter ging spelen, of gooi je de boel om? Kies je voor Roy Makaay of voor Michael Mols, of voor allebei? Het gaat erom dat je werkt zoals je altijd doet. Met mensen binnen de clubleiding heb ik daar op dat moment een paar keer over gesproken. 'Nu is het cruciaal om de rust te bewaren' , heb ik gezegd. 'Nu moet je vertrouwen op jezelf en op elkaar'. Heel ervaren mensen weten op dat soort momenten exact wat er gaat gebeuren. Die kennen de mechanismen, weten precies wat de kranten zullen schrijven. In moeilijke tijden leer je jezelf het beste kennen, maar ook de mensen om je heen. Dat het dit seizoen zo rustig is gebleven, is een compliment waard.''

Begreep u de onvrede over het spel?

,,Kritiek moet er zijn, daar heb ik geen enkele moeite mee. En ik ben de eerste om te zeggen dat we hoger hadden moeten eindigen. Maar als ik mensen over ons hoor praten die nota bene zelf in de top hebben gewerkt, dan kan ik me daar wel echt over verbazen. Dan denk ik: jullie hebben toch ook mindere periodes meegemaakt, als voetballer of trainer? Je wéét toch ook dat je daar niet altijd volledige grip op hebt? Dat je met vorm te maken hebt, of met beperkingen binnen een selectie? Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat wij niet goed speelden, dat zie ik zelf ook wel. Uiteindelijk gaat het erom hoe je eruit komt.''

Veelgehoorde klacht was dat jullie te weinig initiatief toonden, te afwachtend speelden.

,,Die Van Marwijk is een defensieve coach, hoorde ik zelfs. Daar snap ik dus echt helemaal niets van. Mijn eerste contract bij Feyenoord verdiende ik omdat we bij Fortuna Sittard zo fris en aanvallend voetbalden. In Duitsland riepen Beckenbauer, Hoeness, Vogts en Rummenige in koor dat Borussia Dortmund nog nooit zulk mooi voetbal had gespeeld. Aan het begin van dit seizoen werd ons spel bij Feyenoord alom geroemd en even later ben je opeens een defensieve coach. Ik weet heel goed dat het voetbal opportunistisch werkt. Maar je mag toch wel van echte voetbalmensen verwachten dat ze wat verder kijken? Of dat ze gewoon eens vragen hoe iets komt?''

Hoe komt zoiets?

,,Onze beste periode hadden we toen Bruins, Hofs en De Guzman achter Makaay speelden. Veel beweging, veel voetbal en drie jongens die altijd de bal willen hebben. Hofland en Vlaar verzorgden de opbouw en dat liep prima. Toen Vlaar wegviel kwam André Bahia, een linkspoot, rechts centraal achterin te spelen. Kort daarop raakten ook Hofs en Bruins geblesseerd, jongens die bijna altijd aanspeelbaar zijn. Gevolg: André zag, of had vaak geen afspeelmogelijkheid en koos voor de weg terug, waardoor ons spel machteloos oogde. Daar begon een moeizame periode. De onzekerheid groeide, onbewust gaan spelers achteruit lopen en langzaam verdwijnt de vorm. Iedereen die heeft gevoetbald, weet dat dat zo werkt. Je denkt toch niet dat ik ooit ook maar één keer tegen een speler heb gezegd dat hij achteruit moest lopen?''

Wat verwijt u zichzelf?

,,Ik heb vaak nagedacht over wat ik anders had kunnen doen. Achteraf gezien had ik destijds - toen we houvast en vertrouwen misten in ons spel - misschien wat eerder met Michael Mols moeten beginnen. In dat geval naast Roy Makaay. Maar niemand had verwacht dat Mols het zó lang zou volhouden op zo'n hoog niveau. Ik niet en hijzelf denk ik ook niet.''

U heeft lang vastgehouden aan dezelfde ploeg en hetzelfde systeem, ook toen het al een tijdje minder ging.

,,En daar heb ik geen spijt van. In een mindere periode is het heel verleidelijk om de boel om te gooien. Dan win je misschien de volgende wedstrijd, maar wat als je daarna weer verliest? Moet je dan opnieuw gaan veranderen? En dan wéér? Juist op dat soort momenten gaat een ploeg vaak zwalken. De grote topploegen spelen vrijwel altijd in dezelfde formatie. Kijk naar Barcelona, Chelsea of AC Milan. Begrijp me goed, ik houd echt niet altijd krampachtig vast aan één speelwijze. Als ik wat meer mogelijkheden had gehad om het elftal op details te wijzigen, dan had ik dat gedaan. Maar al voor het seizoen wisten we dat deze selectie krap was. Om kampioen te kunnen worden, moest iedereen een jaar lang topfit blijven. Niet reëel.''

Al vrij vroeg in het seizoen werd bekend dat u na de zomer bondscoach zou worden. Heeft dat, nu terugkijkend, invloed gehad?

,,Ik begin bijna te geloven van wel, maar vraag me niet om het exact te verklaren. Misschien leidt het ergens tot concentratieverslapping, onbewust. Kijk naar Huub Stevens bij HSV. Na de winterstop, nadat hij zijn vertrek had aangekondigd, haalden ze nog maar heel weinig punten. Huub kreeg ongelooflijk veel kritiek, maar op de laatste speeldag flikt hij het toch, door Europees voetbal te halen. Volgens mij bewijst zoiets júist dat Huub als trainer nog steeds veel autoriteit had. Op het moment dat het moest, stond zijn ploeg er. Na een moeilijke periode, vergelijkbaar met die van ons. Want ook wij speelden de laatste weken duidelijk beter. En daar gaat het om, dat je eruit komt. Als ik dit seizoen ook maar ergens het gevoel had gekregen dat ik de spelers niet meer kon raken, was ik onmiddellijk opgestapt.''

Was Feyenoord in uw eerste periode, met Jorien van den Herik aan de macht, een andere club?

,,De club op zich is hetzelfde als toen, de sfeer ook. Al heb ik het geluk gehad dat ik de laatste, extreem negatieve periode van kort hiervoor niet heb meegemaakt. Het grootste verschil met destijds is dat er nu nieuwe mensen in de top werken, die relatief onervaren zijn. Ik weet nog goed dat we in mijn eerste seizoen bovenaan stonden in de winterstop, maar daarna onze voorsprong verspeelden. Het werd wat onrustig, maar Van den Herik zei: 'Over Van Marwijk wil ik het helemaal niet hebben, want die blijft volgend jaar gewoon trainer van Feyenoord. Einde discussie'. Ik ben dat nooit vergeten. Het tekende een sterke bestuurder, vond ik, die exact wist wat hij moest zeggen op een cruciaal moment. Van den Herik stond met zijn kop in de wind, in goede én in slechte tijden. Zoals je dat bij Ajax ook met Michael van Praag zag, of bij PSV met Van Raaij. Nu is de beleidsstructuur ook bij die clubs heel anders.''

Miste u het type-Van den Herik in uw tweede periode bij Feyenoord?

,,Dat vind ik moeilijk te zeggen. Het is gewoon ánders. Jorien en ik konden intern soms recht tegenover elkaar staan. We voerden soms verbeten discussies, vertelden elkaar keihard de waarheid, maar altijd met heel veel respect. Ik voelde me thuis bij hem, als persoon. We waren het lang niet altijd eens, maar ik hecht waarde aan zijn mening. Dat ik nog steeds veel contact met hem heb, zegt denk ik wel genoeg.''

Heeft u Van den Herik ook gebeld toen de interesse van de KNVB begon te spelen?

,,Ja. Er zijn niet veel periodes in mijn leven geweest dat ik mensen om raad heb gevraagd. Dat deed ik eigenlijk alleen bij mijn vader, die er al bijna twintig jaar niet meer is. Ik ben iemand die zijn eigen gang gaat, die dingen zelf wil oplossen. Maar Jorien heb ik wel gebeld toen ik een beslissing moest nemen over mijn toekomst. Dat was een gevoelskwestie. Wat hij precies zei is persoonlijk, maar Jorien was heel uitgesproken.''

Moest u destijds uw familie overtuigen? Een bondscoach krijgt nogal wat over zich heen.

,,De meningen waren verdeeld, dat wel. Maar soms moet je dingen zelf beslissen. Uiteraard mét de afweging of zoiets invloed heeft op je familieleden. Hun gevoel is uiteindelijk wel ten positieve veranderd, ze begrepen me. Dat zogenaamde afbreukrisico is voor mij nooit een item geweest. Ik heb niet de illusie dat ik ongeschonden uit de strijd kom, kijkend naar mijn voorgangers. Maar met angst kom je nergens. Een nieuwe uitdaging kan ongelooflijk verfrissend werken. En voor een coach is dit misschien wel de grootste uitdaging die er is.''

Aan spelers als Clarence Seedorf of Mark van Bommel kleeft een voorgeschiedenis. Wat wordt uw voorwerk de komende maanden?

,,Ik wil volledig blanco beginnen, zonder vooroordelen in welke richting dan ook. De komende tijd ga ik eerst wat mogelijke tegenstanders bekijken. En ik ga eind juli naar Hongkong om het Olympisch elftal te zien. Veel spelers met wie ik te maken krijg ken ik vanuit het voetbal, je komt elkaar overal tegen. De één ken ik beter dan de ander, maar ik wil iedereen straks op mijn eigen manier leren kennen. Ik volg mijn eigen koers.''
Het blijft een held, hè. Bert bedankt.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:52:23 #48
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58973881
Feyenoord wint laatste duel van seizoen met 1-5
Feyenoord heeft het laatste duel van het seizoen winnend afgesloten. Tegen de amateurs van ASWH werd het 1-5 voor Feyenoord. Pattiname, Buijs, Bahia, Tininho (gastspeler) en Landzaat (penalty) waren de doelpuntenmakers voor Feyenoord.

Uitgebreid wedstrijdverslag: Feyenoord.nl

Opstelling Feyenoord: Darley (83’ Cummins); Buijs, Davids (83’ Monteiro), Bahia, Lensky (46’ Wattamaleo); Hofs, Landzaat, Tininho; Pattinama, Mols (80’ Thé) en Anes Ribeiro

Tot zover 2007/2008.
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:10:53 #49
139407 jorienvdherik
pi_58974374
Eindelijk bert weg
pi_58974493
- Niet doen -

[ Bericht 94% gewijzigd door RayMania op 29-05-2008 11:07:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: