quote:Belastingdienst weer in de fout
Wederom heeft de belastingdienst een fout gemaakt bij het verwerken van de aanslagen inkomstenbelasting. Talloze particulieren kregen de welbekende blauwe envelop in de bus, met een aanslag die duizenden euro's in het voordeel of nadeel afweek. Een computerfout lijkt de oorzaak te zijn.
Een fout met aftrekposten zorgt ervoor dat de teruggave voor de hypotheek veel te hoog of veel te laag uitvalt. Een woordvoerder van de Belastingdienst zegt dat er bij de papieren E-biljetten in ieder geval geen rekening is gehouden met de eigenwoningschuld. Hypotheek en onderhoudskosten zijn dus niet in mindering gebracht bij deze mensen. "Het lijkt door deze fout voor mensen alsof hun teruggave sterk anders uitvalt. Maar mensen hoeven niets te doen, we repareren de fout binnen enkele weken zelf.", aldus de woordvoerder. De getroffen mensen krijgen een mail of een brief van de Belastingdienst.
De oorzaak van de fout is volgens de woordvoerder nog niet bekend. De fout in het systeem was gisteravond nog niet verholpen. Ondertussen belden veel mensen ongerust naar de fiscus. Daar werd hen verteld dat er duizenden mensen een verkeerde aanslag hebben gekregen. De belastingdienst zegt dat de omvang van het probleem nog niet bekend is. Volgens de woordvoerder valt het uiteindelijk wel mee.
Nadat alle aangiftes die voor 1 april zijn ingestuurd verwerkt zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:38 schreef MarkNMGN het volgende:
Wanneer zou je het ongeveer kunnen krijgen als je de belastingteruggave begin april hebt ingevuld?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:37 schreef Wexy het volgende:
En daar is deel 3... MAW is je dankbaar Sander89
Bladzijde 4 of 5 dacht ik, zo even uit het hoofd,...quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Sorry hoor
maar waar kan ik dan zien dan?
ik ook van jou hoorquote:
Heb het hier inmiddels ook weer neergezet op pagina 1quote:[..]
Bladzijde 4 of 5 dacht ik, zo even uit het hoofd,...
Dat is offtopic volgens MAWquote:
Gelukkig,...quote:
Als we jou toch ook niet hadden.quote:[..]
Heb het hier inmiddels ook weer neergezet op pagina 1
Nee, hoor. Ik heb keurig en tijdig aangifte gedaan. Maar ga niet zitten zeiken dat ik mijn teveel betaalde ¤ 5.000+ nog steeds niet heb ontvangen terwijl ik wel geacht word mijn periodieke bijdrage aan de staatskas te blijven voldoen ondanks de fouten en blunders van de inspectie waar mijn correspondentie en bezwaren keer op keer zoek raken.quote:[..]
Dat is offtopic volgens MAW
Je mag hier alleen maar neerzetten dat je het hebt gehad, niet dat je het niet hebt gehad of dat je niets krijgt.....![]()
Vandaar ook dat ik hier al vanaf topic 1 post terwijl ik nog geen geld heb
MAW mag hier zelf ook niet posten aangezien hij wel uitstel IB gehad zal hebben
Geen zorgen, dat zal wel even duren hoorquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Gelukkig,...
* ManAtWork dacht zijn grote liefde te hebben verloren.![]()
Graag gedaan, altijd goed om een man in nood te helpenquote:[..]
Als we jou toch ook niet hadden.![]()
Hahaha neemt nog steeds niet weg dat je het niet ontvangen hebt en dus eigenlijk van jezelf niet in dit topic zou mogen postenquote:[..]
Nee, hoor. Ik heb keurig en tijdig aangifte gedaan. Maar ga niet zitten zeiken dat ik mijn teveel betaalde ¤ 5.000+ nog steeds niet heb ontvangen terwijl ik wel geacht word mijn periodieke bijdrage aan de staatskas te blijven voldoen ondanks de fouten en blunders van de inspectie waar mijn correspondentie en bezwaren keer op keer zoek raken.
Is geen vaste termijn voor. De ene keer zal het eind 2008 zijn, de andere keer pas in 2009 of 2010..quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:18 schreef Loire het volgende:
Hoelang duurt het voor het definitief word? Nu is het nog de voorlopige teruggaaf.
ja, dat kan je vergeten zijn, maar ik denk dat je bedoelt te vragen dat t zo kan zijn dat, ALS je dat vergeten bent, het kan dat je zoveel moet betalenquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:32 schreef kalinho het volgende:
Ik zag vandaag die envelop liggen en dacht yeah 500 euro erbij![]()
![]()
blijkt dat ik 400 moet betalen![]()
weet niet of ik dit hier mag en kan vragen maar:
kan het dus zijn dat je als 19 jarige met een bijbaantje gewoon vergeten bent je ziektekosten inhoudingen te vermelden?
Op je JOG staat geen ziektekosten inhouding vermeld.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:32 schreef kalinho het volgende:
Ik zag vandaag die envelop liggen en dacht yeah 500 euro erbij![]()
![]()
blijkt dat ik 400 moet betalen![]()
weet niet of ik dit hier mag en kan vragen maar:
kan het dus zijn dat je als 19 jarige met een bijbaantje gewoon vergeten bent je ziektekosten inhoudingen te vermelden?
Als je vergeet je ziektekosten op te voeren gaat de belastingdienst dat echt niet voor je corrigeren, hoor. En dan erbij: het is een mogelijke aftrekpost en zal dus niet voor een te betalen bedrag zorgen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, dat kan je vergeten zijn, maar ik denk dat je bedoelt te vragen dat t zo kan zijn dat, ALS je dat vergeten bent, het kan dat je zoveel moet betalen
en ik denk dat je niet zoveel zou moeten betalen als je dat vergeten bent .....
iig
bel de belastingdienst, die kunnen je vraag beantwoorden
Heb jij in het jaar bedragen betaalt aan de Belastingdienst als voorschot op een eventuele aanslag?quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:30 schreef kalinho het volgende:
Ik ben er al uit. Ergens in het programma kwam ik
bij
"te verrekenen bedragen" punt 4 "Voorlopige aanslag of voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2007" tegen. Deze vinkte ik nu wel aan, en in het subschermpje wat ik toen kreeg stond er
Voorlopige Aanslag en voorlopige teruggaaf
"Betaalde voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2007 ....¤ [___] "
Ik heb toen mijn JOG er bijgepakt en kwam erachter dat ik totaal ¤ 588 aanm ingehouden bijdrage ZVW stond. Dit bedrag heb ik toen ingevuld en toen klopte het wel.
Ik heb het nog niet opgestuurd overigens, want ik was benieuwd of dit wel de goede manier was???
Het is toch raar als ze een half jaar 100¤ bij mn stage als loonheffing inhouden en bij mn normale bijbaan ongeveer 40 per maand aan "ZVW 7, 200%" en aan het eind van het jaar blijkt dat ik nóg moet betalen?
Dit
[ afbeelding ]
Is toch een vrij normaal scherm bij gewoon een bijbaantje???
Sorry voor de veelvoud aan vragen
Hoe en wat je allemaal hebt ingevuld, kan ik hier niet uithalen. Maar ik merk wel dat het niet goed is ingevuld.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:30 schreef kalinho het volgende:
Ik ben er al uit. Ergens in het programma kwam ik
bij
"te verrekenen bedragen" punt 4 "Voorlopige aanslag of voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2007" tegen. Deze vinkte ik nu wel aan, en in het subschermpje wat ik toen kreeg stond er
Voorlopige Aanslag en voorlopige teruggaaf
"Betaalde voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2007 ....¤ [___] "
Ik heb toen mijn JOG er bijgepakt en kwam erachter dat ik totaal ¤ 588 aanm ingehouden bijdrage ZVW stond. Dit bedrag heb ik toen ingevuld en toen klopte het wel.
Ik heb het nog niet opgestuurd overigens, want ik was benieuwd of dit wel de goede manier was???
Het is toch raar als ze een half jaar 100¤ bij mn stage als loonheffing inhouden en bij mn normale bijbaan ongeveer 40 per maand aan "ZVW 7, 200%" en aan het eind van het jaar blijkt dat ik nóg moet betalen?
Dit
[ afbeelding ]
Is toch een vrij normaal scherm bij gewoon een bijbaantje???
Sorry voor de veelvoud aan vragen
Kalino heeft aangegeven dat er al een bedrag betaald is aan de BD als voorlopige aanslag.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hoe en wat je allemaal hebt ingevuld, kan ik hier niet uithalen. Maar ik merk wel dat het niet goed is ingevuld.
Nu snap ik er nog minder vanquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:33 schreef Wexy het volgende:
-edit-
[ afbeelding ]
Via die rode balkjes zou je daar moeten komen.
Graag gedaan en succesquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:52 schreef kalinho het volgende:
[..]
Nu snap ik er nog minder van![]()
Volgens mij is het bij mij in een notendop zo dat ik qua verzekeringen bij mn ouders zit, maar dat ik via mijn bijbaan wel weer premie betaalNja ik ga het wel uitzoeken met PZ en iemand die er verstand van heeft (niet dat jullie dat niet hebben, maar face to face is toch makkelijker uitleggen dan digitaal
)
Toch bedankt!
Dat snap ik. Maar wat hij heeft met z'n ZVW, wel niet betaald, 200%,...quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:46 schreef Wexy het volgende:
[..]
Kalino heeft aangegeven dat er al een bedrag betaald is aan de BD als voorlopige aanslag.
Dat hele verhaal heb ik terzijde geschoven. Ik zag dat hij gewoon een voorlopige aanslag had ingevuld en daar ben ik meteen op in gegaan. Met de rest van het verhaal was ik lichtelijk de draad kwijt dus dat heb ik gelaten voor wat het was.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar wat hij heeft met z'n ZVW, wel niet betaald, 200%,...
ghehe tis niet dat ik ze probeer te tillen ofzoquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
Graag
INiet dat ik het niet goed vind dat je het probeert, kan alleen nadelig uitpakken..... soms
Was ik dus niet de enige die van de rest niks snapte.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat hele verhaal heb ik terzijde geschoven. Ik zag dat hij gewoon een voorlopige aanslag had ingevuld en daar ben ik meteen op in gegaan. Met de rest van het verhaal was ik lichtelijk de draad kwijt dus dat heb ik gelaten voor wat het was.
nopes... Hoewel ik door de extra uitleg in onderstaande kwoot ook niet denk dat ik dat uitgelegd wil krijgen....quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Was ik dus niet de enige die van de rest niks snapte.
Ik zou als ik jou was niet te lang wachten trouwens met een bezwaar cq verzoekschrift waarin je vraagt of je de aangifte opnieuw mag opsturen zodat ze die gaan verwerken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:33 schreef kalinho het volgende:
[..]
ghehe tis niet dat ik ze probeer te tillen ofzo![]()
Maar ik heb atlijd begrepen dat de maandelijkse loonheffing van mijn stage (100 v.d. 250 ) via dat programma kon worden teruggehaald. Dus ik kon niet wachten op mijn JOG zodat ik 'm kon invullen. Ik zou wel een enorme aap zijn als ik 'm heel snel ga invullen en ik al weet dat ik moet betalen![]()
Nja kdenk dat het nu wel goed komt als ik met een pz of iemand die er nog meer veerstand van heb uitleg, vervelende is wel dat ik dan mn geld niet in juli krijg (dus vakantie tijd) maar waarschijnlijk wat later. Naja het is niet anders.
of iets dergelijks inderdaad.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:01 schreef petre86 het volgende:
Voor 1 april ingezonden is voor 1 juni terugbetaling oid toch?
Misschien vanmiddag ? Er staat volgens mij ook een termijn voor verrekening of uitbetaling op.quote:Op donderdag 29 mei 2008 07:35 schreef amarena het volgende:
Iemand enig idee wanneer het bedrag op je rekening gestort wordt als je de brief dinsdag 26 mei hebt ontvangen met dagtekening 29 mei? Hoopte eigelijk op vandaag, maar helaas still nothing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |