Robin van Persie niet eens op de bank.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom zet je Mathijsen er nu wel ineens in?
quote:Op maandag 2 juni 2008 14:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 juni 2008 14:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daarbij speelde Mathijsen in de Bundesliga goed tegen Toni. En als de backs DiNatale en Cameronesi aanpakken is er niks aan de hand.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:53 schreef Barca het volgende:
Ik zou de opstelling per wedstrijd aanpassen.
Italie: Van der Sar; Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong, Engelaar; Sneijder, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy.
Frankrijk: Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Bouma, Van Bronckhorst; De Jong, Sneijder; Van Persie, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy.
Roemenië: Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz, Van Bronckhorst; De Jong, Sneijder; Van Persie, Van der Vaart, Rooben; Vennegoor of Hesselink.
Italië: voetballend vermogen én fysiek nodig op het middenveld, lengte, fysiek en kopkracht nodig in de verdediging.
Frankrijk: voetballend vermogen en snelheid nodig.
Roemenië: fysiek sterke spits met kopkracht nodig.
Je kan maar 3 wissels kiezen. Van Persie is nog herstellende van een blessure.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Robin van Persie niet eens op de bank.
En toch hoopte je dat hij zijn enkelbanden zou scheuren.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:10 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Daarbij speelde Mathijsen in de Bundesliga goed tegen Toni. En als de backs DiNatale en Cameronesi aanpakken is er niks aan de hand.
Enkelbanden? Mijn geloofwaardigheid is hoger dan die van oranje en Bassie!quote:Op maandag 2 juni 2008 14:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En toch hoopte je dat hij zijn enkelbanden zou scheuren.![]()
Jouw geloofwaardigheid =
Damn die grap is orgineel, pas 30x gehoord van jequote:Op maandag 2 juni 2008 14:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Enkelbanden? Mijn geloofwaardigheid is hoger dan die van oranje en Bassie!
Jij hebt waanideeën. Is nl. pas de 1e keer.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:16 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Damn die grap is orgineel, pas 30x gehoord van je
quote:Op maandag 2 juni 2008 14:16 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik zou de opstelling deels aanpassen aan de tegenstander.
Italië speelt waarschijnlijk met 3 aanvallers: Toni centraal, Camoranesi rechts en Di Natale links. Dan heb je backs nodig die in de eerste plaats verdedigend sterk zijn. Verder komt de imposante fysiek van Engelaar wel van pas op het middenveld. Van Persie start de eerste wedstrijd niet. Dan krijg je:
van der Sar
Ooijer, Boulahrouz, Heitinga, Bouma
de Zeeuw, Engelaar
Sneijder, van der Vaart, Robben
van Nistelrooy
Frankrijk speelt waarschijnlijk met twee spitsen en met aanvallende mensen aan de zijkanten. Voor de ene (Ribery) moet je oppassen, de ander (Malouda) daar kun je wel overheen komen. Met twee defensieve middenvelders in het centrum bij de Fransen is er voor ons plaats om Sneijder een linie te laten zakken. Van Persie keert terug en Kuijt komt er bij om Abidal af te stoppen, dus:
van der Sar
Melchiot, Boulahrouz, Heitinga, Bouma
de Zeeuw, Sneijder
Kuijt, van Persie, Robben
van Nistelrooy
Tegen Roemenië moet het aanvallender, we moeten immers winnen.
van der Sar
Melchiot, Boulahrouz, Heitinga, van Bronckhorst
de Zeeuw, Engelaar
Sneijder, van Persie, Robben
van Nistelrooy
quote:Op maandag 2 juni 2008 12:53 schreef Barca het volgende:
Ik zou de opstelling per wedstrijd aanpassen.
Italie: Van der Sar; Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong, Engelaar; Sneijder, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy.
Frankrijk: Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Bouma, Van Bronckhorst; De Jong, Sneijder; Van Persie, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy.
Roemenië: Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz, Van Bronckhorst; De Jong, Sneijder; Van Persie, Van der Vaart, Rooben; Vennegoor of Hesselink.
Italië: voetballend vermogen én fysiek nodig op het middenveld, lengte, fysiek en kopkracht nodig in de verdediging.
Frankrijk: voetballend vermogen en snelheid nodig.
Roemenië: fysiek sterke spits met kopkracht nodig.
Onze opstellingen verschillen maar op één positie.quote:
Ik heb tenminste niet het waanidee dat ik geloofwaardiger ben dan Oranje en Van Bastenquote:Op maandag 2 juni 2008 14:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Jij hebt waanideeën. Is nl. pas de 1e keer.
In ieder topic waar jij binnen EK te vinden bent verkondig je wel minstens 3 keer dat Bassie een clown is en dat Nederland niets is.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Jij hebt waanideeën. Is nl. pas de 1e keer.
Haal 'm maar weg. Had in 1 bericht gekund maar voegt niks toe. Zal m'n best doen. hahaha!!quote:Op maandag 2 juni 2008 14:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
In ieder topic waar jij binnen EK te vinden bent verkondig je wel minstens 3 keer dat Bassie een clown is en dat Nederland niets is.
Ik denk dat de meeste mensen die mening nu wel kennen.
Ik heb gezien dat je ook inhoudelijk instaat bent om te posten, laat dat dan ook wat meer zien ipv die nutteloze oneliners.
Het boek "Voetbal voor Dummies" heeft mij aardig opweg geholpenquote:Op maandag 2 juni 2008 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onze opstellingen verschillen maar op één positie.![]()
Misschien dat je dan toch nog eens verstand van voetbal krijgt.
Ik sluit me aan bij dezequote:Op maandag 2 juni 2008 12:58 schreef PPWB84 het volgende:
-----------------------------------Sar--------------------------------------
Heitinga----------------Ooijer----------Bouma-----------------------Gio
----------------Engelaar--------------------------De Jong----------------
---------------------------------Sneijder------------------------------------
---------Van Persie--------------------------------------Robben---------
-----------------------------Van Nistelrooij---------------------------------
Ik zag het ook net toen ik hem had ingevoerd.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:33 schreef _Mike_ het volgende:
Sneijder naast Engelaar
Wehehehe Ludo, dat was de opstelling van alle stemmers
Pas op hoor. Straks schelden ze je uit vooer mierenneuker. Ook al is bestialiteit verboden.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen ik zou Engelaar en De Jong wel van kant switchen
Omdat je dan creativiteit mist op rechts.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom wilt niemand v. Persie achter v. Nistelrooij?
Van Persie in de spits zetten is best een leuk idee ja. Jammer dat Van Basten dat niet uit heeft kunnen proberen. Tegen Italië en Frankrijk is het toch moeilijk om kansen voor Van Nistelrooy te maken, Van Persie hoeft ze wat minder op een presenteerblaadje te krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:06 schreef MarkNMGN het volgende:
Overigens vind ik dit ook wel een interessante opstelling, met een meevoetballende spits die vanaf het middenveld kan komen.
Harde werker in de vorm van Kuijt erbij, wat meer uitgebalanceer denk ik. Al zou Bassie hier nooit voor gaan kiezen:
[ afbeelding ]
Van Persie als voorste aanvaller tijdens het EK mag van mijn part zeker gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:19 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Van Persie in de spits zetten is best een leuk idee ja. Jammer dat Van Basten dat niet uit heeft kunnen proberen. Tegen Italië en Frankrijk is het toch moeilijk om kansen voor Van Nistelrooy te maken, Van Persie hoeft ze wat minder op een presenteerblaadje te krijgen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | -------------------------------------------- -----Robben---Sneijdert/VDV------RVP-------- -------------------------------------------- -----------Seedorf-------Van Bommel--------- -------------------------------------------- ------Gio-------------------------Ooijert--- --------------Heitinga----Fredje------------ -------------------------------------------- ----------------Van der Sar----------------- |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | -----Robben------------------------RVP------ -------------------------------------------- ----------Tuinkabouter-------VDV------------ -------------------------------------------- ------Gio-------------------------Ooijert--- --------------Heitinga----Fredje------------ -------------------------------------------- ----------------Van der Sar----------------- |
Ook als je het EK '88 terugkijkt, een meevoetballende spits is zó handig.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:19 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Van Persie in de spits zetten is best een leuk idee ja. Jammer dat Van Basten dat niet uit heeft kunnen proberen. Tegen Italië en Frankrijk is het toch moeilijk om kansen voor Van Nistelrooy te maken, Van Persie hoeft ze wat minder op een presenteerblaadje te krijgen.
Omdat Robin van Persie het veld beter breed kan houden dan Wesley Sneijder, die altijd naar binnen zal trekken.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom wilt niemand v. Persie achter v. Nistelrooij?
Je kan ook overdrijven natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:42 schreef Misanthroopia het volgende:
Anders krijg je teveel kleuters op het veld, zoals in onderstaande opstelling:
[ code verwijderd ]
Maar wel de beste opstelling met het materiaal dat we nu hebben. Aanval is de beste verdediging!
Post #99quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:37 schreef ZoneKill het volgende:
Op welke site kun je zo een opstelling maken?
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:37 schreef ZoneKill het volgende:
Op welke site kun je zo een opstelling maken?
quote:Op maandag 2 juni 2008 13:46 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.sportwereld.nl/voetbal/ek2008/lezersopstelling_invoer/
Ik wil 2 - 5 - 3.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:58 schreef DrDentz het volgende:
Waarom kunnen ze maar 2 systemen, ik wil met een ruit op het middenveld
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen verstand van voetbal
Met mogelijkheden tot aanvallender (Van Persie i.p.v. De Jong of Heitinga (De Jong linie terug)), zelfde speelstijl maar dan een andere spits (Huntelaar) of defensiever (Bouma i.p.v. Van Bronckhorst, Van Bronckhorst i.p.v. Engelaar).quote:
Van Persie moet er in voor De Jongquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:55 schreef Barca het volgende:
Defensievere variant op mijn eerdere opstelling. Met mogelijkheden tot aanvallender (Van Persie i.p.v. De Jong of Heitinga (De Jong linie terug)), zelfde speelstijl maar dan een andere spits (Huntelaar) of defensiever (Bouma i.p.v. Van Bronckhorst, Van Bronckhorst i.p.v. Engelaar). [ afbeelding ]
Waarom? Ik denk dat het goed is om defensief te spelen. Zou eerder verdedigender (dus Bouma linksback en Van Bronckhorst i.p.v. Engelaar) gaan spelen dan aanvallender.quote:
Kuijt in de spits?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:56 schreef Barca het volgende:
Van der Sar; Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Bouma; Heitinga, Van Bronckhorst; De Jong, Van der Vaart, Robben; Kuyt
Ja ... omdat ik denk dat Kuyt veel sloopwerk kan verrichten waar Van nistelrooy of Huntelaar van kan profiteren. Van Persie zou ik sparen voor de wedstrijden tegen Frankrijk en Roemenië.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:35 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Kuijt in de spits?Terwijl je van Nistelrooij, Huntelaar en van Persie op de bank laat zitten.
![]()
Met dat materiaal in het veld mag je blij zijn met een gelijkspel tegen Roemenië.
+ Sneijderquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:35 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Kuijt in de spits?Terwijl je van Nistelrooij, Huntelaar en van Persie op de bank laat zitten.
![]()
Met dat materiaal in het veld mag je blij zijn met een gelijkspel tegen Roemenië.
Maar van Nistelrooy en/of Huntelaar zitten nog niet eens bij je basiself.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja ... omdat ik denk dat Kuyt veel sloopwerk kan verrichten waar Van nistelrooy of Huntelaar van kan profiteren. Van Persie zou ik sparen voor de wedstrijden tegen Frankrijk en Roemenië.
Ik onderschat ze ook niet, maar we moeten ook niet overdrijven. Nederland moet Roemenië redelijk makkelijk kunnen verslaan. Zo geweldig zijn ze ook weer niet en het is toch meer krachtvoetbal wat de Roemenen spelen. Die maken denk ik echt geen schijn van kans tegen Oranje.quote:En een gelijkspel tegen Roemenië? Onderschat die Roemenen niet.
Ja, ik begin liever behoudend. Nou zou Sneijder nog kunnen beginnen i.p.v. Van der Vaart. Al denk ik dat Van der Vaart fysiek sterker is. En ... ik kies voor Kuyt. Die speelt denk ik beter met Van der Vaart dan met Sneijder.quote:
Sneijder speelt het best met van der Vaart, ze zijn tenslotte samen "opgegroeid" als voetballers. En waarom behoudend beginnen terwijl we de spelers er niet voor hebben. Nederland moet gewoon vol op de aanval spelen en scherp zijn in de omschakeling. Met een verdedigend blok van Boula en Bouma met daarvoor Heitinga en de Jong/Engelaar maken we denk ik een redelijke kans om de poulfase te overleven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:53 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, ik begin liever behoudend. Nou zou Sneijder nog kunnen beginnen i.p.v. Van der Vaart. Al denk ik dat Van der Vaart fysiek sterker is. En ... ik kies voor Kuyt. Die speelt denk ik beter met Van der Vaart dan met Sneijder.
Maar dan zou je naast hem een Kuyt kunnen opstellen (zoals Hugo Borst suggereert), maar dan mis je een controleur op het middenveld. Tegen dit Italië zou ik aanvallen vanuit een solide defensie bestaande uit een goede laatste linie en een degelijk blok op het middenveld.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:52 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar van Nistelrooy en/of Huntelaar zitten nog niet eens bij je basiself.![]()
Spelers zoals van Nistelrooy moet je van het begin af aan laten spelen.
[..]
Ik onderschat ze ook niet, maar we moeten ook niet overdrijven. Nederland moet Roemenië redelijk makkelijk kunnen verslaan. Zo geweldig zijn ze ook weer niet en het is toch meer krachtvoetbal wat de Roemenen spelen. Die maken denk ik echt geen schijn van kans tegen Oranje.
Italië zou moeten oppassen voor de Roemenen, ik denk dat het voor hun erg moeilijk wordt om die te verslaan.
Maar met al die goede voetballers kom je in de problemen tegen de Italiaanse aanval. Tegen Frankrijk en Roemenië zou ik wél aanvallend spelen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Sneijder speelt het best met van der Vaart, ze zijn tenslotte samen "opgegroeid" als voetballers. En waarom behoudend beginnen terwijl we de spelers er niet voor hebben. Nederland moet gewoon vol op de aanval spelen en scherp zijn in de omschakeling. Met een verdedigend blok van Boula en Bouma met daarvoor Heitinga en de Jong/Engelaar maken we denk ik een redelijke kans om de poulfase te overleven.
De Italiaanse aanval vind ik niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd. Ik vind die van de Fransen veel gevaarlijker. Bovendien zou ik met het duo Bouma en Boula spelen, de 2 beste mandekkers die Nederland op dit moment heeft te bieden. Dan heb je nog Heitinga samen met de Jong of Engelaar ervoor en op de back posities heb je Melchiot en van Bronckhorst. Dat moet best lukken tegen de Italianen/ Fransozen en Roemenen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:01 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar met al die goede voetballers kom je in de problemen tegen de Italiaanse aanval. Tegen Frankrijk en Roemenië zou ik wél aanvallend spelen.
Zie hieronder meer tekst en uitleg.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:04 schreef MrSASO het volgende:
[..]
De Italiaanse aanval vind ik niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd. Ik vind die van de Fransen veel gevaarlijker. Bovendien zou ik met het duo Bouma en Boula spelen, de 2 beste mandekkers die Nederland op dit moment heeft te bieden. Dan heb je nog Heitinga samen met de Jong of Engelaar ervoor en op de back posities heb je Melchiot en van Bronckhorst. Dat moet best lukken tegen de Italianen/ Fransozen en Roemenen.
P.S. Nederland moet uitgaan van hun eigen kracht en niet te veel aanpassen aan de tegenstander. Hoe wil je anders jou spelletje op hun leggen. Dat is juist de kracht van het Nederlands voetbal.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:30 schreef Barca het volgende:
Van der Sar; Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Bouma; Heitinga, Van Bronckhorst; De Jong, Van der Vaart, Robben; Kuyt.
Dus zoiets:
======================================== Van der Sar ==================================
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
======= Melchiot ============= Boulahrouz ============= Mathijsen ============= Bouma =======
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
============= De Jong ============= Heitinga =============== Van Bronckhorst =============
===================== Van der Vaart ===================================================
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Robben
======================================== Kuyt ========================================
Van der Vaart speelt als aanvallende middenvelder achter Kuyt maar mag ook als een rechtsbuiten spelen. Al verwacht ik dat hij de flank eerder vrij laat voor Melchiot. Robben speelt op links als een typische linksbuiten.
De Jong speelt, als we in de aanval zijn, wat verder naar voren dan Van Bronckhorst aan de linkerzijde. Dit omdat Heitinga en Van Bronckhorst de 2 controlerende middenvelders zijn en De Jong, Van der Vaart en Robben de 3 aanvallende middenvelders. Uitgaande van 4 - 2 - 3 - 1.
Kuyt kan door zijn beweeglijkheid de Italianen eerst moe maken waarna Huntelaar of Van Nistelrooy in de tweede helft nog meer gebruik kunnen maken van hun individuele klasse. Je kan dan ook besluiten om Mathijsen en Bouma te vervangen door Van Persie en Sneijder. Verdedigers vervangen door aanvallers is denk ik makkelijker dan andersom. Want als je begint met Van Persie en Sneijder en je moet dan defensiever gaan spelen omdat je wordt overlopen op het middenveld ...
omdat je bent begonnen met Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz / Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong / De Zeeuw, Engelaar; Sneijder, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy ... dan heb je denk ik een probleem!
Natuurlijk is aanvallen onze kracht, en dan moet je zo veel mogelijk doen om dit uit te buiten maar ... aanval is niet de beste verdediging, verdediging is de beste aanval!
Toni is hun diepste spits. Maar om een van de centrale verdedigers te laten doorschuiven naar bijv. Del Piero is heel riskant. Toni kan de andere centrale verdediger 1 tegen 1 verslaan én een aanvallende middenvelder kan vanaf de zijkant (DiNatale of Cameronesi) in die ruimte sprinten.
Dus: 2 centrum verdedigers achterhouden die om de beurt Toni bewaken. De ander geeft dan rugdekking aan de links- of rechtsback. Del Piero en Pirlo moeten worden bewaakt door 3 controlerende middenvelders: De Jong, Heitinga en Van Bronckhorst.
Melchiot op de flank, Van der Vaart achter Kuyt en Robben op links kunnen het de Italiaanse verdediging al moeilijk maken. Als de 3 controlerende middenvelders aansluiten (die aanvallend best een potje kunnen spelen) dan zet je de Azzuri behoorlijk onder druk.
Van Persie, Huntelaar (of Van Nistelrooy) en Sneijder zijn de wissels.
[ afbeelding ]
Moet je vooral klOoijer opstellen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:11 schreef woodside het volgende:
Die bal moet gewoon naar voren en waarom zullen we niet gewoon de beste voetballers erin zetten.
------------------vd Sar------------------------
Ooijer-Boulahrouz-Heitinga-v Bronckhorst
--------------------------------------------------
v Persie----vd Vaart----Sneijder----Robben
---------------------------------------------------
---------v Nistelrooij---Huntelaar-------------
Van der Vaart, Sneijder, Robben en Van Persie kunnen allen in een ploeg spelen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik vind het maar moeilijk.
Van der Vaart kan toch vanuit het niets iets met een bal, maar Sneijder en Robben zijn momenteel beter. Van Persie heeft geen wedstrijdritme, maar als ie fit is is het onze beste speler.
Heitinga kan op 't middenveld, maar ik heb 'm liever achterin, hem vertrouw ik tenminste. Boulah mist ook wedstrijdritme, maar kan zich wel in een tegenstander vastbijten. Ooijer en Melchiot overtuigen allebei niet als rechtsback, maar je moet er toch een opstellen. De Zeeuw speelde een tijd centraal op het middenveld, maar erg veel verschil met De Jong is er niet.
Engelaar vind ik wat dat betreft beter, dus die speelt dan maar. Van der Sar en Van Nistelrooy spreken voor zich en Van Bronckhorst vind ik beter dan De Cler.
Dan heb je nog Kuijt, die de laatste tijd ook goed staat te voetballen. Huntelaar, beste spits in de eredivisie. Vennegoor de pinchhitter, Bouma nog eventueel achterin.
Maak daar maar eens een opstelling van
Hier ben ik het eigenlijk wel helemaal mee eens. Het is gewoon heel lastig omdat sommige spelers zo dicht bij elkaar zitten wat niveau betreft. Kan me niet herinneren dat dat op andere recente toernooien ook zo was.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik vind het maar moeilijk.
Van der Vaart kan toch vanuit het niets iets met een bal, maar Sneijder en Robben zijn momenteel beter. Van Persie heeft geen wedstrijdritme, maar als ie fit is is het onze beste speler.
Heitinga kan op 't middenveld, maar ik heb 'm liever achterin, hem vertrouw ik tenminste. Boulah mist ook wedstrijdritme, maar kan zich wel in een tegenstander vastbijten. Ooijer en Melchiot overtuigen allebei niet als rechtsback, maar je moet er toch een opstellen. De Zeeuw speelde een tijd centraal op het middenveld, maar erg veel verschil met De Jong is er niet.
Engelaar vind ik wat dat betreft beter, dus die speelt dan maar. Van der Sar en Van Nistelrooy spreken voor zich en Van Bronckhorst vind ik beter dan De Cler.
Dan heb je nog Kuijt, die de laatste tijd ook goed staat te voetballen. Huntelaar, beste spits in de eredivisie. Vennegoor de pinchhitter, Bouma nog eventueel achterin.
Maak daar maar eens een opstelling van
Dat is toch alleen maar prettig?quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:05 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Hier ben ik het eigenlijk wel helemaal mee eens. Het is gewoon heel lastig omdat sommige spelers zo dicht bij elkaar zitten wat niveau betreft. Kan me niet herinneren dat dat op andere recente toernooien ook zo was.
Zekerquote:
Het is aan de coach om de juiste afweging te maken. Hij hoeft niet iedere wedstrijd met dezelfde 11 te beginnen. Zou ik in ieder geval niet doen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zeker
In de groep houd je elkaar daardoor scherp en je hebt gewoon een sterke bank achter de hand. Het is gewoon jammer dat je maar drie keer kunt wisselen
Ooijer vind ik een slechte keuze. Ook centraal zou ik 'm niet gebruiken. Maar als rechtsback zou ik Melchiot gebruiken. Heeft, indien mogelijk meer offensieve dreiging.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:24 schreef NLS04 het volgende:
Nice topic![]()
Ik ben van mening dat we tegen landen als Italie en Frankrijk moeten anticiperen op de sterke en zwakke punten van de tegenstander en pas daarna van onze eigen (creatieve) kracht. Voor tegen Italie zou ik daarom deze " fysiek sterke" opstelling gebruiken :
-----------------------Van der Sar----------------------
--Ooijer ---Boulahrouz - Bouma----v.Bronckhorst--
----------------Heitinga--------Engelaar----------------
--------Kuyt-----------Sneijder---------VD Vaart-----
---------------------Van nistelrooij ---------------------
Heitinga schuif ik naar het middenveld zodat deze meer aan defensieve kracht wint en met zijn inspeelpass is er geen verlies aan voetballend vermogen. Risico aan deze zet is dat een Boulahrouz zonder veel wedstrijdritme meteen in de basis begint maar gezien zijn capaciteiten moet dit wel goed komen denk ik.
Verder zet ik VD Vaart op links zodat hij naar binnen kan snijden en er ruimte komt voor de opkomende back Gio. In de voorbereiding scoorde kuyt uit een soortgelijke situatie al was dat natuurlijk wel tegen Oekraine..![]()
Sneijder zet ik vervolgens centraal. Als VD Vaart naar binnen komt kan het daar erg druk zijn en in de kleine ruimte is zijn 2-benigheid plus speloverzicht ideaal op deze positie.
En als laatste Kuyt op rechts vanwege zijn arbeidsethos die tegen slinkse reactieploegen als de Italianen altijd handig is. Daarbij is zijn eerste concurrent Van Persie naar mijn idee en die is ook nog niet fit genoeg om te beginnen.
Heb er zin in
De Jong is een speler voor op rechts. Zou hem zeker opstellen. Engelaar zoals gezegd te aanvallend.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
----------------Van der Sar----------------
-Melchiot----Boulahrouz------Bouma-----v Bronckhorst
-----------Heitinga---------De Jong/Engelaar--------
-Van Persie-------Sneijder----------Robben-
--------------Van Nistelrooij--------------
Ook als we met 1 goal verschil voorstaan?quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Van Persie mag het laatste half uur invallen voor Bouma.
Nee, niet als we voorstaan. Het zijn beoogde wissels als het bij rust of met nog een half uur nog steeds 0 - 0 staat.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:42 schreef NLS04 het volgende:
[..]
Ook als we met 1 goal verschil voorstaan?Je andere punten zijn wel goed maar nu al je wissels voorspellen is een beetje voorbarig
Dat is ook weer waar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:27 schreef Barca het volgende:
[..]
Het is aan de coach om de juiste afweging te maken. Hij hoeft niet iedere wedstrijd met dezelfde 11 te beginnen. Zou ik in ieder geval niet doen.
Huntelaar zou in mijn ogen links naast Van Nistelrooy kunnen spelen. Dus niet hangend aan de flank zoals Robben maar meer naar voren en meer centraal.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar.
Maar ik 'vrees' bijvoorbeeld voor de speeltijd van iemand als Huntelaar. Heeft Van Nistelrooy voor zich, de meesten zijn het er wel over eens dat die, zeker internationaal gezien, gewoon beter is. Als pinchhitter is Vennegoor mee, dus wat wordt de rol van Huntelaar, aangezien Van Basten nooit met twee spitsen speelt?
Alles voor de overwinningquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat ook kan is Huntelaar - Kuyt samen. Alleen niet tegen Italië. Tegen Italië heb je de dives van Robben nodig. Denk ik.
quote:
Gast!quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:42 schreef Myers het volgende:
------------------------------Optimus Prime-------------------------
--T-800--------John Rambo-------Robocop---------ED-209--
----------------John McClane------------Neo----------------------
----Jason Bourne------Luke Skywalker------Jet Li------------
------------------------------Jack Bauer ----------------------------
Overkillquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:07 schreef Barca het volgende:
Stekelenburg;
Melchiot, Boulahrouz, Braafheid, Emanuelson;
De Guzman, De Jong, Maduro;
Van der Vaart