Dat weet ik, ik vraag me echter af hoe het in zijn werk gaat met de verzekering.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:00 schreef Ultralaser het volgende:
Op naam zetten moet bij het postkantoor en kan niet telefonisch gedaan worden.
...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Iets met hoofdzakelijke bestuurder.
Die constructies zijn ook verboden...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:59 schreef AlphaOmega het volgende:
ze zouden die constructies via ouders gewoon moeten verbieden.
Gewoon de voorwaarden van de verzekeraar volgens mij. De verzekering moet op naam staan van de hoofdzakelijke bestuurder. Dus je mag wel af en toe rijden in een auto die op naam van je ouders verzekerd is, maar als je er permanent in rijdt vindt de verzekeraar dat niet leuk. (ergo: minder geneigd tot uitkeren bij schade. En ja, daar wordt op gelet want ze zijn al dit soort vormen van fraude en quasi-fraude behoorlijk zat)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:23 schreef NMGN23 het volgende:
...
Dat het wettelijk niet mag omdat mijn ouders geen hoofdzakelijke bestuurders zijn?
Okee, duidelijk, wist ik niet. Wordt dus gewoon op mijn eigen naamquote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:24 schreef Croga het volgende:
[..]
Die constructies zijn ook verboden...
De auto en de verzekering dienen op naam te staan van degene die het meeste in de auto rijd. Is dat niet zo dan kan de verzekering:
- De verzekering nietig verklaren waardoor je onverzekerd bent
- Zowel de verzekeringnemer (ouder) als de frequent bestuurder op de zwarte lijst plaatsen
Dit kan dus ook gedaan worden op het moment dat er schade gemeld wordt, bijvoorbeeld bij een ongeluk. Dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen.....
Ofwel; leuk om de verzekering op naam van je moeder te zetten maar de risicos die er aan verbonden zijn zijn niet mals. Veel beter zet je gewoon de verzekering op je eigen naam zodat je meteen begint met het opbouwen van schadevrije jaren....
Dat zei ik toch ook?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Gewoon de voorwaarden van de verzekeraar volgens mij. De verzekering moet op naam staan van de hoofdzakelijke bestuurder. Dus je mag wel af en toe rijden in een auto die op naam van je ouders verzekerd is, maar als je er permanent in rijdt vindt de verzekeraar dat niet leuk.
hoezo heeft dat weinig zin? Bij ZLM zou 1 schadevrij jaar toch al 15% korting opleveren.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:56 schreef NMGN23 het volgende:
Telt dus wel degelijk echter heeft bij mij op dit moment weinig zin.
Omdat het bijna een jaar is (10 maanden)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:45 schreef danko het volgende:
[..]
hoezo heeft dat weinig zin? Bij ZLM zou 1 schadevrij jaar toch al 15% korting opleveren.
Als je dit kan hardmaken zwart op wit, dan moet dit volgens mij kunnen. Even bellen met de verzekeringsmaatschappijen en dan heb je zo je antwoordquote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:56 schreef NMGN23 het volgende:
Ik heb bijna een jaar een lease-auto gereden, ik kan bij de maatschappij (leaseplan) mijn schadevrije periode laten aantonen. Telt dus wel degelijk echter heeft bij mij op dit moment weinig zin.
ik kan me vergissen maar volgens mij is dit niet meer mogelijk.. Evenmin het verhaal om de schadevrije jaren van opa's over te nemen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:22 schreef nogeenmaarten het volgende:
Je kan hiervoor je moeder de auto laten aanschaffen en jezelf als hoofdbestuurder opgeven. Je profiteert dan van haar tariefgroep. Zo heb ik jaren rondgereden in de auto van mijn ma, met mij als hoofdbestuurder. Later kon ik mijn schadevrije jaren als hoofdbestuurder gewoon meenemen voor mijn eigen polis.
Leuk dan, een eigen auto hebbenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:22 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kan mij voorstellen dat je geen enorme premie wilt betalen terwijl je zelf een (relaxte) rijstijl hebt, waarbij de kans op schade heel klein is. Je betaalt dan eigenlijk voor het jonge petjesvolk dat overmoedig in de auto stapt en veel kans op schade heeft.
Je kan hiervoor je moeder de auto laten aanschaffen en jezelf als hoofdbestuurder opgeven. Je profiteert dan van haar tariefgroep. Zo heb ik jaren rondgereden in de auto van mijn ma, met mij als hoofdbestuurder. Later kon ik mijn schadevrije jaren als hoofdbestuurder gewoon meenemen voor mijn eigen polis. Zo ging dit met open kaart met de unive en dat scheelde veel duiten.
Let wel dat je moeder dan eigenaar is van de auto. Al je bekeuringen gaan naar haar en de verantwoordelijkheid voor de wagen ligt ook bij haar.
Ik kan mij ook vergissen, maar twee jaar geleden ging het wel zo en als je niet teveel wilt betalen dan moet je dat even nagaan bij je verzekering..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:39 schreef danko het volgende:
ik kan me vergissen maar volgens mij is dit niet meer mogelijk..
Onzin, dat bepaalt de verzekeraar gewoon zelf. Toen ik mijn eerste auto kocht kon ik bij de verzekeringsmaatschappij waar mijn vader zijn auto had een polis afsluiten waarbij ik de helft van zijn schadevrije jaren kreeg. Mijn vader ging hierbij niet achteruit in het aantal jaren. Nu heb ik al een aantal jaar de maximale no-claimkorting.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:50 schreef Repeat het volgende:
En idd tegenwoordig kan je schadevrijejaren niet meer overnemen van iemand anders. Logisch ook
Ze heeft't toch echt gedaan een paar jaar geleden. Mijn opa, haar vader dus. Schadevrije jaren van haar vader over genomen...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:39 schreef danko het volgende:
[..]
ik kan me vergissen maar volgens mij is dit niet meer mogelijk.. Evenmin het verhaal om de schadevrije jaren van opa's over te nemen.
Als er echt op het briefhoofd staat zoals jij het schrijft dan zou ik me nog even achter de oren krabben... Het is gewoon Delta Lloyd namelijkquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:55 schreef NMGN23 het volgende:
Ik verzeker hem nu zelf via een tussenpersoon bij delta Lloid.
Dank voor alle tips
Je kunt iemand ook opgeven als medebestuurder of hoofdbestuurder toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:24 schreef Croga het volgende:
[..]
Die constructies zijn ook verboden...
De auto en de verzekering dienen op naam te staan van degene die het meeste in de auto rijd. Is dat niet zo dan kan de verzekering:
- De verzekering nietig verklaren waardoor je onverzekerd bent
- Zowel de verzekeringnemer (ouder) als de frequent bestuurder op de zwarte lijst plaatsen
Dit kan dus ook gedaan worden op het moment dat er schade gemeld wordt, bijvoorbeeld bij een ongeluk. Dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen.....
Ofwel; leuk om de verzekering op naam van je moeder te zetten maar de risicos die er aan verbonden zijn zijn niet mals. Veel beter zet je gewoon de verzekering op je eigen naam zodat je meteen begint met het opbouwen van schadevrije jaren....
Totdat ze degene worden die het vaakst de auto bestuurd... dan is het wel een probleem.... De verzekering dient op naam te staan van degene die normaliter in de auto rijdt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:59 schreef danko het volgende:
Bij mijn verzekering (ZLM) is iedereen die (met toestemming) in mijn auto rijd hetzelfde gedekt als ik ben. Bij een ongeluk is dat dus geen probleem, dat wordt het alleen als ik aangeef dat ze geen toestemming hadden om in mijn auto te rijden. Alleen bouwen zij dan natuurlijk geen schadevrije jaren op.
Zeg dan niks of verbeter mij goed...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:19 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Als er echt op het briefhoofd staat zoals jij het schrijft dan zou ik me nog even achter de oren krabben... Het is gewoon Deltra Lloyd namelijk
Haha, you get the point... bij mij is het een duidelijke typefout door worstevingertjes, geen fout door gebrek aan kennisquote:
Ik betaalde toen ik net mn rijbewijs had (was 19) bijna 70 euro voor een Daihatsu Charade uit 89, bij Unive (was nog een van de goedkoopsten), dus zo bijzonder is dat niet hoor. Heeft vooral met leeftijd te maken, ik weet niet hoe oud je bent..quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:19 schreef Repeat het volgende:
Ik betaalde 28e per maand voor een Peugeot 205 in de randstad...
Zelfde leeftijd, dus risicogroep.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:12 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Ik betaalde toen ik net mn rijbewijs had (was 19) bijna 70 euro voor een Daihatsu Charade uit 89, bij Unive (was nog een van de goedkoopsten), dus zo bijzonder is dat niet hoor. Heeft vooral met leeftijd te maken, ik weet niet hoe oud je bent..
Ik zit nu ff te checken, ben nu 21, voor mn huidige auto, Peugeot 309 uit 91 zou ik 48 euro betalen.. Voor de Charade nogsteeds 43..
Ik ken trouwens iemand () die ook de auto op zn moeders naam heeft staan, heeft 1x blikschade gereden (eigen schuld), nooit wat gehoord van de verzekering. Toch blijft het een behoorlijk risico wat je neemt. Een deukje maakt niet uit, maar als je iemand dood rijdt heb je massive problemen. Dat moet je dus gewoon niet doen
Je snapt het echt niet he.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:59 schreef zwahiel het volgende:
Dat latere profijt van is gewoon niet zo, want als je later instapt krijg je zowieso die korting. Dat ligt echt niet aan 't aantal schadevrije jaren wat je opgebouwd hebt.
Mijn neef is verzekeringsagent, en die gaf een berekening (meerderen) dat als je 5 jaar schadevrij gereden had of vijf jaar op je ouders verzekerd was en toen zelf de verzekering nam, 't je maar 4,85 scheelde per maand.
't Spijt me, maar voor 4,85 per maand ga ik niet 5 jaar veel te veel betalen.
Mijn auto staat op naam van mijn vader idd, en de verzekering ook. Ik sta als hoofdbestuurder aangemeld, dus allemaal volkomen legaal. Als ik zelf de auto op naam zou hebben en zou verzekeren dan betaal ik rond de ¤180,- aan premie, terwijl dat nu ¤80,- is. Verschil op jaarbasis van ¤1200,-quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:47 schreef Repeat het volgende:
Ten eerste is het gewoon fraude natuurlijk als je em op naam van je ouders verzekert, maar dat is al gezegd
Maar toch vraag ik me af, al die jochies die hun auto op naam van mamma verzekeren, staat die auto ook op naam van hun moeder geregistreerd dan? Lijkt me wel, maar dan is het dus niet eens hun auto
Gelukkig snap jij het prima. Door alles nu op je eigen naam te doen betaal jij nu per maand misschien wel ¤50,- meer, maar bouw je schadevrije jaren op. Dat levert je ten opzichte van zwahiel dan straks het ongelooflijke voordeel op dat je voor ¤60,- in de maand kan verzekeren, terwijl zwahiel toch dik ¤65,- per maand zal betalen....Tel uit je winst..!!quote:
Die 4,85 per maand verschil is zo te zien berekend inclusief de aftrek van vijf jaar lang meer betalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Gelukkig snap jij het prima. Door alles nu op je eigen naam te doen betaal jij nu per maand misschien wel ¤50,- meer, maar bouw je schadevrije jaren op. Dat levert je ten opzichte van zwahiel dan straks het ongelooflijke voordeel op dat je voor ¤60,- in de maand kan verzekeren, terwijl zwahiel toch dik ¤65,- per maand zal betalen....Tel uit je winst..!!
Hoewel winst? Een keer een paaltje over het hoofd zien en je zit ook alweer op die ¤65,- per maand...daar gaat al die opbouw voor ¤50,- per maand weer.....
Volgens mij bedoelde hij dat in het ene geval hijzelf verzekerd was en 5 jaar schadevrij heeft opgebouwd en in het andere geval niet zelf verzekerd was en pas na 5 jaar zelf een verzekering af zou sluiten.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Die 4,85 per maand verschil is zo te zien berekend inclusief de aftrek van vijf jaar lang meer betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |