Wat een onzin met betrekking tot die schadevrije jaren zeg!
Als je een beetje fatsoenlijke verzekering neemt krijg je bij afsluiten al een bepaalde trede mee.
Wanneer jij als 18 jarige een verzekering afsluit voor je auto'tje heb je 0 schadevrije jaren. Je zit echter wel in een gigantische risicogroep volgens de verzekeraars. Gevolg, bij de meeste verzekeraars betaal je boven op de nominale premie nog eens tot 250% van je premie. Dat komt dus bovenop de basispremie. Zie jij niets van alleen het bedrag wat je moet betalen is gigantisch.
Voorbeeldje: mijn auto stond op mijn naam toen ik 'm kocht. Ik heb 'm in 2003 gekocht toen was ik 20. De premie die ik moest betalen (non risico gebied van NL) was toen 83,10 WA gewoon.
Nu ben ik 25, woon in een risico gebied en heb de auto terug gekocht van mijn ouders, nu betaal ik 32 euro WA extra (25 WA gewoon). Schadevrije jaren nul ja, klopt. Echter ik begin wel met 60% noclaim omdat ik buiten de risicogroep val.
Heb die auto een half jaartje gereden toen ging ik studeren dus 't was wat makkelijker om 'm gewoon op naam van mijn ouders te zetten met mij als regelmatige bestuurder. Dat is dus volledig legaal. Je betaald iets meer per maand (geloof 35 euro ipv 22 voor WA). Noot hierbij is wel dat de auto dus in het dagelijkse verkeer door mijn ouders gebruikt wordt (en dat gebeurde ook! Af en toe als ik een weekendje thuis was of op vakantie ging, nam ik 'm mee, zij waren 100% de eigenaar ervan. Kostte hun ook geld om mijn auto'tje te krijgen en mij om 'm weer terug te krijgen

)
Het verschil tussen dik 80 euro per maand of een kleine 32 euro per maand zegt voor mij al genoeg.
Die opgebouwde jaren stellen niets voor, wanneer je op 20 jarige leeftijd begint met opbouwen kom je ook op ongeveer 60% noclaim uit, wohooo... Terwijl jij je helemaal blauw betaald hebt aan de verzekering omdat je in een risicogroep valt.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss