abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59190188
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:47 schreef Repeat het volgende:
Ten eerste is het gewoon fraude natuurlijk als je em op naam van je ouders verzekert, maar dat is al gezegd

Maar toch vraag ik me af, al die jochies die hun auto op naam van mamma verzekeren, staat die auto ook op naam van hun moeder geregistreerd dan? Lijkt me wel, maar dan is het dus niet eens hun auto
Mijn auto staat op naam van mijn vader idd, en de verzekering ook. Ik sta als hoofdbestuurder aangemeld, dus allemaal volkomen legaal. Als ik zelf de auto op naam zou hebben en zou verzekeren dan betaal ik rond de ¤180,- aan premie, terwijl dat nu ¤80,- is. Verschil op jaarbasis van ¤1200,-

Denk je dan dat het mij interesseert dat er een andere voorletter op de autopapieren staat? Voor die ¤1200 per jaar zal dat me een zorg zijn hoor. En schadevrije jaren? Tja, ik krijg straks toch een leasebak, dus waarom zou ik die gaan opbouwen op dit moment? Kost me meer geld dan dat het oplevert.
pi_59190360
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:06 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he.
Gelukkig snap jij het prima. Door alles nu op je eigen naam te doen betaal jij nu per maand misschien wel ¤50,- meer, maar bouw je schadevrije jaren op. Dat levert je ten opzichte van zwahiel dan straks het ongelooflijke voordeel op dat je voor ¤60,- in de maand kan verzekeren, terwijl zwahiel toch dik ¤65,- per maand zal betalen....Tel uit je winst..!!

Hoewel winst? Een keer een paaltje over het hoofd zien en je zit ook alweer op die ¤65,- per maand...daar gaat al die opbouw voor ¤50,- per maand weer.....
pi_59190659
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:33 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Gelukkig snap jij het prima. Door alles nu op je eigen naam te doen betaal jij nu per maand misschien wel ¤50,- meer, maar bouw je schadevrije jaren op. Dat levert je ten opzichte van zwahiel dan straks het ongelooflijke voordeel op dat je voor ¤60,- in de maand kan verzekeren, terwijl zwahiel toch dik ¤65,- per maand zal betalen....Tel uit je winst..!!

Hoewel winst? Een keer een paaltje over het hoofd zien en je zit ook alweer op die ¤65,- per maand...daar gaat al die opbouw voor ¤50,- per maand weer.....
Die 4,85 per maand verschil is zo te zien berekend inclusief de aftrek van vijf jaar lang meer betalen.
pi_59193738
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Die 4,85 per maand verschil is zo te zien berekend inclusief de aftrek van vijf jaar lang meer betalen.
Volgens mij bedoelde hij dat in het ene geval hijzelf verzekerd was en 5 jaar schadevrij heeft opgebouwd en in het andere geval niet zelf verzekerd was en pas na 5 jaar zelf een verzekering af zou sluiten.

Dus in het ene geval komt ie bij de verzekering met 5 zelf opgebouwde schadevrije jaren en krijgt dan een no claim korting waardoor ie bijvoorbeeld ¤60,- per maand betaald. En in het andere geval komt hij bij de verzekering zonder schadevrije jaren en krijgt dan een no claim koring waardoor hij ¤65,- per maand betaald.

Oftewel. Het aantal schadevrije jaren is niet zo heel belangrijk tegenwoordig, omdat je vanaf een bepaalde leeftijd toch al een flinke no claim korting krijgt.

En in mjn geval is het sowieso stom om ¤1200,- per jaar meer te gaan betalen, want als ik straks een leasebak rijd dan wordt hij toch niet op mijn naam verzekerd....Beetje zonde om dan no claim op te gaan bouwen...
pi_65258228
En, hoe bevalt de auto? Nog geen aanspraak hoeven maken op de verzekering?
Autoverzekeringen! Autoverzekering afsluiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')