quote:Op maandag 26 mei 2008 19:52 schreef borisz het volgende:
Ik dacht bij de TT aan iets anders
OT Ja ooit wel eens geloof ik.
Je moet eerst een paar dagen 3x per dag in Herman roeren (ik kreeg het als een slap kwakje dat naar gist stonk), en dan op de 4-e dag eten geven (bloem, melk, suiker), dan weer een paar dagen roeren, dan weer eten geven,quote:Op maandag 26 mei 2008 19:52 schreef Vandaag... het volgende:
Hoe werkt Herman? Moet je nu zelf een nieuwe bakken en die doorgeven of gaat dat 1e brood half Nederland rond?
En heb je ook nog een foto?
Ja, dat vind ik dus wel een heel bijzonder idee.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:00 schreef maedel het volgende:Herman is nog steeds On Tour
-edit, uitleg Shmoopy is veel beter-
maar, een kettingcake dus
En, mijn ouders maakten al Hermans in hun jonge jaren. Dus, ik heb het over 30 jaar geleden.
Misschien heb je daar wel een afstammeling van Shmoopy
Bedankt voor je nuttige bijdrage, man!quote:
Je kunt hem zelf opstarten hoor..quote:Op maandag 26 mei 2008 21:05 schreef Sjeen het volgende:
Herman... ik wil ook weer eens
Kan me herinneren dat we er gedroogde abrikozen en gehakte noten doorheen deden.
Dus toch he? Ik twijfeldequote:
Ja, geen idee eigenlijk. Het heeft er bij mij wel voor gezorgd dat ik Herman een ontiegelijke alto-naam vind.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
Wrom heet dat 'Herman'?En is daar dan nog iets speciaals aan, culinair gezien?
maar dan kieper je Herman toch gewoon in de vuilnisbak? Of is dat heel respectloos?quote:Op maandag 26 mei 2008 22:44 schreef maedel het volgende:
[..]
Er zullen vast wel markplaatsadvertenties voor zijn ofzo "gratis af te halen: Herman".
Dat lijkt mij sowieso het beste idee.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:16 schreef Vandaag... het volgende:
maar dan kieper je Herman toch gewoon in de vuilnisbak? Of is dat heel respectloos?
Nee, ik ga eerst nog 3 dagen allemaal dingen met je doen, en dan krijg je eten, en dan ga ik weer dingen met je doen, en dan deel ik je.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 04:50 schreef tong80 het volgende:
shmoooooooooopyyyyyyyyyyy haal me er nu vanaf
Vanwege het gistingsproces, volgens mij.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Waarom moet dat tien dagen blijven staan voordat je het gaat bakken?
En wordt dat niet heel ranzig als je steeds een stukje doorgeeft?
Dat verklaart toch helemaal niks.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Bij ons heette het vroeger Hermanbrood, wat de naam Herman dacht ik ook wel verklaarde
quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:25 schreef Duderinnetje het volgende:
O dat heb ik 25 jaar geleden ook wel eens gemaakt!![]()
Shmoop, ik vind het helemaal reumatisch dat daar misschien nog een molecuultje van door jouw deegje zit!
Mijn god ik ga verdeeld wordenquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:15 schreef Naamah het volgende:
Herman! Jeugdsentiment! Wauw! Shmoopy, als ik nou heel snel vrienden met je ga worden, krijg ik dan een deeltje Herman van je?
Yep. En dan stopt iedereen weer een beetje meer in je en uiteindelijk is er dan heeeeeeel veel Herman. Fijn toch?!quote:
Je hebt nog even de tijd dan, want mijn jongste wil er maar 3 weggeven, omdat ie het hele proces zo leuk vond dat ie het opnieuw wil gaan doen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:15 schreef Naamah het volgende:
Herman! Jeugdsentiment! Wauw! Shmoopy, als ik nou heel snel vrienden met je ga worden, krijg ik dan een deeltje Herman van je?
Bij ons werd het niet een cake genoemd maar een brood. Een Herman Brood.quote:
Haha, en gelijk heeft ie! Ik vraag me alleen wel een beetje af.. heeft het echt zin dat het zolang duurt? Zou je niet gewoon alles in een keer er in kunnen gooien en dat het dan ook werkt? Dat het alleen maar een beetje voor de show is dat er elke dag iets in moet zodat je echt voor 'm zorgt? Naja, het is wel leuke show natuurlijk!quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je hebt nog even de tijd dan, want mijn jongste wil er maar 3 weggeven, omdat ie het hele proces zo leuk vond dat ie het opnieuw wil gaan doen.
ga je toch langs zaltbommel ?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:17 schreef shmoopy het volgende:
Menneke komt net thuis van een logeerpartijtje, wil dolenthousiast z'n Hermannetjes kwijt, is er gewoon niemand thuis.
Ik raak die krengen nie meer kwijt.
Kom maar hier hoor!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:17 schreef shmoopy het volgende:
Menneke komt net thuis van een logeerpartijtje, wil dolenthousiast z'n Hermannetjes kwijt, is er gewoon niemand thuis.
Ik raak die krengen nie meer kwijt.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je hebt nog even de tijd dan, want mijn jongste wil er maar 3 weggeven, omdat ie het hele proces zo leuk vond dat ie het opnieuw wil gaan doen.
Eerst gaar wordenquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou ook best een -edel- deeltje van Herman willen proeven
Gist leeft, dat plant zich gewoon voort enzo. Daarom moet je het ook zoveel dagen laten staan, dan kan het gist zich in zo'n mate vermenigvuldigen dat het ook gewoon blijft werken als het dan weer opgedeeld wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Zie ik nu goed dat Herman alleen gist meekrijgt van degene die de ketting start? Wil ik weten waarom Herman na 26 jaar nog steeds vanzelf gist of valt dat onder de categorie 'vraag niet hoe het werkt maar maak er gebruik van'?![]()
Wel grappig, ik kan me nog herinneren dat mijn moeder vroeger een paar keer een Herman heeft gehad maar ik heb er al jaren niemand meer over gehoord.
dan is dat graf een paar posts hierboven van jou dusquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:01 schreef Tezz het volgende:
Ik heb ooit eens een keer een Herman gekregen, jaaaaaaaaren geleden, maar die had ik na twee dagen al in de vuilnisbak liggen. Jakkie wat een stank, blegh! Het kon in mijn ogen niet meer goedkomen met Herman, dus ik heb hem maar ritueel begraven.......
quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
Als je op een leeftijd bent dat je een kwart eeuw geleden Herman stond te maken, dan gaat liefde over in reumatische gevoelens. OOk heel waardevol heur!
?quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:21 schreef fotoloog het volgende:
Is dat de herman van o.a. rjpvd?
Dooddoener?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:26 schreef tong80 het volgende:
Berichtje uit het hiernamaals.
Zit nu naar een concert te kijken met George Harrison, Jim Morrison, Herman Brood, André Hazes en Jimy Hendrix.
Leeft Herman niet verder in het hiernamaals?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:26 schreef tong80 het volgende:
Berichtje uit het hiernamaals.
Zit nu naar een concert te kijken met George Harrison, Jim Morrison, Herman Brood, André Hazes en Jimy Hendrix.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |