quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:24 schreef MaJo het volgende:In tegenstelling tot de meesten vind ik dit wel een vette line up

Kijk eens verder dan je neus lang is, er zijn genoeg leuke beginnende bandjes, waarom moeten het altijd grote namen zijn? Ik prijs Lowlands juist dat ze weer terug naar hun roots gaan. [..]
Helaas zijn de "leuke beginnende bandjes" in dit geval vooral 13 in een dozijn Britpop-bandjes, die men al het hele jaar in alle kleine zaaltjes heeft kunnen zien. Weinig verrassend dus. Ik had deze (voorlopige) line-up al een jaar van te voren kunnen uitschrijven. Een flinke tegenvaller, maar ik had ook niet anders verwacht na vorig jaar.
En nee, het hoeven niet altijd grote namen te zijn. Maar om nu enthousiast te worden van de middelmatige bandjes The Wombats, The Pigeon Detectives, The Ting Tings, enz enz enz...
(Ik zeg niet dat jij daar gelijk enthousiast van wordt, ik spreek even in het algemeen.) Mijn grens om die muziek te luisteren is bereikt, zeg maar

. Voor het niveau van die muziek ga ik wel naar het plaatselijke Britpop-bandje in de jongerensoos kijken

.
Nu dus 2 jaar achter elkaar een bagger line-up. Maar ja, aan het eind van het weekend heb ik altijd té veel goede bands in die 3 dagen gezien of ontdekt, en een geweldige tijd gehad.
Dat is nu de kracht van Lowlands, denk ik

. Dus ik zeur nu één keertje over de line-up, maar ga er als het zo ver is écht wel van het hele festival genieten.
Om nog even positief af te sluiten, de bands die ik wél wil zien: N*E*R*D, The Roots en The Flaming Lips. Al heb ik al die bands al meerdere malen gezien

.