abonnement Unibet Coolblue
pi_58920549
Met dank aan Popolon

De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama\'s, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6

    Hier verder!

    [ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 26-05-2008 15:31:32 ]
  • Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 15:26:34 #2
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_58920596
    tvp
    Live from the USA
    pi_58922156
    Ik lees weer mee...
    pi_58922169
    Mja, het topic was vol en opeens was ik het kwijt.

    Vraagje aan de mensen die spullen hebben laten verschepen naar de VS voor de verhuizing... om hoeveel spullen ging het en wat kostte het ongeveer? M'n vriendin en ik staan pas aan het begin van het hele proces, maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het gaat voornamelijk om m'n muziekcollectie, een berg DVD's en wat electronica, dus geen meubels en dergelijke.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_58923421
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 16:53 schreef OMG het volgende:
    Mja, het topic was vol en opeens was ik het kwijt.

    Vraagje aan de mensen die spullen hebben laten verschepen naar de VS voor de verhuizing... om hoeveel spullen ging het en wat kostte het ongeveer? M'n vriendin en ik staan pas aan het begin van het hele proces, maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het gaat voornamelijk om m'n muziekcollectie, een berg DVD's en wat electronica, dus geen meubels en dergelijke.
    Ik heb me daar afgelopen jaar in verdiept. De goedkoopste oplossing is verhuisdozen met TNT opsturen. Kost nog steeds een smak geld, en het duurt relatief lang voordat je pakket in de VS aankomt, maar het is een stuk goedkoper dan een internationaal verhuisbedrijf.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 18:09:05 #6
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58923471
    Mijn vrouw heeft connecties met de mensen die de Dutchs Store runnen in Grand Rapids. Ik kon voor een paar honderd dollar dus alles mee laten verschepen met hun maandelijkse transport van NL naar de VS. Geluk dus.

    Wel een ideale tijd om van je rotzooi af te komen zo'n emigratie.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58925404
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 18:09 schreef popolon het volgende:
    Wel een ideale tijd om van je rotzooi af te komen zo'n emigratie.
    Klopt, alhoewel het vaak een hoop stress met zich meebrengt.

    Ik zit tegen een emigratie naar Japan aan te hikken. Ga daar waarschijnlijk voor een jaar naar toe. Ik weet niet wat de beste aanpak is. Waarschijnlijk sla ik mijn spullen hier ergens op, en huur ik een gemeubileerd appartement in Japan. Na ongeveer een jaar hoop ik dan weer terug te zijn. Ik heb een grant aanvraag lopen, en als die er door heen komt (kans is minder dan 10%), dan zit ik de komende 5 jaar qua werk gebakken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 21:42:23 #8
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_58927886
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 18:09 schreef popolon het volgende:
    Mijn vrouw heeft connecties met de mensen die de Dutchs Store runnen in Grand Rapids. Ik kon voor een paar honderd dollar dus alles mee laten verschepen met hun maandelijkse transport van NL naar de VS. Geluk dus.

    Wel een ideale tijd om van je rotzooi af te komen zo'n emigratie.
    Die runnen toch ook die museumwinkel in dat hollandpark in holland michigan(met die nederlandse molen)
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 00:47:58 #9
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58932190
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:42 schreef klaasdj het volgende:

    [..]

    Die runnen toch ook die museumwinkel in dat hollandpark in holland michigan(met die nederlandse molen)
    Niet dat ik weet maar 't zou kunnen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 02:55:29 #10
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58932999
    Ik heb gewoon twee grote weekendtassen meegenomen... De rest staat nog bij mijn ouders en ik neem steeds als ik naar Nederland ga wat mee.

    Hoe was jullie memorial day?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58933306
    backfindpost
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58933308
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 16:53 schreef OMG het volgende:
    Mja, het topic was vol en opeens was ik het kwijt.

    Vraagje aan de mensen die spullen hebben laten verschepen naar de VS voor de verhuizing... om hoeveel spullen ging het en wat kostte het ongeveer? M'n vriendin en ik staan pas aan het begin van het hele proces, maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het gaat voornamelijk om m'n muziekcollectie, een berg DVD's en wat electronica, dus geen meubels en dergelijke.
    Ik was EUR2200 kwijt, Rotterdam - Boston, ~ 8 m3. Duurde ongeveer tien weken.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58946009
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 16:53 schreef OMG het volgende:
    maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het kan nooit kwaad om een paar offertes aan te vragen, je verkijkt je al snel op hoeveel je meeneemt. Ik dacht dat ik amper iets meenam, maar had toch iets van 4 m^3. Betaalt je werkgever de verhuizing anders kun je het aftrekken van je (amerikaanse) belasting aangifte.

    Iemand hier trouwens zijn $600 (of $1200+ voor de gezinnetjes) tax rebate al gehad? Het was afgelopen vrijdag op mijn rekening gestort
    pi_58947025
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 05:34 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik was EUR2200 kwijt, Rotterdam - Boston, ~ 8 m3. Duurde ongeveer tien weken.
    7 jaar geleden was ik voor een krat van ~1 x ~3 x ~1.5 = ~4.5 m3 (ook naar Boston!) iets van 2500 gulden kwijt. Drie maanden geleden heb ik nog eens geinformeerd bij hetzelfde bedrijf of ze voor mij ~1.5 m3 op konden sturen. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe veel het zou kosten, maar het was belachelijk veel geld (800 euro?). Toen ik vroeg waarom het zo duur was, was het antwoord "vanwege de dollar". Je zou denken dat het dan goedkoper zou moeten zijn, en ik probeerde dat aan de goede man uit te leggen. Blijkbaar wordt er op dit moment behoorlijk verdiend aan de verscheping van spulletjes.

    Met de lage stand van de dollar is het misschien logischer om hier alles of nieuw of tweedehands te kopen, dan om spullen te verschepen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58955390
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
    Met dank aan Popolon
     FR
      woensdag 28 mei 2008 @ 02:38:34 #16
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58955395
    Ja let je daarop Bora, alle landentopics hebben zo'n mooie inleiding.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58955524
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 02:38 schreef popolon het volgende:
    Ja let je daarop Bora, alle landentopics hebben zo'n mooie inleiding.
    't Is niet dat ik er echt op let ofzo, maar 't viel me toevallig op, en ik had een tvp-excuus nodig....
    Dus een homage aan jouw mod-activiteiten leek me wel op z'n plaats hier; wetende dat je dat erg op prijs stelt!
     FR
      woensdag 28 mei 2008 @ 03:40:57 #18
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58955535
    Nou vooruit.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58955806
    Bedankt voor de info over het verhuizen van spullen! . Ik zal in de nabije toekomst eens uitrekenen om hoeveel m3 het gaat. Uiteindelijk gaat het om ongeveer 1600 CD's, 230+ stuks vinyl, 210+ DVD's en zoals ik al vermeldde wat electronica waarbij je moet denken aan video game consoles (een stuk of 4) inclusief games, maar die zouden allemaal bij elkaar in een grote doos moeten passen. Ook m'n platenspeler neem ik mee en wellicht ook al m'n boeken (deze zouden in totaal niet meer dan 2 verhuisdozen betreffen).

    Wat betreft de opmerking om alles via TNT te verzenden, ik zou dan eens moeten uitzoeken hoeveel een volle verhuisdoos met muziek weegt en om hoeveel dozen het gaat. De prijzen voor het verzenden van zware pakketten is ook een kostbare zaak en dus denk ik dat ik met een verhuisdienst wel eens goedkoper uit zou kunnen zijn. Daarnaast denk (en hoop) ik dat een verhuisdienst ook iets zorgvuldiger omgaat met dat soort goederen .

    10-20kg met TNT is met de economy service 54,95 en duurt 4 - 5 weken, aldus de website. Een verhuisdienst heeft dan weer als voordeel dat die het hele douane ding regelen (wat ik over heb gelezen in ieder geval).

    Ik zal me er binnenkort in ieder geval eens verder in verdiepen, want misschien valt het aantal dozen voor de muziek wel mee en is TNT uiteindelijk toch wel een optie .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 28 mei 2008 @ 12:21:29 #20
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58960971
    tvp
      woensdag 28 mei 2008 @ 16:14:35 #21
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58966543
    CD'tjes rippen en op een externe HD zetten werkt ook niet? Zou wel een hoop materiaal schelen Kun je daarna bij elke trip naar NEderland weer een zooi meenemen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 28 mei 2008 @ 16:58:23 #22
    163938 Lekiamh
    Dietslander
    pi_58968446
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 16:14 schreef wonderer het volgende:
    CD'tjes rippen en op een externe HD zetten werkt ook niet? Zou wel een hoop materiaal schelen Kun je daarna bij elke trip naar NEderland weer een zooi meenemen.
    Mja, heb ik al voor een groot deel gedaan. Op m'n 80 GB iPod past lang niet alles, maar ik heb inmiddels wel een groot deel geript. Ik heb geen idee hoe vaak ik terug zal gaan naar Nederland als ik er eenmaal woon en om nu opslag te huren of alles bij m'n ouders achter te laten... alles verhuizen is dan misschien 1 keer lastig en kost geld, maar dan ben je er wel vanaf. .

    Aangezien m'n muziekcollectie toch wel één van m'n hobbies is zou ik alles daar toch wel mee naartoe willen nemen en daar beschikbaar hebben .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_58968880
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 17:38 schreef OMG het volgende:
    Ik heb geen idee hoe vaak ik terug zal gaan naar Nederland als ik er eenmaal woon en om nu opslag te huren of alles bij m'n ouders achter te laten... alles verhuizen is dan misschien 1 keer lastig en kost geld, maar dan ben je er wel vanaf. .
    We zitten wat dat betreft waarschijnlijk allemaal in hetzelfde schuitje. Achteraf gezien had ik mezelf - en m'n ouders - een hoop moeite kunnen besparen door alles in een keer over te sturen. Maar toen ik in 2001 vertrok, had ik echt het idee dat het voor maar 1 of 2 jaar zou zijn.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58969328
    Ik zag mezelf ook niet zonder CD en boekencollectie hier zitten en had achteraf mazzel dat ik het verzenden alsnog vergoed heb gekregen. Maar ik denk dat ik het ook wel zonder vergoeding had gedaan. Overigens pasten mijn ~ 500 CDs in ongeveer 3 verhuizdozen, wat bij elkaar nog geen derde kubieke meter is. Dus als het alleen om je CDs gaat zou je kunnen overwegen die gewoon met TNT te versturen. Ik heb ook wel eens een PC met monitor ge-FedEx-ed, dat was meen ik iets van 300 euro.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Shivo op 29-05-2008 03:29:06 ]
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 28 mei 2008 @ 19:13:30 #26
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58970330
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 17:58 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    We zitten wat dat betreft waarschijnlijk allemaal in hetzelfde schuitje. Achteraf gezien had ik mezelf - en m'n ouders - een hoop moeite kunnen besparen door alles in een keer over te sturen. Maar toen ik in 2001 vertrok, had ik echt het idee dat het voor maar 1 of 2 jaar zou zijn.
    Ik mis mijn boeken wel, maar verder vind ik het wel best zo. Mijn kleren enzo pasten allemaal in twee weekendtassen (alleen zomerkleding, dat wel)... Maar ik wist dan ook dat ik regelmatig op en neer zou gaan.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58975018
    Ik had al mijn CDs en hoesjes (niet dat het er veel waren, een stuk of 250) in een CD bewaarmap gedaan en de doosjes weggegooid. Dat scheelde al een stuk. Ik heb wel al mijn boeken meegenomen.
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:08:29 #28
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58986389
    nog maar ff een tvp-tje...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:39:16 #29
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58987137
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59005169
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:39 schreef popolon het volgende:
    Voor de liefhebbers:

    ESPN zendt alle wedstrijden van Euro 2008 live uit.
    Net als de NOS, trouwens. De NOS doet het ook online.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:25:07 #31
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_59026891
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 18:07 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Het kan nooit kwaad om een paar offertes aan te vragen, je verkijkt je al snel op hoeveel je meeneemt. Ik dacht dat ik amper iets meenam, maar had toch iets van 4 m^3. Betaalt je werkgever de verhuizing anders kun je het aftrekken van je (amerikaanse) belasting aangifte.

    Iemand hier trouwens zijn $600 (of $1200+ voor de gezinnetjes) tax rebate al gehad? Het was afgelopen vrijdag op mijn rekening gestort
    ja, heb mijn 1500$ gekregen
    Live from the USA
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:26:48 #32
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_59026903
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 07:07 schreef OMG het volgende:
    zoals ik al vermeldde wat electronica waarbij je moet denken aan video game consoles (een stuk of 4) inclusief games, maar die zouden allemaal bij elkaar in een grote doos moeten passen. Ook m'n platenspeler neem ik mee en wellicht ook al m'n boeken (deze zouden in totaal niet meer dan 2 verhuisdozen betreffen).
    Je consoles zullen waarschijnlijk niet werken in de VS
    Live from the USA
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:31:53 #33
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_59026921
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 08:07 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Net als de NOS, trouwens. De NOS doet het ook online.
    die kun je vast net als bij het WK alleen vanuit NL bekijken.
    Live from the USA
    pi_59031713
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 03:26 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    Je consoles zullen waarschijnlijk niet werken in de VS
    Niet werken als in het hele gedoe met stroom of als in het NTSC/PAL gedoe? Ik heb daar ooit eens een converter gekocht voor iets wat ik daar had gekocht zodat ik het hier gewoon op een stopcontact kon aansluiten, omgekeerd lijkt me dan ook niet echt een probleem. Maar dan met een andere converter natuurlijk.
    Wat betreft beeldformaten, dan schaf ik daar een goede monitor aan welke ik dan ook meteen voor m'n consoles kan gebruiken . O ja, met natuurlijk een extra VGA kabel.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zaterdag 31 mei 2008 @ 15:15:16 #35
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59031834
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 03:31 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    die kun je vast net als bij het WK alleen vanuit NL bekijken.
    En dan nog, zit je naar een schokkerige stream op je computer te kijken. Dat vind ik echt niks.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59034113
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 15:15 schreef popolon het volgende:

    [..]

    En dan nog, zit je naar een schokkerige stream op je computer te kijken. Dat vind ik echt niks.
    Kan zijn, maar ik heb geen tijd om alle wedstrijden in een cafe te gaan kijken. Dus als ik dan op mijn werk een klein schermpje rechtsonder open kan hebben met voetbal zou dat best prettig zijn.

    Wie weet er een goede proxy in Nederland?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59034975
    Nog één keer :w vanuit Mountain View, CA. Het is tijd om weer terug naar Dublin te vliegen. Ik kijk nu al uit naar de jetlag.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 20:10:25 #38
    187510 IrCute
    Americunt
    pi_59037098
    Misschien een stomme vraag, en ook niet het geschikte topic, maar ik ben van plan deze zomer naar Amerika te gaan om een vriend te bezoeken. Ik ben 17, mag ik dan uberhaupt alleen vliegen?
      zaterdag 31 mei 2008 @ 21:04:12 #39
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59038063
    Ja, dat mag.
    pi_59043734
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 20:10 schreef IrCute het volgende:
    Misschien een stomme vraag, en ook niet het geschikte topic, maar ik ben van plan deze zomer naar Amerika te gaan om een vriend te bezoeken. Ik ben 17, mag ik dan uberhaupt alleen vliegen?
    Je ziet wel eens van die kereltjes van een jaar of 5 die alleen reizen, en die hebben dan een ticket om hun nek hangen, en op het vliegveld is er altijd speciaal personeel dat een oogje in het zeil houdt. Maar ik neem aan dat er voor jou geen restrictie's zijn.

    Terzijde: voor het huren van een auto in de VS moetje bijna altijd ouder dan 25 jaar zijn.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 1 juni 2008 @ 13:41:59 #41
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59047175
    Hoi. Ik ga in oktober naar Texas samen met mijn vader, moeder en neefje. Ik heb een paspoort dat nog tot 2010 geldig is, maar het is een paspoort 'oude stijl'. Moet ik dan een nieuwe aanvragen?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 01-06-2008 22:35:24 ]
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59051655
    Nee hoor, mijn paspoort is ook tot 2010 geldig en dat levert nooit problemen op. Wat is een paspoort nieuwe stijl?
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 1 juni 2008 @ 17:32:41 #43
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59051787
    Biometrisch paspoort, waarbij je pasfoto aan al die nieuwe eisen moet voldoen.
      zondag 1 juni 2008 @ 17:42:40 #44
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59051959
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 17:32 schreef nickybol het volgende:
    Biometrisch paspoort, waarbij je pasfoto aan al die nieuwe eisen moet voldoen.
    En voldoet elk paspoort dat je nu aanvraagt daaraan of moet je aangeven dat je ermee naar de VS wilt? Mijn neefje van 11 gaat namelijk mee en die heeft nog geen eigen paspoort, dus dat moet aangevraagd worden.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59052363
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
    Terzijde: voor het huren van een auto in de VS moetje bijna altijd ouder dan 25 jaar zijn.
    Maar aangezien de meeste zeventienjarigen in Nederland toch geen rijbewijs hebben lijkt dat me geen probleem.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zondag 1 juni 2008 @ 19:02:00 #46
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59053232
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 17:42 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    En voldoet elk paspoort dat je nu aanvraagt daaraan of moet je aangeven dat je ermee naar de VS wilt? Mijn neefje van 11 gaat namelijk mee en die heeft nog geen eigen paspoort, dus dat moet aangevraagd worden.
    Ja, elk nieuw paspoort voldoet daar aan.
      zondag 1 juni 2008 @ 21:13:54 #47
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59055931
    Top, bedankt. Ik heb er zin in! Helaas kunnen we niet zo lang omdat mijn neefje meegaat en we dus aan de schoolvakanties gebonden zijn; we gaan van 17-26 oktober.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 1 juni 2008 @ 21:48:39 #48
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59056709
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 08:31 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Je ziet wel eens van die kereltjes van een jaar of 5 die alleen reizen, en die hebben dan een ticket om hun nek hangen, en op het vliegveld is er altijd speciaal personeel dat een oogje in het zeil houdt. Maar ik neem aan dat er voor jou geen restrictie's zijn.

    Terzijde: voor het huren van een auto in de VS moetje bijna altijd ouder dan 25 jaar zijn.
    25???

    Ik heb een paar keer een auto gehuurd, maar de enige restrictie die ik tegen kwam was altijd:
    Ouder dan 21

    Verder betaal je tussen je 21-25ste wel extra toeslag, verschillend per staat, maar ongeveer 25 dollar per dag. Verder mag je niet alle modellen huren (Maar ik vond de Chrysler 300C wel prima eigenlijk )

    Je kan vanaf je 18e ook wel huren, maar dan betaal je echt reteveel...25 dollar per dag extra vond ik nog wel te doen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zondag 1 juni 2008 @ 22:16:31 #49
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59057177
    Die leeftijden verschillen per verhuurmaatschappij, vaak is het 21 of 25
      zondag 1 juni 2008 @ 22:35:50 #50
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59057592
    25 dollar per dag extra vind ik nogal wat.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59061463
    Ook belangrijk, je hebt een credit card nodig (een credit card, geen debit card) met dezelfde naam als de naam in je paspoort of op je rijbewijs. In het begin heb ik daar eens enorm veel gezeik mee gehad, omdat ik alleen een (Nederlandse) credit card had met daarop mijn roepnaam. Het zijn hier vaak de details waarop ze je pakken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59072450
    Ik kan met mijn Amerikaanse debit card overal terecht. Maar met een Nederlandse debit card zal dat niet gaan.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59104970
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 16:45 schreef Shivo het volgende:
    Ik kan met mijn Amerikaanse debit card overal terecht. Maar met een Nederlandse debit card zal dat niet gaan.
    Er zijn autoverhuurders die perse een credit card willen, omdat er onverlaten zijn die een auto huren op een debit card met slechts een paar dollar op hun bankrekening. Met een credit card kan de verhuurmaatschappij schade verhalen op de credit card maatschappij, en die staan er om bekend dat ze iedere dollar terugvinden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59106238
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 23:34 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Er zijn autoverhuurders die perse een credit card willen, omdat er onverlaten zijn die een auto huren op een debit card met slechts een paar dollar op hun bankrekening. Met een credit card kan de verhuurmaatschappij schade verhalen op de credit card maatschappij, en die staan er om bekend dat ze iedere dollar terugvinden.
    Ok, kleine aanpassing: ik kan met mijn debitcard bij de Budget om de hoek terecht en bij Alamo verderop ook. Daar moet je namelijk vooruit betalen.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 4 juni 2008 @ 08:45:19 #55
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59108086
    een Creditcard is sowieso wel erg prettig in de VS, of eigenlijk op elke vakantie
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      woensdag 4 juni 2008 @ 10:28:24 #56
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59109814
    Sterker nog, een creditcard is zo'n beetje een must in de VS.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59124914
    Alleen hoe kom je als buitenlander met een lege credithistory aan een creditcard? Ja, een debit card is geen probleem, maar voor een credit card moet je je creditscore opbouwen bv met een secured credit card. Heeft toch een jaar geduurd voor ik een "echte" amerikaanse credit card had en mijn nederlandse kon opzeggen.
    pi_59126002
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:33 schreef devzero het volgende:
    Alleen hoe kom je als buitenlander met een lege credithistory aan een creditcard? Ja, een debit card is geen probleem, maar voor een credit card moet je je creditscore opbouwen bv met een secured credit card. Heeft toch een jaar geduurd voor ik een "echte" amerikaanse credit card had en mijn nederlandse kon opzeggen.
    Dat is idd een groot probleem. In mijn eerste jaar in de VS werd ik bedolven onder aanbiedingen voor credit cards, maar iedere keer als ik probeerde om er eentje te krijgen, werd ik afgewezen. Geen credit history.

    Uiteindelijk ben ik eens gaan bellen - met mijn eigen Amerikaanse bank waar ik indertijd toch een flink bedrag op een spaarbankboekje had staan - en mijn situatie uitgelegd. Ze hebben me toen een credit limiet van ~$500 gegeven en nadat ik keurig iedere keer mijn rekeningen had betaald hebben ze die limiet gestaag verhoogd.

    Het grootste voordeel van een echte credit card is de extra service die ze bieden. Bij mot met een winkel kun je je credit card maatschappij inschakelen en die laten zich niet afschrikken. Verder is je huurauto automatisch voor schade verzekerd als je 'm met je credit card gehuurd hebt. Je hebt nog wel een aparte WA verzekering nodig.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 4 juni 2008 @ 20:53:36 #59
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59127506
    En de airmiles en cashback op aankopen (1%) zijn ook leuk.

    Ga je er goed mee om heeft het alleen maar voordelen. Wij betalen alle vaste lasten met de CC, krijgen er zelfs dus bonussen voor terug en dat loopt dan best aardig op.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 4 juni 2008 @ 21:09:28 #60
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59127941
    Ik ga vier jaar in de VS studeren, welke verzekeringen, behalve zorgverzekering, zijn min of meer standaard benodigd in de vs?
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:48:18 #61
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_59131392
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ga vier jaar in de VS studeren, welke verzekeringen, behalve zorgverzekering, zijn min of meer standaard benodigd in de vs?
    Ja, seri? cool dat wil ik eigenlijk ook, maar krijg je[als je geen rijke ouders hebt] geen ongelofelijke schuld? Ik was sowieso van plan om er stage te gaan doen, en dan na mijn studie er 1 a 2 jaar heen gaan, dan blijf ik maybe sowieso wel plakken....ik heb eigenlijk nooit echt naar de mogelijkheden gezocht, omdat een iegelijk mij vertelde dat het onbetaalbaar is/was.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:57:10 #62
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59131673
    Zoek dan even goed door, als je ouders niet verschrikkelijk veel verdienen zijn er vaak hele goede beurzen via universiteiten te regelen. Ik studeer studieschuldvrij af, dat kunnen de meeste Nederlandse studenten niet zeggen....
    pi_59131945
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 22:57 schreef nickybol het volgende:
    Zoek dan even goed door, als je ouders niet verschrikkelijk veel verdienen zijn er vaak hele goede beurzen via universiteiten te regelen. Ik studeer studieschuldvrij af, dat kunnen de meeste Nederlandse studenten niet zeggen....
    Maar moet je dan geen academische 'topper' zijn? Meestal krijgen international students volgens mij slechts een beurs als ze van uitzonderlijk niveau zijn...
      woensdag 4 juni 2008 @ 23:16:32 #64
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59132273
    Definieer academische topper... Je moet wel een bovengemiddelde student zijn inderdaad. Gemiddeld houden ze in de VS niet van...
    pi_59132295
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ga vier jaar in de VS studeren, welke verzekeringen, behalve zorgverzekering, zijn min of meer standaard benodigd in de vs?
    Je zou een inboedelverzekering kunnen nemen, maar als je niet te veel spullen mee neemt uit Nederland, dan is het de moeite niet waard. Zonder autoverzekering kun je hier niet rijden. Ik heb me wel eens verdiept in een WA verzekering, maar dat kennen ze hier niet echt. Soms zit die bij de inboedelverzekering ingesloten, soms bij je autoverzekering. Misschien een rechtbijstandsverzekering? Ik heb alleen m'n auto verzekerd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59132395
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:05 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Maar moet je dan geen academische 'topper' zijn? Meestal krijgen international students volgens mij slechts een beurs als ze van uitzonderlijk niveau zijn...
    Wij hebben op onze universiteit een programma voor PhD en MS students in vision science, waarbij je een beurs krijgt. Daar hoef je geen topper voor te zijn. Een technische of medische achtergrond is voldoende om het eens te proberen. Nederlandse studenten worden met open armen ontvangen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59133135
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:20 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Wij hebben op onze universiteit een programma voor PhD en MS students in vision science, waarbij je een beurs krijgt. Daar hoef je geen topper voor te zijn. Een technische of medische achtergrond is voldoende om het eens te proberen. Nederlandse studenten worden met open armen ontvangen.
    Ik zat te denken aan een master International Relations. Alleen in dat geval zal ik waarschijnlijk niet echt met open armen worden ontvangen, want volgens mij opent een technische achtergrond nog altijd meer deuren.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 21:51:52 #68
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59184372
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:48 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Ik zat te denken aan een master International Relations. Alleen in dat geval zal ik waarschijnlijk niet echt met open armen worden ontvangen, want volgens mij opent een technische achtergrond nog altijd meer deuren.
    Ik heb schuldenvrij een PhD gehaald (nou ja, ik verdedig over een maand of 2, maar goed) in een soortgelijke discipline. Een hoop programma's zetten je part-time aan het werk als teaching/research assistant in ruil voor een bescheiden salaris, health insurance en collegegeldvergoeding.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59187995
    Gefeliciteerd - zowel Harvard als MIT hadden deze week hun commencement ceremonies, dus het was hier druk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59188013
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:51 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ik heb schuldenvrij een PhD gehaald (nou ja, ik verdedig over een maand of 2, maar goed) in een soortgelijke discipline. Een hoop programma's zetten je part-time aan het werk als teaching/research assistant in ruil voor een bescheiden salaris, health insurance en collegegeldvergoeding.
    Dat is inderdaad ideaal. Als ik de tuition helemaal zelf zou moeten ophoesten, wordt het een moeilijk verhaal. Ik ga me maar eens even goed informeren de komende tijd...

    Is een PhD in de VS nu eigenlijk puur een voorbereiding op een academische carrière of kun je er uiteindelijk alle kanten mee op?

    [ Bericht 8% gewijzigd door NY_Giant op 06-06-2008 23:57:58 ]
      vrijdag 6 juni 2008 @ 23:51:03 #71
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59188031
    Tickets naar Houston zijn geboekt! In oktober eindelijk weer naar Wal-Mart!
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 7 juni 2008 @ 00:16:21 #72
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59188659
    Wal Mart

    Zo.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 01:04:08 #73
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59189738
    En toch heeft Walmart goed spul voor een lage prijs. Vooral groceries...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 7 juni 2008 @ 02:22:16 #74
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59191045
    Lage prijs, ja. Goed spul, valt tegen.

    Ik heb meer wat tegen de bedrijfspolicy. Uitbaters zijn het met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die die in Nigeria doen verbleken. Ik kom er dus ook nooit.

    Ik haal veel bij de lokale markten. Veel beter, goedkoper en verser.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59191372
    Ik heb 't ook niet zo op Wal-Mart, omdat ik een praktisch consuminderende persoon ben. Dat zal overigens rap veranderen als ik met een Amerikaanse ga trouwen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:17:07 #76
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_59191378
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 02:22 schreef popolon het volgende:
    Lage prijs, ja. Goed spul, valt tegen.

    Ik heb meer wat tegen de bedrijfspolicy. Uitbaters zijn het met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die die in Nigeria doen verbleken. Ik kom er dus ook nooit.

    Ik haal veel bij de lokale markten. Veel beter, goedkoper en verser.
    Och, als je voor een paar maanden een fietsje nodig hebt en er staat er 1 met een krasje en ze geven me er direct 50% discount op, hoor je mij niet klagen...

    Vind verder dat het er wel heel erg aan ligt waar je gaat. Rond LA vond ik de meeste behoorlijk kut, veel mexicanen die er met zware tegenzin werken onder de beroertste voorwaarden, maar aan de oostkust en in arizona/utah vond ik het weer een stuk beter.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:20:36 #77
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59191386
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:15 schreef Lyrebird het volgende:
    Ik heb 't ook niet zo op Wal-Mart, omdat ik een praktisch consuminderende persoon ben. Dat zal overigens rap veranderen als ik met een Amerikaanse ga trouwen.
    Ga je trouwen Lyre?

    Dat neemt niet weg dat je moet opstaan voor wat je vindt. Anders trouw je de verkeerde namelijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:53:06 #78
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59191510
    Ik ben hier nog geen mexicaan tegengekomen. Wel het standaard trailerpark white trash maar die moeten ook ergens werken naturlijk. En ze hebben gewoon dezelfde merken als Shaws maar dan voor minder. Ja...

    Voor die bedrijfspolicy steek ik mijn kop in het zand, ben ik bang
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59191577
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef NY_Giant het volgende:
    Is een PhD in de VS nu eigenlijk puur een voorbereiding op een academische carrière of kun je er uiteindelijk alle kanten mee op?
    Dat is een verrekkes interessante vraag!

    Kun je er alle kanten mee op? Kun je dat in Nederland?

    Mijn ervaring is dat PhD's worden gezien als guru's. Heb je een PhD in ik noem maar wat postzegelsverzamelen, dan ziet iedereen jou als een guru in postzegelsverzamelen. Als het lastig is om je brood te verdienen met het verzamelen van postzegels, dan is het zaak zo snel mogelijk van die titel af te komen. Maarrr, zit je in een vakgebied dat hot is, dan kun je inderdaad alle kanten op, in het bedrijfsleven en in de academische wereld.

    Een academische cariere ligt overigens wat meer voor de hand hier in de VS. Het is niet zo dat bedrijven onwelwillend staan tegenover mensen met een PhD graad, maar je moet wel kunnen laten zien dat je je handjes kunt laten wapperen, dmv patenten, artikelen en voordrachten bij conferentie's.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59191590
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:20 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ga je trouwen Lyre?

    Dat neemt niet weg dat je moet opstaan voor wat je vindt. Anders trouw je de verkeerde namelijk.
    Nee, de kans daarop is klein. Ik ben wel weer aan het daten, maar het verschil in cultuur vind ik toch lastig om te overbruggen. Mijn ex was groen rechts, en dat ging erg goed samen met mijn opvattingen, maar dat soort dames zijn schaars in de VS. Ik heb redelijk goede hoop dat ik een leuke dame in Japan kan ontmoeten, maar als je het over een cultuurverschil hebt...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 7 juni 2008 @ 09:04:47 #81
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59192195
    Trouwens mijn meest absurde Wal-Mart-ervaring... Mijn pa en ik wilden op een zondagavond lekker gaan koken voor de mensen samen met wie we in een vakantiehuis verbleven. Dus wij op zondagochtend naar Wal-Mart om groenten e.d. in te kopen. Ook een paar flessen wijn in de kar gedaan. Die mochten we dus niet kopen, want zondags voor 12:00 's ochtends mocht je daar geen drank kopen. We waren met stomheid geslagen.

    Is dit echt iets voor de Bible Belt (Texas in dit geval) of komt dit landelijk voor?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59195022
    Ik geloof in Connecticut mag op zondag uberhaupt geen drank worden verkocht.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:17:42 #83
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59195069
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:15 schreef Shivo het volgende:
    Ik geloof in Connecticut mag op zondag uberhaupt geen drank worden verkocht.
    In MN ook niet. Dat is 1 van de weinige voordelen van mijn verhuizing naar OH: je kunt hier lekker bier en wijn in de supermarkt kopen en op zondag is het allemaal ook geen probleem
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:28:20 #84
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59195384
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 04:21 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Nee, de kans daarop is klein. Ik ben wel weer aan het daten, maar het verschil in cultuur vind ik toch lastig om te overbruggen. Mijn ex was groen rechts, en dat ging erg goed samen met mijn opvattingen, maar dat soort dames zijn schaars in de VS. Ik heb redelijk goede hoop dat ik een leuke dame in Japan kan ontmoeten, maar als je het over een cultuurverschil hebt...
    Hmmm vreemd, mijn ervaring met de dames in West Michigan is juist vrij positief. Allemaal aardig goed op de hoogte en veel zijn niet echt 'high maintenance'

    Mijn vrouw heeft in drie landen gewoond, Canada, Nederland en de VS, dus die heeft van alles gewoon het beste opgepikt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:38:16 #85
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59195648
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:28 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Hmmm vreemd, mijn ervaring met de dames in West Michigan is juist vrij positief. Allemaal aardig goed op de hoogte en veel zijn niet echt 'high maintenance'

    Mijn vrouw heeft in drie landen gewoond, Canada, Nederland en de VS, dus die heeft van alles gewoon het beste opgepikt.
    Amerikaanse vrouwen zijn Vooral die van mij
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59196452
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 04:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dat is een verrekkes interessante vraag!

    Kun je er alle kanten mee op? Kun je dat in Nederland?

    Mijn ervaring is dat PhD's worden gezien als guru's. Heb je een PhD in ik noem maar wat postzegelsverzamelen, dan ziet iedereen jou als een guru in postzegelsverzamelen. Als het lastig is om je brood te verdienen met het verzamelen van postzegels, dan is het zaak zo snel mogelijk van die titel af te komen. Maarrr, zit je in een vakgebied dat hot is, dan kun je inderdaad alle kanten op, in het bedrijfsleven en in de academische wereld.

    Een academische cariere ligt overigens wat meer voor de hand hier in de VS. Het is niet zo dat bedrijven onwelwillend staan tegenover mensen met een PhD graad, maar je moet wel kunnen laten zien dat je je handjes kunt laten wapperen, dmv patenten, artikelen en voordrachten bij conferentie's.
    Ik zie mezelf toch liever niet in de academische wereld blijven hangen. Alleen moet je voor een master meestal het hele bedrag betalen, dus dat is ook weer niet ideaal...
      zaterdag 7 juni 2008 @ 17:12:04 #87
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59196623
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 17:05 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Ik zie mezelf toch liever niet in de academische wereld blijven hangen. Alleen moet je voor een master meestal het hele bedrag betalen, dus dat is ook weer niet ideaal...
    Met een PhD/M.A. in IR kun je ook voor overheidsinstellingen, think tanks, de media en non-profit organisaties aan de slag.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 19:01:03 #88
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59199389
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 09:04 schreef Isegrim het volgende:
    Trouwens mijn meest absurde Wal-Mart-ervaring... Mijn pa en ik wilden op een zondagavond lekker gaan koken voor de mensen samen met wie we in een vakantiehuis verbleven. Dus wij op zondagochtend naar Wal-Mart om groenten e.d. in te kopen. Ook een paar flessen wijn in de kar gedaan. Die mochten we dus niet kopen, want zondags voor 12:00 's ochtends mocht je daar geen drank kopen. We waren met stomheid geslagen.

    Is dit echt iets voor de Bible Belt (Texas in dit geval) of komt dit landelijk voor?
    Hier kun je het na kwart voor twaalf 's avonds vergeten... Maar ik weet niet hoe laat het wel weer mag.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:08:03 #89
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59206180
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 19:01 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Hier kun je het na kwart voor twaalf 's avonds vergeten... Maar ik weet niet hoe laat het wel weer mag.
    Ik vind het maar vaag. Ik vroeg het me toen ook af. Die toko is 24/7 open. Wat is het tijdstip dat het ineens niet meer mag?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:18:51 #90
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59206421
    Dat hangt per township af, soort van gemeenteregels zeg maar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:24:05 #91
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59206536
    Ja, weet ik, want we hebben ook in een volledig drooggelegde county gezeten.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 8 juni 2008 @ 00:00:45 #92
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59207310
    Ik kan op zondag hier geen sterke drank kopen, rijd ik twee blokken verder kan het wel.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 8 juni 2008 @ 00:08:54 #93
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59207461
    Als het om dat soort zaken gaat, blijft Amerika een raar land.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 8 juni 2008 @ 00:10:47 #94
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59207502
    Zijn gewoon rare regels die zijn blijven 'hangen' zeg maar. In mijn omgeving was het om te voorkomen dat de mannen ladderzat werden nadat ze uit de kerk kwamen: De enige vrije dag was zondag, hup naar de kerk en dan daarna je loon opdrinken.

    Ach het heeft z'n charmes, heb er geen problemen mee.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 8 juni 2008 @ 00:11:42 #95
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59207521
    Ik ook niet, maar het bevreemdde me een beetje, that's all.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59237679
    Over Amerikaanse dames gesproken; mijn ervaring is dat het cultuurverschil toch wel groot is. En dat er een boel regels zijn waar je aan moet denken. Daarom zie ik mezelf toch niet zo gemakkelijk met een Amerikaanse dame eindigen, maar zeg nooit nooit.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59237680
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 9 juni 2008 @ 09:46:47 #98
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59239621
    Wat zijn die regels dan Shivo?
      maandag 9 juni 2008 @ 18:07:02 #99
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59252806
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
    Wel myspace... Is facebook beter?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59255135
    uitgaan draait om telefoonnummers scores, eerste avond wordt er niet gezoend, als je een meisje date dan is het de bedoeling dat je een avondcompleet programma verzorgd, etc... in Nederland waren dat soort dingen meer relaxed voor mijn gevoel.

    Ik weet niet of Facebook beter is, alleen dat hier iedereen Facebook't en weinig mensen Myspacen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 9 juni 2008 @ 19:34:22 #101
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59255190
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 19:32 schreef Shivo het volgende:
    uitgaan draait om telefoonnummers scores, eerste avond wordt er niet gezoend, als je een meisje date dan is het de bedoeling dat je een avondcompleet programma verzorgd, etc...
    Pffff vermoeiend hoor.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59264290
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 19:34 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Pffff vermoeiend hoor.
    Tell me about it. Dat ging in Rotterdam wel makkelijker
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59283718
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
    Net als dat ik weiger om bij wallmart te kopen, weiger ik ook een facebook te starten Ik heb echter een collega die alle slides/papers voor zijn class via zijn facebook pagina verspreid
    pi_59381007
    Wat is het fijn om Nederlands te zijn met al die Europeanen om me heen
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 02:35:25 #105
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59382057
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:36 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Net als dat ik weiger om bij wallmart te kopen, weiger ik ook een facebook te starten Ik heb echter een collega die alle slides/papers voor zijn class via zijn facebook pagina verspreid
    principe kwestie? wal-mart is veels te handig lol
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_59385463
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 02:35 schreef compier het volgende:
    principe kwestie? wal-mart is veels te handig lol
    Wat is er zo handig aan? De laatste keer dat ik er was liep er constant volk in de weg. Veel te grote winkel, veel te veel obstakels.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 12:42:09 #107
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59385612
    Ik vind Wal-Mart stiekem leuk. Ik moet altijd aan die South Park aflevering over de Wal-Mart denken.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 14 juni 2008 @ 17:56:34 #108
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59390785
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:34 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    Wat is er zo handig aan? De laatste keer dat ik er was liep er constant volk in de weg. Veel te grote winkel, veel te veel obstakels.
    daarom ga je5:30 sochtends, of 11 uur savonds
    heeeeel rustig
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_59394402
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:42 schreef Isegrim het volgende:
    Ik vind Wal-Mart stiekem leuk. Ik moet altijd aan die South Park aflevering over de Wal-Mart denken.
    Een goede aflevering idd, wal-mart
      maandag 16 juni 2008 @ 21:51:25 #110
    213369 shut.up.and.love
    it must be bunnies.
    pi_59444474
    Ik vind amerikaanse mannen stiekem wel veel meer takt hebben dan nederlands mannen!

    Hier wordt altijd de deur voor je open gehouden, je mag als eerste de lift uit, in het algemeen worden drankjes e.d. door de man betaald, en wordt ik met meer respect behandeld dan in Nederland Ik wordt ook nooit nagefloten door bouwvakkers op straat e.d., kleine ergernissen in Nederland komen hier niet voor. Ik snap dat dit voor sommige nederlandse mannen kennelijk te veel moeite kost, maar het wordt wel gewaardeerd!

    Hopelijk wordt het niet te moeilijk straks weer terug in Nederland te daten
      maandag 16 juni 2008 @ 23:01:05 #111
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59447080
    DA's geen tact, da's sexisme...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 17 juni 2008 @ 21:43:40 #112
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59471782
    Hoe breed geaccepteerd is een mastercard in de vs?
      dinsdag 17 juni 2008 @ 21:44:26 #113
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59471806
    99.99%
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59475028
    Kaarten waar je wel problemen mee kunt krijgen zijn Discovery en heel soms American Express. Visa en Mastercard worden overal geaccepteerd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 20 juni 2008 @ 08:35:28 #115
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59541399
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
    Alleen voor Scrabulous.

    Ik heb het verder niet zo op profielsites....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 20 juni 2008 @ 08:41:52 #116
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59541469
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 02:35 schreef compier het volgende:
    principe kwestie? wal-mart is veels te handig lol
    Ik raad je aan het artikel over China in Afrika te lezen in het Magazine "Fast Company". Er zijn natuurlijk TALLOZE winkelketens die het niet zo nauw nemen met made-in-china producten, en die er net zoals Walmart weinig om geven dat voor de koper draadjes in je electronische speelgoed in Afrika een 13 jarig jochie koper staat te mijnen dat massaal naar China wordt afgevoerd voor koper in electronica....

    Het wordt al de "Great Chinese Takeout" genoemd, en die wordt dus voornamelijk gevoed door westerse (ook Europese) massa-winkelketens zoals Walmart. Walmart is verder op eigen bodem ook nog eens enorm goed in het uitknijpen van middenstanders en fabrikanten, waardoor duizenden banen verloren zijn gegaan in het mid-westen.

    Principe kwestie idd. Ik ben al jaren niet meer in een Walmart geweest. En tja... zoals ik al zei is geen enkele winkelketen heilig, maar Walmart spant de kroon.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 20 juni 2008 @ 11:01:29 #117
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_59544746
    Iemand stelde mij een vraag waar ik het antwoord niet op wist, dus dacht ik.. ik probeer het hier eens. Vraag: wat is de beste manier om vanuit Nederland geld over te maken van een Nederlandse bankrekening, naar een Amerikaanse? Het gaat om um.. twee prive personen: een Nederlandse die in Nederland woont, en een Amerikaanse die in de V.S. woont.

    Bij voorbaat dank.
    pi_59545589
    Ik heb wel eens geld overgemaakt naar m'n vriendin, gewoon vanaf mijn eigen Rabobank rekening naar haar Chase rekening. Je hebt wat meer gegevens nodig om het aan de overkant te krijgen (denk aan naam van de bank en wat extra nummers en dergelijke), maar het is allemaal vrij vlot (niet langer dan een week) verlopen.
    Er is een manier die iets sneller is en waar er, voordat het geld wordt overgemaakt, nog wat gecontroleerd. Ik weet niet meer precies via welke bank en wat voor manier dit was.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      vrijdag 20 juni 2008 @ 16:42:27 #119
    213369 shut.up.and.love
    it must be bunnies.
    pi_59553985
    Paypal! Allebei een account openen en die koppelen aan je bank account of creditcard (gaat sneller). Geld sturen via paypal duurt seconden en is gratis, overmaken naar je eigen rekening een paar dagen (maar de persoon in kwestie kan het al uitgeven online bijvoorbeeld).
    pi_59554723
    Ik maak regelmatig geld over van de Rabobank naar mijn Bank of America rekening. Gaat simpel via internet bankieren en kost $15. Je hebt daarvoor drie gegevens nodig
    - amerikaans rekeningnummer
    - FEDWIRE nummer
    - BIC nummer
    De laatste twee kun je met wat googlen vinden en zijn algemene nummers gekoppeld aan de bank.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 17:53:51 #121
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59555559
    Paypal is echt makkelijk en gratis.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59556755
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 17:13 schreef Shivo het volgende:
    Ik maak regelmatig geld over van de Rabobank naar mijn Bank of America rekening. Gaat simpel via internet bankieren en kost $15. Je hebt daarvoor drie gegevens nodig
    - amerikaans rekeningnummer
    - FEDWIRE nummer
    - BIC nummer
    De laatste twee kun je met wat googlen vinden en zijn algemene nummers gekoppeld aan de bank.
    Oh ja, die extra kosten was ik even vergeten. Die nummers zijn inderdaad makkelijk te achterhalen. Ik geloof dat m'n vriendin even haar bank had gebeld en het zo had uitgevogeld.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_59556817
    Ik heb Paypal nog nooit geprobeerd maar ben een beetje huiverig omdat ik meestal grote bedragen overschrijf. Gaat het echt zo makkelijk?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 18:58:16 #124
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59556892
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 18:55 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb Paypal nog nooit geprobeerd maar ben een beetje huiverig omdat ik meestal grote bedragen overschrijf. Gaat het echt zo makkelijk?
    Ja en nee.

    Je kan geen buitenlandse bank aan je paypal koppelen. Dus je hebt twee paypal accounts nodig, in dit geval een NL en een VS account.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59564026
    meld zich nog maar even in dit topic, nog voor een week in de VS en dan ben ik weer gewoon een kaaskop in thuisland.
    Terug van een paar dagen Vegas, roadtrip van vegas naar NY en een vakantie in Hawaii. Geweldige weken gehad maar de 27e komt nu wel akelig dichtbij....
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:04:47 #126
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59564108
    Je kan altijd terug.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:05:30 #127
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59564132
    Aww, VC. *troost*

    Heb je al plannen om weer terug te komen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59564582
    de komende 2 jaar mag ik niet terug komen om de studeren of werken. Heb die tijd echter toch nodig om mijn studie af te maken in NL. Daarna ga ik zeker kijken of ik terug naar SF kan komen.
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:24:53 #129
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59565167
    Wat raar, waarom is dat? Of is dat standaard?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59567743
    dat is standaart als je J1-visa voor de VS hebt. Dan mag je de eerste 2 jaar nadat die visa afloopt geen werk of studie visa meer aanvragen.
    hmmmm....WAT???
    pi_59568192
    TVP
    pi_59577472
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 23:02 schreef Vitamine_C het volgende:
    meld zich nog maar even in dit topic, nog voor een week in de VS en dan ben ik weer gewoon een kaaskop in thuisland.
    Terug van een paar dagen Vegas, roadtrip van vegas naar NY en een vakantie in Hawaii. Geweldige weken gehad maar de 27e komt nu wel akelig dichtbij....
    Geniet er nog maar even flink van, deze laatste week!

    Wel irritant zeg, van die visum-regel!
    Dat wist ik helemaal niet, dat er aan (bepaalde?) visa dergelijke regels verbonden zijn!!
     FR
      zaterdag 21 juni 2008 @ 17:06:39 #133
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_59580502
    Bedankt voor de reacties.

    Heeft iemand trouwens ervaring met internationale money transfers via Western Union? Zo ja is dat (relatief) veilig? Het feit dat je alleen de naam van de persoon, de stad en de staat waarin deze verblijft nodig hebt vind ik vrij bizar
      zaterdag 21 juni 2008 @ 17:14:52 #134
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59580718
    Je gebruikt ook een wachtwoord, tenminste dat is nodig bij transfers naar Afrikaanse landen nodig is. Ik weet niet of dat ook naar Amerika geldt. Nooit problemen mee gehad.
    pi_59582569
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 00:14 schreef Vitamine_C het volgende:
    dat is standaart als je J1-visa voor de VS hebt. Dan mag je de eerste 2 jaar nadat die visa afloopt geen werk of studie visa meer aanvragen.
    Het is niet helemaal standaard maar wel algemeen gebruik. Ik heb dezelfde verplichting. Overigens is het niet zo moeilijk om daar dispensatie voor aan te vragen. De International Relations Officer die je J1 heeft ondersteund moet daar dan bij willen helpen. Kost iets van $200 en een maand of acht wachten. Ik heb alle papieren hier liggen maar ze nog niet opgestuurd omdat ik nog niet zeker weet dat ik hier ga blijven na afloop van mijn J1.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59590786
    Moet zeggen dat die visum ellende altijd stressen is. Ik zat zelf in mijn beginjaren op een H1B-visum (een van de betere visa, omdat het aangeeft dat je "gewenst" bent), maar ook toen hing er constant een wolk boven het visum: verlengen of niet verlengen? Een Britse collega van me zat in Boston op een J1 en besloot om geen Amerikaanse belasting te betalen (Britten hebben die keuze). Maar toen hij uiteindelijk een H1B aanvroeg, moest hij alle belasting die hij verschuldigd was terugbetalen + een kleine boete (met de J1 had hij de keuze om terug te gaan naar de UK zonder belasting af te dragen). Uiteindelijk hebben we met z'n allen een Greencard aangevraagd, en nu zitten we weer met de keuze of we Amerikaans staatsburgerschap aan gaan vragen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 22 juni 2008 @ 19:56:15 #137
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59609257
    tvp, binnenkort ga ik beginnen met mijn aanmeldingsprocedure voor de University of Southern Maine en alles wat daarbij komt kijken qua visum enzo...

    Ik heb geen zin in al dat geregel en papierwerk, maar het moet maar even.
      zondag 22 juni 2008 @ 20:18:03 #138
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59609655
    Waarom speciaal de University of Southern Maine?
      zondag 22 juni 2008 @ 20:44:32 #139
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59610275
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 20:18 schreef nickybol het volgende:
    Waarom speciaal de University of Southern Maine?
    Omdat ik daarvoor geaccepteerd ben. Mijn faculteit (Amerikanistiek) heeft verschillende partner-universiteiten, en ik was voor deze voorgesteld. Mij maakte het niet echt uit waar ik terecht zou komen, en Maine is lekker dicht bij Boston, en New York is ook niet heel ver. Wel koud in de winter, maarja, daar zit ik niet zo mee.

    Plus als Stephen King fan is het wel grappig
      maandag 23 juni 2008 @ 07:52:20 #140
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59618514
    Houd er rekening mee dat de visumwachttijden bij het consulaat in Amsterdam nu behoorlijk lang zijn, dus begin op tijd met het maken van een afspraak.
    pi_59621016
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 07:52 schreef nickybol het volgende:
    Houd er rekening mee dat de visumwachttijden bij het consulaat in Amsterdam nu behoorlijk lang zijn, dus begin op tijd met het maken van een afspraak.
    Ja, ik kon een maand na dat ik ze belde er pas terecht.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 23 juni 2008 @ 11:24:56 #142
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59621634
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 07:52 schreef nickybol het volgende:
    Houd er rekening mee dat de visumwachttijden bij het consulaat in Amsterdam nu behoorlijk lang zijn, dus begin op tijd met het maken van een afspraak.
    Ik heb nog wel even, want ik ga pas in januari. Ik moet sowieso eerst het juiste formulier van de Amerikaanse universiteit krijgen voor ik het visum kan aanvragen. Maar ik probeer alles zo op tijd mogelijk te doen om problemen te voorkomen in ieder geval.
    pi_59629164
    Januari in Maine, ik hoop dat je van skieen houdt.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 23 juni 2008 @ 16:43:52 #144
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59629226
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 16:41 schreef Shivo het volgende:
    Januari in Maine, ik hoop dat je van skieen houdt.
    Best wel, en dat is mooi want er schijnt behoorlijk wat gewintersport te worden.
    pi_59639118
    Je kunt op sommige plekken erg mooi skieen, hoewel niet vergelijkbaar met de Alpen. Maar dat maakt het niet minder leuk, wat mij betreft. En ook alle andere wintersporten (cross country skieen, snowmobil riding, tubing, alles behalve schaatsen ) kun je er volop beoefenen.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 18:02:36 #146
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59656577
    Hoe is het skien in de buurt van Boston?
    pi_59656994
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef nickybol het volgende:
    Hoe is het skien in de buurt van Boston?
    Zoals Shivo al over Maine schreef: het is geen skieen in de Alpen of de Rockies.

    Van de andere kant is het relatief goedkoop en met de bus ben je er eigenlijk zo. Houd er wel rekening mee dat het soms downhill schaatsen is, omdat het soms allemaal ijs kan zijn. Ik had een collega die een polsbreuk opliep tijdens het snowboarden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 24 juni 2008 @ 20:19:40 #148
    177053 Klopkoek
    Regressief links
    pi_59659260
    Hé Lyrebird, waarom kun jij als kaaskop er niet voor kiezen om onder het Nederlandse belastingstelsel te vallen en kunnen Britten dat wel? Das toch vreemd?
    Deuger & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_59659779
    Waarom zou je dat willen? Je betaalt in Nl meer belasting.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59660006
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
    Hé Lyrebird, waarom kun jij als kaaskop er niet voor kiezen om onder het Nederlandse belastingstelsel te vallen en kunnen Britten dat wel? Das toch vreemd?
    De Britten hebben daarover afspraken met de Amerikanen, wij niet, misschien omdat we zo'n klein land zijn?

    Overigens vraag ik me af of dit zo'n gunstige regeling is voor de Britten. Zoals Shivo al aangeeft, betalen we in de VS minder belasting. Maar als ik het goed heb dan heeft mijn Britse collega nooit belasting afgedragen in het VK, dus zo lang het 'zwart' gebeurt zit je waarschijnlijk goed. Achteraf gezien was hij dus duurder uit, omdat hij (net zoals eigenlijk bijna iedere buitenlander die ik hier ken) het liefst in de VS bleef en daardoor dus een belastingschuld had.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59664889
    Overigens heeft, voor zover ik weet, NL gewoon een ander verdrag met de VS dan de VK heeft met de VS. Het is niet zo dat er geen afspraken zijn dus NL en VS. Net als dat de afspraken tussen ES, FR, GER en VS anders zijn dan die van NL.

    AFAIKzijn Nederlanders in principe vrij van belasting de eerste twee jaar maar betalen alles met terugwerkende kracht als ze langer blijven (itt tot bv Spanjaarden die niet hoeven terug te betalen).
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 25 juni 2008 @ 00:01:06 #152
    177053 Klopkoek
    Regressief links
    pi_59665592
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 20:48 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De Britten hebben daarover afspraken met de Amerikanen, wij niet, misschien omdat we zo'n klein land zijn?

    Overigens vraag ik me af of dit zo'n gunstige regeling is voor de Britten. Zoals Shivo al aangeeft, betalen we in de VS minder belasting. Maar als ik het goed heb dan heeft mijn Britse collega nooit belasting afgedragen in het VK, dus zo lang het 'zwart' gebeurt zit je waarschijnlijk goed. Achteraf gezien was hij dus duurder uit, omdat hij (net zoals eigenlijk bijna iedere buitenlander die ik hier ken) het liefst in de VS bleef en daardoor dus een belastingschuld had.
    Je had toch verteld dat buitenlanders meer belasting betalen dan autochtonen in de VS? Volgens mij heb ik dat ooit hier opgepikt maar misschien ben ik in de war...
    Deuger & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_59665742
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 00:01 schreef Klopkoek het volgende:

    [..]

    Je had toch verteld dat buitenlanders meer belasting betalen dan autochtonen in de VS? Volgens mij heb ik dat ooit hier opgepikt maar misschien ben ik in de war...
    Nee, we betalen precies hetzelfde als de natives. Maar veel meer dan de illegalen, die slechts BTW afdragen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59665799
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 23:35 schreef Shivo het volgende:
    AFAIKzijn Nederlanders in principe vrij van belasting de eerste twee jaar maar betalen alles met terugwerkende kracht als ze langer blijven (itt tot bv Spanjaarden die niet hoeven terug te betalen).
    Dat is nieuw voor mij. In 2001 dacht ik die keus te hebben, maar bij navraag bleek die regeling niet voor Nederlanders te gelden. Misschien hangt het van je visum af?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59666027
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 00:09 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dat is nieuw voor mij. In 2001 dacht ik die keus te hebben, maar bij navraag bleek die regeling niet voor Nederlanders te gelden. Misschien hangt het van je visum af?
    Dat is goed mogelijk. Ik zit op een J1 en daarvoor geldt het zeker.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59666122
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 00:18 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dat is goed mogelijk. Ik zit op een J1 en daarvoor geldt het zeker.
    Aaahhhh, logisch. Mijn Britse collega had ook een J1, terwijl ik een H1B had. Duidelijk!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:42:08 #157
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59730751
    Wat is het verschil tussen "Married - Legal" en "Married - Common Law"?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59730928
    mijn laatste berichtje vanuit de VS. Vlieg over 4 uur en de hele nacht wakker gebleven (bier gedronken met vrienden). Hoop zo snel mogelijk voor vakantie weer terug te zijn....
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:57:58 #159
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59731136
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 13:42 schreef Isegrim het volgende:
    Wat is het verschil tussen "Married - Legal" en "Married - Common Law"?
    Al gevonden via Google.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59750419
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 07:52 schreef nickybol het volgende:
    Houd er rekening mee dat de visumwachttijden bij het consulaat in Amsterdam nu behoorlijk lang zijn, dus begin op tijd met het maken van een afspraak.
    Ja en als je er een afspraak hebt mag je alsnog op een paar uur wachttijd in het consulaat zelf rekenen, dus het is geen snel proces.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zaterdag 28 juni 2008 @ 12:20:05 #161
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59750519
    Wel vaag trouwens, ik moest een Amerikaans formulier invullen en ze kennen daar blijkbaar geen optie 'Samenwonend'? Je bent getrouwd, of gescheiden, of weduwe, of single... Maar samenwonen bestaat niet.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 28 juni 2008 @ 13:18:17 #162
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59751804
    Samenwonend is geen legale status.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 13:27:45 #163
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59751986
    Bestaan er dan geen samenlevingscontracten in de VS? Maar zelfs al heb je die niet, dan staat die optie er op NL formulieren altijd wel bij... Ik bedoel, ik zou dan 'single' moeten invullen maar dat klopt gewoon niet.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 28 juni 2008 @ 13:29:19 #164
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59752013
    Als je samenwoont ben je legaal gezien toch single, dat ben je in Nederland toch ook...
      zaterdag 28 juni 2008 @ 13:31:16 #165
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59752044
    Nou ja, in Nederland kun je gewoon 'samenwonend' invullen en als er een samenlevingscontract is lijkt het me wel degelijk een legale status.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zaterdag 28 juni 2008 @ 18:43:09 #166
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59757806
    Het komt volgens mij vaker voor dat mensen samenwonen en roommates zijn, dus geen relatie hebben, hier.

    Voor de wet gezien ben je single.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 28 juni 2008 @ 19:14:29 #167
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59758489
    Ik heb donderdag m'n medische keuring gehad voor m'n green card gedoe. Morgen weer terug om te zien of ik TBC heb of niet
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 19:40:09 #168
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59758994
    die dokter verdient zoooo veel met dat >_<
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 19:41:38 #169
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59759031
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 19:40 schreef compier het volgende:
    die dokter verdient zoooo veel met dat >_<
    Idd
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59764754
    Ik ben in Nederland opgegroeid, maar heb een Amerikaans vader. Dus heb altijd de Amerikaans nationaliteit gehad. Ik heb in beide landen gewoond en toch ben ik liever in Nederland als Amerika. Ik zit tegenwoordig in het Amerikaans leger, ik ben IT'er voor het leger zeg maar. Ik zit nu in Irak, maar wil terug naar Nederland, zodra mijn toer opzit.
    So here I was right...
    pi_59765393
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 00:33 schreef Epiphone het volgende:
    Ik ben in Nederland opgegroeid, maar heb een Amerikaans vader. Dus heb altijd de Amerikaans nationaliteit gehad. Ik heb in beide landen gewoond en toch ben ik liever in Nederland als Amerika. Ik zit tegenwoordig in het Amerikaans leger, ik ben IT'er voor het leger zeg maar. Ik zit nu in Irak, maar wil terug naar Nederland, zodra mijn toer opzit.
    Welkom in het Amerika topic, misschien kun je er een Irak topic bijopenen
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 29 juni 2008 @ 01:15:25 #172
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59765444
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 19:14 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik heb donderdag m'n medische keuring gehad voor m'n green card gedoe. Morgen weer terug om te zien of ik TBC heb of niet
    En de longfoto's.

    Ik moest nog een keer de x-rays laten doen omdat de foto's niet goed waren. Ze paste niet op een foto.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 29 juni 2008 @ 01:17:15 #173
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59765463
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 00:33 schreef Epiphone het volgende:
    Ik ben in Nederland opgegroeid, maar heb een Amerikaans vader. Dus heb altijd de Amerikaans nationaliteit gehad. Ik heb in beide landen gewoond en toch ben ik liever in Nederland als Amerika. Ik zit tegenwoordig in het Amerikaans leger, ik ben IT'er voor het leger zeg maar. Ik zit nu in Irak, maar wil terug naar Nederland, zodra mijn toer opzit.
    Sucks for you. Voor geen goud dat later mijn zoon het leger in gaat.

    En ach, Nederland is mooi, Amerika is mooi, het is niet te vergelijken en hangt maar net van af waar je zit natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 29 juni 2008 @ 01:56:53 #174
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59766025
    Amerikaanse financiele meltdown

    We gaan naar de Filistijnen mijn mede Nederlanders die in de VS wonen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 29 juni 2008 @ 09:45:51 #175
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59767775
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 01:56 schreef popolon het volgende:
    Amerikaanse financiele meltdown

    We gaan naar de Filistijnen mijn mede Nederlanders die in de VS wonen.
    Is het echt zo ernstig allemaal of is het paniekvoetbal?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 29 juni 2008 @ 09:57:42 #176
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59767858
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 01:56 schreef popolon het volgende:
    Amerikaanse financiele meltdown

    We gaan naar de Filistijnen mijn mede Nederlanders die in de VS wonen.
    Tja. Mijn verblijf is gelukkig al lang niet meer afhankelijk van een baan zoals bij veel visums het geval is..... En zoals het er nu naar uitziet is mijn bedrijf juist MEER zaken aan het doen. Er zijn nogal wat bedrijven namelijk die de diensten die wij leveren (het drukken van personalized statements, rekeningen, en online presentment) zelf in-house doen, maar daarvoor slechts 4 of 5 dagen per maand printers voor laten draaien..... (en dan praat ik over de 180ppm full color monsters met een eigen schoorsteen voor de warmte afvoer), en de rest van de maand die dingen stil staan. Dan kun je dat beter gaan outsourcen naar een bedrijf die 24/7 dat soort printers laat draaien, zoals wij

    We pakken best veel nieuwe business op momenteel, ik heb voor verschillende doeleinden en uitbreidingen in de afgelopen maand alleen al 4 nieuwe servers besteld en geconfigureerd. Heb laatst ook een lichte salarisverhoging gehad, dus ik zit nog goed.

    En dan hoor ik toch ook van twee andere Nederlanders (tijdens NL - RU in de kroeg) dat ze de zak hebben gekregen wegens downsizing, een vriend van me is ook al ontslagen omdat ze er 30 uitgooiden, en de man van een vriendin van mijn vrouw is ook ontslagen omdat het bedrijf het personeel aan het halveren is.....

    California zit al maanden in een recessie. En tja... dan kun je vrolijk aan je Amerikaanse collega's vertellen dat we nu de HELFT van Europa betalen ( $4.70 per Gallon) in plaats van slechts een KWART, maar het doet voor veel mensen toch pijn dat het brandstof-budget opeens verdubbeld moet worden.

    Een collega van me heeft in 2006 een spik-splinternieuwe Ford Expedition gekocht, voor $35.000, sloot een lening af van $25.,000 ofzo, heeft intussen nog $18.000 af te lossen, en kreeg van dealers te horen dat ze niet meer dan $12 of $13k kunnen geven voor die auto omdat ze die vette V8 zuipschuit zelfs voor $15k (wat voor een 2006 expedition een goede deal is!) nauwelijks kunnen verkopen.....Dus het is voor hem financieel helemaal niet intressant om nu te verkopen, zelfs met de huidige brandstofprijzen.

    Maar inderdaad.... Ik ben niet gelovig, maar dank de heer dat het met mij toch redelijk gaat. Moet wel wat oppassen met mijn budget, want alles wordt duurder.....maar ik kan nog redelijk rondkomen, en er is ruimte voor wat luxe zaken zoals concerten en weekend trips.

    De economie..... gaat inderdaad naar de filistijnen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 29 juni 2008 @ 10:03:39 #177
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59767905
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 13:27 schreef Isegrim het volgende:
    Bestaan er dan geen samenlevingscontracten in de VS? Maar zelfs al heb je die niet, dan staat die optie er op NL formulieren altijd wel bij... Ik bedoel, ik zou dan 'single' moeten invullen maar dat klopt gewoon niet.
    Legaal gesproken ben je in de VS "single" als je NIET getrouwd bent. Er zijn wel samenwoonscontracten, maar die hebben meer betrekking op de rechten/plichten van twee mensen in een huishouden (zoals huur, electricteit, etc, die op de naam van beiden komen te staan etc), maar voor legale status voor bijv. immigratie of andere federale en/of staats aangelegenheden zijn er maar twee mogelijkheden: Married of Single. (En idd Widow of Divorced, want er hangen nog wat legale zaken vast aan een voormalig getrouwde partner, dood of levend).

    Als je ooit de intentie hebt om met je partner naar de VS te verhuizen voor immigratie, dan MOET je ook getrouwd zijn als je op het visum van 1 van de 2 partners wil gaan immigreren. Krijg jij een baan aangeboden in de VS? Dan mag je MAN mee, maar niet je VRIEND.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 29 juni 2008 @ 10:07:22 #178
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59767939
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 10:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Legaal gesproken ben je in de VS "single" als je NIET getrouwd bent. Er zijn wel samenwoonscontracten, maar die hebben meer betrekking op de rechten/plichten van twee mensen in een huishouden (zoals huur, electricteit, etc, die op de naam van beiden komen te staan etc), maar voor legale status voor bijv. immigratie of andere federale en/of staats aangelegenheden zijn er maar twee mogelijkheden: Married of Single. (En idd Widow of Divorced, want er hangen nog wat legale zaken vast aan een voormalig getrouwde partner, dood of levend).

    Als je ooit de intentie hebt om met je partner naar de VS te verhuizen voor immigratie, dan MOET je ook getrouwd zijn als je op het visum van 1 van de 2 partners wil gaan immigreren. Krijg jij een baan aangeboden in de VS? Dan mag je MAN mee, maar niet je VRIEND.
    Aha, thanks voor de uitleg. 'k Was niet van plan om te verhuizen hoor, was gewoon nieuwsgierig.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 29 juni 2008 @ 10:50:31 #179
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59768395
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 01:56 schreef popolon het volgende:
    Amerikaanse financiele meltdown

    We gaan naar de Filistijnen mijn mede Nederlanders die in de VS wonen.
    Straks is er alleen nog een smeulende puinhoop over als mijn uitwisseling eindelijk begint
      zondag 29 juni 2008 @ 12:08:57 #180
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_59769476
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 10:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Legaal gesproken ben je in de VS "single" als je NIET getrouwd bent. Er zijn wel samenwoonscontracten, maar die hebben meer betrekking op de rechten/plichten van twee mensen in een huishouden (zoals huur, electricteit, etc, die op de naam van beiden komen te staan etc), maar voor legale status voor bijv. immigratie of andere federale en/of staats aangelegenheden zijn er maar twee mogelijkheden: Married of Single. (En idd Widow of Divorced, want er hangen nog wat legale zaken vast aan een voormalig getrouwde partner, dood of levend).

    Als je ooit de intentie hebt om met je partner naar de VS te verhuizen voor immigratie, dan MOET je ook getrouwd zijn als je op het visum van 1 van de 2 partners wil gaan immigreren. Krijg jij een baan aangeboden in de VS? Dan mag je MAN mee, maar niet je VRIEND.
    Zit daar nou nog een aantal jaren aan vast dat je getrouwd moet zijn? Of is een week voor je visum een maandagochtend huwelijk ook nog prima? (bij wijze van spreken )
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_59774595
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 09:57 schreef maartena een heel verhaal:
    Volgens mij had de US het afgelopen kwartaal nog steeds een procentueel grotere stijging van de economie dan de EU. Er zullen hier en daar vast wel wat verschuivingen op treden, maar ik geloof er weinig van dat het hele land in eens als een kaartenhuis in elkaar gaat zakken. Ik heb hier in Mass ook nog niet geen verhalen gehoord van mensen die banen kwijt zijn geraakt. Nou zit ik in academia en dat is wat minder vatbaar voor economie fluctuaties, maar toch. Ik maak me sowieso nergens druk om aangezien ik nog een contract voor twee jaar heb bij het KWF in .nl.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 29 juni 2008 @ 19:05:42 #182
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59776368
    Goed nieuws: ik heb geen TBC
    Hoefde ook geen chest x-ray, gelukkig
    Wel een zeikverhaal, een reis van 2 uur om een dokter even 2 seconden naar je arm te laten kijken
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zondag 29 juni 2008 @ 19:14:31 #183
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59776560
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 19:05 schreef Plastic_Power het volgende:
    Goed nieuws: ik heb geen TBC
    Hoefde ook geen chest x-ray, gelukkig
    Wel een zeikverhaal, een reis van 2 uur om een dokter even 2 seconden naar je arm te laten kijken
    Ben je ook op HIV getest?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 29 juni 2008 @ 19:36:56 #184
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59777012
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 19:14 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ben je ook op HIV getest?
    Ja, ze hebben donderdag bloed afgenomen en ik mocht ook fijn wat urine aanleveren
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zondag 29 juni 2008 @ 21:52:35 #185
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59780296
    Heeft iemand hier trouwens ervaring met de I-131 "Application for travel document"? Ik stuur over een week of 2 m'n I-130/I-485/I-325 etc in. Nu hoop ik met de kerst naar NL te vliegen en idealiter zou ik dan m'n green card al hebben. Mocht dit niet zo zijn, dan schijnt de I-131 een optie te zijn. Weet iemand hier iets van?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59795753
    Over ongeveer een maand naar Amerika, high school doen, dus ik ga dit topic maar even goed in de gaten houden. Al dat gedoe met visa, ik moet het binnenkort gaan aanvragen, een J-1 geloof ik, ik hoop dat het goedgaat.
    pi_59796234
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef carmiie het volgende:
    Over ongeveer een maand naar Amerika, high school doen, dus ik ga dit topic maar even goed in de gaten houden. Al dat gedoe met visa, ik moet het binnenkort gaan aanvragen, een J-1 geloof ik, ik hoop dat het goedgaat.
    Hoe ben je op het idee gekomenen hoe ben je het aan het uitvoeren?
    Ben wel benieuwd hoe je dat alles organiseerd en wat je gaat doen.

    PM ff ofzo
    pi_59796647
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 16:06 schreef B1OO het volgende:

    [..]

    Hoe ben je op het idee gekomenen hoe ben je het aan het uitvoeren?
    Ben wel benieuwd hoe je dat alles organiseerd en wat je gaat doen.

    PM ff ofzo
    Welnee joh, laten we er gewoon op het forum over kletsen;
    da's veel interessanter voor iedereen (die met dergelijke plannen rondloopt).

    Veel succes & plezier in ieder geval, carmiie!!
    We zijn benieuwd hoe het je zal vergaan allemaal!
     FR
      maandag 30 juni 2008 @ 16:26:53 #189
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59796702
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef carmiie het volgende:
    Over ongeveer een maand naar Amerika, high school doen, dus ik ga dit topic maar even goed in de gaten houden. Al dat gedoe met visa, ik moet het binnenkort gaan aanvragen, een J-1 geloof ik, ik hoop dat het goedgaat.
    Waar ga je heen?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59796837
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef carmiie het volgende:
    Over ongeveer een maand naar Amerika, high school doen, dus ik ga dit topic maar even goed in de gaten houden. Al dat gedoe met visa, ik moet het binnenkort gaan aanvragen, een J-1 geloof ik, ik hoop dat het goedgaat.
    Als je over een maand al weggaat hoop ik dat je nog op tijd bent met dat visum.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59797132
    Ging ik toch bijna voor het eerst een PM sturen, maar ik las het topic nog op tijd

    Anyway!
    Een jaar of wat geleden kwam er bij ons thuis bezoek van een vriendin van m'n moeder ofzo en die had dat dus ook gedaan, ik was zelf toen 13/14, maar ik wist toen eigenlijk al meteen zeker dat ik dat ook wou gaan doen, maar aangezien ik nog zo jong was dachten m'n ouders dat het een impuls was, dus die zeiden: Als je er zelf voor spaart en zelf informatie over hoe of wat regelt en dus echt laat zien dat je het echt wil, dan valt het te bezien. Waar ik opzich wel in kan komen, want je kind een jaar naar het buitenland, waar een oceaan tussen zit, sturen daar zeg je niet zomaar ja tegen. Maargoed, ik dus sparen, ik ben vanaf ongeveer 15,5 jaar echt serieus gaan sparen, ik heb meer dan ¤3600 gespaard. En nu nog wat over voor als ik daar zit natuurlijk .
    Nou had ik de informatie al veel eerder gezocht, ik ga met een organisatie, STS, dat was de eerste organisatie waar ik van hoorde, en ik vind het ook de beste, de andere organisaties waren me allemaal wat te groot en te commercieel. En daar heb ik me bij aangemeld, die helpen me met het visum, boeken de vlucht en zorgen dat je geplaatst wordt in een gastgezin. Helaas ben ik nog niet geplaatst (sommige weten nu al waar ze terechtkomen, sommige mensen pas 2 dagen van te voren, maar je wordt sowieso geplaatst ) dus ik wacht nog in spanning af.

    16 juli moet ik mijn visumaanvraag doen, ze sturen je visum dan toch op in een envelop binnen 4/5 dagen?

    Nou ja, dat is mijn verhaal, ik hoop dat het een beetje prettig is om te lezen
    pi_59798482
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 16:44 schreef carmiie het volgende:
    Ging ik toch bijna voor het eerst een PM sturen, maar ik las het topic nog op tijd

    Anyway!
    Een jaar of wat geleden kwam er bij ons thuis bezoek van een vriendin van m'n moeder ofzo en die had dat dus ook gedaan, ik was zelf toen 13/14, maar ik wist toen eigenlijk al meteen zeker dat ik dat ook wou gaan doen, maar aangezien ik nog zo jong was dachten m'n ouders dat het een impuls was, dus die zeiden: Als je er zelf voor spaart en zelf informatie over hoe of wat regelt en dus echt laat zien dat je het echt wil, dan valt het te bezien. Waar ik opzich wel in kan komen, want je kind een jaar naar het buitenland, waar een oceaan tussen zit, sturen daar zeg je niet zomaar ja tegen. Maargoed, ik dus sparen, ik ben vanaf ongeveer 15,5 jaar echt serieus gaan sparen, ik heb meer dan ¤3600 gespaard. En nu nog wat over voor als ik daar zit natuurlijk .
    Nou had ik de informatie al veel eerder gezocht, ik ga met een organisatie, STS, dat was de eerste organisatie waar ik van hoorde, en ik vind het ook de beste, de andere organisaties waren me allemaal wat te groot en te commercieel. En daar heb ik me bij aangemeld, die helpen me met het visum, boeken de vlucht en zorgen dat je geplaatst wordt in een gastgezin. Helaas ben ik nog niet geplaatst (sommige weten nu al waar ze terechtkomen, sommige mensen pas 2 dagen van te voren, maar je wordt sowieso geplaatst ) dus ik wacht nog in spanning af.

    16 juli moet ik mijn visumaanvraag doen, ze sturen je visum dan toch op in een envelop binnen 4/5 dagen?

    Nou ja, dat is mijn verhaal, ik hoop dat het een beetje prettig is om te lezen
    Jeetje joh, ik vind het hartstikke goed, zoals je je er voor 300% voor in hebt gezet om dit te gaan doen! Er zijn niet veel mensen die op 14/15 jarige leeftijd al zo volwassen reageren en in staat zijn om zoveel te regelen! (Sommigen leren dat overigens nooit. )

    Ik hoop echt dat het gaat lukken met het visum en dat je gauw te horen krijgt waar je geplaatst gaat worden!

    Succes!!!!

    Enne, maak je niet ongerust hoor; je verhaal is leuk om te lezen!!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 30-06-2008 19:03:01 ]
     FR
      maandag 30 juni 2008 @ 18:57:02 #193
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59799980
    Idd bewonderenswaardig, die toewijding
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 30 juni 2008 @ 20:28:34 #194
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59802320
    Misschien een gekke vraag maar ik vraag me dit al best lang af.

    Waarom hebben in de VS de meeste mensen (in mijn ervaring dan) zo'n onwijs onhandige stofzuiger waarmee je helemaal niet onder banken en kasten e.d. kunt komen? Wat is het voordeel van zo'n stofzuiger? Ik vind het maar ondingen.

    Deze bedoel ik dus:

    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 30 juni 2008 @ 20:37:23 #195
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59802615
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:28 schreef Isegrim het volgende:
    Misschien een gekke vraag maar ik vraag me dit al best lang af.

    Waarom hebben in de VS de meeste mensen (in mijn ervaring dan) zo'n onwijs onhandige stofzuiger waarmee je helemaal niet onder banken en kasten e.d. kunt komen? Wat is het voordeel van zo'n stofzuiger? Ik vind het maar ondingen.

    Deze bedoel ik dus:

    [ afbeelding ]
    Eigenlijk geen idee! Overigens worden dat soort stofzuigers ook geleverd met een langere zuigbuis die je met een slang aan de zijkant kunt bevestigen, zodat je toch nog onder kasten kunt komen etc.....

    Je kunt overigens ook "normale" stofzuigers kopen, maar zo'n drie-kwart van de modellen die verkocht worden zijn inderdaad van het model op het plaatje. Heb er zelf ook een.....

    Maar geen idee waarom dat hier normaal is, en in Europa het meestal sleur-modellen met lange slang zijn.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 30 juni 2008 @ 20:43:07 #196
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59802784
    Dat van die slang aan de zijkant wist ik niet, dat dat ook kon. Ik dacht dat je gewoon de meubels opzij moest schuiven als je eronder wilde stofzuigen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 30 juni 2008 @ 20:52:01 #197
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59803074
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:28 schreef Isegrim het volgende:
    Misschien een gekke vraag maar ik vraag me dit al best lang af.

    Waarom hebben in de VS de meeste mensen (in mijn ervaring dan) zo'n onwijs onhandige stofzuiger waarmee je helemaal niet onder banken en kasten e.d. kunt komen? Wat is het voordeel van zo'n stofzuiger? Ik vind het maar ondingen.

    Deze bedoel ik dus:

    [ afbeelding ]
    Omdat deze stofzuigers beter op (hoogpolig) tapijt werken en de meeste mensen hier tapijt hebben en geen parket/tegels/laminaat/kurk/vinyl.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 30 juni 2008 @ 20:55:27 #198
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59803162
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:43 schreef Isegrim het volgende:
    Dat van die slang aan de zijkant wist ik niet, dat dat ook kon. Ik dacht dat je gewoon de meubels opzij moest schuiven als je eronder wilde stofzuigen.
    Da's ook niet standaard. Of was... We hebben een hele oude stofzuiger die geen slang heeft en een wat nieuwere die het wel heeft. Maar het blijft kut, want die dingen zijn helemaal niet wendbaar of zo. 't Is net een grasmaaier, ik heb er een grafhekel aan (ik stofzuig dan ook maar een keer in de drie maanden of zo ). Maar die canisters werken gewoon niet op tapijt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 30 juni 2008 @ 20:56:06 #199
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59803191
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:52 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Omdat deze stofzuigers beter op (hoogpolig) tapijt werken en de meeste mensen hier tapijt hebben en geen parket/tegels/laminaat/kurk/vinyl.
    Aha! Dat lijkt me een plausibele verklaring gezien de hoogpoligtapijtfetisj van veel Amerikanen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 30 juni 2008 @ 20:58:16 #200
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59803261
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Da's ook niet standaard. Of was... We hebben een hele oude stofzuiger die geen slang heeft en een wat nieuwere die het wel heeft. Maar het blijft kut, want die dingen zijn helemaal niet wendbaar of zo. 't Is net een grasmaaier, ik heb er een grafhekel aan (ik stofzuig dan ook maar een keer in de drie maanden of zo ). Maar die canisters werken gewoon niet op tapijt.
    Nou, inderdaad, het is net of je aan het grasmaaien bent ja.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 30 juni 2008 @ 21:01:34 #201
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59803369
    Eerlijk gezegd erger ik me ook dood aan mijn Nederlandse stofzuiger hoor, blijft constant achter meubels, hoeken of deuropeningen hangen. En als je een keer een scherpe bocht neemt ligt ie weer op zijn dak...
    pi_59803842
    Ik heb mijn Nederlandse stofzuiger meegenomen omdat die dingen hier een ramp zijn
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59804410
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 21:01 schreef Wheelgunner het volgende:
    Eerlijk gezegd erger ik me ook dood aan mijn Nederlandse stofzuiger hoor, blijft constant achter meubels, hoeken of deuropeningen hangen. En als je een keer een scherpe bocht neemt ligt ie weer op zijn dak...
    Wat hij zegt.

    Je moet dat 'ding' waar de stofzuigerzak zit altijd meer meesleuren/trekken en hij botst overal tegenaan en blokkeert de hele boel. Lijkt me een stuk makkelijk met die Amerikaanse stofzuigers.
      maandag 30 juni 2008 @ 21:45:47 #204
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59804634
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 21:18 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb mijn Nederlandse stofzuiger meegenomen omdat die dingen hier een ramp zijn
    Die 'Nederlandse' zijn hier gewoon te koop, heb er eentje gekocht voor $69, gebruik ik voor de auto o.a.

    Die Amerikaanse zijn wel veel krachtiger.

    -edit-

    Canister Vacuums ook wel geheten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 30 juni 2008 @ 22:29:57 #205
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59805901
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 21:37 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Wat hij zegt.

    Je moet dat 'ding' waar de stofzuigerzak zit altijd meer meesleuren/trekken en hij botst overal tegenaan en blokkeert de hele boel. Lijkt me een stuk makkelijk met die Amerikaanse stofzuigers.


    Ik heb echt liever een wendbaar ding dat af en toe ergens achter blijft hangen dan zo'n lomp geval.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59806187
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 01:56 schreef popolon het volgende:
    Amerikaanse financiele meltdown

    We gaan naar de Filistijnen mijn mede Nederlanders die in de VS wonen.
    Voor "ons" kaaskoppen zit er ook een voordeel aan de crisis: we kunnen ons nu een huis veroorloven! Ik heb nog wat keiharde euro's op een spaarbankboekje in Nederland staan en als het een beetje meezit - of tegenzit, dat hangt af van hoe je het bekijkt - dan zou ik tzt hier een huisje van dat geld kunnen kopen. Cash...

    Daarnaast hoop ik het grootste deel van deze storm in Japan uit te zitten. Aan het einde van dit jaar zit ik als alles volgens plan verloopt in Japan.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 1 juli 2008 @ 00:27:14 #207
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59809275
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 20:56 schreef Isegrim het volgende:
    Aha! Dat lijkt me een plausibele verklaring gezien de hoogpoligtapijtfetisj van veel Amerikanen.
    Inderdaad..... er zitten ronddraaiende borstels in etc, en daarmee krijg je wel alle stof uit je hoogpolige tapijt idd.... dat zal het zijn.



    En tja.... de motor die die borstels aandrijft is natuurlijk dezelfde als degene die de zuigkracht levert, dus dat verklaard e.e.a
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 1 juli 2008 @ 00:32:53 #208
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59809388
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 21:18 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb mijn Nederlandse stofzuiger meegenomen omdat die dingen hier een ramp zijn
    Een stofzuigermotor op een voltage-converter? Volgens mij ben je beter af om er eentje hier te kopen dan..... Electrische motoren op voltage-converters is meestal niet zo'n geweldig plan, en volgens mij verlies je er ook (een beetje) vermogen mee.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 1 juli 2008 @ 00:33:27 #209
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59809397
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
    Voor "ons" kaaskoppen zit er ook een voordeel aan de crisis: we kunnen ons nu een huis veroorloven!
    Tenzij je in California woont.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 1 juli 2008 @ 00:42:06 #210
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59809560
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tenzij je in California woont.....
    Foreclosures?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59809846
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tenzij je in California woont.....
    Ik neem aan dat de huizen nog steeds te duur zijn?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59810573
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 00:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Een stofzuigermotor op een voltage-converter? Volgens mij ben je beter af om er eentje hier te kopen dan..... Electrische motoren op voltage-converters is meestal niet zo'n geweldig plan, en volgens mij verlies je er ook (een beetje) vermogen mee.
    Ik zeg ook niet dat het mijn beste idee ooit was, maar ik heb alle spullen die ik mee wilde nemen/uit mijn huis moest ruimen voor mijn huurders op een middag in een busje gegooid en op de boot gezet

    Huis kopen - 1-kamer appartement nog steeds $250k hier, dus nog even niet.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 03:46:37 #213
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59810850
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 00:42 schreef popolon het volgende:
    Foreclosures?
    Ik zou daar eigenlijk wel bruut misbruik van moeten maken idd..... maar momenteel zijn zelfs huizen in foreclosure nog 80% duurder dan het landelijk gemiddelde ofzoiets.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 1 juli 2008 @ 09:13:10 #214
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59812039
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 02:37 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik zeg ook niet dat het mijn beste idee ooit was, maar ik heb alle spullen die ik mee wilde nemen/uit mijn huis moest ruimen voor mijn huurders op een middag in een busje gegooid en op de boot gezet

    Huis kopen - 1-kamer appartement nog steeds $250k hier, dus nog even niet.
    Geen optie om iets even buiten Boston / Cambridge te zoeken? Ik kan me voorstellen dat de prijzen dat wat redelijker zijn...
      dinsdag 1 juli 2008 @ 13:47:19 #215
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59817862
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 02:37 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik zeg ook niet dat het mijn beste idee ooit was, maar ik heb alle spullen die ik mee wilde nemen/uit mijn huis moest ruimen voor mijn huurders op een middag in een busje gegooid en op de boot gezet

    Huis kopen - 1-kamer appartement nog steeds $250k hier, dus nog even niet.
    Tja gekkenwerk, ons huis met de grond eromheen kostte net iets meer dan helft van dat bedrag.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 14:34:32 #216
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59819098
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 13:47 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Tja gekkenwerk, ons huis met de grond eromheen kostte net iets meer dan helft van dat bedrag.
    Die van ons net iets minder. Maar wij hebben dan geen zwembad
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59821580
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 09:13 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Geen optie om iets even buiten Boston / Cambridge te zoeken? Ik kan me voorstellen dat de prijzen dat wat redelijker zijn...
    Nee, dat is mij te saai. Ik ga misschien ook volgend jaar naar Azie (Singapore) verhuizen dus heb weinig behoefte aan het kopen van een huis op dit moment.

    In Nederland is het vrij normaal om het gehele aankoopbedrag van het huis te financieren met een hypotheek, hoe is dat in de US? Verlangen ze hier een 10% downpayment of iets dergelijks?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 16:28:07 #218
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59821835
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 14:34 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Die van ons net iets minder. Maar wij hebben dan geen zwembad
    We hebben ook een 'den', da's echt ideaal. Dus eigenlijk een kleine en een grote woonkamer.

    Heb even de gevens opgezocht online:

    4 bedroom, 3 bathrooms

    Land
    Width: 95.00 Ft.
    Depth: 140.00 Ft.
    (zeg maar zo'n 30 bij 43 meter)

    Huis
    Floor area: 2100 Sq. Ft.
    Basement area: 800 Sq. Ft.
    Garage area: 600 Sq. Ft.
    Porch area: 150 Sq. Ft.

    1 foot = 0.3 meter
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59833115
    Vanaf vandaag mag ik mij burger van illinois, Chicago noemen Nog meer fokkers hier inde buurt?
      woensdag 2 juli 2008 @ 03:11:50 #220
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59833122
    Groeten vanuit het noorden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59833130
    Sta trouwens versteld van de gastvrijheid hier Kan Nederland nog wt van leren. Weet niet of dit voor heel USA geldt, maar wat ik tot nu toe heb meegemaakt is perfect. Woon er inmiddels officeel 12 uur
      woensdag 2 juli 2008 @ 08:44:00 #222
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59834159
    Ik heb van oost naar west gereden en vond't overal stukken gastvrijer dan waar dan ook in NL
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      woensdag 2 juli 2008 @ 08:58:54 #223
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59834290
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 03:18 schreef Lichtpunt het volgende:
    Sta trouwens versteld van de gastvrijheid hier Kan Nederland nog wt van leren. Weet niet of dit voor heel USA geldt, maar wat ik tot nu toe heb meegemaakt is perfect. Woon er inmiddels officeel 12 uur
    Niet alleen gastvrijheid, maar bijvoorbeeld ook klantvriendelijkheid bij bedrijven.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      woensdag 2 juli 2008 @ 10:30:31 #224
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59836050
    Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York ). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
      woensdag 2 juli 2008 @ 19:15:26 #225
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59848431
    Ik vind het wel okay, al is het soms inderdaad erg overdreven en fake (zoals 'greeters' bij Wal-Mart ).
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59856785
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
    Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York ). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
    Lol dat is inderdaad een vreemde gewaarwording. Je bent als botte hollander nog wel geneigd om op de vraag "how are u" een écht antwoord gaan te geven. Terwijl een "fine thank u" al volstaat in combinatie met een "and how are you" Maar wij Nederlands zijn zo overrompelt dat men dit uberhaupt vraagt dat we ook nog eens exact gaan vertrellen hoe het gaat. zo zie ik het.
      donderdag 3 juli 2008 @ 10:46:07 #227
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59860338
    Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
    "How are you?"
    reactie: Hi

    voldoet ook of gewoon meteen je vraag stellen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      donderdag 3 juli 2008 @ 10:49:01 #228
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59860418
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
    Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
    "How are you?"
    reactie: Hi

    voldoet ook of gewoon meteen je vraag stellen
    Ach, tenzij ik echt haast of een pokkenhumeur heb speel ik het spelletje wel mee hoor. Geeft een goed gevoel.
      donderdag 3 juli 2008 @ 11:24:04 #229
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59861172
    Ja het is als Nederlander vrij ongemakkelijk (althans, als goed opgevoede nederlander ) om geen antwoord te geven op zo'n vraagn

    Meestal zeg ik: Good, thanks
    En bestel dan of stel m'n vraag dan
    Om nou te vragen hoe het met hun gaat vind ik ook weer zover gaan alhoewel ik het wel eens doe voor de lol
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 00:40:26 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59879468
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 08:58 schreef Isegrim het volgende:
    Niet alleen gastvrijheid, maar bijvoorbeeld ook klantvriendelijkheid bij bedrijven.
    Inderdaad.... probeer in Nederland maar eens na 3 maanden (dus ruim na de ruilen-binnen-14-dagen) met een TV die kapot is gegaan naar de winkel te gaan..... Dan is het terug naar de fabriek, moeilijk, moeilijk..... heb al twee keer meegemaakt hier dat ze de kapotte innemen, een nieuwe doos op tafel zetten.... alstublieft, veel plezier, WIJ nemen het probleem van die kapotte wel over
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_59879622
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
    Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
    "How are you?"
    reactie: Hi

    voldoet ook of gewoon meteen je vraag stellen
    Is het inderdaad zo onpersoonlijk ja? Dacht dat je nog wel moest zeggen fine thanks en vervolgens je vraag stellen
      vrijdag 4 juli 2008 @ 00:55:33 #232
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59879658
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 19:15 schreef Isegrim het volgende:
    Ik vind het wel okay, al is het soms inderdaad erg overdreven en fake (zoals 'greeters' bij Wal-Mart ).
    Wal-Mart

    Maar toch heb ik die nep-vriendelijkheid liever dan van die chagarijnige dozen die met een enorm zuur gezicht je afsnauwen omdat je het lef hebt om om 17:55 een vraag te stellen over stofzuigerzakken..... terwijl zij juist alles aan het opruimen zijn omdat om 18:00 de deur dicht moet, en iedereen om 18:01 echt de deur uit moet/wil. Het is echt een RAMP om een klant 5 minuten langer te moeten helpen.... dat KAN toch niet!

    Tja, kan ik het helpen dat ik tot 17:00 werk, en er 45 minuten over doe om thuis te komen.....

    Als je hier in een winkel binnen bent, dan wordt je geholpen..... al duurt het tot 20 minuten na sluitingstijd. Sowieso zijn de openingstijden veel beter geregeld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 00:59:11 #233
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_59879718
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
    Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York ). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
    Hoezo behalve in New York?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:10:20 #234
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59879859
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 00:59 schreef Bellatrix het volgende:

    [..]

    Hoezo behalve in New York?
    NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59879890
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:10 schreef popolon het volgende:

    [..]

    NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.
    Vind/Vond NYC inderdaad ook best tegenvallen. Zoals Elton John ooit zong: I though i knew, but now i know spanish harlem are not just pretty words to say. Untill i seen this trashcan dream come true Hij bedoelde het romatisch/mooi. Maar ik vind nyc behoorlijk een trashcan.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:15:59 #236
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59879936
    Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.

    NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:17:43 #237
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59879954
    Los Angeles is ook niets.

    San Diego en San Francisco daarentegen wel!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_59879983
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
    Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.

    NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
    Avondleven zou ik toch echt gaan voor Memphis .Ben daar paar weekjes op vakantie geweest en tijd van me leven gehad. Ben zelf wel muzikant ook dus wellicht dardoor ook meer. Nachtleven hier heb ik eigenlijk nog niet veel van gezien. De stap om in je eentje dat gaan te checken is toch vrij groot. Best dom eigenlijk, je kan wel zonder moeite Nederland verlaten voor het buitenland. Maar alleen een pilsje gaan pakken dat is dan weer een grote stap
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:22:50 #239
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59880011
    Memphis ben ik alleen op het vliegveld geweest. Ach mijn leven is nu toch voorbij, volgens sommigen, nu ik een zoon heb.

    Ik ga graag naar lokale barren, nog steeds. Lokaal bier, bandje dat speelt, niks groots. Dat vind ik leuk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:23:57 #240
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59880026
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
    Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.

    NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
    En toch zou ik graag een paar avonden rondstruinen op Broadway (met een groooote zak geld ).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:24:47 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59880036
    Ik dacht dat ik een post had gemaakt over 4 juli

    Anyway. Wat gaat jullie morgen doen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:27:37 #242
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59880070
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:24 schreef wonderer het volgende:


    Anyway. Wat gaat jullie morgen doen?
    Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.

    Dat is een verantwoordelijke vader.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59880073
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:22 schreef popolon het volgende:
    Memphis ben ik alleen op het vliegveld geweest. Ach mijn leven is nu toch voorbij, volgens sommigen, nu ik een zoon heb.

    Ik ga graag naar lokale barren, nog steeds. Lokaal bier, bandje dat speelt, niks groots. Dat vind ik leuk.
    congrats Kleine barretjes zijn meestal ook het leukst ook kom je daar de meest leuke mensen tegen
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:33:44 #244
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59880139
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.

    Dat is een verantwoordelijke vader.
    En als je geen kind had gehad?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:39:33 #245
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59880194
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    En als je geen kind had gehad?
    Twee koelkasten met vlees en drank.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 01:56:23 #246
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59880290
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:39 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Twee koelkasten met vlees en drank.
    Whehehe.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 juli 2008 @ 02:47:20 #247
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59880554
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 03:09 schreef Lichtpunt het volgende:
    Vanaf vandaag mag ik mij burger van illinois, Chicago noemen Nog meer fokkers hier inde buurt?
    groeten van 1 staat lager
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 02:50:40 #248
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59880564
    morgen uitslapen en waarschijnlijk met wat vrienden *uhh, wat is hanging out in het nederlands?
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_59880665
    HAPPY 4TH OF JULY!
    AFC AJAX
      vrijdag 4 juli 2008 @ 04:39:37 #250
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59880881
    woei! jeej, heb gister de vuilnisbak omver geknalt en 4 keer moeten "blussen"
    vuurwerk + mij = lachen maar ook dingen die kapot gaan
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 04:41:17 #251
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59880884
    Het gaat hier helemaal los .:{
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 05:28:21 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59880937
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:24 schreef wonderer het volgende:
    Ik dacht dat ik een post had gemaakt over 4 juli

    Anyway. Wat gaat jullie morgen doen?
    Werken.

    Ik werk dan weer bij een bedrijf waarbij de eerste week van de maand zo'n beetje het belangrijkste is, en uiteraard is de eerste week van Juli het eind van het tweede kwartaal......

    Maar daar krijg ik weer tijd voor terug, en ik ben morgen tegen 2 uur wel weer thuis, blijf niet de hele dag.

    En dan.... lekker grillen, relaxen..... wellicht nog naar wat vrienden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 07:25:07 #253
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59881177
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 00:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wal-Mart

    Maar toch heb ik die nep-vriendelijkheid liever dan van die chagarijnige dozen die met een enorm zuur gezicht je afsnauwen omdat je het lef hebt om om 17:55 een vraag te stellen over stofzuigerzakken..... terwijl zij juist alles aan het opruimen zijn omdat om 18:00 de deur dicht moet, en iedereen om 18:01 echt de deur uit moet/wil. Het is echt een RAMP om een klant 5 minuten langer te moeten helpen.... dat KAN toch niet!

    Tja, kan ik het helpen dat ik tot 17:00 werk, en er 45 minuten over doe om thuis te komen.....

    Als je hier in een winkel binnen bent, dan wordt je geholpen..... al duurt het tot 20 minuten na sluitingstijd. Sowieso zijn de openingstijden veel beter geregeld.
    Ja, dat is echt een verademing.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 juli 2008 @ 07:54:54 #254
    119890 KopieerMachine
    Alles is te koop!
    pi_59881347
    Ik wil met een vriend van mij volgend jaar op vakantie naar Amerika. We willen wel gewoon in 1 stad verblijven... gezien we dan allebei 19 zijn en een auto huren nogal wat geld kost

    Welke stad is echt aan te raden? Wij zaten te denken aan LA of New York.
    Iemand suggesties?
    Ja... echt!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 08:00:04 #255
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59881378
    Nou ja, je hebt het net gelezen, NY is blijkbaar overrated. Maar ik zou er toch echt wel eens naartoe willen hoor.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      vrijdag 4 juli 2008 @ 08:39:04 #256
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59881629
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 07:54 schreef KopieerMachine het volgende:
    Ik wil met een vriend van mij volgend jaar op vakantie naar Amerika. We willen wel gewoon in 1 stad verblijven... gezien we dan allebei 19 zijn en een auto huren nogal wat geld kost

    Welke stad is echt aan te raden? Wij zaten te denken aan LA of New York.
    Iemand suggesties?
    Ik vind NY een fantastische stad!

    In tegenstelling van wat anderen hier zeggen, ben ik een enorm stadsmens, dat scheelt natuurlijk ook.
    NY is voor mij een droomstad, de sfeer, de mensen, de drukte, de gezelligheid, overal wat te doen etc..

    LA moet je een beetje bekend zijn wil je er wat leuks uithalen. Ik vond het geen leuke stad en downtown wil je al helemaaaaaaaaaaaal niet komen (zeker niet na 18:00). Santa Monica, Long Beach, Hollywood enzo is wel leuk om te zien.

    San Francisco is ook fantastisch trouwens

    SF en NY zijn mijn favo steden in de States!
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 08:45:40 #257
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59881704
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 01:19 schreef Lichtpunt het volgende:

    [..]

    Avondleven zou ik toch echt gaan voor Memphis .Ben daar paar weekjes op vakantie geweest en tijd van me leven gehad. Ben zelf wel muzikant ook dus wellicht dardoor ook meer. Nachtleven hier heb ik eigenlijk nog niet veel van gezien. De stap om in je eentje dat gaan te checken is toch vrij groot. Best dom eigenlijk, je kan wel zonder moeite Nederland verlaten voor het buitenland. Maar alleen een pilsje gaan pakken dat is dan weer een grote stap
    En het grappige is, in NL in je eentje een pilsje pakken is vreemd, dan ben je raar...
    In Amerika, is mijn ervaring, kan je veel meer dingen alleen doen, o.a. een pilsje pakken, zonder raar aangekeken te worden en heb je een fantastische avond!
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:37:02 #258
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59883354
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 00:59 schreef Bellatrix het volgende:

    [..]

    Hoezo behalve in New York?
    Het is wel een geweldige stad om te bezoeken hoor, daar niet van, maar de mensen staan bekend als agressief en onbeleefd. Althans, voor Amerikaanse begrippen dus. Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit, maar het is vooral een grap geworden.


    Oh, ja en gefeliciteerd met de 232e verjaardag VS!
    pi_59888937
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:37 schreef Wheelgunner het volgende:
    Oh, ja en gefeliciteerd met de 232e verjaardag VS!
    Ik sluit me hier geheel bij aan!


    Amerika
     FR
      vrijdag 4 juli 2008 @ 14:57:16 #260
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59890158
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 07:54 schreef KopieerMachine het volgende:
    Ik wil met een vriend van mij volgend jaar op vakantie naar Amerika. We willen wel gewoon in 1 stad verblijven... gezien we dan allebei 19 zijn en een auto huren nogal wat geld kost

    Welke stad is echt aan te raden? Wij zaten te denken aan LA of New York.
    Iemand suggesties?
    Chicago.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59890501
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 07:54 schreef KopieerMachine het volgende:
    Ik wil met een vriend van mij volgend jaar op vakantie naar Amerika. We willen wel gewoon in 1 stad verblijven... gezien we dan allebei 19 zijn en een auto huren nogal wat geld kost

    Welke stad is echt aan te raden? Wij zaten te denken aan LA of New York.
    Iemand suggesties?
    San Francisco

    ik zou absoluut niet naar LA gaan.
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 4 juli 2008 @ 17:58:45 #262
    119890 KopieerMachine
    Alles is te koop!
    pi_59894219
    Is LA echt zo gevaarlijk?

    San Francisco, lijkt me een erg toffe stad... New York ook wel
    Chicago lijkt mij ietsjes minder, maar ik kan het net zogoed fout hebben

    Nu mijn vraag, ik wil lekker shoppen in de USA... is het verstandig om met weinig kleding naar USA te gaan en met meer kleding terug te komen? Let de Douane daarop?

    Iemand in dit topic die on San Francisco woont of New York?
    Ja... echt!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 18:04:14 #263
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59894295
    Ik zou LA juist heel graag eens zien. Hollywood, Chinatown, het centrum, de huizen van de sterren, de pier. Ik zal niet Compton ingaan ofzo, maar verder denk ik dat het niet extreem gevaarlijk is eigenlijk.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 19:10:28 #264
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59895278
    Dan moet je ook niet downtown komen..

    Als Nederlander ben je behoorlijk wat drugs gewend, maar mensen letterlijk zien snuiven en spuiten op straat om 19:00 vind ik toch wat ver gaan...

    LA moet je weten waar je moet zijn, of je moet iemand kennen daar

    Ze hebben het bedrag wat je mee terug mag nemen verhoogd las ik naar 150 euro ofzo? Dus da's altijd fijn
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 19:25:08 #265
    119890 KopieerMachine
    Alles is te koop!
    pi_59895550
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 19:10 schreef SilentChaos het volgende:
    Dan moet je ook niet downtown komen..

    Als Nederlander ben je behoorlijk wat drugs gewend, maar mensen letterlijk zien snuiven en spuiten op straat om 19:00 vind ik toch wat ver gaan...

    LA moet je weten waar je moet zijn, of je moet iemand kennen daar

    Ze hebben het bedrag wat je mee terug mag nemen verhoogd las ik naar 150 euro ofzo? Dus da's altijd fijn
    Hoe bedoel je wat je mee terug mag nemen? Moet je in principe AL je geld daar uitgeven ofzo?
    Ja... echt!
    pi_59896207
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 17:58 schreef KopieerMachine het volgende:
    Is LA echt zo gevaarlijk?

    San Francisco, lijkt me een erg toffe stad... New York ook wel
    Chicago lijkt mij ietsjes minder, maar ik kan het net zogoed fout hebben

    Nu mijn vraag, ik wil lekker shoppen in de USA... is het verstandig om met weinig kleding naar USA te gaan en met meer kleding terug te komen? Let de Douane daarop?

    Iemand in dit topic die on San Francisco woont of New York?
    woonde in San Francisco

    ik ben zelf niet gecontroleerd door de douane toen ik in Nederland terug kwam. Officieel mag je tot een waarde van 175 euro aan goederen meenemen. Ik had een stukje meer mee.
    hmmmm....WAT???
    pi_59896250
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 18:04 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik zou LA juist heel graag eens zien. Hollywood, Chinatown, het centrum, de huizen van de sterren, de pier. Ik zal niet Compton ingaan ofzo, maar verder denk ik dat het niet extreem gevaarlijk is eigenlijk.
    Hollywood, Beverly hills en Santa Monica zijn best leuk om te zien, dat zeker. Maar na 2 á 3 dagen ben je wel klaar in LA.

    Daarnaast heb je echt een auto nodig om ergens te komen. En zoals Kopieermachine aangaf willen ze geen auto huren. In SF en NY kan je met het openbaarvervoer overal wel komen.
    hmmmm....WAT???
    pi_59896484
    Goedenavond Kaaskopjes in Amerika,

    Ik volg dit topic al tijden met plezier, gewoon lekker leesvoer over verschillen tussen de continenten en verschillen tussen de verschillende staten in Amerika zelf. Vond het toch eens tijd om hier te reageren en heb ook nog een idee (om me een beetje nuttig te maken ), is het misschien leuk om in de startpost van komende delen de gebruikersnamen van de personen die zich in Amerika bevinden te vermelden?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 20:10:04 #269
    23676 Erwin_Br
    Geamuseerd.
    pi_59896496
    NYC en SF zijn ook mijn absolute favorieten. Daarnaast is Las Vegas wel aardig voor 2 dagen, maar dan vooral s'nachts. LA vond ik helemaal niets. Na 1 dag had ik het al gezien, en ben toen via Highway One (aanrader!) maar verder gereden. San Diego is een erg relaxte stad, maar niet gek veel te doen. Zelfde geldt voor Phoenix.

    Ik zou graag eens naar Chicago willen. Ziet er erg leuk uit!

    --Erwin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 20:42:27 #270
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59897234
    Ik zou zelf graag naar Washington DC willen, gewoon om te kijken hoe het daar is. Verder vind ik Boston een leuke stad, maar niet om er een week rond te banjeren, denk ik.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:30:03 #271
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59898306
    Ik heb nog ontzettend veel reiswensen binnen de VS.... de hele westkust heb ik zo wel gehad, net als enkele staten dicht bij de westkust.... maar aan de oostkust is het toch beperkt gebleven tot Illinois, Michigan, Florida, en dan Ontario in Canada..... New York stad, Philadelphia en Washington DC staan nog op de planning.

    Je kunt overigens als staatsburger en legaal inwoner van de VS nog steeds IN het witte huis (na 9/11 zijn de normale toeristen rondleidingen opgeschort), je moet alleen even van te voren toestemming vragen bij het kantoor van je lokale afgevaardigde van het "house" - week of 6 van te voren aanvragen, dan wordt je op de lijst gezet, en krijg je op de gewenste dag een tijd waarop je naar binnen kunt voor een rondleiding.

    1 tip: neem NIETS mee, helemaal NIETS. Laat alles in je hotel kamer, behalve wat geld voor de taxi, en je rijbewijs voor identificatie. Geen handtasjes, geen fototoestellen.... je mag namelijk echt helemaal NIETS meenemen, en er zijn geen kluisjes. Ook geen autosleutels. Je hotel sleutel afgeven bij de balie van je hotel.

    Het witte huis van binnen bezichtigen is dus mogelijk, maar je moet er dus wat moeite voor doen, en je moet er echt tijd (en reistijd van/naar het hotel) voor opzij zetten. Ik ga dat denk ik wel doen. Overigens kom je het Oval Office niet in verder, want de president en zijn staff werken gewoon natuurlijk. Maar het lijkt mij sowieso wel indrukwekkend om te zien, en ik ga dat wel aanvragen als ik ooit nog eens naar DC ga.

    http://www.whitehouse.gov/history/tours/

    Voorlopig heb ik andere plannen: Canada met kerstmis
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:36:14 #272
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59898446
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 17:58 schreef KopieerMachine het volgende:
    Is LA echt zo gevaarlijk?
    Valt reuze mee, er zijn gewoon gebieden waar je niet moet komen s'nachts..... Maar dat heb je in elke grote stad. Het is in Los Angeles alleen zo dat Downtown/Hollywood/Beveryly Hills/Santa Monica allemaal redelijk dicht in de buurt liggen van louche wijken.... een goede 15 minuten naar het zuiden vanaf Beverly Hills, en je staat in Inglewood, waar veel gang-problemen zijn.

    Als toerist verdwaal je natuurlijk wat sneller, ikzelf weet waar ik wel en niet kan komen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:44:39 #273
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59898611
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 18:04 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik zou LA juist heel graag eens zien. Hollywood, Chinatown, het centrum, de huizen van de sterren, de pier. Ik zal niet Compton ingaan ofzo, maar verder denk ik dat het niet extreem gevaarlijk is eigenlijk.
    Ten eerste: Voor Chinatown moet je naar San Francisco..... niet naar Los Angeles.

    Hollywood en Beverly Hills zijn inderdaad best indrukwekkend, en als toerist in het westen van de VS moet je natuurlijk wel hier gelopen hebben:



    En een foto nemen met dit bord is natuurlijk ook een verplichting:



    Hollywood sign bekijken, Chinese Theater is leuk, en dat kun je allemaal in 1 dag doen. Op dag 2 kun je dan naar Disneyland in Anaheim, dag 3 naar Universal Studios. Meer dan 3 dagen heb je eigenlijk niet nodig in Los Angeles, hooguit 4 dagen als je ook nog even wil winkelen en naar Santa Monica of Venice Beach wil. (Dat is het strand wat in heel veel TV series wordt gebruikt)



    Met een beetje geluk komen er nog lekkere vrouwtjes voorbij op rollerblades zoals op TV enzo.

    Ik zou Los Angeles niet overslaan, maar om nou te zeggen dat het een geweldige stad is..... mwah. Hollywood en Beverly Hills zijn wel geweldig idd, maar downtown Los Angeles is niet echt veel te beleven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:46:12 #274
    119890 KopieerMachine
    Alles is te koop!
    pi_59898643
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 19:56 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    woonde in San Francisco

    ik ben zelf niet gecontroleerd door de douane toen ik in Nederland terug kwam. Officieel mag je tot een waarde van 175 euro aan goederen meenemen. Ik had een stukje meer mee.
    ja maar ik bedoel... kleding. Als ik nou naar USA ga en neem vrij weinig kleding mee. En ik ga daar wel shoppen en kom met ''meer'' terug. En dan gooi ik het een beetje door elkaar in de koffer
    Dat kan toch wel gewoon?
    Ja... echt!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:57:03 #275
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59898883
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 07:54 schreef KopieerMachine het volgende:
    Ik wil met een vriend van mij volgend jaar op vakantie naar Amerika. We willen wel gewoon in 1 stad verblijven... gezien we dan allebei 19 zijn en een auto huren nogal wat geld kost

    Welke stad is echt aan te raden? Wij zaten te denken aan LA of New York.
    Iemand suggesties?
    Sowieso verhuren de grote verhuurbedrijven niet onder de 25. Er zijn bedrijven die onder de 25 verhuren met een risicotoeslag, maar onder de 21 zul je (omwille wettelijke eissen) in de VS niet tegenkomen.

    Ik zou absoluut niet in 1 stad verblijven. Je kunt met de Greyhound bussen of met de trein aardig goed rondrijden in Calfornia, en met de bus is Los Angeles ook nog wel aardig te doen. (De metro stopt ook pal onder Hollywood) Qua OV kun je het beste naar New York gaan natuurlijk, daar kun je overal heen met de metro. Ook San Francisco is behoorlijk sterk met het OV.

    Persoonlijk zou ik echter nog twee jaartjes doorsparen en het GOED doen. Dan kun je tenminste af en toe een biertje drinken (21+ - en je komt veel zaken die alcohol verkopen niet eens in) en een auto huren voor een paar dagen en wat meer doen, of bijvoorbeeld na een paar dagen in Los Angeles een auto huren om in 2 dagen langs highway 1 de kust af te rijden, en de auto in SF weer in te leveren.

    Ik ben van mening dat het eigenlijk zonde is om onder de 21 naar de VS te gaan als je geen ouderen bij je hebt die ouder zijn dan 21. Ik zou doorsparen en als je 21 bent gaan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 4 juli 2008 @ 21:58:40 #276
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59898912
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 21:46 schreef KopieerMachine het volgende:
    ja maar ik bedoel... kleding. Als ik nou naar USA ga en neem vrij weinig kleding mee. En ik ga daar wel shoppen en kom met ''meer'' terug. En dan gooi ik het een beetje door elkaar in de koffer
    Dat kan toch wel gewoon?
    Alle labels er afhalen, en een keer wassen in de wasserette van je hotel. Dan ruiken ze naar zeep, heb je ze dus gedragen, en is er geen douane beambte die er om kan zeuren. Uiteraard niet je portemenee vollaten met al die bonnetjes, wegmikken die hap
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_59902736
    Maartena, hartstikke bedankt voor al je tips.
    Ik wil heel graag ook een keer naar LA en San Diego, maar voor LA moet ik mijn man nog een beetje overhalen.
    Jouw tips geven me alvast een beter beeld van de stad.

    Staan delen van de Universal Studios nu "in de steigers", na die brand laatst, of valt dat verder wel mee?
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 20:09 schreef uithangbord het volgende: is het misschien leuk om in de startpost van komende delen de gebruikersnamen van de personen die zich in Amerika bevinden te vermelden?
    Zie ook hier: Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 2)

    Een lijstje kan natuurlijk best, maar het wijst zich denk ik toch wel een beetje vanzelf;
    helemaal als je een trouwe lezer van dit topic bent.
     FR
      zaterdag 5 juli 2008 @ 02:06:38 #278
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59903506
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 21:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ten eerste: Voor Chinatown moet je naar San Francisco..... niet naar Los Angeles.
    Heeft LA helemaal geen Chinatown dan? Ik weet niet of hij daar zo bijzonder is, maar ik vind dat soort wijken, ook Little Italy bijvoorbeeld, altijd erg leuk.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 02:09:53 #279
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59903537
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 02:57:21 #280
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59903890
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 02:09 schreef popolon het volgende:
    Zwembad in de tuin
    Hoe heten die oranje bloemen? Die hebben wij ook.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 5 juli 2008 @ 03:43:11 #281
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59904058
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 02:57 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Hoe heten die oranje bloemen? Die hebben wij ook.
    Geen flauw idee, en ze komen elk jaar weer terug.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 03:49:14 #282
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59904077
    Eigenlijk wel apart, het kan hier vriezen als een idoot zo hard, dat weet jij ook wonderer. Sneeuw tot een meter hoog en toch komen die dingen elk jaar weer boven drijven.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59904103
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 08:45 schreef SilentChaos het volgende:

    [..]

    En het grappige is, in NL in je eentje een pilsje pakken is vreemd, dan ben je raar...
    In Amerika, is mijn ervaring, kan je veel meer dingen alleen doen, o.a. een pilsje pakken, zonder raar aangekeken te worden en heb je een fantastische avond!
    Amerikanen hebben dan ook een wat andere definitie van vriendschap dan in Europa
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 5 juli 2008 @ 05:41:21 #284
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59904230
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 03:49 schreef popolon het volgende:
    Eigenlijk wel apart, het kan hier vriezen als een idoot zo hard, dat weet jij ook wonderer. Sneeuw tot een meter hoog en toch komen die dingen elk jaar weer boven drijven.
    Het valt me inderdaad mee hoe groen alles er hier uitziet Die twee weken zon zonder sproeien heeft het gras veel meer kwaad gedaan dan de sneeuw en vorst.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59904305
    Nou Popolon, ik was de afgelopen twee dagen in Chicago en het was 100% genieten! De mooiste stad van de VS, met erg vriendelijke mensen. Gisteren "People in Plains" gezien en vandaag door Chicago rondgestruind en genoten van het heerlijke weer (een stuk koeler dan bij ons in Indiana).
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 5 juli 2008 @ 07:41:36 #286
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_59904320
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 02:06 schreef Wheelgunner het volgende:
    Heeft LA helemaal geen Chinatown dan? Ik weet niet of hij daar zo bijzonder is, maar ik vind dat soort wijken, ook Little Italy bijvoorbeeld, altijd erg leuk.
    Jawel, ook een Koreatown, Little Tokyo etc.... alleen is de Chinatown in SF wel de mooiste/leukste aan de westkust
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 5 juli 2008 @ 12:08:28 #287
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59906318
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 07:32 schreef Lyrebird het volgende:
    Nou Popolon, ik was de afgelopen twee dagen in Chicago en het was 100% genieten! De mooiste stad van de VS, met erg vriendelijke mensen. Gisteren "People in Plains" gezien en vandaag door Chicago rondgestruind en genoten van het heerlijke weer (een stuk koeler dan bij ons in Indiana).
    Buiten de Sears Tower weet ik niet zoveel wat ik in Chicago moet doen. Ben er 1 keer geweest (1 avond) omdat ik daar Route 66 op ging pakken richting Santa Monica.
    Dit jaar ga ik weer naar Chicago, maar voor 2 dagen, en vanaf daar gaan we touren door de states richting het noordwesten.
    Wat is er in Chicago zoal te doen en wat moet ik in die 2 dagen echt gezien hebben??
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zaterdag 5 juli 2008 @ 12:10:18 #288
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59906344
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 03:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Amerikanen hebben dan ook een wat andere definitie van vriendschap dan in Europa
    Ze zijn veel sneller vriendelijk ja...
    Maar verder heb je wel een punt, maar opzich is dat helemaal niet erg. Uiteindelijk kan je daar net zulke goeie vrienden hebben als hier
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_59910014
    Ik ga volgende maand op vakantie naar Californië. Ik had het vorig jaar eigenlijk al willen doen maar het is er niet van gekomen. Mag ik als toerist schieten op een schietbaan? Is zoiets duur?

    Lijkt me namelijk weleens leuk om te doen .
      zaterdag 5 juli 2008 @ 17:11:18 #290
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59910651
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik ga volgende maand op vakantie naar Californië. Ik had het vorig jaar eigenlijk al willen doen maar het is er niet van gekomen. Mag ik als toerist schieten op een schietbaan? Is zoiets duur?

    Lijkt me namelijk weleens leuk om te doen .
    Daar hoef je niet voor naar de VS natuurlijk

    Sowieso is California waarschijnlijk wel een van de strengste staten wat betreft wapens (op veel punten strenger dan Nederland), alhoewel ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om als toerist daar ergens te schieten. Het beste kun je via google wat schietbanen opzoeken en het ze gewoon vragen.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 17:16:19 #291
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59910739
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 07:32 schreef Lyrebird het volgende:
    Nou Popolon, ik was de afgelopen twee dagen in Chicago en het was 100% genieten! De mooiste stad van de VS, met erg vriendelijke mensen. Gisteren "People in Plains" gezien en vandaag door Chicago rondgestruind en genoten van het heerlijke weer (een stuk koeler dan bij ons in Indiana).
    Lake Michigan heeft dat effect , dat zie je ook in West Michigan. Meestal niet zo'n benauwende warmte. Maar goed dat je het naar de zin gehad hebt.

    Ik vind het uitzicht vanaf de Sears tower op downtown Chicago en Lake Michigan zo mooi.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59910872
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 17:11 schreef Wheelgunner het volgende:
    Daar hoef je niet voor naar de VS natuurlijk
    Hier voel ik me geen cowboy daar wel. Soort (Hollywood) charme .
    Ik weet niet of het zo is maar ik dacht misschien is het daar makkelijker en is de keuze qua wapens groter.
    quote:
    Sowieso is California waarschijnlijk wel een van de strengste staten wat betreft wapens (op veel punten strenger dan Nederland), alhoewel ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om als toerist daar ergens te schieten. Het beste kun je via google wat schietbanen opzoeken en het ze gewoon vragen.
    In Californië vragen waar je kunt schieten. Soort vloeken in de kerk. Maar ik ga ook naar Nevada daar is toch alles toegestaan. Ik ga eens google'en of het in LV mogelijk is.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 17:29:24 #293
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_59910952
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 17:24 schreef MrX1982 het volgende:

    [..]

    Hier voel ik me geen cowboy daar wel. Soort (Hollywood) charme .
    Ik weet niet of het zo is maar ik dacht misschien is het daar makkelijker en is de keuze qua wapens groter.
    Dan zou je al naar zo'n baan moeten gaan waar met volautomaat geschoten wordt, maar daar zijn er niet zo heel veel van volgens mij. Verder mag je in Nederland bijna alles wel gelukkig
    quote:
    [..]

    In Californië vragen waar je kunt schieten. Soort vloeken in de kerk. Maar ik ga ook naar Nevada daar is toch alles toegestaan. Ik ga eens google'en of het in LV mogelijk is.
    Nevada is zeker een betere optie, er moet vast iets in de buurt van Vegas zijn. Veel banen hebben hun eigen huisregels, daarom kun je ze het beste nu al even mailen of bellen, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
    pi_59920414
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 12:08 schreef SilentChaos het volgende:

    [..]

    Buiten de Sears Tower weet ik niet zoveel wat ik in Chicago moet doen. Ben er 1 keer geweest (1 avond) omdat ik daar Route 66 op ging pakken richting Santa Monica.
    Dit jaar ga ik weer naar Chicago, maar voor 2 dagen, en vanaf daar gaan we touren door de states richting het noordwesten.
    Wat is er in Chicago zoal te doen en wat moet ik in die 2 dagen echt gezien hebben??
    Die spiegelende boon uit mijn fotoboek kan ik wel aanbevelen. D'r zijn heel wat van dit soort activiteiten vlak bij het water georganiseerd.

    Verder zijn er erg goede musea en je kunt er geweldig wandelen. Langs het water en dan via het Wacker weer terug naar het centrum. Ondanks de zwervers die er rondlopen is Chicago IMHO verreweg de mooiste stad van de VS en ook nog heel erg schoon, vooral vergeleken met NYC, Boston, San Francisco en Philiadelphia. Ik kan echt genieten van de manier waarop Chicago is opgezet, met klassieke hoogbouw naast gloedje nieuwe wolkenkrabbers. Ze hebben twee woontorens waarvan de eerste ~20 verdiepingen zijn gereserveerd voor auto's. Die kun je zo van buiten zien. Dat is mijn favoriete gebouw in Chicago.

    Hancock Tower vond ik persoonlijk een betere attractie dan de Sears Tower, omdat je veel minder lang hoeft te wachten en eigenlijk een beter uitzicht hebt. Wat ook wel leuk is, is om een wedstrijd van de Cubs te bezoeken. Maar dat moet je goed plannen. Het maakt niet uit of je iets van honkbal (baseball) af weet; het gros van de mensen dat er zit heeft geen idee wat er op het veld gebeurt. Het is een uitje.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 6 juli 2008 @ 04:10:12 #295
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59920513
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 03:43 schreef Lyrebird het volgende:
    Ze hebben twee woontorens waarvan de eerste ~20 verdiepingen zijn gereserveerd voor auto's. Die kun je zo van buiten zien. Dat is mijn favoriete gebouw in Chicago.


    Deze? Ik was in april in Chicago en had vanuit mijn hotelkamer een prachtig uitzicht op die dingen en ook op de nieuwe Trump Hotel/Tower. Hancock is idd cool, vooral de bar die op 1 v/d hoogste verdiepingen zit. Prachtig uitzicht
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59920556
    Yep, dat zijn ze!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 6 juli 2008 @ 04:27:33 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59920578
    Michigan Avenue nog bekeken Lyre? Geweldige 'straat' is dat, vooral voor vrouwen.

    En idd, downtown Chicago is echt schoon, bijna bijzonder gewoon.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59920720
    Kom net terug (22.uur) van een cafeetje. Even glaasje gedronken gepraat met wat mensen, ik sta er echt van te kijken hoe relaxed het hier gaat. Of het nou nep of echt is, het is relaxed
      zondag 6 juli 2008 @ 05:49:44 #299
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59920766
    De eerste reactie kan nep zijn, de rest niet.

    Toen ik hier kwam wonen hadden we een bombardement van cake's en meer van zulks, iedereen heet je welkom.

    Toen m'n zoon werd geboren kwam de hele buurt warme maaltijden aanbieden. Dat hoeft van mij echt niet al die flauwekul maar het zegt wel wat.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 6 juli 2008 @ 09:20:26 #300
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59921094
    Hmja, dat hoef je in Nederland echt niet te verwachten.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59921119
    Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. Vooral omdat ik daar familie en vrienden heb, dus er is altijd wat te doen. Ik raad San Francisco ook aan, vooral China Town is wel gaaf. Als je tijd en geld hebt, zal ik zeker zo'n toer tram doen. Kost ong. 20 dollar voor een uur en je gaat er overal naar toe en tuurlijk kom je wat meer te weten over San Francisco. Vlakbij San Fran is Santa Clara, beter bekend als Silicon Valley, je vindt er allerlei bedrijven ie. Google, Yahoo en Cisco heeft een hele grote terrein daar. Het is daar wel duur qua hotels enzo maar wel de moeite waard.
    So here I was right...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')