abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59856785
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York ). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
Lol dat is inderdaad een vreemde gewaarwording. Je bent als botte hollander nog wel geneigd om op de vraag "how are u" een écht antwoord gaan te geven. Terwijl een "fine thank u" al volstaat in combinatie met een "and how are you" Maar wij Nederlands zijn zo overrompelt dat men dit uberhaupt vraagt dat we ook nog eens exact gaan vertrellen hoe het gaat. zo zie ik het.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:46:07 #227
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_59860338
Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
"How are you?"
reactie: Hi

voldoet ook of gewoon meteen je vraag stellen
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:49:01 #228
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59860418
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
"How are you?"

Ach, tenzij ik echt haast of een pokkenhumeur heb speel ik het spelletje wel mee hoor. Geeft een goed gevoel.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:24:04 #229
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_59861172
Ja het is als Nederlander vrij ongemakkelijk (althans, als goed opgevoede nederlander ) om geen antwoord te geven op zo'n vraagn

Meestal zeg ik: Good, thanks
En bestel dan of stel m'n vraag dan
Om nou te vragen hoe het met hun gaat vind ik ook weer zover gaan alhoewel ik het wel eens doe voor de lol
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:40:26 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_59879468
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:58 schreef Isegrim het volgende:
Niet alleen gastvrijheid, maar bijvoorbeeld ook klantvriendelijkheid bij bedrijven.
Inderdaad.... probeer in Nederland maar eens na 3 maanden (dus ruim na de ruilen-binnen-14-dagen) met een TV die kapot is gegaan naar de winkel te gaan..... Dan is het terug naar de fabriek, moeilijk, moeilijk..... heb al twee keer meegemaakt hier dat ze de kapotte innemen, een nieuwe doos op tafel zetten.... alstublieft, veel plezier, WIJ nemen het probleem van die kapotte wel over
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_59879622
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
"How are you?"

Is het inderdaad zo onpersoonlijk ja? Dacht dat je nog wel moest zeggen fine thanks en vervolgens je vraag stellen
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:55:33 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_59879658
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het wel okay, al is het soms inderdaad erg overdreven en fake (zoals 'greeters' bij Wal-Mart ).
Wal-Mart

Maar toch heb ik die nep-vriendelijkheid liever dan van die chagarijnige dozen die met een enorm zuur gezicht je afsnauwen omdat je het lef hebt om om 17:55 een vraag te stellen over stofzuigerzakken..... terwijl zij juist alles aan het opruimen zijn omdat om 18:00 de deur dicht moet, en iedereen om 18:01 echt de deur uit moet/wil. Het is echt een RAMP om een klant 5 minuten langer te moeten helpen.... dat KAN toch niet!

Tja, kan ik het helpen dat ik tot 17:00 werk, en er 45 minuten over doe om thuis te komen.....

Als je hier in een winkel binnen bent, dan wordt je geholpen..... al duurt het tot 20 minuten na sluitingstijd. Sowieso zijn de openingstijden veel beter geregeld.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:59:11 #233
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_59879718
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York ). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
Hoezo behalve in New York?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:10:20 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59879859
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:59 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Hoezo behalve in New York?
NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59879890
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:10 schreef popolon het volgende:

[..]

NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.
Vind/Vond NYC inderdaad ook best tegenvallen. Zoals Elton John ooit zong: I though i knew, but now i know spanish harlem are not just pretty words to say. Untill i seen this trashcan dream come true Hij bedoelde het romatisch/mooi. Maar ik vind nyc behoorlijk een trashcan.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:15:59 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59879936
Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.

NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:17:43 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_59879954
Los Angeles is ook niets.

San Diego en San Francisco daarentegen wel!
-
pi_59879983
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.

Avondleven zou ik toch echt gaan voor Memphis .Ben daar paar weekjes op vakantie geweest en tijd van me leven gehad. Ben zelf wel muzikant ook dus wellicht dardoor ook meer. Nachtleven hier heb ik eigenlijk nog niet veel van gezien. De stap om in je eentje dat gaan te checken is toch vrij groot. Best dom eigenlijk, je kan wel zonder moeite Nederland verlaten voor het buitenland. Maar alleen een pilsje gaan pakken dat is dan weer een grote stap
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:22:50 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59880011
Memphis ben ik alleen op het vliegveld geweest. Ach mijn leven is nu toch voorbij, volgens sommigen, nu ik een zoon heb.

Ik ga graag naar lokale barren, nog steeds. Lokaal bier, bandje dat speelt, niks groots. Dat vind ik leuk.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:23:57 #240
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59880026
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:

En toch zou ik graag een paar avonden rondstruinen op Broadway (met een groooote zak geld ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:24:47 #241
71919 wonderer
pi_59880036
Ik dacht dat ik een post had gemaakt over 4 juli

Anyway. Wat gaat jullie morgen doen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:27:37 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59880070
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:24 schreef wonderer het volgende:

Anyway. Wat gaat jullie morgen doen?
Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.

Dat is een verantwoordelijke vader.
pi_59880073
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:22 schreef popolon het volgende:
Memphis ben ik alleen op het vliegveld geweest. Ach mijn leven is nu toch voorbij, volgens sommigen, nu ik een zoon heb.

Ik ga graag naar lokale barren, nog steeds. Lokaal bier, bandje dat speelt, niks groots. Dat vind ik leuk.
congrats Kleine barretjes zijn meestal ook het leukst ook kom je daar de meest leuke mensen tegen
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:33:44 #244
71919 wonderer
pi_59880139
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.

Dat is een verantwoordelijke vader.
En als je geen kind had gehad?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:39:33 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59880194
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

En als je geen kind had gehad?
Twee koelkasten met vlees en drank.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:56:23 #246
71919 wonderer
pi_59880290
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:39 schreef popolon het volgende:

[..]

Twee koelkasten met vlees en drank.
Whehehe.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 02:47:20 #247
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_59880554
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 03:09 schreef Lichtpunt het volgende:
Vanaf vandaag mag ik mij burger van illinois, Chicago noemen Nog meer fokkers hier inde buurt?
groeten van 1 staat lager
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 02:50:40 #248
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_59880564
morgen uitslapen en waarschijnlijk met wat vrienden *uhh, wat is hanging out in het nederlands?
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_59880665
HAPPY 4TH OF JULY!
AFC AJAX
  vrijdag 4 juli 2008 @ 04:39:37 #250
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_59880881
woei! jeej, heb gister de vuilnisbak omver geknalt en 4 keer moeten "blussen"
vuurwerk + mij = lachen maar ook dingen die kapot gaan
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')