Lol dat is inderdaad een vreemde gewaarwording. Je bent als botte hollander nog wel geneigd om op de vraag "how are u" een écht antwoord gaan te geven. Terwijl een "fine thank u" al volstaat in combinatie met een "and how are you" Maar wij Nederlands zijn zo overrompelt dat men dit uberhaupt vraagt dat we ook nog eens exact gaan vertrellen hoe het gaat.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
Ach, tenzij ik echt haast of een pokkenhumeur heb speel ik het spelletje wel mee hoor. Geeft een goed gevoel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
"How are you?"
reactie: Hi
voldoet ookof gewoon meteen je vraag stellen
Inderdaad.... probeer in Nederland maar eens na 3 maanden (dus ruim na de ruilen-binnen-14-dagen) met een TV die kapot is gegaan naar de winkel te gaan..... Dan is het terug naar de fabriek, moeilijk, moeilijk..... heb al twee keer meegemaakt hier dat ze de kapotte innemen, een nieuwe doos op tafel zetten.... alstublieft, veel plezier, WIJ nemen het probleem van die kapotte wel overquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:58 schreef Isegrim het volgende:
Niet alleen gastvrijheid, maar bijvoorbeeld ook klantvriendelijkheid bij bedrijven.
Is het inderdaad zo onpersoonlijk ja?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef SilentChaos het volgende:
Je hoeft eigenlijk niet eens iets te zeggen...
"How are you?"
reactie: Hi
voldoet ookof gewoon meteen je vraag stellen
Wal-Martquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het wel okay, al is het soms inderdaad erg overdreven en fake (zoals 'greeters' bij Wal-Mart).
Hoezo behalve in New York?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Sowieso lijken de meeste Amerikanen een stuk vrolijker en vriendelijker (Behalve in New York). Als je in Nederland naar iemand glimlacht heb je een grote kans een belediging naar je hoofd te krijgen, in de VS krijg je dan een enthousiaste bergroeting. Sommige mensen vinden dat misschien nep, maar ik denk dat die mensen oprecht beleefd willen zijn, los van of hun interesse nou echt gemeend is. Je moet natuurlijk ook niet meteen je levensverhaal gaan ophangen wanneer iemand vraagt "how's it going?"
NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.quote:
Vind/Vond NYC inderdaad ook best tegenvallen. Zoals Elton John ooit zong: I though i knew, but now i know spanish harlem are not just pretty words to say. Untill i seen this trashcan dream come true Hij bedoelde het romatisch/mooi. Maar ik vind nyc behoorlijk een trashcan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:10 schreef popolon het volgende:
[..]
NYC is vrij onvriendelijk voor Amerikaanse begrippen. En teveel touristen, te gehyped en helemaal niet zo bijzonder. Zoiets.
Avondleven zou ik toch echt gaan voor Memphisquote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.
NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
En toch zou ik graag een paar avonden rondstruinen op Broadway (met een groooote zak geldquote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb een hekel aan grote steden, NYC deed me bijzonder weinig, snap nog steeds niet wat mensen daar moeten. Als ik er eentje leuk vond, ook het avondleven etc. is het Chicago.
NYC is als Amsterdam, een grote naam maar weinig bijzonders. Er is zoveel meer.
Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.quote:
congratsquote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:22 schreef popolon het volgende:
Memphis ben ik alleen op het vliegveld geweest. Ach mijn leven is nu toch voorbij, volgens sommigen, nu ik een zoon heb.
Ik ga graag naar lokale barren, nog steeds. Lokaal bier, bandje dat speelt, niks groots. Dat vind ik leuk.
En als je geen kind had gehad?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Zwemmen in de achtertuin met de gril aan en een koelkast vol met drank.
Dat is een verantwoordelijke vader.
Twee koelkasten met vlees en drank.quote:
Whehehe.quote:
groeten van 1 staat lagerquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:09 schreef Lichtpunt het volgende:
Vanaf vandaag mag ik mij burger van illinois, Chicago noemenNog meer fokkers hier inde buurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |