abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58920549
Met dank aan Popolon

De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama\'s, Rusland.

Vlag

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6

Hier verder!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 26-05-2008 15:31:32 ]
  • Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 15:26:34 #2
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_58920596
    tvp
    Live from the USA
    pi_58922156
    Ik lees weer mee...
    pi_58922169
    Mja, het topic was vol en opeens was ik het kwijt.

Vraagje aan de mensen die spullen hebben laten verschepen naar de VS voor de verhuizing... om hoeveel spullen ging het en wat kostte het ongeveer? M'n vriendin en ik staan pas aan het begin van het hele proces, maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het gaat voornamelijk om m'n muziekcollectie, een berg DVD's en wat electronica, dus geen meubels en dergelijke.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_58923421
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 16:53 schreef OMG het volgende:

Vraagje aan de mensen die spullen hebben laten verschepen naar de VS voor de verhuizing... om hoeveel spullen ging het en wat kostte het ongeveer? M'n vriendin en ik staan pas aan het begin van het hele proces, maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het gaat voornamelijk om m'n muziekcollectie, een berg DVD's en wat electronica, dus geen meubels en dergelijke.
    Ik heb me daar afgelopen jaar in verdiept. De goedkoopste oplossing is verhuisdozen met TNT opsturen. Kost nog steeds een smak geld, en het duurt relatief lang voordat je pakket in de VS aankomt, maar het is een stuk goedkoper dan een internationaal verhuisbedrijf.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 18:09:05 #6
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58923471
    Mijn vrouw heeft connecties met de mensen die de Dutchs Store runnen in Grand Rapids. Ik kon voor een paar honderd dollar dus alles mee laten verschepen met hun maandelijkse transport van NL naar de VS. Geluk dus.

Wel een ideale tijd om van je rotzooi af te komen zo'n emigratie.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58925404
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 18:09 schreef popolon het volgende:
    Klopt, alhoewel het vaak een hoop stress met zich meebrengt.

Ik zit tegen een emigratie naar Japan aan te hikken. Ga daar waarschijnlijk voor een jaar naar toe. Ik weet niet wat de beste aanpak is. Waarschijnlijk sla ik mijn spullen hier ergens op, en huur ik een gemeubileerd appartement in Japan. Na ongeveer een jaar hoop ik dan weer terug te zijn. Ik heb een grant aanvraag lopen, en als die er door heen komt (kans is minder dan 10%), dan zit ik de komende 5 jaar qua werk gebakken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 26 mei 2008 @ 21:42:23 #8
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_58927886
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 18:09 schreef popolon het volgende:
    Mijn vrouw heeft connecties met de mensen die de Dutchs Store runnen in Grand Rapids. Ik kon voor een paar honderd dollar dus alles mee laten verschepen met hun maandelijkse transport van NL naar de VS. Geluk dus.

Die runnen toch ook die museumwinkel in dat hollandpark in holland michigan(met die nederlandse molen)
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 00:47:58 #9
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58932190
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:42 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Die runnen toch ook die museumwinkel in dat hollandpark in holland michigan(met die nederlandse molen)
    Niet dat ik weet maar 't zou kunnen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 02:55:29 #10
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_58932999
    Ik heb gewoon twee grote weekendtassen meegenomen... De rest staat nog bij mijn ouders en ik neem steeds als ik naar Nederland ga wat mee.

Hoe was jullie memorial day?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_58933306
    backfindpost
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58933308
    quote:

Ik was EUR2200 kwijt, Rotterdam - Boston, ~ 8 m3. Duurde ongeveer tien weken.
    pi_58946009
    quote:
    maar zo kan ik me alvast voorbereiden op de kosten zonder nu al tig offertes aan te hoeven vragen. .
    Het kan nooit kwaad om een paar offertes aan te vragen, je verkijkt je al snel op hoeveel je meeneemt. Ik dacht dat ik amper iets meenam, maar had toch iets van 4 m^3. Betaalt je werkgever de verhuizing anders kun je het aftrekken van je (amerikaanse) belasting aangifte.

Iemand hier trouwens zijn $600 (of $1200+ voor de gezinnetjes) tax rebate al gehad? Het was afgelopen vrijdag op mijn rekening gestort
    pi_58947025
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 05:34 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik was EUR2200 kwijt, Rotterdam - Boston, ~ 8 m3. Duurde ongeveer tien weken.
    7 jaar geleden was ik voor een krat van ~1 x ~3 x ~1.5 = ~4.5 m3 (ook naar Boston!) iets van 2500 gulden kwijt. Drie maanden geleden heb ik nog eens geinformeerd bij hetzelfde bedrijf of ze voor mij ~1.5 m3 op konden sturen. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe veel het zou kosten, maar het was belachelijk veel geld (800 euro?). Toen ik vroeg waarom het zo duur was, was het antwoord "vanwege de dollar". Je zou denken dat het dan goedkoper zou moeten zijn, en ik probeerde dat aan de goede man uit te leggen. Blijkbaar wordt er op dit moment behoorlijk verdiend aan de verscheping van spulletjes.

Met de lage stand van de dollar is het misschien logischer om hier alles of nieuw of tweedehands te kopen, dan om spullen te verschepen.
    pi_58955390
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
    Met dank aan Popolon
     FR
      woensdag 28 mei 2008 @ 02:38:34 #16
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58955395
    Ja let je daarop Bora, alle landentopics hebben zo'n mooie inleiding.
    pi_58955524
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 02:38 schreef popolon het volgende:
    Ja let je daarop Bora, alle landentopics hebben zo'n mooie inleiding.
    't Is niet dat ik er echt op let ofzo, maar 't viel me toevallig op, en ik had een tvp-excuus nodig....
    Dus een homage aan jouw mod-activiteiten leek me wel op z'n plaats hier; wetende dat je dat erg op prijs stelt!
     FR
      woensdag 28 mei 2008 @ 03:40:57 #18
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58955535
    Nou vooruit.
    pi_58955806
    Bedankt voor de info over het verhuizen van spullen! . Ik zal in de nabije toekomst eens uitrekenen om hoeveel m3 het gaat. Uiteindelijk gaat het om ongeveer 1600 CD's, 230+ stuks vinyl, 210+ DVD's en zoals ik al vermeldde wat electronica waarbij je moet denken aan video game consoles (een stuk of 4) inclusief games, maar die zouden allemaal bij elkaar in een grote doos moeten passen. Ook m'n platenspeler neem ik mee en wellicht ook al m'n boeken (deze zouden in totaal niet meer dan 2 verhuisdozen betreffen).

Wat betreft de opmerking om alles via TNT te verzenden, ik zou dan eens moeten uitzoeken hoeveel een volle verhuisdoos met muziek weegt en om hoeveel dozen het gaat. De prijzen voor het verzenden van zware pakketten is ook een kostbare zaak en dus denk ik dat ik met een verhuisdienst wel eens goedkoper uit zou kunnen zijn. Daarnaast denk (en hoop) ik dat een verhuisdienst ook iets zorgvuldiger omgaat met dat soort goederen .

10-20kg met TNT is met de economy service 54,95 en duurt 4 - 5 weken, aldus de website. Een verhuisdienst heeft dan weer als voordeel dat die het hele douane ding regelen (wat ik over heb gelezen in ieder geval).

Ik zal me er binnenkort in ieder geval eens verder in verdiepen, want misschien valt het aantal dozen voor de muziek wel mee en is TNT uiteindelijk toch wel een optie .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 28 mei 2008 @ 12:21:29 #20
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58960971
    tvp
      woensdag 28 mei 2008 @ 16:14:35 #21
    71919 wonderer
    pi_58966543
    CD'tjes rippen en op een externe HD zetten werkt ook niet? Zou wel een hoop materiaal schelen Kun je daarna bij elke trip naar NEderland weer een zooi meenemen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
      woensdag 28 mei 2008 @ 16:58:23 #22
    163938 Lekiamh
    Dietslander
    pi_58968446
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 16:14 schreef wonderer het volgende:
    CD'tjes rippen en op een externe HD zetten werkt ook niet? Zou wel een hoop materiaal schelen Kun je daarna bij elke trip naar NEderland weer een zooi meenemen.
    Mja, heb ik al voor een groot deel gedaan. Op m'n 80 GB iPod past lang niet alles, maar ik heb inmiddels wel een groot deel geript. Ik heb geen idee hoe vaak ik terug zal gaan naar Nederland als ik er eenmaal woon en om nu opslag te huren of alles bij m'n ouders achter te laten... alles verhuizen is dan misschien 1 keer lastig en kost geld, maar dan ben je er wel vanaf. .

Aangezien m'n muziekcollectie toch wel één van m'n hobbies is zou ik alles daar toch wel mee naartoe willen nemen en daar beschikbaar hebben .
    pi_58968880
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 17:38 schreef OMG het volgende:
    Ik heb geen idee hoe vaak ik terug zal gaan naar Nederland als ik er eenmaal woon en om nu opslag te huren of alles bij m'n ouders achter te laten... alles verhuizen is dan misschien 1 keer lastig en kost geld, maar dan ben je er wel vanaf. .
    We zitten wat dat betreft waarschijnlijk allemaal in hetzelfde schuitje. Achteraf gezien had ik mezelf - en m'n ouders - een hoop moeite kunnen besparen door alles in een keer over te sturen. Maar toen ik in 2001 vertrok, had ik echt het idee dat het voor maar 1 of 2 jaar zou zijn.
    pi_58969328
    Ik zag mezelf ook niet zonder CD en boekencollectie hier zitten en had achteraf mazzel dat ik het verzenden alsnog vergoed heb gekregen. Maar ik denk dat ik het ook wel zonder vergoeding had gedaan. Overigens pasten mijn ~ 500 CDs in ongeveer 3 verhuizdozen, wat bij elkaar nog geen derde kubieke meter is. Dus als het alleen om je CDs gaat zou je kunnen overwegen die gewoon met TNT te versturen. Ik heb ook wel eens een PC met monitor ge-FedEx-ed, dat was meen ik iets van 300 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shivo op 29-05-2008 03:29:06 ]
      woensdag 28 mei 2008 @ 19:13:30 #26
    71919 wonderer
    pi_58970330
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 17:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

We zitten wat dat betreft waarschijnlijk allemaal in hetzelfde schuitje. Achteraf gezien had ik mezelf - en m'n ouders - een hoop moeite kunnen besparen door alles in een keer over te sturen. Maar toen ik in 2001 vertrok, had ik echt het idee dat het voor maar 1 of 2 jaar zou zijn.
    Ik mis mijn boeken wel, maar verder vind ik het wel best zo. Mijn kleren enzo pasten allemaal in twee weekendtassen (alleen zomerkleding, dat wel)... Maar ik wist dan ook dat ik regelmatig op en neer zou gaan.
    pi_58975018
    Ik had al mijn CDs en hoesjes (niet dat het er veel waren, een stuk of 250) in een CD bewaarmap gedaan en de doosjes weggegooid. Dat scheelde al een stuk. Ik heb wel al mijn boeken meegenomen.
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:08:29 #28
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_58986389
    nog maar ff een tvp-tje...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:39:16 #29
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58987137
    pi_59005169
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:39 schreef popolon het volgende:
    Voor de liefhebbers:

ESPN zendt alle wedstrijden van Euro 2008 live uit.
    Net als de NOS, trouwens. De NOS doet het ook online.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:25:07 #31
    7488 Quintony
    pi_59026891
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 18:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Het kan nooit kwaad om een paar offertes aan te vragen, je verkijkt je al snel op hoeveel je meeneemt. Ik dacht dat ik amper iets meenam, maar had toch iets van 4 m^3. Betaalt je werkgever de verhuizing anders kun je het aftrekken van je (amerikaanse) belasting aangifte.

Iemand hier trouwens zijn $600 (of $1200+ voor de gezinnetjes) tax rebate al gehad? Het was afgelopen vrijdag op mijn rekening gestort
    ja, heb mijn 1500$ gekregen
    Live from the USA
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:26:48 #32
    7488 Quintony
    pi_59026903
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 07:07 schreef OMG het volgende:
    zoals ik al vermeldde wat electronica waarbij je moet denken aan video game consoles (een stuk of 4) inclusief games, maar die zouden allemaal bij elkaar in een grote doos moeten passen. Ook m'n platenspeler neem ik mee en wellicht ook al m'n boeken (deze zouden in totaal niet meer dan 2 verhuisdozen betreffen).
    Je consoles zullen waarschijnlijk niet werken in de VS
    Live from the USA
      zaterdag 31 mei 2008 @ 03:31:53 #33
    7488 Quintony
    pi_59026921
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 08:07 schreef Shivo het volgende:

[..]

Net als de NOS, trouwens. De NOS doet het ook online.
    die kun je vast net als bij het WK alleen vanuit NL bekijken.
    Live from the USA
    pi_59031713
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 03:26 schreef Quintony het volgende:

[..]

Je consoles zullen waarschijnlijk niet werken in de VS
    Niet werken als in het hele gedoe met stroom of als in het NTSC/PAL gedoe? Ik heb daar ooit eens een converter gekocht voor iets wat ik daar had gekocht zodat ik het hier gewoon op een stopcontact kon aansluiten, omgekeerd lijkt me dan ook niet echt een probleem. Maar dan met een andere converter natuurlijk.
    Wat betreft beeldformaten, dan schaf ik daar een goede monitor aan welke ik dan ook meteen voor m'n consoles kan gebruiken . O ja, met natuurlijk een extra VGA kabel.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 15:15:16 #35
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59031834
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 03:31 schreef Quintony het volgende:

[..]

die kun je vast net als bij het WK alleen vanuit NL bekijken.
    En dan nog, zit je naar een schokkerige stream op je computer te kijken. Dat vind ik echt niks.
    pi_59034113
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 15:15 schreef popolon het volgende:

[..]

En dan nog, zit je naar een schokkerige stream op je computer te kijken. Dat vind ik echt niks.
    Kan zijn, maar ik heb geen tijd om alle wedstrijden in een cafe te gaan kijken. Dus als ik dan op mijn werk een klein schermpje rechtsonder open kan hebben met voetbal zou dat best prettig zijn.

Wie weet er een goede proxy in Nederland?
    pi_59034975
    Nog één keer :w vanuit Mountain View, CA. Het is tijd om weer terug naar Dublin te vliegen. Ik kijk nu al uit naar de jetlag.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 20:10:25 #38
    187510 IrCute
    Americunt
    pi_59037098
    Misschien een stomme vraag, en ook niet het geschikte topic, maar ik ben van plan deze zomer naar Amerika te gaan om een vriend te bezoeken. Ik ben 17, mag ik dan uberhaupt alleen vliegen?
      zaterdag 31 mei 2008 @ 21:04:12 #39
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59038063
    Ja, dat mag.
    pi_59043734
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 20:10 schreef IrCute het volgende:
    Misschien een stomme vraag, en ook niet het geschikte topic, maar ik ben van plan deze zomer naar Amerika te gaan om een vriend te bezoeken. Ik ben 17, mag ik dan uberhaupt alleen vliegen?
    Je ziet wel eens van die kereltjes van een jaar of 5 die alleen reizen, en die hebben dan een ticket om hun nek hangen, en op het vliegveld is er altijd speciaal personeel dat een oogje in het zeil houdt. Maar ik neem aan dat er voor jou geen restrictie's zijn.

Terzijde: voor het huren van een auto in de VS moetje bijna altijd ouder dan 25 jaar zijn.
    pi_59047175
    Hoi. Ik ga in oktober naar Texas samen met mijn vader, moeder en neefje. Ik heb een paspoort dat nog tot 2010 geldig is, maar het is een paspoort 'oude stijl'. Moet ik dan een nieuwe aanvragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 01-06-2008 22:35:24 ]
    pi_59051655
    Nee hoor, mijn paspoort is ook tot 2010 geldig en dat levert nooit problemen op. Wat is een paspoort nieuwe stijl?
      zondag 1 juni 2008 @ 17:32:41 #43
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59051787
    Biometrisch paspoort, waarbij je pasfoto aan al die nieuwe eisen moet voldoen.
    pi_59051959
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 17:32 schreef nickybol het volgende:
    Biometrisch paspoort, waarbij je pasfoto aan al die nieuwe eisen moet voldoen.
    En voldoet elk paspoort dat je nu aanvraagt daaraan of moet je aangeven dat je ermee naar de VS wilt? Mijn neefje van 11 gaat namelijk mee en die heeft nog geen eigen paspoort, dus dat moet aangevraagd worden.
    pi_59052363
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
    Terzijde: voor het huren van een auto in de VS moetje bijna altijd ouder dan 25 jaar zijn.
    Maar aangezien de meeste zeventienjarigen in Nederland toch geen rijbewijs hebben lijkt dat me geen probleem.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zondag 1 juni 2008 @ 19:02:00 #46
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59053232
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 17:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En voldoet elk paspoort dat je nu aanvraagt daaraan of moet je aangeven dat je ermee naar de VS wilt? Mijn neefje van 11 gaat namelijk mee en die heeft nog geen eigen paspoort, dus dat moet aangevraagd worden.
    Ja, elk nieuw paspoort voldoet daar aan.
    pi_59055931
    Top, bedankt. Ik heb er zin in! Helaas kunnen we niet zo lang omdat mijn neefje meegaat en we dus aan de schoolvakanties gebonden zijn; we gaan van 17-26 oktober.
      zondag 1 juni 2008 @ 21:48:39 #48
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59056709
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 08:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je ziet wel eens van die kereltjes van een jaar of 5 die alleen reizen, en die hebben dan een ticket om hun nek hangen, en op het vliegveld is er altijd speciaal personeel dat een oogje in het zeil houdt. Maar ik neem aan dat er voor jou geen restrictie's zijn.

25???

Ik heb een paar keer een auto gehuurd, maar de enige restrictie die ik tegen kwam was altijd:
    Ouder dan 21

Verder betaal je tussen je 21-25ste wel extra toeslag, verschillend per staat, maar ongeveer 25 dollar per dag. Verder mag je niet alle modellen huren (Maar ik vond de Chrysler 300C wel prima eigenlijk )

Je kan vanaf je 18e ook wel huren, maar dan betaal je echt reteveel...25 dollar per dag extra vond ik nog wel te doen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zondag 1 juni 2008 @ 22:16:31 #49
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59057177
    Die leeftijden verschillen per verhuurmaatschappij, vaak is het 21 of 25
    pi_59057592
    25 dollar per dag extra vind ik nogal wat.
    pi_59061463
    Ook belangrijk, je hebt een credit card nodig (een credit card, geen debit card) met dezelfde naam als de naam in je paspoort of op je rijbewijs. In het begin heb ik daar eens enorm veel gezeik mee gehad, omdat ik alleen een (Nederlandse) credit card had met daarop mijn roepnaam. Het zijn hier vaak de details waarop ze je pakken.
    pi_59072450
    Ik kan met mijn Amerikaanse debit card overal terecht. Maar met een Nederlandse debit card zal dat niet gaan.
    pi_59104970
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 16:45 schreef Shivo het volgende:
    Ik kan met mijn Amerikaanse debit card overal terecht. Maar met een Nederlandse debit card zal dat niet gaan.
    Er zijn autoverhuurders die perse een credit card willen, omdat er onverlaten zijn die een auto huren op een debit card met slechts een paar dollar op hun bankrekening. Met een credit card kan de verhuurmaatschappij schade verhalen op de credit card maatschappij, en die staan er om bekend dat ze iedere dollar terugvinden.
    pi_59106238
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 23:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn autoverhuurders die perse een credit card willen, omdat er onverlaten zijn die een auto huren op een debit card met slechts een paar dollar op hun bankrekening. Met een credit card kan de verhuurmaatschappij schade verhalen op de credit card maatschappij, en die staan er om bekend dat ze iedere dollar terugvinden.
    Ok, kleine aanpassing: ik kan met mijn debitcard bij de Budget om de hoek terecht en bij Alamo verderop ook. Daar moet je namelijk vooruit betalen.
      woensdag 4 juni 2008 @ 08:45:19 #55
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59108086
    een Creditcard is sowieso wel erg prettig in de VS, of eigenlijk op elke vakantie
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_59109814
    Sterker nog, een creditcard is zo'n beetje een must in de VS.
    pi_59124914
    Alleen hoe kom je als buitenlander met een lege credithistory aan een creditcard? Ja, een debit card is geen probleem, maar voor een credit card moet je je creditscore opbouwen bv met een secured credit card. Heeft toch een jaar geduurd voor ik een "echte" amerikaanse credit card had en mijn nederlandse kon opzeggen.
    pi_59126002
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:33 schreef devzero het volgende:
    Alleen hoe kom je als buitenlander met een lege credithistory aan een creditcard? Ja, een debit card is geen probleem, maar voor een credit card moet je je creditscore opbouwen bv met een secured credit card. Heeft toch een jaar geduurd voor ik een "echte" amerikaanse credit card had en mijn nederlandse kon opzeggen.
    Dat is idd een groot probleem. In mijn eerste jaar in de VS werd ik bedolven onder aanbiedingen voor credit cards, maar iedere keer als ik probeerde om er eentje te krijgen, werd ik afgewezen. Geen credit history.

Uiteindelijk ben ik eens gaan bellen - met mijn eigen Amerikaanse bank waar ik indertijd toch een flink bedrag op een spaarbankboekje had staan - en mijn situatie uitgelegd. Ze hebben me toen een credit limiet van ~$500 gegeven en nadat ik keurig iedere keer mijn rekeningen had betaald hebben ze die limiet gestaag verhoogd.

Het grootste voordeel van een echte credit card is de extra service die ze bieden. Bij mot met een winkel kun je je credit card maatschappij inschakelen en die laten zich niet afschrikken. Verder is je huurauto automatisch voor schade verzekerd als je 'm met je credit card gehuurd hebt. Je hebt nog wel een aparte WA verzekering nodig.
      woensdag 4 juni 2008 @ 20:53:36 #59
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59127506
    En de airmiles en cashback op aankopen (1%) zijn ook leuk.

Ga je er goed mee om heeft het alleen maar voordelen. Wij betalen alle vaste lasten met de CC, krijgen er zelfs dus bonussen voor terug en dat loopt dan best aardig op.
      woensdag 4 juni 2008 @ 21:09:28 #60
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59127941
    Ik ga vier jaar in de VS studeren, welke verzekeringen, behalve zorgverzekering, zijn min of meer standaard benodigd in de vs?
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:48:18 #61
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_59131392
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef nickybol het volgende:
    Ik ga vier jaar in de VS studeren, welke verzekeringen, behalve zorgverzekering, zijn min of meer standaard benodigd in de vs?
    Ja, seri? cool dat wil ik eigenlijk ook, maar krijg je[als je geen rijke ouders hebt] geen ongelofelijke schuld? Ik was sowieso van plan om er stage te gaan doen, en dan na mijn studie er 1 a 2 jaar heen gaan, dan blijf ik maybe sowieso wel plakken....ik heb eigenlijk nooit echt naar de mogelijkheden gezocht, omdat een iegelijk mij vertelde dat het onbetaalbaar is/was.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:57:10 #62
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59131673
    Zoek dan even goed door, als je ouders niet verschrikkelijk veel verdienen zijn er vaak hele goede beurzen via universiteiten te regelen. Ik studeer studieschuldvrij af, dat kunnen de meeste Nederlandse studenten niet zeggen....
    pi_59131945
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 22:57 schreef nickybol het volgende:
    Zoek dan even goed door, als je ouders niet verschrikkelijk veel verdienen zijn er vaak hele goede beurzen via universiteiten te regelen. Ik studeer studieschuldvrij af, dat kunnen de meeste Nederlandse studenten niet zeggen....
    Maar moet je dan geen academische 'topper' zijn? Meestal krijgen international students volgens mij slechts een beurs als ze van uitzonderlijk niveau zijn...
      woensdag 4 juni 2008 @ 23:16:32 #64
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59132273
    Definieer academische topper... Je moet wel een bovengemiddelde student zijn inderdaad. Gemiddeld houden ze in de VS niet van...
    pi_59132295
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef nickybol het volgende:
    Je zou een inboedelverzekering kunnen nemen, maar als je niet te veel spullen mee neemt uit Nederland, dan is het de moeite niet waard. Zonder autoverzekering kun je hier niet rijden. Ik heb me wel eens verdiept in een WA verzekering, maar dat kennen ze hier niet echt. Soms zit die bij de inboedelverzekering ingesloten, soms bij je autoverzekering. Misschien een rechtbijstandsverzekering? Ik heb alleen m'n auto verzekerd.
    pi_59132395
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:05 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Maar moet je dan geen academische 'topper' zijn? Meestal krijgen international students volgens mij slechts een beurs als ze van uitzonderlijk niveau zijn...
    Wij hebben op onze universiteit een programma voor PhD en MS students in vision science, waarbij je een beurs krijgt. Daar hoef je geen topper voor te zijn. Een technische of medische achtergrond is voldoende om het eens te proberen. Nederlandse studenten worden met open armen ontvangen.
    pi_59133135
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij hebben op onze universiteit een programma voor PhD en MS students in vision science, waarbij je een beurs krijgt. Daar hoef je geen topper voor te zijn. Een technische of medische achtergrond is voldoende om het eens te proberen. Nederlandse studenten worden met open armen ontvangen.
    Ik zat te denken aan een master International Relations. Alleen in dat geval zal ik waarschijnlijk niet echt met open armen worden ontvangen, want volgens mij opent een technische achtergrond nog altijd meer deuren.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 21:51:52 #68
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59184372
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 23:48 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een master International Relations. Alleen in dat geval zal ik waarschijnlijk niet echt met open armen worden ontvangen, want volgens mij opent een technische achtergrond nog altijd meer deuren.
    Ik heb schuldenvrij een PhD gehaald (nou ja, ik verdedig over een maand of 2, maar goed) in een soortgelijke discipline. Een hoop programma's zetten je part-time aan het werk als teaching/research assistant in ruil voor een bescheiden salaris, health insurance en collegegeldvergoeding.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59187995
    Gefeliciteerd - zowel Harvard als MIT hadden deze week hun commencement ceremonies, dus het was hier druk.
    pi_59188013
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:51 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Ik heb schuldenvrij een PhD gehaald (nou ja, ik verdedig over een maand of 2, maar goed) in een soortgelijke discipline. Een hoop programma's zetten je part-time aan het werk als teaching/research assistant in ruil voor een bescheiden salaris, health insurance en collegegeldvergoeding.
    Dat is inderdaad ideaal. Als ik de tuition helemaal zelf zou moeten ophoesten, wordt het een moeilijk verhaal. Ik ga me maar eens even goed informeren de komende tijd...

Is een PhD in de VS nu eigenlijk puur een voorbereiding op een academische carrière of kun je er uiteindelijk alle kanten mee op?

[ Bericht 8% gewijzigd door NY_Giant op 06-06-2008 23:57:58 ]
    pi_59188031
    Tickets naar Houston zijn geboekt! In oktober eindelijk weer naar Wal-Mart!
      zaterdag 7 juni 2008 @ 00:16:21 #72
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59188659
    Wal Mart

Zo.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 01:04:08 #73
    71919 wonderer
    pi_59189738
    En toch heeft Walmart goed spul voor een lage prijs. Vooral groceries...
      zaterdag 7 juni 2008 @ 02:22:16 #74
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59191045
    Lage prijs, ja. Goed spul, valt tegen.

Ik heb meer wat tegen de bedrijfspolicy. Uitbaters zijn het met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die die in Nigeria doen verbleken. Ik kom er dus ook nooit.

Ik haal veel bij de lokale markten. Veel beter, goedkoper en verser.
    pi_59191372
    Ik heb 't ook niet zo op Wal-Mart, omdat ik een praktisch consuminderende persoon ben. Dat zal overigens rap veranderen als ik met een Amerikaanse ga trouwen.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:17:07 #76
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_59191378
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 02:22 schreef popolon het volgende:
    Lage prijs, ja. Goed spul, valt tegen.

Ik heb meer wat tegen de bedrijfspolicy. Uitbaters zijn het met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die die in Nigeria doen verbleken. Ik kom er dus ook nooit.

Ik haal veel bij de lokale markten. Veel beter, goedkoper en verser.
    Och, als je voor een paar maanden een fietsje nodig hebt en er staat er 1 met een krasje en ze geven me er direct 50% discount op, hoor je mij niet klagen...

Vind verder dat het er wel heel erg aan ligt waar je gaat. Rond LA vond ik de meeste behoorlijk kut, veel mexicanen die er met zware tegenzin werken onder de beroertste voorwaarden, maar aan de oostkust en in arizona/utah vond ik het weer een stuk beter.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:20:36 #77
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59191386
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:15 schreef Lyrebird het volgende:
    Ik heb 't ook niet zo op Wal-Mart, omdat ik een praktisch consuminderende persoon ben. Dat zal overigens rap veranderen als ik met een Amerikaanse ga trouwen.
    Ga je trouwen Lyre?

Dat neemt niet weg dat je moet opstaan voor wat je vindt. Anders trouw je de verkeerde namelijk.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 03:53:06 #78
    71919 wonderer
    pi_59191510
    Ik ben hier nog geen mexicaan tegengekomen. Wel het standaard trailerpark white trash maar die moeten ook ergens werken naturlijk. En ze hebben gewoon dezelfde merken als Shaws maar dan voor minder. Ja...

Voor die bedrijfspolicy steek ik mijn kop in het zand, ben ik bang
    pi_59191577
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef NY_Giant het volgende:
    Is een PhD in de VS nu eigenlijk puur een voorbereiding op een academische carrière of kun je er uiteindelijk alle kanten mee op?
    Dat is een verrekkes interessante vraag!

Kun je er alle kanten mee op? Kun je dat in Nederland?

Mijn ervaring is dat PhD's worden gezien als guru's. Heb je een PhD in ik noem maar wat postzegelsverzamelen, dan ziet iedereen jou als een guru in postzegelsverzamelen. Als het lastig is om je brood te verdienen met het verzamelen van postzegels, dan is het zaak zo snel mogelijk van die titel af te komen. Maarrr, zit je in een vakgebied dat hot is, dan kun je inderdaad alle kanten op, in het bedrijfsleven en in de academische wereld.

Een academische cariere ligt overigens wat meer voor de hand hier in de VS. Het is niet zo dat bedrijven onwelwillend staan tegenover mensen met een PhD graad, maar je moet wel kunnen laten zien dat je je handjes kunt laten wapperen, dmv patenten, artikelen en voordrachten bij conferentie's.
    pi_59191590
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Ga je trouwen Lyre?

Dat neemt niet weg dat je moet opstaan voor wat je vindt. Anders trouw je de verkeerde namelijk.
    Nee, de kans daarop is klein. Ik ben wel weer aan het daten, maar het verschil in cultuur vind ik toch lastig om te overbruggen. Mijn ex was groen rechts, en dat ging erg goed samen met mijn opvattingen, maar dat soort dames zijn schaars in de VS. Ik heb redelijk goede hoop dat ik een leuke dame in Japan kan ontmoeten, maar als je het over een cultuurverschil hebt...
    pi_59192195
    Trouwens mijn meest absurde Wal-Mart-ervaring... Mijn pa en ik wilden op een zondagavond lekker gaan koken voor de mensen samen met wie we in een vakantiehuis verbleven. Dus wij op zondagochtend naar Wal-Mart om groenten e.d. in te kopen. Ook een paar flessen wijn in de kar gedaan. Die mochten we dus niet kopen, want zondags voor 12:00 's ochtends mocht je daar geen drank kopen. We waren met stomheid geslagen.

Is dit echt iets voor de Bible Belt (Texas in dit geval) of komt dit landelijk voor?
    pi_59195022
    Ik geloof in Connecticut mag op zondag uberhaupt geen drank worden verkocht.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:17:42 #83
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59195069
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:15 schreef Shivo het volgende:
    Ik geloof in Connecticut mag op zondag uberhaupt geen drank worden verkocht.
    In MN ook niet. Dat is 1 van de weinige voordelen van mijn verhuizing naar OH: je kunt hier lekker bier en wijn in de supermarkt kopen en op zondag is het allemaal ook geen probleem
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:28:20 #84
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59195384
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 04:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, de kans daarop is klein. Ik ben wel weer aan het daten, maar het verschil in cultuur vind ik toch lastig om te overbruggen. Mijn ex was groen rechts, en dat ging erg goed samen met mijn opvattingen, maar dat soort dames zijn schaars in de VS. Ik heb redelijk goede hoop dat ik een leuke dame in Japan kan ontmoeten, maar als je het over een cultuurverschil hebt...
    Hmmm vreemd, mijn ervaring met de dames in West Michigan is juist vrij positief. Allemaal aardig goed op de hoogte en veel zijn niet echt 'high maintenance'

Mijn vrouw heeft in drie landen gewoond, Canada, Nederland en de VS, dus die heeft van alles gewoon het beste opgepikt.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:38:16 #85
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59195648
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Hmmm vreemd, mijn ervaring met de dames in West Michigan is juist vrij positief. Allemaal aardig goed op de hoogte en veel zijn niet echt 'high maintenance'

Mijn vrouw heeft in drie landen gewoond, Canada, Nederland en de VS, dus die heeft van alles gewoon het beste opgepikt.
    Amerikaanse vrouwen zijn Vooral die van mij
    pi_59196452
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 04:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een verrekkes interessante vraag!

Kun je er alle kanten mee op? Kun je dat in Nederland?

Mijn ervaring is dat PhD's worden gezien als guru's. Heb je een PhD in ik noem maar wat postzegelsverzamelen, dan ziet iedereen jou als een guru in postzegelsverzamelen. Als het lastig is om je brood te verdienen met het verzamelen van postzegels, dan is het zaak zo snel mogelijk van die titel af te komen. Maarrr, zit je in een vakgebied dat hot is, dan kun je inderdaad alle kanten op, in het bedrijfsleven en in de academische wereld.

Een academische cariere ligt overigens wat meer voor de hand hier in de VS. Het is niet zo dat bedrijven onwelwillend staan tegenover mensen met een PhD graad, maar je moet wel kunnen laten zien dat je je handjes kunt laten wapperen, dmv patenten, artikelen en voordrachten bij conferentie's.
    Ik zie mezelf toch liever niet in de academische wereld blijven hangen. Alleen moet je voor een master meestal het hele bedrag betalen, dus dat is ook weer niet ideaal...
      zaterdag 7 juni 2008 @ 17:12:04 #87
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59196623
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 17:05 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Ik zie mezelf toch liever niet in de academische wereld blijven hangen. Alleen moet je voor een master meestal het hele bedrag betalen, dus dat is ook weer niet ideaal...
    Met een PhD/M.A. in IR kun je ook voor overheidsinstellingen, think tanks, de media en non-profit organisaties aan de slag.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 19:01:03 #88
    71919 wonderer
    pi_59199389
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 09:04 schreef Isegrim het volgende:
    Trouwens mijn meest absurde Wal-Mart-ervaring... Mijn pa en ik wilden op een zondagavond lekker gaan koken voor de mensen samen met wie we in een vakantiehuis verbleven. Dus wij op zondagochtend naar Wal-Mart om groenten e.d. in te kopen. Ook een paar flessen wijn in de kar gedaan. Die mochten we dus niet kopen, want zondags voor 12:00 's ochtends mocht je daar geen drank kopen. We waren met stomheid geslagen.

Is dit echt iets voor de Bible Belt (Texas in dit geval) of komt dit landelijk voor?
    Hier kun je het na kwart voor twaalf 's avonds vergeten... Maar ik weet niet hoe laat het wel weer mag.
    pi_59206180
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 19:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier kun je het na kwart voor twaalf 's avonds vergeten... Maar ik weet niet hoe laat het wel weer mag.
    Ik vind het maar vaag. Ik vroeg het me toen ook af. Die toko is 24/7 open. Wat is het tijdstip dat het ineens niet meer mag?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:18:51 #90
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59206421
    Dat hangt per township af, soort van gemeenteregels zeg maar.
    pi_59206536
    Ja, weet ik, want we hebben ook in een volledig drooggelegde county gezeten.
      zondag 8 juni 2008 @ 00:00:45 #92
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59207310
    Ik kan op zondag hier geen sterke drank kopen, rijd ik twee blokken verder kan het wel.
    pi_59207461
    Als het om dat soort zaken gaat, blijft Amerika een raar land.
      zondag 8 juni 2008 @ 00:10:47 #94
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59207502
    Zijn gewoon rare regels die zijn blijven 'hangen' zeg maar. In mijn omgeving was het om te voorkomen dat de mannen ladderzat werden nadat ze uit de kerk kwamen: De enige vrije dag was zondag, hup naar de kerk en dan daarna je loon opdrinken.

Ach het heeft z'n charmes, heb er geen problemen mee.
    pi_59207521
    Ik ook niet, maar het bevreemdde me een beetje, that's all.
    pi_59237679
    Over Amerikaanse dames gesproken; mijn ervaring is dat het cultuurverschil toch wel groot is. En dat er een boel regels zijn waar je aan moet denken. Daarom zie ik mezelf toch niet zo gemakkelijk met een Amerikaanse dame eindigen, maar zeg nooit nooit.
    pi_59237680
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
      maandag 9 juni 2008 @ 09:46:47 #98
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59239621
    Wat zijn die regels dan Shivo?
      maandag 9 juni 2008 @ 18:07:02 #99
    71919 wonderer
    pi_59252806
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
    Zit hier trouwens ook iedereen op Facebook? In Boston heb je zonder Facebook geen sociaal leven meer!
    Wel myspace... Is facebook beter?
    pi_59255135
    uitgaan draait om telefoonnummers scores, eerste avond wordt er niet gezoend, als je een meisje date dan is het de bedoeling dat je een avondcompleet programma verzorgd, etc... in Nederland waren dat soort dingen meer relaxed voor mijn gevoel.

Ik weet niet of Facebook beter is, alleen dat hier iedereen Facebook't en weinig mensen Myspacen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')