Nee echt een badje badje haha lekker duidelijk he hier een linkquote:
Deze bedoel je Saint?quote:Opblaasbaar Baby-reis-badje
Dit artikel is handig voor op reis of op vakantie!
Nooit meer op vakantie met een grote plastic "bak", maar vanaf nu met dit klein op te vouwen opblaasbaar babybadje.
Ideaal dus voor in de auto of in het vliegtuig!
Bovendien veel comfortabeler voor uw kindje dan een hard-plastic badje, want ook de bodem is opblaasbaar, en zit dus veel zachter.
De dame in kwestie had dus de pech dat het kindje zo geschrokken was en dus geen adem meer haalde en dus flauwviel.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Lois het volgende:
Als ze nog kunnen huilen hebben ze vaak ook nog wel ademgehaald hoor Tico
Even voor de duidelijkheid, en voorzichtigheid van mijn kant: Geen enkele tip kan de medische deskundigheid van een dokter vervangen, dus laten we ajb heel voorzichtig zijn als een tip die kant op gaat oke?
Hou het bij handigheidjes zoals het badje en laten we geen tips geven die betrekking hebben op medische zaken.
Mee eens. Ideaal ding. Veel gebruikt hier.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Bij krampjes zweer ik bij de Cosi-Bag. Het is een zak van lijnzaadpitten (ipv kersepitten) met een hoes eromheen. 2 minuten in de magnetron. Kind op zijn/haar rug, kruik op de buik, zet de klok op 2 minuten en hij/zij is stil. Briljant ding!
(Is ook veiliger dan warmwaterkruiken, want ze koelen sneller af en kunnen niet lekken. Dus sterk mverminderde kans op brandwonden.) Je kan het ook zelf gebruiken, maar dan moet hij langer in de magnetron, want voor volwassenen mag het warmer.
Trouwens, te koop bij de thuiszorgwinkels.
En masseren om de prikplek schijnt ook verlichtend te helpen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:06 schreef pinquit het volgende:
arnicazalf (vsm ofzo) voor én na de vaccinaties! (let op dat je het na de prik niet ín het prikwondje smeert, maar eromheen.) perfect tegen de pijnlijke spierstijfheid na de prikken.
Ik heb daar juist Spiroflor SRL gel van VSM voor gebruikt. De Arniflor gebruik ik bij blauwe plekken en bulten...quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:06 schreef pinquit het volgende:
arnicazalf (vsm ofzo) voor én na de vaccinaties! (let op dat je het na de prik niet ín het prikwondje smeert, maar eromheen.) perfect tegen de pijnlijke spierstijfheid na de prikken.
Zo is bij ons de wipstoel al tijden onmisbaar. Als ik ga douchen gaat Devin altijd mee de badkamer in als hij wakker is.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:24 schreef Moonah het volgende:
En ik heb een poos gehad dat Thies niet alleen in zijn bedje wilde blijven als ik zelf ging douchen.
Ik vulde dan de wasbak met water en speeltjes, Thies in de IKEA-stoel ervoor en spelen, terwijl ik zelf op mijn gemak kon douchen.
We gebruiken hem alleen maar als ik ga douchen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:22 schreef Stiemie het volgende:
Kersjes kan Devin nog in de wipstoel?
Daar heb ik weer Lanette Creme van de apotheek voor, dat is echt alleen maar een vette zalf zonder geurtje oid. Vind ik wat prettiger om bijv. op de schrale plekjes op zijn gezicht te doen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:12 schreef Vicky het volgende:
Als je kindje hele droge plekken op de huid heeft niet insmeren met zwitsal ofzo maar met Sudocreme. of op je eigen bikinilijn na het scheren
Oops, wist ik nietquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:13 schreef bixister het volgende:
maar in appelstroop zit toch helemaal niet zoveel ijzer als voorheen werd gedacht? volgens mij is 't niet zo'n belangrijk goedje hoor. je kunt ook geprakt fruit door de yoghurt doen, (als je er al iets door wil doen).
quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:00 schreef bixister het volgende:
ja, lanette creme of van die andere witte niet-vette vaseline (cetomacrogol) is ook heel geschikt voor droge plekken. (ook bij de apotheek te krijgen). zou ik veruit prefereren boven sudocrem, zeker bij de wat gevoeliger huidjes.
Inderdaad. En ijzer in combinatie met zuivel is sowieso niet handig omdat zuivel de opname van ijzer remt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:13 schreef bixister het volgende:
maar in appelstroop zit toch helemaal niet zoveel ijzer als voorheen werd gedacht? volgens mij is 't niet zo'n belangrijk goedje hoor. je kunt ook geprakt fruit door de yoghurt doen, (als je er al iets door wil doen).
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:26 schreef owlet het volgende:
[..]
Inderdaad. En ijzer in combinatie met zuivel is sowieso niet handig omdat zuivel de opname van ijzer remt.
Je bedoelt dat 'ie dan gratis wordt bijgevuld ?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:16 schreef dutchie het volgende:
In de zomer:
Minimaliseer de aankoop van broeken met overdadig veel zakken.
Ja ik weet, het staat zo lekker stoer bij onze knullen. Maar ik word iedere keer weerals ik de broeken per ongeluk op de kop hou na een dagje kdv/zandbak spelen.
Tenzij je van plan bent een zandbak te gaan plaatsen, dan zeg ik: Doen!
oh ze past nog wel, maar vind dit leuker voor derquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:08 schreef PM-girl het volgende:
Ik gebruik het babybadje nog steeds, maar dan op de grond met een erin zittend kind.
Helemaal mee eens..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:38 schreef Ticootje het volgende:
Mijn tip, hydrofielluiers. Altijd en overal!
Hier liggen ze door het hele huis heen. Ik heb ze al gebruikt bij ernstige borstlekkage, als spuugdoek (omdat een normaal spuugdoekje dat niet ging redden, als handdoek, als onderlegger in bed, de wieg en de wandelwagen. Om de borstkolf af te drogen op mn werk, om in te bakeren bij het voeden, enz enz.
Ik heb er een stuk of 20 en ik heb er altijd minstens 1 bij me.
Aan het eind van de dag zitten ze ook allemaal in de was...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..
ik heb er een stuk of 40 geloof ik![]()
![]()
Amber zit ook nog steeds in het babybadje, vind ze heerlijk.
Badplank bij ouderenwinkel.nlquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:46 schreef Lishe het volgende:
Sjak, misschien kun je een plank over een gedeelte van je bad leggen (aan 'het voeteneinde?') met een aankleedkussen erop? Volgens mij zijn er zelfs speciale planken daarvoor op de markt, die je op een of andere manier vast kunt draaien ivm schuiven.
quote:Op zondag 1 juni 2008 21:30 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Als ik alleen ben en de meiden gaan in bad, dan zet ik de "wat zou ik zonder moeten" IKEA kinderstoel naast het bad. Flensje in bad, flensje in de stoel. Beetje vlot "afwerken: en klaar is kees !
Ik heb daar naar weken rommelen en verwoede pogingen toch wat op gevonden, en wel in de vorm van de ouderwetse strijkplankdekspanners ( soort brettels klippen aan elastiek gezet ) gebruik er 2 van, 1 lange die de langezijde punten vastzet onder t matras door en een kortere die dan de middelste punt vast zet en die zit aan de onderzijde van het matras vast aan de lange.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
Over hydrofielluiers als onderlegger in bed... in het wiegje werkte dat wel, maar nu in het bedje krijg ik het niet voor elkaar om hem vast te leggen dan. Is dat uberhaupt mogelijk?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:57 schreef E.T. het volgende:
Persoonlijk vind ik de 'elastiek-oplossing' voor de hydrofiel erg eng klinken. (slaapzakriemen waren van hetzelfde concept en die zijn niet voor niks verboden).
Dan was ik het hoeslakentje wel wat vaker
nee sorry. Mijn Van Dale weet het ook al nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:30 schreef bixister het volgende:
minderkand op koudjes, mooi zo!
troel maar je weet toch wel wat een bibje is!
Slabbetje. (Bib is het engelse woord voor slab, geloof ik)quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef Troel het volgende:
[..]
nee sorry. Mijn Van Dale weet het ook al niet
Ik zit onder de Airco op werk en heb dus vergrote kans op koudjes,quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:30 schreef bixister het volgende:
minderkand op koudjes, mooi zo!
troel maar je weet toch wel wat een bibje is!
nee omdat het onder het shirt gaat... de zachte kant tegen de borst en die plastik doorlek kant naar buiten (maar onder het shirt/jumpertje etc)quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:34 schreef Koosje het volgende:
Minderkant op koudjes? Ik zou het echt andersom doen hoor. Of if if.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:36 schreef desiredbard het volgende:
Plastic tegen je huis is niet lekker joh
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:41 schreef snoopy het volgende:
samenvatting: dus het plastik van je bibje niet tegen je huis zodat je minderkand op koudjes krijgt
Dij snaft hebtquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:41 schreef snoopy het volgende:
samenvatting: dus het plastik van je bibje niet tegen je huis zodat je minderkand op koudjes krijgt
Voor de hardleersen zet ik vanavond effe een instructie videootje op mijn Youtube accountquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:37 schreef Troel het volgende:
Nopes, geen goed Nederlands woord
Maar ik denk dat ik nu inmiddels je stukje snap
Tip voor nog veeeeeel later:quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:38 schreef Ticootje het volgende:
Mijn tip, hydrofielluiers. Altijd en overal!
Hier liggen ze door het hele huis heen. Ik heb ze al gebruikt bij ernstige borstlekkage, als spuugdoek (omdat een normaal spuugdoekje dat niet ging redden, als handdoek, als onderlegger in bed, de wieg en de wandelwagen. Om de borstkolf af te drogen op mn werk, om in te bakeren bij het voeden, enz enz.
Ik heb er een stuk of 20 en ik heb er altijd minstens 1 bij me.
Cradlecap..... berg heet dat geloof ik bij jullie (achterlijk woord)quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:47 schreef Red_Cat het volgende:
Bij luieruitslag kan je het beste Sudocreme gebruiken, te verkrijgen bij elke drogist. Het prikt niet en het is verzachtendEigenlijk is Sudocreme goed voor alles
Over het algemeen wel, maar ik ken ook 2 kindjes die totaal allergisch zijn voor sudocreme en wel zo erg dat de vellen er dan bij hangen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:47 schreef Red_Cat het volgende:
Bij luieruitslag kan je het beste Sudocreme gebruiken, te verkrijgen bij elke drogist. Het prikt niet en het is verzachtendEigenlijk is Sudocreme goed voor alles
ow das vervelendquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Over het algemeen wel, maar ik ken ook 2 kindjes die totaal allergisch zijn voor sudocreme en wel zo erg dat de vellen er dan bij hangen.
Een vriendin van mij zweert weer bij bakpoeder op kapotte billetjes.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:41 schreef snoopy het volgende:
Maiezena weet ik wel... dat hielp bij Isa ook goed tegen de jeuk tijdens een schimmelinfectie die ze had als bijwerking van antibiotica.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Over het algemeen wel, maar ik ken ook 2 kindjes die totaal allergisch zijn voor sudocreme en wel zo erg dat de vellen er dan bij hangen.
Een vriendin van mij zweert weer bij bakpoeder op kapotte billetjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |