Als steeds minder mensen het kunnen betalen zakt de vraag, dus ook de prijs. Elementary,...quote:Op zondag 1 juni 2008 16:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat met verdwijnen van de HRA de huizenprijzen zullen zakken? Het aanbod wordt niet groter als de HRA verdwijnt dus kan nog gewoon dezelfde prijs gevraagd worden alleen zullen minder mensen het kunnen betalen.
quote:Op zondag 1 juni 2008 16:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat met verdwijnen van de HRA de huizenprijzen zullen zakken? Het aanbod wordt niet groter als de HRA verdwijnt dus kan nog gewoon dezelfde prijs gevraagd worden alleen zullen minder mensen het kunnen betalen.
Dat is wel minh of meer het idee. De HRA zorgt ervoor dat huizen in een bepaalde prijsklasse voor veel meer mensen beschikbaar komen. Verdwijnt die HRA dan zal de vraag en daarmee de prijs dalen.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als steeds minder mensen het kunnen betalen zakt de vraag, dus ook de prijs. Elementary,...
Die HRA wordt ook nog eens ergens van betaald. Als de HRA dus niet meer opgehoest hoeft te worden, kan de belasting ook zo met, zeg, 10% omlaag = hoger besteedbaar inkomen = nog steeds datzelfde huis voor dezelfde prijs.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als steeds minder mensen het kunnen betalen zakt de vraag, dus ook de prijs. Elementary,...
Die 10% zal echter over alle werkenden verdeeld worden en niet enkel de huizenbezitters.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die HRA wordt ook nog eens ergens van betaald. Als de HRA dus niet meer opgehoest hoeft te worden, kan de belasting ook zo met, zeg, 10% omlaag = hoger besteedbaar inkomen = nog steeds datzelfde huis voor dezelfde prijs.
Inderdaad.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die 10% zal echter over alle werkenden verdeeld worden en niet enkel de huizenbezitters.
In het midden zal de prijs wellicht ietsjes zakken, maar, waar het van belang is, tenminste, dat probeert men mij altijd wijs te maken, is het starterssegment. Daar is een enorme schaarste en die prijs gaat echt niet zakken, er zijn nl. genoeg mensen, nietstarters, die het wel kunnen betalen.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:13 schreef LXIV het volgende:
Dat valt heel erg mee, het is geen zelfversterkend effect maar een eenmalige correctie. Daarnaast houden gezinnen meer geld over vanwege de belastingverlaging. Tenslotte kun je het uitsmeren over, laten we zeggen, 20 jaar.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:12 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Inderdaad.
De huizenprijzen gaan toch wel zakken. Ik denk dat ze beter even van de HRA af kunnen blijven, anders zijn de gevolgen niet te overzien.
huizen kunnen niet verder zakken in prijs dan de reele bouwkostenquote:Op maandag 2 juni 2008 09:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In het midden zal de prijs wellicht ietsjes zakken, maar, waar het van belang is, tenminste, dat probeert men mij altijd wijs te maken, is het starterssegment. Daar is een enorme schaarste en die prijs gaat echt niet zakken, er zijn nl. genoeg mensen, nietstarters, die het wel kunnen betalen.
Jawel hoor, maar dan wordt er gewoon niet meer gebouwd. Aan de overkant van de plas is het trouwens heel normaal dat je een huis afschrijft. Logisch, want een nieuwbouwhuis is veel beter dan een 20 jaar oud huis.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:26 schreef henkway het volgende:
[..]
huizen kunnen niet verder zakken in prijs dan de reele bouwkosten
En dat gaat de komende jaren steeds belangrijker worden met glasvezel en energie selfsupporting huizenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
. Logisch, want een nieuwbouwhuis is veel beter dan een 20 jaar oud huis.
Toch gaan die leuke sfeervolle jaren '30 woningen voor de hoofdprijs weg.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
Logisch, want een nieuwbouwhuis is veel beter dan een 20 jaar oud huis.
sloopopbrengst/kosten + verkoopwaarde grond bedoel je?quote:Op maandag 2 juni 2008 12:26 schreef henkway het volgende:
[..]
huizen kunnen niet verder zakken in prijs dan de reele bouwkosten
nee de bouwwaarde is en ondergrens, dat zie je in de states waar nieuwbouwwoningen in prijs stijgen en de oudbouw blijft dalenquote:Op maandag 2 juni 2008 19:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
sloopopbrengst/kosten + verkoopwaarde grond bedoel je?
Ik wilde niet zes zinnen typen waar ik alle uitzonderingen op ging noemen.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch gaan die leuke sfeervolle jaren '30 woningen voor de hoofdprijs weg.
Toch is het zo dat locatie en type vaak nog belangrijker is dan bouwjaar. Het is allemaal niet zo simpel te stellen.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik wilde niet zes zinnen typen waar ik alle uitzonderingen op ging noemen.
Het belangrijkste is locatie.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is het zo dat locatie en type vaak nog belangrijker is dan bouwjaar. Het is allemaal niet zo simpel te stellen.
als er onbeperkt gebouwd mag worden, dus concurrerend, met onbeperkte gronduitgifte, dan kan het wel.quote:Op zondag 2 november 2008 01:48 schreef kut_klo0n het volgende:
wanneer worden de huren nu vrijgegeven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |