Dan exclude je die 255 toch!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een bull ?
Vrijwel elke kabelprovider deelt .255 uit.
Weet je wat voor een operatie het zou worden als je op elke CMTS een
hele rij van /24 moest gaan plakken ?
Dan wordt je gek ....
Gewoon hup ../19 erop..
Huh..dat gaat echt tegen alles in wat ik ooit heb geleerd :Squote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan exclude je die 255 toch!
Weet je hoeveel gezeik ik heb gehad met bezoeken van volkomen legale websites? En hoe irritant het is dat je niet meer kan internetbankieren omdat de postbank site geen 255 adressen accepteert?
Heel topic aan gewijd. Ik heb een ander IP adres uit dezelfde range als vast in mijn router moeten instellen om die sites wel normaal te kunnen bezoeken
VLSM = Variable lenght subnet masking is een standaard die zorgt dat je grotere subnets dan een class C kan gebruiken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geen idee wie wat met VSLM doet. Maar hoe lastig kan het nou zijn om een 255 adres te excluden uit een scope? Dat geef je gewoon aan in de range van uit te delen adressen.
Verder gaat het niet om een router, maar om het feit dat bepaalde websites (zoals b.v. de postbank) geen IP adressen toelaat die op 255 eindigen. Kan je als @home wel doen alsof je dat niet weet, maar een 255 heeft in veel gevallen te maken met een broadcast adres. En daarom blokkeren sommige websites dat.
Ik heb dat vier of vijf keer aangegeven bij de "help"desk van @home, maar die weten dus helemaal niet wat een broadcast adres isHet enige advies dat je daar krijgt is dat je je modem maar een uurtje uit moet zetten (ik heb hem hele nachten uit gehad, ik bleef hetzelfde adres houden).
Kortom: @home is kut, ik ben heel gelukkig met de concurrent en ik zeg het tegen iedereen die het wil horen.
Ah, een soort supernet dus.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:55 schreef helldeskr het volgende:
VLSM = Variable lenght subnet masking is een standaard die zorgt dat je grotere subnets dan een class C kan gebruiken.
Nee, want dan zou ik helemaal niet kunnen internetten. Ik kon alleen bepaalde sites niet benaderen omdat deze geen 255 adressen toelaten (ik zeg het voor de derde keer ftw)quote:Dit ligt dus niet aan het feit dat je een x.x.x.255 ip hebt , maar dat het subnet mask op de router fout staat.
Dat dus.quote:Het zijn dus inderdaad prutsers bij @Home..daar heb je gelijk in.
Nee. Om de reden die ik zei. Hoe ik dat weet? Omdat me precies dat bevestigd werd door een dame die opzegklanten nabelde. Ik schetste het probleem en zij gaf meteen aan dat het lag aan het feit dat ik dan een 255 adres had.quote:.maar om een andere reden dan jij denkt![]()
En ik ben al meer dan 7 jaar senior support medewerker/systeembeheerder geweest, waarbij ik de nodige statussen en certificeringen heb gehaald. Zonder afbreuk te doen aan jouw kennis, denk ik dat ik ook heel wat van netwerken, routers, dhcp scopes en de hele meuk af weet.quote:De reden waarom ik dit weet ?
Ik ben jarenlang IP engineer geweest bij UPC..en toen wij overgingen van /24 naar /23 of hoger kreeg ik wekelijks paniekerige Helpdesk agents aan de lijn die de klant vertelden dat ze een " ongeldig ip adres" hadden
Nee, maar als ik het probleem schets zonder de achterliggende techniek te vertellen en zij me dan inderdaad dan spontaan weet te vertellen dat ik dan een 255 adres heb, is het een bekend probleem.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:33 schreef helldeskr het volgende:
Jij denkt dat die callcenter muts verstand heeft van ip routing![]()
De postbank is er zo eentje.quote:Magoed... hier zullen we het wel niet overeens worden.
Bij " mij" werken we al jaren met /23 en groter en werkt ook het .255 adres prima.
IK kan met niet herinneren dat ik ooit klachten heb gehad over websites die niet te bereiken zijn door een .255 adres.
Mijn vader (ook @home, geen 255 adres) kan wel www.postbank.nl benaderen. Ik kan met 255 adres geen www.postbank.nl benaderen. Als ik een ander IP adres uit dezelfde range in mijn router instel, kan ik ineens wel op de site van de postbank.quote:Wel sites die niet te bereiken waren maar dan stond er vaak iets fout in onze routingstabellen.
Scope niet goed toegevoegd in de OSPF tabel ofzo ....
Die Mijn Ziggo ligt er bij mij al dagen uit. Elke keer foutmeldingen inderdaad, of : Klantnummer: nummertje 0quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:13 schreef RicoRabbit het volgende:
Dit is de klap op de vuurpijl...
Ik heb zojuist een XS4ALL lijntje aangevraagd, en wilde dus meteen dat Ziggo afzeggen, nu dacht ik dat te kunnen doen via http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen
Aangezien ik ook gebruik maak van andere diensten van Ziggo, moest ik dus naar dat linkje Wijzigingen Waar ik dood leuk op een 404 stuit![]()
Ziggo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1970-01-01 00:04:30 7-Information Trying to register through CMTS... 1970-01-01 00:04:30 7-Information SYNCHRONIZED - 250000000 Hz , ucd 5 1970-01-01 00:04:29 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out 1970-01-01 00:04:29 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out 1970-01-01 00:04:28 5-Warning SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00 1970-01-01 00:04:28 7-Information Starting Ranging On Channel 5 1970-01-01 00:04:27 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out 1970-01-01 00:04:27 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out 1970-01-01 00:04:26 5-Warning SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00 1970-01-01 00:04:25 7-Information Starting Ranging On Channel 2 1970-01-01 00:04:25 7-Information Scanning Upstream 6 (mode 8) in Current Downstream frequency 250000000Hz 1970-01-01 00:04:25 7-Information Trying to synchronize ... 1970-01-01 00:04:25 5-Warning DHCP - FAILED 1970-01-01 00:04:25 3-Critical D01.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 1970-01-01 00:04:25 5-Warning DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED 1970-01-01 00:03:09 7-Information Trying to register through CMTS... |
Ja, kinderwagens aan de kant, schoenen op zij, in een onmogelijke hoek de meterkast open, stekkers lostrekken (want dat modem was zelfs regelmatig op 192.168.100.1 niet bereikbaar), stekkers er weer in, in een onmogelijk hoek controleren of de juiste lampjes weer aangaan..... heel naar allemaal.quote:
Inderdaad érg naar. Het is trouwens verboden om te weten dat je daar moet inloggen met -edit- . Streng verboden, zelfs.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, kinderwagens aan de kant, schoenen op zij, in een onmogelijke hoek de meterkast open, stekkers lostrekken (want dat modem was zelfs regelmatig op 192.168.100.1 niet bereikbaar), stekkers er weer in, in een onmogelijk hoek controleren of de juiste lampjes weer aangaan..... heel naar allemaal.
"Correct" is over het algemeen érg goed.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:24 schreef Laertes het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat dan wél goed is?
Dank.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
"Correct" is over het algemeen érg goed.
Zal wel alleen de casema footprint zijn met het probleem. Die hadden namelijk een DHCP issue na de fusie.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:11 schreef veldmuis het volgende:
Typisch dat het hier dan probleemloos werkt tot nu toe.
Geen idee wat een footprint is, maar ik had vroegah ook Casema.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zal wel alleen de casema footprint zijn met het probleem. Die hadden namelijk een DHCP issue na de fusie.
Dat was dezelfde vraag die ik mij stelde. Aan de andere kant, hoe verklaar je dan dat binnen 1 dag 2500 mensen klagen bij de Consumentenbond over Ziggo, en dan vooral over niet of zeer traag werkend internet? Toch wel een hoop hikkende modems zo ineens.......quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:04 schreef helldeskr het volgende:
Is TS nu echt zo dom om te denken dat wanneer een bedrijf zijn naam veranderd dat dan ook ineens het gehele netwerk veranderd wordt ?
Sjeezz....
Alles blijft precies hetzelfde... het netwerk..de hardware..de servers.....alleen er komt een andere naam op de rekening.
Tuurlijk..jouw modem gaat ineens hikken omdat een of ander reclame buro een filmpje heeft gemaakt..lutser
quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Slappe wannabe-diepzinnige mix van Ben en Orange.
Come on zeg, het gaat maar om fokking internet en tv.
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
dus.
Weinig verheffend en diepzinnig of wel?
Dan was het een bullshit verhaal van die helpdesk medewerker. Ik had hem natuurlijk ook om 22:05 aan de lijn terwijl ze om 22:00 sluiten. Dus waarschijnlijk wilde hij snel zijn queue afwerkenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Geen idee wat een footprint is, maar ik had vroegah ook Casema.
Antwoord dan ook op mijn gecorrigeerde vraag! Dakduif!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:11 schreef veldmuis het volgende:
Typisch dat het hier dan probleemloos werkt tot nu toe.
3 keer radenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan was het een bullshit verhaal van die helpdesk medewerker. Ik had hem natuurlijk ook om 22:05 aan de lijn terwijl ze om 22:00 sluiten. Dus waarschijnlijk wilde hij snel zijn queue afwerken.
Gokje... morgen nog steeds geen internet
quote:Op zondag 15 juni 2008 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Nou, je hebt internet, anders kon je dat niet posten.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
(thank god for UMTS van KPN).
flatfee en de baas betaaltquote:Op zondag 15 juni 2008 08:44 schreef Isegrim het volgende:
Dat wordt een dure grap dan, of niet?Of heb je onbeperkt of zoiets?
als je na die melding nog even aan de lijn blijft, krijg je te horen dat de wachttijd meer dan 10min, en dat het beter is als je op een later moment terug beltquote:Op zondag 15 juni 2008 09:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Mobiel gebeld (betaalt de baas ook) weer door die keuze menu's heen... 'Op dit moment is er een storing in uw regio.
Vreemd dat het tussendoor zogezegd gewerkt zou moeten hebben.
Klopt, gisteren ook ruim 10 minuten gehangen. Maar ja, kan nu wel blijven hangen maar dan zegt die gozer waarschijnlijk precies hetzelfde 'we hebben een storing en proberen het zo snel mogelijk op te lossen'quote:Op zondag 15 juni 2008 09:27 schreef wise het volgende:
[..]
als je na die melding nog even aan de lijn blijft, krijg je te horen dat de wachttijd meer dan 10min, en dat het beter is als je op een later moment terug belt
langer dan 10min my ass. Ik had nog gebeld tijdens de ek wedstrijd van Nederland. Kreeg nog steeds dat bericht![]()
Same here, al 24 uur gekut, zit nu op het open netwerk van de buren. Ook Ziggo maar dat werkt blijkbaar wel. Zo nog maar eens wat apparaten resetten. WEER. Ik ga die troep echt opzeggen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag alweer de hele dag geen telefonie en geen internet (thank god for UMTS van KPN). Ziggo.nl meldt nu dat de internetstoring sinds vanavond 19:48 is opgelost. Gek genoeg krijgt mijn modem al anderhalf uur geen DHCP blijkbaar.
Ook niet naar een reboot
[ code verwijderd ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |