abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58812661

Acht koppels uit Nederland en België racen tegen elkaar tijdens een helse tocht door Mexico, Nicaragua en Venezuela. Deze landen hebben alle een revolutionair verleden, of heden. Nieuw dit jaar is dat de deelnemers de eerste etappes in twee teams van vier koppels worden onderverdeeld. Ze zijn dus voor het eerst in de historie van Peking Express helemaal van elkaar afhankelijk. Peking Express: de Revolutie Route wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker en begint op woensdag 5 maart om 20.30 uur op NET 5.

De kandidaten

Vorige delen:
Peking Express 2008 #1: Speculeren!
Peking Express 2008 #2: Go Twins *O*
Peking Express 2008 #3: Met weer twee afvallers...
Peking Express #4

De OP

De finale is gestreden, dus weer een serie klaar
pi_58812720
Volgende week:

5 jaar Peking Express: 40.000 duizend kilometer krankzinnige race…

5 jaar geleden ging de eerste Peking Express van start in Moskou. Sindsdien doorkruisten 41 koppels Rusland, Mongolië, China, Nepal, India, Vietnam, Laos, Cambodja, Tibet, Brazilië, Bolivië, Peru, Mexico, Nicaragua en Venezuela.

In de laatste aflevering van de 5de reeks, op 28 mei blikken we terug op de mooiste, heftigste, ontroerendste en meest spraakmakende momenten uit 40.000 kilometer krankzinnige race langs vreemde landschappen en culturen.

Vergeten door welke landen alle Peking Express seizoenen liepen en wie de koppels waren? Bekijk dan nu snel de trailers van alle Peking Express seizoenen:
http://www.net5.nl/web/show/id=114656/langid=43

Vinden jullie 40.000 duizend ook zo veel?
pi_58812824
Ik wil wel nog een peking express!
pi_58813900
40.000 is 1 keer de wereld rond
gr gr
pi_58813999
tvp.
pi_58814235
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:24 schreef Angelof9 het volgende:
Volgens mij was het niet eerlijk ook. P&V moesten al die opdrachten uitvoeren voor die vlaggen en verspilden zo 10 minuten om 1 minuut tijdswinst te krijgen. M&M kwamen dan aan, geen vlag meer, en konden meteen door zodat ze uiteindelijk maar 15 minuten later bij dat monument waren. Toen hoefden ze vervolgens ook maar twee vlaggen op te hijsen ipv 7.
Heb ik iets gemist of is dat niet eerlijk?
Tja, het slaat echt nergens op. 30 minuten doen voor een vlag met 1 minuuttijdswinst. Ze hadden beter die vlaggen kunnen laten zitten en meteen naar die kathedraal kunnen rijden. Dan hadden ze 30 minuten langer gehad om die namen uit het hoofd te leren.

Dat het idee van de vlaggen niet klopte, gaf het programma zelf al aan: alle vlaggen en dan nog een minimieme voordeel, dan klopt er iets niet. Ze hadden wel 10 minuten per vlag moeten krijgen ofzo.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:07:50 #7
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_58814399
Ik las dat het idee oorspronkelijk was om de kandidaten vlaggen met 'si' en 'no' erop te laten verkopen, maar dit bleek veel te riskant te zijn. Daarom is de opdracht veranderd (welke weet ik niet). Dit heeft wel uitgemaakt, denk ik. Jammer dat het vrij saaie stel gewonnen heeft.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:10:19 #8
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58816430
Mark en Marlinda
Spannende finale, jammer dat het op het eind zo snel voorbij was...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_58816466
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:10 schreef appelsientje het volgende:
Mark en Marlinda
jij
A little bit hateful
pi_58816623
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:

Tja, het slaat echt nergens op. 30 minuten doen voor een vlag met 1 minuuttijdswinst. Ze hadden beter die vlaggen kunnen laten zitten en meteen naar die kathedraal kunnen rijden. Dan hadden ze 30 minuten langer gehad om die namen uit het hoofd te leren.

Dat het idee van de vlaggen niet klopte, gaf het programma zelf al aan: alle vlaggen en dan nog een minimieme voordeel, dan klopt er iets niet. Ze hadden wel 10 minuten per vlag moeten krijgen ofzo.
Exactly my thoughts, de tijdwinst per gewonnen vlag was veel te klein.

En de koppels moesten zelf hun vlaggen hijsen, dus als je er meer hebt is dat een nadeel ?

Terugblik volgende week, omg ik zat me in die halve seconde dat ze in beeld was alweer te irriteren aan dat ADHD-wijf. Ik heb serieus een of 2 afleveringen niet gekeken toen zij er nog in zaten

Graag weer een nieuw seizoen , maar dan niet op woensdag !
pi_58816684
Ik vond het ook erg onverdiend. P&V hadden zoveel voordeel bij de opdrachten, die viel eigenlijk in het niets met de eigenlijke bonus wat ze daarvoor kregen...
Één slimme zet (de scooters) in het programma zorgt ervoor dat ze het dan ook gewoon winnen.
Wat ik jammer vond dat het uiteindelijk gewoon van punt A naar punt B liften was en diegene die het eerst was, heeft gewonnen, erg makkelijk.

Volgende week ook: EEEEEGBEEEEEEEEEEEEERT!!!!!
pi_58816762
Conclusie: de productie heeft het eiindspel gewoon verprutst dus
pi_58816919
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:12 schreef Piles het volgende:
Conclusie: de productie heeft het eiindspel gewoon verprutst dus
Vind van niet. Het overgrote deel van de dag ging het om een opdracht om voor het laatste stukje tijdwinst te winnen. (En gezien de kleine laatste afstand kan elke minuut voorsprong beslissend zijn). Dan maakt het niet uit hoe lang je daar over doet, wie sneller is wint meer tijdwinst. Het enige waar ik een beetje een vraagteken bij zet is dat de koppels zelf hun vlaggen moesten hijsen. Dat scheelde toch wel een paar minuten voor PV. Maar of dat van invloed is geweest voor de vlag van 2 minuten is niet bekend. Ja, als PV geen namen meer hadden geweten dan misschien wel, maar P maakte gewoon een fout.

En tja, men zal toch moeten toegeven dat na verschillende briljante acties van P in eerdere afleveringen de laatste actie van M toch de briljantste is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_58816980
Vind van wel. De laatste aflevering hadden ze in 3 stukken verdeeld. Twee delen om bijna een voordeel te halen in het einde. Eerste deel had M&M de tijdwinst gewonnen 30min. Tweede deel had P&V de tijdwinst gewonnen 30min. Derde deel had P&V tijd winst gewonnen van 2 min, door veel meer te moeten doen

Maar goed, zover ik peking express heb gezien winnen altijd de teams die rot zijn. Traditie.
A little bit hateful
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:40:51 #15
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58817012
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:22 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

jij
Sorry Maar ik mag die Peter gewoon niet....
En Tja Mark is een naamgenoot dus ik was vanaf het begin al voor hen

Volgens mij komt er geen making of... dat is wel jammer..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_58817033
Marknaamgenoot?

Nog een reden om op jou te kotsen

Geen making-of maar morgen wel 5 jarig bestaan.
A little bit hateful
pi_58819161
ja, ik vond het ook hartstikke jammer voor P&V. Al hebben ze wel een fantastische reis gemaakt, maar zij hadden er veel harder voor gewerkt en hebben alles op de twee laatste dagen perfect gedaan. Maar ja, niets aan te doen.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:56:54 #18
211083 Angelof9
I must go first
pi_58819472
Wat ik ook miste is die vragen die de ex-kandidaten op het eind altijd stellen. Dat was er nu niet bij. Wel jammer.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_58819747
Wat een prachtig programma is het toch, echt genoten van elke aflevering . Ik had het Peter en Veronique echt veel meer gegund dan Mark en Marlinde. Hoe Mark, Peter en Veronique trouwens consequent alleen 'Peter' noemde
pi_58819874
Leek alsof Veronique was echt een engeltje was ja

Maar Vero is echt iemand die overal mee wegkomt denk ik. Ze is gewoon innemend dat niemand het haar kwalijk neemt en gewoon afschuift op nuchterheid.

trut
Nee. Marlinde was pas echt een schijnheilige tutje.
A little bit hateful
pi_58819929
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:13 schreef Liquidootje het volgende:
Leek alsof Veronique was echt een engeltje was ja

Maar Vero is echt iemand die overal mee wegkomt denk ik. Ze is gewoon innemend dat niemand het haar kwalijk neemt en gewoon afschuift op nuchterheid.

trut
Nee. Marlinde was pas echt een schijnheilige tutje.
Ja Veronique was echt , vooral omdat ze ook echt slim was(algemene intelligentie ook) i.t.t. Marlinde, alleen al de manier hoe ze praatte
pi_58820501
Ik zag Marlinde hier laatst in de supermarkt, dat gezicht stond gewoon precies hetzelfde Beetje domme uitstraling. Veronique is idd echt
pi_58820643
Wat kocht ze? Dummy's Cherry en The Story?

Oh en waar was dat, dan kan ik haar hyves opzoeken
http://www.netonline.be/a(...)detail.asp?art=45272

Die belgen ook. Naam, achternaam en woonplaats er even bij in een algemene nieuwsbericht
A little bit hateful
pi_58820808
Zij liep naar binnen en ik net naar buiten dus ik weet niet wat ze kocht. Het was in Amsterdam.
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:49:11 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_58820849
Ben in deze serie afgehaakt omdat het gelijkviel met vele belangrijke voetbalwedstrijden op woensdag Maar ga volgende week wel kijken naar het mega-overzicht en lachen om Reinier.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')