Het zou mooi zijn een regen race in Montreal.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:30 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de liefhebbers:
Op dit moment wordt er voor de GP van Canada regen voorspelt.. Kan dus leuk worden. Montreal en regen zijn altijd al een leuke combi geweest. Hopelijk wordt het weer net zo'n leuke race als vorig jaar.
Vooralsnog staat het voor vrijdag en zaterdag op 30% kans op regen en 40% kans op zondag. Voor zaterdag en zondag hebben ze 'scattered thunderstorms' staan. Ben benieuwd, maar de kansen zijn niet zo heel groot.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:30 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de liefhebbers:
Op dit moment wordt er voor de GP van Canada regen voorspelt.. Kan dus leuk worden. Montreal en regen zijn altijd al een leuke combi geweest. Hopelijk wordt het weer net zo'n leuke race als vorig jaar.
Zou wel een keer verdient zijn voor hem. En Hammilton mag wel een keer pech hebben.. en niet zo'n schijt mazzel als in Monacoquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:10 schreef HPoi het volgende:
Ik wil gewoon een droge spannende race en Kubica als Winnaar. (om het kampioenschap spannnend te houden)
Hij heeft lang zoveel stomme pech niet gehad als Kimi.quote:Zou wel een keer verdient zijn voor hem
Ik vraag me af hoevee hem dat gekost heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:05 schreef Trystar het volgende:
Max Mosley mag aanblijven als FIA-president. Zo is zojuist bekend geworden. De nationale bonden waren in Parijs samengekomen om te stemmen over de toekomst van Mosley, die in maart in opspraak raakte, omdat hij in de weer was geweest met vijf prostituees. In totaal kreeg hij 103 stemmen voor en 55 tegen.
Ik ben van plan om m'n bmw-chassis in te ruilen voor een ferarri chassis, dus ik hoop niet dat Kubica wint, want dan baal ik welquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:10 schreef HPoi het volgende:
Ik wil gewoon een droge spannende race en Kubica als Winnaar. (om het kampioenschap spannnend te houden)
Jawel, het is hem weer gelukt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:05 schreef Trystar het volgende:
Max Mosley mag aanblijven als FIA-president. Zo is zojuist bekend geworden. De nationale bonden waren in Parijs samengekomen om te stemmen over de toekomst van Mosley, die in maart in opspraak raakte, omdat hij in de weer was geweest met vijf prostituees. In totaal kreeg hij 103 stemmen voor en 55 tegen.
zal wel loslopen. Vooralsnog is alleen de ADAC uitgestapt en die gaven aan na het vertrek van Mosley weer terug te willen komen. De Engelse bond (MSA) stapt niet uit, dat lijkt me een eerste vereiste voor een levensvatbare concurrent voor de FIA op sportgebied.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
Door vooral de kleine bonden uit de ontwikkelingslanden te paaien heeft hij genoeg stemmen gekregen om aan te blijven. De grote (wersterse) bonden die tegen stemden nemen een voor een afscheid van de FIA (url=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/03/meer-bonden-kunnen-voorbeeld-adac-volgen/]te beginnen met de Duitse ADAC[/url]), waardoor van de FIA niets meer overblijft dan een vriendenclub die voor de lol wat belangen van de auto(sport) in ontwikkelingslanden behartigt.
De westerse bonden gaan zich verenigen in een eigen overkoepelende organisatie die naast de belangenbehartiging van alles wat met auto's te maken heeft ook eigen wedstrijden gaat organiseren.
Ik vrees dat dit het einde is van de Formulie 1 en de (de door de FIA georganiseerde) autosport zoals wij die kenden in het algemeen. En hopelijk brengt de nieuwe (overkoepelende) bond een nieuwe klasse die de F1 overtreft, zodat het voor ons als kijker alleen maar voordeel oplevert.
nou, het einde van de F1 lijkt me ook weer wat overdrevenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel, het is hem weer gelukt.![]()
Door vooral de kleine bonden uit de ontwikkelingslanden te paaien heeft hij genoeg stemmen gekregen om aan te blijven. De grote (wersterse) bonden die tegen stemden nemen een voor een afscheid van de FIA (url=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/03/meer-bonden-kunnen-voorbeeld-adac-volgen/]te beginnen met de Duitse ADAC[/url]), waardoor van de FIA niets meer overblijft dan een vriendenclub die voor de lol wat belangen van de auto(sport) in ontwikkelingslanden behartigt.
De westerse bonden gaan zich verenigen in een eigen overkoepelende organisatie die naast de belangenbehartiging van alles wat met auto's te maken heeft ook eigen wedstrijden gaat organiseren.
Ik vrees dat dit het einde is van de Formulie 1 en de (de door de FIA georganiseerde) autosport zoals wij die kenden in het algemeen. En hopelijk brengt de nieuwe (overkoepelende) bond een nieuwe klasse die de F1 overtreft, zodat het voor ons als kijker alleen maar voordeel oplevert.
quote:Coureurswisselingen na Canada?
In de Formule 1-wereld is weer een nieuw gerucht over mogelijke coureurswisselingen opgedoken. Het Zwitserse autosportblad Motorsport Aktuell meldt deze week namelijk dat Renault na Canada afscheid zal nemen van Nelson Piquet (op de foto) en zal worden vervangen door David Coulthard. Piquet zou dan naar Toro Rosso gaan, terwijl Sebastian Vettel bij dat team zou vertrekken om de plek van Coulthard bij zusterteam Red Bull in te nemen.
In hoeverre de geruchten waar zijn, is natuurlijk afwachten, maar volgens eerdere geruchten zou de Canadese Grand Prix sowieso al een cruciaal moment zijn voor Piquet, die bij Renault onder druk staat. Heikki Kovalainen kende in 2007 ook een moeilijk begin bij de Franse renstal, maar zag vanaf Canada een ommekeer in zijn prestaties, iets wat velen nu ook van Piquet verwachten.
Coulthard kent op zijn beurt ook een moeilijk seizoen bij Red Bull. Terwijl teamgenoot Mark Webber al vijftien punten scoorde, staat de teller bij de Schot nog op nul. Hij finishte in Maleisië en Turkije als negende, maar in de overige races viel hij uit na een crash. Hij zou volgens Motorsport Aktuell de tweede helft van het jaar bij Renault rijden, om daarna zijn helm aan de wilgen te hangen.
Volgens het tijdschrift is het vooral nog de vraag of Toro Rosso Sebastian Vettel zal willen laten gaan. De Duitser zag de finishvlag niet in de eerste vier races, maar behaalde in Monaco zijn eerste punten van het seizoen door vijfde te worden.
Na de Grand Prix van Canada zal blijken of de geruchten over de rijderswisselingen waar zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sselingen-na-canada/
quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:52 schreef Atreidez het volgende:
Voor vrijdag staat er nog regen op de verwachting, maar op zat en zon is het zomerweer aangekondigd in Montreal
Nee, maar dat Vettel naar RB gaat en Piquet binnenkort bij Renault weg moet gelooft iedereen. Dus blijft er maar een plaats over voor DC. En als hij daar niet bevalt is hij zo weer weg.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:45 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me echt af wie deze geruchten nou geloofd. Komop, wat heeft een DC in godesnaam te zoeken bij Renault?
Helemaal niks toch?
Waarom? De kans lijkt me groot dat DC een vette vergoedingsom in zijn contract heeft staan wanneer dat voortijdig wordt ontbonden (Piquet idem).quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:48 schreef vosss het volgende:
Mogelijk en compleet onlogisch.
Zou wel mooi voor hem zijn!quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:48 schreef Atreidez het volgende:
Met een beetje wishfull thinking weten we toch allemaal wie de vervanger van Piquet wordt
[ afbeelding ]
Doornbos is ook heel populair in de US natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Overigens is het (denk ik) een foute aanname om ervanuit te gaan dat ING perse een Nederlander in dat stoeltje wil.
Zoals ING al benadrukte bij de bekendmaking van het sponsorcontract in begin 2007: ING is een enorme internationale onderneming (60 miljoen klanten), de Nederlandse markt maakt slechts een heel klein deel daarvan uit.
ING wil wereldwijde naamsbekendheid en zit niet bij Renault om de Nederlandse belangen te behartigen.
quote:Weekend weather update - thunderstorms expected in Canada
Welcome to the seventh round of the 2008 FIA Formula One World Championship, the Canadian Grand Prix at the Circuit Gilles Villeneuve on Montreal’s Ile Notre Dame.
It looks as if we could be in for a very wet weekend, with predictions veering from thunderstorms to showers and back to thunderstorms in recent days.
At present, Thursday is forecast to be partly cloudy and dry with an ambient temperature high of 24 degrees Celsius. There will then be thunderstorms on Friday through to Sunday, with the temperature fluctuating between 26 and 29 degrees.
Saturday practice and qualifying will each start an hour earlier than usual (1000 hours and 1300 hours local time respectively). The race, which will run over 70 laps or 305.270 kilometres (189.694 miles), will start at 1300 hours local time, four hours behind GMT.
quote:Ferrari boss calls on Mosley to quit
Thursday, 05 June 2008 11:47
Ferrari president Luca di Montezemolo has called on Max Mosley to stand down from the FIA presidency despite his endorsement by the governing body’s General Assembly on Tuesday.
At an extraordinary general meeting in Paris – convened after tabloid revelations about his sexual practices – Mosley won a vote of confidence of the FIA membership by a convincing 103 to 55 margin.
But the victory, achieved despite the vocal opposition of some of the most prominent national automobile clubs, has not silenced his critics or stemmed the calls for him to quit.
Montezemolo, who earlier this year praised Mosley’s achievements during his 15-year period of office, believes the 68-year-old Englishman’s position remains untenable because of the battering his reputation has taken since the scandal broke in March.
“I think he should realise that sometimes it is necessary to say to yourself, ‘I must leave for reasons of credibility’,” Montezemolo told Italian news agency
quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:06 schreef Schuifpui het volgende:
Zijn jullie dat Mosley nieuws ook niet ontzettend beu aan het worden?![]()
Moet zeggen dat dat hele gedoe me nooit echt veel geinteresseerd heeft, maar het gaat maar door. Anders kapt die vent gewoon en gaan we het weer lekker over racen hebben.
volgens mij krijgen ze daar ook hetzelfde weer als hier de afgelopen dagen, af en toe een onweersbui door de warmte. Maar het circuit is best klein en de kans is niet echt heel groot om getroffen te worden door zo'n bui (en dan ook nog eens tijdens de race, want de meeste buien ontstaan in de na-middag)quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Volgens de weerberichten is het er nu 17 graden en verwachten ze voor het weekend 29 en 30 graden in Montreal. Die "thundershowers" zijn dus erg reeel en als t regent, regent het ook hard.. Maar het zijn dus regenbuien die zich door het weer moeten gaan vormen, er komt geen slecht weer die kant op ofzo
http://www.theweathernetwork.com/weather/caqc0363
Ik heb toevallig een kennis in Montreal wonen, en die is nog consultant op het gebied van climatechange ookIk zal m vrijdag ff bellen voor een professioneel weerbericht!
Mja dacht ik ook al, weather.com geeft zo'n 40% kans op regen op zondag, niet bijzonder veel eigenlijk, terwijl gpupdate en f1.com spreken van een grote kans op regen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mij krijgen ze daar ook hetzelfde weer als hier de afgelopen dagen, af en toe een onweersbui door de warmte. Maar het circuit is best klein en de kans is niet echt heel groot om getroffen te worden door zo'n bui (en dan ook nog eens tijdens de race, want de meeste buien ontstaan in de na-middag)
Ik ben benieuwd naar het professionele weerbericht![]()
bronquote:Vader Hamilton rijdt Porsche in de prak
Zo vader, zo zoon?
Speeltuin
Anthony Hamilton, de vader van Formule 1-coureur Lewis Hamilton, heeft een Porsche Carrera ter waarde van 417.000 euro in de prak gereden. In zijn woonplaats Hertfordshire, in Engeland, verloor pa Hamilton de controle over het stuur en reed de wagen dwars door een heg een speeltuin in. Daar waren geen kinderen aan het spelen. De schade bleef beperkt tot de sportwagen.
Manager
,,Het is mijn eerste ongeluk in bijna dertig jaar en het gebeurde nog met de auto van een ander ook", zei Hamilton, die in de Formule 1 optreedt als de manager van zijn zoon Lewis die bij McClaren rijdt. ,,Het spijt me heel erg."
quote:
lijkt me geen probleemquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mja dacht ik ook al, weather.com geeft zo'n 40% kans op regen op zondag, niet bijzonder veel eigenlijk, terwijl gpupdate en f1.com spreken van een grote kans op regen.
Trouwens hoe zit dat met onweer? Helikopters moeten toch kunnen vliegen om de race door te mogen laten gaan, gaat dat wel goed dan?
Ja, kloptquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:09 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hij moet het harde rijden maar aan zijn zoon overlaten. Het is waarschijnlijk ook de eerste keer in 30 jaar dat hij een auto rijdt die harder gaat dan 200 km/u
Piquet hangt alweer in de muur bij deze berichtenquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:58 schreef Schuifpui het volgende:
Kans op regen is iets verhoogd, f1.com zegt dit:
[..]
Het zou me verbazen als het wel mag uberhaupt. Huntelaar gaat toch ook niet op ze vrije zatermiddag in een feyenoordshirtje lopenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 02:15 schreef Googolplexian het volgende:
Moet er niet aan denken dat Ham ooit een poot in een Ferrari zet, zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |