abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58842187
En hier kunnen natuurlijk ook andere ideeën worden gepost. We hebben het nu voornamelijk over filters, maar we willen VBL in z'n algemeenheid nog meer verbeteren. Dus shoot als je meer verbeterpunten of kritiek hebt!
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58842373
Trainers, scheidsrechters en bestuursleden kan je nog apart kopje van maken. De toto's zou ik ook bij competities en toernooien gooien of zoals nu houden. Dat werkt nog wel het beste. Randzaken zoals media, randverschijnselen, shirtjetopics, etc zou ik onder Randzaken gooien.

Ik zou wel sowieso of alles filteren of het alleen bij het linkjestopic houden. Een deel wel en een deel niet werkt denk ik niet.
pi_58842559
Dat gaat dan wel een extreem verschikkelijke grote klus worden. Vooral omdat je niet uit de index kan afleiden of een topic in een filter zit, of niet. En er zijn véél topics.

Ik weet het zelf niet. Ben niet echt voor, maar ook niet echt tegen. Als er door de filters gezorgd wordt voor een nóg overzichtelijker VBL dan nu, dan is de keuze denk ik wel makkelijk. Maar als dat niet zo is, dan heeft het totaal geen zin. En zitten we te wachten op een stuk of zes filters?
pi_58842661
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:51 schreef RayMania het volgende:
Dat gaat dan wel een extreem verschikkelijke grote klus worden. Vooral omdat je niet uit de index kan afleiden of een topic in een filter zit, of niet. En er zijn véél topics.

Ik weet het zelf niet. Ben niet echt voor, maar ook niet echt tegen. Als er door de filters gezorgd wordt voor een nóg overzichtelijker VBL dan nu, dan is de keuze denk ik wel makkelijk. Maar als dat niet zo is, dan heeft het totaal geen zin. En zitten we te wachten op een stuk of zes filters?
Het zou de topiclijst wel een stuk overzichtelijker maken, nu is het juiste topic gewoon niet te vinden.
pi_58842737
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het zou de topiclijst wel een stuk overzichtelijker maken, nu is het juiste topic gewoon niet te vinden.
In een filter moet je nog steeds zoeken. Als je een spelertopic zoekt in een index van 300-400 spelertopics heb je hetzelfde probleem.
pi_58842742
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:51 schreef RayMania het volgende:
Jij (lees: de modjes) ziet (zien) dat wel hoor
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_58842801
Nou ja, als je een Bergkamp topic zoekt, dan ben je altijd nog sneller via ctrl+f dan dat je gaat scrollen. En of je dan door 250 spelers topics moet scrollen of een x aantal voetbaltopics... Tja, dan is ctrl+f nog altijd sneller, maakt niet uit waar je het in doet.

Wil je echt gewoon even na het weekend alle competities langs, dan is het ideaal wanneer je de filter competities kan aanklikken en je alles gelijk op een rij hebt.
pi_58842828
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:56 schreef dndiek het volgende:

[..]

Jij (lees: de modjes) ziet (zien) dat wel hoor
Nou, als ik de index van SPT of V&A kijk, zie ik echt geen verschil met VBL.
pi_58842882
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:56 schreef RayMania het volgende:

[..]

In een filter moet je nog steeds zoeken. Als je een spelertopic zoekt in een index van 300-400 spelertopics heb je hetzelfde probleem.
De spelertopics die je vaak zoekt zullen bovenaan staan in de 'speler' filter.
pi_58842913
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wil je echt gewoon even na het weekend alle competities langs, dan is het ideaal wanneer je de filter competities kan aanklikken en je alles gelijk op een rij hebt.
Dat is wel weer makkelijk inderdaad. Maar goed, die competities staan ook allemaal in het linkjestopic, onder elkaar op alfabet.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 00:08:40 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58843171
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
Zonder filters kan ik ook prima leven.
Mooi zo. Lekker zo houden dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_58843275
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Mooi zo. Lekker zo houden dus.
Nogmaals; er verandert helemaal niets als je gewoon via de index wilt surfen .

En ik beslis niet (dat doen uiteindelijk de FA's), ik denk gewoon als user mee.
pi_58843318
Wat is eigenlijk een reden om geen filters te doen?
pi_58843649
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:12 schreef VoreG het volgende:
Wat is eigenlijk een reden om geen filters te doen?
Mja, ik weet het niet eigenlijk .
  vrijdag 23 mei 2008 @ 00:26:09 #115
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_58843701
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:24 schreef RayMania het volgende:

[..]

Mja, ik weet het niet eigenlijk .
Luiheid.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 23 mei 2008 @ 00:27:33 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58843742
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:11 schreef RayMania het volgende:

En ik beslis niet (dat doen uiteindelijk de FA's), ik denk gewoon als user mee.
Maar Ray, willen de FA's eigenlijk dat elk forum-onderdeel gaat werken met filters?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_58843899
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Luiheid.
Niet wat mij betreft.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar Ray, willen de FA's eigenlijk dat elk forum-onderdeel gaat werken met filters?
Geen idee, maar het lijkt me niet dat je een idee om een forum overzichtelijker te maken gaat tegenhouden.
pi_58844213
Het is niet zo dat we het opgelegd krijgen golfer, of het ons aangeraden wordt.
That's all folks!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 00:51:47 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58844382
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is niet zo dat we het opgelegd krijgen golfer, of het ons aangeraden wordt.
Oké.
Poef.....gone! ©golfer
pi_58847665
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
Als er filters komen vind ik dat de huidige topics in de filters verdeeld moeten worden en dat het daar dan bij blijft. Niet dat er bijvoorbeeld in een filter "Eredivisie" ineens allerlei soorten topics komen als; Wie moet Feyenoord halen? In welk systeem moet Feyenoord spelen, enzovoort. Dat kan gewoon nog steeds in het Feyenoord-topic. Als je die route gaat bewandelen creëer je juist helemaal geen overzichtelijkheid in VBL en je benadeelt de users die geen trek hebben in filters en gewoon via de index willen surfen.

Ik zou juist filters nemen waar topics in kunnen waar er heel veel van zijn en waar je door de filters VBL nóg overzichtelijker kan maken. Dus club-, speler- en overige topics. Het is niet zo dat VBL onoverzichtelijk is, integendeel. Met het handige-linkjes-topic, google.fok.nl en gewoon door simpelweg te ctrl-f-en in de index kom je al heel ver. Zelf vind ik altijd alles wat ik wil vinden.

• Clubs.
    Voor alle clubtopics. Daar zijn er meer dan honderd van.

• Spelers.
    Voor alle spelertopics. Daar zijn er meer dan driehonderd van (!).

• Competities & Toernooien.
    Voor alle competitietopics, toernooien (Champions League, UEFA Cup) en bekertoernooien.

• Internationaal.
    Voor al het internationale voetbal (kwalificatietoernooien, vriendschappelijke wedstrijden, etc).

En de rest niet in een filter. De bekende reeksen kun je nergens indelen en zijn te algemeen (randverschijnselen, stadions, etc) en daar wordt vaak genoeg in gepost dat het gewoon in de index vindbaar is.

Dit is trouwens wat mij het beste lijkt, áls er filters komen. Geen modmening, maar gewoon persoonlijk . Zonder filters kan ik ook prima leven.
  • Helemaal mee eens. Teveel filters werkt ook weer onhandig.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:10:12 #121
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_58847836
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 23:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Jij doet het er om!
      Trouwste user 2022 vrijdag 23 mei 2008 @ 09:30:53 #122
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_58848234
    Volgens mij is dit het grootste Nederlandse voetbal-forum. Daarom denk ik dat er niks veranderd hoeft te worden. Het gaat prima en vermaak me altijd. Het gaat prima dus waarom zou je koffiefilters moeten gaan gebruiken ?

Het zelfcorrigerend karakter vind ik ook ok. Iedereen kan z'n ei kwijt in het feedback-topic en daar wordt 95 procent van de tijd snel en goed gereageerd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      vrijdag 23 mei 2008 @ 12:10:27 #123
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_58852546
    Waarom die filters?

Zorg er eens voor dat we de liveverslagen topics kunnen vinden in de AT van VBL als ik die wil zoeken.

Daar erger ik me al een tijdje aan. Kan die bug niet eens worden gefixed? En ik ben het eens met Montana, waarom zo moeilijk doen?
    pi_58852703
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 12:10 schreef Zwansen het volgende:
    Waarom die filters?

Zorg er eens voor dat we de liveverslagen topics kunnen vinden in de AT van VBL als ik die wil zoeken.

Daar erger ik me al een tijdje aan. Kan die bug niet eens worden gefixed? En ik ben het eens met Montana, waarom zo moeilijk doen?
    Daar kunnen wij zelf ook niks aan doen, dat is forumbreed een probleem.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 14:02:59 #125
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_58855615
    Op zich liever geen filters of het moet een user-filter zijn, dat je alle reacties van tong80 kan wegfilteren. Of van DiegoArmandoMaradona, ideaal toch?
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_58855787
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jij doet het er om!
    Valt best mee!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 juni 2008 @ 13:47:55 #127
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_59068312
    tvp, heb dit topic helemaa gemist
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_59068349
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:47 schreef rubbereend het volgende:
    tvp, heb dit topic helemaa gemist
    er zijn er meer....
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
    pi_59068353
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
    Op zich liever geen filters of het moet een user-filter zijn, dat je alle reacties van tong80 kan wegfilteren. Of van DiegoArmandoMaradona, ideaal toch?
    Vergeet Jorien niet.
    pi_59068381
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Vergeet Jorien niet.
    Dat kan de filter niet aan.
    pi_59068576
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:49 schreef dndiek het volgende:

[..]

er zijn er meer....
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 juni 2008 @ 14:16:59 #132
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_59069019
    als je filters doet moet je ook de resttopics als geruchten, randverschijnselen enzo ook in een filter onderbrengen. Anders help je de "overzichtelijkheid" van een deel van de topics maar die overblijven jusit niet.
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_59069073
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
    Ja dat hebben we op het heerenveenforum, dan kan je users aan je vijandenlijst toevoegen. Dan ontvang je geen pb's meer en worden de reacties van de betreffende users verborgen.

Maak er zelf geen gebruik van maar om sommige notoire zeikerds niet te hoeven lezen is het wel een uitkomst.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 juni 2008 @ 15:00:04 #134
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_59070065
    vroeger hadden we het befaamde FOKblock, volgens mij werkt dat niet meer
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_59070272
    Ik ben ook geen voorstander van filters. Ik vind het best als ze er komen, want ik heb er toch geen last van. Maar het probleem van filters is dat het echt extreem veel werk voor de mods meebrengt, in verhouding. In een forum als SPT, FTR of V&A kan ik het me goed voorstellen. In een topic over schaatsen zal je niet snel over de winnaar van de bolletjestrui in de tour beginnen. Voetbal heeft echter al één onderwerp. Iedereen die hier komt is in voetbal geïnteresseerd, het aantal mensen dat echt specifiek alleen in de Nederlandse competitie geïnteresseerd is, is verwaarloosbaar.

Zoals eerder al in dit topic gezegd is, leveren die filters een enorme bak uitzoekwerk voor de mods, omdat die ook oude topics moeten indelen. Ook nieuwe topics, die vergeten worden in een bepaalde filter te plaatsen bij het openen, moeten worden ingedeeld door de mods. Dit lijkt niet veel werk, maar als het geregeld wordt vergeten, is dat niet leuk. Mensen die deze filters niet gebruiken, zullen zoiets sneller vergeten.

Verder maakt het me totaal niet uit of de filters er komen of niet. Mij zitten ze niet in de weg. Als veel mensen die dingen willen gebruiken omdat het voor hen om de een of andere reden makkelijker is, en de mods (lees: uitvoerenden) vinden het goed, dan mag het er wat mij betreft komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door EnGCatjuh op 02-06-2008 15:16:49 ]
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 juni 2008 @ 15:15:43 #136
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_59070413
    ik bent het voor een keertje helemaal met EnGCatjuh eens
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_59070419
    Om nog even het beleid in het subforum aan te stippen.

Ik vind het behoorlijk goed gaan hier in VBL. De meeste woelige rivieren zijn ingedamd en over het algemeen vaart alles goed. Het enige probleem is de de-centralisatie, waardoor voor veel aparte nieuwsberichten een apart topic geopend moet/mag worden. Op zich niet slecht, maar vaak gebeurt dit pas nadat de discussie al lang en breed loopt in - bijvoorbeeld - het topic over de desbetreffende speler. Exemplarisch is natuurlijk recent het verhaal met C. Ronaldo.

Dit is een puntje waarop verbeterd kan worden. Een iets rechtlijniger beleid is misschien aan te raden. Op zich is het idee er achter goed, maar aan de uitvoering schort het soms wel. Dat is ook moeilijk, maar toch. Als er al (enkele dagen) een actieve discussie loopt in het spelerstopic, waarom zou je dan een nieuwstopic open laten? Zorgt alleen maar voor dubbele discussies, of je later een merge aanvraagt of niet - de discussies blijven dubbel.

Verder is het probleem van VBL die paar eenlingen. Ik weet niet precies hoe het daar mee af gaat lopen, dat is af te wachten. Op zich kunnen de VBL-mods niet meer doen dan ze nu doen. Naar de FA's etc lijkt het trollende gedrag me erg moeilijk aan te tonen.
    pi_59070428
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef rubbereend het volgende:
    ik bent het voor een keertje helemaal met EnGCatjuh eens
    Nou zeg, wij zijn het heel vaak eens!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 juni 2008 @ 15:22:46 #139
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_59070569
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Om nog even het beleid in het subforum aan te stippen.

Ik vind het behoorlijk goed gaan hier in VBL. De meeste woelige rivieren zijn ingedamd en over het algemeen vaart alles goed. Het enige probleem is de de-centralisatie, waardoor voor veel aparte nieuwsberichten een apart topic geopend moet/mag worden. Op zich niet slecht, maar vaak gebeurt dit pas nadat de discussie al lang en breed loopt in - bijvoorbeeld - het topic over de desbetreffende speler. Exemplarisch is natuurlijk recent het verhaal met C. Ronaldo.

Dit is een puntje waarop verbeterd kan worden. Een iets rechtlijniger beleid is misschien aan te raden. Op zich is het idee er achter goed, maar aan de uitvoering schort het soms wel. Dat is ook moeilijk, maar toch. Als er al (enkele dagen) een actieve discussie loopt in het spelerstopic, waarom zou je dan een nieuwstopic open laten? Zorgt alleen maar voor dubbele discussies, of je later een merge aanvraagt of niet - de discussies blijven dubbel.
    probleem is dat hier de FOK policy en de wens van een heel aantal VBL users nogal uiteenloopt. De leiding van het forum heeft bepaald dat er open moet blijven en minder centraal. Die lijn is al jaren terug ingezet nadat er volgens de leiding teveel werd gecentraliseerd. Dat was een aardige discussie achter de schermen. Maar de wens in VBL is juist vaak meer centralisatie op een aantal dingen. OMdat zoals Ray vandaag al in FB aangaf de discussies dubbel gaan lopen. En in die spanning moeten de mods werken niet echt heel makkelijk.
    quote:
    Verder is het probleem van VBL die paar eenlingen. Ik weet niet precies hoe het daar mee af gaat lopen, dat is af te wachten. Op zich kunnen de VBL-mods niet meer doen dan ze nu doen. Naar de FA's etc lijkt het trollende gedrag me erg moeilijk aan te tonen.
    dat is het moelijke ja, om het goed te noten is al zo verschrikkelijk moeilijk.
    DeLuna vindt me dik ;(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')