Het zou de topiclijst wel een stuk overzichtelijker maken, nu is het juiste topic gewoon niet te vinden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:51 schreef RayMania het volgende:
Dat gaat dan wel een extreem verschikkelijke grote klus worden. Vooral omdat je niet uit de index kan afleiden of een topic in een filter zit, of niet. En er zijn véél topics.
Ik weet het zelf niet. Ben niet echt voor, maar ook niet echt tegen. Als er door de filters gezorgd wordt voor een nóg overzichtelijker VBL dan nu, dan is de keuze denk ik wel makkelijk. Maar als dat niet zo is, dan heeft het totaal geen zin. En zitten we te wachten op een stuk of zes filters?
In een filter moet je nog steeds zoeken. Als je een spelertopic zoekt in een index van 300-400 spelertopics heb je hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het zou de topiclijst wel een stuk overzichtelijker maken, nu is het juiste topic gewoon niet te vinden.
Jij (lees: de modjes) ziet (zien) dat wel hoorquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:51 schreef RayMania het volgende:
Dat gaat dan wel een extreem verschikkelijke grote klus worden. Vooral omdat je niet uit de index kan afleiden of een topic in een filter zit, of niet. En er zijn véél topics.
Nou, als ik de index van SPT of V&A kijk, zie ik echt geen verschil met VBL.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:56 schreef dndiek het volgende:
[..]
Jij (lees: de modjes) ziet (zien) dat wel hoor
De spelertopics die je vaak zoekt zullen bovenaan staan in de 'speler' filter.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
In een filter moet je nog steeds zoeken. Als je een spelertopic zoekt in een index van 300-400 spelertopics heb je hetzelfde probleem.
Dat is wel weer makkelijk inderdaad. Maar goed, die competities staan ook allemaal in het linkjestopic, onder elkaar op alfabet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wil je echt gewoon even na het weekend alle competities langs, dan is het ideaal wanneer je de filter competities kan aanklikken en je alles gelijk op een rij hebt.
Mooi zo. Lekker zo houden dus.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
Zonder filters kan ik ook prima leven.
Nogmaals; er verandert helemaal niets als je gewoon via de index wilt surfenquote:
Mja, ik weet het niet eigenlijkquote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:12 schreef VoreG het volgende:
Wat is eigenlijk een reden om geen filters te doen?
Maar Ray, willen de FA's eigenlijk dat elk forum-onderdeel gaat werken met filters?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:11 schreef RayMania het volgende:
En ik beslis niet (dat doen uiteindelijk de FA's), ik denk gewoon als user mee.
Niet wat mij betreft.quote:
Geen idee, maar het lijkt me niet dat je een idee om een forum overzichtelijker te maken gaat tegenhouden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar Ray, willen de FA's eigenlijk dat elk forum-onderdeel gaat werken met filters?
Oké.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is niet zo dat we het opgelegd krijgen golfer, of het ons aangeraden wordt.
Helemaal mee eens. Teveel filters werkt ook weer onhandig.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
Als er filters komen vind ik dat de huidige topics in de filters verdeeld moeten worden en dat het daar dan bij blijft. Niet dat er bijvoorbeeld in een filter "Eredivisie" ineens allerlei soorten topics komen als; Wie moet Feyenoord halen? In welk systeem moet Feyenoord spelen, enzovoort. Dat kan gewoon nog steeds in het Feyenoord-topic. Als je die route gaat bewandelen creëer je juist helemaal geen overzichtelijkheid in VBL en je benadeelt de users die geen trek hebben in filters en gewoon via de index willen surfen.
Ik zou juist filters nemen waar topics in kunnen waar er heel veel van zijn en waar je door de filters VBL nóg overzichtelijker kan maken. Dus club-, speler- en overige topics. Het is niet zo dat VBL onoverzichtelijk is, integendeel. Met het handige-linkjes-topic, google.fok.nl en gewoon door simpelweg te ctrl-f-en in de index kom je al heel ver. Zelf vind ik altijd alles wat ik wil vinden.Clubs.
Voor alle clubtopics. Daar zijn er meer dan honderd van.Spelers.
Voor alle spelertopics. Daar zijn er meer dan driehonderd van (!).Competities & Toernooien.
Voor alle competitietopics, toernooien (Champions League, UEFA Cup) en bekertoernooien.Internationaal.
Voor al het internationale voetbal (kwalificatietoernooien, vriendschappelijke wedstrijden, etc).
En de rest niet in een filter. De bekende reeksen kun je nergens indelen en zijn te algemeen (randverschijnselen, stadions, etc) en daar wordt vaak genoeg in gepost dat het gewoon in de index vindbaar is.
Dit is trouwens wat mij het beste lijkt, áls er filters komen. Geen modmening, maar gewoon persoonlijk. Zonder filters kan ik ook prima leven.
Jij doet het er om!quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het zou de topiclijst wel een stuk overzichtelijker maken, nu is het juiste topic gewoon niet te vinden.
Daar kunnen wij zelf ook niks aan doen, dat is forumbreed een probleem.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:10 schreef Zwansen het volgende:
Waarom die filters?
Zorg er eens voor dat we de liveverslagen topics kunnen vinden in de AT van VBL als ik die wil zoeken.
Daar erger ik me al een tijdje aan. Kan die bug niet eens worden gefixed? En ik ben het eens met Montana, waarom zo moeilijk doen?
er zijn er meer....quote:
Vergeet Jorien niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich liever geen filters of het moet een user-filter zijn, dat je alle reacties van tong80 kan wegfilteren. Of van DiegoArmandoMaradona, ideaal toch?
quote:
Ja dat hebben we op het heerenveenforum, dan kan je users aan je vijandenlijst toevoegen. Dan ontvang je geen pb's meer en worden de reacties van de betreffende users verborgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich liever geen filters of het moet een user-filter zijn, dat je alle reacties van tong80 kan wegfilteren. Of van DiegoArmandoMaradona, ideaal toch?
Nou zeg, wij zijn het heel vaak eens!quote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef rubbereend het volgende:
ik bent het voor een keertje helemaal met EnGCatjuh eens
probleem is dat hier de FOK policy en de wens van een heel aantal VBL users nogal uiteenloopt. De leiding van het forum heeft bepaald dat er open moet blijven en minder centraal. Die lijn is al jaren terug ingezet nadat er volgens de leiding teveel werd gecentraliseerd. Dat was een aardige discussie achter de schermen. Maar de wens in VBL is juist vaak meer centralisatie op een aantal dingen. OMdat zoals Ray vandaag al in FB aangaf de discussies dubbel gaan lopen. En in die spanning moeten de mods werkenquote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
Om nog even het beleid in het subforum aan te stippen.
Ik vind het behoorlijk goed gaan hier in VBL. De meeste woelige rivieren zijn ingedamd en over het algemeen vaart alles goed. Het enige probleem is de de-centralisatie, waardoor voor veel aparte nieuwsberichten een apart topic geopend moet/mag worden. Op zich niet slecht, maar vaak gebeurt dit pas nadat de discussie al lang en breed loopt in - bijvoorbeeld - het topic over de desbetreffende speler. Exemplarisch is natuurlijk recent het verhaal met C. Ronaldo.
Dit is een puntje waarop verbeterd kan worden. Een iets rechtlijniger beleid is misschien aan te raden. Op zich is het idee er achter goed, maar aan de uitvoering schort het soms wel. Dat is ook moeilijk, maar toch. Als er al (enkele dagen) een actieve discussie loopt in het spelerstopic, waarom zou je dan een nieuwstopic open laten? Zorgt alleen maar voor dubbele discussies, of je later een merge aanvraagt of niet - de discussies blijven dubbel.
dat is het moelijke ja, om het goed te noten is al zo verschrikkelijk moeilijk.quote:Verder is het probleem van VBL die paar eenlingen. Ik weet niet precies hoe het daar mee af gaat lopen, dat is af te wachten. Op zich kunnen de VBL-mods niet meer doen dan ze nu doen. Naar de FA's etc lijkt het trollende gedrag me erg moeilijk aan te tonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |