Waarom? Ik denk dat Feyenoord hem zo snel mogelijk bij de selectie wilde halen om hem zo goed als de hele voorbereiding mee te laten trainen om hem zo snel mogelijk te laten instromen, wennen, etc.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:34 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Des te makkelijker moet zo'n speler te halen zijn toch?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:37 schreef JenDaMan het volgende:
Feyenoord (en met name Bosz) slaat wel een modderfiguur als de transfer niet doorgaat. Wanneer Ajax en PSV een speler uit Nederland willen, krijgen ze die vrijwel altijd ook. Als Feyenoord weer aan wil gaan sluiten bij die 2 clubs zullen ze aantrekkingskracht op spelers als Arnautovic moeten hebben en Twente de baas zijn, anders is het gewoon voorbij voor de Rotterdammers met de ambities.
Whééé ze zeggen iets negatiefs over mn club dus ik ga maarquote:
Een modderfiguur slaan?quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:28 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Whééé ze zeggen iets negatiefs over mn club dus ik ga maarposten zonder enige tegenargumenten.
Kijk dat lijkt er meer op. Maar als Twente op zo'n vervelende en arrogante manier gaat handelen dan jut je dat joch lekker op om naar de rechter te stappen. Je er nu bij neer leggen zou erg zwak zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat jullie dat doen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:32 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Een modderfiguur slaan?
Dat hele Twente de baas zijn slaat als een lul in een bord pap. Twente heeft te voorbarig een bedrag genoemd terwijl ze deze speler eigenlijk niet kwijt willen. Daarna zijn ze van gedachten veranderd en dan kan je als Feyenoord-zijnde wel een paar miljoen erbovenop gaan gooien maar dat is zo'n speler gewoon niet waard en dat ziet Bosz ook in.
Verder weten we nog steeds niet in een hoever stadium ze zitten of dat het bijna is afgeketst, dus voorlopig zijn conclusies te voorbarig.
En om er dan gelijk een Feyenoord-Ajax-PSV discussie van te maken gaat ook wat ver. Zoals Blawh al aangaf: de spelers van Groningen waren al 'klaar' om gekocht te worden en er was nauwelijks een risico. Komt er ook nog eens bij dat Feyenoord financieel gewoon minder daadkracht heeft dan deze clubs.
Wás, ja.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens Bosz was het op een haar na geregeld
Wie zegt dat die mogelijkheid er is? Ik ga er in ieder geval niet van uit. Het spelletje dat gespeeld wordt tussen Bosz en Munsterman kan je geen pijl op trekken. De waarheid zal dan ook ergens in het midden liggen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:46 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Kijk dat lijkt er meer op. Maar als Twente op zo'n vervelende en arrogante manier gaat handelen dan jut je dat joch lekker op om naar de rechter te stappen.
Dan zou Feyenoord waarschijnlijk meer miljoenen op tafel moeten leggen en ik hoop dat ze dat niet doen. 5-6 miljoen is echt de max voor zo'n speler.quote:Je er nu bij neer leggen zou erg zwak zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat jullie dat doen.
Dan maar geen gentleman hoor een grote club als Feyenoord zou een droom moeten zijn voor een Twente-speler.
Wat Feyenoord en Tente volgend jaar gaan presteren weten we allebei niet. Feyenoord kan met Verbeek ineens hoge ogen gooien en Twente kan juist geweldig terugzakken. Dus de garantie dat ie er sportief op vooruit gaat als hij bij Twente blijft is ook maar een gok.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:51 schreef Moody het volgende:
(want laten we eerlijk wezen, Feyenoord is op dit moment sportief niet echt een stap in de goede richting)
Net zoals het een gok is met Feyenoord dusquote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Wat Feyenoord en Tente volgend jaar gaan presteren weten we allebei niet. Feyenoord kan met Verbeek ineens hoge ogen gooien en Twente kan juist geweldig terugzakken. Dus de garantie dat ie er sportief op vooruit gaat als hij bij Twente blijft is ook maar een gok.
Dat vind ik helemaal van ondergeschikt belang in dezen, loze kreet.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:32 schreef F1Bas het volgende:
Heel goed Twente, lekker Feyenoord een poot uitdraaien
Ik weet nog steeds niet hoe het precies werkt met die arbitragezaken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Net zoals het een gok is met Feyenoord dusDaarom heeft een arbitragezaak ook geen zin, omdat er van een sportieve verbetering geen sprake is.
Groter ok, aantrekkelijker valt nog te bezien. De kans op spelen is minder en de kritiek is groter als je even niet presteert. Zaken die een jeugdspeler kunnen nekken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:08 schreef EnactedChaos het volgende:
...en de club Feyenoord is altijd nog groter en aantrekkelijker dan een club als Twente...
Gewoon het salaris met 2 verdubbelen. Als er arbitragecommissie komt win je en als Twente het salaris matched heb je er geen last meer van met het halen van andere spelersquote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:08 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe het precies werkt met die arbitragezaken.
Je kan zeggen dat er van een sportieve vooruitgang geen sprake is, maar van achteruitgang is wellicht ook geen sprake (als twente de CL niet haalt bijvoorbeeld).
Bij Feyenoord verdient hij wel het dubbele (o.i.d.) en de club Feyenoord is altijd nog groter en aantrekkelijker dan een club als Twente (met alle respect). Dus voor hem kan het zeker wel een vooruitgang zijn.
Ja, en daar staat weer tegenover dat je veel meer publiciteit krijgt, in een groter stadion speelt met meer supporters etc. Ook meer kans op een prijs trouwens. Feyenoord speelt met twee spitsen dit seizoen en Twente toch met 1? Misschien speelt ie juist wel meer onder Verbeek? Wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Groter ok, aantrekkelijker valt nog te bezien. De kans op spelen is minder en de kritiek is groter als je even niet presteert. Zaken die een jeugdspeler kunnen nekken.
misschien is Munsterman bang dat Arnautovic een zaak gaat beginnen?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:21 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat ie blijft, maar elke keer dat een speler in de belangstelling staat hoef je toch geen contract op te waarderen.
dan moet er sprake zijn van positie verbetering, en dat is er nietquote:Op maandag 14 juli 2008 16:24 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
misschien is Munsterman bang dat Arnautovic een zaak gaat beginnen?
hij zou toch meer gaan verdienen bij Feyenoord? dan is het alleen afwachten of Twente de CL haaltquote:Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef DirkZz het volgende:
[..]
dan moet er sprake zijn van positie verbetering, en dat is er niet.
En daarom heeft hij nu ook een verbetert contract?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:17 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
hij zou toch meer gaan verdienen bij Feyenoord? dan is het alleen afwachten of Twente de CL haalt
maar goed, is allemaal niet meer aan de orde
Zou je denken?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:31 schreef DirkZz het volgende:
Neem aan dat de financien voor meneer Arnautovic er niet op achteruit gaan.
Het is natuurlijk afwachten, maar de kans is best groot dat hij weer een heel seizoen op de bank zal zitten door N'Kufo. Maargoed, contract vertienvoudigt en waarschijnlijk wat beloftes erbij, hij en zijn zaakwaarnemer hebben niets te klagen.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:36 schreef RayMania het volgende:
Het is natuurlijk ook geen straf om op dit moment bij FC Twente te spelen.
Ik denk wel dat hij wat meer aan spelen toe gaat komen. Nkufo is ook niet de jongste meer en hij heeft volgens mij steeds vaker last van pijntjes en blessures. Bij een Feyenoord met Makaay en Tomasson zou hij ook amper aan de bak komen.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het is natuurlijk afwachten, maar de kans is best groot dat hij weer een heel seizoen op de bank zal zitten door N'Kufo. Maargoed, contract vertienvoudigt en waarschijnlijk wat beloftes erbij, hij en zijn zaakwaarnemer hebben niets te klagen.
Tomasson is niet echt een spits en dus geen concurrent en Makaay en Arnautovic zijn complementair aan elkaar. Aangezien Feyenoord niet de beste opbouw heeft, zullen er weer veel lange ballen worden gespeeld, een Makaay kan daar niets mee en zal vrijwel elk luchtduel verliezen, maar een Arnautovic wint dat soort duels en kan zo'n bal vasthouden. Ik denk dat hij wel eens een basisplek had kunnen veroveren, Verbeek heeft zo Sibon ook de belangrijkste kracht van Heerenveen gemaakt.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij wat meer aan spelen toe gaat komen. Nkufo is ook niet de jongste meer en hij heeft volgens mij steeds vaker last van pijntjes en blessures. Bij een Feyenoord met Makaay en Tomasson zou hij ook amper aan de bak komen.
quote:FC Twente troeft Feyenoord af in strijd Arnautovic
Door EDDY VAN DER LEY;SJOERD MOSSOU
ENSCHEDE/ROTTERDAM - Feyenoord dacht de talentvolle spits al binnen te hebben, maar Marko Arnautovic blijft bij FC Twente. De 19-jarige aanvaller tekende gisteren een verbeterd contract bij de club uit Enschede, tot grote teleurstelling van de Rotterdammers.
Feyenoord was bereid ver te gaan voor Arnautovic en rekende tot vorige week volledig op zijn komst. De club had zo'n 4,5 miljoen euro over voor de Oostenrijker, het bedrag dat FC Twente in eerste instantie als vraagprijs had genoemd. Bovendien dacht Feyenoord er persoonlijk wel uit te zijn met Arnautovic, die aangaf graag naar de Kuip te komen.
,,Pas de laatste dagen voelde ik dat het alsnog moeilijk ging worden,'' aldus technisch directeur Peter Bosz. ,,FC Twente weigerde Marko opeens te laten gaan, terwijl ze kort daarvoor nog wél een prijs hadden genoemd. Waarschijnlijk heeft de komst van hun nieuwe trainer (Steve McClaren, red.) daarin een rol gespeeld. Die is er dwars voor gaan liggen.''
In een arbitragezaak tussen Arnautovic en FC Twente had Feyenoord sterk gestaan, denkt Bosz. ,,Maar zoiets is aan de speler, niet aan ons. Omdat FC Twente een prijs heeft genoemd en wij die wilden betalen, was het volgens mij een duidelijke zaak geweest. Op een paar details na waren we gewoon rond. Maar die jongen wilde dat gevecht niet aan met zijn club en daar hebben wij alle begrip voor. Hoe jammer we het ook vinden dat hij niet naar ons komt.''
Feyenoord hoopte met Arnautovic een jonge en talentvolle speler aan te trekken, nadat het met Jon Dahl Tomasson opnieuw een dertiger had vastgelegd. Met het oog op de toekomst heeft Feyenoord behoefte aan spelers met restwaarde. Eén van de opties is nog steeds de jonge Benfica-aanvaller Fabio Coentrao, die Feyenoord voor een seizoen wil huren met een optie tot koop. De speler zelf zei er in de Portugese pers al uit te zijn met Feyenoord, maar volgens Bosz is de deal nog zeker niet rond. ,,Dat is onzin,'' zegt Bosz.
FC Twente toont met het behouden van Arnautovic opnieuw daadkracht op de spelersmarkt. In januari probeerde Ajax middenvelder Orlando Engelaar los te weken, maar wist de clubleiding hem met een beter contract en een gelimiteerde afkoopsom tot een langer verblijf te verleiden. Dat de Oranje-international onlangs alsnog naar een topclub vertrok, het Duitse Schalke 04, was ingecalculeerd en gebeurde op de voorwaarden van FC Twente.
De Braziliaanse verdediger Douglas Texeira stond in de belangstelling van onder meer Ajax en Feyenoord, maar ook hij tekende tegen verbeterde condities bij. Hetzelfde gebeurt nu met Arnautovic. Feyenoord wilde ver gaan, maar FC Twente praatte op de speler in en bood hem een verbeterd contract met een gelimiteerde afkoopsom.
,,Het was ook niet zo dat Marko per se weg wilde bij FC Twente, het was meer dat hij graag naar Feyenoord was gegaan,'' zegt zaakwaarnemer Rob Groener vanuit Oostenrijk, waar hij met de familie Arnautovic overlegde.
,,Bij buitenlanders heeft Feyenoord nog altijd een grote naam, dat speelt zeker een rol. Alleen wilden Marko en zijn familie het niet laten aankomen op een arbitragezaak, daarvoor is de band met FC Twente hen te lief. Of de verbeterde voorwaarden ook een rol hebben gespeeld? Natuurlijk.''
Volgens Groener is Arnautovic tevreden met de afloop. ,,Hij wilde graag naar Feyenoord, dat staat buiten kijf, maar hij blijft met veel plezier bij FC Twente. Hij is ook blij dat alle perikelen nu voorbij zijn.''
AD.
Hij kan ook achter NKufo spelen, of aan de zijkanten..quote:Op maandag 14 juli 2008 20:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het is natuurlijk afwachten, maar de kans is best groot dat hij weer een heel seizoen op de bank zal zitten door N'Kufo. Maargoed, contract vertienvoudigt en waarschijnlijk wat beloftes erbij, hij en zijn zaakwaarnemer hebben niets te klagen.
Ik denk dat McClaren zo gaat spelen inderdaad. Zoals het Nederlands elftal met 4 2 3 1.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:47 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Hij kan ook achter NKufo spelen, of aan de zijkanten..
quote:Op maandag 14 juli 2008 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
McLaren snapt het toch niet meer als het niet 4-4-2 is dus reken er maar niet op
quote:Arnautovic: 'Blij met keuze voor FC Twente'
Ondanks de interesse van Feyenoord blijft Marko Arnautovic voorlopig nog bij FC Twente. De spits van de Enschedeërs is blij met de keuze om zijn contract te verlengen bij de ambitieuze Overijsselse club. “Godzijdank dat de beslissing genomen is.” De pas 19-jarige Oostenrijker debuteerde twee seizoenen geleden al in de hoofdmacht van de Tukkers, maar kon nog niet laten zien waarom hij te boek staat als één van de grootste talenten van de club. Bij de beloften deed hij dat wel, getuigende zijn 21 treffers in 24 optredens.
Feyenoord toonde dan ook interesse, maar na lang wikken en wegen heeft de aanvaller besloten Twente trouw te blijven. “Ik ben blij dat ik in Enschede blijf,” zegt hij in TC/Tubantia. “Feyenoord is nog steeds een grote naam. Ik wilde ergens wel gaan,” geeft hij ruiterlijk toe. “We hebben lang onderhandeld, maar ik heb voor Twente gekozen.”
”Godzijdank dat de beslissing genomen is. Het waren zware weken. Steeds weer was er die twijfel. Maar met Twente spelen we kwalificatie voor de Champions League en kunnen we dit seizoen veel bereiken,” meent de Oostenrijkse jeugdinternational. “Het kan heel mooi woorden. Het is goed zo.”
Het afgelopen seizoen moest Arnautovic de onaantastbare Blaise N’Kufo voor zich dulden, maar de Zwitserse spits mist hoe dan ook de kwalificatieduels voor de Champions League. Een mooi kans dus voor de Oostenrijker. “Ik wil veel goals maken komend seizoen. En dat gaat lukken.”
Wat ben je toch ook een clownquote:Op maandag 14 juli 2008 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
McLaren snapt het toch niet meer als het niet 4-4-2 is dus reken er maar niet op
Hoeveel wedstrijden heb je gezien waar McLaren geen 4-4-2 speelde?quote:
al 2 in de voorbereidingquote:Op woensdag 16 juli 2008 02:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden heb je gezien waar McLaren geen 4-4-2 speelde?
Wie zegt dat Engelaar een clausule had..? Wie zegt dat Arnautovic een clauslule heeft..? Juist, de Rotterdamse roddelkrant bij uitstek en tevens het huiskrantje van... idd, ik bedoel maar.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:26 schreef tukkeronline het volgende:
Dus met een gelimiteerde transfersom volgens het AD. Volgens mij een wilde gok van ze, want Twente werkt liever niet meer met deze clausules (niet met voorbeeld Engelaar komen, want dat is een uitzondering). Munsterman had na het vertrek van Kennedy aangegeven deze clausules bij voorkeur niet meer te gebruiken, om zo te voorkomen dat spelers te goedkoop weggaan. Bovendien is Arnautovic nog lang niet van het niveau Engelaar. Mocht ie zo'n clausule wensen, dan moet hij eerst presteren in het eerste.
Al met al een prima deal voor zowel Twente als Arnautovic. Hopelijk kan er in de winterstop nog een contractverlening aan worden toegevoegd.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan maakt Ten Hag de opstelling
Engelaar had een claussulequote:Op woensdag 16 juli 2008 21:07 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Wie zegt dat Engelaar een clausule had..? Wie zegt dat Arnautovic een clauslule heeft..? Juist, de Rotterdamse roddelkrant bij uitstek en tevens het huiskrantje van... idd, ik bedoel maar.
Nee. Daar heb je andere bronnen voorquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:20 schreef KingOfPop het volgende:
Als jij de krant leest ben jij zeker ook in de veronderstelling dat je de waarheid voor ogen krijgt..
D'r was een afspraak dat Twente Engelaar bij een redelijk bod zou laten gaan, meer niet. D'r is niet voor niets wekenlang onderhandeld over de prijs. Munsterman heeft sinds het vertrek van Kennedy gezegd geen clausules meer in contracten op te nemen, en dat lijkt hij ook nu niet gedaan te hebben. Zelfde soort onzinverhalen als dat EA maar 4/5 miljoen gekost zou hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
Engelaar had een clausule, die kwam in zijn verbeterde contract na de eerste belangstelling afgelopen zomer/winter. Zijn vertrek was dan ook ingecalculeerd.
Maar laat dit verder over Arnautovic gaan.
EA: 4,8 miljoen incl. een percentage bij doorverkoop. uit betrouwbare bronquote:Op zondag 20 juli 2008 17:15 schreef Solstice het volgende:
[..]
D'r was een afspraak dat Twente Engelaar bij een redelijk bod zou laten gaan, meer niet. D'r is niet voor niets wekenlang onderhandeld over de prijs. Munsterman heeft sinds het vertrek van Kennedy gezegd geen clausules meer in contracten op te nemen, en dat lijkt hij ook nu niet gedaan te hebben. Zelfde soort onzinverhalen als dat EA maar 4/5 miljoen gekost zou hebben.
Hij kreeg een forse salarisverhoging, plus de garantie dat Twente zich schappelijk op zou stellen aan het einde van het seizoen. Lijkt me al met al een goede deal, zeker aangezien hij nog een doorlopend contract had.quote:Op zondag 20 juli 2008 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er was wel een clausule, Engelaar zou anders ook nooit getekend hebben
[Centraal] FC Twente #25 - Op naar de voorronde CL bedoel je?quote:Op zondag 20 juli 2008 21:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Over Marko hier, alles over FC Twente hier: FC Emmen #3 - Met de bekerwedstrijd tegen FC Twente!
Hij stond vooral aan de rechterkant, dus had veel te maken met Djourou. En dat is echt geen topverdediger.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
In de jeugd schiet hij er wel een stuk of 25 in, dus de kwaliteit heeft ie wel. Hij was alleen te gretig en had moeite met de druk misschien. Ik vond hem overigens wel goed overeind blijven voor iemand die niet vaak in de basis heeft gestaan en dan ineens tegen over een Gallas en een Djourou staat.
quote:
Het kan niet altijd vuurwerk zijnquote:
En vanavond..?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:40 schreef -Vaduz- het volgende:
En de teller staat inmiddels op 3. Tegen Vitesse 2 prima goals. De Tweede had het grootste elegantiegehalte. De bal was prachtig met buitenkant voet langs Velthuizen geprikt.
4,5 en anders een rechtzaakquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:50 schreef Lamzak_ het volgende:
min. 7 miljoen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |