No.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yo
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Morgen is het volgens mijn kalender geen donderdag en de derde morgen van juni valt niet op zaterdag.
dan doen we gewoon n ander keertje, wij moeten toch eigenlijk ook boodschappen doen, afwassen, opruimen, stofzuigen, ramen lappen en vuilnis weg brengenquote:
Ja, vond ik ookquote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:41 schreef Fugie het volgende:
opzienbarend hoe rustig het is in het centrum op zaterdagochtend
Hmm...wij krijgen elke keer geloof ik alle kranten voor de hele straat door de bus gegooidquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:10 schreef junkiexp het volgende:
Ik woon hier al 3 1/2 jaar in centrum maar heb de havenloods maar 2 x ontvangen.
Een karaokebar in de Zwartjanstraatquote:Op zondag 25 mei 2008 16:15 schreef HenkBenzinetank het volgende:
men vannacht naar de karaokebar in de zwartjanstraat geweest met heel het studentenhuis.. Wat een volk zit daar
Ingevuld.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:40 schreef About2Break het volgende:
Hallo daar,
Voor school moet ik voor het vak aardrijkskunde een klein onderzoek doen. Met het onderzoek probeer ik erachter te komen of mensen de voorkeur geven aan een strippenkaart of de ov-chipkaart.
Omdat het een onderzoek in de eigen regio moet zijn zit ik met de enquête hier wel goed geloof ik.
Als je hem in wilt vullen alvast bedankt, het is maar een hele kleine enquête waar je binnen een minuut mee klaar bent.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=3136
Met toestemming van remlof
Vandaag in de krant, NS gaat alle treinen voorzien van camera's.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Om over het volgen van reisgegevens maar te zwijgen..
jammer. geen sex meer in de trein dusquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vandaag in de krant, NS gaat alle treinen voorzien van camera's.
Ik mis bij de eerste vraag dat ik beide gebruikquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:40 schreef About2Break het volgende:
Hallo daar,
Voor school moet ik voor het vak aardrijkskunde een klein onderzoek doen. Met het onderzoek probeer ik erachter te komen of mensen de voorkeur geven aan een strippenkaart of de ov-chipkaart.
Omdat het een onderzoek in de eigen regio moet zijn zit ik met de enquête hier wel goed geloof ik.
Als je hem in wilt vullen alvast bedankt, het is maar een hele kleine enquête waar je binnen een minuut mee klaar bent.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=3136
Met toestemming van remlof
Opletten bij de poortjes scheelt al de helft. Het is een kwestie van gewenning.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:50 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Ingevuld.
Van mij mag dat hele OV-chipkaart project zo de vuilnisbak in. Genoeg mensen in mijn omgeving die dat ding al wel gebruiken, en steeds problemen met uitchecken, afboeken etc. etc.. En dan nog die berichten over het kraken van die kaart. Nee, echt vertrouwen-wekkend is dat allemaal niet voor mij.
En dan mogen die idiote poortjes van mij ook meteen weg. Heb er zelf al verschillende keren tussen gezeten, één keer gekneusde knie en schade aan m'n vouwfiets (don't ask) aan overgehouden. Als je dan belt met de RET krijg je 2 koffiebonnen voor La Place en daar moet je 't mee doen. Maar het ergste vond ik wel toen ik zag dat een dame met kinderwagen klem kwam te zitten tussen die poortjes. Maxi-cosi met baby aan de ene kant, duwstang en mams aan de andere kant en mooi dat dat poortje niet meer open ging he...
Ik zag ze ook ja, waarvoor is het? Gewoon opfleuren als je met harde wind aan het zwoegen bent om aan de overkant te komen?quote:
De kosten voor de kaart betaal je eenmalig zelf. Daarnaast is het bedrukken van een strippenkaart ook niet gratis. Zegels dr op, watermerken in de zegel, ik denk dat een strippenkaart onderhand meer kost dan wat er overblijft voor de vervoerders. Dat is allemaal opgelost met de chipkaart.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:57 schreef About2Break het volgende:
Ja ik ben ze ook liever kwijt dan rijk. Om maar niet te spreken van al die extra kosten die nu gemaakt worden die natuurlijk ook weer doorberekend gaan worden aan de reiziger.
Waarom niet in het weekend? Daarnaast is het niet mijn probleem als hij het niet doet in de tram, hadden ze maar een goede bliepper neer moeten zettenquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:22 schreef paperclip het volgende:
Gebruik de OV-chipkaart alleen in de metro doordeeweeks (maar dat doe ik ook niet vaak). In de tram werkt dat ding toch niet of amper dus moet je voor de zekerheid toch een strippenkaart bij hebben.![]()
Die kleine kaartjes zoals in de parijse metro vond ik wel handig op zich, de poortjes waren daar ook veel minder agressief bij het sluiten, maar daar was het OV ook nog eens veel goedkoper.
Dat toeristen er de mist mee in gaan kan ik mij best voorstellen. En toen op maashaven alle poortjes op " naar binnen" stonden wilde ik toch echt naar buitenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:38 schreef Duvel het volgende:
Ik vind 'm prima werken eigenlijk... Alleen zijn veel Rotterdammers te dom voor het systeem. Die staan gerust vijf minuten voor een poortje met een rood kruis te wachten of ie misschien toch nog open wil.
Dan neem je een anonieme OV chipkaart. Ik vindt het hinderlijker dat de overheid sinds een jaar mijn biometrisch profiel heeft, en dat gezichtsherkenning dus mogelijk is met de camera's op stations en camera controlle gebieden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Om over het volgen van reisgegevens maar te zwijgen..
Omdat ik een studenten-OV heb waarmee ik doordeweeks gratis reis, die chipkaart nog niet opgeladen heb, ik graag fiets en ik erop gok dat wanneer de chipper in de tram het niet doet en je geen vervangende betaalwijze neemt, je daar een boete voor zou kunnen krijgen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom niet in het weekend? Daarnaast is het niet mijn probleem als hij het niet doet in de tram, hadden ze maar een goede bliepper neer moeten zetten
Er komt toch echt " Overstap 0,00" op het poortje te staan als je terug reistquote:Op woensdag 28 mei 2008 11:31 schreef paperclip het volgende:
[..]
Omdat ik een studenten-OV heb waarmee ik doordeweeks gratis reis, die chipkaart nog niet opgeladen heb, ik graag fiets en ik erop gok dat wanneer de chipper in de tram het niet doet en je geen vervangende betaalwijze neemt, je daar een boete voor zou kunnen krijgen.
Als je snel weer terug wil, hoef je met een strippenkaart trouwens niet opnieuw af te stempelen. Dit geldt niet bij de OV-chipkaart.
Ook betwijfel ik of het met overstappen nog zo voordelig is.
Dat is wel goed dan. Ik meen me te herinneren dat in het foldertje dat ik ooit kreeg, dit niet vermeld stond, dus ik ging er niet vanuit dat het ondertussen wel ingevoerd is.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er komt toch echt " Overstap 0,00" op het poortje te staan als je terug reist
quote:Rotterdamse Wethouder Orhan Kaya van Participatie en Cultuur heeft bekend gemaakt tien miljoen extra vrij te maken voor de kunst en cultuur sector in zijn stad. Hiermee is een streep gezet door de voorgenomen bezuinigingen van het college op de cultuursector.
Dit betekent dat het vorige maand ingediende advies van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC), grotendeels niet overgenomen zal worden. In dit advies werden de desastreuze gevolgen uiteengezet wanneer de bezuiniging doorgang krijgen. Zo zouden vooraanstaande cultuurinstellingen, waaronder Watt en Metropolis, flink worden gekort op hun subsidie. Kaya’s woordvoerder Sara van Eijk geeft aan de wethouder geschrokken is van de scherpe keuzes die door de raad zijn gemaakt. “Deze strookten niet met onze ambities.” Op de vraag waar het geld vandaan moet komen, kan Van Eijk nog geen antwoord geven.
Hoe de tien miljoen wordt verdeeld, is ook nog niet bekend. In september zal het college de invulling ervan bespreken. In november stelt de gemeenteraad de begrotingsbehandeling vast. De tien miljoen moet dus vooralsnog als advies aan de raad worden gezien. Wel is zeker, zegt Kaya’s woordvoerder Sara van Eijk, dat het nieuw te rijzen podium Watt en festival Metropolis in de verdeling betrokken zullen worden. Hun voortbestaan is dus voorlopig veiliggesteld.
Eind vorige maand bracht de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC) het advies uit voor de begroting voor de komende vier jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |