Van tevoren plannen is makkelijker en goedkoper, maar dat moet je wel aanspreken. Het idee van Interrail is juist dat je vandaag niet weet waar je morgen bent. Maar dat verschilt voor iedereen. Als het goedkoop moet ga je in februari of oktober een rondje door Europa vliegen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef Impry het volgende:
(ervaringen hier tussen vergelijk vliegen/treinen?)
Dat is behoorlijk veel. Maar ligt er ook helemaal aan wat je wilt zien, in welk tijdbestek; een stad als Rome wil je wel 3 dagen zijn, maar aan Bologna heb je aan een avondje genoeg. Wil je een dagje naar het strand of een dag wandelen door de bergen, dan is het handig als je er tenminste twee nachten in de buurt blijft. Ga je voor het uitgaan en overdag in de trein slapen, dan ziet je reis er heel anders uit.quote:Het zal dan een reis van dik 14 dagen worden, dan moet je aan die 10 reisdagen wel genoeg hebben denk ik. (of denk ik nu fout?)
Zie de tips in dit topicquote:Wat zijn een beetje aantrekkelijke routes als je het over ±14 dagen hebt?
Als je in hostels wilt slapen niet, in hotels soms wel.quote:Dan nog even aantal losse/korte vraagjes:
Heeft het reizen met 3 personen veel nadelen tov bijv. 2 of 4 personen? (bijv. met slapen?)
Voor het verschil in kosten hoef je het bijna niet te doen. Dus de keuze is meer op wat je zelf leuk vindt.quote:Overnachtingen; kom je bij de keuze tussen kamperen of hostels.
Bij interrailen blijf je toch veel in de grote steden lijkt me, dan is kamperen niet zo toegankelijk toch?
Treinen hebben daar airconditioning, dus neem een warme trui mee in de trein.quote:Hoe zit het met de hitte in treinen? In Zuid-Europa kan het erg warm zijn, maar is het dan een beetje uit te houden in de trein, of zijn hier nog tips voor?
quote:Tot zover even een aantal dingen waar ik nu aan denk, ga weer even verder googlen en houd dit topic zeker in de gaten!
Ik bedoelde dat 10 reisdagen in 14 dagen wel erg veel is. Maar je kan natuurlijk ook als je weer terug thuis bent, het weekend erna nog even een dagje Brussel of Keulen doenquote:Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Impry het volgende:
Kijk eens aan Thanks voor de snelle reactie in ieder geval.
Met de reisdagen doelde ik er meer op dat als we het ticket kopen voor 10 dagen treinen dan moet dat wel genoeg zijn voor dik twee weken rondreizen toch? Je gaat tenslotte niet elke dag reizen.
Ahja, op die manier, ik snap hem.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat 10 reisdagen in 14 dagen wel erg veel is. Maar je kan natuurlijk ook als je weer terug thuis bent, het weekend erna nog even een dagje Brussel of Keulen doen
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef Lemjur het volgende:
Amsterdam-Berlijn Kopenhagen-Malmö-Poznan-Warschau-Krakow-Wenen-Bratislava-Budapest-Belgrado-"Boekarest" -Sofia-Plovdiv-Istanbul hier. 30 dagen. Moet nog even berekenen wat goedkoper/gunstiger is. Losse kaartjes of pass.
Hostelworld heb je wel paypal of een cc voor nodig. Als je dat niet hebt wordt het mailen naar het hostel zelf. Verder altijd goede ervaringen met hostelworld.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:53 schreef moby92 het volgende:
Whoopie, de definitieve beslissingen zijn hier gemaakt, dadelijk de vliegtickets boeken voor onze Italië reis komende zomer.
In 15 dagen doen we het volgende: Milano - Rimini - Firenze - Lucca - Roma. Echt op de bonnefooi is het niet maar we zijn vier jongens van 17 jaar dus volgend jaar gaan we een Europa roadtrip doen mocht dit bevallen.
Ik heb nog wel een vraagje, hoe bevalt boeken via Hostelworld.com? Want dat gaan we ook deze week doen. En daarnaast, omdat we nog geen 18 jaar zijn, kunnen we tegen veel problemen aanlopen?
Alvast bedankt!
Ik heb gisteren de toeslag voor de citynightline gevraagd door naar de klantenservice van interrail te mailen. Had vanochtend al antwoord. Dus probeer dat eens..quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:11 schreef uitje4life het volgende:
Wie weet waar ik de tarieven van treinkaartjes van TER kan vinden? Ik kan namelijk alleen de tijden van de reizen vinden op hun site...
En hoe kan ik de kaartjes voor de TALGO treinen kopen? Via de site van Renfe lukt het niet.... Op TGV-europe.com zijn de prijzen weer gelijk hoger geloof ik!
Maar ik wil niet met een interrail pas reizen, ik moet gewoon van Barcelona naar Les Arcs Draguignan (vlakbij Marseille). Ik heb wel een beetje uitgerekend dat dit ongeveer 115 euro kost voor 2 personen! Zo'n pas is ook niet echt voordelig voor mij denk ik. Ik moet alleen dit stuk en dan van Aix en Provence naar Leiden een weekje later!quote:Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef mracers het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de toeslag voor de citynightline gevraagd door naar de klantenservice van interrail te mailen. Had vanochtend al antwoord. Dus probeer dat eens..
Nachttreinen kun je beter vooraf reserveren. Zijn ze uitverkocht dan kun je niet mee. Zeker de reis naar huis (Berlijn - Amsterdam) zou ik vooraf goed reserveren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:28 schreef JeroenV het volgende:
We willen een paar nachttreinen nemen, voornamelijk op de langste trajecten (langer dan 10 uur).
In hoeverre moet je de nachttreinen van te voren bespreken? En zitten hier nog ristricties aan?
Geldt voor de overige treintrajecten dat je deze niet hoeft te bespreken of is het handiger dit wel te doen?
Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!quote:Op maandag 18 mei 2009 15:55 schreef JeroenV het volgende:
Thanks, we gaan gewoon maar veel van te voren vastleggen om er zeker van te zijn dat we overal komen en dus veel kunnen zien.
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!
Dat dus. Hoewel het natuurlijk voor de lokale boemels weer niet hoeft en die rijden ook nog veel in de landen. Ligt een beetje aan de verbindingen/routes die je neemt. Overigens staat het in de reisplanner van de DB (bahn.de) ook gewoon aangegeven met een 'R' als er reserveringsplicht is.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.
Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
't is juist leuk dat je kan zeggen 'Hm, de trein naar Warschau zit vol... Wat zullen we doen, Munchen of Gdansk?" Maarja, iedereen z'n eigen voorkeur natuurlijk!quote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.
Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
Je hebt het gelukkig door voordat je er 250 euro voor neertelt...quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Wow thanks dat is nog eens een goede tip. Ja Istanbul is echt mijn droom bestemming. Maar ik denk dat ik liever wat door het binnenland ga reizen nu en later een keertje terug kom voor de stad. Mijn ervaring met steden in Augustus is dat het meestal 90% toeristen is en vies en stoffig. Dat balkan ticket kun je gewoon makkelijk kopen enzo? Vind het voordeel van interrail namelijk wel dat ik het hier al kan kopen en een beetje zekerheid heb dat ik niet 5 uur in een corrupt land in de rij hoef te staan enzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:46 schreef Totziens het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?
Als je dit gaat googlen kom je waarschijnlijk veel duurdere versies tegen van deze pas, niet online kopen dus maar ter plekke.
En plan minimaal 2/3 dagen in voor Istanbul want het is mooi
Volgens diezelfde Bahn.de vertrekt er iedere avond om 22:00 een trein:quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:21 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand of er een directe trein rijdt tussen Istanbul en Boekarest? Bahn.de zegt van niet, en stuurt je over Belgrado.
Zou zelf via Zuid Frankrijk (Nice, wellicht Marseille) gaan om een stukje zuidkust-route mee te pakken, vervolgens richting Turijn/Milaan, eventueel nog iets zakken in Italie richting Rome en dan wat noordelijker via Oostenrijk/Slovenie naar Kroatie. Zo sla je Venetie idd over, maar daar valt toch niet zoveel te beleven (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk), zeker niet voor backpackers.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:36 schreef Smaharba het volgende:
Wij zijn van plan om deze route te nemen 9 juli. Nog tips voor een andere route of iets dergelijks?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |