quote:Op maandag 2 februari 2009 19:09 schreef Europees het volgende:
Ik ga ook samen met een vriend interrailen, hij doet dit jaar examen dus dit is een mooie afsluiting van z'n examens voordat hij z'n uitslag krijgt (30 minuten nadat we aankomen op Leiden Centraal hoort ie z'n uitslagGewoon met backpack en al naar school dus
)
Onze route:
Leiden - Arnhem
Arnhem - Ljubljana
Ljubljana - Pula (en met de bus naar Medulin om uit te gaan)
Pula - Siofok
Siofok - Boedapest
Boedapest - Bratislava
Bratislava - Wenen
Wenen - Praag
Praag - Eindhoven (''ff'' snel naar het concert van Guus Meeuwis)
Eindhoven - Berlijn
van Berlijn vliegen naar Stockholm
Stockholm - Kopenhagen
Kopenhagen - Leiden
We gaan 28 mei weg, ben benieuwd of alles gaat lukken! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in
WOW, ze hebben je slaapzak gestolen terwijl je lag te slapen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:17 schreef seatsniffer het volgende:
Dan heb je toch wat fout gedaan, ook al ben ik het wel met je eens over de italiaanse spoorwegen...
Onze route was destijds Dordrecht - Bremen - Kopenhagen - Göteborg - Hamburg - Bremen - Stuttgart - Parijs - Lausanne - Marseille - Rome - Venetië - Gorizia, en vanaf daar met de auto terug.
Tussen Marseille en Rome en Rome en Venetië hebben we nachttreinen genomen, dat was echt een horror. We hadden plekken gereserveerd, stappen we op, liggen er 9 (!!!!) Nigerianen of zo languit in de hele coupé te slapen, we hebben ons er toch tussen gewurmd, ik heb nog nooit zo een stinkende reis meegemaakt, nog nooit zo alert geweest, en toen we 's ochtends aankwamen waren we toch een portemonnee en een slaapzak kwijt...
Hehe, nee ik heb niet geslapen, ik hield een oogje in het zeil (schijnbaar niet goed genoeg), en mijn slaapzak zat aan mijn backpack vast.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:09 schreef Niek. het volgende:
[..]
WOW, ze hebben je slaapzak gestolen terwijl je lag te slapen?![]()
Is dat zo, met je interrail kaartje kan je in Italie dus niet zoveel?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:08 schreef Liefste. het volgende:
Kutste wat ik ooit heb gedaan, van Utrecht naar Milaan. Lief dat ze bij de NS erbij vertelden dat het interrail kaartje van? ¤240? ofzo in Italië alleen in treinen die ze nog voor het vervoer naar Auschwitz hebben gebruikt geldig is. Ook zo leuk, aan een conductrice vragen: 'Is dit kaartje geldig voor deze trein?' Jaaaaaaaa natuurlijk was dat geldig. Alleen jammer van die boete van 40 euro voor 2 personen. En jammer van die rukkende man naast ons op de heenreis. Goed, in totaal... 70 euro aan boetes betaald. Maar het was me het waard hoor!
Nee. Je kan alleen met de boemeltjes gratis. En zoek dit van te voren grondig uit, want alleen de mensen die je komen beboeten spreken Engels. En de Italiaanse geheime politie die tegenover je zit in de trein met haar kind en het je nog eens lekker inwrijft.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:41 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Is dat zo, met je interrail kaartje kan je in Italie dus niet zoveel?
Naja, boemeltjes... gewoon alle normale treinen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:44 schreef JeroenV het volgende:
Op deze site staan anders wel veel spoorwegen door Italie:
http://www.interrailnet.com/interrail_railway_map
Maar dat zijn dus alleen boemeltjes?
En kan je met een Interrail Global Pass alleen op bovenstaande spoorwegen of ook meer?
Dat is voor mij allemaal nog niet echt duidelijk, waar je kan zien welke treinen je kan nemen en of dit erin zit zeg maar...
Ik zag trouwens dat je maximaal drie maanden van te voren een pas aan moet vragen, maar goed dat ik dat nu zie
Ik ben zelf alleen in Venetië geweest, dat viel een beetje tegen 40 graden, veel mensen en water dat stinkt. Volgende keer die andere steden maar eens bezoeken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:25 schreef StijnH het volgende:
Afgelopen zomer door Italie ge-interraild. Milaan-Florence-Napels-Rome. Geweldige vakantie gehad. Nog nooit zo relaxed gereisd met de trein. Zou wel kunnen dat het treinen waren waarvoor een toeslag werd gevraagd. Heb m'n vriendin de reserveringen etc laten regelen dus dat weet ik niet meer precies. Interrail in Italie raad ik dus zeer zeker aan!
Ik woon nu in Spanje/Barcelona en ik moet zeggen het bevalt me prima. Echt Barcelona is een aanrader.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:47 schreef StijnH het volgende:
Ben zelf niet in Venetië geweest, ben ik heel wat jaartjes terug al eens geweest. Geen last van stinkend water gehad dus:) Wel errugggg warm in die steden in die periode idd, maar ach, beter dat dan grijs regenweer. Ook geen last gehad van veel mensen, waarschijnlijk mede door eerdergenoemde hitte;)
Ik had dus inderdaad een one-country-ticket voor reizen binnen Italie. oor wie Italie of een ander land goed wil leren kennen kan ik een dergelijk ticket dus van harte aanraden. Ga het misschien dit jaar in Spanje proberen. Valencia, Madrid, Barcelona, Sevilla en evt. een paar dagen Ibiza:)
Tja, ik had liever ook gewoon vanuit Praag naar Berlijn gegaan, maar ik had de kaartjes al en de achterblijvende vrienden zouden het me niet in dank afnemen als ik niet mee zou gaan (lees: iemand die er niet van houd heb ik overgehaald om WEL mee te gaanquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:05 schreef PhifeDawg het volgende:
[..]![]()
Voor de rest ziet er goed uit
Die stoelen zijn best OK, maar het ligt er aan hoe druk het verder is of je er ook een beetje in kan slapen. Ik vond het in een bijna lege trein geen probleem, maar je kan net pech hebben en een groep luidruchtige Chinezen treffen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:16 schreef Jaguarized het volgende:
Zijn er ook mensen die wel eens de CityNightLine naar München hebben gepakt? De kantelbare ligstoelen zijn te boeken vanaf 58 euro per retourtje en München is wellicht leuk om eens te bezoeken voor een lang weekend (oa bezoek kamp Dachau). Ik ben met name geïnteresseerd in de mensen die de ligstoelen hebben geprobeerd. Kan je er in slapen, hoe ver gaan ze onderuit etc.
Op die goedkope bedden kan ik dus weer niet slapen in de CNL; te klein, te smal te hard en teveel mensen in één ruimte.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Die ligstoelen? Een van de meest beroerde dingen waar ik in heb proberen te slapen. Nee echt, boek dan voor dat tientje meer een ligplaats, dan kun je tenminste slapen. Die ligstoelen mijd ik als de pest.
Lig6 op de heenweg is inderdaad niet zo duur, 20 euro meer voor 49 euro. Een ligplaats op de terugweg is wel vele malen duurder, 135 ten opzichte van 39. Qua slapen in treinen ben ik wel wat gewend maar dit was 8 van de 10 keer in een eigen lig6 of lig4.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Die ligstoelen? Een van de meest beroerde dingen waar ik in heb proberen te slapen. Nee echt, boek dan voor dat tientje meer een ligplaats, dan kun je tenminste slapen. Die ligstoelen mijd ik als de pest.
Nachttreinen betaal je vaak (lees: bijna altijd) een toeslag, varierend van 13 euro voor de D-nachttreinen (Oost europa voornamelijk) tot 20/30 euro voor een Couchette/slaapplaats in een CNL! Op het forum van WorldonRails (www.worldonrails.nl/forum) is er onderaan een FAQ waarin de kosten staan die je bij de treinen moet bijbetalen!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:34 schreef Fentoozler het volgende:
Kort vraagje: Als je met Interrail nachttreinen wilt pakken, moet je toeslag betalen? Wat houdt dat in en waar moet je die toeslag kopen? Geld dit ook voor ICE trouwens?
Waar in Europa?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:31 schreef emiel01 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het de overnachtingen ongeveer kosten als ik 10 dagen door Europa reis met interrail ga (5 dagen reizen)?
En zijn er nog sites waar je leuke hotels/appa/hostels kan vinden?
Ik zit nu drie maanden van tevoren te kijken, dat zou in principe toch genoeg moeten zijn...quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je lang genoeg van te voren boekt dan is het terug hetzelfde als heen. Maar prijzen kunnen veranderen bij de Duitse Spoorwegen naargelang beschikbaarheid van plaatsen.
Normaliter wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik zit nu drie maanden van tevoren te kijken, dat zou in principe toch genoeg moeten zijn...
Ik weet niet met wat voor gezelschap je gaat maar als jullie jongerengroep zijn is een hostel prima optie.. Google even naar hostel sites of ga gewoon gelijk naar de beste (hostelworld.com).. Was in Berlijn en Praag vorig jaar ongeveer20 euro p/n kwijt (wel luxe hostels)quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:31 schreef emiel01 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het de overnachtingen ongeveer kosten als ik 10 dagen door Europa reis met interrail ga (5 dagen reizen)?
En zijn er nog sites waar je leuke hotels/appa/hostels kan vinden?
als je gaat landhoppen lijkt het me idd een stuk goedkoper dan vliegenquote:
Ik heb het idee dat heel veel mensen zich verkijken op de toeslagen die je bij bepaalde reserveringen moet maken.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar je heen gaat hé!
Mag wel, maar als je zo oud bent, moet je wel wat meer betalen.quote:Op maandag 2 maart 2009 06:53 schreef DrPwn het volgende:
hmm wat is dat voor onzin met die leeftijden? begrijp ik het goed dat dit niet kan als je 24 bent?
voelde ik me net bejaard mag ik nog steeds niet alles
Pas vanaf 26 meen ik...quote:Op maandag 2 maart 2009 07:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Mag wel, maar als je zo oud bent, moet je wel wat meer betalen.
Goede hostels bieden een kluisje aan voor dingen als paspoort en portemonee..quote:Op zondag 1 maart 2009 19:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe doen jullie het dan precies met waardevolle spullen? Als je overal en nergens slaapt, hoe zorg je dan dat je je telefoon/camera/geld niet gejat word?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |