abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69153846
Thanks, we gaan gewoon maar veel van te voren vastleggen om er zeker van te zijn dat we overal komen en dus veel kunnen zien.

Wat doen jullie eigenlijk in de trein tijdens de lange ritten? Want na een paar keer heb je de buitenlucht ook wel gezien als je er 10 uur in zit.... Zit te denken om iets te kopen voor vermaak, maar weet even niet wat. Heb er wel mega veel zin in!
  maandag 18 mei 2009 @ 15:59:59 #277
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69153989
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:55 schreef JeroenV het volgende:
Thanks, we gaan gewoon maar veel van te voren vastleggen om er zeker van te zijn dat we overal komen en dus veel kunnen zien.
Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!

Oh, in de trein is naar buiten kijken altijd leuk, wat mij betreft. Voor als het donker is, neem je een boek of twee mee. Wel in het Engels, die kun je weer ruilen met anderen.
pi_69155265
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.

Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:37:26 #279
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_69161094
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.

Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
Dat dus. Hoewel het natuurlijk voor de lokale boemels weer niet hoeft en die rijden ook nog veel in de landen. Ligt een beetje aan de verbindingen/routes die je neemt. Overigens staat het in de reisplanner van de DB (bahn.de) ook gewoon aangegeven met een 'R' als er reserveringsplicht is.

Overigens moet ik mijn vorige post iets bijstellen wat betreft nachttreinen. In Oost Europa (Slowakije) ben ik in een soort van nachtelijke sneltrein beland (vertrek: +- 1.40 ) nadat de trein die ik eigenlijk wilde nemen dus was volgeboekt. In die vage sneltrein mocht ik met mijn 2e klas interrail gewoon in een ietwat gedateerd 1e klas rijtuig zitten. Dus coupe dicht en pitten, het was toch zeer rustig. Totdat een andere conducteur me om 3.15 weer wakker maakte voor mijn ticket. Die vond het trouwens verder ook prima...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 18 mei 2009 @ 19:41:44 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69161296
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.

Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
't is juist leuk dat je kan zeggen 'Hm, de trein naar Warschau zit vol... Wat zullen we doen, Munchen of Gdansk?" Maarja, iedereen z'n eigen voorkeur natuurlijk!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:54:21 #281
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69194049
wij gaan van de zomer ook interrailen.
We gaan voor de 10 dagen flexi!

Plan is nu ICE naar wenen (ligt een beetje aan de toeslag)
dan naar slovenie/bosnie/kroatie
weer met de ICE terug
of niet natuurlijk
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:22:03 #282
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69195109
ow na het lezen van dit topic begin ik wel erg enthousiast te worden om een vliegticket turkije te kopen en vandaar de terug reis in te zetten.
Nog even denken dus
of niet natuurlijk
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:43:31 #283
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69258946
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
of niet natuurlijk
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:31:19 #284
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69263775
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Je hebt het gelukkig door voordat je er 250 euro voor neertelt...
Het hangt inderdaad af van de landen waar je heengaat en hoeveel je vervolgens reist. Losse kaartjes kan voordeliger zijn, maar dat hoeft niet. Met een railplus kaart (voor 15 euro te koop in NL) kun je bovendien soms nog korting krijgen.
pi_69264314
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?
Als je dit gaat googlen kom je waarschijnlijk veel duurdere versies tegen van deze pas, niet online kopen dus maar ter plekke.
En plan minimaal 2/3 dagen in voor Istanbul want het is mooi
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:08:02 #286
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69265080
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:46 schreef Totziens het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?
Als je dit gaat googlen kom je waarschijnlijk veel duurdere versies tegen van deze pas, niet online kopen dus maar ter plekke.
En plan minimaal 2/3 dagen in voor Istanbul want het is mooi
Wow thanks dat is nog eens een goede tip. Ja Istanbul is echt mijn droom bestemming. Maar ik denk dat ik liever wat door het binnenland ga reizen nu en later een keertje terug kom voor de stad. Mijn ervaring met steden in Augustus is dat het meestal 90% toeristen is en vies en stoffig. Dat balkan ticket kun je gewoon makkelijk kopen enzo? Vind het voordeel van interrail namelijk wel dat ik het hier al kan kopen en een beetje zekerheid heb dat ik niet 5 uur in een corrupt land in de rij hoef te staan enzo
250 klinkt super goedkoop voor een rondreis naar de balkan maar 25 per reis is best duur als je t zo redeneerd
of niet natuurlijk
pi_69267502
Helemaal omdat soms de bus handiger/verstandiger is, je uiteindelijk nog toeslagen moet betalen en het het voor deze regio gewoonweg te duur is.

De Balkan flexipass kon ik zo kopen (zonder rij) op het Sirkeci station van Istanbul waar ze ook engels spreken, helaas was de trein vol voor de treinrit waar ik hem voor wilde gebruiken dus ik heb uiteindelijk de pass niet gekocht. Ik ga hem echter wel aanschaffen voor mijn trip in Juli, weet niet wanneer jij vertrekt maar misschien ben ik ergens in de gelegenheid om je mijn ervaring met de pass te vertellen.
  donderdag 21 mei 2009 @ 19:03:57 #288
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69268639
ja wij gaan pas in augustus dus wie weet ben erg benieuwd
klinkt als ideaal.
of niet natuurlijk
pi_69429794
Ik ga interrailen deze zomer! Tussen 3 en 24 juli zitten wij (ik en één vriend) 22 dagen op rails! We willen grofweg het tripje Leiden-Berlijn-Praag-Wenen-Slovenië-Italië-Leiden gaan doen. Met alles wat daar al dan niet tussenin zit.

We gaan nog niks vantevoren vastleggen, maar dus wel een globaal rondje. Heeft er iemand nog mooie tips/afraders voor ons? En: hoeveel zou dit ongeveer moeten kosten, met veel kamperen en iets minder hostels?
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:51:07 #290
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_69449659
Ik heb een vraagje, ik heb de European Rail Timetable gekocht, alleen... Nu ik heb krijg zie ik dat het niet van zomer 2009 maar van de zomer 2008 is! Heb ik hier nou helemaal niks meer aan, want dat zou wel beetje vervelend zijn, haha!

Ik maak globaal het rondje Leiden - Kroatie - Zweden - Leiden!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_69452591
Weet iemand of er een directe trein rijdt tussen Istanbul en Boekarest? Bahn.de zegt van niet, en stuurt je over Belgrado.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:37:31 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69453040
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:21 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand of er een directe trein rijdt tussen Istanbul en Boekarest? Bahn.de zegt van niet, en stuurt je over Belgrado.
Volgens diezelfde Bahn.de vertrekt er iedere avond om 22:00 een trein:

t/m 03-06-2009 met twee keer overstappen via Plovdiv en Gorna Orjahovica, reistijd 31:44 uur
vanaf 04-06-2009: direct in 19:18 uur.

Ja dus.
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:55:56 #293
257183 mooileve
Je maakt mij de kat niet wijs!
pi_69477196
Leuk dat ik dit topic toevallig tegenkom (had me eigenlijk alleen aangemeld voor het examenforum )
Ik ga samen met een vriend deze zomer ook 2.5/3 weken rondreizen. Heb toevallig vandaag mijn tas gehaald.

We vertrekken 24 Juli, we willen dan heel vroeg de trein naar München pakken en die stad even meepikken. Waarschijnlijk blijven we daar de eerste nacht in een hostel waarna we de dag erna richting de Oostenrijkse/Zwitserse grens trekken. Hier willen we d.m.v. liften de bergen doortrekken en veel wandelen. We nemen tenten mee om in te slapen, echt avontuur is ons idee dus! Als we het hier een beetje gezien hebben willen we zo veel mogelijk liften richting Turijn en Milaan, hierna door via de Franse zuidkust (bij Marseille) richting Spanje. Rond 10 augustus willen we weer een keer terug (via Parijs) naar huis. Echte plannen hebben we dus niet, wel een grof reisschema.

Slapen dus zoveel mogelijk in de wildernis, hooguit 1x in de 4 dagen in een goedkoop hostelletje om ff fatsoenlijk bij te komen. Heb er zoooooooo'n zin in!!!
Love, Peace & Beats!
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:41:46 #294
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_69491649
Ik ga vanavond eindelijk weg !

Om 17:22 gaat m'n eerste trein vanaf Leiden CS! Kan niet wachten!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_69493032
Voor binnen Duitstaliggebied kun je ook gebruik maken van mitfahrgelegenheit.de, dat is een site waar je voor een kleine vergoeding mee kan rijden met bestuurders die lege plaatsen in de auto hebben, vorm van legaal liften. Zelf erg goede ervaringen mee.
The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get up in the morning, and does not stop until you get into the office.
holidaycheck | dutchcowboys | dumpert
pi_69634217
Goed, na al een tijdje met het idee in mijn hoofd te hebben rondgelopen, heb ik nu toch maar besloten dat ik in de zomer van 2010 ook maar eens ga interrailen. Ik heb de kaart (lees google maps) van europa er eens bijgepakt en wat stippen gezet welke steden/landen ik wil bezoeken. Ik zit te denken om zo'n 3 weken á 1 maand te gaan interrailen. Het rondje wat ik in mijn hoofd heb ziet er zo uit:


Utrecht --> Antwerpen
Antwerpen --> Brussel
Brussel --> Londen
Londen --> Parijs
Parijs --> Nantes
Nantes --> Bordeaux
Bordeaux --> Madrid
Madrid --> Barcelona
Barcelona --> Lyon
Lyon --> Bern
Bern --> Milaan
Milaan --> Rome
Rome --> Venetie
Venetie --> Munchen
Munchen --> Praag
Praag --> Berlijn
Berlijn --> Utrecht

Nu denk ik dat dit een aardige lijst is (qua hoeveelheid). Het idee is sommige plekken (bv Antwerpen, Nantes, Bordeaux) zijn waar ik maar maximaal een dag / middag wil blijven. Hoofdsteden zou ik graag 2 a 3 dagen hooguit willen blijven. Is het reeel om te denken dat dit haalbaar is binnen de gestelde periode ?
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:19:40 #297
122997 zquing
Drama Junk
pi_69635202
ik ga dit ook doen mischien

verkapte tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:38:39 #298
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69658293
nou de vliegreis naar ankara is geboekt!
terugreis dus per trein.
Niemand die meer weet over het balkan ticket????
of niet natuurlijk
pi_69808138
Wij zijn van plan om deze route te nemen 9 juli. Nog tips voor een andere route of iets dergelijks?

pi_69811602
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:36 schreef Smaharba het volgende:
Wij zijn van plan om deze route te nemen 9 juli. Nog tips voor een andere route of iets dergelijks?

[ afbeelding ]
Zou zelf via Zuid Frankrijk (Nice, wellicht Marseille) gaan om een stukje zuidkust-route mee te pakken, vervolgens richting Turijn/Milaan, eventueel nog iets zakken in Italie richting Rome en dan wat noordelijker via Oostenrijk/Slovenie naar Kroatie. Zo sla je Venetie idd over, maar daar valt toch niet zoveel te beleven (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk), zeker niet voor backpackers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')