Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!quote:Op maandag 18 mei 2009 15:55 schreef JeroenV het volgende:
Thanks, we gaan gewoon maar veel van te voren vastleggen om er zeker van te zijn dat we overal komen en dus veel kunnen zien.
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is hier juist geadviseerd niet te veel van tevoren vast te leggen. Je kunt bijna overal spontaan een kaartje voor de trein of de boot kopen hoor!
Dat dus. Hoewel het natuurlijk voor de lokale boemels weer niet hoeft en die rijden ook nog veel in de landen. Ligt een beetje aan de verbindingen/routes die je neemt. Overigens staat het in de reisplanner van de DB (bahn.de) ook gewoon aangegeven met een 'R' als er reserveringsplicht is.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.
Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
't is juist leuk dat je kan zeggen 'Hm, de trein naar Warschau zit vol... Wat zullen we doen, Munchen of Gdansk?" Maarja, iedereen z'n eigen voorkeur natuurlijk!quote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Nachttreinen is sowieso handig te reserveren. Daarnaast maken we veel ritjes van 6 uur of langer. Als je die niet meer in kan omdat je vergeten bent te reserveren kan je vaak een (halve) dag wachten.
Dan reserveer ik liever zodat ik er zeker van ben. Bovendien zijn veel trajecten al verplicht (Polen, Roemenie) waardoor je die data toch vast moet stellen.
Ik snap dat het leuk is om heel weinig te reserveren, maar dat zou ik dan doen als je een kleinere regio bereist. Wij doen nu bijna heel Oost-Europa.
Je hebt het gelukkig door voordat je er 250 euro voor neertelt...quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Leep het volgende:
is het wel echt zo goedkoop eigenlijk?
250 voor 10 reisdagen is 25 eu per dag. Kan me niet voorstellen dat een treinkaartje in de balkan zo duur is eigenlijk?
Wow thanks dat is nog eens een goede tip. Ja Istanbul is echt mijn droom bestemming. Maar ik denk dat ik liever wat door het binnenland ga reizen nu en later een keertje terug kom voor de stad. Mijn ervaring met steden in Augustus is dat het meestal 90% toeristen is en vies en stoffig. Dat balkan ticket kun je gewoon makkelijk kopen enzo? Vind het voordeel van interrail namelijk wel dat ik het hier al kan kopen en een beetje zekerheid heb dat ik niet 5 uur in een corrupt land in de rij hoef te staan enzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:46 schreef Totziens het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als je vanuit Turkije start, in ieder geval niet voor het eerste stuk van de reis. Je kunt eventueel in Istanbul een balkan flexipass kopen á 25 euro voor mensen onder de 26 jaar en daar kun je 5 dagen in één maand!! mee reizen. Nachttrein is mogelijk mits hij na 19u vertrekt volgens mij (datum van de volgende dag er in zetten) maar je zult wel een toeslag moeten betalen voor een couchette enzo maar dat moet je met interrail ook dacht ik?
Als je dit gaat googlen kom je waarschijnlijk veel duurdere versies tegen van deze pas, niet online kopen dus maar ter plekke.
En plan minimaal 2/3 dagen in voor Istanbul want het is mooi
Volgens diezelfde Bahn.de vertrekt er iedere avond om 22:00 een trein:quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:21 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand of er een directe trein rijdt tussen Istanbul en Boekarest? Bahn.de zegt van niet, en stuurt je over Belgrado.
Zou zelf via Zuid Frankrijk (Nice, wellicht Marseille) gaan om een stukje zuidkust-route mee te pakken, vervolgens richting Turijn/Milaan, eventueel nog iets zakken in Italie richting Rome en dan wat noordelijker via Oostenrijk/Slovenie naar Kroatie. Zo sla je Venetie idd over, maar daar valt toch niet zoveel te beleven (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk), zeker niet voor backpackers.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:36 schreef Smaharba het volgende:
Wij zijn van plan om deze route te nemen 9 juli. Nog tips voor een andere route of iets dergelijks?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |