Bereikbaarheid van campings valt (mij) tegen in Frankrijk. Zorg iig voor een goede rugzak waarmee je gerust een middag kan lopen, want dat ga je nodig hebben waarschijnlijk. Verder bestaan er van die anwb-achtige camping boekjes, zijn ook wel handig. Trek alle nutteloze blz eruit (waar je niet heengaat & reclame).quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:02 schreef Sabinee het volgende:
Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de bereikbaarheid van campings per openbaar vervoer in de omgeving van Brest/Quimper, Haute Savoie, Cote d'azur, Ardeche en Bordeaux.
Wat is het globale plan dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:21 schreef MLI het volgende:
Ja, meldt. Plannen maar nog niet heel erg concreet.
Buitenste ring van Frankrijk, paar nachten in het wild slapen, hostels hier en daar. Liefst in 2 of 3 weken. Lac de St. Croix staat hoog op het lijstje, Biarritz, Marseille ook en ik wil persé lavendelvelden zien.quote:
Campings zijn er wel veel in Frankrijk, maar ze zijn per bus/trein slecht bereikbaar. Liften is nog wel een mogelijkheid, maar dat mag niet overal en franse agentjes zijn nogal pietluttig op dat gebied. En reken er op dat de plaatselijke VVV eerst 2 km lopen is vanaf het treinstation (tijd om bussen uit te zoeken heb je niet) en vanaf de plaatselijke VVV zal de dichtsbijzijnste camping ook weer een paar km zijn. Doe daar een paar wolkbreukjes bij en het feest is compleetquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:14 schreef Sabinee het volgende:
Ik hoop/denk/ga ervan uit dat bijna elk dorp in Frankrijk wel een camping municipal heeft. Daar gaan we ook voor. Als je gewoon even bij de plaatselijke VVV informeert moet het goed komen toch?
We hebben geen rugzakken, we hebben allebei een goede tas op wieltjes. Vind het zonde om helemaal een rugzak aan te schaffen (misschien dom, komen we vanzelf achter)
dat je 5 dagen kan reizen in 10 dagen tijd. Dus of je nou ma, di,wo,do en vr gaat of ma,wo,vr, ma,di maakt niet uit, als het maar binnen 10 dagen valtquote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef poffu het volgende:
wat betekent dat 5 dagen in 10 dagen nou precies?
De Interrail Global voor 10 dagen binnen 22 dagen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:31 schreef poffu het volgende:
als ik bijv van NL-Frankrijk-Spanje-Italie-Zwitserland wil doen
En ik wil in elk land 3 dagen zijn ongeveer, wat kan ik dan het best nemen?
We slepen allebei met onze eigen tas hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 23:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Campings zijn er wel veel in Frankrijk, maar ze zijn per bus/trein slecht bereikbaar. Liften is nog wel een mogelijkheid, maar dat mag niet overal en franse agentjes zijn nogal pietluttig op dat gebied. En reken er op dat de plaatselijke VVV eerst 2 km lopen is vanaf het treinstation (tijd om bussen uit te zoeken heb je niet) en vanaf de plaatselijke VVV zal de dichtsbijzijnste camping ook weer een paar km zijn. Doe daar een paar wolkbreukjes bij en het feest is compleet. Maar dat maakt het wel leuk om in Frankrijk te reizen
. Als elke camping bij het treinstation lag dan zou er ook niks aan zijn. Iig zou ik dan een hoop avontuur gemist hebben met mijn treinreizen door Frankrijk/Italie/Portugal
En met een troley tas is idd dom, maar daar kom je nog wel achter. Mijn vriendin wilde vorig jaar ook met een trolley gaan, leek haar zo handig want dan hoefde ze niets op haar rug te dragen.. Ik heb haar gedwongen een goede rugzak te kopen omdat ik geen zin heb om vanaf de derde dag met een trolley én een zware rugzak te lopen, en achteraf gaf ze me ook gelijk
.
Maar je komt er wel achter
Voordeel van een backpack is ook dat je er je tent wat makkelijker in kunt opbergen, samen met al je andere kampeer gear (slaapzak, matje, kooksetje etc.. )quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:48 schreef Sabinee het volgende:
We slepen allebei met onze eigen tas hoorMaar ik snap je punt. Toch ben ik eigenwijs en heb ik geen zin/geld ervoor over om een rugzak te kopen. Ik ben niet van plan de rest van mijn reizen backpackend door te brengen, we proberen gewoon elk jaar wat nieuws.
Haha en wat betreft die campings, we zoeken het wel uitDan idd maar wat verder lopen, no problem.
nogmaals:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:48 schreef Sabinee het volgende:
[..]
We slepen allebei met onze eigen tas hoorMaar ik snap je punt. Toch ben ik eigenwijs en heb ik geen zin/geld ervoor over om een rugzak te kopen. Ik ben niet van plan de rest van mijn reizen backpackend door te brengen, we proberen gewoon elk jaar wat nieuws.
Haha en wat betreft die campings, we zoeken het wel uitDan idd maar wat verder lopen, no problem.
Zelfs al ga je maar 1x (zei mijn vriendin vorig jaar ook, nu staat ze te springen om weer te gaan en ze gebruikt die tas regelmatig met weekends weg) dan is zo'n tas rete handig!quote:
Een vliegtuig. Als je daar geen geld voor hebt kun je beter 1 land minder aandoen (Zwitserland bijv.,dan heb je meer (tijd en vooral geld) te besteden in Frankrijk bijv). Zou ik doen hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:31 schreef poffu het volgende:
als ik bijv van NL-Frankrijk-Spanje-Italie-Zwitserland wil doen
En ik wil in elk land 3 dagen zijn ongeveer, wat kan ik dan het best nemen?
In augustus moet je rekening houden met de verschillende festivals, grote drukte in treinen (alhoewel ik niet denk dat Europa dit jaar veel Amerikanen of Aziaten op bezoek zal krijgen, vanwege de 'dure' euro) en volle hostels, dat hoort er nu eenmaal bijquote:Op zondag 1 juni 2008 12:26 schreef PeRi het volgende:
Als je in augustis wilt interrailen door landen als Tsjechië, Oekraïne, Slowakije, Roemenië, Polen; is het dan makkelijk om om de bonnefooi een hotel/hostel binnen te wandelen en een slaapplaats te vinden of is het aan te raden vantevoren een route uit te stippelen (oftewel te reserveren) en je daar aan te houden?
Bij interrailen hoort natuurlijk ook het gebruik van veel nachttreinen om overnachtingen in hostels uit te sparen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef PeRi het volgende:
Ah thanks voor de info. Moet eerlijk zeggen dat we het plan opgevat hebben en het graag willen doen, maar nog niet echt tijd gehad hebben om ons er in te verdiepen wbt hoe en wat aan treinen en slaapplekken, ook omdat het ons eens juist wel leuk leek om eens een keer niet (helemaal) voorbereid weg te gaan. Maar dat zal dus niet gaan.
Ik ben ook iemand die het meestal tot zoveel mogelijk in den puntjes geregeld heeft zodat je je nergens zorgen om hoeft te maken.. En daarom willen we het ook eigenlijk een keer iets losser houden, om het eens af te lerenquote:Op zondag 1 juni 2008 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij interrailen hoort natuurlijk ook het gebruik van veel nachttreinen om overnachtingen in hostels uit te sparen.
En ik zeg niet dat onvoorbereid reizen niet kan, maar het moet je liggen en je moet er mee om kunnen gaan. Ik vind het zelf zonde om lang naar accomodatie te zoeken en dan alsnog te duur uit te zijn, als je het gemakkelijk vanuit huis had kunnen plannen (wat voor mij ook een leuk onderdeel is van vakantie of op reis gaan). Vooral als je maar een beperkt aantal vakantiedagen hebt. en ik heb slechte ervaringen met het toch ter plekke naar een slaapplek zoeken
Deze http://www.treinreiswinkel.nl/nieuws/89 moet je hebben. Weet niet of dit de laatste versie is.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 06:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik ga denk ik ook interrailen!
Kan je ergens een boekje kopen ofzo met alle dienstregelingen van alle landen?
5 dagen is wel erg weinig voor 3 landenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:36 schreef poffu het volgende:
Moet je echt 18 zijn voor een Global Pass?
Wil namelijk 5 dagen in 10 dagen en dan NL->FR->SP->IT->NL
Ik ben 17 en word in oktober pas 18.... word het dan wachten of kan het nu al?
Ja, dat is de nieuwste. Als je niet naar de Treinreiswinkel in Leiden of Amsterdam wil kan je hem ook bestellen bij bol.com: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004005955960quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze http://www.treinreiswinkel.nl/nieuws/89 moet je hebben. Weet niet of dit de laatste versie is.
Nee klopt, maar dan nog is het een beetje weinig. tenzij je idd vooral nachttreinen neemt en dan slaaptquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:56 schreef poffu het volgende:
tis toch zo dat je dan 10 dagen hebt .. dus 3 dagen per land en dat je 5 dagen je ding mag afstempelen dus 5 reisdagen hebt ? of heb ik het nou HELEMAAL verkeerd :p
Met zn 2en reizen is volgens mij toch beter, op een gegeven moment breng je uren door in de trein idd. Verder over de contacten, ik heb meegemaakt dat vrijwel de oude garde (65+) veel contact probeert te maken en verder moet je er zelf in zo'n geval wat van zien te maken. En het moet je ook wat liggen natuurlijk, als je altijd gewent ben altijd samen te reizen dan is het wel ff wennen.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:39 schreef Ticket het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om InterRail te doen, maar helaas heb ik nog niemand gevonden die met me mee wil. Is het verstandig om alleen te gaan? Het lijkt mij zelf wel prettig om iemand te hebben om op terug te vallen, zeker in onverwachte situaties. Als je trein uren vertraging heeft en je midden in de nacht aankomt in een plaats waar niemand Engels spreekt en je kunt geen slaapplaats vinden bijvoorbeeld. Misschien horen zulke dingen bij de InterRail-ervaring, maar ik zou dat toch erg moeilijk vinden in mijn eentje. Of valt dat allemaal wel mee?
En hoe zit het met het ontmoeten van nieuwe mensen, gebeurt dat makkelijk? Ik vind het zelf vrij lastig om in een vreemde omgeving de eerste stap te zetten bij onbekenden. Is er een soort verbondenheid tussen treinreizigers, waardoor je sneller in contact komt? En misschien delen van de reis samen aflegt?
In elk geval na half juli. Het is nog niet zo concreet, maar mijn idee is om in Frankrijk te beginnen, dan naar Italië en vanuit daar verder richting het oosten (Slovenië, Kroatië). Dat is een zeer globaal idee op dit moment en het kan natuurlijk nog veranderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
@ Ticket: wanneer wilde jij gaan en waarheen?
Voor sommige treinen is het wel verstandig om te reserveren. En dan met name de TGV & nacht-treinen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:08 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe zit het met treinen waar bij staat dat vooraf reserveren verplicht is icm interrail? Als je dat nog moet reserveren haalt dat een beetje het element 'we zien wel welke trein we nu nemen' uit interrailen.
Als je je interrail kaart koopt kun je het best meteen de lange trajecten reserveren. Bijvoorbeeld nachttreinen of treinen door verschillende landen. Die kun je over het algemeen 2-3 maanden van tevoren reserveren. Bedenk dat daar ook bijvoorbeeld forensen en zakenreizigers inzitten op vrijdagmiddag of maandagochtend.quote:Op zondag 29 juni 2008 05:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe ver vantevoren dan? Kan je dat bv tijdens je reis nog doen?
Een paar van deze treinen wel eens genomen, maar echt onveilig heb ik me nooit gevoeld. Het was er wel altijd overvol, omdat de treinen maar twee of drie keer per dag rijden. Ik neem de treinen daar dan ook lievern niet over hele grote afstanden; je kan je reis makkelijk opknippen in allemaal korte stukken van stad naar stad en een enkele keer een nachttrein nemen voor de lange afstanden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef annoh het volgende:
Ik vertrek donderdag, en ga vanaf zondag interrailen vanaf budapest. We willen naar bosnie, misschien een uitstapje naar belgrado, maar iig ook kroatie en slovenie, en op de terugweg wenen en misschien munchen. Heeft iemand ervaring met de trein van budapest naar belgrado? Ik hoor wat piratenverhalen over overvallen op toeristen etc. (Ik reis wel met een jongen)
Ja nachttrein zou sowieso het plan zijn voor het stuk naar belgrado. Is het doorgaans mogelijk te reserveren voor treinen, of is het meer het wie-het-eerst-komt principe?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een paar van deze treinen wel eens genomen, maar echt onveilig heb ik me nooit gevoeld. Het was er wel altijd overvol, omdat de treinen maar twee of drie keer per dag rijden. Ik neem de treinen daar dan ook lievern niet over hele grote afstanden; je kan je reis makkelijk opknippen in allemaal korte stukken van stad naar stad en een enkele keer een nachttrein nemen voor de lange afstanden.
Me toquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:58 schreef Hankster het volgende:
Ik ga dit topic maar even in de gaten houden
Dank je voor het delen van je ervaringen. Ik heb er alleen maar meer zin in nu!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:56 schreef Raven_ het volgende:
Leuk en enthousiasmerend verhaal over bosnië en belgrado
Haha, dat vond ik ook zo mooi om te zien. Iemand met zo'n ouderwets bordje om aan te geven dat de trein mag vertrekken. Deed me een beetje aan mijn kindertijd denkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 01:39 schreef Raven_ het volgende:
...iemand met een bordje en zaklamp die het signaal 'ok' geeft..
Deze is de meest gebruikte en bestequote:Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef Raven_ het volgende:
Deze ken je vast wel
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
Met als variant: http://plannerint.b-rail.be/bin//query.exe/nn?L=b-rail&nl=Nederlands
Voor de rest ken ik ook geen andere.
Daar zit ik nu jaquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef Raven_ het volgende:
Deze ken je vast wel
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
Met als variant: http://plannerint.b-rail.be/bin//query.exe/nn?L=b-rail&nl=Nederlands
Voor de rest ken ik ook geen andere.
Thanks, ook even kijkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze is de meest gebruikte en beste
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/en
Dat mag.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:50 schreef MrMiguel het volgende: Maar mag ik met de Global Pass wel ook bijv. de ICE in Duitsland pakken??
Tip: In plaats van een dag Berlijn, zou ik langs Hamburg gaan. Daar kom je onderweg naar Kopenhagen toch langsquote:Op maandag 21 juli 2008 17:16 schreef HenkBenzinetank het volgende:
2 augustus vertrek ik, eerst 3 dagen berlijn, dan 2 dagen kopenhagen, 2 dagen stockholm en waarschijnlijk nog 1 dag berlijn
volgens mij zijn er veel leukere plaatsjes dan Rouen, St Malo etc. Waarom die plaatsen?quote:Op maandag 7 juli 2008 00:56 schreef geursel het volgende:
Zo, om dit topic in leven te houden:
Ik ga interrailen door Frankrijk. ik start in Parijs (Waar ik naartoe vlieg, dat was goedkoper dan de trein!) . Daar blijf ik 3 nachten in het "Oops" Hostel. Vanuit parijs naar Étretat, Normandië --> Rouen --> Bayeux --> St mont Michel --> St Malo (Bretagne) --> Omaha Beach --> Parijs --> NL.
Lekker met de rugzak touren en maar zien waar ik terecht kom / slaap. Lijkt me super gaaf.
als iemand ervaring heeft met één of meerdere van deze plaatsen, hoor ik graag tips over bezienswardigheden etc.
Hamburg is misschien nog een idee ja. Voor het toerisme gaan we sowieso niet trouwens, wel voor expo's, galleries, musea (evt) en winkelsquote:Op maandag 21 juli 2008 19:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tip: In plaats van een dag Berlijn, zou ik langs Hamburg gaan. Daar kom je onderweg naar Kopenhagen toch langs
En wellicht een dagje korten in Kopenhagen en langer in Stockholm, maar dat ligt er maar net aan wat je interessanter vindt; de toeristische attracties (zeemeermin, bibliotheek, Nyhaven, zwembad in de haven) van Kopenhagen heb je wel snel gezien, kun je hooguit nog een middagje Malmö aan vastplakken.
Dan moet je zeker langs in Hamburg Altona en de wijk die ernaast ligt en begrijp ik ook waarom je wat langer dan 1 dag naar Kopenhagen gaatquote:Op maandag 21 juli 2008 20:32 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Hamburg is misschien nog een idee ja. Voor het toerisme gaan we sowieso niet trouwens, wel voor expo's, galleries, musea (evt) en winkels
Mijn slaapmatje had ik vorig jaar met mijn interrail horizontaal op de tas gelegd. Vervolgens hing ik dus ook een aantal keren vast in akelig smalle design deurtjes van dubbeldekkers.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:26 schreef Hik het volgende:
Die rolkoffers zijn trouwens zeker niet overal aan te bevelen. Veel treinen meegemaakt waar die dingen echt een hel zijn, omdat ze niet door het gangpad passen (overigens is dat ook de reden dat ik een hele smalle rugzak heb gekocht destijds).
Nou, nou, geen paniek. Meestal kun je 1 à 2 dagen van tevoren nog wel reserveren hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 04:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
Gloeiende gloeiende, ik had nooit gedacht dat hostels zo schaars waren en dus had ik nog niet gereserveerd, ik kan nergens meer een hostel vinden vooor brussel (25/26) en parijs (26/27)! Help!
Ik maar denken dat interrailen vrijheid blijheid was... treinen moet je reserveren, hostels blijkbaar ook al ver van tevoren
Ehm... ik tel even snel 39 bestemmingen in 5 weken (35 dagen).quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef saaw het volgende:
Interrail
Heb het 2 keer gedaan, met mn vriend samen.
1e keer 5 weken
Jaquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Ehm... ik tel even snel 39 bestemmingen in 5 weken (35 dagen).
Ben je überhaupt de trein nog uit geweest?
Ik denk dat je in Scandinavië best kunt wildkamperen. In Oost-Europa en contreien zou ik me dan (misschien onterecht) toch iets meer zorgen maken over veiligheid.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:32 schreef Tallz het volgende:
heeft er eigenlijk iemand ervaring met wildkamperen en interrailen? Dat zou natuurlijk helemaal budget zijn. Het lijkt me wel wat in scandinavie ofzo.
Hoe verder je naar het oosten gaat, deste makkelijker en gewoner wordt het wildkamperen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:29 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Scandinavië best kunt wildkamperen. In Oost-Europa en contreien zou ik me dan (misschien onterecht) toch iets meer zorgen maken over veiligheid.
Nachttrein van budapest was hartstikke gezellig en helemaal niet gevaarlijk. Als je een couchette wil boeken zou ik wel snel zijn want toen wij die reis 4 weken geleden deden zaten ze de dag van tevoren vol. Bosnie en servie zijn geweldig!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef annoh het volgende:
Ik vertrek donderdag, en ga vanaf zondag interrailen vanaf budapest. We willen naar bosnie, misschien een uitstapje naar belgrado, maar iig ook kroatie en slovenie, en op de terugweg wenen en misschien munchen. Heeft iemand ervaring met de trein van budapest naar belgrado? Ik hoor wat piratenverhalen over overvallen op toeristen etc. (Ik reis wel met een jongen)
Ik boek normaal trouwens vrijwel altijd mijn hostels 1 of 2 dagen voor aankomst, vaak ook op basis van goede ervaringen van reizigers die ik tegenkom. Ik vind het belangrijker lekker flexibel te zijn in het reizen dan af en toe een te duur bed te hebben of van hostel te moeten wisselen.
Ter info: het was prachtig, als je de kans krijgt: doen!! Reserveren is niet mogelijk dus zorg dat je op tijd op het perron staat voor een zitplek. En wees voorzichtig met de stoelen, met te veel beweging vallen ze uit elkaarquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:58 schreef annoh het volgende:
[..]
Het stuk van sarajevo naar mostar naar kroatië schijnt erg mooi te zijn, toevallig ooit gedaan?
quote:En wees voorzichtig met de stoelen, met te veel beweging vallen ze uit elkaar .
Nee, we zijn met de bus meteen naar split gegaan, omdat ons verteld was dat de bus vanaf mostar net zo lang duurde als de bus vanaf ploce. Achteraf ben ik daar trouwens niet van overtuigd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:29 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Ik ga zelf weer naar Sarajevo over twee weken voor het film festival. Ik heb er weer heel veel zin in.
Ben je helemaal naar Ploce doorgegaan met de trein?
Zoek ff opquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:00 schreef Tallz het volgende:
Dag lieve fokkertjes, graag wat advies over het volgende plan.
NL - Wenen ( mogelijk in 1 dag ? )
Wenen - Boedapest
Boedapest - Split
Split - NL
Is dit een beetje mogelijk met een 5 dagen in 10 ticket? En misschien nog mensen tips mbt campings rondom deze plekken. Split hoeft niet percé als er maar een camping in de buurt van het treinstation en zee is. O ja en wat is er mogelijk met nachttreinen op deze routes? NL - wenen zowieso toch?
Dankje, maar hoe zit het dan precies met die dagen. Ik heb bv dit gevonden:quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:30 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Zoek ff op
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/en
Dan kun je de tijden makkelijk vinden. Ik heb zelf NL winnen van 8:00 - 19:30 gedaan.
vertel mij wat.. net terug uit Scandi. Biertjes voor 6 euro, chips voor 3,50, you name it.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:29 schreef Hik het volgende:
Punt is dat je kunt wildkamperen tot je een ons weegt, maar dat Scandinavië verder niet echt een budget bestemming is natuurlijk...
In de supermarkt kost bier maar 3¤ per halve literquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
vertel mij wat.. net terug uit Scandi. Biertjes voor 6 euro, chips voor 3,50, you name it..
Hmm klinkt goed. De smaak zal wel te wensen overlaten maja. Next trip Slowakije.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Eix het volgende:
In Slowakije kreeg je 1,5 L petflessen bier in de supermarkt voor iets meer dan een euro.![]()
Over een paar weken is het echte hoogseizoen wel over en kun je wat makkelijker in de trein stappen. Houd rekening met de grote festivals als Sziget en in het noorden van Polen en een beetje met de drukte rond weekenden, dan hoef je niet te reserveren. En flexibel zijn werkt natuurlijk het best; als je niet naar Budapest kan, dan ga je toch naar Warschauquote:Op zondag 17 augustus 2008 17:17 schreef CoiLive het volgende:
Ik heb nog ongeveer 3 a 4 weken vakantie en wil dus graag een paar landen langs gaan met de interrail. Ik vraag me alleen af; Ik wil graag gewoon instappen, reizen, uitstappen, slaapplek zoeken en weer verder. Is het in het echt ook zo makkelijk?
Ik las net al iets over reserveren? Hoe gaat dat in het buitenland?
Of misschien ga ik gewoon naar schiphol en neem een last-last-minute
Hoe dan ook. Ik wil lekker richting het oosten en lekker veel zien en eten en drinken
Interrail 22 dagen kaartje?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef spy08 het volgende:
wat is zo moelijk om gewoon een soort abo.af te geven waarmee je 21 dagen door Europa kan reizen zonder dat je aan allerlei regels bent gebonden. Ik wil gewoon - bij wijze van - eindigen in Moskou en tussen door allerlei landen/steden bezoeken door op desgewensd station uit te stappen, in betreffende stad 4 dagen ofzo door te brengen en daarna weer op de trein te hoppen en door te reizen naar de volgende stad/land totdat je uiteindelijk op de eindbestemming bent.
Tsja, reserveren voor sommige lange/snelle treinen in het buitenland is nou eenmaal verplicht. Dat wij dat nou weer niet kennen dat is jouw probleem.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef spy08 het volgende:
Zit je vanmiddag bij de desk op AMS CS met iemand e.e.a door te nemen m.b.t een treinreis door Europa blijkt dat er allemaal haken en ogen aanzitten m.b.t het reizen.Pff. wat is zo moelijk om gewoon een soort abo.af te geven waarmee je 21 dagen door Europa kan reizen zonder dat je aan allerlei regels bent gebonden. Ik wil gewoon - bij wijze van - eindigen in Moskou en tussen door allerlei landen/steden bezoeken door op desgewensd station uit te stappen, in betreffende stad 4 dagen ofzo door te brengen en daarna weer op de trein te hoppen en door te reizen naar de volgende stad/land totdat je uiteindelijk op de eindbestemming bent. Nee, je hebt maar zoveel dagen en zoveel 'stops'(soort strippenkaart) waarmee je het moet doen voor..... 500 euro voor 21 dagen.. Pffff. Iemand met een beter advies?
Lijkt mij ook wel een leuke route. Heb zelf 2 jaar geleden west Europa gedaan en ook erg goed bevallen. Dus wie weet als ik binnenkort weer eens geld/tijd heb.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:03 schreef Dutch_Courage het volgende:
t.v.p.
Volgend jaar zomer van plan een rondreis door Oost-Europa te doen. Polen (Krakow), Tsjechië (Praag), Slowakije (Bratislava), Hongarije (Budapest) en dan richting het voormalige Joegoslavië (Belgrado, Sarajevo, Zagreb?) of naar Bulgarije. In Budapest misschien nog een paar dagen Sziget-festival meepakken.
Mijn boertje heeft ongeveer dezelfde route gedaan afgelopen zomder. Was hem goed bevallen.
Dat lijkt mij dus ook nog wel aardig, scandinavië. Pfff heb meer tijd nodig, eerst oost Europa en dan Scaninavië.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:07 schreef Drasss het volgende:
Zelf heb ik in augustus een rondreis gemaakt door scandinavië:
Nederland - Dusseldorf - Kopenhagen - Gothenborg - Lillehammer - Trondheim - STockholm - Kopenhagen - Nederland.
12 dagen duurde de reis, eigenlijk veels te kort, maar ik had niet meer vakantie dagen. Het was een geweldige trip en de treinen daaro zijn echt super. 1x in een nachttrein geslapen en voor de rest hostels en hotel meegepikt.. Zelfs 1x geslapen op het station in Gotenborg tussen de zwervers :p
Maargoed als het je trekt dan ga je gewoon 3 weken bekijk je alles in dat soort landen, geweldige ervaring ( tip ga met nog iemand). Kan er nog een verslag van tikken, maar daar moet je dan maar naar vragen :p
Balie/loket op treinstations, volgens mij kan je gewoon bij NS-balies buitenlandse treinen reserveren.quote:Op zondag 30 november 2008 22:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Lijkt me onwijs vet om te doen!
Wel een vraagje, hoe reserveer je al die treinen?
In de rij die echt idioot lang is in de zomer! Ik moest mijn interrailkaart daar ophalen vorige zomer en heb 2 uur gewacht. Ik had zo'n medelijden met al die toeristen daar, je zal maar gewoon weg willen en dan moet je 2 uur wachten tot je überhaupt een ticket kunt kopen!quote:Op zondag 30 november 2008 23:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
je kunt bij de NS alles in 1x regelen. Maar ze kunnen wel maar maximaal 3 treinen voor je reserveren per keer, dus daarna kan je weer opnieuw in de rij ofzo. Beetje vreemd.
Arnhem - Praag is echt een lang stukquote:Op maandag 24 november 2008 15:49 schreef Mithradates het volgende:
Een vriend en ik zijn van de zomer van plan voor het eerst te gaan interrailen, we hebben besloten dit meteen goed aan te pakken met de volgende route:
Arnhem-Praag-Warschau-Boedapest-Zagreb-Belgrado-Sarajevo-Mostar-Ploce (vanhieruit een stuk met de bus) - Dubrovnik- Ploce-Wenen-Arnhem
We hebben een vrij strak reisschema, maar ter plekke afwijken van de route vinden we niet echt een probleem maar we willen in ieder geval wel richting dubrovnik.
heeft er iemand ervaringen/tips met een soortgelijke route?
Het kan ook via internet (www.db.de bv) maar ik doe het liever gewoon daar, dwz wanneer ik in een stad aankwam meteen even reserveren voor een paar dagen later, of eerst even een dagje 'inschatten' hoe lang je nog wil blijven en dan reserveren.quote:verder hadden we nog een aantal vragen:
- Als we het goed begrijpen is het mogelijk bij NS balies, buitenlandse treinen te reserveren (bv. Praag-Warschau), kan dit alleen daar of ook via internet.
vol=volquote:- Is het echt nodig om te reserveren voor treinen of is vol een rekbaar begrip?
Ik heb mijzelf geen moment onveilig gevoeld daar. De stations zelf kan je beter 's nachts niet rondhangen maar de treinen zijn naar mijn ervaringen gewoon veilig. Ik had wel een ijzeren kabel met slotje bij maar heb die vrijwel niet gebruikt.quote:- Is het in (nacht)treinen in bijvoorbeeld Servie veilig of zijn er hier ook nare ervaringen mee? en nemen jullie ook voorzorgsmaatregelen zoals zo een doberman tasalarm o.i.d., of volstaat een simpel slotje?
Ik denk dat je met 1000 euro (bovenop de treinticket) een aardig eind komt in 22 dagen, zolang je het een beetje rustig aan doet danquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:24 schreef moby92 het volgende:
Hmm.. we zitten hier echt te twijfelen op wat voor manier we het gaan aanpakken.
Aan de eene kant hebben we zoiets van, we pakken onze spullen.. pakken de eerst volgende trein en weg zijn we. Aan de andere kant denken we dat het veel verstandiger is om alles te plannen. We willen de zomer van 2009 gaan en dan valt voor het zuiden de vakantie nogal laat (eind juli!). Dus op de bonnefooi gaan zonder reserveringen bij hostels is dan zoiezo niet aan te raden. Ook zitten we echt te kijken naar de kosten... want we zijn allemaal 17 jaar en we hopen echt niet meer dan 1.000,- te spenderen in totaal. Wat zeggen jullie?
Als je naar italie gaat, gebruik dan daar de nachttreinen. OK, ze zijn vreselijk druk en vol met stinkende mensen en je moet opletten op je spullen (bij ons portemonnee en slaapzak gejat, vraag me niet hoe, ik heb onze spullen heel de nacht in de gaten gehouden) maar als je savonds in rome vertrekt en dan de volgende ochtend in venetie de zon kan zien opgaan is echt perfect! Bovendien zijn ze slehts iets van 5 euro reserveringskosten.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:19 schreef moby92 het volgende:
Naja.. we hebben dus ongeveer 1.000,- in totaal.. niet heel veel dus. We zitten er overigens ook over te denken om alleen Italië als land te pakken en daar dan te gaan treinen. En dan zo veel mogelijk op campings proberen te verblijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |