Hoe verder je naar het oosten gaat, deste makkelijker en gewoner wordt het wildkamperen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:29 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Scandinavië best kunt wildkamperen. In Oost-Europa en contreien zou ik me dan (misschien onterecht) toch iets meer zorgen maken over veiligheid.
Nachttrein van budapest was hartstikke gezellig en helemaal niet gevaarlijk. Als je een couchette wil boeken zou ik wel snel zijn want toen wij die reis 4 weken geleden deden zaten ze de dag van tevoren vol. Bosnie en servie zijn geweldig!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef annoh het volgende:
Ik vertrek donderdag, en ga vanaf zondag interrailen vanaf budapest. We willen naar bosnie, misschien een uitstapje naar belgrado, maar iig ook kroatie en slovenie, en op de terugweg wenen en misschien munchen. Heeft iemand ervaring met de trein van budapest naar belgrado? Ik hoor wat piratenverhalen over overvallen op toeristen etc. (Ik reis wel met een jongen)
Ik boek normaal trouwens vrijwel altijd mijn hostels 1 of 2 dagen voor aankomst, vaak ook op basis van goede ervaringen van reizigers die ik tegenkom. Ik vind het belangrijker lekker flexibel te zijn in het reizen dan af en toe een te duur bed te hebben of van hostel te moeten wisselen.
Ter info: het was prachtig, als je de kans krijgt: doen!! Reserveren is niet mogelijk dus zorg dat je op tijd op het perron staat voor een zitplek. En wees voorzichtig met de stoelen, met te veel beweging vallen ze uit elkaarquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:58 schreef annoh het volgende:
[..]
Het stuk van sarajevo naar mostar naar kroatië schijnt erg mooi te zijn, toevallig ooit gedaan?
quote:En wees voorzichtig met de stoelen, met te veel beweging vallen ze uit elkaar .
Nee, we zijn met de bus meteen naar split gegaan, omdat ons verteld was dat de bus vanaf mostar net zo lang duurde als de bus vanaf ploce. Achteraf ben ik daar trouwens niet van overtuigd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:29 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Ik ga zelf weer naar Sarajevo over twee weken voor het film festival. Ik heb er weer heel veel zin in.
Ben je helemaal naar Ploce doorgegaan met de trein?
Zoek ff opquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:00 schreef Tallz het volgende:
Dag lieve fokkertjes, graag wat advies over het volgende plan.
NL - Wenen ( mogelijk in 1 dag ? )
Wenen - Boedapest
Boedapest - Split
Split - NL
Is dit een beetje mogelijk met een 5 dagen in 10 ticket? En misschien nog mensen tips mbt campings rondom deze plekken. Split hoeft niet percé als er maar een camping in de buurt van het treinstation en zee is. O ja en wat is er mogelijk met nachttreinen op deze routes? NL - wenen zowieso toch?
Dankje, maar hoe zit het dan precies met die dagen. Ik heb bv dit gevonden:quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:30 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Zoek ff op
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/en
Dan kun je de tijden makkelijk vinden. Ik heb zelf NL winnen van 8:00 - 19:30 gedaan.
vertel mij wat.. net terug uit Scandi. Biertjes voor 6 euro, chips voor 3,50, you name it.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:29 schreef Hik het volgende:
Punt is dat je kunt wildkamperen tot je een ons weegt, maar dat Scandinavië verder niet echt een budget bestemming is natuurlijk...
In de supermarkt kost bier maar 3¤ per halve literquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
vertel mij wat.. net terug uit Scandi. Biertjes voor 6 euro, chips voor 3,50, you name it..
Hmm klinkt goed. De smaak zal wel te wensen overlaten maja. Next trip Slowakije.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Eix het volgende:
In Slowakije kreeg je 1,5 L petflessen bier in de supermarkt voor iets meer dan een euro.![]()
Over een paar weken is het echte hoogseizoen wel over en kun je wat makkelijker in de trein stappen. Houd rekening met de grote festivals als Sziget en in het noorden van Polen en een beetje met de drukte rond weekenden, dan hoef je niet te reserveren. En flexibel zijn werkt natuurlijk het best; als je niet naar Budapest kan, dan ga je toch naar Warschauquote:Op zondag 17 augustus 2008 17:17 schreef CoiLive het volgende:
Ik heb nog ongeveer 3 a 4 weken vakantie en wil dus graag een paar landen langs gaan met de interrail. Ik vraag me alleen af; Ik wil graag gewoon instappen, reizen, uitstappen, slaapplek zoeken en weer verder. Is het in het echt ook zo makkelijk?
Ik las net al iets over reserveren? Hoe gaat dat in het buitenland?
Of misschien ga ik gewoon naar schiphol en neem een last-last-minute
Hoe dan ook. Ik wil lekker richting het oosten en lekker veel zien en eten en drinken
Interrail 22 dagen kaartje?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef spy08 het volgende:
wat is zo moelijk om gewoon een soort abo.af te geven waarmee je 21 dagen door Europa kan reizen zonder dat je aan allerlei regels bent gebonden. Ik wil gewoon - bij wijze van - eindigen in Moskou en tussen door allerlei landen/steden bezoeken door op desgewensd station uit te stappen, in betreffende stad 4 dagen ofzo door te brengen en daarna weer op de trein te hoppen en door te reizen naar de volgende stad/land totdat je uiteindelijk op de eindbestemming bent.
Tsja, reserveren voor sommige lange/snelle treinen in het buitenland is nou eenmaal verplicht. Dat wij dat nou weer niet kennen dat is jouw probleem.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef spy08 het volgende:
Zit je vanmiddag bij de desk op AMS CS met iemand e.e.a door te nemen m.b.t een treinreis door Europa blijkt dat er allemaal haken en ogen aanzitten m.b.t het reizen.Pff. wat is zo moelijk om gewoon een soort abo.af te geven waarmee je 21 dagen door Europa kan reizen zonder dat je aan allerlei regels bent gebonden. Ik wil gewoon - bij wijze van - eindigen in Moskou en tussen door allerlei landen/steden bezoeken door op desgewensd station uit te stappen, in betreffende stad 4 dagen ofzo door te brengen en daarna weer op de trein te hoppen en door te reizen naar de volgende stad/land totdat je uiteindelijk op de eindbestemming bent. Nee, je hebt maar zoveel dagen en zoveel 'stops'(soort strippenkaart) waarmee je het moet doen voor..... 500 euro voor 21 dagen.. Pffff. Iemand met een beter advies?
Lijkt mij ook wel een leuke route. Heb zelf 2 jaar geleden west Europa gedaan en ook erg goed bevallen. Dus wie weet als ik binnenkort weer eens geld/tijd heb.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:03 schreef Dutch_Courage het volgende:
t.v.p.
Volgend jaar zomer van plan een rondreis door Oost-Europa te doen. Polen (Krakow), Tsjechië (Praag), Slowakije (Bratislava), Hongarije (Budapest) en dan richting het voormalige Joegoslavië (Belgrado, Sarajevo, Zagreb?) of naar Bulgarije. In Budapest misschien nog een paar dagen Sziget-festival meepakken.
Mijn boertje heeft ongeveer dezelfde route gedaan afgelopen zomder. Was hem goed bevallen.
Dat lijkt mij dus ook nog wel aardig, scandinavië. Pfff heb meer tijd nodig, eerst oost Europa en dan Scaninavië.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:07 schreef Drasss het volgende:
Zelf heb ik in augustus een rondreis gemaakt door scandinavië:
Nederland - Dusseldorf - Kopenhagen - Gothenborg - Lillehammer - Trondheim - STockholm - Kopenhagen - Nederland.
12 dagen duurde de reis, eigenlijk veels te kort, maar ik had niet meer vakantie dagen. Het was een geweldige trip en de treinen daaro zijn echt super. 1x in een nachttrein geslapen en voor de rest hostels en hotel meegepikt.. Zelfs 1x geslapen op het station in Gotenborg tussen de zwervers :p
Maargoed als het je trekt dan ga je gewoon 3 weken bekijk je alles in dat soort landen, geweldige ervaring ( tip ga met nog iemand). Kan er nog een verslag van tikken, maar daar moet je dan maar naar vragen :p
Balie/loket op treinstations, volgens mij kan je gewoon bij NS-balies buitenlandse treinen reserveren.quote:Op zondag 30 november 2008 22:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Lijkt me onwijs vet om te doen!
Wel een vraagje, hoe reserveer je al die treinen?
In de rij die echt idioot lang is in de zomer! Ik moest mijn interrailkaart daar ophalen vorige zomer en heb 2 uur gewacht. Ik had zo'n medelijden met al die toeristen daar, je zal maar gewoon weg willen en dan moet je 2 uur wachten tot je überhaupt een ticket kunt kopen!quote:Op zondag 30 november 2008 23:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
je kunt bij de NS alles in 1x regelen. Maar ze kunnen wel maar maximaal 3 treinen voor je reserveren per keer, dus daarna kan je weer opnieuw in de rij ofzo. Beetje vreemd.
Arnhem - Praag is echt een lang stukquote:Op maandag 24 november 2008 15:49 schreef Mithradates het volgende:
Een vriend en ik zijn van de zomer van plan voor het eerst te gaan interrailen, we hebben besloten dit meteen goed aan te pakken met de volgende route:
Arnhem-Praag-Warschau-Boedapest-Zagreb-Belgrado-Sarajevo-Mostar-Ploce (vanhieruit een stuk met de bus) - Dubrovnik- Ploce-Wenen-Arnhem
We hebben een vrij strak reisschema, maar ter plekke afwijken van de route vinden we niet echt een probleem maar we willen in ieder geval wel richting dubrovnik.
heeft er iemand ervaringen/tips met een soortgelijke route?
Het kan ook via internet (www.db.de bv) maar ik doe het liever gewoon daar, dwz wanneer ik in een stad aankwam meteen even reserveren voor een paar dagen later, of eerst even een dagje 'inschatten' hoe lang je nog wil blijven en dan reserveren.quote:verder hadden we nog een aantal vragen:
- Als we het goed begrijpen is het mogelijk bij NS balies, buitenlandse treinen te reserveren (bv. Praag-Warschau), kan dit alleen daar of ook via internet.
vol=volquote:- Is het echt nodig om te reserveren voor treinen of is vol een rekbaar begrip?
Ik heb mijzelf geen moment onveilig gevoeld daar. De stations zelf kan je beter 's nachts niet rondhangen maar de treinen zijn naar mijn ervaringen gewoon veilig. Ik had wel een ijzeren kabel met slotje bij maar heb die vrijwel niet gebruikt.quote:- Is het in (nacht)treinen in bijvoorbeeld Servie veilig of zijn er hier ook nare ervaringen mee? en nemen jullie ook voorzorgsmaatregelen zoals zo een doberman tasalarm o.i.d., of volstaat een simpel slotje?
Ik denk dat je met 1000 euro (bovenop de treinticket) een aardig eind komt in 22 dagen, zolang je het een beetje rustig aan doet danquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:24 schreef moby92 het volgende:
Hmm.. we zitten hier echt te twijfelen op wat voor manier we het gaan aanpakken.
Aan de eene kant hebben we zoiets van, we pakken onze spullen.. pakken de eerst volgende trein en weg zijn we. Aan de andere kant denken we dat het veel verstandiger is om alles te plannen. We willen de zomer van 2009 gaan en dan valt voor het zuiden de vakantie nogal laat (eind juli!). Dus op de bonnefooi gaan zonder reserveringen bij hostels is dan zoiezo niet aan te raden. Ook zitten we echt te kijken naar de kosten... want we zijn allemaal 17 jaar en we hopen echt niet meer dan 1.000,- te spenderen in totaal. Wat zeggen jullie?
Als je naar italie gaat, gebruik dan daar de nachttreinen. OK, ze zijn vreselijk druk en vol met stinkende mensen en je moet opletten op je spullen (bij ons portemonnee en slaapzak gejat, vraag me niet hoe, ik heb onze spullen heel de nacht in de gaten gehouden) maar als je savonds in rome vertrekt en dan de volgende ochtend in venetie de zon kan zien opgaan is echt perfect! Bovendien zijn ze slehts iets van 5 euro reserveringskosten.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:19 schreef moby92 het volgende:
Naja.. we hebben dus ongeveer 1.000,- in totaal.. niet heel veel dus. We zitten er overigens ook over te denken om alleen Italië als land te pakken en daar dan te gaan treinen. En dan zo veel mogelijk op campings proberen te verblijven.
Wat leuk, in Göteborg en Kopenhagen zijn wij ook geweest met onze interrail.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:45 schreef OriginalPrankster het volgende:
Ok, ik zal eens kijken hoe dat valt te treinen.
Ik heb nog een vraagje trouwens, zoals gezegd, Kiruna en Narvik vallen binnen de poolcirkel, 's winters kan het daar dan ook tot -20°C worden! Hebben er hier mensen ervaring met zulke koude?
Ik heb al als tips dat ik best lang ondergoed meeneem en vanzelfsprekend schoenen met een goede dikke zool.
Ook gaafquote:Op zondag 7 december 2008 11:38 schreef OriginalPrankster het volgende:
Kamperen lijkt me niet zo prettig aan die temperaturen, ik ga lekker couchsurfen.
Het is een site waar iedereen zich op kan aanmelden en kan zeggen of hij een couch ter beschikking heeft voor rondreizigers, je kan mensen zoeken per stad en die dan contacteren.
Dank je wel. Naast de genoemde steden staat Auschwitz ook op de planning. Praag willen we sowieso wel zien, maar als dat in één of twee dagen te doen is, houden we het daar gewoon bij. Naar die overige steden die je noemt zal ik ook eens kijkenquote:Op maandag 8 december 2008 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
Berlijn en Krakow zijn goed te doen. Praag zou ik overslaan of alleen een dagje naartoe gaan om de bezienswaardigheden te zien en dan door naar Brno of Wenen. Of nog wat langer in Polen en Duitsland blijven en naar Wroclaw en Dresden gaan. Zijn veel leukere steden voor jongeren.
Uhm.. Praag is juist een ontzettend leuke stad voor jongerenquote:Op maandag 8 december 2008 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
Berlijn en Krakow zijn goed te doen. Praag zou ik overslaan of alleen een dagje naartoe gaan om de bezienswaardigheden te zien en dan door naar Brno of Wenen. Of nog wat langer in Polen en Duitsland blijven en naar Wroclaw en Dresden gaan. Zijn veel leukere steden voor jongeren.
Sterker nog, ik heb dit vaker gedaan. Dit heet 'Schönes Wochende Ticket'. Te koop aan iedere kaartjesautomaat van de BD (dus bijvoorbeeld ook in Venlo en Heerlen). Je mag alle regionale treinen gebruiken op een zaterdag of een zondag. Dus geen IC, IR, ICE, IN of D. Deze regionale treinen rijden vaak routes van 3-4 uur maar stoppen zowat overal. Op de site van de DB, www.bahn.de kun je je route plannen als je aanvinkt 'nur Regionalverkehr'. Geldig voor maximaal 5 personen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:54 schreef jakkop het volgende:
Ik hoorde laatst dat je met 6 personen (oid) op een zaterdag door heel Duitsland met de stoptrein kan voor 35 euro (oid). Weet iemand hier meer van?
Klinkt goed, misschien een tip als je toch niet zo'n zin hebt om te kamperen. Er zijn ook vaak wel hostels, erg gezellig en niet duur. http://www.hostelworld.com/ is wel een goeie website. Succesquote:Op maandag 15 december 2008 09:43 schreef Chantal007 het volgende:
Wij hebben gisteren besloten dat we me 4 vrienden deze zomer met interrail op vakantie willen. Hoe wat en wanneer moeten we nog beslissen. Het wordt zeer waarschijnlijk camperen en we willen richting de zon.. Dus waarschijnlijk Frankrijk, Spanje, Partugal.. Of richting Griekenland,
We willen het 22 dagen kaartje.
Heeft iemand tips of ideeen?
Dat is iets van 20 euro om van Girona naar Perpignan te komen en dan 30 euro voor Perpignan naar Marseille.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:25 schreef uitje4life het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een treinticket Girona - Marseille ongeveer gaat kosten? En anders Barcelona - Marseille, we zitten namelijk begin augustus tussen Barca en Girona, en moeten naar Marseille toe! Of is vliegen dan goedkoper?
We gaan wel lekker met de trein denk ik... maar waar heb je die prijzen vandaan? Of was het een gok? Ik kan nergens prijzen vinden. Wel van Girona naar Portbou (noordelijkste puntje aan de oostkant) maar niet over de grens. Zouden ze het bij de treinreiswinkel in Leiden kunnen uitzoeken? Woon er toch vlakbij....quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is iets van 20 euro om van Girona naar Perpignan te komen en dan 30 euro voor Perpignan naar Marseille.
Het kan goedkoper door te vliegen, maar dan moet je de aanbiedingen van Ryanair in de gaten houden. Het zal niet veel sneller zijn, maar je kan wel een leuke omweg via bijvoorbeeld Madrid maken (want rechtstreeks vliegen ze niet) en het vereist wat uitzoekwerk en handigheid en flexibiliteit bij het boeken.
Voor het Spaanse traject is het een gok. Perpignan naar Marseille is te vinden op www.tgv-europe.comquote:Op maandag 29 december 2008 15:13 schreef uitje4life het volgende:
We gaan wel lekker met de trein denk ik... maar waar heb je die prijzen vandaan? Of was het een gok? Ik kan nergens prijzen vinden. Wel van Girona naar Portbou (noordelijkste puntje aan de oostkant) maar niet over de grens. Zouden ze het bij de treinreiswinkel in Leiden kunnen uitzoeken? Woon er toch vlakbij....
ik denk tickets apart. praag-berlijn is als je op tijd boekt maar 29euro op bahn.dequote:Op maandag 29 december 2008 13:52 schreef SB84 het volgende:
Wij zijn van plan om deze zomer 4 steden aan te doen. Vanaf Schiphol vliegen naar Boedapest en van daaruit treinen naar Wenen, Praag en via Berlijn terug naar Amsterdam. In elke stad verblijven we rond de 4 dagen. Nu ben ik nog niet zo bekend met treinen door europa; maar kan ik dan beter een InterRail Global Pass kan nemen van 10 dgn binnen 22 dagen of de tickets apart kopen?
Heeft iemand nog andere tips?
Wenen is erg duur! Met eten, drinken en een slaapplek ben je al gauw heel wat euro's kwijt. Wij hadden het zo gepland, dat we 's morgens in Wenen aankwamen en 's avonds naar de volgende stad gingen. Voor de rest is Wenen wel de moeite waard, maar in een dagje kan je alle hoogtepunten wel zien als je een beetje snel bentquote:Op maandag 29 december 2008 13:52 schreef SB84 het volgende:
Wij zijn van plan om deze zomer 4 steden aan te doen. Vanaf Schiphol vliegen naar Boedapest en van daaruit treinen naar Wenen, Praag en via Berlijn terug naar Amsterdam. In elke stad verblijven we rond de 4 dagen. Nu ben ik nog niet zo bekend met treinen door europa; maar kan ik dan beter een InterRail Global Pass kan nemen van 10 dgn binnen 22 dagen of de tickets apart kopen?
Heeft iemand nog andere tips?
De Baltische staten zijn goed te combineren met Scandinavië (goedkope lijnvluchten/bootverbindingen). In de Baltische Staten zelf is de railinfrastructuur niet zo geweldig. Busvervoer is daar de norm, overigens ook zeer goed te doen.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:51 schreef Vogel87 het volgende:
Interrail is geweldigIk heb twee jaar geleden samen met een vriend ook ge-interrailt en heb destijds erg veel gehad aan de tips op dit forum. Het is in ieder geval een onvergetelijke ervaring. We hebben de trip Venetië-Florence-Siena-Rome-Napels-Athene-Thessaloniki-Belgrado-Wenen-Berlijn gedaan in 22 dagen en waren zo'n 1.000 euro kwijt. Ontzettend veel meegemaakt (in Rome zelfs nog een gratis concert van Genesis bijgewoond!), geweldige treinreizen (en de boottocht van Italië naar Griekenland
) en veel mensen ontmoet. Ik heb er nog een uitgebreid reisverslag van geschreven, maar die is iets van 10.000 woorden, maar als iemand hem wil lezen, laat het maar even weten
Komende zomer willen we weer! (vorig jaar zijn we in Amerika geweest ivm de goedkope dollar) We zitten nog te twijfelen tussen scandinavië, de baltische staten of richting Frankrijk/Spanje/Portugal. Ik heb er nu al zin in
[..]
Wenen is erg duur! Met eten, drinken en een slaapplek ben je al gauw heel wat euro's kwijt. Wij hadden het zo gepland, dat we 's morgens in Wenen aankwamen en 's avonds naar de volgende stad gingen. Voor de rest is Wenen wel de moeite waard, maar in een dagje kan je alle hoogtepunten wel zien als je een beetje snel bent
In 2007 met aantal vrienden naar Praag gevlogen, daar bijna een week gebleven en ons uitstekend vermaakt, genoeg te zien en te doen hoor. Daarna met een nachttrein naar Krakow, die trein vond ik wel een belevenis, slapen ging nog best goed al lag ik wel opgevouwen, iets minder was dat we midden in de nacht gewekt werden door een Poolse genswacht aangezien we polen binnen reden en hij toch wel graag iedereen wilde controleren qua paspoort.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:26 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dank je wel. Naast de genoemde steden staat Auschwitz ook op de planning. Praag willen we sowieso wel zien, maar als dat in één of twee dagen te doen is, houden we het daar gewoon bij. Naar die overige steden die je noemt zal ik ook eens kijken
gewoon doenquote:Op maandag 12 januari 2009 13:58 schreef LordLynx het volgende:
Ik zit ook te kijken om van de zomer een paar weken wat europese steden aan te gaan doen. Nu is het idee nog om tussen de steden te vliegen maar dat interrailen lijkt me ook best wat.
Idd het is echt een aanrader. Ik moet zeggen ik heb bijna dezefde route afgelegd behalve Parijs en Milaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:59 schreef rond1203 het volgende:
Voor degene die het nog niet heeft gedaan. Interrail is echt fantastisch! In de zomer van 2007 heb ik met drie vrienden het volgende rondje gemaakt:
Amsterdam - Parijs
Parijs - Barcelona
Barcelona - Milaan
Milaan - Venetie
En in Venetie hebben we een paar dagen op een eilandje vlakbij Venetie (Ca Savio) op een camping gestaan.
Venetie - Boedapest
Boedapest - Wenen
Wenen - Praag
Praag - Berlijn
Berlijn - Amsterdam
In totaal ruim 5000 kilometer afgelegd en ongeveer 70 uur in de trein gezeten maar het was het allemaal waard
Dus voor degene die twijfelt om te gaan interrailen... doen!!
Mwah, valt moeilijk te zeggen. Volgens mij kun je +- 3 maanden van te voren pas reserveren. Hoe snel het gaat is puur afhankelijk van de trein. Afgelopen zomer heb ik in Slowakije toen ik op de dag zelf nog wilde reserveren de pech gehad dat het hele rijtuig naar Wenen al was volgeboekt. Vervolgens 3 uur kunnen wachten op een andere trein die zo rond 1.40 vertrok en al rond zes uur 's ochtends aankwam. Geen aanrader.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef JeroenV het volgende:
Hoe snel moet je zijn voor het kopen je ticket of reserveren van treinen voor Oost Europa als je in juli wilt gaan? Want ik begreep dat reserveren voor nachttreinen wel nodig is...?
Even de reis plannen met behulp van de reisplanner van de DB: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?ld=212.178&rt=1&newrequest=yes"e:Op donderdag 22 januari 2009 14:07 schreef JeroenV het volgende:
Oke, valt wel mee dus![]()
Niet dat je in maart al moet reserveren ofzo.
Waar kun je de treinnummers zien?
Voor de Spaanse treintijden en prijs informatie kijk je op www.renfe.es . Vanuit Barcelona gaat er een talgo trein naar Montpellier. Zie voor prijs informatie http://www.renfe.es/productos/pdf/montpellier14122008.pdfquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:25 schreef uitje4life het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een treinticket Girona - Marseille ongeveer gaat kosten? En anders Barcelona - Marseille, we zitten namelijk begin augustus tussen Barca en Girona, en moeten naar Marseille toe! Of is vliegen dan goedkoper?
Je kunt ook eens een kijkje nemen op http://bahn.hafas.dequote:Op donderdag 22 januari 2009 18:01 schreef Friebo het volgende:
[..]
Voor de Spaanse treintijden en prijs informatie kijk je op www.renfe.es . Vanuit Barcelona gaat er een talgo trein naar Montpellier. Zie voor prijs informatie http://www.renfe.es/productos/pdf/montpellier14122008.pdf
Voor andere tijden binnen Spanje ga je naar http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp?ID=s&page=hjhir110.jsp&image2.x=23&image2.y=1 .
We zijn er nog steeds niet over uit maar dit is inderdaad ook een goede optie. Bedanktquote:Op zondag 11 januari 2009 18:28 schreef MCH het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn goed te combineren met Scandinavië (goedkope lijnvluchten/bootverbindingen). In de Baltische Staten zelf is de railinfrastructuur niet zo geweldig. Busvervoer is daar de norm, overigens ook zeer goed te doen.
Heb je ook een mailadres waarheen ik het kan sturen (je kunt me PM'en; jouw PM doet het niet). (Of weet iemand anders waar ik een Word-bestand online kan zetten? Want het is nogal een lap tekst om het in een forumpost te zetten).quote:Op maandag 19 januari 2009 13:56 schreef Chantal007 het volgende:
Hallo Vogel87,
Ik zou graag je reisverslag lezen.
http://www.worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2591quote:Op maandag 26 januari 2009 13:25 schreef maartenducrot het volgende:
Deze zomer ook van plan om met vrienden te interrailen. We willen zoveel mogelijk met de nachttrein gaan, maar ik kan op de site van de NS niet vinden wat voor een toeslagen hierop zitten, net zoals de toeslag op de HSL (Nice-Parijs). Iemand een idee?
Let er ook op hoe laat de trein aankomtquote:Op maandag 26 januari 2009 18:29 schreef Eix het volgende:
[..]
http://www.worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2591
Nachttreinen zijn soms wel handig maar hou er wel rekening mee dat je niet altijd even uitgeslapen aan komt. Ik kwam af en toe toch duf en brak aan. Maar t ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je makkelijk in slaap valt, hoelaat de trein vertrekt, klasse etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |