Bereikbaarheid van campings valt (mij) tegen in Frankrijk. Zorg iig voor een goede rugzak waarmee je gerust een middag kan lopen, want dat ga je nodig hebben waarschijnlijk. Verder bestaan er van die anwb-achtige camping boekjes, zijn ook wel handig. Trek alle nutteloze blz eruit (waar je niet heengaat & reclame).quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:02 schreef Sabinee het volgende:
Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de bereikbaarheid van campings per openbaar vervoer in de omgeving van Brest/Quimper, Haute Savoie, Cote d'azur, Ardeche en Bordeaux.
Wat is het globale plan dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:21 schreef MLI het volgende:
Ja, meldt. Plannen maar nog niet heel erg concreet.
Buitenste ring van Frankrijk, paar nachten in het wild slapen, hostels hier en daar. Liefst in 2 of 3 weken. Lac de St. Croix staat hoog op het lijstje, Biarritz, Marseille ook en ik wil persé lavendelvelden zien.quote:
Campings zijn er wel veel in Frankrijk, maar ze zijn per bus/trein slecht bereikbaar. Liften is nog wel een mogelijkheid, maar dat mag niet overal en franse agentjes zijn nogal pietluttig op dat gebied. En reken er op dat de plaatselijke VVV eerst 2 km lopen is vanaf het treinstation (tijd om bussen uit te zoeken heb je niet) en vanaf de plaatselijke VVV zal de dichtsbijzijnste camping ook weer een paar km zijn. Doe daar een paar wolkbreukjes bij en het feest is compleetquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:14 schreef Sabinee het volgende:
Ik hoop/denk/ga ervan uit dat bijna elk dorp in Frankrijk wel een camping municipal heeft. Daar gaan we ook voor. Als je gewoon even bij de plaatselijke VVV informeert moet het goed komen toch?
We hebben geen rugzakken, we hebben allebei een goede tas op wieltjes. Vind het zonde om helemaal een rugzak aan te schaffen (misschien dom, komen we vanzelf achter)
dat je 5 dagen kan reizen in 10 dagen tijd. Dus of je nou ma, di,wo,do en vr gaat of ma,wo,vr, ma,di maakt niet uit, als het maar binnen 10 dagen valtquote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef poffu het volgende:
wat betekent dat 5 dagen in 10 dagen nou precies?
De Interrail Global voor 10 dagen binnen 22 dagen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:31 schreef poffu het volgende:
als ik bijv van NL-Frankrijk-Spanje-Italie-Zwitserland wil doen
En ik wil in elk land 3 dagen zijn ongeveer, wat kan ik dan het best nemen?
We slepen allebei met onze eigen tas hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 23:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Campings zijn er wel veel in Frankrijk, maar ze zijn per bus/trein slecht bereikbaar. Liften is nog wel een mogelijkheid, maar dat mag niet overal en franse agentjes zijn nogal pietluttig op dat gebied. En reken er op dat de plaatselijke VVV eerst 2 km lopen is vanaf het treinstation (tijd om bussen uit te zoeken heb je niet) en vanaf de plaatselijke VVV zal de dichtsbijzijnste camping ook weer een paar km zijn. Doe daar een paar wolkbreukjes bij en het feest is compleet. Maar dat maakt het wel leuk om in Frankrijk te reizen
. Als elke camping bij het treinstation lag dan zou er ook niks aan zijn. Iig zou ik dan een hoop avontuur gemist hebben met mijn treinreizen door Frankrijk/Italie/Portugal
En met een troley tas is idd dom, maar daar kom je nog wel achter. Mijn vriendin wilde vorig jaar ook met een trolley gaan, leek haar zo handig want dan hoefde ze niets op haar rug te dragen.. Ik heb haar gedwongen een goede rugzak te kopen omdat ik geen zin heb om vanaf de derde dag met een trolley én een zware rugzak te lopen, en achteraf gaf ze me ook gelijk
.
Maar je komt er wel achter
Voordeel van een backpack is ook dat je er je tent wat makkelijker in kunt opbergen, samen met al je andere kampeer gear (slaapzak, matje, kooksetje etc.. )quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:48 schreef Sabinee het volgende:
We slepen allebei met onze eigen tas hoorMaar ik snap je punt. Toch ben ik eigenwijs en heb ik geen zin/geld ervoor over om een rugzak te kopen. Ik ben niet van plan de rest van mijn reizen backpackend door te brengen, we proberen gewoon elk jaar wat nieuws.
Haha en wat betreft die campings, we zoeken het wel uitDan idd maar wat verder lopen, no problem.
nogmaals:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:48 schreef Sabinee het volgende:
[..]
We slepen allebei met onze eigen tas hoorMaar ik snap je punt. Toch ben ik eigenwijs en heb ik geen zin/geld ervoor over om een rugzak te kopen. Ik ben niet van plan de rest van mijn reizen backpackend door te brengen, we proberen gewoon elk jaar wat nieuws.
Haha en wat betreft die campings, we zoeken het wel uitDan idd maar wat verder lopen, no problem.
Zelfs al ga je maar 1x (zei mijn vriendin vorig jaar ook, nu staat ze te springen om weer te gaan en ze gebruikt die tas regelmatig met weekends weg) dan is zo'n tas rete handig!quote:
Een vliegtuig. Als je daar geen geld voor hebt kun je beter 1 land minder aandoen (Zwitserland bijv.,dan heb je meer (tijd en vooral geld) te besteden in Frankrijk bijv). Zou ik doen hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:31 schreef poffu het volgende:
als ik bijv van NL-Frankrijk-Spanje-Italie-Zwitserland wil doen
En ik wil in elk land 3 dagen zijn ongeveer, wat kan ik dan het best nemen?
In augustus moet je rekening houden met de verschillende festivals, grote drukte in treinen (alhoewel ik niet denk dat Europa dit jaar veel Amerikanen of Aziaten op bezoek zal krijgen, vanwege de 'dure' euro) en volle hostels, dat hoort er nu eenmaal bijquote:Op zondag 1 juni 2008 12:26 schreef PeRi het volgende:
Als je in augustis wilt interrailen door landen als Tsjechië, Oekraïne, Slowakije, Roemenië, Polen; is het dan makkelijk om om de bonnefooi een hotel/hostel binnen te wandelen en een slaapplaats te vinden of is het aan te raden vantevoren een route uit te stippelen (oftewel te reserveren) en je daar aan te houden?
Bij interrailen hoort natuurlijk ook het gebruik van veel nachttreinen om overnachtingen in hostels uit te sparen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef PeRi het volgende:
Ah thanks voor de info. Moet eerlijk zeggen dat we het plan opgevat hebben en het graag willen doen, maar nog niet echt tijd gehad hebben om ons er in te verdiepen wbt hoe en wat aan treinen en slaapplekken, ook omdat het ons eens juist wel leuk leek om eens een keer niet (helemaal) voorbereid weg te gaan. Maar dat zal dus niet gaan.
Ik ben ook iemand die het meestal tot zoveel mogelijk in den puntjes geregeld heeft zodat je je nergens zorgen om hoeft te maken.. En daarom willen we het ook eigenlijk een keer iets losser houden, om het eens af te lerenquote:Op zondag 1 juni 2008 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij interrailen hoort natuurlijk ook het gebruik van veel nachttreinen om overnachtingen in hostels uit te sparen.
En ik zeg niet dat onvoorbereid reizen niet kan, maar het moet je liggen en je moet er mee om kunnen gaan. Ik vind het zelf zonde om lang naar accomodatie te zoeken en dan alsnog te duur uit te zijn, als je het gemakkelijk vanuit huis had kunnen plannen (wat voor mij ook een leuk onderdeel is van vakantie of op reis gaan). Vooral als je maar een beperkt aantal vakantiedagen hebt. en ik heb slechte ervaringen met het toch ter plekke naar een slaapplek zoeken
Deze http://www.treinreiswinkel.nl/nieuws/89 moet je hebben. Weet niet of dit de laatste versie is.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 06:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik ga denk ik ook interrailen!
Kan je ergens een boekje kopen ofzo met alle dienstregelingen van alle landen?
5 dagen is wel erg weinig voor 3 landenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:36 schreef poffu het volgende:
Moet je echt 18 zijn voor een Global Pass?
Wil namelijk 5 dagen in 10 dagen en dan NL->FR->SP->IT->NL
Ik ben 17 en word in oktober pas 18.... word het dan wachten of kan het nu al?
Ja, dat is de nieuwste. Als je niet naar de Treinreiswinkel in Leiden of Amsterdam wil kan je hem ook bestellen bij bol.com: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004005955960quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze http://www.treinreiswinkel.nl/nieuws/89 moet je hebben. Weet niet of dit de laatste versie is.
Nee klopt, maar dan nog is het een beetje weinig. tenzij je idd vooral nachttreinen neemt en dan slaaptquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:56 schreef poffu het volgende:
tis toch zo dat je dan 10 dagen hebt .. dus 3 dagen per land en dat je 5 dagen je ding mag afstempelen dus 5 reisdagen hebt ? of heb ik het nou HELEMAAL verkeerd :p
Met zn 2en reizen is volgens mij toch beter, op een gegeven moment breng je uren door in de trein idd. Verder over de contacten, ik heb meegemaakt dat vrijwel de oude garde (65+) veel contact probeert te maken en verder moet je er zelf in zo'n geval wat van zien te maken. En het moet je ook wat liggen natuurlijk, als je altijd gewent ben altijd samen te reizen dan is het wel ff wennen.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:39 schreef Ticket het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om InterRail te doen, maar helaas heb ik nog niemand gevonden die met me mee wil. Is het verstandig om alleen te gaan? Het lijkt mij zelf wel prettig om iemand te hebben om op terug te vallen, zeker in onverwachte situaties. Als je trein uren vertraging heeft en je midden in de nacht aankomt in een plaats waar niemand Engels spreekt en je kunt geen slaapplaats vinden bijvoorbeeld. Misschien horen zulke dingen bij de InterRail-ervaring, maar ik zou dat toch erg moeilijk vinden in mijn eentje. Of valt dat allemaal wel mee?
En hoe zit het met het ontmoeten van nieuwe mensen, gebeurt dat makkelijk? Ik vind het zelf vrij lastig om in een vreemde omgeving de eerste stap te zetten bij onbekenden. Is er een soort verbondenheid tussen treinreizigers, waardoor je sneller in contact komt? En misschien delen van de reis samen aflegt?
In elk geval na half juli. Het is nog niet zo concreet, maar mijn idee is om in Frankrijk te beginnen, dan naar Italië en vanuit daar verder richting het oosten (Slovenië, Kroatië). Dat is een zeer globaal idee op dit moment en het kan natuurlijk nog veranderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
@ Ticket: wanneer wilde jij gaan en waarheen?
Voor sommige treinen is het wel verstandig om te reserveren. En dan met name de TGV & nacht-treinen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:08 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe zit het met treinen waar bij staat dat vooraf reserveren verplicht is icm interrail? Als je dat nog moet reserveren haalt dat een beetje het element 'we zien wel welke trein we nu nemen' uit interrailen.
Als je je interrail kaart koopt kun je het best meteen de lange trajecten reserveren. Bijvoorbeeld nachttreinen of treinen door verschillende landen. Die kun je over het algemeen 2-3 maanden van tevoren reserveren. Bedenk dat daar ook bijvoorbeeld forensen en zakenreizigers inzitten op vrijdagmiddag of maandagochtend.quote:Op zondag 29 juni 2008 05:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe ver vantevoren dan? Kan je dat bv tijdens je reis nog doen?
Een paar van deze treinen wel eens genomen, maar echt onveilig heb ik me nooit gevoeld. Het was er wel altijd overvol, omdat de treinen maar twee of drie keer per dag rijden. Ik neem de treinen daar dan ook lievern niet over hele grote afstanden; je kan je reis makkelijk opknippen in allemaal korte stukken van stad naar stad en een enkele keer een nachttrein nemen voor de lange afstanden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef annoh het volgende:
Ik vertrek donderdag, en ga vanaf zondag interrailen vanaf budapest. We willen naar bosnie, misschien een uitstapje naar belgrado, maar iig ook kroatie en slovenie, en op de terugweg wenen en misschien munchen. Heeft iemand ervaring met de trein van budapest naar belgrado? Ik hoor wat piratenverhalen over overvallen op toeristen etc. (Ik reis wel met een jongen)
Ja nachttrein zou sowieso het plan zijn voor het stuk naar belgrado. Is het doorgaans mogelijk te reserveren voor treinen, of is het meer het wie-het-eerst-komt principe?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een paar van deze treinen wel eens genomen, maar echt onveilig heb ik me nooit gevoeld. Het was er wel altijd overvol, omdat de treinen maar twee of drie keer per dag rijden. Ik neem de treinen daar dan ook lievern niet over hele grote afstanden; je kan je reis makkelijk opknippen in allemaal korte stukken van stad naar stad en een enkele keer een nachttrein nemen voor de lange afstanden.
Me toquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:58 schreef Hankster het volgende:
Ik ga dit topic maar even in de gaten houden
Dank je voor het delen van je ervaringen. Ik heb er alleen maar meer zin in nu!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:56 schreef Raven_ het volgende:
Leuk en enthousiasmerend verhaal over bosnië en belgrado
Haha, dat vond ik ook zo mooi om te zien. Iemand met zo'n ouderwets bordje om aan te geven dat de trein mag vertrekken. Deed me een beetje aan mijn kindertijd denkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 01:39 schreef Raven_ het volgende:
...iemand met een bordje en zaklamp die het signaal 'ok' geeft..
Deze is de meest gebruikte en bestequote:Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef Raven_ het volgende:
Deze ken je vast wel
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
Met als variant: http://plannerint.b-rail.be/bin//query.exe/nn?L=b-rail&nl=Nederlands
Voor de rest ken ik ook geen andere.
Daar zit ik nu jaquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef Raven_ het volgende:
Deze ken je vast wel
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl
Met als variant: http://plannerint.b-rail.be/bin//query.exe/nn?L=b-rail&nl=Nederlands
Voor de rest ken ik ook geen andere.
Thanks, ook even kijkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze is de meest gebruikte en beste
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/en
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |